Lishe, ik heb niet lang geledne het speelgoed van Emma opgeruimd. Ze heeft twee kasten tot haar beschikking beneden. In de ene zit het (grofweg verdeeld) cognitieve speelgoed als spelletjes, boekjes, knutselspul.In de andere zit het fantasie/wereld spul als poppenkleertejs, auto's beestjes en popjes, blokken en duplo. Ze mag 1 soms twee dingen tegelijk pakken. Wil ze met iets anders spelen dan moet het eerder gepakte eerst opgeruimd worden. Dat gaat redelijk. Los in de kamer staat nog het plastic keukentje een rieten poppenwagenen in de vensterbank wat fisher price. Ik wil eigenlijk het meeste plastic spul weg doen. Het is zo verleidelijk om goedkoop spul te kopen maar meestal blijkt dat ze er toch niet mee speelt, zo af en toe gaat de bezem door dat soort dingen. Emma heeft nu een welpie van de ah, die gaat straks gewoon weer weg naar deze of gene.
Met Emma gaat het goed. We zitten elkaar wel af en toe flink in de haren. Bij het laatste cb bezoek was ze 89 cm en 11.6 kilo. Nog steeds een fijn poppetje. Ontwikkeling is goed, spraak zit op 3,5 jarig niveau maar dat hadden we wel een beetje verwacht.
Gisteren ook gesprek gehad op het kdv, daar doet ze het prima. Ze speelt lekker alleen en met anderen en lijkt zich veilig te voelen. Zelfs slapen gaat nu (na 2,5 jaar) goed.
Emma weet nog niet dat er een baby komt maar ze vangt toch iets op want ze is helemaal bezig met toen zij baby was en poppenbaby e.d. erg grappig

Ik denk dat ik haar reactie op het grote nieuws maar ga filmen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.