abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58925589
Zoals hier al eens gemeld, heb ik afgelopen maand een huis gekocht.

Het huis moet nog gebouwd worden, maar ik wilde jullie vast wat meer informatie geven over de woning en de planning voor de toekomst.

Welnu, plaatjes zeggen meer dan woorden, dus daarom heb ik mijn verkoopboekje ingescand en die aangevuld met wat eigen plaatjes:

de locatie, een (nu nog) weiland in Driebruggen, Zuid Holland

en ook een plaatje van Google Earth

Vanaf de weg gezien ziet het er nu zo uit:

Op dit stuk weiland gaan ze 33 woningen bouwen, verdeeld over 3 eilanden

Op eiland 1 heb ik bnr 10 gekocht.

Hierbij een kleine artist impression van de woning

En de voor en achtergevel:

En natuurlijk ook nog twee plattegrondjes voor jullie:
de begane grond, een berging, een entree met toilet en meterkast, en een woonkamer met open keuken. Naar de tuin (aan het water!) gaan dubbele openslaande deuren.

en de 1e verdieping, met 3 slaapkamers, een badkamer en een technische ruimte.

Dat waren de plaatjes. Nu de planning:
- februari 2008: ingeschreven
- maart 2008: loting
- april 2008: definitief gekocht
- mei 2008: hypotheek rond
- juni 2008: naar de notaris voor de overdracht van de grond
- juli / augustus / september 2008: bouwrijp maken en infra aanleggen van het terrein
- september / oktober 2008: naar de notaris voor het tekenen van de hypotheekakte en de aannemingsovereenkomst
- oktober / november 2008: start bouw
- herfst 2009: woning opgeleverd??

Nu ben ik druk bezig met het bedenken wat ik wil qua kopersopties in de woning. De badkamer en toilet laat ik iig standaard uitvoeren, daar ga ik geen geld aan uitgeven voor die totaal 20 minuten per dag dat ik daaro ben.
De keuken zit niet standaard in de woning, dus hier zal ik zelf aan de slag moeten, maar dat komt na de zomer wel.
Ook de verdere inrichting van de woning is nog onbekend, misschien dat ik slaapkamer 2 en 3 ga samenvoegen tot één grote kamer en dat ik ook de wasmachine uit de badkamer haal. Maar daar ga ik me binnenkort mee bezig houden.
Voorlopig ben ik druk aan het sparen en probeer ik te beseffen dat ik over 1,5 jaar een eigen hut heb.

Vragen, opmerkingen, tips enz? Roep maar.
Ik zal proberen alles zoveel mogelijk bij te houden hier, uiteraard met foto's.

Groet

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 19-08-2008 16:23:49 (Op verzoek, plaatjes weer zichtbaar gemaakt.) ]
pi_58926007
Gurb heeft een hutje
spannend hoor, maar wel vreselijk om zo lang te moeten wachten.
ik zou daar echt helemaal gek van worden.
ik kom hier de komende jaren wel meelurken hoor.
pi_58926213
Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 mei 2008 @ 20:44:48 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58926638
Hoe groot is je tuin? Lijkt me inderdaad niet fijn om zo lang te moeten wachten, maar het ziet er op papier in elk geval goed uit. Gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58926728
De tuin is ca 7 meter diep, en 5 meter breed. De laatste 1,5 meter van de tuin wordt een vlonder, dit hoort al standaard bij de koop (ze willen een net eiland hebben, met overal een zelfde vlonder langs het water)
  PR/Manusje van alles maandag 26 mei 2008 @ 21:02:13 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58926987
Leuk huis
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  FOK!fotograaf maandag 26 mei 2008 @ 21:20:17 #7
17893 Forno
pi_58927381
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:26 schreef DroogDok het volgende:
Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.
Offtopic:
Heeft volgens mij te maken met het fenomeen consument gericht bouwen. Het is tegenwoordig een trent om opties aan te bieden. Stelt in de praktijk geen reet voor. Dezelfde woning (als 10 jaar geleden) wordt een beetje uitgekleedt, en voor een flinke meerprijs kun je hem weer optuigen.

Houdt meestal in, dat de standaard woning, een onbenoemde ruimte heeft en/of een dakterras. Kunnen de bewoners zelf kiezen of ze daar een extra (verblijfsruimte) slaapkamer willen hebben. Slim van de aannemers/projectontwikkelaars.

Als je zelf slim bent, laat je de goedkoopste variant bouwen. Zonder opties. En laat eventuele opties na oplevering door een andere aannemer bouwen. Zodat je voor dat deel, wat concurrentie kunt aanzwengelen. De bouwvergunning is vaak eenvoudig te krijgen, omdat de plannen met een beetje geluk met opties zijn verleent.

Ontopic: leuk voor je Gurb. Nog even geduld dan maar.
  maandag 26 mei 2008 @ 21:39:30 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58927817
Op de tekening leek het klein, tot ik de plattegrond zag

Ziet er erg goed uit Gurb, ga je topic volgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58928002
Leuk huis, kijk eens wat je kan met vloerverwarming en een zonnecollector/boiler. De extra investeringen vallen direct bij de bouw wel mee en met de alsmaar stijgende energieprijzen ben jij de winnaar. Dan is het overigens wel handig als je de technische ruimte iets groter maakt, zodat je een flinke zonneboiler kwijt kan en misschien daar de wasmachine ook in zetten?
  maandag 26 mei 2008 @ 23:41:06 #10
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58930764
Gefeliciteerd..
Enne TVP..
pi_58932621
Eindelijk de "casa" van Gurb!

Wat ik mijzelf nu wel afvraag: Kun jij als tekenaar jezelf en je ideeën over bouwen in het algemeen een beetje vinden in hetgeen je nu gaat laten bouwen? Heeft het bedrijf waar je voor werkt overigens een vinger in de pap bij deze "bouw"?

laatste vraag: Hoe ver ben je met je VB1?

Ziet er leuk uit zo, lekker tuintje erbij, netjes hoor !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_58933944
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:20 schreef Forno het volgende:

[Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.]

Offtopic:
Heeft volgens mij te maken met het fenomeen consument gericht bouwen. Het is tegenwoordig een trent om opties aan te bieden. Stelt in de praktijk geen reet voor. Dezelfde woning (als 10 jaar geleden) wordt een beetje uitgekleedt, en voor een flinke meerprijs kun je hem weer optuigen.

Houdt meestal in, dat de standaard woning, een onbenoemde ruimte heeft en/of een dakterras. Kunnen de bewoners zelf kiezen of ze daar een extra (verblijfsruimte) slaapkamer willen hebben. Slim van de aannemers/projectontwikkelaars.

Als je zelf slim bent, laat je de goedkoopste variant bouwen. Zonder opties. En laat eventuele opties na oplevering door een andere aannemer bouwen. Zodat je voor dat deel, wat concurrentie kunt aanzwengelen. De bouwvergunning is vaak eenvoudig te krijgen, omdat de plannen met een beetje geluk met opties zijn verleent.

Ontopic: leuk voor je Gurb. Nog even geduld dan maar.
Bij de overige woningen is dit project is dit wel het geval ja, daar kunnen mensen idd kiezen om een dakterras te laten vervallen en een extra kamer toe te voegen. Bij mijn woning is dit niet het geval.
Mijn woning is een starterswoning en die moet voldoen aan regels die mijn gemeente heeft opgesteld. Die regels gaan over de maximale inhoud van de woning, de prijs en welke voorzieningen standaard erin moeten zitten. Er zijn bijvoorbeeld in de koopaktes ook boeteclausules opgenomen dat ik geen extra verdieping erop mag bouwen.
Hun beweegreden hiervoor is dat deze woning een starterswoning moet blijven. Dus als de woning te klein voor mij is, dat ik dan niet de woning vergroot, maar gewoon vertrek naar een grotere woning, en er weer een starterswoning op de markt komt.
Ik zie dat nu niet echt als een probleem, voorlopig is dit huis groot genoeg voor mij alleen. En als ik over een paar jaar alsnog groter wil wonen dan zie ik wel of ik de boete afkoop en er een complete verdieping opzet, of dat ik idd verhuis.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 21:46 schreef Plankje55 het volgende:
Leuk huis, kijk eens wat je kan met vloerverwarming en een zonnecollector/boiler. De extra investeringen vallen direct bij de bouw wel mee en met de alsmaar stijgende energieprijzen ben jij de winnaar. Dan is het overigens wel handig als je de technische ruimte iets groter maakt, zodat je een flinke zonneboiler kwijt kan en misschien daar de wasmachine ook in zetten?
Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)
De zonneboiler had ik zelf nog niet bedacht, het zal wel goed mogelijk zijn met een plat dak er rechtstreeks boven. Ik zal het eens informeren bij de aannemer.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:28 schreef Cybersijp het volgende:
Eindelijk de "casa" van Gurb!

Wat ik mijzelf nu wel afvraag: Kun jij als tekenaar jezelf en je ideeën over bouwen in het algemeen een beetje vinden in hetgeen je nu gaat laten bouwen? Heeft het bedrijf waar je voor werkt overigens een vinger in de pap bij deze "bouw"?

laatste vraag: Hoe ver ben je met je VB1?

Ziet er leuk uit zo, lekker tuintje erbij, netjes hoor !
Ik moet zeggen dat ik idd meer een tekenaar dan een ontwerper ben, dus ik bekijk alles vanuit praktisch oogpunt. En deze woning is keurig praktisch ingedeeld, dus ik kan er goed mee leven!
Mijn werk heeft niets met deze bouw te maken, het wordt door de plaatselijke aannemer ontwikkeld en gebouwd. Maar daar ken ik ook verschillende mensen, en ik weet hoe ze bouwen, dus daar heb ik alle vertrouwen in.
Wel heeft dat bedrijf veel dezelfde onderaannemers als mijn werk, dus als ik straks wat nodig heb kan ik wellicht via hun nog wat regelen

En VB1?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:11:32 #13
65960 sanger
pi_58934526
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Gurb het volgende:

Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)
De zonneboiler had ik zelf nog niet bedacht, het zal wel goed mogelijk zijn met een plat dak er rechtstreeks boven. Ik zal het eens informeren bij de aannemer.
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijk

Eventueel kun je dat achteraf laten doen, in samenspraak met de aannemer.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:23:08 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58934721
Ziet er goed uit Gurb!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:24:09 #15
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_58934748
jeeeeej een hut van Gurb!! Gefeliciteerd, heel gaaf, ben benieuwd, ik heb iig nog wat te lurken de aankomende tijd!
pi_58934792
Ben benieuwd hoe het word
pi_58935684
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 09:11 schreef sanger het volgende:
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijk

Eventueel kun je dat achteraf laten doen, in samenspraak met de aannemer.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.
Sowieso komt er standaard 7 cm dekvloer in en worden de leidingen zo veel mogelijk langs de wanden gelegd om na oplevering zelf vloerverwarming aan te brengen. Helaas is er geen mogelijkheid om de dekvloer te laten vervallen (ivm garanties) dus zelf vloerverwarming aanleggen en dan de vloer erin smeren gaat helaas niet lukken
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:31:41 #18
65960 sanger
pi_58936062
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:15 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.
Sowieso komt er standaard 7 cm dekvloer in en worden de leidingen zo veel mogelijk langs de wanden gelegd om na oplevering zelf vloerverwarming aan te brengen. Helaas is er geen mogelijkheid om de dekvloer te laten vervallen (ivm garanties) dus zelf vloerverwarming aanleggen en dan de vloer erin smeren gaat helaas niet lukken
Je kunt het ook achteraf laten infrezen
pi_58936568
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 10:31 schreef sanger het volgende:
Je kunt het ook achteraf laten infrezen
dat is eigenlijk de enige mogelijkheid die overblijft ja.

Maar als ik vloerverwarming ga aanleggen, dan had ik liever de dekvloer eruit gehouden en het later er zelf in gesmeerd. Maar dat is geen mogelijkheid, dus helaas.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 11:13:52 #20
65960 sanger
pi_58937010
Ik snap alleen niet dat die dekvloer er in moet vanwege de garanties
pi_58946333
Nog eens naar de tekeningen gekeken en ik zie dat je een inpandige badkamer hebt. Wij hebben dat ook en toen tijdens de planvorming gekozen voor een lichtkoepel van 80 * 80 cm. Dat is verreweg de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De koepel geeft een zee van licht, en hij kan open waardoor je beter kan luchten. Als iets z'n geld waard is.....We hebben er al 20 jaar plezier van. En de badkamer lijkt direct een stuk groter.
pi_58949879
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Gurb het volgende:

[..]

En VB1?
eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?

Bootje, aanlegsteiger, water, kortom t is nu de tijd om te beginnen ermee!
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_58957329
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
Ik snap alleen niet dat die dekvloer er in moet vanwege de garanties
Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.

Op het moment dat de dekvloer niet aangebracht wordt, heb ik geen vlakke vloer, en zijn de overgangen veel hoger als 2 cm. Dus voldoet de woning niet aan de regelgeving. Nu zijn hier gewoon standaard formulieren voor die je kunt ondertekenen als koper en als aannemer, zodat je verklaart akkoord te gaan met het feit dat de woning niet voldoet aan de regelgeving. En bovendien vrijwaar je daarmee de aannemer van garantieklachten als er leidingen die op de dekvloer liggen (elektra, cv en soms ook water) die kapot zijn omdat jij na oplevering over die leidingen bent heengelopen.
Dus er zijn wel mogelijkheden om de dekvloer te laten vervallen, alleen deze aannemer wil hier niet aan meewerken

Maar dat is niet de echte reden, de echte reden is dat het in de bouw gewoon lastiger werken is, ze moeten één woning sparen met het smeren van de vloer, ze moeten de binnenwanden op de ruwe vloer stellen ipv op de dekvloer, de stucadoor, tegelzetter, schilder, timmerman, installateur en spuiter lopen over de leidingen heen die op de vloer liggen, met alle kans op beschadigingen van dien. En daar heeft deze aannemer geen zin in, dus gooit ie het op de garantie dat het niet mag.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:24 schreef Plankje55 het volgende:
Nog eens naar de tekeningen gekeken en ik zie dat je een inpandige badkamer hebt. Wij hebben dat ook en toen tijdens de planvorming gekozen voor een lichtkoepel van 80 * 80 cm. Dat is verreweg de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De koepel geeft een zee van licht, en hij kan open waardoor je beter kan luchten. Als iets z'n geld waard is.....We hebben er al 20 jaar plezier van. En de badkamer lijkt direct een stuk groter.
Dat had ik zelf ook bedacht ja, en deze vraag ligt ook al bij de aannemer nu of het als meerwerk uitgevoerd kan worden.
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?

Bootje, aanlegsteiger, water, kortom t is nu de tijd om te beginnen ermee!
Aha, nu snap ik je

De sloot is maar een meter of 4 breed, en het komt nergens uit op open water.
En bovendien hou ik meer van zwemmen in, op schaatsen op het water, dan van varen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:31:08 #24
65960 sanger
pi_58958329
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:44 schreef Gurb het volgende:

[..]

Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.

Op het moment dat de dekvloer niet aangebracht wordt, heb ik geen vlakke vloer, en zijn de overgangen veel hoger als 2 cm. Dus voldoet de woning niet aan de regelgeving. Nu zijn hier gewoon standaard formulieren voor die je kunt ondertekenen als koper en als aannemer, zodat je verklaart akkoord te gaan met het feit dat de woning niet voldoet aan de regelgeving. En bovendien vrijwaar je daarmee de aannemer van garantieklachten als er leidingen die op de dekvloer liggen (elektra, cv en soms ook water) die kapot zijn omdat jij na oplevering over die leidingen bent heengelopen.
Dus er zijn wel mogelijkheden om de dekvloer te laten vervallen, alleen deze aannemer wil hier niet aan meewerken

Maar dat is niet de echte reden, de echte reden is dat het in de bouw gewoon lastiger werken is, ze moeten één woning sparen met het smeren van de vloer, ze moeten de binnenwanden op de ruwe vloer stellen ipv op de dekvloer, de stucadoor, tegelzetter, schilder, timmerman, installateur en spuiter lopen over de leidingen heen die op de vloer liggen, met alle kans op beschadigingen van dien. En daar heeft deze aannemer geen zin in, dus gooit ie het op de garantie dat het niet mag.
Duidelijk verhaal

Wel beetje jammer dat hij hier niet aan mee wilt werken. Heb je de uitvoerder gesproken of de aannemer zelf?
pi_58958752
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:31 schreef sanger het volgende:
Duidelijk verhaal

Wel beetje jammer dat hij hier niet aan mee wilt werken. Heb je de uitvoerder gesproken of de aannemer zelf?
Het was opgenomen in de verkoopstukken, samen met de bepaling dat het niet mogelijk was om de badkamer en toilet casco (zonder tegelwerk en sanitair) op te leveren.

Maar de dekvloer mag er wat mij betreft best in, want vloerverwarming zal hem niet worden voor mij. Ik ga er alleen wonen, en ben overdag toch weg, ik ben geen koukleum, en de huizen zijn goed geïsoleerd, dus sowieso zullen de stookkosten wel meevallen.
En sowieso zal het wel ff duren voordat ik de kosten voor de vloerverwarming terug heb verdiend met de lagere stookkosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')