abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:40:25 #151
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59116737
Llewela dat is dus 18juni...
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:42:50 #152
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59116822
Mijn schoonmoeder zegt altijd dat een zwangere normaal 9 volle manen voldoet... en dan pas bevalt(praatjes van vroeger) de volle maan van deze maand is de 9de volle maan die ik zwanger meemaak...
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:53:04 #153
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59117174
Welkom 2h2h! Het houdt niet op met nieuwe zwangeren, leuk!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:05:48 #154
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59119549
Wat een gezellige drukte hier zeg!
LLM heel veel succes, en in het speciaal even voor KD , je word maar op de proef gesteld zeg!
Alle nieuwe zwangeren welkom, leuk om niet meer de laatste te zijn!

Met mij gaat alles prima! Voel me heel erg goed en heb nergens last van! Zo weinig last dat ik me soms afvraag of het allemaal wel goed kan gaan!
Maandag mijn ouders het nieuws verteld, ze waren blij verrast en helemaal in tranen zondag hadden we de ouders van mijn op de hoogte gebracht de zondag ervoor gehad en ook zij waren heleaal hyper enthousiast!
Erg leuk al die leuke reakties!
Ik zelf moet wel zeggen dat ik het soms echt heel eng kan vinden...stel je voor dat het niet goed gaat of dat ik met de echo een levenloos vruchtje in mijn buik blijk te hebben!
Zal dan ook heel erg blij zijn als we een maand verder zijn en ik de echo gehad heb, dat zal veel meer rust geven!
pi_59120398
Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent Frups, maar probeer er vooral van te genieten hé!

Nieuwe zwangeren: proficiat! Raar die nieuwe golf en ondertussen zelf op 6 maanden zitten ! Lijkt gisteren dat ik zelf ook positief testte en zie me nu !

Voor de rest vooral goed nieuws hier , goed om lezen!

KD, ik hoop echt voor jou dat het een dezer doorzet, kan me vorostellen dat je er helemaal gek van wordt! Sterkte en heel veel succes alvast!
pi_59121720
Mrien fijn dat alles in orde was en je niet direct plat hoeft als je vliezen brekn, geeft toch wel wat rust denk ik

2h2h gefeliciteerd en welkom:)

Fruppel ik kan me je gevoel helemaal voorstellen hoor, had ik ook tot de eerste echo en vond het moeilijk om echt echt echt te genieten....maar zometeen heb je gewoon een hele mooie eerste echo en ben je helemaal blij en gerust

Nou wij zijn net terug van de Gyn...en ik vond t echt een hele onaangename man
Hij was echt pro stuitbevalling en dat maakte hij heel erg duidelijk...maar ook zijn hele manier van communiceren vond ik echt vervelend, durfde nog bijna niks meer te zeggen en dat is echt niks voor mij.
Draaipoging stond hij in elk geval ook niet achter dus die discussie heb ik niet hoeven voeren...dat scheelt

Maargoed, ze ligt in een onvolkomen stuit met de voetjes langs t hoofdje (ik dacht dat ze met de voetjes in mijn zij lag, maar ze zal wel weer verschoven zijn)

Hoe dan ook heb ik een datum voor de keizersnee ...denk dat we die alleen aan de ouders vertellen zodat het voor de rest nog een beetje een verassing blijft

Nu alleen volgende week nog een keer voor verdere uitleg terug naar de onaardige kerel...bah
ik was echt ondersteboven van zijn manier van doen
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:31:13 #157
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59121858
Bla, kun je geen andere vragen? In ons ziekenhuis zijn er drie, eentje heb ik eerder gehad en die vond ik echt niet aardig, de ander heeft ons begeleid bij het zwanger worden, en die heeft ook de keizersnede gedaan, maar die was wel heel aardig. Was ook erg blij dat hij dienst had.
pi_59121951
SPannend Bla.
Alleen jammer dat de gynaecoloog niet zo aardig was. Lijkt me toch wel belangrijk om je op je gemak te voelen bij zo'n man. Tis allemaal al spannend genoeg zonder dat je de gyn niet prettig vind lijkt mij. Eigenlijk wat Silmarwen zegt: kan je niet een andere gyn vragen??

En ook knap dat je de datum voor jezelf kunt houden
pi_59122355
Mijn moeder en vriend zeiden ook al dat ik mischien kon proberen een andere gyn te regelen, maar mischien vind ik die ook wel niet prettig, of is die niet beschikbaar of wat dan ook....ik moet t er denk ik maar mee doen en me over zijn manier van communiceren heen zetten.

Het vreemdste vond ik trouwens nog dat hij ook kritiek had op het feit dat de verloskundige niet me al bij voorbaat de wind van voren had gegeven toen ik aangaf in principe voorkeur voor een keizersnee te hebben :S
Hij heeft ook op de formulieren erbij gezet dat de vk geen tegengas heeft gegeven....vaag hoor.
Naja hoe dan ook, komende week nog een gesprek met hem en mijn vriend heeft wel al gezegd dat als hij weer zo doet dat hij er echt wat van gaat zeggen.....
pi_59123045
Vervelend dat de gyn niet zo fijn was!
Je hebt helemaal gelijk als je geen stuitbevalling wilt, moet je helemaal voor 200% achterstaan!
Knap als je het voor je kunt houden!
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:26:11 #161
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_59123161
Cattie .. gefeliciteerd!

Miffy, wat een opluchting..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 4 juni 2008 @ 18:31:29 #162
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59123281
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Mijn moeder en vriend zeiden ook al dat ik mischien kon proberen een andere gyn te regelen, maar mischien vind ik die ook wel niet prettig, of is die niet beschikbaar of wat dan ook....ik moet t er denk ik maar mee doen en me over zijn manier van communiceren heen zetten.

Het vreemdste vond ik trouwens nog dat hij ook kritiek had op het feit dat de verloskundige niet me al bij voorbaat de wind van voren had gegeven toen ik aangaf in principe voorkeur voor een keizersnee te hebben :S
Hij heeft ook op de formulieren erbij gezet dat de vk geen tegengas heeft gegeven....vaag hoor.
Naja hoe dan ook, komende week nog een gesprek met hem en mijn vriend heeft wel al gezegd dat als hij weer zo doet dat hij er echt wat van gaat zeggen.....
Jeetje wat een verschil tussen gyneacologen zeg. Nu had ik wel een volkomenstuit, maar hij zei juist dat het ziekenhuis gene fan was van draaien of stuitbevallingen.

Gelukkig krijg je wel gewoon een kiezersnede!
pi_59123301
Cattie gefeliciteerd!

Ingrid, kraamzorg wanneer regelen hangt ook een beetje af van waar je woont. Woon je in een grote stad; zo snel mogelijk regelen is mij verteld. Ik heb het iig al geregeld.

Bla wat vervelend zeg, zo'n vent. Ik zou er zeker wat van zeggen, het is toch zeker jouw lichaam en jouw keuze, of niet soms?
pi_59123394
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:31 schreef Silmarwen het volgende:
Jeetje wat een verschil tussen gyneacologen zeg. Nu had ik wel een volkomenstuit, maar hij zei juist dat het ziekenhuis gene fan was van draaien of stuitbevallingen.

Gelukkig krijg je wel gewoon een kiezersnede!
Ja er schijnt idd nogal een verschil in mening onder ziekenhuizen/ gyneacologen te zijn op dat gebied...toch vreemd dat ze niet 1 lijn trekken daarin

Maargoed, ik ben blij dat ik met niet heb laten ompraten, dan had ik nu helemaal gebaald
pi_59125566
2h2h, gefeliciteerd!!

Ik herken je gevoel hoor, Fruppel! Zou ook blij zijn als de eerste echo geweest is, voor wat zekerheid. Gelukkig bijna op vakantie en direct erna mag ik!

PS mag mijn ticker in de OP? Dan kunnen jullie mijn beebje een beetje in de gaten houden als ik op vakantie ben

[ Bericht 27% gewijzigd door juttertje op 04-06-2008 20:01:35 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:30:50 #166
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59128621
Bla wat balen dat je zo'n akelige gyn had... wel fijn dat je een datum hebt voor je keizersnede.

Bah ik ben hartstikke verkouden kon er ook nog bij, ben al zo lamlendig en nies me gek.. kan dat kwaad eigenlijk?
Make love, not war ☮
pi_59129974
Even een vraagje tussendoor. Hebben de dames die al eerder een kindje op de wereld hebben gezet en daar striae aan hebben overgehouden, daar soms ook zo'n jeuk aan?

Bla balen van de stomme gyn. Gelukkig krijg je wel de keizersnede.

Diaan, kan geen kwaad voor zover ik weet. Geloof dat je bepaalde neusspray niet mag, maar weet niet hoe dat zit. Beterschap!
  woensdag 4 juni 2008 @ 22:36:05 #168
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_59130987
Ingrid:
Ik heb van mijn eerste kindje een behoorlijke zebraprint gekregen. In het begin jeukte dat inderdaad weleens! Nu eigenlijk niet echt meer.

Ik vraag me af of er wat te doen is aan striae, laseren ofzo. Baal er soms echt van (als ik in bikini moet bijvoorbeeld, pak toch altijd weer me badpak) Ik hoop toch niet dat het bij deze zwangerschap nog erger wordt.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_59131811
Zal misschien komen doordat buikje nu begint op te zetten ofzo. Het zijn natuurlijk littekentjes. Ligt misschien ook wel aan het weer, bedenk ik me net. Gaat mijn grote litteken op mijn rug ook van jeuken. Die is trouwens een strrepjescode, maar gelukkig kan ik die zelf niet zien.

Dat scheelt, ik liep al niet in bikini.
pi_59135615
Goedemorgen! Hier ook striae op mijn buik wegens zeer snel aankomen in de puberteit, maar het jeukt nu niet. Ook krijg ik er niet meer bij tot nu toe, terwijl ik nu veel harder groei. (en ik heb een zwangerschapsbikini met een broekje tot ver over mijn navel )

Vanacht beroerd geslapen, gisteravond al veel harde buiken en vanacht een paar keer wakker geworden met behoorlijke buikpijn. Een beetje hetzelfde gevoel als kramp in mijn kuit (dus dat je echt 'auwauwauw' wakker wordt), maar dan in mijn buik. Dan ging ik maar even plassen (moet toch ook ) maar overeind komen deed dan ook echt pijn. Als ik maar even wat liep ging het wel weer over, maar het was wel een rotgevoel. Het maakt me wat onzeker omdat ik het niet eerder heb gehad en niet weet of het erbij hoort.
En nu moet ik weer aan het werk vanmorgen en ik heb nog steeds een wat maf gevoel aan mijn buik (hij voelt wat kwetsbaar ofzo, kan het niet goed uitleggen) dus ik heb helemaal geen zin om hard te gaan werken

Gelukkig is beeb wel lekker aan het wurmen en friemelen en doen, dus daar gaat het wel prima mee

Alleen ik weet even niet zo goed wat ik er mee moet. Volgende week woensdag weer naar de vlos, dus dan meld ik het sowieso even, maar zou ik haar eerst nog even moeten bellen?
pi_59136193
Goeiemorgen allemaal,
2h2, gefeliciteerd en welkom hier
Bla, ben blij dat je je keuze toch hebt kunnen doorzetten al was die man zo pro stuitbevalling.
Knap ook dat je het voor je kan houden die datum, maakt het voor ons ook wel spannend

KD, hoe is het bij jou? Vandaag naar de VK toch? Heel veel succes en Ik mag toch hopen dat je die kleine snel in je armen mag houden.

Nou... hier de echo gehad... en de beeb ligt goed
Netjes met zijn hoofd naar beneden. Ze heeft wat metingen gedaan, en kwam gelijk met het volgende; Ik moet even een ontbijttestje doen voor zwangerschapssuiker. Kindje weegt nu namelijk al ongeveer 3500 gram dus dat wordt een flinkert (Sander was bij 40wk+3dagen geboren op 3500 gram)
Pff mag ik straks ook nog een ruim 8 ponder gaan
pi_59137172
Goedemorgen

KD gaat t nog een beetje?

Lovely wat goed dat de kleine is gedraaid
nu nog ff hopen dat t geen zwangerschapssuiker is, maar dat t gewoon een flinkerd is

Freecell al je twijfelt gewoon even bellen hoor, dan kan ze je mischien in elk geval gerust stellen..

Ik heb wel striae op mijn heupen en onder mijn borsten uit mijn pubertijd en dat jeukt idd soms wel...niet constant en ook niet hinderlijk. Mischien door de weerswisseling?

Ik ben in elk geval een beetje bijgekomen van gister geloof ik
Zoiets ga ik me niet laten verpesten door zo'n arrogante kerel en ik ga me gewoon verheugen op t moment dat ze mijn meisje gaan halen
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:30:59 #173
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59137279
Fruppel ik begrijp je gevoel wel... maar probeer er zoveel mogelijk van te genieten
anders ga je je later misschien zelf kwalijk nemen dat je dat niet
gedaan hebt

Liza, ik heb dit gevoel ook hoor... januari 2009 uitgerekende dames al...
en ik heb precies nog niet lang geleden een posi-test vast gehad...
Maar dan is het van.. ah ja ben al bijna 36 weken...

Blabla toch keizersnede... ben wel benieuwd wanneer nu jullie wondertje
zal gehaald worden , wel spijtig dat de gyn zo onaangenaam was...

Hier vannacht heerlijk geslapen.. maar 1 keer moeten opstaan voor naar
toillet te gaan... Wel had ik juist in de winkel een pijnlijke harde buik.
de pijnlijkste tot nu toe.. trok door héél mijn lichaam, lag bijna dubbel
van de pijn...

Hier jeuken de straei ook regelmatig... denk idd dat het komt door het terug
uitrekken...
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:31:43 #174
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59137286
lovely fijn dat beebje goed ligt.. alleen idd een goed gewicht al...
pi_59137443
Sja wat als het zwangerschapssuiker is? Ik kan niet zoveel vinden op internet mbt de laatste 4 a 5 weken voor de bevalling.
Ik zie het wel, tot nu toe is alles nog gewoon uiteindelijk goed gegaan. Had flinke jeuk.. ging weg, vk kon de ligging niet goed voelen = ook goed gegaan.
Neem aan dat dit ook wel goed gaat....(maar toch onbewust een beetje zorgen maken hoort er ook wel bij)
pi_59138106
heb net naar de VK gebeld heb 3 juli de eerste afspraak en mag 11 juli voor de echo komen is wat vroeg met 9 weken word waarschijnlijk een inwendige echo maar dan weet ik dat alles goed is voor we op vakantie gaan.
  donderdag 5 juni 2008 @ 10:35:07 #177
62233 Jelief
ikke lief!
pi_59138568
Lovelady, bij mij is ook vrij laat in de zwangerschap suiker vastgesteld. In milde mate dat wel. Ik kreeg een dieet dat neerkwam op regelmatig eten met steeds ongeveer dezelfdehoeveelheid koolhydraten zodat mijn suikerspiegel nietzo schommelt. Want dat is hetgene dat niet goed is.
Emma was bij geboorte 4220 en toch had ik maar een klein scheurtje. Ze deed het meteen prima en de volgende ochtend mochten we naar huis( geboren om 1 over 7 's avonds)

En over mijn nieuwe baby, ik voel mij amper zwanger, het is dat ik die twee streepjesecht gezien heb en ik geen menstruatie heb gehad maar verder merk ik alleen dat mijn tepels nogal gevoelig zijn. En oja, ik ga eindelijk op tijd naar bed
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_59138570
Ik kom me melden als mom to be.

24 december.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_59138690
lunastar; dat is idd 18 juni, dan is mijn vriend jarig, en ook mijn peet-nichtje. Maar ik ga dus voor 20 juni, gezien ik 2 dagen na de vorige volle maan de slijmprop verloor

Bla; als ik het zo mag zeggen, vind het een beetje belachelijk van die gyn.! Ik vind het niet terecht als ie zo'n reactie heeft gegeven, zeker niet wat betreft ook nog eens de aantekening. Hij kan het er nog niet zo mee eens zijn, maar het gevoel van de a.s. moeder staat voorop lijkt me. Wellicht had ie gewoon een slechte dag, dat zou ik wel denken als ik het zo hoor.

Dakota; gefeliciteerd en welkom!!

Striae kreeg ik ook zo op m'n 12e toen m'n borsten begonnen te groeien, tot een 'reuzachtige' cup B
Ligt ook erg aan de toestand van je huid, bij mij is de onderhuid heel erg dun, daardoor scheurt ie makkelijk dus snel littekenvorming en ook striae (dit heb ik vernomen toen ze naar een litteken zijn gaan kijken ivm mogelijk plastische chirurgie die ik aangeboden kreeg, maar dit had dus weinig zin ivm dunne onderhuid).
Verder wat strepen onderaan de buik van voor de zwangerschap, en in de zwangerschap kreeg ik de eerste strepen met 10 weken boven de lichte bolling van de buik aan de rechterkant.
Ik heb nu over de gehele horizontale lijn boven de 'toeter' striae, maar het valt me best mee.
Het jeukt hier niet.

Verder gister naar de verloskundige geweest; bloeddruk was weer iets hoger, 140/80, maar blijft netjes volgens de vk. Kleine ligt er netjes klaar voor, en afwachten maar. Heb nog gevraagd over eventueel geboortegewicht; ik moest denken aan zo'n 7 a 7,5 pond, heel netjes dus, zowel ik als vriendlief waren beiden 7,5 pond bij de geboorte.

En ik dacht dat ik niet zoveel last had van zwangerschapsdementie afgezien van de eerste tijd, maar jeetje, gisteravond, hoe kon ik zo stom zijn!? Ik was op visite bij m'n broertje, had de auto geparkeerd in een parkeergarage, was al helemaal trots gezien dat een behoorlijk krappe parkeergarage is. Kom ik terug, had ik me raampje wagenwijd open laten staan Niks weg, auto stond er nog, maar ik voelde me echt zo stom! En nog steeds als ik eraan terugdenk! En er stonden dus een beetje ongure types rond te hangen in de garages maar ook gelukkig beveiliging die oplette. Ik gok dat niemand het gezien heeft zoals ik hetzelf ook niet gezien had, maar schrok me dood bij terugkomst, dacht even dat ze m'n raampje hadden ingetikt. Merk wel dat ik wat meer last krijg met oplettendheid, ook met het autorijden zelf ben ik ubergeconcenteerd omdat het gewoon anders voelt nu, ben wat minder alert (dus ja, ik beperk het autorijden, en tot kleine stukjes).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59138797
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 10:14 schreef 2h2h het volgende:
heb net naar de VK gebeld heb 3 juli de eerste afspraak en mag 11 juli voor de echo komen is wat vroeg met 9 weken word waarschijnlijk een inwendige echo maar dan weet ik dat alles goed is voor we op vakantie gaan.
'

Ik kreeg met 11 weken zelfs nog een inwendige echo
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')