Ingrid wij hebben eerst het bed samen met het ledikant laten staan en Tobias bleef in het ledikant slapen. Na een week of 2 vonden we hem 'een grote jongen'

en moest hij overdag voor zijn middagtuk in het grote bed. Weer een week later was er een ongelukje met het ledikant, dat was nat en daardoor kon hij er niet in slapen

die avond in zijn grote bed geslapen en de volgende dag samen met papa het ledikant opgeruimd. Wel ligt het kleine matras nog voor zijn grote bed. Hij komt het grote bed níet uit (afkloppen) en slaapt er prima in

.
Maar Kim hoeft er toch niet persé deze week in? Je hebt nog even tijd toch? Dus als je de ruimte ervoor hebt zou ik haar langzaam laten wennen aan haar grote bed

Pinq hoe is het nu met Max?
Tobias heeft 4 weken geleden (4 weken alweer

) een echte fiets gekregen van mijn oma met zijwieltjes. Op zijn driewielertje komt hij niet vooruit en hierop fietste hij letterlijk zó de winkel uit

.
Vanmiddag heeft hij 'alleen' buiten gespeeld (er waren meer kindjes op het plein alles 4 tot 5 jaar oud), ik was aan het koken en hij wilde fietsen. We wonen aan een pleintje wat ik vanuit de huiskamer kan zien en keurig fietste hij daar zijn rondjes

. Doodeng vond ik het

maar je kan met Tobias heel goed afspraken maken, tot nu toe

, en het ging helemaal goed, kwam keurig na elk rondje langs achter en zei dan; 'Nog éééén rondje fietsen mama!'

Even later klopte hij aan de voordeur; 'Hallo mama!!! Ik níet binnen spelen, ik buiten spelen, ik fietsen, dag mama

' en vertrok dus met een grote grijns

Ik ben ontzettend trots, maar wat vond ik het doodeng

twee-en-een-half en alléén buiten spelen
al met al duurde het een kwartier denk ik en kijken er meer moeders op het pleintje uit én ik keek elke minuut zo ongeveer wel even naar buiten
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana