Hoi Kyklopos Naaktgeborenquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:41 schreef Kyklopos het volgende:
ik ben surinaams en heb een nederlandse achternaam die samengesteld is uit 2 woorden.
ik dacht altijd dat dat die 2 woorden aan elkaar geschreven moesten worden, want zo was dat in mijn achternaam ook
ga niet mijn achternaam hier zetten, maar ter illustratie:
Nooitgedacht
Ik schreef dus altijd: "ik had dat echt nooitgedacht'
....en daarom heeft een diesel geen bougie. Een bougie houdt de verbranding binnen een motor in stand en dat is bij een diesel niet nodig. Bij een dieselmotor is het zelfontbranding.....quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:39 schreef Gutz het volgende:
[..]
"n dieselmoter heeft wel Bougies. Gloeibougies wel te verstaan, maar geen vonkbougies.
quote:bou·gie (dev; bougies)
1 staaf met elektroden waartussen de ontstekingsvonk overspringt in een verbrandingsmotor
Ik ook, hoe werkt dat dan echt?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:49 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat er bij of in het gemeentehuis zo'n knopje moest zitten.
Duik de biologieboeken maar weer in:quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:13 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dat een ei uit de kut van een kip komt en niet uitgepoept wordt.
Zo wist ik tot mijn 10e niet dat kinderen uit de vagina komen en niet uit de anus. Ik dacht altijd dat de vagina een klein gaatje was om mee te plassen en het leek me logisch dat kinderen dan uit de anus kwamen aangezien de anus toch gewend was om redelijk brede dingen uit te poepen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:13 schreef Vodkadruppel het volgende:
Dat een ei uit de kut van een kip komt en niet uitgepoept wordt.
Ah, weer iets geleerd.quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:18 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Duik de biologieboeken maar weer in:
Een ei komt uit de cloaca. De cloaca is zowel kut als kont. Zie hier
In Frankrijk staat er dan ook soms "Rappel" onder, wat in dit geval dan herhaling betekent. Ik weet niet hoe lang ik heb gedacht dat rappel hert in het Frans was, maar het moet zeker een paar jaar geduurt hebben voordat ik erachter kwamquote:Op woensdag 30 juli 2008 21:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht als kind bij zo'n verkeersbord altijd: hoe kunnen ze nou weten dat er over exact 600 meter misschien een hert oversteekt?
Geen idee, het zal wel gaan met een lichtgevoelige sensor of zo.quote:
Ik dacht dat we in de Ardennen steeds in hetzelfde dorp aan het rondrijden waren, was niet bij me opgekomen dat er onder rappel steeds een 50 of 70 stondquote:Op donderdag 31 juli 2008 06:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In Frankrijk staat er dan ook soms "Rappel" onder, wat in dit geval dan herhaling betekent. Ik weet niet hoe lang ik heb gedacht dat rappel hert in het Frans was, maar het moet zeker een paar jaar geduurt hebben voordat ik erachter kwam.
En dat langsalselefe lang-zal-ze-leven is.quote:
Dus jij hebt nu een kunstgebitje omdat je daarna nooit meer gegaan bent?quote:Op zondag 27 juli 2008 00:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik dacht als kind altijd dat iedereen verplicht elk half jaar naar de tandarts moest. Wist ik veel dat het gewoon mijn moeder was die daar zo achteraan zat.....![]()
Nou, ik heb heel wat bange uurtjes meeegemaakt wanneer er weer een afspraak boven m'n hoofd hing, want onze tandarts was nogal een beul... en ik heb me zelfs een keer een hele tijd in de badkamer opgesloten om er maar niet naartoe te hoeven. Maar ja, met veel 'overredingskracht' van mijn moeder, én het denken dat het iets 'verplichts' was (en dus misschien wel strafbaar als je niet ging...) heb ik me uiteindelijk toch maar over laten halen om wél te gaan.
Mijn verbazing was dan ook groot toen ik er jaaaaaren later achter kwam dat wel of niet geregeld naar de tandarts gaan helemáál niet verplicht is...!
Waarbij aangetekend kan worden dat de juiste spelling là (met accent grave), en dus ook voilà, is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat voilá een samentrekking is van de gebiedende wijs van voir (zien) en la (daar), en het dus eigenlijk gewoon "Zie daar!" betekent.
Haha, nee hoor, gelukkig niet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:36 schreef Rebbedebje het volgende:
Dus jij hebt nu een kunstgebitje omdat je daarna nooit meer gegaan bent?
De typenummers van Ferrari en BMW geven ook de cilinderinhoud aan. Bij BMW is het wel zo dat een 118d een 2.0 liter motor heeft, maar die is dan wat minder sterk gemaakt zodat de prestaties ongeveer overeenkomen met een 1.8quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:47 schreef Rio het volgende:
Dat de cijfers achterop een Mercedes de cilinderhoud weergeven...
Volgens mij was dat eerst wel verplicht hoor.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:01 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik dacht als kind altijd dat iedereen verplicht elk half jaar naar de tandarts moest. Wist ik veel dat het gewoon mijn moeder was die daar zo achteraan zat.....![]()
Nou, ik heb heel wat bange uurtjes meeegemaakt wanneer er weer een afspraak boven m'n hoofd hing, want onze tandarts was nogal een beul... en ik heb me zelfs een keer een hele tijd in de badkamer opgesloten om er maar niet naartoe te hoeven. Maar ja, met veel 'overredingskracht' van mijn moeder, én het denken dat het iets 'verplichts' was (en dus misschien wel strafbaar als je niet ging...) heb ik me uiteindelijk toch maar over laten halen om wél te gaan.
Mijn verbazing was dan ook groot toen ik er jaaaaaren later achter kwam dat wel of niet geregeld naar de tandarts gaan helemáál niet verplicht is...!
Ja, verplicht vanuit de verzekering dan, maar niet vanuit de overheid, zoals bijvoorbeeld school.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:52 schreef Tegan het volgende:
Volgens mij indirect is het wel 'verplicht' te noemen, omdat iedereen die verzekering wel heeft.
Ooooh, vandaar dat 'Victor Charlie Charlie' in Flying Doctors. *heeft ineens ook een 'oh zat dat zooo'-moment*quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:25 schreef Queued het volgende:
Het woord "Roger" wat piloten vaak gebruiken als ze een bericht ontvangen via de radio komt uit het radio alfabet net zoals C van Charlie en de V van Victor. "Roger" betekend eigenlijk "Received"
Dat van BMW en Ferrari wist ik gek genoeg dan weer wel. Gewoon nooit bij stil gestaan verder...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De typenummers van Ferrari en BMW geven ook de cilinderinhoud aan. Bij BMW is het wel zo dat een 118d een 2.0 liter motor heeft, maar die is dan wat minder sterk gemaakt zodat de prestaties ongeveer overeenkomen met een 1.8
Het meest logische is dat het via een sensor gaat wanneer het donker wordt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:00 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
oja! Daar heb ik ook een tijdje over gedaan
dat klopt idd...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat eerst wel verplicht hoor.
En anders heeft mijn moeder me ook voorgelogen
Die zei altijd dat het anders niet meer verzekerd zou worden.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 20:33 schreef Rebbedebje het volgende:
In de 17e eeuw moesten de lantaarns nog wel gewoon 1 voor 1 aangestoken worden.
Nu is dat dus met een tijdschakelaar, zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Straatverlichting
Niet met een tijdschakelaar maar met een sensor dusquote:Later gingen veel steden over op tijdschakelaars. Per wijk gingen de lichten automatisch aan of uit.
Tegenwoordig wordt gedetecteerd of de zon voldoende licht geeft. Als de zon onder is, gaan de lichten aan, en als de zon opkomt, gaan de lichten uit.
Ja, en daarom gaan ze soms ook aan als het overdag ineens erg donker wordt door onweer oid.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:25 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
[..]
Niet met een tijdschakelaar maar met een sensor dus
Lees je bron
Precies, dat bedoelde ik dus. In mijn geval had het niets te maken met de verzekering.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:59 schreef Biancavia het volgende:
Ja, verplicht vanuit de verzekering dan, maar niet vanuit de overheid, zoals bijvoorbeeld school.
En waarom dan welquote:Op woensdag 30 juli 2008 21:46 schreef computergirl het volgende:
waarom die man van Kiss toch altijd die tong liet zien.
[ afbeelding ]
Dat heb echt heeeel lang niet gesnapt
Op het moederbord zit een batterijtje, die zorgt ervoor dat de tijd bijgehouden kan worden terwijl de computer uit staat. Net als een horloge dat lang kan volhouden, kan een computer dat ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 03:53 schreef Dynd het volgende:
Hoe computers die jaren uit hebben gestaan nadat je ze aanzet (Zonder Internetverbinding) de exacte datum en tijd weten.... Weet ik eigenlijk nog steeds niet.
*KLONK*quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:21 schreef Nepthys het volgende:
Ik kom er net achter dat de Buster Poindexter die ervoor heeft gezorgd dat niemand het redelijk irritante nummer Hot Hot Hot (olé olé feeling hot hot hot etc) ooit nog zal vergeten () eigenlijk David Johansen is, de zanger van de New York Dolls die nog wel zoveel toffe nummers hebben gemaakt.
Herkenbaar. Ik heb bij het nummer Big Yellow Taxi van Couting Crows heel lang gedacht dat ze zongen:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:57 schreef AnalQueen het volgende:
Ik was altijd heel slecht in het verstaan van de lyrics bij muziek. Op een gegeven moment dacht ik zelfs bij het liedje One Step Closer van Linkin Park, dat ze zongen Shut up motherfucking nigger, in plaats van Shut up whem I'm talking to you.
Heb daar echt een hele tijd mee rondgelopen, vroeg me zelf steeds af hoe het toch kon dat ze daar mee weg kwamen om zoiets te zingen, maar uiteindelijk werd ik uitgelachen door een klasgenootje en viel het kwartje.
Mwoahhh het loopt eigenlijk nooit 1op1quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De typenummers van Ferrari en BMW geven ook de cilinderinhoud aan. Bij BMW is het wel zo dat een 118d een 2.0 liter motor heeft, maar die is dan wat minder sterk gemaakt zodat de prestaties ongeveer overeenkomen met een 1.8
Idemquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:11 schreef Thy... het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik heb bij het nummer Big Yellow Taxi van Couting Crows heel lang gedacht dat ze zongen:
"They paved paradise, and put up a fucking lie"
Ze zingen echter:
"They paved paradise, and put up a parkin' lot"
Ik hoor dit toch best duidelijk...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:11 schreef Thy... het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik heb bij het nummer Big Yellow Taxi van Couting Crows heel lang gedacht dat ze zongen:
"They paved paradise, and put up a fucking lie"
Ze zingen echter:
"They paved paradise, and put up a parkin' lot"
Zo Langquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:47 schreef Sjibble het volgende:
Hoe lang is een chinees
1 meter 80?
Pas na 8 jaar begreep ik dat de chinees Hoelang heette
Wii is ook z'n spelcomputerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 02:24 schreef VjenneKloetn het volgende:
Hoe heet z'n hond en Wie is z'n broer?
[..]
En waarom dan wel![]()
Verrek, ik heb hier een pak, en het merk is SNACKSquote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:00 schreef Anniie het volgende:
Ik dacht altijd dat melba toast een merk was. Maar melba staat voor het soort toast.
Haha ik dacht ook dat als je je been gebroken had ofzo, dat die bot helemaal gebroken was, maar dat is zelden zo, meestal gewoon een scheurtje ofzo.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:19 schreef lennartb.nl het volgende:
Dat als je je arm breekt hij er niet letterlijk AF breekt
Feed the world?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:12 schreef JDx het volgende:
Dat ze in dat ene kerstliedje niet We wil woo-hooooo-hoooo zingen maar wel degelijk een tekst... weet alleen al niet meer wat
Haha, inderdaad, of dat je van korstjes niet beter kan fluiten. "Eet je korstjes op (van brood), dan leer je fluiten"quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik wist wel gelijk wat je bedoelde.
Ik dacht incl vlees, dus alles er afquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:10 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha ik dacht ook dat als je je been gebroken had ofzo, dat die bot helemaal gebroken was, maar dat is zelden zo, meestal gewoon een scheurtje ofzo.
En SDI Slow Diesel Injection?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:49 schreef kalinho het volgende:
dat TDI Turbo Diesel Injection betekent
Hebben jouw ouders je ff genaaid, nu krijg je manboobsquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:16 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha, inderdaad, of dat je van korstjes niet beter kan fluiten. "Eet je korstjes op (van brood), dan leer je fluiten"
Ik denk dat mensen die zo dom zijn niet eens weten wat er in zo'n computerkast zitquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:39 schreef JDx het volgende:
Er zijn vast ook wel mensen die denken dat een harde-schijf zwaarder is als er iets op staat?
In eerste instantie turbo diesel intercooler.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:49 schreef kalinho het volgende:
dat TDI Turbo Diesel Injection betekent
Verschil tussen TDI en SDIquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:19 schreef JDx het volgende:
[..]
En SDI Slow Diesel Injection?
Ik weet dat een SDI geen Turbo heeft, maar wat is die S dan?
Kan ook gewoon uit desinteresse komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:44 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die zo dom zijn niet eens weten wat er in zo'n computerkast zit
en twents.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:45 schreef JDx het volgende:
Dat Turk niet iemand is die in het zand heeft gespeeld en vies is.
Dat "Waar kom je weg" (waar kom je vandaan) Drenths is.
Dat heb ik ook met veel groningse dingen, zoals "wou"quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:45 schreef JDx het volgende:
Dat "Waar kom je weg" (waar kom je vandaan) Drenths is.
sommige gaan ook met een voet pedaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:03 schreef Scuidward het volgende:
Hoe die rolbanden in de supermarkt werken ... dacht serieus tot een paar weken geleden dat de kassamedewerker ze met de voet bediende, als een soort gaspedaal. Blijkt het met een laser te gaan ... beetje net als een schuifdeur ... :p
Ja als je dan cola-flessen hebt staan en ze doen snel gas-los-gas dan vallen ze om.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:16 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
sommige gaan ook met een voet pedaal.
Daarom moet je flessen etc ook neerleggen, heb je weer wat geleerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:42 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja als je dan cola-flessen hebt staan en ze doen snel gas-los-gas dan vallen ze om.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:12 schreef JDx het volgende:
Dat ze in dat ene kerstliedje niet We wil woo-hooooo-hoooo zingen maar wel degelijk een tekst... weet alleen al niet meer wat
Hier ook, tot die tijd dacht ik dat dat festival gewoon erg veel roze kleuren op posters en podia hadquote:Op zondag 3 augustus 2008 22:34 schreef Fha het volgende:
Dat PINKpop met PINKsteren is en daarom dus zo heet.. dat kwartje viel een jaar geleden
Haha ik heb ook heel lang gedacht dat pinkpop iets met homo's wasquote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:12 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hier ook, tot die tijd dacht ik dat dat festival gewoon erg veel roze kleuren op posters en podia had.
als je je verveelt, kun je cassieres plagenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:03 schreef Scuidward het volgende:
Hoe die rolbanden in de supermarkt werken ... dacht serieus tot een paar weken geleden dat de kassamedewerker ze met de voet bediende, als een soort gaspedaal. Blijkt het met een laser te gaan ... beetje net als een schuifdeur ... :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |