Ow dat is wel erg vervelend ja.... Rock Werchter gaan we naartoe omdat o.a. R.E.M., Radiohead, Zita Swoonquote:Op zondag 1 juni 2008 21:05 schreef Fuente het volgende:
Diaan, dat is echt het nadeel! Daarom gaan wij helaas dit jaar niet naar Lowlands. Ik zou heel erg graag willen, maar ik had bij Sara ook de hele zwangerschap erg last van een pijnlijk schaambot, en als ik bekijk hoeveel last ik er nu al van heb, weet ik gewoon dat LL geen succes wordt. Volgend jaar maar weer hahahaRock Werchter lijkt me supergaaf trouwens, ben ik nog nooit geweest!
KD? al nieuws?
Die bordjes staan er ook niet voor niets denk ikquote:Op zondag 1 juni 2008 18:36 schreef mefke79 het volgende:
Gisteren naar de Efteling geweest en toen net gedaan of ik niet zwanger ben. Oeps, dat levert dus twee problemen op:
1. Nee, de achtbaan is niet handig. De rit overleef je wel, de stangen zitten niet in de weg met bijna 9 weken, maar mijn hoofd vond het minder. Had telkens het gevoel dat het ergens een metertje of 2 achter me aan zweefde. Heb dus ook redelijk veel zwarte sterretjes gezien. Altijd leuk! (dat van die achtbanen was trouwens in overleg met de VK, kon geen kwaad, zou het vanzelf merken als het niet prettig was, goed, daar kwam ik dus achter)
quote:
Niet verstandig?quote:Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
het lijkt wel of er een golf van eigenwijze kindjes aan zit te komen met allemaal die stuitliggertjes hihi.
Maar heeft jou vk niet gewoon een echo apparaat bij de hand dan, dat je daar speciaal voor terug moet komen?
Ow en Simmu, vanaf dinsdagavond heel weinig drinken lijkt me niet verstandig, zeker niet met dit weer.
Ik denk het ookquote:Op maandag 2 juni 2008 22:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik neem aan dat we er van uit kunnen gaan dat het okee is met miffy en de mini...
tsja: bij rotterdam staan we zeker in de file, ik zou niet weten hoe ik bij een toilet kan komen als ik op de brienenoord stil sta. die kerkdienst duurt zeker iets van anderhalf uur. en nee: bij mijn weten is daar helemaal geen toilet. vandaar de vraag dus. als het zo gemakkelijk was als "dan stop je toch gewoon even" was het geen probleem geweest. sangdrax vraagt straks bij de apotheek of ze geen volwassenenluiers hebben ofzo, ik zal toch iets moeten.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
het lijkt wel of er een golf van eigenwijze kindjes aan zit te komen met allemaal die stuitliggertjes hihi.
Maar heeft jou vk niet gewoon een echo apparaat bij de hand dan, dat je daar speciaal voor terug moet komen?
Ow en Simmu, vanaf dinsdagavond heel weinig drinken lijkt me niet verstandig, zeker niet met dit weer.
ja je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik probeerde het iets anders te brengenquote:Op maandag 2 juni 2008 22:16 schreef Brighteyes het volgende:
Niet verstandig?
Compleet gestoord en onverantwoord als je het mij vraagt.
Voor een niet-zwangere is het al ongezond, voor een zwangere al helemaal.
Gewoon stoppen onderweg om te plassen en zorgen dat je aan de zijkant komt te zitten in de kerk zodat je er even uit kan om te plassen.
Die worden door het lichaam opgenomen. Hoe dat verder zit weet ik niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:49 schreef LovelyLady het volgende:
Ingrid, wat tof dat alles goed zit zeg, en die lege vruchtzakjes, blijven die gewoon zitten? Niet dat je straks schrikt met (licht)bloedverlies ofzo? Ben eigenlijk wel benieuwd wat daarmee gebeurd.
Selderij werkt vochtafdrijvend. En ik dacht komkommer ook. Verder was er nog een thee die vochtafdrijvend werkt, nog meer dan normale thee, maar dat ben ik even kwijt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:49 schreef LovelyLady het volgende:
KD sterkte meis, dit lijkt me doodvermoeiend! Kan je niet eerder naar de VK toe? Dit is toch TE erg voor woorden. Succes, zet em op!
Ingrid, wat tof dat alles goed zit zeg, en die lege vruchtzakjes, blijven die gewoon zitten? Niet dat je straks schrikt met (licht)bloedverlies ofzo? Ben eigenlijk wel benieuwd wat daarmee gebeurd.
Iemand nog tips voor dikke worstepootjes (heb het gevoel dat me voetjes uit hun vel springen, doet gewoon ook een beetje zeer) Niets helpt op dit moment (voetengel vd etos, koud water)
Yep, heerlijk he? Alles goed doorbloedtquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:46 schreef freecell het volgende:
Ik heb trouwens best wel behoorlijk opgezette schaamlippen die ook behoorlijk gevoelig zijnIemand die dat bekend voorkomt?
Jepz hier ook het gevalquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:46 schreef freecell het volgende:
Ik heb trouwens best wel behoorlijk opgezette schaamlippen die ook behoorlijk gevoelig zijnIemand die dat bekend voorkomt?
Nou, geniaalquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:43 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Yep, heerlijk he? Alles goed doorbloedt
quote:
Het voelt goed. Ik ben erg opgelucht dat we het hartje hebben gezien en ben nu helemaal blij.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:37 schreef Belana het volgende:
cattie, nogmaals van harte! en ik hoop dat alles ok is en blijfthoe voelt het?
Ja dat is ook zo, maar ik vind dat je altijd zóó lang moet wachten in het ziekenhuis... en ik vind het daar wat onpersoonlijker... nou ja we wachten af. Het maakt ook niet uit, als de controle maar gebeurt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:47 schreef cattie het volgende:
Diaan, ik kan me voorstellen dat je graag naar de vk wil, toen ik bij de zwangerschap van Ive hoorde dat ik onder behandeling van de gyn moest, vond ik dat eerst erg vervelend. maar ik moet zeggen dat ik nu erg blij ben met de gyn! In het ziekenhuis is iedereen erg behulpzaam, als er ook maar iets is mag ik direct komen en ik heb mijn afspraken telkens bij dezelfde gyn.
[..]
thnxquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:51 schreef Diaan73 het volgende:
Bla succes straks in het ziekenhuis! Ow en Lovely natuurlijk ook!!
Ik las nog dat acupunctuur kan helpen bij een stuitligging... misschien nog een optie...
Héél herkenbaar.. de laatste weken is dat opgekomen hierquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:46 schreef freecell het volgende:
Solidagothee.
Maar je moet wel uitkijken met vochtafdrijvende thee, dat wordt afgeraden als je zwanger bent! Selderij en komkommer kan je wel gewoon eten.
Verder gewoon érg veel drinken!
quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
thnx![]()
Wat acupuntuur betreft, geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als de tip om heel hard over je kleine teen wrijven (ofzoiets)
Lief van je maar er zit ook niks anders op, probeer toch nog te genieten van de kleine dingen en we tobben maar aan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:59 schreef freecell het volgende:
Pfff KD, ik vind dat je nog niet erg veel klaagt gezien je situatie. Ik zou echt piepen inmiddels!
Tja, kan natuurlijk maar ik heb er hele goede ervaringen mee... en best wel vertrouwen in.. maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
thnx![]()
Wat acupuntuur betreft, geeft mij een beetje hetzelfde gevoel als de tip om heel hard over je kleine teen wrijven (ofzoiets)
Jeetje wat een verschil tussen gyneacologen zeg. Nu had ik wel een volkomenstuit, maar hij zei juist dat het ziekenhuis gene fan was van draaien of stuitbevallingen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mijn moeder en vriend zeiden ook al dat ik mischien kon proberen een andere gyn te regelen, maar mischien vind ik die ook wel niet prettig, of is die niet beschikbaar of wat dan ook....ik moet t er denk ik maar mee doen en me over zijn manier van communiceren heen zetten.
Het vreemdste vond ik trouwens nog dat hij ook kritiek had op het feit dat de verloskundige niet me al bij voorbaat de wind van voren had gegeven toen ik aangaf in principe voorkeur voor een keizersnee te hebben :S
Hij heeft ook op de formulieren erbij gezet dat de vk geen tegengas heeft gegeven....vaag hoor.
Naja hoe dan ook, komende week nog een gesprek met hem en mijn vriend heeft wel al gezegd dat als hij weer zo doet dat hij er echt wat van gaat zeggen.....
Ja er schijnt idd nogal een verschil in mening onder ziekenhuizen/ gyneacologen te zijn op dat gebied...toch vreemd dat ze niet 1 lijn trekken daarinquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:31 schreef Silmarwen het volgende:
Jeetje wat een verschil tussen gyneacologen zeg. Nu had ik wel een volkomenstuit, maar hij zei juist dat het ziekenhuis gene fan was van draaien of stuitbevallingen.
Gelukkig krijg je wel gewoon een kiezersnede!
'quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:14 schreef 2h2h het volgende:
heb net naar de VK gebeld heb 3 juli de eerste afspraak en mag 11 juli voor de echo komen is wat vroeg met 9 weken word waarschijnlijk een inwendige echo maar dan weet ik dat alles goed is voor we op vakantie gaan.
Bij ons doet ze het eerst uitwendig, wil dat neit goed, dan daarna inwendig. Verschilt heel erg denk ik.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:47 schreef Dakota het volgende:
[..]
'
Ik kreeg met 11 weken zelfs nog een inwendige echo
ik had een uitwendige bij 6/7 weken en 11 weken inwendig.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bij ons doet ze het eerst uitwendig, wil dat neit goed, dan daarna inwendig. Verschilt heel erg denk ik.
Mij mij was het dus uitwendig met 10 weken.
Ik ben normaal een lintworm en ben in deze 11/12 weken al 9 kilo aangekomen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:53 schreef Jelief het volgende:
Dakota welkom.
Ik verwacht ook eeninwendige echo bij 11weken te krijgen, ik heb gewoon al veel buik van mijzelf
quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:48 schreef LovelyLady het volgende:
Sja freecell als het niet gaat dan gaat het niet. Harde buiken krijg je niet voor niets meissie. Je lichaam geeft aan dat jij het rustiger aan moet doen.
Ik ben trouwens ook eerder gestopt met "werken". Vandaag is mijn laatste dag oppassen (Ik had wel even gezegd dat ik het nog zou redden tot 27 juni, maar niets is minder waar)
Vertrouw op je lichaam en ja, hoe lullig het ook is, dat moeten ze op je werk ook maar kunnen begrijpen hoor.
Eén van de modjes kan en zal dat voor je doen... volgens mij kan ik het niet meer wijzigen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:53 schreef vaamrile het volgende:
Zag aan het begin van deze topic een lijst met uitgerekende datum's. Weet niet hoe het werkt, maar kan ik daar ook bij gezet worden?? Ben 11 februari 2009 uitgerekend (tot nog toe in ieder geval
).
Alvast bedankt!
Liefs Vaam
Dat klinkt echt heel tofquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:19 schreef cattie het volgende:
Gesprek met de gyn was niets bijzonders. Ik mag haar wel, het is echt een fijne arts. Over 4 weken mag ik weer en krijg ik nog een echo, gewoon, omdat het leuk is, volgens de gyn.![]()
![]()
Hehe zul je idd altijd zienquote:Op donderdag 5 juni 2008 20:31 schreef cattie het volgende:
Bla, bij mijn vorige zwangerschap heb ik nooit zo'n zeiltje gebruikt. Bij maar 10% van de vrouwen begint de bevalling met het breken van de vliezen en mij leek dat de kans dat dat in bed zou zijn, maar klein was. (en we hadden vrij oude matrassen, die wel vervangen mochten worden.) 3x raden: ja hoor, de vliezen braken terwijl ik sliep! Maar ik heb het op 1 of andere manier gevoeld en naar het toilet gesprint, waar de zondvloed los kwam.
Nee, je voelt het niet aankomen. Hoe het voelt en hoeveel vruchtwater je verliest, hangt af van hoever de baby al ingedaald is. Randy was al ingedaald en het er kwamen 'scheutjes vocht' alsof je wat urine verloor, met dat verschil dat je er (weinig tot) geen controle over hebt. Tinka was nog niet ingedaald en dat gaf echt een plens vocht.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:49 schreef LovelyLady het volgende:
Kan je het voelen aankomen dat je vliezen breken dan?
En hoe voelt het? Verlies je gelijk een plens vocht of valt het mee? En die slijmprop... sja heb ik ook niet mee gemaakt, ik zie wel eens wat vlokjes prut in mijn urine liggen. (ik beschrijf het nog netjes naar mijn idee)
Ik heb het namelijk allemaal niet mee gemaakt, vliezen zijn destijds gebroken en ik leefde in een soort van roes, heb het geloof ik niet helemaal bewust meegemaakt. Ik kan me er zo weinig van herinneren. Dat is soms wel jammer.
Rond die termijn ligt de bovenrand van je baarmoeder als het goed is zo halverwege je schaambeen en je navel. Soms wat hoger als je blaas vol zit.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:02 schreef Reinhilde het volgende:
We gaan naar Italie, vlakbij het Garda meer. We gaan ook zeker uitstapjes maken naar Venetie en Milaan![]()
Ik heb trouwens, als ik in mn navel naar beneden duw, dat het helemaal hard voelt. Ik ben nu 15wk2dg, is het normaal dat je baarmoeder dan al zo hoog ligt?
moest ik nog maar 7 weken wachten... wij gaan helemaal niet op vakantie...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:26 schreef Diaan73 het volgende:
Dames, een hele prettige vakantie... ik moet nog bijna 7 weken wachtengelukkig tussendoor wel naar Rock Werchter
dat geprikkel zou bandenpijn kunnen zijn..misschien zelfs de baby, beetje bubbelachtig gevoel?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:22 schreef Jose81 het volgende:
[..]
moest ik nog maar 7 weken wachten... wij gaan helemaal niet op vakantie...![]()
Máár daar staat dan wel weer tegenover dat wij ons vakantiegeld bij ons spaargeld hebben gezet en we in augustus een nieuwe badkamer krijgen! En natuurlijk gaan we in de vakantie ook spulletjes kopen voor de babykamer...
![]()
Trouwens, ik ben vandaag 11 weken zwanger en ik merk al een tijdje dat het af en toe zo prikkelt in mijn buik... Het is geen buikpijn, maar gewoon het gevoel dat het een beetje prikkelt in mijn baarmoeder ofzo (Beetje lastig te omschrijven...). Herkent iemand dat? En is dat normaal?
Ik moet maandag naar de verloskundige voor een termijnecho... en hoewel ik me goed voel, geen bloedingen heb gehad en gewoon wéét dat ik zwanger ben, vind ik het toch wel spannend...
zo voelde het ook wel. ffies zwanger met klachten zeg maarquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:33 schreef owlet het volgende:
Vervelend Jelief, maar wel heel echt dan he? "geniet" er maar van
dankjewelquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:54 schreef Lois het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik hier gister alle nieuwe zwangeren uitgebreid gefeliciteerd heb maar ik zie die post nergens meer staanOpnieuw dan maar:
Gefeliciteerd CattieVaamrille, Dakota en 2h2h
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |