abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 juni 2008 @ 08:30:11 #1
46794 Berkery
Fat bastard
pi_59136261
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met \'klussers met voorpret\'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • wonderer gaat verhuizen! 19 november sleutels ingeleverd, nu werkelijk verhuisd!
  • phluphy heeft een huis gevonden! Verhuizen op 1 februari 2008?!
  • Dash-X heel druk aan het klussen Dash's eerste woning en verbouwing
  • Timber klust (met vrienden). Op 16 juni verhuizen, nog een hoop werk te doen.
  • de hut van Gurb .
  • Coolguy's Tempel!!!. Bezig met vloer leggen in de keuken en schilderen.

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • tirannetje24 Koopcontract getekend of niet?
  • Deirtje Heeft woning gekocht, overdrachtsdatum nog niet bekend.
  • Diesz: Heeft een bestaand huis gekocht. De overdracht is op 4 februari 2008
  • CarOnline Druk aan het bouwen in Duitsland. Woont momenteel in een tijdelijk huis.
  • leonieke: De schrijnwerker begint heel binnenkort aan het dak. Het begint nu echt wel op een huis te lijken Onze eigen blog
  • snoopy: Heeft een nieuwbouwhuis gekocht dat eind 2007 zo goed als zeker februari 2008 mei wordt opgeleverd 9 juni wordt opgeleverd en woont nu tijdelijk bij haar moeder in.
  • Cutie In oktober de koop-aanneemovereenkomst getekend voor een nieuwbouwwoning in Rotterdam. De oplevering is medio 2009.
  • Quinazoline De zoektocht naar een huis in Eindhoven is begonnen.
  • Debsterr Gaat vanaf 5 mei samen met Orbeatle druk aan de klus in hun huurhuisje in Eindhoven.
  • Alicey Vergeet steeds een fototoestel mee te nemen bij het bezoek Foto's komen er dus aan
  • Rottdog & Berkery sleutel op 1 juli 2008.
  • Semtex is naar een prachtig huis verhuisd!
  • liefkleinmeisjuh Een 2-onder-1-kap huis gekocht. Levering: 1 juli of vroeger. Eigen huis staat te koop.
  • Colin1985 heeft begin februari voorlopig koopcontract van een hoekhuis ondertekend. Er zal nog veel geklust worden!
  • wc-eend heeft op 15 april de overdracht gehad en is nu bezig met klussen
  • Mert koopsubsidie is in orde!
  • Rhubarbje is omwille van een onveilig gevoel op zoek naar een andere studieplek.
  • Bleiblei en Stormqueen hebben hun koopcontract getekend en gaan per 1 oktober naar hun nieuwe huis in Eindhoven. Er komt nog een klustopic, want we gaan flink timmeren!
  • Tumble krijgt 2 juni de sleutels van een 2 onder 1 kap hoekwoning en is van plan een klustopic te openen aannemer gaat nieuwe keuken badkamer douche en stenen vloer met vloerverwarming plaatsen en dat alles in 3 weken.
  • Sonnetje85 gaat samenwonen, 15 juli krijgt ze de sleutel van een hoekhuis. Er komt een klustopic, omdat we van plan zijn best veel te gaan doen.
  • JT_RSD gaat samenwonen. Sleuteloverdracht op 2 juni 2008. (Geplande) kluswerkzaamheden beperkt tot verven, laminaatvloertje en badkamermeubel
  • Seventees Nieuwbouwappartement in aanbouw. Keuken reeds uitgezocht.
  • Annemiek78 en Martijn77 Tweekapper gekocht per 31-03-2009/ Per 21-07-2008 in tijdelijke woonruimte.

    Vorige topic:

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 11
  • Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:59:45 #2
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59136736
    Is het alleen voor koopwoningen?
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      donderdag 5 juni 2008 @ 09:04:51 #3
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_59136816
    Neehoor. Koop, huur, studentenkamer, woonwagen, anti-kraak, etc..
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      donderdag 5 juni 2008 @ 09:20:47 #4
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59137085
    Ik ga vanavond kijken naar mijn huurhuisje namelijk
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_59137247
    Ik meld me ook maar weer eens. Ik heb begin februari een huis gekocht en in september krijg ik de sleutels. Dat is maar goed ook want de bank is er nog altijd niet in geslaagd om mij van een hypotheek te voorzien
    pi_59137628
    Ik sta in de OP
    pi_59138068
    Gisteren is dan toch ons oude huis (woonboot) overgedragen aan de nieuwe eigenaar.
    Dat zou eigenlijk afgelopen maandag gebeuren maar de notaris was vergeten een aflosnota aan te vragen bij onze bank.

    Maar goed, dit hoofdstuk is iig afgesloten en maandag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_59138396
    OP mag veranderen, we krijgen 23 juni de sleutel en ons eigen huis is gelukkig al verkocht

    Nog een kleine 3 weken te gaan dus! Maar nu eerst nog een weekje op vakantie!
    Groot deel van de spullen staat al ingepakt, de halve garage staat al vol met dozen... het schiet nu echt op, heb zin om te verhuizen!!
    pi_59139714
    Zoals gezegd in het vorige topic, de foto's van ons huis


    De voorkant.


    De woonkamer vanaf de tuin gezien zeg maar


    De woonkamer vanaf de keuken gezien


    De keuken , deze gaat eruit Krijgen er iets veeeeel mooiers voor in de plaats, vind ik tenminste Kunnen wel een gedeelte verkopen ervan, kennen iemand die interesse erin had.


    De nu ouderslaapkamer, dit wordt bij ons de werkkamer.



    Tussen deze kamers gaan we de muur wegbreken, dus hebben straks een hele grote slaapkamer


    De badkamer, gaat ook helemaal verbouwd worden Dit laten we doen, de keuken gaan we zelf doen.


    De zolder, nu een groot rommelhok. Wij gaan er een wandje inmaken, zodat je een overloop hebt en er eventueel ooit 2 kamers van kunnen maken. Ook willen we een vliering gaan maken. Er komt aan de schuine kant ooit een dakkapel.


    De tuin,niet onwijs groot, maar komt door de uitbouw.

    Zo een lange post geworden
      donderdag 5 juni 2008 @ 18:56:33 #10
    73549 Annemiek78
    Martijn_77 my favo user!
    pi_59151710
    Ben aan het puinruimen geslagen. Heb al twee vuilniszakken vol weg gegooid. Wil nu alleen nog spullen in huis hebben die mee gaan. Zodra alles weg gegooid is kan ik gelijk verder met inpakken. In onze tijdelijke woning hoeven we gelukkig alleen internet en telefoon te regelen. De rest is al gedaan, gestoffeerd en wel.
    Wil dus ook maar de helft in dat huis uitpakken. Veel gaat pas in het nieuwe huis begin volgend jaar weer uitgepakt worden.
    Positive thinking, my way of thinking!
    pi_59154971
    Yes daar ben ik weer, mn vorige post ging verloren in het gesloten topic:

    We gaan zaterdag naar een badkamer zaak om een offerte te laten maken.
    Qua indeling zijn we eruit (bad, rainshower en dubbele wastafel), alleen qua tegels nog niet.

    Wat ik moeilijk vind is dat we een jaren 30 huis hebben wat we zoveel mogelijk een jaren 30 sfeer willen geven. Maar in de jaren 30 zat de badkamer (als die er al was) op de beneden verdieping achter de keuken en stelde het niet meer voor dan een grote tobbe.

    De rainshower en het vierkante bad zijn weer hyper modern.

    Tenslotte willen we het ook allemaal nog een beetje bij en bij houden en mag het dus niet teveel kosten.

    Weet iemand misschien nog een leuke style of website met veel badkamertegel foto's?
    pi_59156355
    jeaaahhh.. het was toch nog even spannend met de hypotheek rond krijgen weer... het bleek ongelofelijk moeilijk om een hypotheekvertrekker te vinden. Was het twee jaar geleden dat alles af werd geblazen omdat mijn vrouw toen nog geen sofinr had, was het nu een probleem dat zij geen verblijfsvergunning heeft van onbepaalde tijd. De ene na de andere hypotheker viel af, maar uiteindelijk toch een gevonden die definitief akkoord heeft gegeven. Dus alles is rond!!!

    1 augustus is de overdracht
      vrijdag 6 juni 2008 @ 09:49:35 #13
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59164874
    Gisteravond wezen kijken in het huisje wat ik ga krijgen. Er moet echt ontzettend veel aan gaan gebeuren. En daarmee druk ik mijzelf nog zwak uit

    Benedenverdieping: Rozen muren + geen vloer + er is in gerookt. Ik wil hierin laminaat leggen, een zachte witte kleur aanbrengen op de muren en het dak, dus daar gaat het nodige werk inzitten

    Bovenverdieping: Overal hangt donker paars behang... no need to say more, dat wordt behang schrapen en overal gaan verven, tevens hier ook niks op de vloer dus daar komt ook laminaat.

    De tuin = Oerwoud, punt. Moet ontzettend veel aan gebeuren maar daar is zeker iets mooi's van te maken.

    Foto's heb ik nog niet, die kan ik de 19e wel gaan maken, dan krijg ik namelijk de sleutel.
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      vrijdag 6 juni 2008 @ 09:52:18 #14
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_59164943
    Nog 3 weken en dan ga ik mijn stulpje bewonen. Eerst klussen natuurlijk. Het is een nieuwbouw huurhuis, met 3 slaapkamers en een enorme zolder. We gaan ervan uit dat een week klussen voldoende moet zijn
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      Moderator vrijdag 6 juni 2008 @ 11:31:35 #15
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_59167406
    Ik verhuis ook over 3 weken, dan moet het klaar zijn.

    Momenteel worden in mijn huis as we speak op de zolder + bovenverdieping de lampen opgehangen. Morgen worden de gordijnen opgehangen.

    Volgende week vrijdag wordt mijn keuken geleverd, die de maandag daarop geplaatst wordt als het goed is. Vrijdag 20 juni krijg ik alle meubels (op mn banken na) en kan het aankleden/gezellig maken beginnen. De 20e is mijn laatste werkdag, daarna heb ik 3 weken vakantie, dus dan kan ik er alvast van genieten.

    Op de 24e worden de wasmachine, droger en mijn tv gebracht. Vanaf dan is het echt feest
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_59195000
    Zoveel nieuwe mensen hier Heel fijn en alvast proficiat!

    Snoopy: wat heerlijk Overdracht afgelopen en overmorgen de sleutel van jullie nieuwe huis

    Sonnetje wat een mooi huis Super hoor En als ik me er dan een nieuwe keuken en badkamer bij voorstel dan kan het zeker niet mislopen

    Liefkleinmeisjuh: je mag bijna verhuizen De komende twee weken zullen voorbij zijn voor je het goed en wel beseft en dan is het bijna 23 juni

    Vince-E: wat fijn dat de hypotheek geregeld is ondanks alle miserie

    Annemiek: ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om nu alles in te pakken, straks alles uit te pakken en dat binnen een paar maand weer allemaal te doen. Superhandig dat jullie tijdelijke woning zo goed als in orde is.

    Ingrid: moet het persé een badkamertegel zijn? Onze badkamervloer -en faience zijn dezelfde tegels als we op de vloer beneden zullen leggen. Voor de faience gewoon een ander formaat.

    Bellerophon: ik kijk al uit naar de foto's van jouw huisje.

    Damzkiee en Coolguy: maar 3 weken meer? Super!!
      zondag 8 juni 2008 @ 20:23:02 #17
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59228096
    Foto's van de buitenkant al wel gemaakt

    Weet iemand een Image host die afbeeldingen groter dan 3,27 MB accepteerd?
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      Moderator zondag 8 juni 2008 @ 20:40:44 #18
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_59228713
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 20:23 schreef Bellerophon het volgende:
    Foto's van de buitenkant al wel gemaakt

    Weet iemand een Image host die afbeeldingen groter dan 3,27 MB accepteerd?
    photobucket?
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_59229077
    jeujj nog 19 dagen en dan krijgen we de sleutel (tevens keiharde TVP)
      zondag 8 juni 2008 @ 21:32:44 #20
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59230727
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 20:40 schreef CoolGuy het volgende:

    [..]

    photobucket?
    Zonder ergens voor te hoeven aanmelden? Volgens mij moet dat wel bij Photobucket
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
      zondag 8 juni 2008 @ 21:54:47 #21
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_59231591
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 20:23 schreef Bellerophon het volgende:
    Foto's van de buitenkant al wel gemaakt

    Weet iemand een Image host die afbeeldingen groter dan 3,27 MB accepteerd?
    Kan je niet beter op zoek naar een tooltje dat de foto's verkleint?
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      zondag 8 juni 2008 @ 22:03:35 #22
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59231907
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 21:54 schreef Berkery het volgende:

    [..]

    Kan je niet beter op zoek naar een tooltje dat de foto's verkleint?
    Photoshop ik weet het Maar ik zoek natuurlijk eerst naar de makkelijke weg
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_59238904
    Afgelopen zaterdag hebben we de badkamer uitgezocht: een vierkant bad van 190x90, dubbele wastafel, rainshower in een u-vorm + tegels voor de vloer en wanden.

    Omdat het bedrag ons best wel tegenviel (we hebben wel alles van goede kwaliteit gekozen en zo'n rainshower is ook weer prijzig) gaan we er deze week nog eens goed over nadenken.
      maandag 9 juni 2008 @ 09:16:21 #24
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_59238971
    Nog ietsje meer dan 2 weekjes wachten
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_59239102
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 09:13 schreef Ingridh007 het volgende:
    Afgelopen zaterdag hebben we de badkamer uitgezocht: een vierkant bad van 190x90, dubbele wastafel, rainshower in een u-vorm + tegels voor de vloer en wanden.

    Omdat het bedrag ons best wel tegenviel (we hebben wel alles van goede kwaliteit gekozen en zo'n rainshower is ook weer prijzig) gaan we er deze week nog eens goed over nadenken.
    We hebben ondertussen ook al gemerkt dat een badkamer gigantisch duur kan zijn In één winkel zijn we erin geslaagd om een badkamermeubel (kastje + 2 lavabo's + speigel) te vinden voor 4600 euro Daarbij komt dan nog een bad, extra kast, douche (met rainshower) en 2 toiletten... Totaal kostenplaatje: ongeveer 8000 euro...
    Reken dan nog maar eens de prijs voor tegels voor de vloer en wanden en we komen makkelijk op 10 000 euro... Het kan er niet meer van af

    Na wat rondkijken en rondrijden hebben we een andere winkel gevonden, waar me (met een serieuze korting) voor 4800 euro alles hebben van meubels, toiletten, bad, kranen, ... (25% korting gekregen door een actie). Kwaliteit zal iets minder zijn, maar ik vind het prijsverschil (meer dan 3000 euro) gewoon heel veel. Twijfel, twijfel, twijfel dus
    pi_59243081
    Even een heel dom vraagje aan de klussers hier. Ik ben bezig om wat planken e.d. op te hangen en bij het derde gat dat ik wilde boren krijg ik de boormachine met geen mogelijkheid de muur in? Hij begint wat te roken en verder gaat hij geen milimeter verder! Is de boor stuk of moet ik hem ff af laten koelen??

    Ik ga zometeen gelijk foto's maken dan post ik die hier ook van ons nieuwe huisje
    pi_59245304
    Afgelopen 4 dagen flink aan de slag geweest met muurverf en lakverf.
    Deze week staat op de planning om een badmeubeltje te plaatsen en laminaatvloer te leggen.
    Daarna moeten we de afwerking nog doen in de vorm van plinten, lampen, nieuwe kranen in badkamer, wc en badkamer accessoires, trapleuningen terugplaatsen, etc.

    Gaat voorlopig allemaal volgens plan en over weekje of 2 tot 3 moeten we over kunnen zijn
    Life is life
    pi_59248502
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 12:05 schreef Sport_Life het volgende:
    Even een heel dom vraagje aan de klussers hier. Ik ben bezig om wat planken e.d. op te hangen en bij het derde gat dat ik wilde boren krijg ik de boormachine met geen mogelijkheid de muur in? Hij begint wat te roken en verder gaat hij geen milimeter verder! Is de boor stuk of moet ik hem ff af laten koelen??

    Ik ga zometeen gelijk foto's maken dan post ik die hier ook van ons nieuwe huisje
    ff wat vraagjes,

    Wat voor een muur is het?
    Wat voor een boormachine is het?
    Wat voor een boortje is het?

    Even vast wat mogelijke oorzaken:
    je zit op een kiezelsteen
    je zit op betonwapening
    je boortje is idd bot geworden en wil niet meer in de muur
    de boormachine staat niet meer op de klopstand
    pi_59257382
    Nadat er meerdere koophuisjes zijn weggekaapt heb ik nu iets anders gevonden.
    Woningruil, aangezien ik nu toch in een huurwoningkje zit kan ik netzogoed ruilen.

    De ruilpartner heeft mijn huisje al gezien en was enthousiast evover. Morgenmiddag dus daar kijken, maargoed ik heb het huisje natuurlijk al flink bestudeerd en ik wil het met jullie delen Haar woning is geboren in 1649, mijn huidige woning in 1852.. Dus ik hou wel van oud

    Hier zie je het huis een beetje, het is de woning boven het Heineken bord op 2hoog.


    Hier een plattegrondje:


    De foto's van binnen post ik nog maar even niet, privacy heet dat ?

    De woning kijkt dus uit 1 raam uit op een steegje (waar gezellige terassjes/kroegjes/restaurantjes zijn) en aan de voorzijde (2 ramen) kijkt het uit op de gracht. De overige 3 ramen kijken uit op tja de buren
    Two things are infinite: the universe and human stupidity;
    and I'm not sure about the universe.
    -- Albert Einstein
    pi_59276914
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 15:27 schreef Gurb het volgende:

    [..]

    ff wat vraagjes,

    Wat voor een muur is het?
    Wat voor een boormachine is het?
    Wat voor een boortje is het?

    Even vast wat mogelijke oorzaken:
    je zit op een kiezelsteen
    je zit op betonwapening
    je boortje is idd bot geworden en wil niet meer in de muur
    de boormachine staat niet meer op de klopstand
    Het is een betonnen/stenen muur met een laagje stuc erop. Boormachine is van Bosch en boortje heb ik geen idee van. Ik denk dat het boortje bot is geworden idd, heb de boormachine van de buurman geleend en dat ging perfect!
      dinsdag 10 juni 2008 @ 20:22:27 #31
    73549 Annemiek78
    Martijn_77 my favo user!
    pi_59286803
    Gisteren het koopcontract getekend met de koper van onze huidige woning. En nog veel belangrijker: Gisteren ook te horen gekregen dat de financiering van ons nieuwe huis rond is. Hier een foto van onze nieuwe woning.



    Je kan hier alleen niet goed op zien hoe ruim het van binnen is en hoe lekker royaal de tuin is.
    Lekker op het westen. Woonkeuken van 4.7m bij 5 meter. Heerlijk.

    Nog effe geduld dus, eerst maar even tijdelijk verhuizen tot maart/april

    Vooruit, nog een foto van de woonkeuken dan:



    De tuin:



    [ Bericht 19% gewijzigd door Annemiek78 op 10-06-2008 20:29:16 ]
    Positive thinking, my way of thinking!
      woensdag 11 juni 2008 @ 07:37:22 #32
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59296652
    Weer even TVP-en, gisteren hebben we de hypotheekofferte ondertekend
    disclaimer
    pi_59296697
    Wauw Annemiek, zo'n ruime keuken is gewoon super Wij hebben een keuken van 5.5 op 5.3 (loopt wel door in onze living aangezien het een open keuken is, dus die maten moeten wat gerelativeerd worden). Maar elke keer als we naar ons huis gaan zien, zijn we zo blij dat we hem lekker ruim hebben genomen
    En een gezellige tuin erbij!

    Proficiat Stormqueen... betekent dit nu dat de aanvraag rond is of het volledige dossier?
    pi_59299321
    , kwam er gisteren achter dat ze stiekem zijn begonnen aan de bouw van ons huis, kortom mis een fase met fotos nemen, ze hebben al 50 cm afgegraven en gaan vandaag 5 meter grondboringen doen, deze vullen met beton en wapening.
      woensdag 11 juni 2008 @ 10:48:38 #35
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59299509
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 07:49 schreef leonieke het volgende:
    Wauw Annemiek, zo'n ruime keuken is gewoon super Wij hebben een keuken van 5.5 op 5.3 (loopt wel door in onze living aangezien het een open keuken is, dus die maten moeten wat gerelativeerd worden). Maar elke keer als we naar ons huis gaan zien, zijn we zo blij dat we hem lekker ruim hebben genomen
    En een gezellige tuin erbij!

    Proficiat Stormqueen... betekent dit nu dat de aanvraag rond is of het volledige dossier?
    Nou, ze hebben ons een aanbieding gedaan, daar zijn we mee akkoord gegaan, dus nog niet alles is rond maar we zitten qua hypotheek nog een ton onder de waarborg die ze ons op basis van onze gegevens maximaal zouden geven, dus ik verwacht niet dat het al te veel problemen op gaat leveren

    Een keuken van bijna 30 m2 Onze hele woonkamer is 24m2



    Floorplannertje
    We hebben zaterdag ook een keukenofferte laten maken trouwens, en ondanks dat de keukenverkoper zei dat we een belachelijk dure smaak hadden viel alles nog redelijk binnen het bedrag wat we in gedachten hadden. Dus gaan we zaterdag nog naar een andere keukenboer voor een offerte, want dat betekent dus dat het nog goedkoper kan

    [ Bericht 4% gewijzigd door SQ op 11-06-2008 11:02:31 ]
    disclaimer
    pi_59321311
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 16:14 schreef leonieke het volgende:
    Sonnetje wat een mooi huis Super hoor En als ik me er dan een nieuwe keuken en badkamer bij voorstel dan kan het zeker niet mislopen
    Dank je wel Leonieke Kan ook bijna niet wachten tot we de sleutel krijgen, nog maar een maand. Krijg wel een beetje de kriebels haha. Was gisteren mijn winterkleding in een koffer aan t doen, omdat t een beetje omslachtig is om t eerst in de kast van mijn ouders te leggen en dan weer eruit te halen. Was wel een gek gevoel haha. Zaten ook al een beetje te kijken wat ik meenam en liet staan/hangen. Wordt wel definitief haha.

    Ben ook heel benieuwd hoe de keuken en badkamer eruit komen te zien in t huis. Maar denk dat t er wel van opknapt haha. Het is dan iig onze smaak.
    Over het kopje kosten badkamer, echt duur zijn die dingen haha. Leonieke kan me voorstellen dat je dan wel baalt als t buiten je budget valt Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest! Maar t verschil is wel groot!
    Maar denk ook dat we een dure smaak hebben eigenlijk. We hebben bijvoorbeeld een spiegel uitgekozen die 1000 euro kost (slaat eigenlijk helemaal nergens op maar ja. Voelt ook weer niet goed om daarop te bezuinigen Doen t liever in 1 keer naar onze smaak). Ohw ja en de douche die we wilden kost ook 1400 euro, maar dat gaan we denk ik niet doen. Kijken wel even ergens anders daarvoor. Maar goed moeten nog even afwachten welke prijs de instalateur gaat rekenen, vanaf daar gaan we kijken of t binnen t budget past. De badkamer hebben we dus uitgekozen via een groothandel die dan een showroom heeft. De instalateur maakt de uiteindelijke prijs. Dus niet via een winkel Hebben daar tot nu toe geen goede ervaringen mee gehad Zijn bij brugman en wooning geweest (valt allemaal onder t zelfde maar goed). Nou hadden niet echt t gevoel serieus genomen te worden. Dus daarom doen we t maar op deze manier. Bij die groothandel hebben ze op de pc een schets gemaaklt, ziet er wel leuk uit Maar daar dachten ze ook echt mee. Bij wooning moesten we bv een kast voor t meubel doen, omdat die kast minde diep was...Terwijl wij m gewoon in de hoek wilden, maar daar hadden we dan nix over te zeggen
    Keuken hebben we ook via een kleine zaak gedaan. Was ook goede service, zelfs toen we de maten nog niet precies wisten heeft ie wel uitgerekend wat t ongeveer zou kunnen zijn en vandaaruit een schets gemaakt. Toen bleek dat we er 7cm naast zaten heeft ie echt moeite gedaan om onze keuken toch te laten zoals ie was. Bij brugman deden ze niet eens moeite toen we de maten nog niet wisten.

    Zo is echt een heeeeeeeeel verhaal geworden Was niet de bedoeling, maar heb wel gelijk al mijn frustraties eruit getypt
    pi_59321532
    Annemiek gaaf huis hoor! Idd een erg grote keuken! En een grote tuin ook, ook fijn idd. Stelt onze postzegel niets bij voor

    M3nster, ziet er leuk uit dat huis! Maar als t zo oud heb je er niet onwijs veel onderhoud aan?? Kan t plattegrondje helaas niet zien.

    Stormqueen, lekker is dat he als dat hypotheekgebeuren bijna rond is.

    En nog even een plaatje van t laminaat dat we neer willen leggen in ons huis (zijn er nog niet overuit of we t boven ook gaan leggen of dat we dan gewoon voor een goedkoop vloertje van de ikea gaan, aangezien t 26 per vierkante meter is(in de winkel dus 33, maar gelukkig heeft mijn vader connecties *lol*) We gaan voor quick step laminaat en dan deze kleur, eiken wit vernist, volgens de omschrijving:

    We wilden eerst parket, maar vonden 5000 euro een beetje teveel van t goede, en dan hadden we alleen de woonkamer...
    pi_59325983
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 10:48 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nou, ze hebben ons een aanbieding gedaan, daar zijn we mee akkoord gegaan, dus nog niet alles is rond maar we zitten qua hypotheek nog een ton onder de waarborg die ze ons op basis van onze gegevens maximaal zouden geven, dus ik verwacht niet dat het al te veel problemen op gaat leveren

    Een keuken van bijna 30 m2 Onze hele woonkamer is 24m2

    [ afbeelding ]

    Floorplannertje
    We hebben zaterdag ook een keukenofferte laten maken trouwens, en ondanks dat de keukenverkoper zei dat we een belachelijk dure smaak hadden viel alles nog redelijk binnen het bedrag wat we in gedachten hadden. Dus gaan we zaterdag nog naar een andere keukenboer voor een offerte, want dat betekent dus dat het nog goedkoper kan
    Wat een goed nieuws dat jullie binnen het bedrag zaten dat jullie in gedachten hadden Altijd heel fijn om te horen en mee te maken (gebeurt jammergenoeg bij ons niet zo vaak )

    En die hypotheek zou idd geen problemen mogen opleveren
    pi_59326085
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 22:50 schreef Sonnetje85 het volgende:

    [..]

    Dank je wel Leonieke Kan ook bijna niet wachten tot we de sleutel krijgen, nog maar een maand. Krijg wel een beetje de kriebels haha. Was gisteren mijn winterkleding in een koffer aan t doen, omdat t een beetje omslachtig is om t eerst in de kast van mijn ouders te leggen en dan weer eruit te halen. Was wel een gek gevoel haha. Zaten ook al een beetje te kijken wat ik meenam en liet staan/hangen. Wordt wel definitief haha.
    Een supergevoel waarschijnljik? En die kriebels kan ik me idd wel goed voorstellen Al gaan wij niet moeten kiezen wat we meenemen en wat niet aangezien we alleen nog maar kleren hebben
    quote:
    Ben ook heel benieuwd hoe de keuken en badkamer eruit komen te zien in t huis. Maar denk dat t er wel van opknapt haha. Het is dan iig onze smaak.
    Dat kan zeker niet mislopen
    quote:
    Over het kopje kosten badkamer, echt duur zijn die dingen haha. Leonieke kan me voorstellen dat je dan wel baalt als t buiten je budget valt Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest! Maar t verschil is wel groot!
    Maar denk ook dat we een dure smaak hebben eigenlijk. We hebben bijvoorbeeld een spiegel uitgekozen die 1000 euro kost (slaat eigenlijk helemaal nergens op maar ja. Voelt ook weer niet goed om daarop te bezuinigen Doen t liever in 1 keer naar onze smaak). Ohw ja en de douche die we wilden kost ook 1400 euro, maar dat gaan we denk ik niet doen. Kijken wel even ergens anders daarvoor. Maar goed moeten nog even afwachten welke prijs de instalateur gaat rekenen, vanaf daar gaan we kijken of t binnen t budget past. De badkamer hebben we dus uitgekozen via een groothandel die dan een showroom heeft. De instalateur maakt de uiteindelijke prijs. Dus niet via een winkel Hebben daar tot nu toe geen goede ervaringen mee gehad Zijn bij brugman en wooning geweest (valt allemaal onder t zelfde maar goed). Nou hadden niet echt t gevoel serieus genomen te worden. Dus daarom doen we t maar op deze manier. Bij die groothandel hebben ze op de pc een schets gemaaklt, ziet er wel leuk uit Maar daar dachten ze ook echt mee. Bij wooning moesten we bv een kast voor t meubel doen, omdat die kast minde diep was...Terwijl wij m gewoon in de hoek wilden, maar daar hadden we dan nix over te zeggen
    Ik ben niet de enige met een dure smaak als ik het zo lees
    We hebben voor de winkel met korting gekozen... Het andere was gewoon té duur en de kasten zijn in hoogglans, dus dat zit zeker goed
    Als ik het gevoel krijg dat ze me niet au sérieux nemen, ga ik ook weg. Heb ik effectief ook eens gezegd in een vloerwinkel. De verkoper stond nogal af te geven op het feit dat we onze meubels nog niet hadden gekozen... ja du'uh we zaten nog maar net in de ruwbouwfase en maakte ons eigenlijk nogal belachelijk. Hij kon er trouwens niet mee lachen toen ik zei dat de kans dat we onze meubels ooit vervangen groter is dan dat we onze vloer vervangen en dus geen vloer gaan kiezen voor precies die meubels... Ik heb toen maar gezegd dat we gewoon beter konden vertrekken. Zijn probleem Maar de aankopen die we moeten maken, zijn zo al duur genoeg dat ik me er gewoon goed moet bij voelen.
    quote:
    Keuken hebben we ook via een kleine zaak gedaan. Was ook goede service, zelfs toen we de maten nog niet precies wisten heeft ie wel uitgerekend wat t ongeveer zou kunnen zijn en vandaaruit een schets gemaakt. Toen bleek dat we er 7cm naast zaten heeft ie echt moeite gedaan om onze keuken toch te laten zoals ie was. Bij brugman deden ze niet eens moeite toen we de maten nog niet wisten.

    Zo is echt een heeeeeeeeel verhaal geworden Was niet de bedoeling, maar heb wel gelijk al mijn frustraties eruit getypt
    Zie, service, zo belangrijk. Ik snap niet dat verkopers dat niet inzien... En dan gaat het misschien niet gewoon over die ene klant die je verliest, maar ook over kennissen van die klant.
    Voorbeeldje van de badkamerzakan.
    1. Dure winkel: wou geen uitleg geven "Hier, kijk eens in onze catalogus, surf een beetje op internet en kom dan eens terug"
    2. Heel duidelijke uitleg, veel geholpen over de andere mogelijkheden die er waren behalve de zaken uitgestald in de winkel. Direct boeken en foto's erbij genomen om het te visualiseren. We hebben een offerte laten opmaken (30% korting op meubel, 25% korting op de rest). Eergisteren gaan tekenen. Blijkt dat er een nieuwe actie is: 30% korting op bepaalde kranen. Toevallig hadden we een aantal kranen gekozen in onze offerte (maar we durfden er niets over te vragen). Reactie van verkoopster bij het overlopen van de bestelling: "ah nee, daar moet de korting nog van aangepast worden aangezien we met een nieuwe actie zitten. Alle andere spullen krijg je uiteraard nog aan 25% korting." Moesten ze in mijn ogen niet doen aangezien we de andere kortingen van 25% ook mochten behouden en normaalgezien is het of offerte of kortingen uit huidige acties. Qua klantenbinding kan dat natuurlijk tellen (wees maar zeker dat ik het gisteren al verteld heb tegen een collega die ook nog op zoek is achter een badkamer )

    Wat ik maar wil zeggen: die service is o zo belangrijk om een klant goed te doen voelen Bij die badkamer hadden we toch al aangegeven dat we de bestelling daar gingen plaatsen onder de voorwaarden van de offerte, dus die extra korting hoefden ze eigenlijk niet te geven

    Van een lang verhaal gesproken
    pi_59326661
    @leonieke, er bestaat dus toch nog hoffelijkheid binnen de keuken/badkamer branche
    pi_59326846
    Precies, service is echt zo belangrijk. Zo is mijn zus nu ook aan t kijken bij de keukenzaak van ons.
    Het is wel iets duurder, maar de service is wel goed. Niet alleen maar zoveel mogelijk geld willen verdienen, zo wisten wij niet zeker of wij de kookplaat die erin zat wilden houden, die man zegt ik zou t gewoon doen. Want als ik t zo hoor is t een hele goede. En zo ook met de oven. Die houden we ook van de keuken die er nu in zit. Toen hij aan t meten was zei hij, er moeten alleen nieuwe veren besteld worden, maar dat regel ik wel.

    Maar kan me voorstellen dat je bij die vloerenboer weggegaan bent. Zou ook niet echt waarderen als iemand zoiets zegt. Je beslist toch zelf wanneer je wat wil kopen!
    Vind ik net zo irritant als die verkopers gaan vragen wat je budget is. Maak nou maar eerst wat ik mooi vind en dan kijken we wel verder. Mijn zus en zwager hadden t wel gezegd en toen werd hun tekening een beetje afgeraffeld. En er werden opmerkingen gemaakt wat er op neerkwam dat sommige dingen niet konden, omdat ze t niet konden betalen :S Beetje raar, was ook bij wooning trouwens

    En de moraal van dit verhaal is ook dat service belangrijk is

    En lekker trouwens dat jullie nog extra korting kregen! Is altijd meegenomen natuurlijk. Ben benieuwd naar t eindresultaat!
      donderdag 12 juni 2008 @ 09:33:48 #42
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_59327343
    Jaja, heb dan toch de foto's kunnen uploaden

    Dit is de voorkant, de bosjes die je ziet staan niet voor ons huisje, daar loopt namelijk nog een voetpad maar die staat dus niet op de foto.



    En dit is de achterkant + tuin, zoals je kan zien gaat daar het nodige werk in zitten Maar dat maakt niet uit.




    En foto's van alle kamers e.d. hoop ik de 19e te kunnen maken, dan krijg ik namelijk de sleutel.
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_59327475
    @ Morpheus: ik was ook verbaasd... echt waar. Had dit totaal niet verwacht!

    @Sonnetje: Voor service wil ik ook net iets meer betalen. Zo ook bij de schrijnwerker van onze keuken. Dat was nu de eerste die zijn meter bovenhaalde en mij (idd ) heeft opgemeten Vond hij belangrijk voor het bepalen van de hoogte van de oven en microgolfoven want je moet toch veilig warme schotels kunnen uithalen. Aan zo'n details merk je gewoon dat je met kenners bezig bent (de microgolf van mijn ma zit bv zo hoog dat noch ik noch zij veilig zaken kunnen uithalen)

    En wat het budget betreft: ik kan de keukenzaak wel een beetje begrijpen. Het heeft namelijk ook geen zin om een keuken te tekenen van 25k als je weet dat de kopers een budget van 10k hebben voor de keuken. Maar dan moet je daar maar direct eerlijk in zijn en voor je begint te tekenen zeggen wat de consequenties kunnen zijn van het budget (bv minder goede kwaliteit van hout, geen hoogglans, toestellen van merk x ipv merk y, geen graniet) en dan kun je in mijn ogen nog altijd een mooie keuken tekenen Beetje moeite mochten ze idd wel gedaan hebben.
    Als mijn budget niet al te hoog is, ga ik sowieso minder eisen gaan stellen en ben ik vlugger tevreden

    En dat eindresultaat? Superbenieuwd ben ik! Alleen zal het nog een eeuwigheid duren voor we het resultaat zullen kunnen bewonderen
    pi_59327982
    Kijk ergens snap ik die vragen over t budget wel. Maar ik vind het vervelend als ze dan gaan zeggen dat je maar die en die tegels moet nemen omdat die goedkoper zijn. Dan denk ik ik beslis zelf wel waarop ik wil gaan bezuiningen. Hoeven zij niet voor mij te doen. Ik weet zelfwel of ik dat geld eventueel ergens anders vandaan kan halen.

    Vind t wel knap van je dat je al zolang kan wachten
    pi_59329260
    Meld!

    Vriendinnetje en ik willen na lang uitstellen toch maar eens gaan samenwonen . Het was kiezen tussen haar woonplaats (Eindhoven) of de mijne (Utrecht) en wordt waarschijnlijk het eerste, vanwege de gemiddeld iets lagere huizenprijzen. Maar Utrecht is ook nog steeds een optie, mocht het perfecte huis langskomen.

    Vorige week bij een hypotheekadviseur geweest en het viel ons mee wat we samen konden lenen. Dus hadden we een budget om te gaan zoeken.

    Onze wensen zijn duidelijk: we willen een oud huis met sfeer. Het liefst een eengezinswoning uit de jaren '30 , glas in lood, granito vloeren, paneeldeuren, yadda yadda en dan bij voorkeur natuurlijk goed onderhouden en voorzien van alle moderne gemakken en ook nog in een goeie wijk. Rrrrright. We waren er al snel achter dat dat niet echt haalbaar is binnen ons budget. Maar ik ben koppig en ben ervan overtuigd dat het met goed zoeken en een beetje compromis sluiten, toch gaat lukken.

    Na veel zoeken een leuke woning gezien die aan bijna alles voldoet en een bezichtiging gepland. Vriendin meteen verliefd, maar ik schrok me dood van alles wat er nog aan moest gebeuren. Niet echt realistisch, aangezien we beiden geen klussers zijn en alles moeten laten doen. Dus: of er moet dus flink wat van de prijs af of we moeten het uit ons hoofd zetten. Binnenkort een tweede bezichtiging inplannen en iemand meenemen met verstand van zaken om een kostenschatting te maken.

    Gaan dit weekend ook kijken bij een zelfde soort huis in dezelfde straat, maar dan wel gemoderniseerd, alleen totaal niet in onze smaak en met de lelijkste keuken in de geschiedenis van de mensheid (zwart gemarmerde deurtjes, gouden handgrepen ).

    Ik blijf hopen dat hét perfécte huis langskomt.

    En wat is het léuk allemaal! Speuren naar huisjes, bezichtigen, in gesprek met adviseurs, de site van VEH binnenstebuiten keren. En natuurlijk ook klusvoorpret, beetje zoeken op internet naar leuke keukens, badkamers, woonspullies . Ik vind het heerlijk!

    Minder leuk is dat ik mijn huidige woning nog moet verkopen. Toen ik het drie jaar geleden kocht, was het een zeer courante en gewilde woning, maar is nog maar afwachten of het in deze tijd goed verkoopt. Volgende week afspraak met een makelaar en eens kijken wat hij ervan zegt. Het liefst verkoop ik natuurlijk mijn oude huis voor we gaan bieden op een ander huis. Iemand hier ervaringen met sites als Makelaarsland, Beetje Hulp etc.?
    pi_59329665
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 10:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
    Kijk ergens snap ik die vragen over t budget wel. Maar ik vind het vervelend als ze dan gaan zeggen dat je maar die en die tegels moet nemen omdat die goedkoper zijn. Dan denk ik ik beslis zelf wel waarop ik wil gaan bezuiningen. Hoeven zij niet voor mij te doen. Ik weet zelfwel of ik dat geld eventueel ergens anders vandaan kan halen.
    Heb je volledig gelijk in wat mij betreft
    Wij besparen ook op bepaalde zaken (bv binnendeuren, boven laminaat ipv parket, nog niet schilderen, tuin nog niet aanleggen, ...) en die bepaal ik nog altijd liever zelf. Wij moesten ook ons budget zeggen tegen onze architect, maar heb hem maar direct gezegd dat hij niet met een volledig afgewerkt huis mocht rekenen.
    quote:
    Vind t wel knap van je dat je al zolang kan wachten
    Het begint in te korten. Heb het vandaag nog eens uitgerekend en het is nog 202 dagen tot 31 december (en dan moet en zal ik verhuizen zeg ik nu )
    pi_59336259
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:33 schreef JT_RSD het volgende:
    Afgelopen 4 dagen flink aan de slag geweest met muurverf en lakverf.
    Deze week staat op de planning om een badmeubeltje te plaatsen en laminaatvloer te leggen.
    Daarna moeten we de afwerking nog doen in de vorm van plinten, lampen, nieuwe kranen in badkamer, wc en badkamer accessoires, trapleuningen terugplaatsen, etc.

    Gaat voorlopig allemaal volgens plan en over weekje of 2 tot 3 moeten we over kunnen zijn
    *UPDATE*

    - Badmeubels hangen maar moeten nog aangesloten worden (water+elektr) en de deurtjes moeten afgehangen worden.

    - Gister begonnen met laminaat op 1e verdieping. Hebben nu de grootste slaapkamer zo goed als af (nog paar 'speciale' planken met schuine zijdes maken). Vanavond verder met de andere 2 slaapkamers en overloop.

    - Deze week bericht gekregen van de meubelzaak en de slaapkamerboer dat ze beiden onze bestelling klaar hebben staan. Wordt allemaal volg wk do bezorgd
    Life is life
    pi_59336725
    Wauw hoor, dit gaat echt wel vlug JT_RSD
      donderdag 12 juni 2008 @ 16:49:27 #49
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59339512
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 10:57 schreef PiperMaru het volgende:
    Meld!

    Vriendinnetje en ik willen na lang uitstellen toch maar eens gaan samenwonen . Het was kiezen tussen haar woonplaats (Eindhoven) of de mijne (Utrecht) en wordt waarschijnlijk het eerste, vanwege de gemiddeld iets lagere huizenprijzen. Maar Utrecht is ook nog steeds een optie, mocht het perfecte huis langskomen.

    Vorige week bij een hypotheekadviseur geweest en het viel ons mee wat we samen konden lenen. Dus hadden we een budget om te gaan zoeken.

    Onze wensen zijn duidelijk: we willen een oud huis met sfeer. Het liefst een eengezinswoning uit de jaren '30 , glas in lood, granito vloeren, paneeldeuren, yadda yadda en dan bij voorkeur natuurlijk goed onderhouden en voorzien van alle moderne gemakken en ook nog in een goeie wijk. Rrrrright. We waren er al snel achter dat dat niet echt haalbaar is binnen ons budget. Maar ik ben koppig en ben ervan overtuigd dat het met goed zoeken en een beetje compromis sluiten, toch gaat lukken.

    Na veel zoeken een leuke woning gezien die aan bijna alles voldoet en een bezichtiging gepland. Vriendin meteen verliefd, maar ik schrok me dood van alles wat er nog aan moest gebeuren. Niet echt realistisch, aangezien we beiden geen klussers zijn en alles moeten laten doen. Dus: of er moet dus flink wat van de prijs af of we moeten het uit ons hoofd zetten. Binnenkort een tweede bezichtiging inplannen en iemand meenemen met verstand van zaken om een kostenschatting te maken.

    Gaan dit weekend ook kijken bij een zelfde soort huis in dezelfde straat, maar dan wel gemoderniseerd, alleen totaal niet in onze smaak en met de lelijkste keuken in de geschiedenis van de mensheid (zwart gemarmerde deurtjes, gouden handgrepen ).

    Ik blijf hopen dat hét perfécte huis langskomt.

    En wat is het léuk allemaal! Speuren naar huisjes, bezichtigen, in gesprek met adviseurs, de site van VEH binnenstebuiten keren. En natuurlijk ook klusvoorpret, beetje zoeken op internet naar leuke keukens, badkamers, woonspullies . Ik vind het heerlijk!

    Minder leuk is dat ik mijn huidige woning nog moet verkopen. Toen ik het drie jaar geleden kocht, was het een zeer courante en gewilde woning, maar is nog maar afwachten of het in deze tijd goed verkoopt. Volgende week afspraak met een makelaar en eens kijken wat hij ervan zegt. Het liefst verkoop ik natuurlijk mijn oude huis voor we gaan bieden op een ander huis. Iemand hier ervaringen met sites als Makelaarsland, Beetje Hulp etc.?
    Klinkt precies als wat wij zochten en hebben gevonden in Eindhoven! Dus als je nog tips wil
    Wat is je budget?
    disclaimer
    pi_59341194
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 16:49 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Klinkt precies als wat wij zochten en hebben gevonden in Eindhoven! Dus als je nog tips wil
    Wat is je budget?
    Hey, interessant! Tips, graag (mag ook via pm)!

    We zoeken in de prijsklasse 225-250k
      donderdag 12 juni 2008 @ 19:06:59 #51
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59342718
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 18:10 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Hey, interessant! Tips, graag (mag ook via pm)!

    We zoeken in de prijsklasse 225-250k
    Ai, budget.
    Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is, maar even ter verduidelijking, het huis wat wij nu hebben gekocht stond voor 300k te koop en er stonden binnen 24 uur 5 biedingen op, waarvan 2 meteen de vraagprijs hadden geboden. Ook geen huis wat helemaal tiptop in orde is: er zit geen keuken in en de ketel is uit 1986, om maar eens wat te noemen. De sfeervolle woning met authentieke stijlelementen met weinig kluswerk die je beschrijft ga je voor Eindhoven niet vinden voor dat geld, om de simpele reden dat de markt te groot is voor die huizen. Iedereen wil ze hebben namelijk. En dat drijft de prijs enorm op.

    Wat ik je wel kan aanraden, als je van volksbuurten houdt, is om de bloemenbuurt is Stratum in de gaten te houden. Hier vind je veel leuke oude huisjes voor niet al te veel geld. De maar is echter wel dat je wellicht niet al te veel oude stijlelementen terug vindt. Dat hoeft geen probleem te zijn, want als je een beetje zoekt zijn paneeldeuren e.d. ook goed tweedehands te krijgen. In de Stevinstraat in Woensel-West staan er ook veel voor niet al te veel geld, die hebben wel glas-in-lood, maar de buurt is echt een enorme domper (criminelen en hoeren en meer van dat gespuis )

    Tenslotte: met de overspannen dertiger jaren huizen-markt kun je niet zonder aankoopmakelaar! Neem er dus zeker 1 in de hand. Ik ken een leuke makelaar die gespecialiseerd is in jouw segment en je dus kan tippen vòòr de huizen op Funda staan. Als je zijn gegevens wil moet je me maar even PM-men

    Nog even een noot: ons nieuwe huis stond ook op Beetjehulp.nl aangeboden en hebben het dus binnen 24 uur gekocht, kan heel snel gaan! Bedenk wel dat het voor de aankopende partij een minpunt kan zijn om er geen makelaar bij te hebben en dat het dus ook kan afschrikken.

    Zow, amen
    disclaimer
      donderdag 12 juni 2008 @ 19:14:34 #52
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59342926
    Bedenk me nu dat bovenstaande wel heel negatief klinkt Maar zo erg is het nou ook weer niet, er staat genoeg te koop, alleen qua klussen en keukens enzo moet je meestal veel concessies doen

    Bijvoorbeeld:

    http://www.funda.nl/Woningaanbod/koop/detail/default.aspx?id=9d723e30-6c00-42c0-8b59-052c23b4cef4&objecttype=DetailKoopObject
    disclaimer
    pi_59344834
    Dank dank voor je tips. Tot de conclusie die je trekt w.b. budget, was ik ook al gekomen. Ik heb jullie huis teruggezocht in het vorige topic en het ziet er inderdaad geweldig uit! Gefeliciteerd! Maar inderdaad ver boven ons budget.

    De huisjes in de Stevinstraat (en Juliusstraat) waren me ook opgevallen maar we zijn een paar keer door de buurt gereden en ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Wat dat betreft maakt Stratum meer kans en zo zijn er nog wel meer huisjes die in aanmerking komen.

    Ik denk nog steeds dat het geen onmogelijke opgave is. We zullen wellicht wat compromissen moeten sluiten (een iets kleinere woning qua oppervlakte is voor ons geen probleem bv) en idd, stijlkenmerken kun je ook zelf nog aanbrengen.

    Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de courtage was van jullie aankoopmakelaar? Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor, ik vind het over het algemeen wel erg duur betaald.
      donderdag 12 juni 2008 @ 20:23:36 #54
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59344935
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:18 schreef PiperMaru het volgende:
    Dank dank voor je tips. Tot de conclusie die je trekt w.b. budget, was ik ook al gekomen. Ik heb jullie huis teruggezocht in het vorige topic en het ziet er inderdaad geweldig uit! Gefeliciteerd! Maar inderdaad ver boven ons budget.

    De huisjes in de Stevinstraat (en Juliusstraat) waren me ook opgevallen maar we zijn een paar keer door de buurt gereden en ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Wat dat betreft maakt Stratum meer kans en zo zijn er nog wel meer huisjes die in aanmerking komen.

    Ik denk nog steeds dat het geen onmogelijke opgave is. We zullen wellicht wat compromissen moeten sluiten (een iets kleinere woning qua oppervlakte is voor ons geen probleem bv).

    Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de courtage was van jullie aankoopmakelaar?
    1%. Maar zonder die man hadden we ons huis niet gehad, dat weet ik 110% zeker, dus hij is het dubbel en dwars waard geweest Alhoewel dat niet degene is die ik jullie aan wilde raden (niet dat mijn aankoopmakelaar slecht is, maar die andere zit gewoon beter in dat dertiger jaren segment )
    disclaimer
    pi_59345687
    onze keuken die we uitgezocht hebben voor onze nieuwbouw woning



    keuken 210 diep en 250 breed

    wat je ziet is een keuken in kleur magnoliawit (gebroken wit), topblad is leisteenlook

    een vaatwasser (geen greepje ingetekend, maar komt er wel)
    kastje met 2 planken onder spoelbak
    hoekkast met 2 deurtjes die tegengesteld opengaan, waardoor je de hele punt kan gebruiken, carroussel was veel te duur.
    daarna kast met 3 lades van 120
    daarnaast apothekerskastje (uittrekbaar)

    bovenin 4x kastjes met 2 legplanken en aan de binnenwanden ophangsystemen voor kruiden, rollenfolie etc, onder de kastjes komen een 4tal spots te zitten

    tegen de andere wand kast met daarin koelkast en magnetron

      donderdag 12 juni 2008 @ 20:51:19 #56
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59345785
    Ziet er netjes uit Morpheus
    Ik vind die 3-d tekeningen helemaal geweldig, helaas hebben wij van ons design alleen maar een printje
    disclaimer
    pi_59345839
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
    Ziet er netjes uit Morpheus
    Ik vind die 3-d tekeningen helemaal geweldig, helaas hebben wij van ons design alleen maar een printje
    deze zijn ook ingescand vanaf de offerte
      donderdag 12 juni 2008 @ 20:55:17 #58
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59345910
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:53 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    deze zijn ook ingescand vanaf de offerte
    Ah okee

    in dat geval: ik heb geen scannert
    disclaimer
    pi_59345959
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:55 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ah okee

    in dat geval: ik heb geen scannert
    op de meeste bedrijven kun je met het kopieer apparaat ook scannen naar email
      donderdag 12 juni 2008 @ 20:57:42 #60
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59345984
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:56 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    op de meeste bedrijven kun je met het kopieer apparaat ook scannen naar email
    hou es op, nu verplicht je me haast om op m'n werk te gaan scannen
    disclaimer
    pi_59346407
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 20:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
    onze keuken die we uitgezocht hebben voor onze nieuwbouw woning

    [ afbeelding ]
    Ziet er stijlvol uit zeg!!

    Pfff, dacht ik net de perfecte woning gevonden te hebben op internet, zijn de straten er tegenover de komende 3 jaar een grote bouwput (bloemenbuurt eindhoven)
      donderdag 12 juni 2008 @ 21:13:06 #62
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59346459
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 21:10 schreef PiperMaru het volgende:

    [..]

    Ziet er stijlvol uit zeg!!

    Pfff, dacht ik net de perfecte woning gevonden te hebben op internet, zijn de straten er tegenover de komende 3 jaar een grote bouwput (bloemenbuurt eindhoven)
    Ah, De Grote Renovatie. Ik woon nu ook nog in die buurt
    disclaimer
    pi_59346742
    Ja het idee van een volksbuurt vind ik niet zo verkeerd (woon er nu ook in een) maar ik ga geen huis kopen in een straat die grenst aan een rampgebied

    Of valt het allemaal wel mee?
      donderdag 12 juni 2008 @ 21:25:45 #64
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59346926
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 21:20 schreef PiperMaru het volgende:
    Ja het idee van een volksbuurt vind ik niet zo verkeerd (woon er nu ook in een) maar ik ga geen huis kopen in een straat die grenst aan een rampgebied

    Of valt het allemaal wel mee?
    Nou die buurt wordt helemaal gesaneerd, dus dat is eerder positief dan negatief. Plus dat het lekker dicht bij de stad is en Stratum natuurlijk het leukste stukje van Eindhoven is
    disclaimer
    pi_59347411
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 21:25 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Nou die buurt wordt helemaal gesaneerd, dus dat is eerder positief dan negatief. Plus dat het lekker dicht bij de stad is en Stratum natuurlijk het leukste stukje van Eindhoven is
    Uiteraard (dinnetje woont er ook)
    pi_59356746
    De bouwput zal overdag lawaai geven en de rest van de tijd gewoon niet zo'n mooi uitzicht geven. Maar wellicht is dat juist weer een goede onderhandelingspositie?

    Aan de andere kant, als de huizen dan nog steeds zo gewild zijn (ondanks de bouwput van de komende jaren), dan heb je dus wel kans dat je huis in waarde gaat stijgen. Kwestie van inschatten of je denkt je er aan te gaan storen en/of je door de weeks overdag graag in je tuin wilt zitten zonder herrie :-)

    Iedereen heeft overigens zo te zien prachtige huizen gevonden! Hier ben ik inmiddels een aantal weken geleden in mijn nieuwe huis getrokken en de oude is opgeleverd aan de woningbouwvereniging. Maar als ik zo om me heen kijk dan zijn er nog heel veel dingen die ik wil vervangen en/of kopen en daarnaast moeten de details ook nog aangebracht gaan worden. Ik vind dat altijd zo'n tijdrovende dingen dus ik verwacht het komende jaar nog niet klaar te zijn......
    pi_59358634
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 09:54 schreef kkkk het volgende:
    De bouwput zal overdag lawaai geven en de rest van de tijd gewoon niet zo'n mooi uitzicht geven. Maar wellicht is dat juist weer een goede onderhandelingspositie?

    Aan de andere kant, als de huizen dan nog steeds zo gewild zijn (ondanks de bouwput van de komende jaren), dan heb je dus wel kans dat je huis in waarde gaat stijgen. Kwestie van inschatten of je denkt je er aan te gaan storen en/of je door de weeks overdag graag in je tuin wilt zitten zonder herrie :-)
    Heb je gelijk in, dat had ik ook al bedacht. Het is ook weer niet zo'n probleem aangezien ik doordeweeks overdag toch aan het werk ben. Ik wil er dus toch gaan kijken een dezer dagen.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 12:42:57 #68
    79226 Majonijntje
    Narcotic Mind
    pi_59360814
    Mijn vriendin en ik gaan morgen ons contract tekenen!

    (Ben nog wel een beetje zenuwachtig dat er mankementjes zullen zijn die we over het hoofd zien enzo... )

    Kan iemand mij zeggen wat dit
    "Artikel 7: De huurder zal het verhuurde altijd moeten voorzien van voldoende mobilier om de huur van een half jaar te waarborgen."
    zou kunnen betekenen?

    Ik begrijp er geen snars van.

    [ Bericht 27% gewijzigd door Majonijntje op 13-06-2008 13:10:37 ]
    Ik ben bang.
    Bang voor mezelf.
    Bang voor de gruwel die diep binnen in me leeft.
    Another Part of Me
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:11:03 #69
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59361428
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 12:42 schreef Majonijntje het volgende:
    Mijn vriendin en ik gaan morgen ons contract tekenen!

    (Ben nog wel een beetje zenuwachtig dat er mankementjes zullen zijn die we over het hoofd zien enzo... )
    Oh, daar hoef je niet zenuwachtig voor te zijn hoor, die zijn er waarschijnlijk toch wel

    Gefeliciteerd
    disclaimer
    pi_59361461
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 12:42 schreef Majonijntje het volgende:
    Mijn vriendin en ik gaan morgen ons contract tekenen!

    (Ben nog wel een beetje zenuwachtig dat er mankementjes zullen zijn die we over het hoofd zien enzo... )

    Kan iemand mij zeggen wat dit
    "Artikel 7: De huurder zal het verhuurde altijd moeten voorzien van voldoende mobilier om de huur van een half jaar te waarborgen."
    zou kunnen betekenen?

    Ik begrijp er geen snars van.
    Indien jij niet betaald, kunnen ze beslaglaten nemen op alles in de woning, behalve aantal zaken die niet mogen, zoals een bed.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:16:29 #71
    79226 Majonijntje
    Narcotic Mind
    pi_59361562
    Hehe, dankje Stormqueen!

    En jij ook, morpheus_at_work! Dit was mijn gok, maar ik vond het zo verschrikkelijk raar verwoord...
    Ik ben bang.
    Bang voor mezelf.
    Bang voor de gruwel die diep binnen in me leeft.
    Another Part of Me
    pi_59376692
    Ik zou ook graag al wat willen melden hier, maar helaas ik moet nog een tijd wachten stomme woningbouw

    Dus dan maar tvp om naar ieders vreugde te kijken;)
    pi_59403375
    Even een vreugdedansje
    We zitten onder de 200 dagen
      zondag 15 juni 2008 @ 21:48:57 #74
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_59414895
    Nog 15 dagen tot de sleutel
    pi_59415045
    hier nog 12 dagen
      zondag 15 juni 2008 @ 22:08:10 #76
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_59415525
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 09:51 schreef Gurb het volgende:
    Ik sta in de OP
    Ik ook al is het Martijn_77 ipv Martijn77
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_59423646
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 21:48 schreef Rottdog het volgende:
    Nog 15 dagen tot de sleutel
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 21:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
    hier nog 12 dagen
    Ja seg Zit ik hier te stoefen dat ik net geen 200 dagen meer moet wachten, komen jullie met zo'n posts af

    pi_59424819
    Ik ben ook ingeloot voor een nieuwbouwhuis. Dus voor mij kan de pret nu ook beginnen.
    pi_59424855
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 09:42 schreef Stansfield het volgende:
    Ik ben ook ingeloot voor een nieuwbouwhuis. Dus voor mij kan de pret nu ook beginnen.
    Spannend
    Kun je er meer details over geven? Wat? Waar? Wanneer?
    Foto's?
    pi_59425611
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 09:44 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Spannend
    Kun je er meer details over geven? Wat? Waar? Wanneer?
    Foto's?
    Het is in Amersfoort en verdere details is nog even afwachten. Heb over 2 weken gesprek met de makelaar die het project regelt. En verder moet ik de hypotheek nog regelen waar nog wat haken en ogen aan zitten.
    pi_59432224
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 15:10 schreef leonieke het volgende:
    Wauw hoor, dit gaat echt wel vlug JT_RSD
    Ja, gaat lekker
    Laminaat ligt er nu helemaal in, vanavond beginnen met plintjes.
    Badkamer wordt ook een dezer dagen afgemaakt.

    En donderdag dus meubels
    Life is life
    pi_59433154
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 21:53 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
    hier nog 12 dagen
    Ik hoef nog maar 29 dagen te wachten! Echt zo leuk haha.
    pi_59438890
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 19:06 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ai, budget.
    Ik zal niet zeggen dat het onmogelijk is, maar even ter verduidelijking, het huis wat wij nu hebben gekocht stond voor 300k te koop en er stonden binnen 24 uur 5 biedingen op, waarvan 2 meteen de vraagprijs hadden geboden. Ook geen huis wat helemaal tiptop in orde is: er zit geen keuken in en de ketel is uit 1986, om maar eens wat te noemen. De sfeervolle woning met authentieke stijlelementen met weinig kluswerk die je beschrijft ga je voor Eindhoven niet vinden voor dat geld, om de simpele reden dat de markt te groot is voor die huizen. Iedereen wil ze hebben namelijk. En dat drijft de prijs enorm op.

    Wat ik je wel kan aanraden, als je van volksbuurten houdt, is om de bloemenbuurt is Stratum in de gaten te houden. Hier vind je veel leuke oude huisjes voor niet al te veel geld. De maar is echter wel dat je wellicht niet al te veel oude stijlelementen terug vindt. Dat hoeft geen probleem te zijn, want als je een beetje zoekt zijn paneeldeuren e.d. ook goed tweedehands te krijgen. In de Stevinstraat in Woensel-West staan er ook veel voor niet al te veel geld, die hebben wel glas-in-lood, maar de buurt is echt een enorme domper (criminelen en hoeren en meer van dat gespuis )

    Tenslotte: met de overspannen dertiger jaren huizen-markt kun je niet zonder aankoopmakelaar! Neem er dus zeker 1 in de hand. Ik ken een leuke makelaar die gespecialiseerd is in jouw segment en je dus kan tippen vòòr de huizen op Funda staan. Als je zijn gegevens wil moet je me maar even PM-men

    Nog even een noot: ons nieuwe huis stond ook op Beetjehulp.nl aangeboden en hebben het dus binnen 24 uur gekocht, kan heel snel gaan! Bedenk wel dat het voor de aankopende partij een minpunt kan zijn om er geen makelaar bij te hebben en dat het dus ook kan afschrikken.

    Zow, amen
    Om toch nog even aan te vullen: het kan wel!
    Maar alles (in het centrum, goede buurt, veel elementen, helemaal opgeknapt) dat gaat niet voor dat geld.

    Wij zijn uiteindelijk terecht gekomen iets verder uit het centrum (Pastoor van Arsplein) aan een leuk pleintje in Woensel in een opknapper. Alles moet gebeuren, maar daar was de prijs dan ook naar en nu kunnen we alles naar onze smaak laten doen. Leuk jaren 30 huis, met fijne tuin en authentieke elementen
      maandag 16 juni 2008 @ 22:38:44 #84
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59446225
    Op verzoek: de tekening van onze keuken!







    Denk er even een authentieke granitovloer bij en het is helemaal
    Het blad wordt 6 cm dik gezoet hardsteen, de spoelbak is betegeld en we nemen een 90cm Boretti met frytop. Alle onderkasten zijn lades; je trekt dus het gehele front naar voren en dan zitten er nog 2 losse uittreklades in. Boven de gootsteen bij het raam willen we 2 grote hanglampen hangen.

    en dat alles voor maar 15k
    disclaimer
    pi_59446401
    hij past prima in jullie gewenste stijl strak maar toch rustiek, heerlijk zo'n grote oven
    pi_59458716
    Bestaat er eigenlijk niet een site waar op staat hoeveel je ongeveer kwijt bent aan allerlei vaste lasten. Gas/water/licht? gemeentelijke belastingen en ga zo maar door.

    Ben nu een begroting aan het maken en misschien bestaat er al wel zoiets.
    pi_59459038
    ik denk dat dat niet echt haalbaar is zo'n overzicht. Omdat dat toch afhangt van de grootte van het huis enzo, toch? Heb er ook niet echt verstand van, maar dat dacht ik
    Maar misschien dat iemand wel iets weet te vinden.
    Ik vind wel lijstjes waar je kan berekenen hoeveel t is, maar nergens de bedragen.
    Bij ons stond het in de vragenlijst die de verkoper moest invullen.
    pi_59459111
    Ja of iets van een opzet met alle verschillende kosten waar ik rekening mee moet houden enz.
    pi_59459212
    http://www.woneninjeregio.nl/overzicht_woonlasten/
    Misschien heb je hier wat aan. Weet niet zeker of je dit bedoeld hoor. Maar goed is een uitgebreid overzicht
    pi_59459749
    Tnx dat is wel een redelijk uitgebreide site. Alleen nu moet ik dus nog ergens nagaan hoeveel alles ongeveer kost.
    pi_59462190
    ook ik ben sinds 28 mei eigenaar van een nieuwbouw woning , opleveringsdatum is nog onbekend (wordt verwacht november 2009). De voorpret kan dus beginnen

    Meer info over het project.
    http://www.dewetering-millingen.nl/

    bouwkavel 33
    pi_59477616
    Ik ga volgende week een nieuwe vloer leggen in mijn appartement. De vloer die er nu in ligt, lag er al toen ik het appertement vorig jaar gekocht heb.

    In de vloer komt ook led verlichting.

    Er komt nu een mooie laminaat vloer in, maar niet alleen de vloer ga ik aanpakken.

    Het stuk muur waar mijn televisie staat ga ik ook bekleden met dezelfde laminaat als op de vloer. De tv komt aan deze muur te hangen, en alle kabels gaan dan achter de laminaat.

    Ik heb er zin in !!
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
    pi_59479445
    JAAAAAAAA

    Ik ga straks mn hypotheekofferte ondertekenen en terugsturen.
    Het gaat eindelijk de goede kant op.

    En dan heel hard mn best doen om snel bij de notaris te zitten dat het ook allemaal echt definitief rond is!!!!

    Eindelijk goed en fijn nieuws en dan durf ik me weer wat meer hier te vertonen

    Heb weinig bijgelezen. Maar zie wel op de blog dat het huisje van Leonieke erg goede vooruitgangen boek!
    Dat vind ik echt superfijn voor je
    Eindelijk positieve vooruitgaande berichten en kun je ook min of meer gaan aftellen en alle andere dingetjes regelen.

    Snoopy zag ik ook dat ze eindelijk kunnen gaan verhuizen binnenkort naast al het gedonder met de overdracht van de boot! Je had wel een super uitzicht hoor!

    Caronline: Jullie huisje ziet er ook goed uit zeg! Ik snap helemaal waarom je daar zo blij mee kunt zijn!

    En dan voor de rest die druk bezig is, bijna de sleutel krijgt, of nog in de kriebelfasezit. Welkom!!

    ik weet alleen niet hoe de OP aangepast kan worden met mn nieuwe 'status'
    pi_59510899
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
    Op verzoek: de tekening van onze keuken!

    Wat moooooooi! De kastjes! de blokjesspoelbak! het werkblad!
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 01:01 schreef SuzukiSwift het volgende:
    Het stuk muur waar mijn televisie staat ga ik ook bekleden met dezelfde laminaat als op de vloer. De tv komt aan deze muur te hangen, en alle kabels gaan dan achter de laminaat.
    Klinkt interessant, heb zoiets nog nooit gezien. Kan wel mooi worden volgens mij! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    Wij hebben inmiddels een aantal huizen bekeken en er zit wel 1 woning tussen waar we meer interesse in hebben. Het nadeel is alleen dat er veel aan moet gebeuren en er dus heel wat van de prijs af moet. Nu zijn we ons aan het beraden op de volgende stap. Sowieso willen we een tweede keer gaan kijken met iemand die meer bouwkundig onderlegd is. We hebben alleen niemand in onze omgeving met verstand van zaken.

    In principe hebben we wel een prijs in gedachten die we er max. voor over hebben en die ligt ongeveer 15% onder de vraagprijs. We weten dat het huis al een behoorlijke tijd te koop staat en dat ze al een keer gezakt zijn met de prijs.

    Dus hoe nu verder... In principe wil ik weten wat de woning ongeveer waard is en hoe de staat van de woning is. Of we binnenkort kosten kunnen verwachten aan reparaties etc. En advies over een eventueel openingsbod. Is het dan verstandig om een aankoopmakelaar in te huren? Of kan ik beter een bouwtechnokeuring laten uitvoeren voor we gaan bieden? Ik vind dat laatste zo zonde van het geld als we er straks niet uit komen met de onderhandelingen Ik weet helemaal niet of de verkopers open staan voor een bod dat zo veel lager is dan de vraagprijs.

    Eigenlijk wil ik gewoon advies van iemand met kennis van de woningmarkt die ook nog bouwkundig een beetje onderlegd is...
    pi_59513818
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
    Op verzoek: de tekening van onze keuken!

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Denk er even een authentieke granitovloer bij en het is helemaal
    Het blad wordt 6 cm dik gezoet hardsteen, de spoelbak is betegeld en we nemen een 90cm Boretti met frytop. Alle onderkasten zijn lades; je trekt dus het gehele front naar voren en dan zitten er nog 2 losse uittreklades in. Boven de gootsteen bij het raam willen we 2 grote hanglampen hangen.

    en dat alles voor maar 15k
    Volgens mij is dat de zelfde keuken als wij hebben (zelfde model) komt ie van G****O?
    VT wonen 2007 geloof ik.

    Wij hebben ook de (dure) spoelbak met die tegels, 6 cm granieten blad, antiek ruw maar met luikringen.
    We hebben de oven door een andere oven vervangen.
    Hoee meter keuken hebben jullie gekregen voor 15k want ik was een paar eurotjes minder kwijt en heb een eiland van 1,5 bij 1 meter, een dure oven.
    Heb je veel inbouw apparatuur?

    PS: wat heb je voor achterwand of doe je geen achterwand?
    pi_59513985
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 16:49 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Klinkt precies als wat wij zochten en hebben gevonden in Eindhoven! Dus als je nog tips wil
    Wat is je budget?
    Ik heb zo'n huis nu.
    4 maanden geleden kocht ik zo'n huis maar dan compleet uitgeleefd.

    paar maanden bikkelen, 50 uur per week klussen hebben wij zo'n huis.

    jaren 30
    authentieke elemeneten gerestaureerd (geen granito, geen ensuite meer aanwezig) maar mooie verouderde eiken vloer (grijzig) met een leisten rand gelegd. Architraven bijgewerkt, nu nog mooie plinten.

    Sommige dingen zijn modern (gashaard maar wel oud antraciet grijs, moderne keuken zie stormqueens idee)

    Echter vind ik 225-250k weinig hoor.
    Of wil je nog veel opknappen?
    Wij kochten een redelijk groot huis voor 1,5 keer die prijs maar moesten hier nog voor 6 cijfers aan verbouwen.
    Was wel in Helmond en dat is in de regel goedkoper dan Ehv
    pi_59516576
    Klopt, 250k is weinig. Maar we willen best concessies doen. Zo hoeft het niet al te groot te zijn, en mag er best wat kluswerk aan zitten. Of een verouderde keuken/badkamer ofzo. En het hoeft ook niet allemaal meteen af te zijn, daar sparen we dan wel een paar jaar voor. Zolang het casco maar goed is en er geen dramatische reparaties aan moeten gebeuren.

    We zijn ook nog bij een nieuwer huis (jaren '80) wezen kijken ter referentie, maar ik werd daar niet blij van. Zo'n huis zonder historie. Ik wil gewoon een sfeervol huis
      donderdag 19 juni 2008 @ 18:13:34 #98
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59524649
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 11:46 schreef paulvogels het volgende:

    [..]

    Volgens mij is dat de zelfde keuken als wij hebben (zelfde model) komt ie van G****O?
    VT wonen 2007 geloof ik.

    Wij hebben ook de (dure) spoelbak met die tegels, 6 cm granieten blad, antiek ruw maar met luikringen.
    We hebben de oven door een andere oven vervangen.
    Hoee meter keuken hebben jullie gekregen voor 15k want ik was een paar eurotjes minder kwijt en heb een eiland van 1,5 bij 1 meter, een dure oven.
    Heb je veel inbouw apparatuur?

    PS: wat heb je voor achterwand of doe je geen achterwand?
    Ze hebben 'm bij elke keukenzaak, maar we hebben m idd ook bij Grando laten tekenen. Deze komt echter van een familiebedrijf in Deurne.
    En de oven alleen al is 4000, ik denk (hoop voor je ) dat je dat niet kan toppen
    Verder is het in totaal 5,5 meter en we hebben alleen maar ladenkasten, die zijn erg duur, een superluxe afzuigkap, een normale vaatwasser en koelkast en magnetron.
    Overigens is het VT wonen-model van plastic en hebben wij de eikenhouten versie, dat scheelt ook erg in prijs
    disclaimer
    pi_59618617
    Wat is het hier stil de laatste tijd
    Zijn er geen spannende ontwikkelingen ?

    Ik heb wel even een update

    Gisteren de hypotheekofferte ondertekend en teruggestuurd.
    Nu moet ik alleen even wachten op het 100% akkoord van de starterslening, maar dat gaat denk ik wel goedkomen!
    En dan is het wachten op de notaris om vervolgens de wat leukere dingen van een huisje kopen te ontdekken!
    Keuken, vloertjes, inrichting etc.
    Ik kan weer ff om mn huisje

    Als ik bij de notaris geweest ben en alles echt 100% rond is kom ik ff foto's spammen.
    Ben gisteren illegaal naar binnen geweest
    Stiekem oogt het wel klein, maar ik ga straks van ongeveeer 25 m2 naar ongeveer 80m2. Dus het zal wel meevallen met hoe klein het nu eruit ziet
    pi_59619709
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 15:35 schreef EPHatch het volgende:
    ook ik ben sinds 28 mei eigenaar van een nieuwbouw woning , opleveringsdatum is nog onbekend (wordt verwacht november 2009). De voorpret kan dus beginnen

    Meer info over het project.
    http://www.dewetering-millingen.nl/

    bouwkavel 33
    Ziet er goed uit , op de grote van de badkamer na, deze is wel erg klein. Nette prijs, hebben ze er ook nog wat stelposten ingestopt voor badkamer en keuken,
      maandag 23 juni 2008 @ 10:15:26 #101
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_59620143
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 18:13 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ze hebben 'm bij elke keukenzaak, maar we hebben m idd ook bij Grando laten tekenen. Deze komt echter van een familiebedrijf in Deurne.
    En de oven alleen al is 4000, ik denk (hoop voor je ) dat je dat niet kan toppen
    Verder is het in totaal 5,5 meter en we hebben alleen maar ladenkasten, die zijn erg duur, een superluxe afzuigkap, een normale vaatwasser en koelkast en magnetron.
    Overigens is het VT wonen-model van plastic en hebben wij de eikenhouten versie, dat scheelt ook erg in prijs
    Mwah, tzal best dat we te veel betalen. Dat roept hier @ work ook iedereen.
    Maar weet je, ik heb er een goed gevoel bij dus het zal mijn reet roesten .
    We zijn gewoon op deze wereld gezet om voor alles teveel te betalen .

    Sowieso vraag ik me af in hoeverre je gigantisch af kunt dingen bij de kleinere familie zaken.
    Dat je bij een Mandemakers-club nooit meer dan de helft van de startprijs van zoon keuken moet betalen is well known, maar volgens mij valt het best mee bij de kleinere zaken. We kwamen bij Grando bijv. ook iets hoger uit met minder spullen erin.

    We hadden overigens de mogelijkheid om 1000 euro te besparen op de Boretti door em via internet aan te schaffen. Maar ja... Dan gaat ie kapot en wordt je door verwezen naar Boretti ipv. dat er direct een monteur komt vanuit de keukenzaak die eerst ff gaat kijken.

    Oh, ik kwam een berichtje tegen op een messageboard, wat wel strookt bij het bovenstaande:
    quote:
    Afdingen is niet normaal is onze branche, het wordt ons opgedrongen door de
    grote ketenbedrijven die eerst een klant aftasten, je betaald dus eerst
    de hoofdprijs en als je protesteert zakt de prijs. Wij de kleinere
    keukenzaken geven altijd in 1 keer onze netto noodzakelijke
    marge prijs. De marge,s staan enorm onder druk in onze branche maar in
    welke branche niet. Groeten Wim van Ee
    We merkten ook duidelijk dat ze bij de apparatuur gelijk de korting eraf deden. Bijv. de afwasmachine van Siemens kostte in de folder 1200 euro, en op de offerte gingen ze gelijk voor 700 euro.

    [ Bericht 16% gewijzigd door bleiblei op 23-06-2008 10:25:11 ]
    pi_59629993
    Dat was bij ons ook zo idd
    Gelijk 25% korting op de apparatuur. En uiteindelijk is t net wel of geen 30% korting in totaal geworden.
    Ach mijn vriend en ik hebben er een beter gevoel bij dan bij de mandemakers-club.
    En mijn vriend en ik zijn er denk ik ook voor gemaakt om teveel te betalen, maar dat goede gevoel vinden wij ook belangrijk.
    Nou ja eigenlijk alles wat bleiblei zegt eigenlijk
    pi_59648667
    Groostste klussen achter de rug: afgelopen weekend verhuisd

    Nu nog de plinten, lampen, klinken, etc
    Life is life
    pi_59648836
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 12:24 schreef JT_RSD het volgende:
    Groostste klussen achter de rug: afgelopen weekend verhuisd

    Nu nog de plinten, lampen, klinken, etc
    en waar is je eigen topic zodat wij mee kunnen kijken ?
      dinsdag 24 juni 2008 @ 12:34:56 #105
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59648934
    Wij moeten deze week het appartement van bleiblei nog leeg trekken en de inboedel in de garage stallen. De kingsize+ bank door een smal trappenhuis krijgen... moet er nu al van huilen
    Gelukkig mogen we over een paar maanden nog een keer
    disclaimer
      dinsdag 24 juni 2008 @ 12:35:28 #106
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59648947
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 12:24 schreef JT_RSD het volgende:
    Groostste klussen achter de rug: afgelopen weekend verhuisd

    Nu nog de plinten, lampen, klinken, etc
    Wel meteen aanpakken hoor, anders ligt het er over een jaar nog
    Kun je een beetje slapen in je nieuwe huus?
    disclaimer
    pi_59658403
    quote:
    Op maandag 23 juni 2008 09:52 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Ziet er goed uit , op de grote van de badkamer na, deze is wel erg klein. Nette prijs, hebben ze er ook nog wat stelposten ingestopt voor badkamer en keuken,

    stomme vraag misschien, maar wat is een stelpost
    Het is de bedoeling om de badkamer wel iets anders in te delen, komt inloopdouche in (zo'n glaswand). Toilet en wastafel gaan van plek wisselen, dit vind ik een meer logische indeling.
    pi_59662513
    aiiii het is bijna zo ver en het begint echt te kriebelen, vrijdag om 11.30u zijn mn vriendin en ikke huisbezitters
    nog wel een paar "kleine" dingen regelen, zoals een WA + inboedelverzekering en de stroom..

    Verzekeringen zijn we zo goed als uit, maar heeft er iemand tips qua stroom!? Want daar heb ik me echt nog nul comma nul in verdiept! Alvast super bedankt.

    (oja, wil denk ik wel gewoon netjes bij Essent beginnen, maar die hebben zelfs allerlei pakketten enz enz.. ik hoor het graag!)
    pi_59671847
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 19:40 schreef EPHatch het volgende:

    [..]

    stomme vraag misschien, maar wat is een stelpost
    Het is de bedoeling om de badkamer wel iets anders in te delen, komt inloopdouche in (zo'n glaswand). Toilet en wastafel gaan van plek wisselen, dit vind ik een meer logische indeling.
    stomme vragen bestaan niet

    in nieuwbouw kan je vanuit de koop, extras toevoegen aan de standaard

    dit noemen ze stelposten: bv grotere ramen beneden, + 2000 euro , dat wil zeggen voor 2000 euro gaan ze de ramen dan vergroten

    soms geven bouwers je een "kadotje" door een stelpost op te nemen voor de keuken waarbij je de eerste bedragen "gratis" krijgt

    zo hadden wij in de koop een stelpost van 3400 euro badkamer en 4500 keuken en 2000 euro algemene zaken erin zitten waarvoor je zaken kon laten regelen zonder dat het ons iets kost.
    pi_59674011
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 12:31 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    en waar is je eigen topic zodat wij mee kunnen kijken ?
    Voor een eigen topic zijn de klussen niet omvangrijk genoeg en bovendien heb ik weinig tijd/zin om zo'n topic met foto's en teksten bi jte houden
    Life is life
    pi_59674041
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 12:35 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Wel meteen aanpakken hoor, anders ligt het er over een jaar nog
    Kun je een beetje slapen in je nieuwe huus?
    Slaapt prima

    En we zijn van plan de komende weekenden de openstaande klussen te volbrengen
    Life is life
    pi_59676016
    Ik ben gisteren bij de notaris geweest voor de overdracht van de grond. Volgende week beginnen ze met het bouwrijp maken van het weiland.

    Als de koeien a.s. zaterdag van het weiland zijn, ga ik vast bbq-en in mijn (toekomstige) tuin
    pi_59678008
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 14:11 schreef Gurb het volgende:
    Ik ben gisteren bij de notaris geweest voor de overdracht van de grond. Volgende week beginnen ze met het bouwrijp maken van het weiland.

    Als de koeien a.s. zaterdag van het weiland zijn, ga ik vast bbq-en in mijn (toekomstige) tuin
    kortom weer koe op de bbq

    bouwrijp maken duurt ook een tijdje, bij ons zijn het een stel trage honden. Grond betaald in maart en nu pas afgegraven en 150x funderingspaaltje in de grond gemaakt. Tot op heden niets officieels gehoord van mijn bouwer.
    pi_59698063
    In augustus gaan wij ook verhuizen We gaan van een gedeeld appartement in Arnhem Klarendal (32 m2) naar een geheel zelfstandig appartement in Arnhem Centrum (50 m2 plus balkon van zo'n 15m2!).

    4 augustus gaan we tekenen en krijgen we de sleutels
    pi_59698142
    Overigens: ik ben qua klussen echt een beginner, dus iemand misschien een idee hoe ik een simpel wandje kan maken?

    Situatie:

    De slaapkamer sluit aan bij de woonkamer, waarbij er geen muur zit tussen de twee kamers. De totale breedte van dit "gat" is zo'n 2 meter en de hoogte 2,33 meter. Ik moet het nog precies opmeten, maar iemand enig idee hoe ik dit aanpak? Het hoeft niet geluidsdicht te zijn, alleen afsluiten van de woonkamer is voldoende.
    pi_59718634
    jajaa! ik ga nu slapen en morgen ist zo ver! de sleutels

    super super super zin in!
      donderdag 26 juni 2008 @ 23:01:35 #117
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59719199
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 10:00 schreef addie het volgende:
    Overigens: ik ben qua klussen echt een beginner, dus iemand misschien een idee hoe ik een simpel wandje kan maken?

    Situatie:

    De slaapkamer sluit aan bij de woonkamer, waarbij er geen muur zit tussen de twee kamers. De totale breedte van dit "gat" is zo'n 2 meter en de hoogte 2,33 meter. Ik moet het nog precies opmeten, maar iemand enig idee hoe ik dit aanpak? Het hoeft niet geluidsdicht te zijn, alleen afsluiten van de woonkamer is voldoende.
    Je kan voor Ytong blokken gaan of een frame timmeren dat er in past en daar gipsplaten tegen aan schroeven .
    disclaimer
    pi_59723313
    Update: 18 julie krijgen we de sleutel .
    Dan hebben we een maand om de keuken, badkamer en het behang eraf te slopen.
    Op 18 augustus komt de aannemer, hij schat dat hij 3 tot 4 weken nodig heeft voor de hele klus.

    Het begint op te schieten
      vrijdag 27 juni 2008 @ 08:17:49 #119
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59723454
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 07:47 schreef Ingridh007 het volgende:
    Update: 18 julie krijgen we de sleutel .
    Dan hebben we een maand om de keuken, badkamer en het behang eraf te slopen.
    Op 18 augustus komt de aannemer, hij schat dat hij 3 tot 4 weken nodig heeft voor de hele klus.

    Het begint op te schieten
    Ik vind het wel enigszins frustrerend dat jij straks gewoon eerder in je nieuwe huis zit dan ik
    disclaimer
      vrijdag 27 juni 2008 @ 09:37:22 #120
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_59724504
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 08:17 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik vind het wel enigszins frustrerend dat jij straks gewoon eerder in je nieuwe huis zit dan ik
    Kunnen we mooi bij hun inspiratie opdoen .
    pi_59725337
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 23:01 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Je kan voor Ytong blokken gaan of een frame timmeren dat er in past en daar gipsplaten tegen aan schroeven .
    Die Ytong blokken vind ik eerlijk gezegd wel erg interessant! Alleen: hoe bereken ik hoeveel ik nodig heb?
      vrijdag 27 juni 2008 @ 10:20:13 #122
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_59725495
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 10:14 schreef addie het volgende:

    [..]

    Die Ytong blokken vind ik eerlijk gezegd wel erg interessant! Alleen: hoe bereken ik hoeveel ik nodig heb?
    Gewoon, ff googlen wat het formaat van een ytong blok is, de wiskunde basics uit je geheugen trekken, en gaan rekenen.

    Volgende keer wel zelf doen he!

    formaat muur: 2(b)*2,33(h) = 4,66m2
    formaat ytongblok = 0,60(b)*0,25(h) = 0,15m2

    4,66/0,15 = 31,06 ytong blok.
    Die dingen kosten geen drol, dus rekening houdend met zaagverlies (je wil namelijk die dingen niet recht op elkaar stapelen maar in verband, zeg maar lego basics), beetje rekening houden met evt. missers en een beetje afronden.

    Ik schat zo een 35 tot 40 blokken.
    pi_59726496
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 10:20 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Gewoon, ff googlen wat het formaat van een ytong blok is, de wiskunde basics uit je geheugen trekken, en gaan rekenen.

    Volgende keer wel zelf doen he!

    formaat muur: 2(b)*2,33(h) = 4,66m2
    formaat ytongblok = 0,60(b)*0,25(h) = 0,15m2

    4,66/0,15 = 31,06 ytong blok.
    Die dingen kosten geen drol, dus rekening houdend met zaagverlies (je wil namelijk die dingen niet recht op elkaar stapelen maar in verband, zeg maar lego basics), beetje rekening houden met evt. missers en een beetje afronden.

    Ik schat zo een 35 tot 40 blokken.
    Ik had nog geen koffie op
    logisch inderdaad, thnx! Het is inderdaad niet duur!
    pi_59742314
    Vandaag weer terug naar de keukenboer (Grando, helemaal top).
    Toch maar niet gegaan voor deze greep (bedenk eens hoe je met deze greep een koelkast open maakt) en gekozen voor:(ongeveer)
    pi_59742416
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 09:58 schreef PiperMaru het volgende:

    Klinkt interessant, heb zoiets nog nooit gezien. Kan wel mooi worden volgens mij! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Hier is al vast een kleine foto van de vloer. De wand is ook al zo goed als af. Deze moet alleen nog afgewerkt worden. De foto's daarvan volgen nog.

    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
    pi_59742518
    Bron vloer?
    Mooi!
    pi_59742596
    zoo dag 1 zit er op zal zo even plaatjes posten in ons eigen topique
    pi_59742732
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 22:45 schreef Ingridh007 het volgende:
    Bron vloer?
    Mooi!
    Wat bedoel je precies met Bron vloer?
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
    pi_59747830
    Waar heb je de vloer gekocht?
    pi_59748651
    De vloer heb ik gekocht in Brunssum bij parkstad vloeren. Het is een Swiss Giant laminaat vloer.

    Het zijn planken van ruim 1 meter 80 lang.
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 12:25:41 #131
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_59750659
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 22:38 schreef Ingridh007 het volgende:
    Vandaag weer terug naar de keukenboer (Grando, helemaal top).
    Toch maar niet gegaan voor deze greep (bedenk eens hoe je met deze greep een koelkast open maakt)[ afbeelding ] en gekozen voor:(ongeveer)
    [ afbeelding ]
    Is wel een flinke stijl switch .
    Er zijn toch ook praktischere greepjes dan die jullie eerst wilden maar die wel in ongeveer dezelfde stijl zijn?
    Die apothekersgreepjes die jullie eerst wilden zijn eigenlijk ook voornamelijk geschikt voor lades, niet voor draaiende kastdeuren.

    Voor vloeren in Ehv en omgeving schijn je goed te kunnen slagen bij Esco of Vloerhetzelf.
    pi_59751507
    De greepjes die we nu hebben zat op op de keuken die we gekocht hebben in de showroom en dat zag er goed uit en is lekker functioneel.

    Er zijn wel wat variaties op meer in "de stijl" maar we vonden dat het dan kitscherig werd.

    En thanks voor je vloerentip, site van Esco ziet er goed uit. Als de orginele vloer er niet meer onderligt maar es langsrijden.
    pi_59754997
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 08:17 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik vind het wel enigszins frustrerend dat jij straks gewoon eerder in je nieuwe huis zit dan ik
    Ah ah, ik heb er hier al heel veel zien passeren, hoor En elke dag dat er gepasseerd is, is een dag dichter bij jouw verhuis

    (ik werd gisteren op het werk nogmaals geconfronteerd met een uitspraak van mezelf van vorig jaar: volgend jaar vier in mijn verjaardag in mijn eigen huis Heb ik gisteren jammergenoeg nog eens moeten zeggen
    Maar ah, ondertussen hebben we wel al elektriciteit en water in ons huis en komen binnenkort de ramen

    Nog een half jaartje geduld dus...
      zondag 29 juni 2008 @ 00:15:30 #134
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_59764338
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 13:03 schreef Ingridh007 het volgende:
    De greepjes die we nu hebben zat op op de keuken die we gekocht hebben in de showroom en dat zag er goed uit en is lekker functioneel.

    Er zijn wel wat variaties op meer in "de stijl" maar we vonden dat het dan kitscherig werd.

    En thanks voor je vloerentip, site van Esco ziet er goed uit. Als de orginele vloer er niet meer onderligt maar es langsrijden.
    Naja wij hebben voor een greepje gekozen die neigt naar


    Maar dat kan ik nu niet echt kitsch noemen maar wel een greepje die een jaren 30 huis eer aan doet .
    Zoiets hebben ze ook bij Grando overigens.

    Ik vind jullie keuze overigens niet lelijk ofzo hoor . Maar het is wel echt een greep voor een moderne keuken denk ik.

    [ Bericht 9% gewijzigd door bleiblei op 29-06-2008 00:25:28 ]
    pi_59786338
    Ramon begint nu over de greep te twijfelen
    pi_59786349
    Daar ben ik weer eens een keertje . Ik moet serieus eens een foto maken van de 'inboedel' die ik heb.
    Sinds een tijdje heeft mijn tante de voorpret en kriebels van mijn uit-huis-gaan ook gekregen, want ik heb in ieder geval iets van 12 nieuwe hema en ikea handdoeken van haar gekregen.

    En ze wijst me echt op elk ding (oh, daar en daar hebben ze pannen in de aanbieding, ohhh bij de ikea hadden ze een leuk dekbedovertrekset, yadda yadda)
      maandag 30 juni 2008 @ 08:34:53 #137
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59786549
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 08:02 schreef ijsmeis het volgende:
    Daar ben ik weer eens een keertje . Ik moet serieus eens een foto maken van de 'inboedel' die ik heb.
    Sinds een tijdje heeft mijn tante de voorpret en kriebels van mijn uit-huis-gaan ook gekregen, want ik heb in ieder geval iets van 12 nieuwe hema en ikea handdoeken van haar gekregen.

    En ze wijst me echt op elk ding (oh, daar en daar hebben ze pannen in de aanbieding, ohhh bij de ikea hadden ze een leuk dekbedovertrekset, yadda yadda)
    Hoe goed het waarschijnlijk ook bedoeld is, ik zou er zelf gek van worden, vrees ik
    pi_59796010
    Morgen over 2 weken krijgen wij de sleutel! Spannend
    Hebben van t weekend onze badkamer bij elkaar gekocht. Wilden de badkamer eerst laten doen, maar 20 000 euro vonden we een beetje teveel van t goede. Dus gaat mijn vriend t toch zelf doen. Dus hebben we zaterdag en zondag alles zo'n beetje besteld.
    Komt nu wel akelig dichtbij allemaal haha.
      maandag 30 juni 2008 @ 16:48:32 #139
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59797232
    20 000 euro? Ik vond de badkamer die wij zagen voor 10 000 euro al gigantisch veel en zeker veel te veel voor ons budget.
    Wij zijn er met ongeveer 5.000 euro vanaf gekomen (wel rekening houdend met acties in de winkel, waardoor het eigenlijk rond de 7.000 euro ofzo is, maar wat we niet moeten betalen, komt alleen maar goed uit).

    Maar met nog twee weken te gaan, komt het inderdaad heeeel erg dichtbij.

    Zoveel verhuizende mensen deze maand Je ziet dat het bijna vakantie is

    En *zucht* soms vind ik het toch maar heel erg balen dat we in ons tweede (of was het nu derde) plan nu eigenlijk ook gingen verhuizen en dat we nu nog zes maand te gaan hebben
    Maar ah, het komt steeds dichterbij natuurlijk (en ik kan me echt niet voorstellen dat ze, met de werken die nu nog moeten gebeuren, nog 6 maand gaan bezig zijn, maar ik mag en ik zal niet hopen op een vroegere verhuis)
      maandag 30 juni 2008 @ 17:10:09 #140
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_59800793
    In ons huisje waarvoor we zijn ingeloot zit de badkamer al in. MAar de keuken niet. Maar wat ben je kwijt voor een beetje normale keuken??
      maandag 30 juni 2008 @ 20:13:30 #142
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59801828
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 19:33 schreef Stansfield het volgende:
    In ons huisje waarvoor we zijn ingeloot zit de badkamer al in. MAar de keuken niet. Maar wat ben je kwijt voor een beetje normale keuken??
    Tussen de 5000 en 20000 euro ongeveer
    Ligt er een beetje aan wat je wensen en eisen enzo zijn
    disclaimer
      maandag 30 juni 2008 @ 21:34:13 #143
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_59804300
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 17:10 schreef Rottdog het volgende:
    Morgen
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_59804458
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 08:34 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Hoe goed het waarschijnlijk ook bedoeld is, ik zou er zelf gek van worden, vrees ik
    Ik vind het niet erg .

    Ik vind het alleen jammer dat ze 6 handdoeken in de kleur heeft gedaan van mijn slaapkamer. Is wel lief, maar ik weet helemaal niet hoe onze badkamer er straks uit ziet en wat voor een kleuren we daar gaan gebruiken.

    .
      maandag 30 juni 2008 @ 21:52:55 #145
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59804820
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 19:33 schreef Stansfield het volgende:
    In ons huisje waarvoor we zijn ingeloot zit de badkamer al in. MAar de keuken niet. Maar wat ben je kwijt voor een beetje normale keuken??
    Wij 18.000 euro... voor dit
    AEG toestellen en een novy-dampkap
    pi_59806342
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 16:48 schreef leonieke het volgende:
    20 000 euro? Ik vond de badkamer die wij zagen voor 10 000 euro al gigantisch veel en zeker veel te veel voor ons budget.
    Wij zijn er met ongeveer 5.000 euro vanaf gekomen (wel rekening houdend met acties in de winkel, waardoor het eigenlijk rond de 7.000 euro ofzo is, maar wat we niet moeten betalen, komt alleen maar goed uit).

    Maar met nog twee weken te gaan, komt het inderdaad heeeel erg dichtbij.

    Die 20 000 was met plaatsen en klein materiaal erbij. Maar beetje errug veel. Nu zitten we rond de 5000, met alle apparaten die we gekocht hebben erbij
    Ben wel blij met de acties bij de gamma en praxis. Hadden laatst 56 klus 2tjes gekregen *lol*.
    Ook de kluspas van de praxis hadden we maar gekocht, scheelde ook veel bij de tegeltjes. En de kortingsacties op het sanitair en badmeubels komen nu ook goed uit
    pi_59812479
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 09:58 schreef PiperMaru het volgende:


    [..]

    Klinkt interessant, heb zoiets nog nooit gezien. Kan wel mooi worden volgens mij! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Hier is de rest van de foto's. Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat!







    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
    pi_59816960
    even een vraagje. Ik ben net klaar met schilderen en heb nu een mooie hoeveelheid water vermengd met terpentine en verf van het schoonmaken Wat moet ik hiermee doen? Aangezien door de gootsteen niet echt een fijne oplossing is.
    Too much is never enough!
      dinsdag 1 juli 2008 @ 13:12:29 #149
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_59817160
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 13:02 schreef The6thgate het volgende:
    even een vraagje. Ik ben net klaar met schilderen en heb nu een mooie hoeveelheid water vermengd met terpentine en verf van het schoonmaken Wat moet ik hiermee doen? Aangezien door de gootsteen niet echt een fijne oplossing is.
    In de chemobox .

    Ik heb zodadelijk de overdracht van mijn flatje.
    Wel een beetje raar gevoel. Is mijn flatje dadelijk niet meer van mij....
    pi_59817204
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 13:12 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    In de chemobox .
    lang leve studentenhuizen waar we zoiets niet hebben
    Too much is never enough!
      dinsdag 1 juli 2008 @ 13:23:05 #151
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59817364
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 13:14 schreef The6thgate het volgende:

    [..]

    lang leve studentenhuizen waar we zoiets niet hebben
    In een lege fles doen en de eerstvolgende keer dat je naar de milieustraat gaat meenemen
    disclaimer
    pi_59817476
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 13:23 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    In een lege fles doen en de eerstvolgende keer dat je naar de milieustraat gaat meenemen
    dat kan natuurlijk ook idd
    Too much is never enough!
      dinsdag 1 juli 2008 @ 21:03:58 #153
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_59827340
    Wij hebben vandaag de sleutels gekregen

    We hadden voor vandaag nog niks in de planning qua klussen, maar toen we er eenmaal waren begonnen we toch maar even wat aan het behang te trekken en dat ging er zo makkelijk af dat we meteen de muren van alle slaapkamers leeg hebben getrokken en alle gaten gedicht hebben.

    Foto's 'n topic binnenkort, ik was de fotocamera vergeten

    Hier nog even een oudje:

    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_59843923
    Gefeliciteer met jullie huisje
    Ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier ook met klusse

    Nog gewoon dertien dagen wachten tot we de sleutel krijgen... Krijg af en toe wel beetje de kriebels haha.
    Gisteren de vloer besteld
    pi_59857834
    Iemand nog een leuke site voor samenwoon kaartjes?
    pi_59858793

    Wij hebben gisteren een brief van de bank gekregen dat de stukken naar de notaris zijn gestuurd en dat we een afspraak kunnen gaan maken voor het passeren van de akte
    pi_59866574
    Hey CarOnline,

    Die lul-aap van een makelaar is dat "toevallig" John Kuipers van Eurowooncomfort?
    Ik kan nix over die man vinden (op forums etc.) maar bel maar eens aan in een willekeurig nieuwbouwhuis van T-S bau vlak over de Duitse grens.
    Mischien kunnen we wat ervaringen plaatsen over onze vriend op overdegrens.eu
    pi_59868217
    Ik heb *onder voorbehoud van* een huis gekocht
    Ik ben inmiddels toe aan de nagels van mijn tenen qua stress, ik hou niet van banken die achterstand hebben

    Qua klussen valt het allemaal reuze mee, beetje schilderen en schoonmaken en dan ben ik er zo ongeveer wel! Ik wil in de logeerkamer kitscherig roosjesbehang (omdat het dan ein-de-lijk een keertje kan en omdat de katten niet in die kamer zullen komen) Dus de behang-uitzoekvoorpret en natuurlijk die voor de kleuren in de slaap- en woonkamer is begonnen!

    Foto's volgen zodra ik de sleutel heb! (geplande overdracht: 05-08)
    Ga je mee buiten spelen?
    Soms verdwaal ik in een draak
    101 doelen omdat het kan
    en iets met een loodgieter..
      donderdag 3 juli 2008 @ 18:10:17 #159
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_59871188
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
    pi_59881567


    Het is bijna helemaal rond!
    Notaris belde gisteren al om een afspraak te maken!
    Hij/zij wist alleen niet dat er met een starterslening gefinancierd werd en die stukken waren nog niet binnen!
    Maar dat is wel allemaal al goed gekeurd!



    Dus ik kom stiekem toch gewoon al even fotootjes plaatsen van de bouw en t uitzicht!
    Ben echt blij dat dat administratieve proces er zo goed als op zit!
    Vanavond ga ik keukentjes kijken!
    Lijkt me ook wel erg lastig maar wel leuk. Want er is zooooo veel keuze, maar een beperkt budget

    Foto vanaf t balkon naar de voordeur. Rechts komt de keuken en achter 2 slaapkamers en een aardige berging.



    Plattegrond: De loggie die zichtbaar is heb ik niet Dat is gewoon doorgetrokken met de woonkamer. En ik heb dan een balkon over de hele breedte van de woning.



    Uitzicht vanaf de voordeur



    Uitzicht vanaf het balkon:



    pi_59881807
    Nectarientje, gefeliciteerd! Wanneer komen de foto's?

    Ziet er goed uit Tirannetje, wanneer is het naar verwachting klaar?

    Wij gaan maandag voor de tweede keer bij een huis kijken. Geen jaren '30 huis zoals we eerst in ons hoofd hadden, maar een jaren '50 huis. Maar wel heel charmant en leuk en ruim en mooi en gezellig en en en

    Nou ja, ik ben best wel verliefd
    pi_59881860
    Dank je PiperMaru,

    Nou volgende de eerste planning zou dat pas Q1 2009 zijn
    Maar ze schijnen voor te lopen op de bouw!
    En ze willen voor de bouwvak de ruwbouw klaar hebben!
    De laatste prognose die we gehoord hebben is eerste opleveringen rond dec 2008!

    Moet nog lang wachten helaas

    Maar kan wel dus keukentjes zoeken, en inrichting zoeken enzo

    Spannend maandag dus! Hopelijk is het wat
    pi_59882152
    Ja, de voorpret is het leukst en eigenlijk is het niet zo erg om een paar maanden te moeten wachten. Lekker op je gemak van alles uitzoeken
    pi_59882319
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 09:26 schreef PiperMaru het volgende:
    Ja, de voorpret is het leukst en eigenlijk is het niet zo erg om een paar maanden te moeten wachten. Lekker op je gemak van alles uitzoeken
    Voorpret is zeker leuk
    Alleen die administratieve kant die kan ik missen als kiespijn
    Dat is echt niet voor mij weggelegd

    Ik zit me al weken te verlekkeren op keukens!
    Ben er iig inmiddels achter welke apparaten ik daadwerkelijk wil. Dat is al een flinke stap

    Alleen er zijn zoveel verschillende modellen keukens die ik mooi vind. Dus dat gaat nog lastig worden. Gelukkig ben ik budget gebonden
      vrijdag 4 juli 2008 @ 09:41:12 #165
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59882347
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 09:39 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Voorpret is zeker leuk
    Alleen die administratieve kant die kan ik missen als kiespijn
    Dat is echt niet voor mij weggelegd

    Ik zit me al weken te verlekkeren op keukens!
    Ben er iig inmiddels achter welke apparaten ik daadwerkelijk wil. Dat is al een flinke stap

    Alleen er zijn zoveel verschillende modellen keukens die ik mooi vind. Dus dat gaat nog lastig worden. Gelukkig ben ik budget gebonden
    Hoeveel budget heb je ongeveer?
    disclaimer
    pi_59882639
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 09:41 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Hoeveel budget heb je ongeveer?
    7500,-

    Dus als je wat leuks weet met de keuken. Alle opties zijn welkom!

    Zelf zat ik gewoon aan de hoekopstelling te denken. muurtje naar woonkamer is half hoog. En dat lege muurtje wil ik misschien 2 hoge kasten plaatsen waar dan iig 1x de combi in zit. Ik heb een eigen koelkast. Hoog model incl vriezer. Is een RVS model met koudwater reservoir. En ik twijfel of die in de berging komt of in de keuken

    Qua apparatuur wat echt verplicht is, het volgende: vaatwasser, inductiekookplaat, afzuigkap, combimagnetron
    pi_59882750
    Maandag gaan we een voorlopig koopcontract tekenen. Dus ik zit ook al behoorlijk in de keukens en vloeren te speuren wat we nou precies willen.

    Ik heb ongeveer hetzelfde budget voor een keuken als tirannetje24. Mijn verplichte apparatuur is, vaatwasser, afzuigkap, oven, magnetron en goed gasfornuis. Dat gaat wel lukken toch voor dat budget.
    pi_59882792
    Is het trouwens goed te doen om laminaat in de keuken door te leggen?
    Of help je dat snel naar de vernieling? Ivm waterknoeipartijen?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 10:35:08 #169
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59883321
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:08 schreef tirannetje24 het volgende:
    Is het trouwens goed te doen om laminaat in de keuken door te leggen?
    Of help je dat snel naar de vernieling? Ivm waterknoeipartijen?
    Prima te doen. Laminaat kan veel hebben. En opdweilen. Maar je maakt er toch geen zee van neem ik aan

    Voor 7500 kun je behoorlijk veel hoor, zeker met jouw formaat keuken. Ben erg benieuwd wat je gaat kiezen!
    disclaimer
      vrijdag 4 juli 2008 @ 10:50:11 #170
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59883610
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 09:26 schreef PiperMaru het volgende:
    Ja, de voorpret is het leukst en eigenlijk is het niet zo erg om een paar maanden te moeten wachten. Lekker op je gemak van alles uitzoeken
    Euh... ik durf nu toch wel te beweren dat de voorpret niet het leukste is
    pi_59883701
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:35 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Prima te doen. Laminaat kan veel hebben. En opdweilen. Maar je maakt er toch geen zee van neem ik aan

    Voor 7500 kun je behoorlijk veel hoor, zeker met jouw formaat keuken. Ben erg benieuwd wat je gaat kiezen!
    Ik heb pas geleden een waterballet gehad. Dat heb ik toch liever niet nog een keer

    Mooi, dan gaat t laminaat gewoon door naar de keuken

    Kun je met die 7500 ook de tegels erbij hebben en de installatie?

    En uhm als je naar keukens gaat kijken. Je hoort dat er zoveel af te dingen valt. Moet je dan ook hoog inzetten?
    En dan op die 7500e uitkomen?
    Want als ze een prijs vragen wat ik in gedachte heb. Dan wel die 7500e aangeven?

    Ik heb sowieso geen kaas gegeten van afdingen. maar een goede vriendin van mij wel. Dus die mag mee als ik echt denk van, vandaag ga ik het kopen
    maar tips daarvoor zijn meeeer dan welkom!
    Vanavond ga ik dan ook al even op stap om te kijken. En wrs een tekening te laten maken ofzo.
    pi_59883716
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:50 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Euh... ik durf nu toch wel te beweren dat de voorpret niet het leukste is
    Hahaha, jij hebt dan ook wel een extreem lange voorprettijd dat dat niet meer leuk is

    Maar ik zag dat het goed aan het opschieten was. Dat de keuken besteld was enzo.
    Wat is de verwachte opleverdatum ?
    En moet je nog veel beslissingen nemen ?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 11:02:20 #173
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59883898
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:54 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Hahaha, jij hebt dan ook wel een extreem lange voorprettijd dat dat niet meer leuk is

    Maar ik zag dat het goed aan het opschieten was. Dat de keuken besteld was enzo.
    Wat is de verwachte opleverdatum ?
    En moet je nog veel beslissingen nemen ?


    De keuken is nog niet helemaal besteld hoor. We hebben hem al gekozen, maar daar is het momenteel bij gebleven. De kleur moet nog bepaald worden, maar dat moet pas wanneer de schrijnwerker hem komt opmeten. En dan kan daar weer pas als de pleisterwerken en de chape gedaan zijn. Nog genoeg tijd om te twijfelen dus. En tussen opmeten en plaatsen zal ook wel nog een zestal weken zitten, vrees ik.

    Verwachte opleverdatum blijft zoals steeds op eind december 2008 staan.

    We moeten nog een paar zaken beslissen: kleur keuken en kleur laminaat voor boven. En dan meubels gaan zoeken aangezien we die niet hebben. Voor de rest ligt alles zo goed als vast (of ik moet nu echt iets belangrijks vergeten (kan natuurlijk altijd ).
    pi_59884491
    december 2008 is al bijna he!
    Nog ff een korte vakantie of niet ?
    En dan gaat t weer snel! En zit je er eindelijk in je huisje!!!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 11:49:38 #175
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59885285
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:53 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Ik heb pas geleden een waterballet gehad. Dat heb ik toch liever niet nog een keer

    Mooi, dan gaat t laminaat gewoon door naar de keuken

    Kun je met die 7500 ook de tegels erbij hebben en de installatie?

    En uhm als je naar keukens gaat kijken. Je hoort dat er zoveel af te dingen valt. Moet je dan ook hoog inzetten?
    En dan op die 7500e uitkomen?
    Want als ze een prijs vragen wat ik in gedachte heb. Dan wel die 7500e aangeven?

    Ik heb sowieso geen kaas gegeten van afdingen. maar een goede vriendin van mij wel. Dus die mag mee als ik echt denk van, vandaag ga ik het kopen
    maar tips daarvoor zijn meeeer dan welkom!
    Vanavond ga ik dan ook al even op stap om te kijken. En wrs een tekening te laten maken ofzo.
    Keukenprijzen zijn bijna altijd inclusief installatie.
    Noem nooit een richtprijs! Misschien was de keuken die je had uitgezocht namelijk maar 5000 euro en betaal je nu teveel. Beter laat je het eerst tekenen, laat hun de prijs noemen en probeer richting je eigen prijs te lullen. Dit kan overigens niet bij elke keukenzaak.
    Tips voor jezelf om het binnen de perken te houden:
    - Basisapparatuur nemen: alleen pakken wat je nodig hebt, geen overbodige luxe
    - Geen idiote kastinrichting willen
    - Geen massieve materialen willen, zoals eiken kastjes of een stenen werkblad, dit drijft de prijs behoorlijk op
    - Kleine dingen als kranen en gootstenen kunnen heel duur uitvallen, maak dus een goedkopere keuze.

    Succes
    disclaimer
    pi_59885604
    En zijn van die keukencheques die je vaak bij nieuwbouwprojecten krijgt als je bij een bepaalde leverancier besteld nou echt zo voordelig? Of is het misschien wel goedkoper om bij een andere leverancier te kijken?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 12:03:11 #177
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59885739
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 11:58 schreef Stansfield het volgende:
    En zijn van die keukencheques die je vaak bij nieuwbouwprojecten krijgt als je bij een bepaalde leverancier besteld nou echt zo voordelig? Of is het misschien wel goedkoper om bij een andere leverancier te kijken?
    Mwaa, mijn indruk is dat het aanbod over het algemeen redelijk generiek is, dus ik denk niet dat je bij een ander veel goedkoper uit zou zijn.
    disclaimer
      vrijdag 4 juli 2008 @ 12:09:24 #178
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59885911
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 11:22 schreef tirannetje24 het volgende:
    december 2008 is al bijna he!
    Nog ff een korte vakantie of niet ?
    En dan gaat t weer snel! En zit je er eindelijk in je huisje!!!
    Ik ben bezig aan mjn laatste dag. Vanaf morgen beginnen mijn 6 weken vakantie (onderwijs hé )

    Eens het academiejaar weer begint (half september) vangt voor mij de drukste periode van het jaar aan. Dit betekent dat het eind oktober zal zijn voor ik het goed en wel besef En dat is natuurlijk alleen maar positief voor de bouw
    Dan is het inderdaad zomaar ff héél vlug eind december... En dan eindelijk in ons huisje
    pi_59891595
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 11:49 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Keukenprijzen zijn bijna altijd inclusief installatie.
    Noem nooit een richtprijs! Misschien was de keuken die je had uitgezocht namelijk maar 5000 euro en betaal je nu teveel. Beter laat je het eerst tekenen, laat hun de prijs noemen en probeer richting je eigen prijs te lullen. Dit kan overigens niet bij elke keukenzaak.
    Tips voor jezelf om het binnen de perken te houden:
    - Basisapparatuur nemen: alleen pakken wat je nodig hebt, geen overbodige luxe
    - Geen idiote kastinrichting willen
    - Geen massieve materialen willen, zoals eiken kastjes of een stenen werkblad, dit drijft de prijs behoorlijk op
    - Kleine dingen als kranen en gootstenen kunnen heel duur uitvallen, maak dus een goedkopere keuze.

    Succes
    Thnx voor deze tips!
    Ik heb voor mezelf na lang en veel denken idd besloten alleen de benodigde apparatuur te willen in mn keuken!
    Straks bij mn tweede huisje mag t allemaal nog luxer en beter en mooier!

    Ok, geen prijs noemen dus! Eerst zien wat ze bieden!
    Ik wilde vandaag gaan laten tekenen. Zien wat zij met de indeling van mn keuken zouden adviseren. En dat icm natuurlijk met de apparaten die ik wil! Ik ben benieuwd vanavond.
    Ben sowieso niet de persoon die direct dezelfde dag beslist qua grote uitgaves. Daar gaat altijd wel even overheen!
    Maar ben in Ehv bij Grando keukens geweest en die waren heel vriendelijk en vooral niet opdringerig. DUs ga eens kijken hoe goed gemutst ze daar vandaag zijn.
    pi_59891643
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 12:09 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik ben bezig aan mjn laatste dag. Vanaf morgen beginnen mijn 6 weken vakantie (onderwijs hé )

    Eens het academiejaar weer begint (half september) vangt voor mij de drukste periode van het jaar aan. Dit betekent dat het eind oktober zal zijn voor ik het goed en wel besef En dat is natuurlijk alleen maar positief voor de bouw
    Dan is het inderdaad zomaar ff héél vlug eind december... En dan eindelijk in ons huisje
    6 weken

    Ik had ook in t onderwijs moeten gaan

    Precies, tijd vliegt toch al redelijk voorbij. Misschien voor je gevoel wat langzamer omdat je al een hele tijd wacht en echt ergens naar toe leeft!
    Maar nu het allemaal goed en vlot verloopt komt t met t laatste stukje wachten ook goed!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 15:50:55 #181
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59891646
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:49 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Thnx voor deze tips!
    Ik heb voor mezelf na lang en veel denken idd besloten alleen de benodigde apparatuur te willen in mn keuken!
    Straks bij mn tweede huisje mag t allemaal nog luxer en beter en mooier!

    Ok, geen prijs noemen dus! Eerst zien wat ze bieden!
    Ik wilde vandaag gaan laten tekenen. Zien wat zij met de indeling van mn keuken zouden adviseren. En dat icm natuurlijk met de apparaten die ik wil! Ik ben benieuwd vanavond.
    Ben sowieso niet de persoon die direct dezelfde dag beslist qua grote uitgaves. Daar gaat altijd wel even overheen!
    Maar ben in Ehv bij Grando keukens geweest en die waren heel vriendelijk en vooral niet opdringerig. DUs ga eens kijken hoe goed gemutst ze daar vandaag zijn.
    Op Ekkersrijt toevallig, bij die homosensuele meneer?
    Doe 'm de groetjes
    disclaimer
    pi_59891703
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:50 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Op Ekkersrijt toevallig, bij die homosensuele meneer?
    Doe 'm de groetjes
    o o,

    uhm ik heb 1 meneer en 1 mevrouw maar gezien tot nu toe.
    Was een relatief jonge kerel wel. Nog onder de 40 schat ik.
    Maar of t een homo is ik zou t niet weten

    Maar ervaring daar? Beetje goede of niet ?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 15:59:12 #183
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59891895
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:52 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    o o,

    uhm ik heb 1 meneer en 1 mevrouw maar gezien tot nu toe.
    Was een relatief jonge kerel wel. Nog onder de 40 schat ik.
    Maar of t een homo is ik zou t niet weten

    Maar ervaring daar? Beetje goede of niet ?
    Ja ervaring was goed. Hebben alleen niet daar besteld omdat de voorwaarden elders beter waren voor ons
    disclaimer
      vrijdag 4 juli 2008 @ 15:59:18 #184
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59891899
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:50 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    6 weken

    Ik had ook in t onderwijs moeten gaan

    Precies, tijd vliegt toch al redelijk voorbij. Misschien voor je gevoel wat langzamer omdat je al een hele tijd wacht en echt ergens naar toe leeft!
    Maar nu het allemaal goed en vlot verloopt komt t met t laatste stukje wachten ook goed!
    Ik heb dan nog een administratieve job in het hoger onderwijs.. dat is in België gelijk aan het minste verlof
    Leerkrachten secundair onderwijs zijn thuis van 1 juli tot 31 augustus (eventueel een vergadering eind augustus).

    Maar het wachten gaat nu vrees ik een pak langer duren naar mijn gevoel. Geen afleiding meer door het werk, niet op vakantie (geen geld ) maar daar zullen we wel nog iets op vinden
    pi_59892000
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:59 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ja ervaring was goed. Hebben alleen niet daar besteld omdat de voorwaarden elders beter waren voor ons
    Waar heb je hem besteld?

    Ik overweeg nog om naar duitsland te gaan...
    Maar ik weet alleen niet of dat zoveel zin heeft...

    Ik woon zelf in Arnhem. Dus is wel om de hoek als t ware..
      vrijdag 4 juli 2008 @ 16:04:11 #186
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59892024
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 16:03 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Waar heb je hem besteld?

    Ik overweeg nog om naar duitsland te gaan...
    Maar ik weet alleen niet of dat zoveel zin heeft...

    Ik woon zelf in Arnhem. Dus is wel om de hoek als t ware..
    Bij Berkers in Deurne
    (wij wonen in Eindhoven )
    disclaimer
    pi_59892081
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:59 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik heb dan nog een administratieve job in het hoger onderwijs.. dat is in België gelijk aan het minste verlof
    Leerkrachten secundair onderwijs zijn thuis van 1 juli tot 31 augustus (eventueel een vergadering eind augustus).

    Maar het wachten gaat nu vrees ik een pak langer duren naar mijn gevoel. Geen afleiding meer door het werk, niet op vakantie (geen geld ) maar daar zullen we wel nog iets op vinden
    Jeutje. Dat is niet misselijk!
    Kom ik aan met me 25 vakantiedagen

    Ja geen afleiding maakt t wachten wel langer dan weer.
    Sterkte
    pi_59892102
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 16:04 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Bij Berkers in Deurne
    (wij wonen in Eindhoven )
    Hahaha, ok. Ja dat is voor vandaag te ver

    Ja ik heb 21j ofzo in ehv gewoond. En mn ouders wonen er nog. Dus ik neem ze mee op sleeptouw
      vrijdag 4 juli 2008 @ 16:17:06 #189
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59892360
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 16:06 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    Jeutje. Dat is niet misselijk!
    Kom ik aan met me 25 vakantiedagen

    Ja geen afleiding maakt t wachten wel langer dan weer.
    Sterkte
    Ik heb er in totaal 40 + 10 wettelijke feestdagen + een week tussen kerst en nieuwjaar + de brugdagen die gemaakt worden met de feestdagen. Maar misschien hou ik nu best mijn mond hé?

    Ah, ik zal mijn man gewoon heel erg ambeteren (zelfde werkgever, dus evenveel verlof, iets meer zelfs voor hem) en dan zal de tijd ook wel voorbij gaan hé?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 16:18:43 #190
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59892412


    Floorplanner
    (rechts is de 1e verdieping )
    disclaimer
    pi_59892517
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 16:18 schreef Stormqueen het volgende:
    [ afbeelding ]

    Floorplanner
    (rechts is de 1e verdieping )
    En waar in ehv ligt dat ongeveer ?
      vrijdag 4 juli 2008 @ 16:27:04 #192
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_59892636
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 16:22 schreef tirannetje24 het volgende:

    [..]

    En waar in ehv ligt dat ongeveer ?
    Irisbuurt, zijstraat Geldropseweg binnen de rondweg
    disclaimer
    pi_59892788
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Irisbuurt, zijstraat Geldropseweg binnen de rondweg
    Ok, bekend qua naam. Vooral de geldropseweg dan
    pi_59895048
    Een bad .
    pi_59922288
    Twee weken geleden mochten we voor het eerst binnen kijken. Hetzij niet op onze eigen etage, maar op één die al af was. En het zag er goed uit. Muren glad, grote deuren, op de afwerking niets aan te merken. Kregen ook te horen dat we 9 september de sleutel krijgen
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
      zondag 6 juli 2008 @ 14:10:31 #196
    73549 Annemiek78
    Martijn_77 my favo user!
    pi_59924915
    Wij zijn hier zo goed als klaar met alles inpakken. Volgend weekend alleen de laatste losse dingen die we komende week nog nodig hebben. Martijn gaan deze week in het nieuwe huis vast internet aanleggen en dan is maandag de 14de de overtocht! Heb er eigenlijk best wel zin in, ook al is dit nog maar een tijdelijk adres. Zal blij zijn als het achter de rug is en ik komende zomer gewoon lekker rustig in ons tijdelijke huis kan genieten.
    Van het najaar/winter pakken we de verhuizing naar ons eigen nieuwe huis (in maart 2009) dan wel weer op. Daar willen we een hele goede strakke planning op los laten, gaat vast lukken!
    Positive thinking, my way of thinking!
    pi_59966151
    Laat ik me hier ook nog maar even melden... Op 1 augustus krijgen wij de sleutel van ons eerste echte eigen huis! Ik ben nu al zenuwachtig! Als het geld eerder bij de notaris is krijgen we de sleutels zelfs nog vóór 1 augustus, dus daar hopen we dan maar op. Door de drukte hebben we ons nog niet kunnen verdiepen in een keuken, vloeren en nieuwe openslaande deuren, maar dat komt vast wel goed.

    Stormqueen: Ziet er gaaf uit, die plattegrond! Ik zal ook eens gaan knutselen met een floorplanner!
    It is your friends who make your world!
    pi_59966846
    Vrijdag voorlopig koopcontract tekenen.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 11:09:24 #199
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59967129
    Wauw allemaal zo'n positieve berichten over verhuizen en koopcontracten tekenen Fijn om te lezen dat er zoveel mensen (bijna) op het punt van verhuizen staan

    Maar euh... zo weinig foto's
    pi_59967418
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 11:09 schreef leonieke het volgende:
    Wauw allemaal zo'n positieve berichten over verhuizen en koopcontracten tekenen Fijn om te lezen dat er zoveel mensen (bijna) op het punt van verhuizen staan

    Maar euh... zo weinig foto's
    Ons huis is inmiddels van Funda verwijderd, dus ik heb geen foto's momenteel
    26 september krijgen we de sleutel en daarna zal ik foto's maken.
    pi_59967424
    Ik zou alleen nog maar van een stuk grond een foto kunnen maken. Dat schiet ook niet echt op toch.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 11:26:02 #202
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59967473
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 11:23 schreef Stansfield het volgende:
    Ik zou alleen nog maar van een stuk grond een foto kunnen maken. Dat schiet ook niet echt op toch.
    Ah, daar kan je ook een hele fotoshoot van maken hoor
    Je wilt niet weten hoeveel foto's wij van onze bouwgrond/wildernis hebben genomen

    Moet je trouwens sowieso wel doen, hoor Al is het maar voor jezelf

    Heb je al plannen?
    pi_59968148
    We moeten het financieel allemaal nog rond krijgen dan ga ik beginnen met foto's maken.
    pi_59968212
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 11:26 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ah, daar kan je ook een hele fotoshoot van maken hoor
    Je wilt niet weten hoeveel foto's wij van onze bouwgrond/wildernis hebben genomen

    Moet je trouwens sowieso wel doen, hoor Al is het maar voor jezelf

    Heb je al plannen?
    doe ik zelf ook al het alleen als straks handig te weten, waar alle leidingen liggen. Zeker na half jaar pas 2 van de 10 huizen verkocht zijn, is het ook handig voor de andere bewoners.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:22:39 #205
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59968913
    Heb je geen plan gekregen waarop alle leidingen staan aangeduid? Ik ga er nu toch nog van uit dat we zo'n plan in ons pollekes zullen geduwd krijgen En anders blijf ik achter onze elektricien/loodgieter/cv-installateur zitten tot ik het in mijn handen heb
      dinsdag 8 juli 2008 @ 12:23:35 #206
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59968936
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 11:53 schreef Stansfield het volgende:
    We moeten het financieel allemaal nog rond krijgen dan ga ik beginnen met foto's maken.
    Spannend
    Hopelijk lopen de kredietbesprekingen gewoon heel vlotjes

    Wij mogen binnenkort nog eens naar de bank gaan achter centjes denk ik Ik verwacht een aantal gepeperde facturen de komende dagen...
    pi_59969380
    Heb ook een huis bijna gekocht. De financiering moet nog worden rondgemaakt, daar ben ik mee bezig, maar ik vraag koopsubsidie aan. Nu waren een aantal stukken voor de hypotheek die ik had aangeleverd dus die moet ik opnieuw aanvragen. Eigenlijk had ik vandaag al alles rond moeten hebben maar ik heb 2 weken uitstel aangevraagd omdat alles zo lang duurt. 4 aug. krijg ik de sleutel als alles goed is.

    Het is trouwens een Haagse portiekwoning met tuin en de hele badkamer en keuken gaan op de schop dus ik ben er voorlopig nog wel mee bezig.

    Vraagje dan nog. 4 aug krijg ik de sleutel. 1 september ga ik verhuizen. Heb wel wat aan elektra nodig in de tussenperiode. Kan je dan bij je leverancier ook tijdelijk een dubbel contract hebben, zeg maar?
    pi_59969638
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:44 schreef Syytön het volgende:
    Heb ook een huis bijna gekocht. De financiering moet nog worden rondgemaakt, daar ben ik mee bezig, maar ik vraag koopsubsidie aan. Nu waren een aantal stukken voor de hypotheek die ik had aangeleverd dus die moet ik opnieuw aanvragen. Eigenlijk had ik vandaag al alles rond moeten hebben maar ik heb 2 weken uitstel aangevraagd omdat alles zo lang duurt. 4 aug. krijg ik de sleutel als alles goed is.

    Het is trouwens een Haagse portiekwoning met tuin en de hele badkamer en keuken gaan op de schop dus ik ben er voorlopig nog wel mee bezig.

    Vraagje dan nog. 4 aug krijg ik de sleutel. 1 september ga ik verhuizen. Heb wel wat aan elektra nodig in de tussenperiode. Kan je dan bij je leverancier ook tijdelijk een dubbel contract hebben, zeg maar?
    waarom niet
    pi_59969958
    Het wordt 11 september dat we de sleutel krijgen. Slechts twee dagen later dan de bedoeling was
    We gaan 9 dagen later op vakantie (goede planning ) maar met een beetje geluk hebben we dan in ieder geval de huiskamer volledig in het behang.

    Naderhand de vloeren regelen (we zijn er intussen ongeveer uit wat we willen) en dan kunnen er eindelijk een verhuiswagen geregeld worden. Het gaat druk worden. Maar we krijgen er steeds meer zin in
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_59970626
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:22 schreef leonieke het volgende:
    Heb je geen plan gekregen waarop alle leidingen staan aangeduid? Ik ga er nu toch nog van uit dat we zo'n plan in ons pollekes zullen geduwd krijgen En anders blijf ik achter onze elektricien/loodgieter/cv-installateur zitten tot ik het in mijn handen heb
    Niet iedereen laat zijn eigen huis bouwen, merk vaak in je reacties dat je het verschil niet maakt tussen eigenbouw en aankoop bouw.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 19:20:50 #211
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59979278
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:35 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Niet iedereen laat zijn eigen huis bouwen, merk vaak in je reacties dat je het verschil niet maakt tussen eigenbouw en aankoop bouw.
    En hoe zie jij dan het verschil?
    Volledig zelf gebouwd? (in België kan ik namelijk twee verklaringen geven voor eigenbouw en aankoop bouw)
    pi_59981268
    Volgende week om deze tijd zit ik gewoon in mijn huis
    Echt gek hoe dichtbij t nu komt haha. Maar heb dr zin in!
    pi_59984813
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 19:20 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    En hoe zie jij dan het verschil?
    Volledig zelf gebouwd? (in België kan ik namelijk twee verklaringen geven voor eigenbouw en aankoop bouw)
    Jullie voeren jullie nieuwbouw huis in eigenbeheer uit, eigen architect, zelf alles bepalen hoe je het wil

    Ik koop bv een nieuwbouwhuis vanaf tekening , die de bouwmaatschappij heeft bedacht, 90% staat vast en 10% kun je zelf bepalen door meerwerk.
    pi_59985226
    Morgen begint de uitgave van verkoopdocumenten voor de nieuwbouw die wel absoluut MOETEN hebben!
    Er staat/ligt/hangt/rolt nog geen steen, dus kan wel even duren, maar de kriebels zitten er
    Heb ook al van alles uitgetekend en ontworpen.

    Nu dus krijgen die handel, anders ben ik diep diep diep teleurgesteld
    Photography is a way of feeling, of touching, of loving. What you have caught on film is captured forever...
    it remembers little things, long after you have forgotten everything.
    pi_59985533
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 23:23 schreef Radelica het volgende:
    Morgen begint de uitgave van verkoopdocumenten voor de nieuwbouw die wel absoluut MOETEN hebben!
    Er staat/ligt/hangt/rolt nog geen steen, dus kan wel even duren, maar de kriebels zitten er
    Heb ook al van alles uitgetekend en ontworpen.

    Nu dus krijgen die handel, anders ben ik diep diep diep teleurgesteld
    is het loting of kiezen
      woensdag 9 juli 2008 @ 10:47:26 #216
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_59990798
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 23:09 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Jullie voeren jullie nieuwbouw huis in eigenbeheer uit, eigen architect, zelf alles bepalen hoe je het wil

    Ik koop bv een nieuwbouwhuis vanaf tekening , die de bouwmaatschappij heeft bedacht, 90% staat vast en 10% kun je zelf bepalen door meerwerk.
    Mijn zus heeft ook zo een nieuwbouw gekocht, maar zij kon toch meer dan 10% veranderen denk ik.
    Trouwens, waarom zou je dan geen plan van elektriciteit enzo krijgen? Het zou dan toch nog makkelijker moeten zijn voor zo'n firma aangezien de bouwmaatschappij verschillende van die huizen bouwt.
    pi_59990900
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 10:47 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Mijn zus heeft ook zo een nieuwbouw gekocht, maar zij kon toch meer dan 10% veranderen denk ik.
    Trouwens, waarom zou je dan geen plan van elektriciteit enzo krijgen? Het zou dan toch nog makkelijker moeten zijn voor zo'n firma aangezien de bouwmaatschappij verschillende van die huizen bouwt.
    Die krijg je als aan de begane grond gaan beginnen, dan ga je opeens gesprekken krijgen over hoe jij dingen wilt buiten de standaard om
    pi_60007098
    Dinsdag om 10 uur hebben wij de overdracht Echt leuk haha.
    Wordt nu wel echt echt!
    Voordeel van de tijd is dat we wel gelijk kunnen beginnen met slopen
    pi_60016060
    Ik denk... DENK hé, dat ze vandaag begonnen zijn met het plaatsen van de ramen

    Dinsdag was er al een deel geleverd (hebben we via de telefoon gehoord van mijn schoonmoeder) maar gisteren waren ze nog niet beginnen plaatsen. Dus dat moet dan toch gewoon vandaag zijn, hé?

    En wij zitten 100km verder... dus momenteel nog niet in de mogelijkheid om te gaan kijken
    pi_60056309
    Een nieuwe mijlpaal!!

    We zitten winddicht En het valt zooo goed mee! Althans, dat vinden wij toch en laten wij nu net diegene zijn die het moeten betalen en mooi horen te vinden

    En omdat ik zo blij ben: zomaar hier ook ff een paar foto's

    De voordeur:


    Raam in de berging:


    Eén van de schuiframen:


    Detail van het kleur: RAL 9007 - structuurlak


    Meer foto's staan uiteraard op onze blog.

    En nu maar wachten op de factuur

    (afwerking moet uiteraard ook nog gebeuren, maar ik vind het er nu al super uitzien )
    pi_60057560
    bij nieuwbouw projecten krijg je bijna nooit de tekeningen van de electra/gas/water leidingen.
    Deze geven ze vaak niet uit omdat als de leidingen toch net iets anders liggen en je er doorheen boort je ze dan zou kunnen aanspreken (tenminste dat is mijn duistere vermoeden)
    pi_60058110
    Mooie deur!!

    ben zo blij voor je Leonieke dat het zo opschiet toch wel. Dat er de afgelopen weken zoveel is gebeurd dat je ook weer enthousiast bent geraakt!
    pi_60059490
    Thx tirannetje
    Het was ook super om gisteren te gaan zien naar het huis. Heel spannend ook want we wisten dat de ramen geleverd waren, maar we wisten niet zeker hoeveel er al gingen geplaatst zijn. Grote verrassing dus toen we zagen dat alle ramen er al in zaten (en de rolluiken en de zonnewering maar op de foto's kan je enkel de onderste rand zien. Zonder elektriciteit kunnen ze natuurlijk nog niet naar beneden ).

    En het bouwverlof is begonnen. Het wordt nu dus afwachten welke aannemer er de komende 3 weken eventueel iets zou komen doen aan ons huis.
      zondag 13 juli 2008 @ 13:34:52 #224
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_60073923
    Morgen verhuizen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_60077329
    Ik krijg 24/7 mn sleutels van mn appartement. Pas gekocht en zie ernaar uit
    Я тебя люблю tatiyana
    pi_60084545
    van het weekend alle tekeningen binnengehad om te controleren of onze ruwbouw opties goed waren verwerkt. Dit lijkt zo te zijn. gelijk meer detail over wat ze bij de buren gaan doen, gezien deze niet verkocht zijn. In dezelfde brief staat dat we onze afbouwopties voor eind augustus moeten hebben doorgeven, omdat ze hierna aan de begane grond gaan beginnen.
    pi_60128676
    Begin nu echt te kriebelen bij mij. Nog een weekje whooo


    ;-)

    [ Bericht 39% gewijzigd door Naxxium op 15-07-2008 20:39:22 ]
    Я тебя люблю tatiyana
    pi_60153136
    Voor mij is de voorpret bijna voorbij! Vrijdag krijgen we de sleutel en ik heb alvast een topic aangemaakt: Ingridh007 & davinci's jaren 30 huis
    pi_60153560
    Ik heb de sleutel al Vind t nog steeds gek om een huis te hebben. Heb t idee dat ik in een huis van een ander aan t klussen ben haha.
    Hebben al 2 dagen hard geklust! De badkamer is eruit, de slaapkamer is zo groot al ie moet worden, ook t behang is er al gedeeltelijk af. Hebben 2 containers van 6 kuub gevuld in 2 dagen
    Ga nu eerst 2 dagen naar Nijmegen en daarna ga ik s een topic openen
      donderdag 17 juli 2008 @ 22:23:37 #230
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_60176210
    Gefeliciteerd allemaal. (sleutelkrijgers, contracttekenaars, laatsteloodjeslopers)

    Verder wilde ik even kwijt dat ik bijna schrik van je huis Leonieke. Het is al een echt huis!
    Da's echt hard gegaan! Ik neem aan dat er na de vakantieperiode aan de binnenkant gewerkt kan gaan worden? Dat wordt pas echt tof.
    Ik ben onze afspraak om samen te gaan janken niet vergeten overigens, hoor! Die staat!
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 18 juli 2008 @ 11:49:34 #231
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60185510
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 22:23 schreef phluphy het volgende:
    Gefeliciteerd allemaal. (sleutelkrijgers, contracttekenaars, laatsteloodjeslopers)

    Verder wilde ik even kwijt dat ik bijna schrik van je huis Leonieke.
    Hier dacht ik dat je ging zeggen dat het echt een gedrocht van een huis is
    quote:
    Het is al een echt huis!
    Ja, hé Met een dak én ramen
    quote:
    Da's echt hard gegaan! Ik neem aan dat er na de vakantieperiode aan de binnenkant gewerkt kan gaan worden? Dat wordt pas echt tof.
    De elektricien/loodgieter/cv-installateur (één persoon) zou toch echt tegen het einde van het verlof moeten klaar zijn met zijn werk. Hij heeft er dan een viertal weken langer over gedaan dan gepland (is echt een - man, raad ik echt aan niemand niemand niemand aan. Komt eens een dag werken, dan weer 3 dagen niet om dan een halve dag nog iets te komen doen ) en dan kan de plakker beginnen Ik kijk er zo hard naar uit Na de plakker komt de chape en dan kunnen we weer normaal door ons huis wandelen aangezien alle kabels dan weg zijn. Dan word ik officieel gek denk ik
    quote:
    Ik ben onze afspraak om samen te gaan janken niet vergeten overigens, hoor! Die staat!
    Ben je vrij binnen 165 dagen?

    Ik merk nu trouwens dat ik dringend nog eens een overzichtsfoto van het huis zou moeten nemen voor onze blog (maar dat is zo moeilijk want het staat er nooit goed op ). Was eigenlijk deze week al een beetje een probleem om geschikte foto's te vinden voor ons krediet en ik blijf het maar steeds vergeten.

    [ Bericht 3% gewijzigd door leonieke op 18-07-2008 12:03:42 ]
    pi_60188439
    Na een tijdje het K&W forum te hebben gelezen (oa het mooie LED verlichting topic en de vele huis-topics met fotos en goeie ideeën) toch maar gesloten ff een bericht achter te laten in dit "voorpret"-topic

    * Helox-in-a-box kan niet wachten op de sleutels begin augustus dan gaan we wonen op de Egidiusstraat te Amsterdam! Begin inmiddels wel erg jammer te vinden dat ik het knusse Utrecht ga verruilen voor (de in nederlandse ogen) wereld-stad Amsterdam!!

    // edit

    fotos mogen natuurlijk niet ontbreken









    // bezig met uploade, zullen het zo doen denkik

    [ Bericht 31% gewijzigd door Helox-in-a-box op 18-07-2008 14:02:44 ]
    pi_60188802
    Ik heb het voorlopig koopcontract getekend en we zijn bij de eerste hypotheekverstrekker geweest en daar was het mogelijk (we moeten geen standaard hypotheek zeg maar, maar het garantstelling en eigen geld enz) dus het ziet er allemaal heel erg gunstig uit.

    Nu rustig een vloer en keuken uitzoeken.

    Weet iemand nog goede plavuizen verkopers??
      vrijdag 18 juli 2008 @ 14:11:04 #234
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60189064
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef Helox-in-a-box het volgende:
    Na een tijdje het K&W forum te hebben gelezen (oa het mooie LED verlichting topic en de vele huis-topics met fotos en goeie ideeën) toch maar gesloten ff een bericht achter te laten in dit "voorpret"-topic

    * Helox-in-a-box kan niet wachten op de sleutels begin augustus dan gaan we wonen op de Egidiusstraat te Amsterdam! Begin inmiddels wel erg jammer te vinden dat ik het knusse Utrecht ga verruilen voor (de in nederlandse ogen) wereld-stad Amsterdam!!

    // edit

    fotos mogen natuurlijk niet ontbreken

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    // bezig met uploade, zullen het zo doen denkik
    Oeh mooi
    disclaimer
      vrijdag 18 juli 2008 @ 14:11:34 #235
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60189075
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 14:01 schreef Stansfield het volgende:
    Ik heb het voorlopig koopcontract getekend en we zijn bij de eerste hypotheekverstrekker geweest en daar was het mogelijk (we moeten geen standaard hypotheek zeg maar, maar het garantstelling en eigen geld enz) dus het ziet er allemaal heel erg gunstig uit.

    Nu rustig een vloer en keuken uitzoeken.

    Weet iemand nog goede plavuizen verkopers??
    Plavuizen
    disclaimer
      zaterdag 19 juli 2008 @ 09:53:51 #236
    73549 Annemiek78
    Martijn_77 my favo user!
    pi_60203836
    Hier is de verhuizing allemaal goed gegaan. Verhuisbedrijf was om 12 uur 's middags al weer weg. Heel de middag uit gepakt met mijn schoonouders en mijn moeder en alles was KLAAR!

    Maandag sleuteloverdracht van het oude huis! Dit weekend nog even daar de vloer dweilen, want de rest is al schoon en dan maandag langs de notaris.

    Hier in ons tijdelijke huis redden wij ons wel tot we de sleutel krijgen van ons eigen huis.
    Positive thinking, my way of thinking!
    pi_60205054
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 14:11 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Plavuizen
    Wat vind jij dan een mooie vloer??
      zaterdag 19 juli 2008 @ 12:01:21 #238
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60205449
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2008 11:35 schreef Stansfield het volgende:

    [..]

    Wat vind jij dan een mooie vloer??
    Ik ben zelf helemaal pro hout. Of voor een moderner huis een superstrakke betonvloer. Natuursteen kan ook erg mooi zijn. Maar plavuizen zou ik zelf nooit nemen....
    Niet dat dat boeiend is, want het is jouw huis en je moet er in jetsen wat je zelf mooi vindt uiteraard
    disclaimer
    pi_60205922
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2008 12:01 schreef Stormqueen het volgende:

    [..]

    Ik ben zelf helemaal pro hout. Of voor een moderner huis een superstrakke betonvloer. Natuursteen kan ook erg mooi zijn. Maar plavuizen zou ik zelf nooit nemen....
    Niet dat dat boeiend is, want het is jouw huis en je moet er in jetsen wat je zelf mooi vindt uiteraard
    Zo idd, ik ben zelf echt anti hout. Ik krijg altijd een eigen huis entuin praxis gevoel bij hout. En betonvloer vind ik mooi voor in showrooms enz

    Bij natuursteen vind ik die groeven enz die ersoms in zitten weer minder.Dus eigenlijkwil ik gewoon een tegel die op natuursteen lijkt maar dan helemaal vlak.
    pi_60214922
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 11:49 schreef leonieke het volgende:

    Ik merk nu trouwens dat ik dringend nog eens een overzichtsfoto van het huis zou moeten nemen voor onze blog (maar dat is zo moeilijk want het staat er nooit goed op ). Was eigenlijk deze week al een beetje een probleem om geschikte foto's te vinden voor ons krediet en ik blijf het maar steeds vergeten.
    Zo gezegd, zo gedaan... Althans door mijn die de andere kant heeft vergeten te fotograferen

    pi_60214944
    quote:
    Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef Helox-in-a-box het volgende:
    Wauw! Wauw! Wauw! Heel erg mooi
    pi_60221850
    Gisteren wezen kijken voor allerhande apparatuur voor ons nieuwe huisje.
    Al wat mooie dingen gezien. Nieuwe wasmachine met uitgestelde start Meteen foto's gemaakt voor ons 'archief'. Want we willen nog verder kijken, of course.
    Bij de Gamma bubbelplastic meegenomen voor het eerste inpakwerk. Voor behang moeten je daar in ieder geval niet zijn. Komend weekend gaan we bij de Decorette kijken. Zit vlakbij

    Woensdag is het zover, dan gaan we ons huurcontract tekenen. En dan rest ons niets anders dan inpakken, dingen regelen en inkopen doen
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_60260437
    Straks mag ik naar de Notaris
    Wordt het eindelijk helemaal rond gemaakt.

    Moet ik nog dingen weten? Doen, zien, vragen... ?
    Heb de documenten reeds gezien. Snap dr alleen weinig van
    maar dat zal straks wel allemaal uitgelegd worden.

    En dan... Dan is mn appartementje van mij
      dinsdag 22 juli 2008 @ 09:10:41 #244
    159867 becky27
    Ik gooi een balletje op
    pi_60261026
    tirannetje, helemaal leuk!! succes!
      dinsdag 22 juli 2008 @ 11:02:55 #245
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60263383
    Wauw Tirannetje Spannend!!

    Veel plezier
    pi_60263650
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2008 21:27 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Zo gezegd, zo gedaan... Althans door mijn die de andere kant heeft vergeten te fotograferen

    [ afbeelding ]
    Flink huis .
    pi_60270606
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 08:19 schreef tirannetje24 het volgende:
    Straks mag ik naar de Notaris
    Wordt het eindelijk helemaal rond gemaakt.

    Moet ik nog dingen weten? Doen, zien, vragen... ?
    Heb de documenten reeds gezien. Snap dr alleen weinig van
    maar dat zal straks wel allemaal uitgelegd worden.

    En dan... Dan is mn appartementje van mij

    Gefeliciteerd!!
    Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
    Zus van -Magnolia- *O*
    pi_60271271
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 08:19 schreef tirannetje24 het volgende:
    Straks mag ik naar de Notaris
    Wordt het eindelijk helemaal rond gemaakt.

    Moet ik nog dingen weten? Doen, zien, vragen... ?
    Heb de documenten reeds gezien. Snap dr alleen weinig van
    maar dat zal straks wel allemaal uitgelegd worden.

    En dan... Dan is mn appartementje van mij
    gefeliciteerd volgens mij dien je alleen te tekenen voor de overdracht bij de notaris. Iemand met echte ervaring die ons kan verlichten misschien? aangezien het ook mn eerste keer is/gaat worden bij de notaris.
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:05:09 #249
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60271381
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:02 schreef Helox-in-a-box het volgende:

    [..]

    gefeliciteerd volgens mij dien je alleen te tekenen voor de overdracht bij de notaris. Iemand met echte ervaring die ons kan verlichten misschien? aangezien het ook mn eerste keer is/gaat worden bij de notaris.
    Je krijgt het hele verhaal te horen wat de koopakte inhoudt.
    Wat er allemaal vast gelegd is, etc.
    Ze controleren even je paspoort met de gegevens op de akte, je ondertekent en krijgt de sleutel .

    Vervolgens heb je een vergelijkbaar riedeltje voor de hypotheekakte en uiteindelijk ben je een half uur/uur later klaar en kun je je huis bekijken .
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:37:15 #250
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60272187
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:05 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Je krijgt het hele verhaal te horen wat de koopakte inhoudt.
    Wat er allemaal vast gelegd is, etc.
    Ze controleren even je paspoort met de gegevens op de akte, je ondertekent en krijgt de sleutel .

    Vervolgens heb je een vergelijkbaar riedeltje voor de hypotheekakte en uiteindelijk ben je een half uur/uur later klaar en kun je je huis bekijken .
    Eerst de aankoop en dan pas het krediet?
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:39:26 #251
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60272241
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 11:14 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Flink huis .
    Thx

    (al vind ik het eerlijk gezegd altijd moeilijk om op zo'n berichten te reageren: ik heb de indruk dat je nooit de juiste reactie kunt geven. Heb het er irl ook heel moeilijk mee. Het huis ziet er groter uit op foto dan het in werkelijkheid is. Mijn nicht (aan het verbouwen) gaf ook dezelfde reactie op deze foto en begon zich al te schamen over de omvang van haar huis. Bleek achteraf dat hun huis groter is dan het onze Foto's kunnen dus best wel bedriegen )
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:40:23 #252
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60272265
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:37 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Eerst de aankoop en dan pas het krediet?
    Ja, want dan kunnen de mensen die verkopen naar huis .
    Daarnaast heeft de notaris dan allang en breed het geld op zijn rekening staan, de bank allang en breed alle ondertekende papieren binnen behalve de ondertekende hypotheekakte.

    Maar wellicht is het raar ofzo? Bij mij ging het iig. bij de aankoop EN verkoop van mijn flat op deze manier .
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:41:18 #253
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60272288
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:39 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Thx

    (al vind ik het eerlijk gezegd altijd moeilijk om op zo'n berichten te reageren: ik heb de indruk dat je nooit de juiste reactie kunt geven. Heb het er irl ook heel moeilijk mee. Het huis ziet er groter uit op foto dan het in werkelijkheid is. Mijn nicht (aan het verbouwen) gaf ook dezelfde reactie op deze foto en begon zich al te schamen over de omvang van haar huis. Bleek achteraf dat hun huis groter is dan het onze Foto's kunnen dus best wel bedriegen )
    Ik schat het een kuub of 500-600? Of zit ik er dan ver naast .
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:44:58 #254
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60272388
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:40 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ja, want dan kunnen de mensen die verkopen naar huis .
    Daarnaast heeft de notaris dan allang en breed het geld op zijn rekening staan, de bank allang en breed alle ondertekende papieren binnen behalve de ondertekende hypotheekakte.

    Maar wellicht is het raar ofzo? Bij mij ging het iig. bij de aankoop EN verkoop van mijn flat op deze manier .
    In België gaat het alleszins omgekeerd (heb een paar jaar bij een notaris gewerkt). Eerst krediet (akte wordt op dat moment nog niet ondertekend door de notaris omdat de aankoop nog niet helemaal rond is) waarbij het geld wordt overhandigd aan de kopers. Daarna komen de verkopers er bij en als alles achter de rug is, tekent de notaris het krediet.

    Theoretisch klopt dit ook niet omdat de bank een onroerend goed in hypotheek neemt waarvan de kredietnemer nog geen eigenaar is. Daarom tekent de notaris pas achteraf. Maar er moet natuurlijk geld zijn
      dinsdag 22 juli 2008 @ 16:46:41 #255
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60272449
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:41 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Ik schat het een kuub of 500-600? Of zit ik er dan ver naast .
    Geen flauw idee eigenlijk
    Afmetingen gelijkvloers: vooraan 8.5m breed, achteraan 5.5m breed, 14 meter diep (maar dus een hele hap eruit aan de keuken en woonkamer.
    Boven hetzelfde, behalve dat het 12m diep is.

    Plannetjes


    Garage staat er los van, maar daar ken ik de afmetingen niet van
      dinsdag 22 juli 2008 @ 19:44:37 #256
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60276429
    Valt onder de categorie woon voorpret;

    Deze middag koop contract getekend bij de makelaar
    Nu is het afwachten op de oplevering van de nieuwe woning van de eerste bewoner van mijn nieuwe huis.

    Zodra zij eruit is gaan we naar de notaris en dan gaat de pret beginnen
    Nieuwe WC (tegels + sanitair) (badkamer is al vernieuwd en netjes)
    Vaste trap naar zolder
    Keuken wordt aangepakt
    Muurtje wegbreken
    Stucken
    isoleren
    schilderen
    etc etc....

    Heb er nu al zin in
      dinsdag 22 juli 2008 @ 19:57:36 #257
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60276719
    Proficiat Wanneer zou de overdracht ongeveer doorgaan?

    En waar zijn de foto's bierzuipert?
    pi_60276787
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 16:39 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Thx

    (al vind ik het eerlijk gezegd altijd moeilijk om op zo'n berichten te reageren: ik heb de indruk dat je nooit de juiste reactie kunt geven. Heb het er irl ook heel moeilijk mee. Het huis ziet er groter uit op foto dan het in werkelijkheid is. Mijn nicht (aan het verbouwen) gaf ook dezelfde reactie op deze foto en begon zich al te schamen over de omvang van haar huis. Bleek achteraf dat hun huis groter is dan het onze Foto's kunnen dus best wel bedriegen )
    Maar het is toch helemaal niet erg dat ie groot lijkt . Gewoon trots wezen .
      dinsdag 22 juli 2008 @ 23:32:40 #259
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60283866
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 19:57 schreef leonieke het volgende:
    Proficiat Wanneer zou de overdracht ongeveer doorgaan?

    En waar zijn de foto's bierzuipert?
    dankjewel!
    overdracht is eind oktober begin november dus nog ff wat extra sparen

    fotos komen t.z.t. in een ander topic
      woensdag 23 juli 2008 @ 07:08:48 #260
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_60287018
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 20:01 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Maar het is toch helemaal niet erg dat ie groot lijkt . Gewoon trots wezen .
    Dat vind ik ook Leonieke, het is gewoon jouw kast van een huis!

    Tirannetje en bierzuipert, gefeliciteerd!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_60287365



    JAAAAAA, hij is nu echt van mij
    Ik wil em natuurlijk pas hebben als die helemaal afgebouwd is, maar nu is het officieel!!!!
    En kan ik er niet meer onderuit

    Nu maar aftellen totdat ik de sleutel ga krijgen. Want dat duurt nog ff

    Thnx Becky en Leonieke en Phluphy!!

    Denk dat ik van het weekend de champagne ga laten vloeien
      woensdag 23 juli 2008 @ 09:27:14 #262
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60288393
    Tirannetje, gefeliciteerd
    Hoe lang wachten is het nog?
    disclaimer
    pi_60288799
    Uhm uhm, Volgens de planning zou het pas Q1 2009 zijn

    Maar van de week had ik begrepen dat de eerste opleveringen midden/eind nov 2008 zullen gaan plaatsvinden.
    Ik zit op de 3e etage... En er zijn 47 appartementen op te leveren verdeeld over 5 etages... Dus ik hoop dat dat nog in 2008 gaat gebeuren
    pi_60294319
    quote:
    Op woensdag 23 juli 2008 09:49 schreef tirannetje24 het volgende:
    Uhm uhm, Volgens de planning zou het pas Q1 2009 zijn

    Maar van de week had ik begrepen dat de eerste opleveringen midden/eind nov 2008 zullen gaan plaatsvinden.
    Ik zit op de 3e etage... En er zijn 47 appartementen op te leveren verdeeld over 5 etages... Dus ik hoop dat dat nog in 2008 gaat gebeuren
    Nogmaals een dikke proficiat

    En euh... gaan we wedstrijdje houden?
    pi_60294360
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 23:32 schreef bierzuipert het volgende:

    [..]

    dankjewel!
    overdracht is eind oktober begin november dus nog ff wat extra sparen

    fotos komen t.z.t. in een ander topic
    Haha, ik herken mezelf zo hard nog vlug ff sparen. Ik zit nog steeds te rekenen en te tellen om te zien of we alles zullen kunnen betalen (zal normaalgezien wel lukken, denk ik, maar ja... als het over geld gaat, kan ik nachten wakker liggen) en dan zit ik de maanden te tellen die we nog hebben om nog wat extra bij te sparen
      vrijdag 25 juli 2008 @ 07:19:42 #266
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60334076
    Vanavond om 00:00 eindigt mijn 3 daagse bedenktijd, en gisteren is de hypotheek 100% rond gekomen, dus ik heb nu echt zekerheid
    echt super!
    bye bye duur huurhuis

    Leonieke wat heb jij een onwijs DIK huis zeg!!! heb je blog gelezen maar damnnnn wat een KAST van een woning
    pi_60337462
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 07:19 schreef bierzuipert het volgende:
    Vanavond om 00:00 eindigt mijn 3 daagse bedenktijd, en gisteren is de hypotheek 100% rond gekomen, dus ik heb nu echt zekerheid
    echt super!
    bye bye duur huurhuis

    Leonieke wat heb jij een onwijs DIK huis zeg!!! heb je blog gelezen maar damnnnn wat een KAST van een woning
    Wel lekker dat je van die stress af bent he gefeliciteerd allemaal!

    * Helox-in-a-box krijgt over 6 dagen de sleutel, het aftellen is begonnen
    pi_60341494
    Öoohhh lastigheid!

    Ik kan een woning krijgen via Woningruil, maar doen of niet doen, kriebels..

    Het gaat om de woning onder deze: KLIK

    Dus de woning die ik kan krijgen is op 1hg en exact hetzelfde alleen een grotere woonkamer omdat er een muurtje niet inzit zoals in deze koopwoning hierboven. (2 kamers dus)

    Voordeel: Lagere huur (nu 498) dan 310
    Voordeel: grotere woning (nu 37m2) dan 56m2
    Voordeel Aparte keuken
    Voordeel Een privé buiten (nu heb ik een geveltuintje van 40cmx220cm)
    Nadeel: buiten centrum
    Nadeel: eind van treinstation (heb geen auto)

    Zo moest het even kwijt
    Two things are infinite: the universe and human stupidity;
    and I'm not sure about the universe.
    -- Albert Einstein
    pi_60342054
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 11:12 schreef Helox-in-a-box het volgende:

    [..]

    Wel lekker dat je van die stress af bent he gefeliciteerd allemaal!

    * Helox-in-a-box krijgt over 6 dagen de sleutel, het aftellen is begonnen
    De overdracht is bij jullie dus op 31 juli ?
    Hou je er dan wel rekening mee dat je ook over de maand juli de hypotheek moet betalen ?
    Wij zouden de sleuten van ons huisje rond de 22e kunnen krijgen maar hebben dit verschoven naar 1 augustus ivm de extra kosten.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 14:39:06 #270
    61183 leonieke
    Dan toch?
    pi_60342470
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 07:19 schreef bierzuipert het volgende:
    Vanavond om 00:00 eindigt mijn 3 daagse bedenktijd, en gisteren is de hypotheek 100% rond gekomen, dus ik heb nu echt zekerheid
    echt super!
    bye bye duur huurhuis

    Leonieke wat heb jij een onwijs DIK huis zeg!!! heb je blog gelezen maar damnnnn wat een KAST van een woning
    Wat fijn dat je jouw huurhuis zult kunnen verlaten Toch echt een supergevoel hé?

    En thx voor het compliment We zijn er ook heel tevreden mee
    Wel grappig trouwens. We kwamen vandaag tijdens het winkelen een collega tegen die niet zo ver van ons toekomstig huis woont en hij vroeg wanneer we gingen verhuizen. Verbazing alom toen ik zei dat het nog steeds op "eind december" staat gepland. Zijn reactie: maar het ziet er van buiten af toch bijna af uit? Euh jah... tis dat er van binnen nog bijna niets is
    pi_60357378
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 14:03 schreef m3nster het volgende:
    Öoohhh lastigheid!

    Ik kan een woning krijgen via Woningruil, maar doen of niet doen, kriebels..

    Het gaat om de woning onder deze: KLIK

    Dus de woning die ik kan krijgen is op 1hg en exact hetzelfde alleen een grotere woonkamer omdat er een muurtje niet inzit zoals in deze koopwoning hierboven. (2 kamers dus)

    Voordeel: Lagere huur (nu 498) dan 310
    Voordeel: grotere woning (nu 37m2) dan 56m2
    Voordeel Aparte keuken
    Voordeel Een privé buiten (nu heb ik een geveltuintje van 40cmx220cm)
    Nadeel: buiten centrum
    Nadeel: eind van treinstation (heb geen auto)

    Zo moest het even kwijt
    Lastig idd
    Als ik de voordelen lees, zou ik direct zeggen doen! doen! doen! maar de nadelen wegen natuurlijk ook wel zwaar door Zelf hebben wij zeker twee jaar gezocht achter een huis of bouwgrond dicht bij een station dat een goeie verbinding had met Brussel. Waar we nu uiteindelijk gaan wonen, is dat niet het geval en dus moeten we nu bekennen dat we in die paar jaar misschien wel heel mooie huizen hebben laten schieten. Waar ik maar wil mee zeggen dat het helemaal niet evident is een betaalbaar huis te vinden met alle voordelen.
    Ik zou nu meer belang hechten aan de opgesomde voordelen, maar zeg er ook bij dat dat in het begin zeker niet het geval was bij ons.

    Ben je natuurlijk niets wijzer mee hé...
      zaterdag 26 juli 2008 @ 10:52:49 #272
    149959 SQ
    snelle trees
    pi_60357424
    m3nster, ben jij niet 2 maanden terug ook al verhuisd?
    Volgens mij is het per saldo duurder om 3 keer per jaar te verhuizen dan gewoon in je duurdere huidige woning te blijven
    disclaimer
      zaterdag 26 juli 2008 @ 12:59:02 #273
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60359318
    Mijn hypotheek toch omgegooid.
    Vond het stukje beleggen in het voorstel toch niet zo prettig, dus gekozen voor iets minder aflossingsvrij en meer sparen. Voor een prettig gevoel en meet zekerheid. Wil weten waar ik aan toe ben

    Kreeg vandaag met de post een copie van het eigendoms bewijs van de oud bewoonster.
    Stond dus ook het aankoop bedrag in, van het huis in 1964... ben me een hoedje geschrokken van dat bedrag!
    pi_60359375
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 12:59 schreef bierzuipert het volgende:
    Mijn hypotheek toch omgegooid.
    Vond het stukje beleggen in het voorstel toch niet zo prettig, dus gekozen voor iets minder aflossingsvrij en meer sparen. Voor een prettig gevoel en meet zekerheid. Wil weten waar ik aan toe ben

    Kreeg vandaag met de post een copie van het eigendoms bewijs van de oud bewoonster.
    Stond dus ook het aankoop bedrag in, van het huis in 1964... ben me een hoedje geschrokken van dat bedrag!
    Maal hoeveel moet je het doen om de huidige prijs te weten?
      zaterdag 26 juli 2008 @ 13:41:58 #275
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60359960
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:03 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Maal hoeveel moet je het doen om de huidige prijs te weten?
    8 maal in euros ongeveer, maar het staat er in guldens dus dat is nog meer schrikken
    pi_60360327
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 13:41 schreef bierzuipert het volgende:

    [..]

    8 maal in euros ongeveer, maar het staat er in guldens dus dat is nog meer schrikken
    Kan me voorstellen dat het wel even schrikken is. Maar hoe zit die omzetting weeral bij jullie met gulden en euro?

    Eigenlijk niet te schatten wat een verschil het is hé ten opzichte van vroeger. Mensen verdienden toen natuurlijk veel minder maar als je het uitrekent, konden ze toch véél vlugger een huis afbetalen (als je kijkt naar kostprijs en jaarlonen). Maar ik zou niet in die tijd willen leven, hoor
    pi_60360403
    Waaarschijnlijk mogen wij in oktober gaan bouwen .
    Maar ik reken dus maar mooi op november .
    pi_60360881
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 14:09 schreef ijsmeis het volgende:
    Waaarschijnlijk mogen wij in oktober gaan bouwen .
    Maar ik reken dus maar mooi op november .
    ligt er aan hoe de totale verkoopt gaat

    wij hebben getekend half maart, begin juni zijn ze begonnen, omdat de verkoopprijs te ver opliep
    pi_60361770
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 14:45 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    ligt er aan hoe de totale verkoopt gaat

    wij hebben getekend half maart, begin juni zijn ze begonnen, omdat de verkoopprijs te ver opliep
    Er is geen totale verkoop . Het gaat maar om één stuk grond. We gaan dus zelf bouwen .

    Wanneer het contract is getekend mogen we in principe gaan bouwen. Het contract is als het goed is klaar in oktober, maar aangezien het hier om een gemeente en ambtenaren gaat reken ik dus maar op november.
      zaterdag 26 juli 2008 @ 16:59:21 #280
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60362940
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 14:04 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Kan me voorstellen dat het wel even schrikken is. Maar hoe zit die omzetting weeral bij jullie met gulden en euro?

    Eigenlijk niet te schatten wat een verschil het is hé ten opzichte van vroeger. Mensen verdienden toen natuurlijk veel minder maar als je het uitrekent, konden ze toch véél vlugger een huis afbetalen (als je kijkt naar kostprijs en jaarlonen). Maar ik zou niet in die tijd willen leven, hoor
    1 euro is 2.20371 gulden dus het huis (net ff uitgerekend) is 11 keer duurder geworden in 43 jaar

    De verkoopster heeft in ieder geval een overwaarde van ik weetniethoeveel

    zal maar meteen een teaser pic posten dan weten waar we over praten
    pi_60363065
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 15:59 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Er is geen totale verkoop . Het gaat maar om één stuk grond. We gaan dus zelf bouwen .

    Wanneer het contract is getekend mogen we in principe gaan bouwen. Het contract is als het goed is klaar in oktober, maar aangezien het hier om een gemeente en ambtenaren gaat reken ik dus maar op november.
    contract voor bouwgrond? of heb je al tekeningen van het huis gemaakt en gaat het om de vergunning om te bouwen? In het eerste geval gaat er vanaf oktober/november een half jaar voor de vergunning er is en in het tweede geval is het geen contract maar een (bouw)vergunning.

    Of ik moet er naast zitten dat kan ook natuurlijk .

    Mijn huisje is gisteren en vandaag defnitief af . We woonde er al een paar maanden maar er moesten nog wat kleine dingen gebeuren verfen enzo
    pi_60363110
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 17:05 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    contract voor bouwgrond? of heb je al tekeningen van het huis gemaakt en gaat het om de vergunning om te bouwen? In het eerste geval gaat er vanaf oktober/november een half jaar voor de vergunning er is en in het tweede geval is het geen contract maar een (bouw)vergunning.

    Of ik moet er naast zitten dat kan ook natuurlijk .

    Mijn huisje is gisteren en vandaag defnitief af . We woonde er al een paar maanden maar er moesten nog wat kleine dingen gebeuren verfen enzo
    Contract voor de verkoop. Maar we gaan in Duitsland bouwen en Duitsland is blijkbaar niet zo van de vergunningen, want we kunnen beginnen wanneer het grondstuk van ons is.
    Dat is ons al uitgelegd en toegezegd .
      zaterdag 26 juli 2008 @ 19:12:26 #283
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60365197
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 16:59 schreef bierzuipert het volgende:

    [..]

    1 euro is 2.20371 gulden dus het huis (net ff uitgerekend) is 11 keer duurder geworden in 43 jaar

    De verkoopster heeft in ieder geval een overwaarde van ik weetniethoeveel

    zal maar meteen een teaser pic posten dan weten waar we over praten
    [ afbeelding ]
    Tja... Een huis voor 20K euro is niet echt realistisch natuurlijk .
    Buren van mijn zus hebben 18 jaar geleden hun premie A woning gekocht voor 80.000 gulden (36.000 euro). Die huizen doen nu ook 250.000 euro minimaal .
    pi_60403962
    * Oblivion schuift topic binnen.....


    Morgen bouwtechnisch onderzoek en als dat okay is, dan hebben een klein lief boerderijtje gekocht...
    Ben op van de zenuwen....
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60407108
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 20:43 schreef Oblivion het volgende:
    * Oblivion schuift topic binnen.....


    Morgen bouwtechnisch onderzoek en als dat okay is, dan hebben een klein lief boerderijtje gekocht...
    Ben op van de zenuwen....
    Stoer, welke plaats is het geworden
    pi_60407860
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 22:52 schreef morpheus_at_work het volgende:

    [..]

    Stoer, welke plaats is het geworden
    In Noord-holland...

    Check je pm...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_60423440
    Zo, vanmiddag alles voor de verkoop van mijn appartement rond gemaakt, als het goed is komt het begin volgende week op Funda. En dan hopen dat het snel verkoopt.

    Nu kan de zoektocht naar een ander huis echt beginnen. Morgen en donderdag kijken bij wat huisjes. Spannend
    pi_60425030
    Spannend Pipermaru!

    Die van ons gaat ook volgende week de verkoop in, want ik denk wel dat we het gaan doen...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      dinsdag 29 juli 2008 @ 20:29:06 #289
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60427389
    Vorige week al na hoop gedoe en getreuzel van de verkopende kant een mooi volledig gerenoveerd en gemoderniseerd 'herenhuis' van rond 1900 gekocht voor de vraagprijs. (I know.. slechte onderhandelaar )

    Deze week voorlopig koopcontract ondertekenen en hopelijk wat foto's maken.
    De aanvaarding hebben we lekker ruim op 1 December staan (al is het wachten wat minder)
    (ontbindende voorwaarden ook ruim; financiering op 3 maanden, bouwkundige keuring op 6 weken)

    Verder vandaag een makelaar over de vloer gehad om de verkoop van ons huidige huis te regelen. Bewust een makelaar gekozen die veel huizen in deze buurt te koop heeft gestaan (en belangrijker: verkocht) en niet onwaarschijnlijk hoge vraagprijzen voert. Tot onze verrassing vond ie ons huis een stuk meer waard dan we gedacht hadden. Blijkbaar klussen we toch beter dan we zelf dachten.
    (wel rekenen we er met de huidige woningmarkt op dat het huis langer te koop staat en hebben de dubbele lasten ingecalculeerd; nieuwe huis is dus flink onder onze hypotheekmax. en valt dus ook makkelijk onder NHG)
    I am just a dreamer, but you are just a dream
    pi_60428357
    Wow, een gemoderniseerd herenhuis onder de NHG-grens? Dat klinkt gaaf! Waar mag dat dan wel staan?
      dinsdag 29 juli 2008 @ 21:31:20 #291
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_60428858
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 21:09 schreef PiperMaru het volgende:
    Wow, een gemoderniseerd herenhuis onder de NHG-grens? Dat klinkt gaaf! Waar mag dat dan wel staan?
    Tussen quootjes hè. Ik weet niet of het geheel onder die noemer mag vallen.
    (later maar oordelen als ik wat foto's heb; die de makelaar op internet heeft staan zijn wáárdeloos van kwaliteit en grootte)

    En in Zuid Limburg natuurlijk. Waar wonen nog enigszins betaalbaar is.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:47:07 #292
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60437407
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef Dromer het volgende:

    [..]

    Tussen quootjes hè. Ik weet niet of het geheel onder die noemer mag vallen.
    (later maar oordelen als ik wat foto's heb; die de makelaar op internet heeft staan zijn wáárdeloos van kwaliteit en grootte)

    En in Zuid Limburg natuurlijk. Waar wonen nog enigszins betaalbaar is.
    Dat zijn wel de buitenkansjes qua onderhandelen .
    Zo kwamen wij ooit een oooontzettend gaaf huis tegen voor een erg nette prijs waar bijna niemand was komen kijken (wij vonden het vanaf funda in eerste instantie ook 3 keer niets, maar de aankopende makelaar vond dat we er moesten kijken) omdat de verkopende makelaar ontzettende kutfoto's had gemaakt. Ik zou daar zelf als verkoper pislink van worden als mijn makelaar dat zou flikken, maar blijkbaar zijn er veel mensen die daar niet zo mee zitten .

    Maar ik ben wel benieuwd naar de foto's!
    pi_60446836
    alle papieren zijn onderweg naar de notaris
    Aanstaande dinsdag krijg ik de sleutel!
    Ga je mee buiten spelen?
    Soms verdwaal ik in een draak
    101 doelen omdat het kan
    en iets met een loodgieter..
    pi_60456596


    Ik heb vorige week ook mijn eerste huis(je) gekocht:



    Een jaren '30 appartementje op de begane grond in Amsterdam (Oud-Zuid), 29 augustus is de overdracht. Er gaat het één en ander verbouwd worden, tegen die tijd zal ik wel een eigen klus-topic openen. Ik kan niet wachten
    pi_60456825
    quote:
    Op zaterdag 26 juli 2008 17:08 schreef ijsmeis het volgende:

    [..]

    Contract voor de verkoop. Maar we gaan in Duitsland bouwen en Duitsland is blijkbaar niet zo van de vergunningen, want we kunnen beginnen wanneer het grondstuk van ons is.
    Dat is ons al uitgelegd en toegezegd .
    Okey op die fiets haha.

    Mijn ouders zijn namelijk al 2 jaar bezig voor een bouwvergunning En dat is niet in de stad maar op het platteland in the middle of nowhere waar geen ene kip er last van heeft.
    pi_60457091
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 16:31 schreef nectarientje het volgende:
    alle papieren zijn onderweg naar de notaris
    Aanstaande dinsdag krijg ik de sleutel!
    Gefeliciteerd!
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 23:53 schreef DonJames het volgende:


    Ik heb vorige week ook mijn eerste huis(je) gekocht:

    [ afbeelding ]

    Een jaren '30 appartementje op de begane grond in Amsterdam (Oud-Zuid), 29 augustus is de overdracht. Er gaat het één en ander verbouwd worden, tegen die tijd zal ik wel een eigen klus-topic openen. Ik kan niet wachten
    Ook gefeliciteerd, ziet er hartstikke leuk uit!
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
      donderdag 31 juli 2008 @ 07:57:01 #297
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_60459808
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 00:04 schreef Sport_Life het volgende:

    [..]

    Okey op die fiets haha.

    Mijn ouders zijn namelijk al 2 jaar bezig voor een bouwvergunning En dat is niet in de stad maar op het platteland in the middle of nowhere waar geen ene kip er last van heeft.
    Juist op het platteland doen ze gigantisch moeilijk over bouwvergunningen verlenen .
    pi_60463861
    Ook hier al in januari 2007 een nieuwbouwappartement gekocht, inmiddels nogal wat veranderd en gaan we er samenwonen

    Het wordt in oktober opgeleverd met de volgende specs: 58m2, 15m2 terras op het zuiden, berging en garage.
    Hierbij wat foto's en in oktober een klustopic!

    15 november 2007


    14 juni 2008




    Zoals het gaat worden:





    pi_60465955
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 23:53 schreef DonJames het volgende:


    Ik heb vorige week ook mijn eerste huis(je) gekocht:

    [ afbeelding ]

    Een jaren '30 appartementje op de begane grond in Amsterdam (Oud-Zuid), 29 augustus is de overdracht. Er gaat het één en ander verbouwd worden, tegen die tijd zal ik wel een eigen klus-topic openen. Ik kan niet wachten
    Aaaah zo schattig.. Mooi pand!
    Two things are infinite: the universe and human stupidity;
    and I'm not sure about the universe.
    -- Albert Einstein
      donderdag 31 juli 2008 @ 22:29:37 #300
    221210 bierzuipert
    doe mij maar een cola
    pi_60476601
    zooo veel nieuwe aanstaande huis/appartement eigenaren! Gefeliciteerd allemaal !
    pi_60499515
    Ik krijg maandag de sleutel van mijn parterrewoning in Den Haag
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')