We hebben het gemaakt en het werkt super!
Maar jullie doen echt wat verkeerd, niets geen stukken katoen nodig joh! Dan lijkt het weer op waxen.
Ik heb een ander recept gebruikt en dat werkt uitstekend, je smeert het spul er op en je trekt het spul er af, gewoon als dikke klomp en het is allemaal glad en kaal. Zit ik nu wel met een kaal stuk op mijn arm

maargoed, het deed geen pijn ook, was een leuk experiment. Mijn vriendin gaat het vaker gebruiken in elk geval.
Mijn recept (ik zeg eetlepels maar ik bedoel wel maatlepels waar eetlepel op staat, dat is ongeveer de maat van een koffieschepje, zelfs nog wat groter):
10 eetlepels suiker
sap (gezeefd, anders krijg je vruchtvlees) van een halve citroen
1 eetlepel water
Dit is ongeveer goed voor een keer of 6, dus wil je meer gewoon dit multipliceren. 20 suiker, 2 water, hele citroen / 30 suiker 1,5 citroen, 3 water etc. etc.
Dit doe je in een steelpannetje en met een garde roer je terwijl je het verwarmt.
In het begin (1e minuut) mag het vuur gemiddeld, echter daarna meteen laag en nooit meer hoger zetten.
Blijven roeren en verwarmen, dit gaat zo'n 10 minuten duren. Nu kun je de garde verwisselen voor een houten of plastic lepel en je blijft roeren. Het beste is een thermometer erbij te houden. Bij 121 graden celcius zal het mengsel steviger worden, bij 135 graden is het caramelkleurig (iets eerder ook al, als je niet te donker wil)
Heb je geen thermometer: rond de 110-120 graden krijg je bubbeltjes (het mengsel kookt). Blijf goed roeren! Het duurt wel langer maar het mengsel blijft egaal.
Rond de 135 graden zie je grote bubbels bovenin het mengsel en wordt het wat bruinig.
Gas eraf, nog even roeren, in een hittebestendige plastic bak doen en goed laten afkoelen. Dit zal ongeveer een half uur zijn bij het basisrecept, hoe meer je maakt hoe langer het duurt natuurlijk.
Het is klaar als het mengsel lauw aanvoelt. Nu kun je er een stuk af halen en er mee aan de slag. Bij een klein bolletje (ter grootte van zeg een halve spruit) gaat het een keer of 10-15 mee (10-15 keer waxen zeg maar, in 1 beurt), daarna pak je gewoon een nieuw balletje. Meer zal langer meegaan zolang je niet te veel kneedt, je kneedt er namelijk lucht in, mengsel wordt lichter en minder plakkerig en effectief.
Dit is de GOEDE methode:
(ons mengel is wel iets donkerder maar werkt hetzelfde)
Dit is de VERKEERDE methode: