Offtopic:quote:Op maandag 26 mei 2008 20:26 schreef DroogDok het volgende:
Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.
Bij de overige woningen is dit project is dit wel het geval ja, daar kunnen mensen idd kiezen om een dakterras te laten vervallen en een extra kamer toe te voegen. Bij mijn woning is dit niet het geval.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:20 schreef Forno het volgende:
[Ziet er netjes uit.
Wel raar dat ze niet het balkon gewoon als slaapkamer hebben benut. Zie je wel bij meer nieuwbouwhuizen, dat de slaapkmers naar verhouding klein zijn, vind ik dan.]
Offtopic:
Heeft volgens mij te maken met het fenomeen consument gericht bouwen. Het is tegenwoordig een trent om opties aan te bieden. Stelt in de praktijk geen reet voor. Dezelfde woning (als 10 jaar geleden) wordt een beetje uitgekleedt, en voor een flinke meerprijs kun je hem weer optuigen.
Houdt meestal in, dat de standaard woning, een onbenoemde ruimte heeft en/of een dakterras. Kunnen de bewoners zelf kiezen of ze daar een extra (verblijfsruimte) slaapkamer willen hebben. Slim van de aannemers/projectontwikkelaars.
Als je zelf slim bent, laat je de goedkoopste variant bouwen. Zonder opties. En laat eventuele opties na oplevering door een andere aannemer bouwen. Zodat je voor dat deel, wat concurrentie kunt aanzwengelen. De bouwvergunning is vaak eenvoudig te krijgen, omdat de plannen met een beetje geluk met opties zijn verleent.
Ontopic: leuk voor je Gurb.Nog even geduld dan maar.
![]()
Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)quote:Op maandag 26 mei 2008 21:46 schreef Plankje55 het volgende:
Leuk huis, kijk eens wat je kan met vloerverwarming en een zonnecollector/boiler. De extra investeringen vallen direct bij de bouw wel mee en met de alsmaar stijgende energieprijzen ben jij de winnaar. Dan is het overigens wel handig als je de technische ruimte iets groter maakt, zodat je een flinke zonneboiler kwijt kan en misschien daar de wasmachine ook in zetten?
Ik moet zeggen dat ik idd meer een tekenaar dan een ontwerper ben, dus ik bekijk alles vanuit praktisch oogpunt. En deze woning is keurig praktisch ingedeeld, dus ik kan er goed mee leven!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:28 schreef Cybersijp het volgende:
Eindelijk de "casa" van Gurb!
Wat ik mijzelf nu wel afvraag: Kun jij als tekenaar jezelf en je ideeën over bouwen in het algemeen een beetje vinden in hetgeen je nu gaat laten bouwen? Heeft het bedrijf waar je voor werkt overigens een vinger in de pap bij deze "bouw"?
laatste vraag: Hoe ver ben je met je VB1?![]()
Ziet er leuk uit zo, lekker tuintje erbij, netjes hoor !
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijkquote:Op dinsdag 27 mei 2008 08:27 schreef Gurb het volgende:
Vloerverwarming is wel een optie, maar dat kost zo veel, dat verdien ik nooit terug en zie ik ook niet als een energiebesparing (maar dat is meer een gevoel dan dat ik er reseach voor gedaan heb)
De zonneboiler had ik zelf nog niet bedacht, het zal wel goed mogelijk zijn met een plat dak er rechtstreeks boven. Ik zal het eens informeren bij de aannemer.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:11 schreef sanger het volgende:
Vloerverwarming duur? Energiebesparend is het wel degelijk
Eventueel kun je dat achteraf laten doen, in samenspraak met de aannemer.
Je kunt het ook achteraf laten infrezenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:15 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zal me er eens in gaan verdiepen dan.
Sowieso komt er standaard 7 cm dekvloer in en worden de leidingen zo veel mogelijk langs de wanden gelegd om na oplevering zelf vloerverwarming aan te brengen. Helaas is er geen mogelijkheid om de dekvloer te laten vervallen (ivm garanties) dus zelf vloerverwarming aanleggen en dan de vloer erin smeren gaat helaas niet lukken
dat is eigenlijk de enige mogelijkheid die overblijft ja.quote:
eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?quote:
Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:13 schreef sanger het volgende:
Ik snap alleen niet dat die dekvloer er in moet vanwege de garanties
Dat had ik zelf ook bedacht ja, en deze vraag ligt ook al bij de aannemer nu of het als meerwerk uitgevoerd kan worden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:24 schreef Plankje55 het volgende:
Nog eens naar de tekeningen gekeken en ik zie dat je een inpandige badkamer hebt. Wij hebben dat ook en toen tijdens de planvorming gekozen voor een lichtkoepel van 80 * 80 cm. Dat is verreweg de beste beslissing die we ooit genomen hebben. De koepel geeft een zee van licht, en hij kan open waardoor je beter kan luchten. Als iets z'n geld waard is.....We hebben er al 20 jaar plezier van. En de badkamer lijkt direct een stuk groter.
Aha, nu snap ik jequote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
eh vaarbewijs deel 1 ring a bell?
Bootje, aanlegsteiger, water, kortom t is nu de tijd om te beginnen ermee!
Duidelijk verhaalquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:44 schreef Gurb het volgende:
[..]
Garanties is een groot woord. Ik koop een woning die voldoet aan het bouwbesluit en alle overige geldende bouwregelgeving. Daarin staat opgenomen dat ik een (zo goed als) vlakke dekvloer moet hebben, en ik geen overgangen (bijvoorbeeld bij de buitendeur) mag hebben met een groter hoogteverschil dan 2 cm.
Op het moment dat de dekvloer niet aangebracht wordt, heb ik geen vlakke vloer, en zijn de overgangen veel hoger als 2 cm. Dus voldoet de woning niet aan de regelgeving. Nu zijn hier gewoon standaard formulieren voor die je kunt ondertekenen als koper en als aannemer, zodat je verklaart akkoord te gaan met het feit dat de woning niet voldoet aan de regelgeving. En bovendien vrijwaar je daarmee de aannemer van garantieklachten als er leidingen die op de dekvloer liggen (elektra, cv en soms ook water) die kapot zijn omdat jij na oplevering over die leidingen bent heengelopen.
Dus er zijn wel mogelijkheden om de dekvloer te laten vervallen, alleen deze aannemer wil hier niet aan meewerken![]()
Maar dat is niet de echte reden, de echte reden is dat het in de bouw gewoon lastiger werken is, ze moeten één woning sparen met het smeren van de vloer, ze moeten de binnenwanden op de ruwe vloer stellen ipv op de dekvloer, de stucadoor, tegelzetter, schilder, timmerman, installateur en spuiter lopen over de leidingen heen die op de vloer liggen, met alle kans op beschadigingen van dien. En daar heeft deze aannemer geen zin in, dus gooit ie het op de garantie dat het niet mag.
Het was opgenomen in de verkoopstukken, samen met de bepaling dat het niet mogelijk was om de badkamer en toilet casco (zonder tegelwerk en sanitair) op te leveren.quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:31 schreef sanger het volgende:
Duidelijk verhaal![]()
Wel beetje jammer dat hij hier niet aan mee wilt werken. Heb je de uitvoerder gesproken of de aannemer zelf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |