quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:07 schreef pinquit het volgende:
Max heeft een hele bak vol autootjes, hij speelt er graag mee, wel bijna altijd hetzelfde spel. (wat ie met elk speelgoed speelt)
als ik soms om me heen kijk in de kamer zie ik dus dit:
[ afbeelding ]
heb er even een collage van gemaakt, ziet er wel gezellig uit zo![]()
maar
Volgens mij hebben jullie toch inmiddels een 10-rittenkaart voor internationale hap/ziekenhuizen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:24 schreef snoopy het volgende:
Hè wat jammer en zielig ook voor Jolie![]()
Hopelijk gaat het vlug weer over![]()
Hier is ook altijd iemand ziek(ig) als we leuke dingen gaan doen....
ah, kan ze als 'de vrouw met de baard' gaan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft volgende week eindfeest van psz. Ze mag verkleed, maar hoeft niet. Maar eens bedenken wat we doen. Wel leuk, het thema is kermis. Ze heeft het er al over dat ze feessie heeft bijna.
Bij Morris in de peuterplusgroep wordt erg veel met k'nex gespeeldquote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:45 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vraagje aan jullie peuterdeskundigen:
wat is voor je peuter onmisbaar speelgoed?
(ik ga op mijn werk van groep veranderen, krijg straks de 3 en 4 jarigen!)
Goed bedacht, ook van het natte bed.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:17 schreef Saffier het volgende:
Ingrid wij hebben eerst het bed samen met het ledikant laten staan en Tobias bleef in het ledikant slapen. Na een week of 2 vonden we hem 'een grote jongen'en moest hij overdag voor zijn middagtuk in het grote bed. Weer een week later was er een ongelukje met het ledikant, dat was nat en daardoor kon hij er niet in slapen
die avond in zijn grote bed geslapen en de volgende dag samen met papa het ledikant opgeruimd. Wel ligt het kleine matras nog voor zijn grote bed. Hij komt het grote bed níet uit (afkloppen) en slaapt er prima in
.
Maar Kim hoeft er toch niet persé deze week in? Je hebt nog even tijd toch? Dus als je de ruimte ervoor hebt zou ik haar langzaam laten wennen aan haar grote bed
Hier speelt jayden ook al een tijd met miniloco, maar om mini loco te spelen hoef je niet de cijfers te kunnen lezen. Je moet vooral kunnen combineren, logisch nadenken, herkennen, vergelijken, etcquote:Op maandag 16 juni 2008 23:46 schreef TearSong het volgende:
Eigenlijk hoort deze vraag half hier en half in het speelgoedtopic maar goed
Heeft iemand hier ervaring met Loco voor peuters (mini loco, niet de bambino loco versie). Tomas herkent cijfers, kan tellen en een beetje rekenen (als in, hij weet dat 3 legoblokjes + 2 legoblokjes 5 is) en daar waren ze op de PSZ niet echt van op de hoogte, tot hij laatst zei 'hey, daar staat X502' zei omdat dat op de speelplaats op een tegel stond geschreven. Nu hebben ze gezegd dat we dat kunnen stimuleren door mini loco voor hem te kopen met rekenboekjes erbij, maar die zijn vanaf 4-5 jaar. Weet iemand of dat een beetje kan met 3 jaar?
Ik wil het best met hem gaan proberen maar het lijkt me zo sneu als het nog veel te moeilijk is allemaal.
Enne, zo vreemd is dat toch niet allemaal? Ik had het idee dat ze er echt van opkeken bij de PSZ maar ik neem aan dat er toch wel meer kindjes zijn die dat doen...
Pff ja, die discussie heb ik hier ook al maanden. Als ik een broek neerleg is het alleen maar: "Maar, die vind ik niet mooi mama" of "NEEEEEEEE, DIE IS NIET MOOI!!!!!" afhankelijk van de bui waar ze in is...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:53 schreef Sjeen het volgende:
How cute
Hier hebben we een dagelijks terugkomende discussie met aankleden... Isa wil alleen maar rokken aan
het gaat heen en weer met de pijn. t blijft ook zo'n klunsje af en toe! ik loop de hele dag tegen m te zeggen dat ie rustig aan moet doen enzoquote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:58 schreef dutchie het volgende:
Pinquit hoe gaat het nu met Max? VInd dat van dat knakken zo naar klinken. Maar misschien 'hoort dat er wel bij'. Maar dat hoor je morgen dan wel.
in het begin laat ie en hoop toe; hij is ook heel erg flink als er andere mensen bij zijn. maar als het te gek wordt laat ie zn verdediging even goed zienquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:11 schreef dutchie het volgende:
Pinquit, succes morgen. Hoe gedraagt Max zich bij de dokter? Laat hij alles toe?
Of kan je daar morgen pas antwoord op geven?
Wij hebben helemaal geen verkleedkleren voor Morris en ik vind het eigenlijk ook weer zo wat om speciaal iets te kopen. Wat zouden jullie doen?quote:Wat betreft de kleding: Ik nodig iedereen van harte uit om zijn/haar mooiste (verkleed)kleren uit de kast te trekken, zodat we er samen een spetterende ochtend van kunnen maken!
heb je niets van carnavalsspul liggen?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:38 schreef snoopy het volgende:
Volgende week zaterdag heeft Morris de laatse dansles. Ouders en familie mogen komen kijken dus dat is leuk. Maar nu schrijft de juf in een mail:
[..]
Wij hebben helemaal geen verkleedkleren voor Morris en ik vind het eigenlijk ook weer zo wat om speciaal iets te kopen. Wat zouden jullie doen?
Wat ruim kopen? Dan is er vast wel een feest op school aankomend schooljaar waar hij ook verkleedt mag komen. Of iets huren?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:45 schreef snoopy het volgende:
Ynske, zoals ik al zei: wij hebben dus helemaal geen verkleedkleren liggen. Zwarte broek en witte blouse zou ik ook speciaal moeten kopen. Ik bedoel, de meisjes hebben bijna allemaal van die balletpakjes of prinsessenjurken maar wij hebben dat niet en mijn gevoel vindt het gewoon een beetje raar om speciaal spullen te gaan kopen voor een dansles. Maar aan de andere kant zou ik het ook zielig vinden als hij het enige kind is dat niet verkleed is...
Ik denk het niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 23:31 schreef bixister het volgende:
nee? ik geloof dat we echt langs elkaar heen zitten te praten.
Hier werkt een beetje limonadesiroop altijd prima (Wel even op de bijsluiter kijken of het gemengd mag worden)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:10 schreef Djeez het volgende:
Omdat we ws de rest vd week geen internet hebben, maar via Djeez' werk een berichtje. Ondanks dat het toedien van de vloeibare penicilline niet lukt, gaat het toch al een stuk neter met Kim. Ze heeft vandaag al twee boterhammen gegeten zonder korst, en ze drinkt ook wat meer nu. Ze verbijt gewoon de pijn. Ingrid heeft geprobeerd het medicijn in haar flesje te doen, maar dit heeft Kim geweigerd. Het smaakt toch wat anders. Ook onder dwang met twee man in haar mondje spuiten is niet gelukt. Ze spuugt het gewoon weer uit. Iemand nog tips om het middel toe te dienen?
Veel he. En fijn om te lezen dat ze lieve juffen treffen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 16:57 schreef dutchie het volgende:
Wat wordt er veel afscheid genomen ineens hè?
De zomerkinderen van 2004 vertrekken.
Volgende week begint de schoolvakantie hier ook. Maar alle kleutertjes die na de schoolvakantie voor het eerst naar school gaan (juni/juli/augustus kindjes denk ik), mogen dinsdagmiddag komen 'proeven'quote:Op maandag 30 juni 2008 14:58 schreef Lois het volgende:
Heel spannend SjeenGrappig, Isa gaat naar school en hier is de 1e week vakantie al begonnen.
Wat fijn Sjeen. Spannend toch wel allemaal he. En dan nu dat lange wachten tot het echt zo ver is. Jolie heeft het er steeds over!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:57 schreef Sjeen het volgende:
Isa vond het hardstikke leuk op school! Ik kreeg een kus en een knuffel en toen mocht ik gaanZe zwaaide wel heel enthousiast toen ik nog even aan het raam ging kijken. Bij het ophalen was papa er ook even en dat vond ze toch wel heel erg leuk. Mijn kleine meid wordt groot
Volgende week zondag alweer 4!!!
Jij bent diegene met die kamikazepeuter toch?quote:
Kamikaze-dreumes?? Ikke???quote:Op maandag 7 juli 2008 21:44 schreef snoopy het volgende:
[..]
Jij bent diegene met die kamikazepeuter toch?
Precies. En zoveel reserve heeft ze niet. Vandaag bij mijn ouders hoorde ik dat ze ook weinig heeft gegeten. Drinken gelukkig wel.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:04 schreef pinquit het volgende:
ik hoop dat het snel weer normaal met eten gaat bij kim ingrid! ze kan waarschijnlijk best met minder, maar je voelt je toch een beetje naar als je er niks inkrijgt.
ja dat vond ik ook wel. Qua gewicht is het wel netjes, maar groei is aardig wat...vond ik zelfquote:
het viel me een tidje geleden al op hoe groot ze ineens was.. en ik merkte het ook aan d'r broeken...quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:03 schreef cattie het volgende:
Aaaah, een kwijlende Ezra... Hopelijk komen de kiezen snel door!
Vicky, in lengte lijkt me dat echt een hele boel!
Ive moet op 11 augustus weer naar het cb, ik ben ook benieuwd naar zijn lengte en gewicht. Ik schat 95 cm en 14 kg. Qua lengte heeft hij net een spurt gehad, binnen 2 weken passen bepaalde broeken niet meer, maat 92 is bij sommige broeken al kort.
Nou, hij heeft nu een nieuw broekje maat 92 aan en daar moet ik de pijpen van omslaan, dus ik weet het niet. Ive is altijd wel hoog in de grafieken geweest qua lengte. Binnenkort zetten we ze wel tegen elkaar! Eet Ezra al beter? Fijn dat slapen weer goed gaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 06:44 schreef Belana het volgende:
Emmawat lief. en jelief, wie het kleine niet eert enzo
heej mammietje, wat goed van Randyen Tinka klinkt ehm... als een uitdaging
Ive is altijd al een stuk groter geweest dan Ezra he cattie, ik dacht nog, misschien haalt ie hem nu inmaar nee hoor.
Ik ben eergisteren met Ezra naar de homeopaat gegaan, het arme kind had echt zo'n pijn en kon niet slapen en eten. Sinds ie zijn korreltje heeft gehad gaat het wel beter, vannacht weer goed geslapen ook gelukkig. Ik hoop dat ie vandaag weer een beetje kan eten. Het blijkt dus ook dat ie niet goed tegen melk kan en hij dronk nog regelmatig papflesjes. Ik heb nu maar sojamelk gehaald en gelukkig lust ie het wel
Een dubbele wcbril? Zit daar een verkleiner ingebouwd ofzo?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:24 schreef Jelief het volgende:
Ik zou zo onderhand wel beginnen Ingrid.
Wij hebben vooral Emma gevolgd en niet te veel aangedrongen, wel aangemoedigd maar niet verplicht. Ook hebben we een dubbele wcbril gekocht, dat is echt een uitkomst. En ook nog stickers geplakt voor elk plasje op de wc en bij een x aantal stickers een klein cadeautje. Nu krijgt ze stickers voor elke hele dag droog.
En afscheid nemen betekent vaak ook weer een nieuw welkom dus:quote:Op vrijdag 18 juli 2008 20:56 schreef sjak het volgende in het dreumestopic:
Jetske heeft een heerlijke dag gehad, ze was zooooo jarig! Ze heeft gestraald, gezongen, taart gegeten, kadootjes opengemaakt, nog meer gezongen, pannenkoeken gegeten, trampoline gesprongen, ijs gegeten en nog meer gestraald. Wat was ze jarig, voorbeeldig en superlief![]()
Ze is nu een echte "gote meid" dusallemaal. Ik zie jullie weer in de peuter topics
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:10 schreef Belana het volgende:
ow en laatst had Ezra dus interesse in het potje en ook een aantal keren op het potje geplast, maar nu met dat kiezengedoen ertussendoor is het weer helemaal over. het potje staat in de woonkamer en soms vraag ik het aan hem, maar op dit moment is alles "nee, neeeee, NEEEEEEEE, nie MEEEEERRRR [vul iets in] " dus ach...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |