vergeet niet dat de zon ook ondergaat, en zal zorgen voor vreemde kleurenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:54 schreef Saekerhett het volgende:
En nu is het ineens PAARS![]()
WTF, wat is er aan de hand?
Uiteraard, maar deze kleuren heb ik volgens mij nog nooit gezien!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:56 schreef kepler het volgende:
[..]
vergeet niet dat de zon ook ondergaat, en zal zorgen voor vreemde kleuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks wordt het groenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:54 schreef Saekerhett het volgende:
En nu is het ineens PAARS![]()
WTF, wat is er aan de hand?
Hier Groningen zuid, als het de stad binnendrijft geef ik wel een gil.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:00 schreef garnage-patrick het volgende:
nou als ik naar buienlijn kijk, kunnen wij groningers nog wel lekker wat meepikken!
i hope so!
moet tuurlijk niet te extreem zijn
ik vind het nog beetje voorbarig om het te zeggen, maar als ik de buienlijn bekijk, dan komt het toch wel (dicht) in groningen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:00 schreef kahaarin het volgende:
TY Saekerhett .
![]()
paarse lucht, wazig?![]()
Pff, wat mij betreft heb ik wel zin in iig een flinke plens regen, het is zo klam en plakkerig, nu nog 22 graden, dichte bewolking en luchtvochtigheid nog steeds 66%, niets aan, zelfs een raam open helpt niet, het is buiten net zo warm als binnen.
Ik las einde vorig topic dat Groningen wrs geen onweer gaat krijgen? Kan iemand daar een beetje duidelijkheid in geven ajb? Bij voorbaat dank.
woon zelf in veendam,.. dus ik zal eerder schreeuwen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier Groningen zuid, als het de stad binnendrijft geef ik wel een gil.
Oeh, dan houd ik de camera ook in de aanslag.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:01 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
ik vind het nog beetje voorbarig om het te zeggen, maar als ik de buienlijn bekijk, dan komt het toch wel (dicht) in groningen!
Cwl, dan ga ik af op jouw geroep, weet ik wanneer ik de plantjes van de balkonrand moet halen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:03 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
woon zelf in veendam,.. dus ik zal eerder schreeuwen!
zit al met me computer naast het open balkondeur! die richting oost-zuid uitkijkt!
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:58 schreef Hi_flyer het volgende:
Weten jullie wat de dominante kleur van zonlicht is?Hmmm.. groen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ultraviolet?![]()
Zo'n plaatje was ik ook net aan het makenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=808330&tid=808330
Oeh, spannend, vraagje, het lukt niet om er een foto van te maken maar er hangen op sommige plekken bulten aan de wolken, grijze wolken met lichtere bulten, is dat mammatus (ik praat jullie nu gewoon even na) en zo ja wat doet dat?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Ja, hij lijkt richting Groningen te gaan..
Ik krijg waarschijnlijk geen onweer, Zeeland doet niet mee vanavond.
Ons?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:04 schreef Saekerhett het volgende:
Nou het komt mooi recht op ons af, niks te noordelijk
ja dat is mamatusquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, spannend, vraagje, het lukt niet om er een foto van te maken maar er hangen op sommige plekken bulten aan de wolken, grijze wolken met lichtere bulten, is dat mammatus (ik praat jullie nu gewoon even na) en zo ja wat doet dat?
Mammatus word vaak gezien als een voorbode op onweer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, spannend, vraagje, het lukt niet om er een foto van te maken maar er hangen op sommige plekken bulten aan de wolken, grijze wolken met lichtere bulten, is dat mammatus (ik praat jullie nu gewoon even na) en zo ja wat doet dat?
Klinkt als mammatus ja; http://en.wikipedia.org/wiki/Mammatus_cloud . En het doet niksquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer dik noodweer (zeer plaatselijk) in het oosten vanuit Duitsland gehad. De lage gedeeltes in Enschede lagen compleet onder water en er lag zelfs 1,5 meter bij de tunnels bij station Drienerlo.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:25 schreef marcel-o het volgende:
ehm.. onploffing, vanauit duitsland?tijd geleden
Zwaluwen, ook andere vogels, gaan achter de muggen en vliegen aan, als er onweer/regen komt dan zijn de insecten ook vaak dichtbij de grond, immers hoog vliegen als het gaat regenen is niet handig, als insect zijnde dan, insecten zoeken bomen en andere schuiplaatsen op als het gaat spoken, dat is dus wel waar.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:24 schreef rgn het volgende:
Trouwens, nu we het toch over voorbodes hebben. Weet iemand wat er waar is van "Laagvliegende zwaluwen" = onweer. Of is dat een fabbeltje? En zo niet, weet iemand waarom die beesten dat doen? En hoe ze dat weten? (Luchtdruk oid?)
Zwaluwen eten muggen, muggen vliegen laag als er kutweer in aantocht is.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:24 schreef rgn het volgende:
Trouwens, nu we het toch over voorbodes hebben. Weet iemand wat er waar is van "Laagvliegende zwaluwen" = onweer. Of is dat een fabbeltje? En zo niet, weet iemand waarom die beesten dat doen? En hoe ze dat weten? (Luchtdruk oid?)
In Eindhoven is toen een gedeelte centrum ondergelopen en een paar viaducten hadden water op de bodem staan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer dik noodweer (zeer plaatselijk) in het oosten vanuit Duitsland gehad. De lage gedeeltes in Enschede lagen compleet onder water en er lag zelfs 1,5 meter bij de tunnels bij station Drienerlo.
Maar dan de hamvraag, hoe weten die muggen dat? Luchtdruk en luchtvochtigheid oid?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zwaluwen, ook andere vogels, gaan achter de muggen en vliegen aan, als er onweer/regen komt dan zijn de insecten ook vaak dichtbij de grond, immers hoog vliegen als het gaat regenen is niet handig, als insect zijnde dan, insecten zoeken bomen en andere schuiplaatsen op als het gaat spoken, dat is dus wel waar.
Vorig jaar 10 juni:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In Eindhoven is toen een gedeelte centrum ondergelopen en een paar viaducten hadden water op de bodem staan.
Combinatie denk ik, zelf nadenken doen insecten niet, het zal instinct zijn idd. Insecten kun je alleen observeren, je kunt niet echt zien wat ze denken immers.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef rgn het volgende:
[..]
Maar dan de hamvraag, hoe weten die muggen dat? Luchtdruk en luchtvochtigheid oid?
* kahaarin heeft de plantenbakken toch maar alvast uit voorzorg van de balkonrand afgehaald, in een bui is dat niet leuk om te doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef Haraldvdl het volgende:
veel plezier Groningen...zo te zien krijgen jullie de volle lading
Heute Deutschland, morgen die Niederlande!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:23 schreef Meddo het volgende:
eerste flits gevolgd door wat gerommel zojuis boven achterhoek/grens
IT HAS PASSED THE BORDER![]()
!!!111
¿Que? Je bedoelt een hoop geknetter maar verder geen bijzonders oid?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:40 schreef i2Them2 het volgende:
Activeerd weer qua ontladingen. Komt waarschijnlijk omdat de zon nu onder is.
Yepz... dat kwam ook uit het oosten. Koninginnedag 2004quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In Eindhoven is toen een gedeelte centrum ondergelopen en een paar viaducten hadden water op de bodem staan.
zoek dekking................ haal je bloempotten nu naar binnenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
¿Que? Je bedoelt een hoop geknetter maar verder geen bijzonders oid?
Hoe bedoelt u? Wat voor iets bijzonders?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
¿Que? Je bedoelt een hoop geknetter maar verder geen bijzonders oid?
Nee, van de duitsers moeten we het niet hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:35 schreef Piles het volgende:
Zeeland wordt weer mooi overslagen![]()
Gisteren ook bijna niks geen regen hier
Zijn al binnen, zie de post voor vorige.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:44 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
zoek dekking................ haal je bloempotten nu naar binnen
Ik heb geen flauw idee, ik snap al niet wat je bedoelt met 'uiten in ontladingen' dus vraag ik me af wat jij bedoelt en wat dat voor consequenties heeft.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:45 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hoe bedoelt u? Wat voor iets bijzonders?
Memorabele dagquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, van de duitsers moeten we het niet hebben.
Met een zuidenwind hebben we meestal meer kans,
(onweer vanuit Frankrijk)
Dat was ook zo op 17-07-04.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yepz... dat kwam ook uit het oosten. Koninginnedag 2004![]()
De temperatuur steeg toen tot in het begin van de avond voorbij de 24°C en het voelde bestwel broeierig aan. Toen kwam er vanuit het OZO een flinke onweersbui opzetten. En die was vet.
Ik was toen net op vakantie, mèèèn wat heb ik gebaaldquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee meer wat er toen was
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Herinnert u zich deze nog?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ook, ik zat in Italië aan het strand met 32 gradenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:51 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik was toen net op vakantie, mèèèn wat heb ik gebaald![]()
Oeh, het is er dus bijna.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:50 schreef garnage-patrick het volgende:
ik zit alweer een tijdje buiten op het balkon, en het is lekker rustig buiten, was boekje lezen en,... kan me vergissen, maar dacht heeeeeel zachtjes een rommel te horen
Die dag iddquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:53 schreef Piles het volgende:
[..]
http://www.weertwente.nl/links/17072004/![]()
Ik bedoel dat er meer donders zijn. Meer bliksem. Meer boemedeboemedeboemquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, ik snap al niet wat je bedoelt met 'uiten in ontladingen' dus vraag ik me af wat jij bedoelt en wat dat voor consequenties heeft.
Ah ty, vooral voor de Jip en Janneke taal.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer donders zijn. Meer bliksem. Meer boemedeboemedeboem. En meer niet. Gewoon meer ontladingen/onweer.
Dat was een hele vette rolwolk ja, met veel hagel en veel onweer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Herinnert u zich deze nog?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=18884
http://meteomaastricht.nl/wfoto/040717/index.html
Ty, veel plezier!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:58 schreef Fredo55 het volgende:
Maar ik ga een biertje pakken in het cafe, ik kan toch niks verwachten hier in Zeeland.![]()
Mensen die onweer krijgen,veel succes.
Ik hoop niet op Duitsland-taferelen.
Proostquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:58 schreef Fredo55 het volgende:
Maar ik ga een biertje pakken in het cafe, ik kan toch niks verwachten hier in Zeeland.![]()
Mensen die onweer krijgen,veel succes.
Ik hoop niet op Duitsland-taferelen.
Pic of the day is gaaf, vlak voor een tornado:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:57 schreef DemonRage het volgende:
Steeds weer nieuwe tornado filmpjes uit Amerika op Weather.com. Ze hebben daar een goed seizoen.
Zeer boeiend beeldmateriaal!
Tering, die flitsenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:03 schreef ACT-F het volgende:
Om alvast in de stemming te komen; een webcam in Münster waar de paarse vlek op buienradar nu op afkoerst![]()
http://klimacam.uni-muenster.de/
Misschien omdat Maastricht in een dal / laag ligt ivm de omgeving (zuidoosten iig)? Zou het eigenlijk ook niet zo weten.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier rond Maastricht zakt 't - zoals zo vaak - weer in. Vraag me toch af waardoor dat komt. Vaak splitsen buien die vanuit Luik deze kant op komen zich net vóór Maastricht en ook nu - vanuit het oosten - gebeurt er hier weinig meer. Aanwezigheid van water (Maas)?
iddquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:10 schreef Stephan123 het volgende:
Hier in omgeving rotterdam niks, helemaal niks
Mooie foto.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef marcel-o het volgende:
[..]
idd![]()
waar blijft die herrie in de lucht?!![]()
check deze balk
[ afbeelding ]
Nee, niet in NL
wel vet om eens n keer in het echt te zien
Ik heb 1 keer een goede shelf gezien in NL (vorig jaar) en 1 keer een flinke rolwolk (ergens in 98 ofzo?). Verder nooit echt spectaculaire dingen gezienquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Nee, niet in NL
wel vet om eens n keer in het echt te zien
quote:
er komen niet meer tornado's als de US weer 'normaal' doet hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:24 schreef marcel-o het volgende:
[..]![]()
![]()
als de US weer normaal gaat doen lijkt me dat wel een keer vet
Met een beetje geluk valt 't daar nu wel mee. Op de buienradar lijkt er niet veel te vallen...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:31 schreef kortom het volgende:
Er onstaan gelukkig meer rode vlekken die richting Apeldoorn waaien. Hopelijk deze nog even door, heerlijk onweer! De buien kunnen ieder moment Apeldoorn bereiken (volgens de radar). Ben benieuwd
Wat zullen de bezoekers van Pinkpop balen hun tentjes
Het komt er nu met bakken uit de lucht. Slechts een paar meter zicht nuquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:34 schreef kloas_wokkel het volgende:
daar in muenster gaat t ook wel lekker (http://klimacam.uni-muenster.de/) net zag ik t licht op een gebouw nog branden maar nu ook niet meer
of er zit gewoon een tijdklok tussen die lamp natuurlijk
Nee, volgens mij niet. Tenslotte vervolgt die zware pit gewoon zijn weg. Pas als die rechtsaf slaat is het een rightmover.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:28 schreef kepler het volgende:
wel mooi om te zien dat het ene gebiedje zich los maakt, en een andere richting op trekt. Is dat nu zo'n right-mover?
Gaat daar idd behoorlijk tekeerquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het komt er nu met bakken uit de lucht. Slechts een paar meter zicht nu
Boven Limburg lost 't gewoon opquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:37 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Tenslotte vervolgt die zware pit gewoon zijn weg. Pas als die rechtsaf slaat is het een rightmover.
Het linker gebied, boven limburg nu, is wel raar. Geen idee waarom de bui zich splitste.
16 juliquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:21 schreef kepler het volgende:
[..]
\
foto van vorig jaar:
[ afbeelding ]
Net 2 dagen een nieuwe camera, dus foto is niet echt heel scherp/goed
Ja, die grote pit gaat westelijk, maar dat kleine pitje gaat gewoon noordelijkquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:37 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Tenslotte vervolgt die zware pit gewoon zijn weg. Pas als die rechtsaf slaat is het een rightmover.
Midden Ned? Noord Ned? Nieuweschans of omstreken misschien?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:42 schreef picobyte het volgende:
Ik woon tegen de grens met duitsland, en denk dat het best nog wel heftig zal zijn als het hier over komt
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:47 schreef picobyte het volgende:
ja de fox daar was een paar weken geleden nog iets van een fik he allemaal brandweer er bij en wat rook die uit de nooddeuren dreef
Volgens de buienradar kan het nog wel, wie weet, nog een half uurtje of zo en dan weten we meer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:52 schreef picobyte het volgende:
nou volgens mij was het niet veel, de toko staat nog dussehh
En zo te zien lost nu "mijn" gedeelte van die bui ook al aardig op,jammer
Blaas eens een beetje deze kant op ajb, thnx!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:58 schreef ACT-F het volgende:
Weer zo'n lange diepe dreun. Het komt langzaam maar zeker deze kant op
Afgekoeld?! In de stad is het nog 20 graden, ik heb een stille hoop dat het wel mee valt....quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:00 schreef picobyte het volgende:
Maar we hebben hier last van zeewind he dus aan de grond is het al te veel afgekoeld en van de zon krijgt de bui ook weinig energie meer nu
Trusten!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:03 schreef marcel-o het volgende:
morgenochtend weer een kans, hij zwakt idd af![]()
k gaat maffen
wekkert gaat weer om 6:50
Maakt niet zo veel uit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:00 schreef picobyte het volgende:
Maar we hebben hier last van zeewind he dus aan de grond is het al te veel afgekoeld en van de zon krijgt de bui ook weinig energie meer nu
quote:MCS'en zijn gekoppeld aan processen in de bovenlucht en de dagelijkse gang van de temperatuur en van de opwarming van het aardoppervlak speelt geen rol.
wél na de hoeveelheid drank die k op hebquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:05 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Trusten!Het is imho nog te warm om al te gaan slapen, lukt toch niet.
Ik zal een klein stukje jouw kant op sturenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Blaas eens een beetje deze kant op ajb, thnx!
Afgelopen nacht (rond 0600) was het ook nog lekker in Groningenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Afgekoeld?! In de stad is het nog 20 graden, ik heb een stille hoop dat het wel mee valt....
Ty!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zal een klein stukje jouw kant op sturen
Ik moet zeggen dat het erg langzaam deze kant op komt, maar je hoort steeds meer.
Uitgaan in Groningen is altijd gezellig, weerlichten komt in de buurt dus, mooi!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:09 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Afgelopen nacht (rond 0600) was het ook nog lekker in Groningen.
En hier is nu weerlicht te zien.
Klopt, het is flink ingezakt, maar het lijkt weer te activeren. Gek dat het zo snel verandert.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:11 schreef kahaarin het volgende:
Langzaam maar zeker dus, hmm, op de radar zakt het idd in, hopelijk krijgen we nog een staartje.![]()
Is dit nu nog hetzelfde systeem dat opeens opplopte boven Noord Italië vroeg in de middag? Dan is het wel van ver gekomen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Klopt, het is flink ingezakt, maar het lijkt weer te activeren. Gek dat het zo snel verandert.
Dat deed ik dus altijd verkeerdquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:12 schreef marcel-o het volgende:
ohja
als zo'n bui bij je in de buurt is, moet je eens een AM radio'tje aanzetten op een lege freq
is leukhoor je het geratel van de bliksems
![]()
AM hè..
bij FM hoor je er niks van
Ssst! Nietes, gewoon ontkennen. Nog even wachten met instorten.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat deed ik dus altijd verkeerd. AM dus...
![]()
Lijkt nu toch minder actief te worden.
Het systeem is bij de Oostenrijks/Duitse grens, rond 11 uur onstaan als een klein buitjequote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is dit nu nog hetzelfde systeem dat opeens opplopte boven Noord Italië vroeg in de middag? Dan is het wel van ver gekomen.
Ik heb geen idee, ik heb het niet bijgehouden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is dit nu nog hetzelfde systeem dat opeens opplopte boven Noord Italië vroeg in de middag? Dan is het wel van ver gekomen.
Oh dus, het kan nog wel, wel typisch Duits, bij de grens de kaart op laten houden.....quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://metportal.dwd.de/bvbw/appmanager/bvbw/dwdwwwDesktop/?_nfpb=true&_pageLabel=_dwdwww_wetter_warnungen_warnungen
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh dus, het kan nog wel, wel typisch Duits, bij de grens de kaart op laten houden.....
Hier neemt het toequote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:16 schreef i2Them2 het volgende:
Lijkt nu toch minder actief te worden.
Dan heeft dat buitje zich wel mooi ontwikkeld, goede omstandigheden blijkbaar.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:20 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Het systeem is bij de Oostenrijks/Duitse grens, rond 11 uur onstaan als een klein buitje.
Neemt weer wat toequote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ssst! Nietes, gewoon ontkennen. Nog even wachten met instorten.
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:26 schreef garnage-patrick het volgende:
dat wilde ik net zeggen!![]()
ik ga eens ff op balkon kijken!
Hey, ik zou net zeggen dat ik me verbeelde een flits te zien, nog niets te horen btw.quote:
Maar toch denk ik dat het binnen niet al te lange tijd is afgelopen met de pret. Al onstaat er weer een pitje aan de zuikant. Maar misschien wordt het nog wat hier (en daar).quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
Hmm, strange, het is hier nu windstil en een halve graad warmer?
Ach, volgens buienradar is het centrum van de bui nog op collision course, wie weet, in elk geval een afkoelend buitje please.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:30 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maar toch denk ik dat het binnen niet al te lange tijd is afgelopen met de pret. Maar misschien wordt het nog wat hier (en daar).
Jouw ondertitel klopt als een bus: "Shallwellgoodkomen"quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:33 schreef kortom het volgende:
Het regent al aardig in Apeldoorn en in de verte rommelt het ook goed, itsja nais
Ach, misschien nog een paar mooie klappen en dat buitje, dan ben ik tevreden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:44 schreef i2Them2 het volgende:
Het is nu toch aardig dood. Zo'n 5 ontladingen per minuut. Misschien dat het nog ff opleeft, maar de echte activiteit is er uit.
Handig je eigen 'weerstation".quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:56 schreef picobyte het volgende:
ding is prima bliksem detectie omdat hij bij het minste of geringste al crashed
De angel lijkt er ook een beetje uit te zijn, het dooft allemaal uit, misschien nog een beetje gerommel maar meer verwacht ik ook niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:59 schreef ACT-F het volgende:
Weinig inslagen per minuut. Het lijkt allemaal net ten noorden van mij voorbij te trekken.
* kahaarin heeft profiel gespiekt, bij Picobyte in de buurt dus, hier (Groningen stad) begint het ook wat meer te weerlichten en hoor ik vaag in de verte wat gerommel, zet nog niet echt door.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:10 schreef The_Terminator het volgende:
Hij komt in de buurt: http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagradar/nederland.html zometeen even de camera erbij pakken, misschien dat ik nog wat leuke flitsen vast kan leggen
Dat lichte gerommel op de achtergrond slaapt ook best wel lekkerquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:02 schreef kahaarin het volgende:
De angel lijkt er ook een beetje uit te zijn, het dooft allemaal uit, misschien nog een beetje gerommel maar meer verwacht ik ook niet.
Je schijnt gewoon met een laser in de lucht? Heb hier ook nog wel een 500mw liggen, even proberenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:22 schreef picobyte het volgende:
Vet twee kilometer verderop regent het zwaar volgens mijn laserstraal en hier is het droog, en ik zag zojuist een vette bliksemschicht de lucht doen oplichten.
Hier behalve wat flitsen en onderaards gerommel nog geen verkoeling.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:21 schreef kebabkever het volgende:
De temperatuur is hier ook hard onderuit gegaan,heb allebei de ramen helemaal open! Heerlijk! Het regent niet in. Valt aan de voorkant van het huis. Ramen op het oosten. Zit heerlijk onweer te kijken. Overigens valt de regen hier met bakken uit de hemel. Het is wel stuk meer gaan waaien![]()
Bovenstaande gedaan, merk niet veel verschil in de straalquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:25 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Je schijnt gewoon met een laser in de lucht? Heb hier ook nog wel een 500mw liggen, even proberen
Ah, zo. Helaas geen scanner dus dat zou wel de reden zijnquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:29 schreef picobyte het volgende:
Ja ik heb zo'n groene laserdiode en een simpele scanner he dan zie je echt zo'n gordijn hangen
Scheelt niet veel inderdaadquote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:33 schreef picobyte het volgende:
Emmen, dan is er een bui tussen ons door geschoven... stadskanaal hier
Zo ongeveer toen je dit schreef reed ik net met een paar collega's richting het Drielandenpunt, iets oostelijker. Daar knetterde het ook goedquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tering, wat komt hier aanzetten?
Megadonkere lucht en daar hangt een soort van nog donkerdere wolk 'in'.Hangt ter hoogte van de St. Pietersberg (zuiden van Maastricht)
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:14 schreef Fredo55 het volgende:
Vanmiddag/vanavond weer kans op buiencomplexen, grootste kans heeft het zuiden.
Héhé.. volgens mij heb ik meer kans dan gisteravond.
Morgen gewoon een droge dag.quote:Boven Duitsland (Frankfurt e.o.) ontwikkelt zich om 9 UTC een buiencomplex (HirLAM geeft indicatie, maar op de verkeerde plaats). Verplaatsen met de bovenstroming levert (onweers)buien boven het zuiden van het land op voor in de middag. Dit geeft HiRLAM ook min of meer.
Een tweede, veel zwaarder, buiencomplex verwacht HiRLAM laat op de avond en in de nacht boven het midden van het land met veel neerslag. Daar is momenteel in waarnemingen nog niets over terug te vinden. Dat blijft iets om in de gaten te houden. Het blijft nowcasting
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:38 schreef Fredo55 het volgende:
Onweer in Duitsland, richting Limburg,Brabant,Zeeland. ?!
Vooralsnog stralend weer in Breda.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:38 schreef Fredo55 het volgende:
Onweer in Duitsland, richting Limburg,Brabant,Zeeland. ?!
Ik denk dat het Zeeland links laat liggen.quote:
Zeker prachtig hier, alhoewel de temperatuur aan het afnemen is, hopelijk tijdelijk!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:04 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Groningen is ook prachtig, straks maar even lekker de stad in.
Nou, als je kijkt wordt er in de buurt van Leipzig een nieuw complex gevormd, en die zou wel is in het noorden kunnen komen!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:12 schreef aloa het volgende:
Weer weinig voor het noorden zo te zien.
Misschien later vanmiddag/vanavond.
[ afbeelding ]
Donderslag bij heldere hemelquote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:45 schreef Fredo55 het volgende:
Ik hoorde het net donderen,serieus.![]()
Terwijl er in die buien in Brabant geen onweer zit,
dus ik vraag me af of buienradar wel helemaal klopt.
Ik hoorde 2 donders, me broertje en ik keken elkaar aan, en we dachten precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Donderslag bij heldere hemel
Maar hier op Schouwen is het nog stralend weer
Da's mooi makkelijk dan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:39 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Zeker prachtig hier, alhoewel de temperatuur aan het afnemen is, hopelijk tijdelijk!
Ik ben al in het centrum, want ik woon er!
Mooi weer op de boerderij ofniet?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik hoorde 2 donders, me broertje en ik keken elkaar aan, en we dachten precies hetzelfde.![]()
Wel mooie luchten hier!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto richting het oosten:
[ afbeelding ]
Haha, inderdaad.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:08 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Mooi weer op de boerderij ofniet?
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:16 schreef JDude het volgende:
Ik schijn vrijdagochtend in Maastricht een mooie bui gemist te hebben. Was te dronken om er wakker van te worden.
Voor het eerst deze week een aardig deel van de dag zon. Was ook best warm met die felle zonquote:
quote:(ZEER) ZWARE WINDSTOTEN
Komende uren trekt zwaar onweer van oost naar west over zuid- en zuidwest Nederland, mogelijk windstoten tot 30 knopen, de kans op zware windstoten is gering
zaterdag 31 mei 2008 15.54 uur
quote:zaterdag 31 mei en zondag 01 juni 2008
Komende uren actief onweerscomplex over de zuidelijke helft.
De komende uren trekt een flink onweerscomplex van oost naar west over voornamelijk de zuidelijke helft van het land. Risico's zijn BLIKSEMINSLAGEN en WINDSTOTEN tot 50 km/uur. Later op de avond trekken nieuwe (onweers)buien het land binnen.
Gewoon nergens mee, alles kakt toch in bij de grensquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja, waar moet ik nu rekening mee houden?
Nee geen foutje, de bui en het onweer zijn gewoon ingestort, in Rotterdam zullen ze het droog houden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:39 schreef i2Them2 het volgende:
Raar dat het onweer er in één keer uit is daar bij Limburg... Foutje buienradar?
Ploft idd flink daar.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:43 schreef Bensel het volgende:
vanuit duitsland komt nu een redelijk groot actief gebied aan
Die lijken wel flink noordelijk te gaan met een tikje west erbij!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:04 schreef Fredo55 het volgende:
Die buien ten oosten van Luxemburg, zouden die ook westwaards gaan?
Grappig, dat ene (onweers)buitje in Duitsland is losgekoppelt van die grote bui,quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:24 schreef Radio-silence het volgende:
Volgens mij zakt die bui in het oosten van nederland nu al weer in!
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:51 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Grappig, dat ene (onweers)buitje in Duitsland is losgekoppelt van die grote bui,
hij zal vast denken.. fuck off, ik activeer lekker en trek lekker met onweer Nederland binnen.
Hij zal vast ook wel medelijden met ons hebben, dat het onweer maar niet wil lukken.
Zie je hem rennen joh!
Idd!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:56 schreef Take_A_Picture het volgende:
Als je ziet hoe dat aan het activeren is in Duitsland (op Buienradar)... pfoei!
Dat valt moeilijk te zeggen, zelfs als de zon onder is kan het nog activeren.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:03 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik woon in Oude Wetering (vlakbij Leiden), dus zal denk niks meekrijgen, de activiteit zal er wel uit zijn tegen de tijd dat het hier is. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |