vergeet niet dat de zon ook ondergaat, en zal zorgen voor vreemde kleurenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:54 schreef Saekerhett het volgende:
En nu is het ineens PAARS![]()
WTF, wat is er aan de hand?
Uiteraard, maar deze kleuren heb ik volgens mij nog nooit gezien!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:56 schreef kepler het volgende:
[..]
vergeet niet dat de zon ook ondergaat, en zal zorgen voor vreemde kleuren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks wordt het groenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:54 schreef Saekerhett het volgende:
En nu is het ineens PAARS![]()
WTF, wat is er aan de hand?
Hier Groningen zuid, als het de stad binnendrijft geef ik wel een gil.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:00 schreef garnage-patrick het volgende:
nou als ik naar buienlijn kijk, kunnen wij groningers nog wel lekker wat meepikken!
i hope so!
moet tuurlijk niet te extreem zijn
ik vind het nog beetje voorbarig om het te zeggen, maar als ik de buienlijn bekijk, dan komt het toch wel (dicht) in groningen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:00 schreef kahaarin het volgende:
TY Saekerhett .
![]()
paarse lucht, wazig?![]()
Pff, wat mij betreft heb ik wel zin in iig een flinke plens regen, het is zo klam en plakkerig, nu nog 22 graden, dichte bewolking en luchtvochtigheid nog steeds 66%, niets aan, zelfs een raam open helpt niet, het is buiten net zo warm als binnen.
Ik las einde vorig topic dat Groningen wrs geen onweer gaat krijgen? Kan iemand daar een beetje duidelijkheid in geven ajb? Bij voorbaat dank.
woon zelf in veendam,.. dus ik zal eerder schreeuwen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier Groningen zuid, als het de stad binnendrijft geef ik wel een gil.
Oeh, dan houd ik de camera ook in de aanslag.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:01 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
ik vind het nog beetje voorbarig om het te zeggen, maar als ik de buienlijn bekijk, dan komt het toch wel (dicht) in groningen!
Cwl, dan ga ik af op jouw geroep, weet ik wanneer ik de plantjes van de balkonrand moet halen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:03 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
woon zelf in veendam,.. dus ik zal eerder schreeuwen!
zit al met me computer naast het open balkondeur! die richting oost-zuid uitkijkt!
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:58 schreef Hi_flyer het volgende:
Weten jullie wat de dominante kleur van zonlicht is?Hmmm.. groen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ultraviolet?![]()
Zo'n plaatje was ik ook net aan het makenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=808330&tid=808330
Oeh, spannend, vraagje, het lukt niet om er een foto van te maken maar er hangen op sommige plekken bulten aan de wolken, grijze wolken met lichtere bulten, is dat mammatus (ik praat jullie nu gewoon even na) en zo ja wat doet dat?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Ja, hij lijkt richting Groningen te gaan..
Ik krijg waarschijnlijk geen onweer, Zeeland doet niet mee vanavond.
Ons?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:04 schreef Saekerhett het volgende:
Nou het komt mooi recht op ons af, niks te noordelijk
ja dat is mamatusquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, spannend, vraagje, het lukt niet om er een foto van te maken maar er hangen op sommige plekken bulten aan de wolken, grijze wolken met lichtere bulten, is dat mammatus (ik praat jullie nu gewoon even na) en zo ja wat doet dat?
Mammatus word vaak gezien als een voorbode op onweer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oeh, spannend, vraagje, het lukt niet om er een foto van te maken maar er hangen op sommige plekken bulten aan de wolken, grijze wolken met lichtere bulten, is dat mammatus (ik praat jullie nu gewoon even na) en zo ja wat doet dat?
Klinkt als mammatus ja; http://en.wikipedia.org/wiki/Mammatus_cloud . En het doet niksquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer dik noodweer (zeer plaatselijk) in het oosten vanuit Duitsland gehad. De lage gedeeltes in Enschede lagen compleet onder water en er lag zelfs 1,5 meter bij de tunnels bij station Drienerlo.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:25 schreef marcel-o het volgende:
ehm.. onploffing, vanauit duitsland?tijd geleden
Zwaluwen, ook andere vogels, gaan achter de muggen en vliegen aan, als er onweer/regen komt dan zijn de insecten ook vaak dichtbij de grond, immers hoog vliegen als het gaat regenen is niet handig, als insect zijnde dan, insecten zoeken bomen en andere schuiplaatsen op als het gaat spoken, dat is dus wel waar.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:24 schreef rgn het volgende:
Trouwens, nu we het toch over voorbodes hebben. Weet iemand wat er waar is van "Laagvliegende zwaluwen" = onweer. Of is dat een fabbeltje? En zo niet, weet iemand waarom die beesten dat doen? En hoe ze dat weten? (Luchtdruk oid?)
Zwaluwen eten muggen, muggen vliegen laag als er kutweer in aantocht is.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:24 schreef rgn het volgende:
Trouwens, nu we het toch over voorbodes hebben. Weet iemand wat er waar is van "Laagvliegende zwaluwen" = onweer. Of is dat een fabbeltje? En zo niet, weet iemand waarom die beesten dat doen? En hoe ze dat weten? (Luchtdruk oid?)
In Eindhoven is toen een gedeelte centrum ondergelopen en een paar viaducten hadden water op de bodem staan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer dik noodweer (zeer plaatselijk) in het oosten vanuit Duitsland gehad. De lage gedeeltes in Enschede lagen compleet onder water en er lag zelfs 1,5 meter bij de tunnels bij station Drienerlo.
Maar dan de hamvraag, hoe weten die muggen dat? Luchtdruk en luchtvochtigheid oid?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zwaluwen, ook andere vogels, gaan achter de muggen en vliegen aan, als er onweer/regen komt dan zijn de insecten ook vaak dichtbij de grond, immers hoog vliegen als het gaat regenen is niet handig, als insect zijnde dan, insecten zoeken bomen en andere schuiplaatsen op als het gaat spoken, dat is dus wel waar.
Vorig jaar 10 juni:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In Eindhoven is toen een gedeelte centrum ondergelopen en een paar viaducten hadden water op de bodem staan.
Combinatie denk ik, zelf nadenken doen insecten niet, het zal instinct zijn idd. Insecten kun je alleen observeren, je kunt niet echt zien wat ze denken immers.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef rgn het volgende:
[..]
Maar dan de hamvraag, hoe weten die muggen dat? Luchtdruk en luchtvochtigheid oid?
* kahaarin heeft de plantenbakken toch maar alvast uit voorzorg van de balkonrand afgehaald, in een bui is dat niet leuk om te doen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:30 schreef Haraldvdl het volgende:
veel plezier Groningen...zo te zien krijgen jullie de volle lading
Heute Deutschland, morgen die Niederlande!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:23 schreef Meddo het volgende:
eerste flits gevolgd door wat gerommel zojuis boven achterhoek/grens
IT HAS PASSED THE BORDER![]()
!!!111
¿Que? Je bedoelt een hoop geknetter maar verder geen bijzonders oid?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:40 schreef i2Them2 het volgende:
Activeerd weer qua ontladingen. Komt waarschijnlijk omdat de zon nu onder is.
Yepz... dat kwam ook uit het oosten. Koninginnedag 2004quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:29 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In Eindhoven is toen een gedeelte centrum ondergelopen en een paar viaducten hadden water op de bodem staan.
zoek dekking................ haal je bloempotten nu naar binnenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
¿Que? Je bedoelt een hoop geknetter maar verder geen bijzonders oid?
Hoe bedoelt u? Wat voor iets bijzonders?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
¿Que? Je bedoelt een hoop geknetter maar verder geen bijzonders oid?
Nee, van de duitsers moeten we het niet hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:35 schreef Piles het volgende:
Zeeland wordt weer mooi overslagen![]()
Gisteren ook bijna niks geen regen hier
Zijn al binnen, zie de post voor vorige.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:44 schreef Haraldvdl het volgende:
[..]
zoek dekking................ haal je bloempotten nu naar binnen
Ik heb geen flauw idee, ik snap al niet wat je bedoelt met 'uiten in ontladingen' dus vraag ik me af wat jij bedoelt en wat dat voor consequenties heeft.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:45 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hoe bedoelt u? Wat voor iets bijzonders?
Memorabele dagquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:46 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, van de duitsers moeten we het niet hebben.
Met een zuidenwind hebben we meestal meer kans,
(onweer vanuit Frankrijk)
Dat was ook zo op 17-07-04.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yepz... dat kwam ook uit het oosten. Koninginnedag 2004![]()
De temperatuur steeg toen tot in het begin van de avond voorbij de 24°C en het voelde bestwel broeierig aan. Toen kwam er vanuit het OZO een flinke onweersbui opzetten. En die was vet.
Ik was toen net op vakantie, mèèèn wat heb ik gebaaldquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee meer wat er toen was
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Herinnert u zich deze nog?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ook, ik zat in Italië aan het strand met 32 gradenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:51 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik was toen net op vakantie, mèèèn wat heb ik gebaald![]()
Oeh, het is er dus bijna.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:50 schreef garnage-patrick het volgende:
ik zit alweer een tijdje buiten op het balkon, en het is lekker rustig buiten, was boekje lezen en,... kan me vergissen, maar dacht heeeeeel zachtjes een rommel te horen
Die dag iddquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:53 schreef Piles het volgende:
[..]
http://www.weertwente.nl/links/17072004/![]()
Ik bedoel dat er meer donders zijn. Meer bliksem. Meer boemedeboemedeboemquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, ik snap al niet wat je bedoelt met 'uiten in ontladingen' dus vraag ik me af wat jij bedoelt en wat dat voor consequenties heeft.
Ah ty, vooral voor de Jip en Janneke taal.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er meer donders zijn. Meer bliksem. Meer boemedeboemedeboem. En meer niet. Gewoon meer ontladingen/onweer.
Dat was een hele vette rolwolk ja, met veel hagel en veel onweer.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Herinnert u zich deze nog?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=18884
http://meteomaastricht.nl/wfoto/040717/index.html
Ty, veel plezier!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:58 schreef Fredo55 het volgende:
Maar ik ga een biertje pakken in het cafe, ik kan toch niks verwachten hier in Zeeland.![]()
Mensen die onweer krijgen,veel succes.
Ik hoop niet op Duitsland-taferelen.
Proostquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:58 schreef Fredo55 het volgende:
Maar ik ga een biertje pakken in het cafe, ik kan toch niks verwachten hier in Zeeland.![]()
Mensen die onweer krijgen,veel succes.
Ik hoop niet op Duitsland-taferelen.
Pic of the day is gaaf, vlak voor een tornado:quote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:57 schreef DemonRage het volgende:
Steeds weer nieuwe tornado filmpjes uit Amerika op Weather.com. Ze hebben daar een goed seizoen.
Zeer boeiend beeldmateriaal!
Tering, die flitsenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:03 schreef ACT-F het volgende:
Om alvast in de stemming te komen; een webcam in Münster waar de paarse vlek op buienradar nu op afkoerst![]()
http://klimacam.uni-muenster.de/
Misschien omdat Maastricht in een dal / laag ligt ivm de omgeving (zuidoosten iig)? Zou het eigenlijk ook niet zo weten.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier rond Maastricht zakt 't - zoals zo vaak - weer in. Vraag me toch af waardoor dat komt. Vaak splitsen buien die vanuit Luik deze kant op komen zich net vóór Maastricht en ook nu - vanuit het oosten - gebeurt er hier weinig meer. Aanwezigheid van water (Maas)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |