Ah, daar kan je ook een hele fotoshoot van maken hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:23 schreef Stansfield het volgende:
Ik zou alleen nog maar van een stuk grond een foto kunnen maken. Dat schiet ook niet echt op toch.
doe ik zelf ook al het alleen als straks handig te weten, waar alle leidingen liggen. Zeker na half jaar pas 2 van de 10 huizen verkocht zijn, is het ook handig voor de andere bewoners.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:26 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, daar kan je ook een hele fotoshoot van maken hoor
Je wilt niet weten hoeveel foto's wij van onze bouwgrond/wildernis hebben genomen![]()
Moet je trouwens sowieso wel doen, hoorAl is het maar voor jezelf
Heb je al plannen?
Spannendquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:53 schreef Stansfield het volgende:
We moeten het financieel allemaal nog rond krijgen dan ga ik beginnen met foto's maken.
waarom nietquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:44 schreef Syytön het volgende:
Heb ook een huis bijna gekocht. De financiering moet nog worden rondgemaakt, daar ben ik mee bezig, maar ik vraag koopsubsidie aan. Nu waren een aantal stukken voor de hypotheek die ik had aangeleverd dus die moet ik opnieuw aanvragen. Eigenlijk had ik vandaag al alles rond moeten hebben maar ik heb 2 weken uitstel aangevraagd omdat alles zo lang duurt. 4 aug. krijg ik de sleutel als alles goed is.
Het is trouwens een Haagse portiekwoning met tuin en de hele badkamer en keuken gaan op de schop dus ik ben er voorlopig nog wel mee bezig.
Vraagje dan nog. 4 aug krijg ik de sleutel. 1 september ga ik verhuizen. Heb wel wat aan elektra nodig in de tussenperiode. Kan je dan bij je leverancier ook tijdelijk een dubbel contract hebben, zeg maar?
Niet iedereen laat zijn eigen huis bouwen, merk vaak in je reacties dat je het verschil niet maakt tussen eigenbouw en aankoop bouw.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:22 schreef leonieke het volgende:
Heb je geen plan gekregen waarop alle leidingen staan aangeduid? Ik ga er nu toch nog van uit dat we zo'n plan in ons pollekes zullen geduwd krijgenEn anders blijf ik achter onze elektricien/loodgieter/cv-installateur zitten tot ik het in mijn handen heb
En hoe zie jij dan het verschil?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:35 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Niet iedereen laat zijn eigen huis bouwen, merk vaak in je reacties dat je het verschil niet maakt tussen eigenbouw en aankoop bouw.
Jullie voeren jullie nieuwbouw huis in eigenbeheer uit, eigen architect, zelf alles bepalen hoe je het wilquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
En hoe zie jij dan het verschil?
Volledig zelf gebouwd? (in België kan ik namelijk twee verklaringen geven voor eigenbouw en aankoop bouw)
is het loting of kiezenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:23 schreef Radelica het volgende:
Morgen begint de uitgave van verkoopdocumenten voor de nieuwbouw die wel absoluut MOETEN hebben!
Er staat/ligt/hangt/rolt nog geen steen, dus kan wel even duren, maar de kriebels zitten er
Heb ook al van alles uitgetekend en ontworpen.
Nu dus krijgen die handel, anders ben ik diep diep diep teleurgesteld
Mijn zus heeft ook zo een nieuwbouw gekocht, maar zij kon toch meer dan 10% veranderen denk ik.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:09 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Jullie voeren jullie nieuwbouw huis in eigenbeheer uit, eigen architect, zelf alles bepalen hoe je het wil
Ik koop bv een nieuwbouwhuis vanaf tekening , die de bouwmaatschappij heeft bedacht, 90% staat vast en 10% kun je zelf bepalen door meerwerk.
Die krijg je als aan de begane grond gaan beginnen, dan ga je opeens gesprekken krijgen over hoe jij dingen wilt buiten de standaard omquote:Op woensdag 9 juli 2008 10:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mijn zus heeft ook zo een nieuwbouw gekocht, maar zij kon toch meer dan 10% veranderen denk ik.
Trouwens, waarom zou je dan geen plan van elektriciteit enzo krijgen? Het zou dan toch nog makkelijker moeten zijn voor zo'n firma aangezien de bouwmaatschappij verschillende van die huizen bouwt.
Hier dacht ik dat je ging zeggen dat het echt een gedrocht van een huis isquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:23 schreef phluphy het volgende:
Gefeliciteerd allemaal. (sleutelkrijgers, contracttekenaars, laatsteloodjeslopers)![]()
Verder wilde ik even kwijt dat ik bijna schrik van je huis Leonieke.
Ja, héquote:Het is al een echt huis!![]()
![]()
De elektricien/loodgieter/cv-installateur (één persoon) zou toch echt tegen het einde van het verlof moeten klaar zijn met zijn werk. Hij heeft er dan een viertal weken langer over gedaan dan gepland (is echt eenquote:Da's echt hard gegaan!Ik neem aan dat er na de vakantieperiode aan de binnenkant gewerkt kan gaan worden? Dat wordt pas echt tof.
![]()
![]()
![]()
Ben je vrij binnen 165 dagen?quote:Ik ben onze afspraak om samen te gaan janken niet vergeten overigens, hoor!Die staat!
Oeh mooiquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef Helox-in-a-box het volgende:
Na een tijdje het K&W forum te hebben gelezen (oa het mooie LED verlichting topic en de vele huis-topics met fotos en goeie ideeën) toch maar gesloten ff een bericht achter te laten in dit "voorpret"-topic
* Helox-in-a-box kan niet wachten op de sleutels begin augustusdan gaan we wonen op de Egidiusstraat te Amsterdam! Begin inmiddels wel erg jammer te vinden dat ik het knusse Utrecht ga verruilen voor (de in nederlandse ogen) wereld-stad Amsterdam!!
// edit
fotos mogen natuurlijk niet ontbreken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
// bezig met uploade, zullen het zo doen denkik
Plavuizenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb het voorlopig koopcontract getekend en we zijn bij de eerste hypotheekverstrekker geweest en daar was het mogelijk (we moeten geen standaard hypotheek zeg maar, maar het garantstelling en eigen geld enz) dus het ziet er allemaal heel erg gunstig uit.
Nu rustig een vloer en keuken uitzoeken.
Weet iemand nog goede plavuizen verkopers??
Ik ben zelf helemaal pro hout. Of voor een moderner huis een superstrakke betonvloer. Natuursteen kan ook erg mooi zijn. Maar plavuizen zou ik zelf nooit nemen....quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:35 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Wat vind jij dan een mooie vloer??
Zo idd, ik ben zelf echt anti hout. Ik krijg altijd een eigen huis entuin praxis gevoel bij hout. En betonvloer vind ik mooi voor in showrooms enzquote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben zelf helemaal pro hout. Of voor een moderner huis een superstrakke betonvloer. Natuursteen kan ook erg mooi zijn. Maar plavuizen zou ik zelf nooit nemen....
Niet dat dat boeiend is, want het is jouw huis en je moet er in jetsen wat je zelf mooi vindt uiteraard
Zo gezegd, zo gedaan... Althans door mijnquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:49 schreef leonieke het volgende:
Ik merk nu trouwens dat ik dringend nog eens een overzichtsfoto van het huis zou moeten nemen voor onze blog (maar dat is zo moeilijk want het staat er nooit goed op). Was eigenlijk deze week al een beetje een probleem om geschikte foto's te vinden voor ons krediet en ik blijf het maar steeds vergeten.
Wauw! Wauw! Wauw! Heel erg mooiquote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:49 schreef Helox-in-a-box het volgende:
Flink huisquote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zo gezegd, zo gedaan... Althans door mijndie de andere kant heeft vergeten te fotograferen
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:19 schreef tirannetje24 het volgende:
Straks mag ik naar de Notaris
Wordt het eindelijk helemaal rond gemaakt.
Moet ik nog dingen weten? Doen, zien, vragen... ?
Heb de documenten reeds gezien. Snap dr alleen weinig van
maar dat zal straks wel allemaal uitgelegd worden.
En dan... Dan is mn appartementje van mij
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:19 schreef tirannetje24 het volgende:
Straks mag ik naar de Notaris
Wordt het eindelijk helemaal rond gemaakt.
Moet ik nog dingen weten? Doen, zien, vragen... ?
Heb de documenten reeds gezien. Snap dr alleen weinig van
maar dat zal straks wel allemaal uitgelegd worden.
En dan... Dan is mn appartementje van mij
Je krijgt het hele verhaal te horen wat de koopakte inhoudt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:02 schreef Helox-in-a-box het volgende:
[..]
gefeliciteerdvolgens mij dien je alleen te tekenen voor de overdracht bij de notaris. Iemand met echte ervaring die ons kan verlichten misschien?
aangezien het ook mn eerste keer is/gaat worden bij de notaris.
Eerst de aankoop en dan pas het krediet?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je krijgt het hele verhaal te horen wat de koopakte inhoudt.
Wat er allemaal vast gelegd is, etc.
Ze controleren even je paspoort met de gegevens op de akte, je ondertekent en krijgt de sleutel.
Vervolgens heb je een vergelijkbaar riedeltje voor de hypotheekakte en uiteindelijk ben je een half uur/uur later klaar en kun je je huis bekijken.
Thxquote:
Ja, want dan kunnen de mensen die verkopen naar huisquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Eerst de aankoop en dan pas het krediet?![]()
Ik schat het een kuub of 500-600? Of zit ik er dan ver naastquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thx![]()
(al vind ik het eerlijk gezegd altijd moeilijk om op zo'n berichten te reageren: ik heb de indruk dat je nooit de juiste reactie kunt geven. Heb het er irl ook heel moeilijk mee. Het huis ziet er groter uit op foto dan het in werkelijkheid is. Mijn nicht (aan het verbouwen) gaf ook dezelfde reactie op deze foto en begon zich al te schamen over de omvang van haar huis. Bleek achteraf dat hun huis groter is dan het onzeFoto's kunnen dus best wel bedriegen
)
In België gaat het alleszins omgekeerd (heb een paar jaar bij een notaris gewerkt). Eerst krediet (akte wordt op dat moment nog niet ondertekend door de notaris omdat de aankoop nog niet helemaal rond is) waarbij het geld wordt overhandigd aan de kopers. Daarna komen de verkopers er bij en als alles achter de rug is, tekent de notaris het krediet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, want dan kunnen de mensen die verkopen naar huis.
Daarnaast heeft de notaris dan allang en breed het geld op zijn rekening staan, de bank allang en breed alle ondertekende papieren binnen behalve de ondertekende hypotheekakte.
Maar wellicht is het raar ofzo? Bij mij ging het iig. bij de aankoop EN verkoop van mijn flat op deze manier.
Geen flauw idee eigenlijkquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik schat het een kuub of 500-600? Of zit ik er dan ver naast.
Maar het is toch helemaal niet erg dat ie groot lijktquote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thx![]()
(al vind ik het eerlijk gezegd altijd moeilijk om op zo'n berichten te reageren: ik heb de indruk dat je nooit de juiste reactie kunt geven. Heb het er irl ook heel moeilijk mee. Het huis ziet er groter uit op foto dan het in werkelijkheid is. Mijn nicht (aan het verbouwen) gaf ook dezelfde reactie op deze foto en begon zich al te schamen over de omvang van haar huis. Bleek achteraf dat hun huis groter is dan het onzeFoto's kunnen dus best wel bedriegen
)
dankjewel!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:57 schreef leonieke het volgende:
ProficiatWanneer zou de overdracht ongeveer doorgaan?
En waar zijn de foto's bierzuipert?
Dat vind ik ook Leonieke, het is gewoon jouw kast van een huis!quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:01 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal niet erg dat ie groot lijkt. Gewoon trots wezen
.
Nogmaals een dikke proficiatquote:Op woensdag 23 juli 2008 09:49 schreef tirannetje24 het volgende:
Uhm uhm, Volgens de planning zou het pas Q1 2009 zijn
Maar van de week had ik begrepen dat de eerste opleveringen midden/eind nov 2008 zullen gaan plaatsvinden.
Ik zit op de 3e etage... En er zijn 47 appartementen op te leveren verdeeld over 5 etages... Dus ik hoop dat dat nog in 2008 gaat gebeuren
Haha, ik herken mezelf zo hardquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:32 schreef bierzuipert het volgende:
[..]
dankjewel!![]()
overdracht is eind oktober begin november dus nog ff wat extra sparen
fotos komen t.z.t. in een ander topic
Wel lekker dat je van die stress af bent hequote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:19 schreef bierzuipert het volgende:
Vanavond om 00:00 eindigt mijn 3 daagse bedenktijd, en gisteren is de hypotheek 100% rond gekomen, dus ik heb nu echt zekerheid![]()
echt super!
bye bye duur huurhuis![]()
Leonieke wat heb jij een onwijs DIK huis zeg!!! heb je blog gelezen maar damnnnn wat een KAST van een woning![]()
De overdracht is bij jullie dus op 31 juli ?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:12 schreef Helox-in-a-box het volgende:
[..]
Wel lekker dat je van die stress af bent hegefeliciteerd allemaal!
* Helox-in-a-box krijgt over 6 dagen de sleutel, het aftellen is begonnen
Wat fijn dat je jouw huurhuis zult kunnen verlatenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 07:19 schreef bierzuipert het volgende:
Vanavond om 00:00 eindigt mijn 3 daagse bedenktijd, en gisteren is de hypotheek 100% rond gekomen, dus ik heb nu echt zekerheid![]()
echt super!
bye bye duur huurhuis![]()
Leonieke wat heb jij een onwijs DIK huis zeg!!! heb je blog gelezen maar damnnnn wat een KAST van een woning![]()
Lastig iddquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:03 schreef m3nster het volgende:
Öoohhh lastigheid!
Ik kan een woning krijgen via Woningruil, maar doen of niet doen, kriebels..![]()
Het gaat om de woning onder deze: KLIK
Dus de woning die ik kan krijgen is op 1hg en exact hetzelfde alleen een grotere woonkamer omdat er een muurtje niet inzit zoals in deze koopwoning hierboven. (2 kamers dus)
Voordeel: Lagere huur (nu 498) dan 310
Voordeel: grotere woning (nu 37m2) dan 56m2
Voordeel Aparte keuken
Voordeel Een privé buiten (nu heb ik een geveltuintje van 40cmx220cm)
Nadeel: buiten centrum
Nadeel: eind van treinstation (heb geen auto)
Zo moest het even kwijt
Maal hoeveel moet je het doen om de huidige prijs te weten?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:59 schreef bierzuipert het volgende:
Mijn hypotheek toch omgegooid.
Vond het stukje beleggen in het voorstel toch niet zo prettig, dus gekozen voor iets minder aflossingsvrij en meer sparen. Voor een prettig gevoel en meet zekerheid. Wil weten waar ik aan toe ben
Kreeg vandaag met de post een copie van het eigendoms bewijs van de oud bewoonster.
Stond dus ook het aankoop bedrag in, van het huis in 1964... ben me een hoedje geschrokken van dat bedrag!
8 maal in euros ongeveer, maar het staat er in guldens dus dat is nog meer schrikkenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maal hoeveel moet je het doen om de huidige prijs te weten?
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:41 schreef bierzuipert het volgende:
[..]
8 maal in euros ongeveer, maar het staat er in guldens dus dat is nog meer schrikken
ligt er aan hoe de totale verkoopt gaatquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:09 schreef ijsmeis het volgende:
Waaarschijnlijk mogen wij in oktober gaan bouwen.
Maar ik reken dus maar mooi op november.
Er is geen totale verkoopquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:45 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ligt er aan hoe de totale verkoopt gaat
wij hebben getekend half maart, begin juni zijn ze begonnen, omdat de verkoopprijs te ver opliep
1 euro is 2.20371 gulden dus het huis (net ff uitgerekend) is 11 keer duurder geworden in 43 jaarquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:04 schreef leonieke het volgende:
[..]Kan me voorstellen dat het wel even schrikken is. Maar hoe zit die omzetting weeral bij jullie met gulden en euro?
Eigenlijk niet te schatten wat een verschil het is hé ten opzichte van vroeger. Mensen verdienden toen natuurlijk veel minder maar als je het uitrekent, konden ze toch véél vlugger een huis afbetalen (als je kijkt naar kostprijs en jaarlonen). Maar ik zou niet in die tijd willen leven, hoor
contract voor bouwgrond? of heb je al tekeningen van het huis gemaakt en gaat het om de vergunning om te bouwen? In het eerste geval gaat er vanaf oktober/november een half jaar voor de vergunning er is en in het tweede geval is het geen contract maar een (bouw)vergunning.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Er is geen totale verkoop. Het gaat maar om één stuk grond. We gaan dus zelf bouwen
.
Wanneer het contract is getekend mogen we in principe gaan bouwen. Het contract is als het goed is klaar in oktober, maar aangezien het hier om een gemeente en ambtenaren gaat reken ik dus maar op november.
Contract voor de verkoop. Maar we gaan in Duitsland bouwen en Duitsland is blijkbaar niet zo van de vergunningen, want we kunnen beginnen wanneer het grondstuk van ons is.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
contract voor bouwgrond? of heb je al tekeningen van het huis gemaakt en gaat het om de vergunning om te bouwen? In het eerste geval gaat er vanaf oktober/november een half jaar voor de vergunning er is en in het tweede geval is het geen contract maar een (bouw)vergunning.
Of ik moet er naast zitten dat kan ook natuurlijk.
Mijn huisje is gisteren en vandaag defnitief af. We woonde er al een paar maanden maar er moesten nog wat kleine dingen gebeuren verfen enzo
Tja... Een huis voor 20K euro is niet echt realistisch natuurlijkquote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:59 schreef bierzuipert het volgende:
[..]
1 euro is 2.20371 gulden dus het huis (net ff uitgerekend) is 11 keer duurder geworden in 43 jaar![]()
De verkoopster heeft in ieder geval een overwaarde van ik weetniethoeveel![]()
zal maar meteen een teaser pic posten dan weten waar we over praten![]()
[ afbeelding ]
Stoer, welke plaats is het gewordenquote:Op maandag 28 juli 2008 20:43 schreef Oblivion het volgende:
* Oblivion schuift topic binnen.....
Morgen bouwtechnisch onderzoek en als dat okay is, dan hebben een klein lief boerderijtje gekocht...![]()
Ben op van de zenuwen....
In Noord-holland...quote:Op maandag 28 juli 2008 22:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Stoer, welke plaats is het geworden
Tussen quootjes hè.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:09 schreef PiperMaru het volgende:
Wow, een gemoderniseerd herenhuis onder de NHG-grens? Dat klinkt gaaf! Waar mag dat dan wel staan?
Dat zijn wel de buitenkansjes qua onderhandelenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Tussen quootjes hè.Ik weet niet of het geheel onder die noemer mag vallen.
(later maar oordelen als ik wat foto's heb; die de makelaar op internet heeft staan zijn wáárdeloos van kwaliteit en grootte)
En in Zuid Limburg natuurlijk. Waar wonen nog enigszins betaalbaar is.
Okey op die fiets haha.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 17:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Contract voor de verkoop. Maar we gaan in Duitsland bouwen en Duitsland is blijkbaar niet zo van de vergunningen, want we kunnen beginnen wanneer het grondstuk van ons is.
Dat is ons al uitgelegd en toegezegd.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:31 schreef nectarientje het volgende:alle papieren zijn onderweg naar de notaris
Aanstaande dinsdag krijg ik de sleutel!
Ook gefeliciteerd, ziet er hartstikke leuk uit!quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:53 schreef DonJames het volgende:![]()
Ik heb vorige week ook mijn eerste huis(je) gekocht:
[ afbeelding ]
Een jaren '30 appartementje op de begane grond in Amsterdam (Oud-Zuid), 29 augustus is de overdracht. Er gaat het één en ander verbouwd worden, tegen die tijd zal ik wel een eigen klus-topic openen. Ik kan niet wachten
Juist op het platteland doen ze gigantisch moeilijk over bouwvergunningen verlenenquote:Op donderdag 31 juli 2008 00:04 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Okey op die fiets haha.
Mijn ouders zijn namelijk al 2 jaar bezig voor een bouwvergunningEn dat is niet in de stad maar op het platteland in the middle of nowhere waar geen ene kip er last van heeft.
Aaaah zo schattig..quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:53 schreef DonJames het volgende:![]()
Ik heb vorige week ook mijn eerste huis(je) gekocht:
[ afbeelding ]
Een jaren '30 appartementje op de begane grond in Amsterdam (Oud-Zuid), 29 augustus is de overdracht. Er gaat het één en ander verbouwd worden, tegen die tijd zal ik wel een eigen klus-topic openen. Ik kan niet wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |