photobucket?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:23 schreef Bellerophon het volgende:
Foto's van de buitenkant al wel gemaakt
Weet iemand een Image host die afbeeldingen groter dan 3,27 MB accepteerd?
Zonder ergens voor te hoeven aanmelden? Volgens mij moet dat wel bij Photobucketquote:
Kan je niet beter op zoek naar een tooltje dat de foto's verkleint?quote:Op zondag 8 juni 2008 20:23 schreef Bellerophon het volgende:
Foto's van de buitenkant al wel gemaakt
Weet iemand een Image host die afbeeldingen groter dan 3,27 MB accepteerd?
Photoshop ik weet hetquote:Op zondag 8 juni 2008 21:54 schreef Berkery het volgende:
[..]
Kan je niet beter op zoek naar een tooltje dat de foto's verkleint?
We hebben ondertussen ook al gemerkt dat een badkamer gigantisch duur kan zijnquote:Op maandag 9 juni 2008 09:13 schreef Ingridh007 het volgende:
Afgelopen zaterdag hebben we de badkamer uitgezocht: een vierkant bad van 190x90, dubbele wastafel, rainshower in een u-vorm + tegels voor de vloer en wanden.
Omdat het bedrag ons best wel tegenviel (we hebben wel alles van goede kwaliteit gekozen en zo'n rainshower is ook weer prijzig) gaan we er deze week nog eens goed over nadenken.
ff wat vraagjes,quote:Op maandag 9 juni 2008 12:05 schreef Sport_Life het volgende:
Even een heel dom vraagje aan de klussers hier. Ik ben bezig om wat planken e.d. op te hangen en bij het derde gat dat ik wilde boren krijg ik de boormachine met geen mogelijkheid de muur in? Hij begint wat te roken en verder gaat hij geen milimeter verder! Is de boor stuk of moet ik hem ff af laten koelen??
Ik ga zometeen gelijk foto's maken dan post ik die hier ook van ons nieuwe huisje![]()
Het is een betonnen/stenen muur met een laagje stuc erop. Boormachine is van Bosch en boortje heb ik geen idee van. Ik denk dat het boortje bot is geworden idd, heb de boormachine van de buurman geleend en dat ging perfect!quote:Op maandag 9 juni 2008 15:27 schreef Gurb het volgende:
[..]
ff wat vraagjes,
Wat voor een muur is het?
Wat voor een boormachine is het?
Wat voor een boortje is het?
Even vast wat mogelijke oorzaken:
je zit op een kiezelsteen
je zit op betonwapening
je boortje is idd bot geworden en wil niet meer in de muur
de boormachine staat niet meer op de klopstand
Nou, ze hebben ons een aanbieding gedaan, daar zijn we mee akkoord gegaan, dus nog niet alles is rond maar we zitten qua hypotheek nog een ton onder de waarborg die ze ons op basis van onze gegevens maximaal zouden geven, dus ik verwacht niet dat het al te veel problemen op gaat leverenquote:Op woensdag 11 juni 2008 07:49 schreef leonieke het volgende:
Wauw Annemiek, zo'n ruime keuken is gewoon superWij hebben een keuken van 5.5 op 5.3 (loopt wel door in onze living aangezien het een open keuken is, dus die maten moeten wat gerelativeerd worden). Maar elke keer als we naar ons huis gaan zien, zijn we zo blij dat we hem lekker ruim hebben genomen
![]()
En een gezellige tuin erbij!
Proficiat Stormqueen... betekent dit nu dat de aanvraag rond is of het volledige dossier?
Dank je wel Leoniekequote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:14 schreef leonieke het volgende:
Sonnetje wat een mooi huisSuper hoor
En als ik me er dan een nieuwe keuken en badkamer bij voorstel dan kan het zeker niet mislopen
![]()
Wat een goed nieuws dat jullie binnen het bedrag zaten dat jullie in gedachten haddenquote:Op woensdag 11 juni 2008 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, ze hebben ons een aanbieding gedaan, daar zijn we mee akkoord gegaan, dus nog niet alles is rond maar we zitten qua hypotheek nog een ton onder de waarborg die ze ons op basis van onze gegevens maximaal zouden geven, dus ik verwacht niet dat het al te veel problemen op gaat leveren
Een keuken van bijna 30 m2Onze hele woonkamer is 24m2
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Floorplannertje
We hebben zaterdag ook een keukenofferte laten maken trouwens, en ondanks dat de keukenverkoper zei dat we een belachelijk dure smaak hadden viel alles nog redelijk binnen het bedrag wat we in gedachten hadden. Dus gaan we zaterdag nog naar een andere keukenboer voor een offerte, want dat betekent dus dat het nog goedkoper kan
Een supergevoel waarschijnljik?quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dank je wel LeoniekeKan ook bijna niet wachten tot we de sleutel krijgen, nog maar een maand. Krijg wel een beetje de kriebels haha. Was gisteren mijn winterkleding in een koffer aan t doen, omdat t een beetje omslachtig is om t eerst in de kast van mijn ouders te leggen en dan weer eruit te halen. Was wel een gek gevoel haha. Zaten ook al een beetje te kijken wat ik meenam en liet staan/hangen. Wordt wel definitief haha.
Dat kan zeker niet mislopenquote:Ben ook heel benieuwd hoe de keuken en badkamer eruit komen te zien in t huis. Maar denk dat t er wel van opknapt haha. Het is dan iig onze smaak.
Ik ben niet de enige met een dure smaak als ik het zo leesquote:Over het kopje kosten badkamer, echt duur zijn die dingen haha. Leonieke kan me voorstellen dat je dan wel baalt als t buiten je budget valtBen benieuwd wat je uiteindelijk kiest! Maar t verschil is wel groot!
Maar denk ook dat we een dure smaak hebben eigenlijk. We hebben bijvoorbeeld een spiegel uitgekozen die 1000 euro kost(slaat eigenlijk helemaal nergens op maar ja. Voelt ook weer niet goed om daarop te bezuinigen
Doen t liever in 1 keer naar onze smaak). Ohw ja en de douche die we wilden kost ook 1400 euro, maar dat gaan we denk ik niet doen. Kijken wel even ergens anders daarvoor. Maar goed moeten nog even afwachten welke prijs de instalateur gaat rekenen, vanaf daar gaan we kijken of t binnen t budget past. De badkamer hebben we dus uitgekozen via een groothandel die dan een showroom heeft. De instalateur maakt de uiteindelijke prijs. Dus niet via een winkel
Hebben daar tot nu toe geen goede ervaringen mee gehad
Zijn bij brugman en wooning geweest (valt allemaal onder t zelfde maar goed). Nou hadden niet echt t gevoel serieus genomen te worden. Dus daarom doen we t maar op deze manier. Bij die groothandel hebben ze op de pc een schets gemaaklt, ziet er wel leuk uit
Maar daar dachten ze ook echt mee. Bij wooning moesten we bv een kast voor t meubel doen, omdat die kast minde diep was...Terwijl wij m gewoon in de hoek wilden, maar daar hadden we dan nix over te zeggen
![]()
Zie, service, zo belangrijk. Ik snap niet dat verkopers dat niet inzien... En dan gaat het misschien niet gewoon over die ene klant die je verliest, maar ook over kennissen van die klant.quote:Keuken hebben we ook via een kleine zaak gedaan. Was ook goede service, zelfs toen we de maten nog niet precies wisten heeft ie wel uitgerekend wat t ongeveer zou kunnen zijn en vandaaruit een schets gemaakt. Toen bleek dat we er 7cm naast zaten heeft ie echt moeite gedaan om onze keuken toch te laten zoals ie was. Bij brugman deden ze niet eens moeite toen we de maten nog niet wisten.
Zo is echt een heeeeeeeeel verhaal gewordenWas niet de bedoeling, maar heb wel gelijk al mijn frustraties eruit getypt
Heb je volledig gelijk in wat mij betreftquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
Kijk ergens snap ik die vragen over t budget wel. Maar ik vind het vervelend als ze dan gaan zeggen dat je maar die en die tegels moet nemen omdat die goedkoper zijn. Dan denk ik ik beslis zelf wel waarop ik wil gaan bezuiningen. Hoeven zij niet voor mij te doen. Ik weet zelfwel of ik dat geld eventueel ergens anders vandaan kan halen.
quote:Vind t wel knap van je dat je al zolang kan wachten
*UPDATE*quote:Op maandag 9 juni 2008 13:33 schreef JT_RSD het volgende:
Afgelopen 4 dagen flink aan de slag geweest met muurverf en lakverf.
Deze week staat op de planning om een badmeubeltje te plaatsen en laminaatvloer te leggen.
Daarna moeten we de afwerking nog doen in de vorm van plinten, lampen, nieuwe kranen in badkamer, wc en badkamer accessoires, trapleuningen terugplaatsen, etc.
Gaat voorlopig allemaal volgens plan en over weekje of 2 tot 3 moeten we over kunnen zijn
Klinkt precies als wat wij zochten en hebben gevonden in Eindhoven! Dus als je nog tips wilquote:Op donderdag 12 juni 2008 10:57 schreef PiperMaru het volgende:
Meld!
Vriendinnetje en ik willen na lang uitstellen toch maar eens gaan samenwonen. Het was kiezen tussen haar woonplaats (Eindhoven) of de mijne (Utrecht) en wordt waarschijnlijk het eerste, vanwege de gemiddeld iets lagere huizenprijzen. Maar Utrecht is ook nog steeds een optie, mocht het perfecte huis langskomen.
Vorige week bij een hypotheekadviseur geweest en het viel ons mee wat we samen konden lenen. Dus hadden we een budget om te gaan zoeken.
Onze wensen zijn duidelijk: we willen een oud huis met sfeer. Het liefst een eengezinswoning uit de jaren '30, glas in lood, granito vloeren, paneeldeuren, yadda yadda en dan bij voorkeur natuurlijk goed onderhouden en voorzien van alle moderne gemakken en ook nog in een goeie wijk. Rrrrright. We waren er al snel achter dat dat niet echt haalbaar is binnen ons budget. Maar ik ben koppig en ben ervan overtuigd dat het met goed zoeken en een beetje compromis sluiten, toch gaat lukken.
Na veel zoeken een leuke woning gezien die aan bijna alles voldoet en een bezichtiging gepland. Vriendin meteen verliefd, maar ik schrok me dood van alles wat er nog aan moest gebeuren. Niet echt realistisch, aangezien we beiden geen klussers zijn en alles moeten laten doen. Dus: of er moet dus flink wat van de prijs af of we moeten het uit ons hoofd zetten. Binnenkort een tweede bezichtiging inplannen en iemand meenemen met verstand van zaken om een kostenschatting te maken.
Gaan dit weekend ook kijken bij een zelfde soort huis in dezelfde straat, maar dan wel gemoderniseerd, alleen totaal niet in onze smaak en met de lelijkste keuken in de geschiedenis van de mensheid (zwart gemarmerde deurtjes, gouden handgrepen).
Ik blijf hopen dat hét perfécte huis langskomt.
En wat is het léuk allemaal! Speuren naar huisjes, bezichtigen, in gesprek met adviseurs, de site van VEH binnenstebuiten keren. En natuurlijk ook klusvoorpret, beetje zoeken op internet naar leuke keukens, badkamers, woonspullies. Ik vind het heerlijk!
Minder leuk is dat ik mijn huidige woning nog moet verkopen. Toen ik het drie jaar geleden kocht, was het een zeer courante en gewilde woning, maar is nog maar afwachten of het in deze tijd goed verkoopt. Volgende week afspraak met een makelaar en eens kijken wat hij ervan zegt. Het liefst verkoop ik natuurlijk mijn oude huis voor we gaan bieden op een ander huis. Iemand hier ervaringen met sites als Makelaarsland, Beetje Hulp etc.?
Hey, interessant! Tips, graag (mag ook via pm)!quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt precies als wat wij zochten en hebben gevonden in Eindhoven! Dus als je nog tips wil![]()
Wat is je budget?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |