vi.nlquote:
Fernandez is de nieuwste Uruguayaan van FC Groningen
EXCLUSIEF - Sebastián Fernandez voetbalt komend seizoen bij FC Groningen. De Eredivisionist stelt vrijdagmiddag 15.00 uur de Uruguayaanse international voor.
Fernandez is een 23-jarige aanvaller, die op dit moment onder contract staat bij Sporting Club Defensor. Momenteel verblijft hij met de Uruguayaanse nationale ploeg in Europa, waarmee hij zowel tegen Griekenland als tegen Noorwegen speelde.
Komend seizoen moet Fernandez met Marcus Berg het nieuwe spitsenkoppel gaan vormen van FC Groningen. Hij volgt in de voetsporen van landgenoten en huidige Ajacieden Bruno Silva en Luis Suárez.
Ach een geintje moet kunnen toch?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:24 schreef Sethje het volgende:
boeie die transfer
Niks, ik heb effe Ajax-vakantie nu.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:31 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ach een geintje moet kunnen toch?Wat is nu wel boeiend?
Hij mag een jaartje langer rijpen dan Suarez?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:21 schreef Trancelocator het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
vi.nl
Over twee jaar bij Ajax.
Die is in de geruchten al vervangen door een Argentijnse beul.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:26 schreef Breach het volgende:
Hoe zou het met onze nieuwe Griekse God zijn. Hoor weer er weer niks meer over..
Inderdaad. Rot op met je Groningen nieuws.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:24 schreef Sethje het volgende:
boeie die transfer
idd. ze mogen Ajax wel dankbaar zijnquote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:37 schreef BobbyHill het volgende:
Als ik Groningen was zou ik bij die Zuid-Amerikanen juist pochen met het feit dat Ajax graag bij je komt shoppen. Mooi opstapje. En met die reputatie heb je zo weer een nieuwe verrassing gecontracteerd
groot verlies voor Ajaxquote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:08 schreef sjimz het volgende:
Heijblok is naar De Graafschap toe!
Ach ja..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:08 schreef sjimz het volgende:
Aardige gozer, wens 'm veel succes!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:08 schreef sjimz het volgende:
enquote:• Ajax heeft nieuwe Uruguayaan voor seizoen 2009/10 binnen.
Colin van Oort en 110 varianten
quote:• De hoeveelste ben ik die zegt dat Fernandez over twee jaar wel bij Ajax zal spelen?
Maarten van Rooij (nummer 111)
Als Gentenaar weggaat kunnen wij opzoek naar een extra keeper.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:08 schreef sjimz het volgende:
Die gast heeft de medische keuring niet doorstaanquote:Fernandez is de nieuwste Uruguayaan van FC Groningen
EXCLUSIEF - Sebastián Fernandez voetbalt komend seizoen bij FC Groningen. De Eredivisionist stelt vrijdagmiddag 15.00 uur de Uruguayaanse international voor.
Fernandez is een 23-jarige aanvaller, die op dit moment onder contract staat bij Sporting Club Defensor. Momenteel verblijft hij met de Uruguayaanse nationale ploeg in Europa, waarmee hij zowel tegen Griekenland als tegen Noorwegen speelde.
Komend seizoen moet Fernandez met Marcus Berg het nieuwe spitsenkoppel gaan vormen van FC Groningen. Hij volgt in de voetsporen van landgenoten en huidige Ajacieden Bruno Silva en Luis Suárez.
Verkeerde topic.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:42 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Die gast heeft de medische keuring niet doorstaan
terwijl hij elke wedstrijd heeft gespeeld bij z'n club afgelopen seizoenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:42 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Die gast heeft de medische keuring niet doorstaan
quote:Ajax, PSV en AZ in Europese elitegroep
30 mei 2008
Ajax, PSV en AZ nemen plaats in de European Clubs Association (ECA), de opvolger van de G14. De ECA bestaat uit de 104 'grootste' clubs uit Europa. De clubs worden uitgenodigd op basis van de Europese resultaten in de laatste vijf seizoenen.
De belangrijkste Europese voetballanden, zoals Engeland, Spanje en Italië, mogen vijf clubs afvaardigen. Nederland en vijf andere landen leveren in totaal drie clubs. Van de drie Nederlandse clubs heeft PSV de laatste vijf seizoenen de meeste punten behaald, voor AZ en Ajax. Feyenoord valt buiten de boot.
Op 7 en 8 juli komen de clubs van de ECA voor het eerst bij elkaar in het Zwitserse Zürich. Karl-Heinz Rummenigge, sinds 2002 voorzitter van Bayern München, is benoemd tot eerste voorzitter van dit nieuwe Europese orgaan.
Jij weet nu al dat het een goeie speler word?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:49 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
terwijl hij elke wedstrijd heeft gespeeld bij z'n club afgelopen seizoen![]()
maargoed, t'is een groot bedrag voor een club als Groningen dus ze willen het risico niet nemen, ik kan het begrijpen. jammer voor Ajax.
Ik denk dat zijn visie op 1 lijn staat met de scouting van groningenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:51 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jij weet nu al dat het een goeie speler word?
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:03 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn visie op 1 lijn staat met de scouting van groningen
Er is helemaal geen Matijssen geselecteerdquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:09 schreef Pritt het volgende:
Uit insiderbronnen heb ik vernomen dat Matijssen vervangen gaat worden door Colin bij het Nederlands Elftal.
Ja pijnlijk man.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:26 schreef toma het volgende:
[..]
geen Feyenoord. Aiii pijnlijk voor die kakkerlakjes.
Net of wij hier mee mogen pronken. Ik vind de resultaten van de laatste jaren in Europa net zo pijnlijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:26 schreef toma het volgende:
[..]
geen Feyenoord. Aiii pijnlijk voor die kakkerlakjes.
Spellingsfanaat !quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:43 schreef Nashje het volgende:
[..]
Er is helemaal geen Matijssen geselecteerd. En als je Danny Mathijssen bedoeld, die ook niet, dus volgens mij lul je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We are living in a material world, and I am a material girl
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:58 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Spellingsfanaat !Je haptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:
Die doelstelling gaat officieel pas in zodra AEGON de hoofdsponsor isquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:28 schreef MaxC het volgende:
Doelstelling 'naar top 16 europa' net niet gehaald, we horen bij de beste 104
Even in mijn glazenbol kijken, momentje.quote:
En?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:33 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Even in mijn glazenbol kijken, momentje.
quote:Fotoarchief gestaag online
Amsterdam, 30 mei 2008
Het is een heidens, maar dankbaar karwei: het digitaliseren van honderdduizenden foto’s, negatieven en dia’s uit het Ajax-archief. Samen met de actuele foto’s van Ajax-fotograaf Louis van de Vuurst vormen ze de basis voor de voortdurend uitdijende commerciële database.
Rond de 1.600 oude beelden staan nu op de Ajax Beeldbank. Van de Vuurst heeft inmiddels zo’n drieduizend actuele foto’s geplaatst. De online-beeldbank is opgezet in januari 2008. Het idee is mede afkomstig van Van de Vuurst, die sinds 1989 werkt voor de club. ,,Ik heb het altijd zonde gevonden dat er zoveel mooie Ajax-foto’s zijn waarmee niemand wat kan of doet. Kijk alleen al naar mijn eigen archief: alles zit maar opgeborgen, niemand weet wat ik heb en wat er allemaal is. Elke dag weer die vragen: ‘Heb je dit of heb je dat?’Alles ligt letterlijk en figuurlijk in een donkere kamer. Er kwam uitsluitend wat uit voor op de website of voor in de Kick Off.”
Toevallig liep Thijs Lindeman, voorzitter van het Ajax Erfgoed Comité, ook met het idee rond om (oude) foto’s te digitaliseren, alleen vanuit een heel ander perspectief. ,,Ik was op de Toekomst in de archiefruimte waarin ik onder meer een clubblad uit 1918 zag liggen. Ik dacht: ‘maar wat als de boel hier in de brand gaat? Dan hebben we niets meer’. Ik ben begonnen met alles in brandwerende kasten te leggen, maar kwam al gauw op de gedachte dat ik alles ook in de computer wilde hebben staan.” Erfgoed Comitélid Henny Schuurman is daarmee ongeveer een half jaar geleden begonnen.
Ondertussen had Louis van de Vuurst al een balletje over zijn eigen archief opgegooid bij Ajax-mediamanager Mark van Leest. Van Leest: ,,Ik vond het niet alleen interessant voor onze eigen medewerkers, maar ook voor de landelijke media. Louis is overal bij. Neem de contractondertekening van Darío Cvitanich vorige maand. Hij kwam min of meer onverwacht langs om zijn contract te ondertekenen, er was dus ook geen persmoment georganiseerd. Na de sessie vloog Cvitanich direct weer terug naar Argentinië. Logisch dus dat wij als enige de foto’s hadden. Louis zet die beelden dan direct online, zodat niemand meer iets hoeft te missen.”
,,Commercieel is het ook interessant voor de media: ze hoeven niet zelf meer iemand naar onze wedstrijden te sturen. En ieder medium kunnen we exclusieve beelden garanderen; de bladen hoeven dus niet bang te zijn dat ze allemaal dezelfde foto’s krijgen.” Het Algemeen Dagblad, Sportweek, de Telegraaf, het Parool en Trouw haalden de afgelopen maanden al beelden van de bank.Vooral de beelden die Van de Vuurst van achter de schermen maakt vinden gretig aftrek. Eigenlijk publiceert hij alles met uitzondering van foto’s van jeugdspelers en privézaken van spelers.
Inmiddels bepalen Lindeman, Van de Vuurst en Van Leest samen wat er op de beeldbank komt te staan. Van de Vuurst, die in 2007 werd genomineerd voor de Zilveren Camera met zijn foto van Jaap Stam: ,,Maar eigenlijk is het vanaf nu heel simpel: alles wat ik sinds januari fotografeer komt erop. Inmiddels heb ik ook al mijn foto’s van vorig jaar erop gezet.” Vanwege de komst van Danny Blind en het vertrek van John Heitinga zijn er bijvoorbeeld ook ‘mapjes’ met de gehele (gefotografeerde) carričre van deze twee Ajacieden online gezet. De aanhalingstekens staan er niet voor niets: het gaat om zo’n vierhonderd foto’s per persoon.
Een zeer gewilde foto van Louis van de Vuurst.
Een zeer gewilde foto van Louis van de Vuurst.
Henny Schuurman en Erik Dijkman zijn de uitvoerende mannen achter die andere component van de beeldbank, het Ajax-archief. Ze zouden jarenlang onafgebroken kunnen werken aan het digitaliseren, zó groot is het archief. Honderduizenden (zwartwit)foto’s, dia’s en negatieven bevinden zich in het archief op de Toekomst. Schuurman: ,,Het is alleen al goed om alles te digitaliseren omdat er anders ook teveel verloren gaat. Ik denk dat we al met al maar zo’n dertigduizend stuks in een redelijke kwaliteit kunnen opslaan; de rest is al te oud of te zeer beschadigd.” Vanzelfsprekend wordt dit wél bewaard en ingescand, het komt alleen niet op de beeldbank terecht. Deze foto’s krijgen een plaatsje in het eigen archief van het Ajax Erfgoed Comité.
De twee hebben zich tot nu toe toegelegd op competitiefoto’s uit de jaren tachtig, waarin Marco van Basten zijn opwachting maakte en de Europa Cup II werd gewonnen. Dijkman: ,,Maar we hebben ook al een basis gecreëerd van zo’n vijftig foto’s uit de jaren 1900 tot 1940, en van de Europa Cup I-overwinningen. Ook werken we met thema’s, bijvoorbeeld de trainers of de beroemde visdagen van vroeger. En we hebben ook al mapjes van Marco van Basten, Johan Cruijff en Dennis Bergkamp.” Dat lijkt niet veel, maar is het wél. De twee moeten de foto’s één voor één handmatig inscannen. Dia’s gaan per twaalf tegelijk, maar het scannen ervan duurt langer: zo’n tien tot vijftien minuten.
Schuurman en Dijkman genieten desondanks van hun werk: ,,We vinden zoveel mooie beelden terug, allemaal hebben ze historische of emotionele waarde”, zegt Schuurman. Voor Ajax hebben ze nu ook commerciële waarde, want de beelden op de bank zijn niet gratis te gebruiken door derden. Op www.media.ajaximages.com kun je zien wat de tarieven zijn, hoe je je moet registreren en hoe je de foto’s vervolgens kunt downloaden. Dit is overigens alleen mogelijk door professionele media. ‘Gewone’ lezers van deze website moeten de site vooral goed blijven bezoeken: de beelden erop worden immers steeds gevarieerder en behoren over een uurtje óók officieel tot het Ajax-archief.
quote:
Ik neem aan dat je Poepon bedoeltquote:
3 jaar? Ik denk dat hij na anderhalf jaar wel rijp is voor een club als NEC of NAC of Utrecht ofzoquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:30 schreef denthemen het volgende:
Amsterdam, 30 mei 2008
Ajax heeft met Sparta overeenstemming bereikt over de transfer van Rydell Poepon. In april werd bekend dat de 20-jarige Ajacied mocht uitkijken naar een andere club, ondanks zijn tot medio 2010 doorlopende contract.
Poepon werd tijdens het seizoen 2006-2007 al verhuurd aan Willem II. De aanvaller, die dat voetbaljaar begon bij Jong Ajax, kwam vorig seizoen negen keer in actie voor de Tilburgse eredivisionist. Poepon was afgelopen seizoen met tien treffers clubtopscorer van Willem II.
Als de spits komende week medisch wordt goedgekeurd, tekent hij een contract voor drie jaar bij Sparta Rotterdam.
Heeft Real Madrid nu ook al interesse in hem?quote:Sulejmani herstelt goed van kniekwetsuur
De revalidatie van Miralem Sulejmani verloopt voorspoedig. De aanvaller van sc Heerenveen heeft last van een knieblessure, maar wordt met de dag fitter. Een operatie is dan ook definitief van de baan.
Op de officiële clubsite van de Friezen is de fysiotherapeut van de club, Erik ten Voorde, positief over het herstel van Sulejmani. "De knie is in orde. Mickey moet weer optrainen en krijgt een trainingsschema van ons mee. De verwachting is dat hij op 7 juli, als de voorbereiding start, weer klaar is. We verwachten dat het goed gaat, maar willen dat een deskundige een oogje in het zeil houdt. We moeten uitsluiten hij zich forceert."
Overigens is het nog maar zeer de vraag of de 19-jarige Serviër op 7 juli nog wel onder contract staat bij Heerenveen. Sulejmani staat immers nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax en Chelsea, terwijl ook Real Madrid, PSV en Feyenoord interesse hebben.
Enorm vet. Dat ga ik eens ff in de gaten houden. Je moet schijnbaar alleen eerst een account hebben om te kunnen zoeken, nietwaar? Binnenkort ff regelen.quote:
Ik hoop het niet, Real speelt wel CL (ik denk dat dat de reden is dat Sulejmani nog niet bij Ajax zit)quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:47 schreef _Mike_ het volgende:
Voetbalprimeur vind het meestal leuk om wat extra grote clubs bij transfers te zetten, maar het zou waar kunnen zijn ja.
Sowieso vind ik dat hij volgend jaar aanvoerder moet wordenquote:
Neuh, klaas gewoon, al word klaas gewisseld dan mag hij em overnemen!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:14 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat hij volgend jaar aanvoerder moet worden
Gabri moet aanvoerder worden.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Neuh, klaas gewoon, al word klaas gewisseld dan mag hij em overnemen!
quote:
Laten we eerst maar kijken wat de basis wordt volgend seizoen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:15 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Neuh, klaas gewoon, al word klaas gewisseld dan mag hij em overnemen!
Dat gaat het niet worden, zijn Nederlands is echt niet goed genoegquote:
Volgend seizoen wordt Spaans de voertaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:36 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat gaat het niet worden, zijn Nederlands is echt niet goed genoeg
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:57 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Volgend seizoen wordt Spaans de voertaal.
Kan Kluivert mooi komen, we hebben dan nog een leraar Spaans nodigquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:57 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Volgend seizoen wordt Spaans de voertaal.
Lekker boeiend hoor. Wat heeft ie nou laten zien ? 1 seizoenshelft? Kom op zeg en dan de hoofdprijs vragen plus een bonus mocht het wat worden. Voor 4 miljoen plus 20% bij doorverkoop met winst zou ik zo tekenen. Voor 11 en 20% zou ik ze een kaartje uit amsterdam sturen met de groeten!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:40 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Heeft Real Madrid nu ook al interesse in hem?![]()
Bron: voetbalprimeur
Het geld zal mij een rotzorg wezen als hij ons kampioen maakt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoor. Wat heeft ie nou laten zien ? 1 seizoenshelft? Kom op zeg en dan de hoofdprijs vragen plus een bonus mocht het wat worden. Voor 4 miljoen plus 20% bij doorverkoop met winst zou ik zo tekenen. Voor 11 en 20% zou ik ze een kaartje uit amsterdam sturen met de groeten!
Das waar, maar je hebt niet echt de zekerheid dat hij ons kampioen gaat maken. Beter investeren we het geld dat we nu hebben in de verdediging.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Het geld zal mij een rotzorg wezen als hij ons kampioen maakt.
En als hij een versterking is, vind ik het dubbel en dwars waardquote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Das waar, maar ik bedoelde dat we Cvitanich gehaald hebben als vervanger voor Huntelaar. Dat we eindelijk geleerd hebben van de fouten met Zlatan en Sneijder, en dat Huntelaar dan niet vertrekt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 03:42 schreef twi het volgende:
Sulejmani - Huntelaar - Suarez
Wat vervanger? Beste voorhoede van Nederland bedoel je
Daar heb je gelijk in. Maar kan je spelers van 7mil of meer op de bank zetten? Ik weet niet of Ajax dat financieel kan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 03:52 schreef twi het volgende:
Cvitanich staat er niet gelijk hoor. Die 4 spelers kun je mooi af laten wisselen. Maargoed, eerst maar eens een centrale verdediger, defensie middenvelder en linksback.
Ja, dat is waar. Maar je weet niet zeker of het eruit gaat komen bij Sulejmani. En dan een gok nemen met 11miljoen als we harder verdedigers nodig hebben lijkt mij onverstandig.quote:Wat Ajax voor spelers uitgeeft boeit me niet, als het maar goede, jonge en talentvolle spelers zijn. Huntelaar kostte 9, maar levert het dubbele of misschien zelfs het driedubbele op.
Er is haast altijd wel een speler afwezig, ik verwacht dat ze allemaal wel aan het wedstrijden komen, dus vier 'basisspelers' voor drie posities is geen overbodige luxe.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 04:30 schreef TheJanitor het volgende:
Daar heb je gelijk in. Maar kan je spelers van 7mil of meer op de bank zetten? Ik weet niet of Ajax dat financieel kan.
Natuurlijk wel, die argentijn is voor 5 jaar vastgelegd. Die gaat natuurlijk het eerste jaar wennen aan het systeem en volgend jaar kan hij het vertrek van Huntelaar opvangen. Als hij blijft natuurlijk..quote:Op zaterdag 31 mei 2008 04:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar kan je spelers van 7mil of meer op de bank zetten? Ik weet niet of Ajax dat financieel kan.
[..]
Ja, dat is waar. Maar je weet niet zeker of het eruit gaat komen bij Sulejmani. En dan een gok nemen met 11miljoen als we harder verdedigers nodig hebben lijkt mij onverstandig.
Geld zal mij ook een zorg zijn hoor maar het gaat om je onderhandelinsgspositie voor de toekomst. Als je hier hapt zal je de volgende keer nog meer moeten betalen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:35 schreef F1Bas het volgende:
[..]
is niet raar. mislopen CL heeft de transfer afgeketst.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:19 schreef devv05 het volgende:
Ik vind het maar raar dat het nu opeens doodstil is rondom Sulejmani.
hij is gekeurd in rdam hoorquote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:19 schreef devv05 het volgende:
Ik vind het maar raar dat het nu opeens doodstil is rondom Sulejmani.
Wat een gelul zeg, hij heeft het nooit zelf over CL spelen gehad. Het enige probleem is nog het transferbedrag en die 20% clausule..quote:Op zaterdag 31 mei 2008 11:38 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
is niet raar. mislopen CL heeft de transfer afgeketst.
doe niet zo naiefquote:Op zaterdag 31 mei 2008 12:55 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, hij heeft het nooit zelf over CL spelen gehad. Het enige probleem is nog het transferbedrag en die 20% clausule..
Get your facts straight
Naief? Ik ben gewoon realistisch. Een jongen van 19 snapt ook wel dat hij nog zat CL tijd krijgt als hij door blijft groeien. Want wat heeft hij nu eigenlijk laten zien? hij heeft een jaar leuk gevoetbalt bij SCH maar constant is hij iig nog niet geweest.quote:
zo iemand ziet psv/ajax/feyenoord als een opstap naar een grote club, dus blijft die max 3 jaar.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Naief? Ik ben gewoon realistisch. Een jongen van 19 snapt ook wel dat hij nog zat CL tijd krijgt als hij door blijft groeien. Want wat heeft hij nu eigenlijk laten zien? hij heeft een jaar leuk gevoetbalt bij SCH maar constant is hij iig nog niet geweest.
O'rly? Elke speler weet dat als je bij Ajax speelt en je goed speelt je binnen de kortste keren gescout gaat worden zelfs speel je geen europees voetbal.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
zo iemand ziet psv/ajax/feyenoord als een opstap naar een grote club, dus blijft die max 3 jaar.
dus is de CL wel belangrijk
Gelul, Feyenoord wint prijzen, Heerenveen nooit.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:23 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
O'rly? Elke speler weet dat als je bij Ajax speelt en je goed speelt je binnen de kortste keren gescout gaat worden zelfs speel je geen europees voetbal.
Dus waarom is CL zoveel beter voor een speler dan UEFA cup voetbal, de club verdient een stuk meer met CL maar hij niet.
Oja Feyenoord is geen stap omhoog voor hem, meer een stap omlaag.
En Heerenveen probeert echt structureel bij de tot 5 te horen, iets wat Feyenoord niet meer lukt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:26 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Gelul, Feyenoord wint prijzen, Heerenveen nooit.
En als die kan kiezen tussen ajax en psv gaat die toch naar PSV.
Maar waar hebben we het over, zo super was die niet dit seizoen. Maakten veel kansen niet af
Omdat er meer gescout zal worden bij CL wedstrijden, want meer mensen/clubs zien zulke wedstrijden.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:29 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En Heerenveen probeert echt structureel bij de tot 5 te horen, iets wat Feyenoord niet meer lukt.
Geef eens antwoord op mijn andere vraag..Waarom is CL zoveel belangrijker dan UEFA cup voetbal voor een speler?
Niet zo super? dat zeg je ook nu omdat je weet dat hij niet voor Feyenoord te halen is, toen hij in verband werd gebracht met Verbeek was je helemaal lyrisch over hem.
Omdat? In Spanje vooral zenden ze gewoon nog samenvattingen uit van "alle" Ajax wedstrijden hoor. Scouts zitten er zelfs bij Ajax - VVV...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:31 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Omdat er meer gescout zal worden bij CL wedstrijden, want meer mensen/clubs zien zulke wedstrijden.
Een fc karnten-ajax zal niet bijzonder voor scouts zijn.
Suarez zeker hoor, Als er deze zomer een club uit engeland/spanje/italie voor de deur staat waar die meer kan verdienen wil die wegquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:33 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Omdat? In Spanje vooral zenden ze gewoon nog samenvattingen uit van "alle" Ajax wedstrijden hoor. Scouts zitten er zelfs bij Ajax - VVV...
Want wat hebben Huntelaar en Sneijder eigenlijk op CL niveau laten zien de afgelopen jaren?
Het lijkt mij sterk dat een speler 1 jaar komt ballen en het volgende jaar alweer weg wil.
Misschien wel misschien niet, dat blijft toch gokkenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Suarez zeker hoor, Als er deze zomer een club uit engeland/spanje/italie voor de deur staat waar die meer kan verdienen wil die weg
Das nog altijd beter dan een middelmatige selectie hebben waarvoor helemaal geen clubs in de rij staanquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Suarez zeker hoor, Als er deze zomer een club uit engeland/spanje/italie voor de deur staat waar die meer kan verdienen wil die weg
Nou, zou suarez niet kwijt willen , als ik hem had.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Das nog altijd beter dan een middelmatige selectie hebben waarvoor helemaal geen clubs in de rij staan
Nee dat klopt, maar Ajax - HSV, Ajax-Ac Milan, Ajax - Valencia en Ajax-Everton zijn prachtwedstrijden!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:31 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Omdat er meer gescout zal worden bij CL wedstrijden, want meer mensen/clubs zien zulke wedstrijden.
Een fc karnten-ajax zal niet bijzonder voor scouts zijn.
Kleine kans op die wedstrijdenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar Ajax - HSV, Ajax-Ac Milan, Ajax - Valencia en Ajax-Everton zijn prachtwedstrijden!
Jij moet je eens ergens in gaan verdiepen voordat je hier weer onzin gaat plaatsenquote:
In de CL speel je gemiddeld toch tegen betere clubs/spelers dan in de Uefa cup.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:29 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn andere vraag..Waarom is CL zoveel belangrijker dan UEFA cup voetbal voor een speler?
Ik verdiep me wel hoor.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:56 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Jij moet je eens ergens in gaan verdiepen voordat je hier weer onzin gaat plaatsen
Het is goed mogelijk dat we tegen 1 van die teams komen...
Vorige jaren staan helemaal los van aankomend jaar, en als je dus wel de poulefase haalt (wat goed te doen moet zijn) loot je waarschijnlijk 1 van die tegenstanders.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik verdiep me wel hoor.
Het is onmogelijk dat Ajax tegen 1 van deze wedstrijden moet in de 1e ronde.
Echt ver zijn jullie niet gekomen de afgelopen jaren in Europa.
Dus ik vind het niet van zelfsprekend dat jullie wel ff de poule halen. En ja dan kan je tegen 1 of 2 van deze clubs komen ja.
Ben benieuwd. Lijkt me leuk hoor een Feyenoord - Ajax in de uefa cupquote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Vorige jaren staan helemaal los van aankomend jaar, en als je dus wel de poulefase haalt (wat goed te doen moet zijn) loot je waarschijnlijk 1 van die tegenstanders.
En onmogelijk is het zeker niet.
Je zit de hele tijd maar te zeiken over Ajax. Dit creëert bij mij het idee dat je niet in staat bent naar je eigen club te kijken of dat je gigantisch jaloers bent op Ajax.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik verdiep me wel hoor.
Dus ik vind het niet van zelfsprekend dat jullie wel ff de poule halen. En ja dan kan je tegen 1 of 2 van deze clubs komen ja.
Inderdaad, het halen van de poulefase is verre van vanzelfsprekend tegenwoordig, zoals de afgelopen jaren uitgewezen hebben is Ajax nou niet bepaald een grootmacht tegen subtoppers laat staan toppers, daarom ook zie ik liever dat Ajax Uefa speelt dan CL puur en alleen omdat een team een basis nodig heeft.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik verdiep me wel hoor.
Ik heb het afgelopen jaar meer dan genoeg gezeken op Feyenoord hoor. Ik was de 1e van dit forum die riep dat van Marwijk weg moest.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:05 schreef Static-NL het volgende:
[..]
Je zit de hele tijd maar te zeiken over Ajax. Dit creëert bij mij het idee dat je niet in staat bent naar je eigen club te kijken of dat je gigantisch jaloers bent op Ajax.
Want hoe groot is de kans dat een speler die niet naar Ajax wil wel naar Feyenoord wil komen?
Want hoever is Feyenoord de laatste jaren gekomen in Europa?
Vorige seizoen kwam feyenoord geeneens in de buurt van de titel en dit seizoen gaat dat natuurlijk lukken met bijna de zelfde smalle selectie en met de zelfde oude spelers die nu nog een jaartje ouder zijn.
Je kent Jorien toch wel langer dan vandaag, als wij volgend jaar kampioen worden is hij opeens gedeeltelijk Ajacied en komen er teksten als "Helemaal niets in Eindhoven" in zijn signaturequote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:05 schreef Static-NL het volgende:
[..]
Je zit de hele tijd maar te zeiken over Ajax. Dit creëert bij mij het idee dat je niet in staat bent naar je eigen club te kijken of dat je gigantisch jaloers bent op Ajax.
Want hoe groot is de kans dat een speler die niet naar Ajax wil wel naar Feyenoord wil komen?
Want hoever is Feyenoord de laatste jaren gekomen in Europa?
Vorige seizoen kwam feyenoord geeneens in de buurt van de titel en dit seizoen gaat dat natuurlijk lukken met bijna de zelfde smalle selectie en met de zelfde oude spelers die nu nog een jaartje ouder zijn.
Omdat het een mogelijke keuze was voor die sule nog wat.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:08 schreef devv05 het volgende:
[..]
Inderdaad, dus waarom begon je ook alweer over fnoord?
De enige reden om voor Feyenoord te gaan in plaats van Ajax zou zijn als Sulemanji een Feyenoord hart heeft.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Omdat het een mogelijke keuze was voor die sule nog wat.
Ajax/Feyenoord/PSV. Daarna kwam er een Feyenoord bash
Ow als Sulemanji moet gaan kiezen tussen Feyenoord en Ajax weet ik ook wel dat hij 100 procent voor Ajax kiest hoor.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:15 schreef Static-NL het volgende:
[..]
De enige reden om voor Feyenoord te gaan in plaats van Ajax zou zijn als Sulemanji een Feyenoord hart heeft.
En zover ik weet heeft hij geen feyenoord verleden en is ook geen giga feyenoord supporter.
PSV zou ik zelf ook ontwijken op dit moment vanwege hun interne problemen en god weet wat daar nog allemaal gaat gebeuren de komende maanden want het lijkt nu rustig maar soms heb ik het gevoel alsof het elk moment gaat ontploffen en diverse spelers vertrekken.
Voordelen aan PSV de CL en de nieuwe trainer Stevens.
Het nadeel aan Ajax is dat je een trainer hebt die alleen een naam heeft en deze naam heeft hij nog van zijn spelers loopbaan en heeft zich dus als trainer absoluut nog niet bewezen. Tevens de kans dat afhankelijk van je positie je best veel concurrentie zult hebben.
PSV is de beste optie ja. Altijd spelers weg, en toch weer kampioen worden. Komend seizoen halen ze weer een doedelzak nr 2 en een nieuwe kezmanquote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als speler zijnde is een keuze naar PSV ondanks de onstuimigheden nog steeds een vrij simpele keuze, je pakt je prijzen en europees voetbal. Ik kan me geen rustigere, professionelere club dan PSV de afgelopen jaren voor de geest halen. En ongetwijfeld wordt het ook snel weer rustig bij PSV. Sterker nog, een Farfan die een half jaar slecht speelt en 1 europese goal scoort wordt linea recta weer gezien als een wereldtopper waar de fans weer diep vertrouwen in hebben!
Bij Ajax heerst er juist een enorme prestatiedrang die voor jonge spelers nekkend kan zijn!
Die zijn simpelweg financieel niet haalbaar ook al speel je Cl. Het gaat er dus niet om wat je speelt in eerste plaats maar hoeveel je dokt. Bij jonge gasten is het spelen van CL daarom van ondergeschikt belang aan de lange termijn planning van zo'n jongen. Iedereen wil uiteindelijk voor het vette geld en de prijzen gaan .. Een speler die zegt dat niet te willen moet je diorect uit je selectie zetten omdat ie of geen aspiraties heeft of te dom is om een goede leugen te verzinnen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar wat ook jammer is dat spelers als Riise en Kewell weg moeten bij Liverpool. Maar nooit dat ze naar een NL club zullen gaan hoor.
De afgelopen jaren? Noem die jaren eens dan?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:14 schreef Chadi het volgende:
Dus dit jaar gaat er niemand naar AC Milan? En maakt FC Basel meer kans opeen speler dan Milan als ze beiden zouden komen?
Dit is de conclusie van Dj_nogwat nog geen enkele nieuwssite heeft dit gemeld, zelfs ajax1.nl nietquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:45 schreef tha_dark het volgende:
Wat een mongool is die Sulejmani als die niet naar Ajax komt allen vanwege het mislopen van VCL. Als dat echt zijn reden is dan hoeft die van mij ook niet meer te komen.
CL is op clubniveau natuurlijk het hoogste wat je kan halen en dan vind ik het ook niet zo gek dat je dat kiest boven Uefa cup, als ie uberhaupt zou komen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:45 schreef tha_dark het volgende:
Wat een mongool is die Sulejmani als die niet naar Ajax komt allen vanwege het mislopen van VCL. Als dat echt zijn reden is dan hoeft die van mij ook niet meer te komen.
Zo´n mannetje dat net een halfjaartje aardig staat te ballen en die meteen denk dat hij wel kan schitteren in de CL....
Real Madrid en Chelsea, eigenlijk iedere CL club die het grote bedrag kan en wil betalen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:42 schreef Chadi het volgende:
En wat is die vergelijkbare optie voor Sulejmani omdat wij nu ineens geen VCL spelen?
Voel je je eigen wel helemaal lekker?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Real Madrid en Chelsea, eigenlijk iedere CL club die het grote bedrag kan en wil betalen.
denk eerder dat Madrid twijfelt denk je niet?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Voel je je eigen wel helemaal lekker?Als Madrid zou komen zou die geen moment twijfelen ook al speelt Ajax CL.
Ver is een halve finale, vind jij dat ze het goed gedaan hebben dan ?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
De afgelopen jaren? Noem die jaren eens dan?
Qua punten heeft Ajax de laatste jaren één slecht jaar gehad. Punt.
quote:Bordeaux strikt Gourcuff op huurbasis
Geschreven op zaterdag, 31 mei om 17:29
Yoan Gourcuff speelt volgend seizoen voor Girondins Bordeaux. De veelbelovende middenvelder van Franse komaf wordt voor een jaar gehuurd van AC Milan. Diverse clubs uit Europa, onder meer Ajax, werden met het 21-jarige talent in verband gebracht.
Het is een leuke speler maar nog lang geen top inderdaad.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 17:42 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
denk eerder dat Madrid twijfelt denk je niet?
Nog steeds 10x zoveel punten gehaald als Feyenoord dus ga maar weer lekker ergens anders trollenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:04 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ver is een halve finale, vind jij dat ze het goed gedaan hebben dan ?![]()
1998/99 Champions League Groepsronde er al uit
1999/00 UEFA Cup 3R Spanje RCD Mallorca
2000/01 UEFA Cup 2R Zwitserland Lausanne Sports
2001/02 UEFA Cup 2R Denemarken FC Kopenhagen
2002/03 Champions League 1/4 finale tegen ac milan goed
2003/04 Champions League groepsronde er al uit
2004/05 UEFA Cup 3R Frankrijk AJ Auxerre
2005/06 Champions League 1/8 Italië Inter Milan
2006/07 UEFA Cup 3R Duitsland Werder Bremen
2007/08 UEFA Cup 1R Kroatië Dinamo Zagreb
De 10 jaren europees konden beter zeg maar.
Voor de rest
[..]
Wat heeft Feyenoord er mee te maken ?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:25 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nog steeds 10x zoveel punten gehaald als Feyenoord dus ga maar weer lekker ergens anders trollen![]()
En oud nieuws
Vrij weinig, maar jij kijkt alleen naar Ajax ga lekker meer op je eigen club concentreren.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wat heeft Feyenoord er mee te maken ?
Kun jij geen andere ava nemen? dadelijk denkt iedereen dat ik poep praatquote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wat heeft Feyenoord er mee te maken ?
Kijk in het feedback topic, ik geloof dat er FA's naar gingen kijkenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:45 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Kun jij geen andere ava nemen? dadelijk denkt iedereen dat ik poep praat![]()
Anders dadelijk een paar pizzatjes voor je, lul
Ik geef gewoon antwoord op RayManiaquote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:44 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Vrij weinig, maar jij kijkt alleen naar Ajax ga lekker meer op je eigen club concentreren.
3x 3R is gewoon niet slecht
Kwart Finale en 1/8 is ook niet verkeerd. Alleen 2001 2002 en 2007 zijn "echt" slecht
Onzin. Je kan een halve finale halen door geen wedstrijd te winnen, je haalt dan amper punten binnen voor de UEFA ranglijst. Als je een derde of vierde ronde haalt met allemaal overwinningen heb je meer resultaat.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:04 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ver is een halve finale, vind jij dat ze het goed gedaan hebben dan ?![]()
Ik zou niet trots zijn op, als je niet verder dan de 3e ronde komt, wat maar 1 ronde verder is dan het belachelijke poule systeem in de uefa cup.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Onzin. Je kan een halve finale halen door geen wedstrijd te winnen, je haalt dan amper punten binnen voor de UEFA ranglijst. Als je een derde of vierde ronde haalt met allemaal overwinningen heb je meer resultaat.
Ajax heeft de laatste seizoenen één slecht seizoen gehad qua punten. In welke ronde een club eruit vliegt boeit in principe helemaal niet.
Ik ben altijd trots op Ajax ook al gaan we er na 3rondes uit, ik snap jou punt niet. We hebben sinds 1999 gewoon aardig wat punten binnengehaald,misschien niet zoveel als we zoude willen maar om nou te zeggen dat het niets voorstelt...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik zou niet trots zijn op, als je niet verder dan de 3e ronde komt, wat maar 1 ronde verder is dan het belachelijke poule systeem in de uefa cup.
1998/99 Champions League Groepsronde er al uit
1999/00 UEFA Cup 3R Spanje RCD Mallorca
2000/01 UEFA Cup 2R Zwitserland Lausanne Sports
2001/02 UEFA Cup 2R Denemarken FC Kopenhagen
2003/04 Champions League groepsronde er al uit
2004/05 UEFA Cup 3R Frankrijk AJ Auxerre
2006/07 UEFA Cup 3R Duitsland Werder Bremen
2007/08 UEFA Cup 1R Kroatië Dinamo Zagreb
Zoals Raymania al zei, Om de 3e ronde van de uefa cup te halen, hoef je geen enkele wedstrijd te winnenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:07 schreef _Mike_ het volgende:
Punten en prestatie hebben niets met elkaar te maken?
Je moet je avatar ff groter maken het is niet te lezen
Die avatar had ik nog niet eens gezienquote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:07 schreef _Mike_ het volgende:
Punten en prestatie hebben niets met elkaar te maken?
Je moet je avatar ff groter maken het is niet te lezen
Wonderlijk nog dat ze nog steeds niet doorhebben hoe indirect ze hun eigen club kunnen beschadigenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Die avatar had ik nog niet eens gezien
Ik zou me echt kapot schamen als iemand als jorienvdherik voor onze club zou zijn, maar waarschijnlijk lopen er in die afbraakstad massa's jorientjes rond en ligt het gemiddelde IQ niet eens heel veel hoger.
Kijk maar eens bij een wedstrijd van de kakkies als ze het publiek filmenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Die avatar had ik nog niet eens gezien
maar waarschijnlijk lopen er in die afbraakstad massa's jorientjes rond en ligt het gemiddelde IQ niet eens heel veel hoger.
Punten zijn ook prestaties. Met een bereikte halve finale UEFA-Cup met vele gelijkspelen zal Nederland veel minder snel een derde CL-ticket halen dan een club die een vierde ronde haalt en op de weg daar naartoe alleen maar overwinningen boekt. Maar niet Ajacieden kijken toch alleen maar naar de ronde waarin Ajax wordt uitgeschakeld, terwijl Ajax bijvoorbeeld in 2006/2007 (uitgeschakeld in de vierde ronde) niet veel minder punten haalde dan AZ of PSV.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:04 schreef jorienvdherik het volgende:
Tja als je over punten gaat praten,
Mij gaat het om prestaties, meestal een 3e of 2e ronde in UEFA CUP.
Met 2 uitschieters in de CL.
lijkt wel of ze meer hun best doen in de CL
Ik zeg het niet graag... maar ik vind dat Jorientje toch wel een beetje gelijk heeft op dit puntquote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:53 schreef RayMania het volgende:
[..]
Punten zijn ook prestaties. Met een bereikte halve finale UEFA-Cup met vele gelijkspelen zal Nederland veel minder snel een derde CL-ticket halen dan een club die een vierde ronde haalt en op de weg daar naartoe alleen maar overwinningen boekt. Maar niet Ajacieden kijken toch alleen maar naar de ronde waarin Ajax wordt uitgeschakeld, terwijl Ajax bijvoorbeeld in 2006/2007 (uitgeschakeld in de vierde ronde) niet veel minder punten haalde dan AZ of PSV.
Tuurlijk is dat ook zo, maar er wordt vaak gewoon in het algemeen gezegd dat Ajax het Nederlands voetbal in de steek laat en dat alles van PSV moet komen, terwijl dát dus niet zo is. Dat probeerde ik aan te geven.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag... maar ik vind dat Jorientje toch wel een beetje gelijk heeft op dit punt. Ik zie toch liever dat 'we' gewoon een kwartfinale halen met wat gelijke spelen dan dat we de Europese ranking hooghouden en er in een derde ronde tegen Lausanne uitvliegen na 4 overwinningen in de voorgaande ronden..
Ok, dan zijn we het daar over eensquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat ook zo, maar er wordt vaak gewoon in het algemeen gezegd dat Ajax het Nederlands voetbal in de steek laat en dat alles van PSV moet komen, terwijl dát dus niet zo is. Dat probeerde ik aan te geven.
Mij kan het ook niet schelen hoe je rondes doorkomt, áls je maar doorkomt.
quote:Ajax laat ook doelman Van Duin vertrekken
Geschreven op zaterdag, 31 mei om 20:05
Ajax is in twee dagen tijd twee doelmannen kwijtgeraakt. De Amsterdammers lieten Erik Heijblok naar De Graafschap vertrekken en zagen Marco van Duin vandaag naar Haarlem verkassen. De jonge doelman had in de hoofdstad geen uitzicht op speelminuten. De 21-jarige Van Duin wilde liever speelminuten dan verpieteren in Amsterdam en koos voor Haarlem. Ook bij deze club is het echter geen uitgemaakte zaak dat hij basisspeler zal worden. Bij de eerstedivisionist moet Van Duin de strijd aangaan met Patrick Zonneveld. De 20-jarige sluitpost keepte vorig seizoen twaalf duels voor Haarlem.
Van Duin speelde sinds de D2 voor Ajax en maakte nog geen speelminuten in het vlaggenschip. Het is niet bekend voor hoeveel seizoenen de Warmenhuizer heeft getekend in Haarlem.
Zoals DAM al eerder zei, dan worden talenten eerder gehaald zodat ze speelgerechtigd zijn voor dat land. Volgens mij als je vanaf je 15de tot je 17de in Engeland speelt geld je al als Engelsman.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:31 schreef _Mike_ het volgende:
Ik hoop overigens echt dat de 6+5 regel er gaat komen, dit is voor ons echt een groot voordeel, misschien betekent dit ook dat je gewoon weer redelijk mee kan komen in de Champions League en UEFA cup
In Engeland willen ze zelf al een regel tegen dit instellen, dus ik hoop sowieso dat ze dat rond hebben tegen die tijdquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zoals DAM al eerder zei, dan worden talenten eerder gehaald zodat ze speelgerechtigd zijn voor dat land. Volgens mij als je vanaf je 15de tot je 17de in Engeland speelt geld je al als Engelsman.
Zéér verstandige keuze van van Bastenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:02 schreef _Mike_ het volgende:
En Van Basten heeft Boulah er weer bijgehaald
Eens, er waren toch spitsen te veel. En Babel krijgt zijn kans echt nog wel, die is 21 ofzo.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:35 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Zéér verstandige keuze van van Basten
Het is pas 1 juni hoor...quote:Op zondag 1 juni 2008 00:09 schreef marcb1974 het volgende:
Het is wel heel stil. Gaan er geen aankopen komen
Weet het niet zeker maar volgens mij als een speler van onder de 18 3 jaar in het land speelt geldt hij als ''autochtoon''quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
In Engeland willen ze zelf al een regel tegen dit instellen, dus ik hoop sowieso dat ze dat rond hebben tegen die tijd
Ze zien zelf ook uiteindelijk dat het nationale eftal eronder lijdt.
En weet je zeker dat talentjes uit bijv Nederland dan wel als Engelse meetellen? Het lijkt mij sterk namelijk
Best lastig als je man waar het allemaal om draait over een week een EK moet coachenquote:Op zondag 1 juni 2008 00:09 schreef marcb1974 het volgende:
Het is wel heel stil. Gaan er geen aankopen komen
Hmmm ik weet ook niet precies hoe het zit, maar ik dacht dat de Engelse voetbalbond bezig was met een regel voor geimporteerde "homegrown" spelers. Ik zal morgen wel is zoeken naar dat berichtquote:Op zondag 1 juni 2008 00:27 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Weet het niet zeker maar volgens mij als een speler van onder de 18 3 jaar in het land speelt geldt hij als ''autochtoon''
Weet niet precies hoe het zit maar kon zoiets herinneren van een paar maanden geleden.
Danny schijnt tijdens het EK hard door te gaan met zoeken, maar inderdaad laten we ons pas druk gaan maken als er na het EK geen geruchten komenquote:Op zondag 1 juni 2008 00:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Best lastig als je man waar het allemaal om draait over een week een EK moet coachen
Inderdaad want Blind kan niet veel doen zonder Van Basten.quote:Op zondag 1 juni 2008 00:32 schreef _Mike_ het volgende:
Danny schijnt tijdens het EK hard door te gaan met zoeken, maar inderdaad laten we ons pas druk gaan maken als er na het EK geen geruchten komen![]()
Begrijpelijk..quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:02 schreef _Mike_ het volgende:
En Van Basten heeft Boulah er weer bijgehaald
Ik denk dat hij tijdens het EK gewoon namen gaat bekijken en zoeken, maar een knoop doorhakken doet hij niet zonder Marco iig.quote:Op zondag 1 juni 2008 00:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Inderdaad want Blind kan niet veel doen zonder Van Basten.
Denk het ook niet. De scouting is al gedaan nu moeten de onderhandelingen alleen nog gedaan worden; wat ik begrijp is er flink gescout in Zuid-Amerika en dat is (waarschijnlijk) te danken aan van der Zee.quote:Op zondag 1 juni 2008 00:58 schreef Radegast het volgende:
Blind gaat geen spelers meer zoeken.
Ja. Zoals het nu lijkt hebben ze Van der Zee een jaar de tijd gegeven om goed te scouten. Zodat er geen overhaaste beslissingen zijn genomen door bijvoorbeeld spelers al in de winterstop te laten komen. Vanuit Zuid-Amerika dus,quote:Op zondag 1 juni 2008 01:05 schreef toma het volgende:
[..]
Denk het ook niet. De scouting is al gedaan nu moeten de onderhandelingen alleen nog gedaan worden; wat ik begrijp is er flink gescout in Zuid-Amerika en dat is (waarschijnlijk) te danken aan van der Zee.
Dat denk ik ook wel. Ik ben ook benieuwd wat nou een echte Van Basten aankoop zal zijn. Ik denk dat hij erg graag Engelaar erbij gehad zou hebben.quote:Op zondag 1 juni 2008 02:44 schreef w00h00 het volgende:
MvB zal de jaren afgelopen jaren ook wel eeen lijstje hebben bijgehouden met interessante spelers.
Ik ben echt benieuwd welke spelers er nog aangetrokken worden.
Idd, gaf hij al aan bij Holland Sport. Overigens zou het sowieso om te huilen zijn als je geen lijstje hebt met vervangers van Heitinga, waarvan je al ruim anderhalf jaar weet dat hij rond deze tijd zou gaan vertrekken.quote:Op zondag 1 juni 2008 00:58 schreef Radegast het volgende:
Blind gaat geen spelers meer zoeken.
Het heeft ook z'n charme: hopen op aankopen, naar wedstrijdverslagen op hele slechte lokale omroep-streams luisteren bij een oefenwedstrijd en zelfs uitkijken naar het Amsterdam Tournament om de aankopen eens aan het werk te zienquote:Op zondag 1 juni 2008 12:08 schreef M0NTANA het volgende:
Wat duurt die zomerstop nog lang, zeg.
Dat gaat vrees ik tegenvallen. Topclubs kopen gewoon de talenten in eigen land op.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:31 schreef _Mike_ het volgende:
Ik hoop overigens echt dat de 6+5 regel er gaat komen, dit is voor ons echt een groot voordeel, misschien betekent dit ook dat je gewoon weer redelijk mee kan komen in de Champions League en UEFA cup
Hoe dan ook zullen er wel clubs voor hem komenquote:Op zondag 1 juni 2008 14:16 schreef Wooldoor het volgende:
Goed voor het Nederlands elftal dat Boulahrouz erbij komt maar voor Ajax lijkt het me alleen maar nadelig. Als hij een beetje fatsoenlijk EK speelt zullen er gelijk weer clubs komen die hem willen hebben.
Een geluk dat hij zijn voorkeur in NL al sowieso voor Ajax heeft uitgesproken, dus moet Ajax nu gewoon aan het werk met hem. Laat MvB hem lekker opstellen enzo, zodat ze een band creerenquote:Op zondag 1 juni 2008 16:19 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hoe dan ook zullen er wel clubs voor hem komen
te ernstig zeg.. vooral dadelijk na t ek.. niets om je op te verheugen..quote:Op zondag 1 juni 2008 12:08 schreef M0NTANA het volgende:
Wat duurt die zomerstop nog lang, zeg.
geen vCLquote:Op zondag 1 juni 2008 17:46 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
te ernstig zeg.. vooral dadelijk na t ek.. niets om je op te verheugen..
Olym. Spelen zijn er ook nogquote:Op zondag 1 juni 2008 17:46 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
te ernstig zeg.. vooral dadelijk na t ek.. niets om je op te verheugen..
Tour de France, Wimbledon, vakantie.quote:
Wel handig, kan hij zichzelf niet nog meer in de kijker spelen (doet Marco dus gewoon expres omdat hij KJ wil houdenquote:Op zondag 1 juni 2008 17:58 schreef _Mike_ het volgende:
Ongelofelijk dat Huntelaar geen speelminuten krijgt trouwens. Je hebt echt geen flikker aan Ruud.
En hem meteen tegen zich opzet?quote:Op zondag 1 juni 2008 18:11 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Wel handig, kan hij zichzelf niet nog meer in de kijker spelen (doet Marco dus gewoon expres omdat hij KJ wil houden)
Lijkt me dat Huntelaar toch wel snapt dat hij Van Nistelrooij voor zich heeft.quote:
Maar waarom geen kans in een oefenwedstrijd als het toch niet loopt met Ruud van Nistelrooij, waarom stormram Jan Vennegoor of Hesselink er wel in en Klaas Jan Huntelaar niet?quote:Op zondag 1 juni 2008 18:22 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Lijkt me dat Huntelaar toch wel snapt dat hij Van Nistelrooij voor zich heeft.
Ja, kijk, ik ben ook geen fan van Van Nistelrooij ofzo. Dat Huntelaar waarschijnlijk weinig speelt vind ik ook meer fijn voor Ajax dan voor Huntelaar zelf. Misschien dat hij dan blijft. Wat ik begreep wilde Van Basten oefenen met het inbrengen van een stormram, wat in het EK vroeg of laat ongetwijfeld zal moeten gebeuren. Dus vandaar... Maar de hele wedstrijd was gewoon weer ruk.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar waarom geen kans in een oefenwedstrijd als het toch niet loopt met Ruud van Nistelrooij, waarom stormram Jan Vennegoor of Hesselink er wel in en Klaas Jan Huntelaar niet?
Dat VofH een stormram is weet iedereen wel en iedereen weet ook wel wat hij wel en niet kan.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:39 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ja, kijk, ik ben ook geen fan van Van Nistelrooij ofzo. Dat Huntelaar waarschijnlijk weinig speelt vind ik ook meer fijn voor Ajax dan voor Huntelaar zelf. Misschien dat hij dan blijft. Wat ik begreep wilde Van Basten oefenen met het inbrengen van een stormram, wat in het EK vroeg of laat ongetwijfeld zal moeten gebeuren. Dus vandaar... Maar de hele wedstrijd was gewoon weer ruk.
Dan haal ik mijn woorden terugquote:
Omdat hij het scenario 1-0 achter ging oefenen in de laatste 10 minquote:Op zondag 1 juni 2008 18:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar waarom geen kans in een oefenwedstrijd als het toch niet loopt met Ruud van Nistelrooij, waarom stormram Jan Vennegoor of Hesselink er wel in en Klaas Jan Huntelaar niet?
Omdat Klaas geen stormram is natuurlijk. D'oh!quote:Op zondag 1 juni 2008 18:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En Vennegoor wel zeker?quote:Op zondag 1 juni 2008 19:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Omdat Klaas geen stormram is natuurlijk. D'oh!
Ik dacht dat het vorige week was, maar heb er voor de rest nog niets over gelezen.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
En Vennegoor wel zeker?
Sowieso, het hele begrip stormram/breekijzer gaat nergens over...
Even terug over Ajax, heeft Blind die gesprekken met de spelers zonder perspectief bij Ajax komende week of zijn die gesprekken afgelopen week al gevoerd?
Zouden afgelopen week gevoerd zijn..quote:Op zondag 1 juni 2008 20:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
En Vennegoor wel zeker?
Sowieso, het hele begrip stormram/breekijzer gaat nergens over...
Even terug over Ajax, heeft Blind die gesprekken met de spelers zonder perspectief bij Ajax komende week of zijn die gesprekken afgelopen week al gevoerd?
Nou, hopen dat we binnenkort afscheid gaan nemen van een hele rits spelers. Ik wil geen namen noemen Leo, Luque, Rommedahl, Krohn-Dehli, Perez, Ogararu, Emanuelson, Mitea, Delorge, en misschien wat spelers die we kunnen uitlenen.quote:
Whehequote:Op zondag 1 juni 2008 23:05 schreef StarGazer het volgende:
Pfff benieuwd of het grote Feyenoord nieuws verband houdt met Sulejmani....
Maak je niet druk joh ze hebben het geld er niet eens voor.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:05 schreef StarGazer het volgende:
Pfff benieuwd of het grote Feyenoord nieuws verband houdt met Sulejmani....
Inderdaad. Gelukkig begint het EK binnenkort, heb ik wat anders als afleidingquote:Op zondag 1 juni 2008 23:02 schreef Wooldoor het volgende:
Erg stil laatste week, weken daarvoor was er elke dag wel een nieuwe speler die naar Ajax zou komen.
Nog meer beton..quote:AD
... De Amsterdamse wethouder Carolien Gehrels doet daarin echter ook een duit in het zakje. De hoofdstad wil de Amsterdam Arena uitbreiden...
Uitbreiden omlaag de mat laten zakken en stoeltjes in de gracht zettenquote:
Als hun Uitbreiden lezen als Slopen en een nieuw stadion bouwen, vind ik het goedquote:
quote:Op maandag 2 juni 2008 00:10 schreef DANILXL het volgende:
geen woorden maar daden
geen geruchten maar transfers
Je bent bondscoach. Je staat in de finale van Euro 2008, 80e minuut, 1-0 achter tegen de Duitsers. Het is de hoogst tijd om je laatste wissel te gebruiken en er een spits bij te gooien. Je kijkt naast je en ziet Klaas-Jan Huntelaar en Jan Vennegoor of Hesselink op de bank zitten.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wie niet?quote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef Ruiseart het volgende:
Wie hier brengt dan Vennegoor in ?
Ik misschien.quote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Je bent bondscoach. Je staat in de finale van Euro 2008, 80e minuut, 1-0 achter tegen de Duitsers. Het is de hoogst tijd om je laatste wissel te gebruiken en er een spits bij te gooien. Je kijkt naast je en ziet Klaas-Jan Huntelaar en Jan Vennegoor of Hesselink op de bank zitten.
Ik zou letterlijk kop of munt doen denk ikquote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Je bent bondscoach. Je staat in de finale van Euro 2008, 80e minuut, 1-0 achter tegen de Duitsers. Het is de hoogst tijd om je laatste wissel te gebruiken en er een spits bij te gooien. Je kijkt naast je en ziet Klaas-Jan Huntelaar en Jan Vennegoor of Hesselink op de bank zitten.
En sowieso, laatste wissel pas in de 80e minuutquote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Wat maakt het uit je verliest toch, Duitsland scoort nog een keer in de 89ste minuut.quote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Uit een penalty, na een schwalbe van Torsten Fringsquote:Op maandag 2 juni 2008 01:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wat maakt het uit je verliest toch, Duitsland scoort nog een keer in de 89ste minuut.
Nou hij maakte anders wel die mooie omhaal tegen Roda JC in de 94ste minuut.quote:Op maandag 2 juni 2008 02:44 schreef BobbyHill het volgende:
Ik zou ook voor Vennegoor kiezenHuntelaar is niet echt een geschikte speler als je snel wat wil forceren en je hebt 10 verdedigers in het vijandige strafschopgebied staan.
Stond er een gouden standbeeld van Huntelaar op Rhodos?quote:Op maandag 2 juni 2008 03:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou hij maakte anders wel die mooie omhaal tegen Roda JC in de 94ste minuut.
Als hij dat zou doen tegen de Duitsers in de finale dan mag hij van mij een gouden standbeeld krijgen zo groot als die op Rhodos stond.
Ja dat hadden de Grieken toendertijd gebouwd voor de toekomstige held van Ajax.quote:Op maandag 2 juni 2008 04:47 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Stond er een gouden standbeeld van Huntelaar op Rhodos?
Ik twijfel nog tussen Vennegoor of Hesselink, je mag er natuurlijk maar één inzetten.quote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 juni 2008 07:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik twijfel nog tussen Vennegoor of Hesselink, je mag er natuurlijk maar één inzetten.
En die omhaal tegen heracles, was ook al vrij laat toch? :pquote:Op maandag 2 juni 2008 03:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nou hij maakte anders wel die mooie omhaal tegen Roda JC in de 94ste minuut.
Als hij dat zou doen tegen de Duitsers in de finale dan mag hij van mij een gouden standbeeld krijgen zo groot als die op Rhodos stond.
Groetjes,quote:'Ajax manifesteert zich in vele opzichten als een topclub. Het is de rijkste club van Nederland met de hoogste begroting, het grootste stadion, de meeste seizoenkaarthouders, de grootste uitstraling, een goede jeugdopleiding en de hoogste commerciële opbrengsten. De afgelopen jaren zijn grote sportieve successen echter uitgebleven. Op nationaal niveau werd Ajax de afgelopen tien jaar drie keer kampioen. Op internationaal niveau werden nauwelijks aansprekende resultaten geboekt.'
Deze teksten uit het Rapport Onderzoekscommissie 10 Jaar Beleid Ajax geven aan hoe hoog de nood is in Amsterdam, want Ajacieden zijn bepaald geen meesters op het gebied van zelfkritiek. De samensteller van het rapport, Uri Coronel, is intussen de voorzitter. Het zou logisch zijn als de aanbevelingen uit zijn rapport de beleidslijnen voor de toekomst zijn, maar niets is minder waar. Hij adviseerde een sterke trainer met bewezen management-kwaliteiten te benoemen, die leidinggeeft aan de gehele betaaldvoetbalafdeling. Intussen is Marco van Basten (foto) benoemd. Ik sluit niet uit dat hij een toptrainer wordt, maar bij Oranje heeft hij tot op heden niet overtuigd, terwijl hij zijn managementkwaliteiten goed verborgen weet te houden.
Verder is Coronel van mening dat de algemeen directeur een voetbalachtergrond moet hebben. Intussen is de niet door enige voetbalkennis geremde Henri van der Aat interim-directeur en als het aan hem ligt, blijft hij tot in lengte van jaren aan Ajax verbonden. Een ander advies van Coronel: ‘Vanaf 1999 is er bij Ajax voor gekozen om ex-spelers een rol als trainer te geven. Zonder een goed profiel en een goede analyse van de capaciteiten van deze ex-Ajacieden als trainer, werden zij te vroeg doorgeschoven naar het eerste elftal. Er was geen profiel geschetst en er werd geen onderzoek ingesteld naar technische, didactische en managementkwaliteiten. Een Ajax-achtergrond was in principe voldoende. Dit beleid was zeer opportunistisch. Onwenselijk is een situatie waarbij de hoofdtrainer geheel naar eigen goeddunken zijn eigen staf meeneemt en aanstelt.’ De inhoud van het rapport geldt blijkbaar niet voor Van Basten, want hij nam zijn maatjes, de ex-Ajacieden John van ’t Schip en Rob Witschge, mee naar De Arena.
Ook over de vaak geroemde jeugdopleiding is de Commissie Coronel opvallend kritisch. 'Er zijn momenteel geen criteria waaraan de kwaliteit van de jeugdtrainers kan worden getoetst. En er zijn te veel onervaren jeugdtrainers die intern niet goed genoeg worden begeleid om op een hoger niveau te komen. Bovendien zijn er veel ervaren jeugdtrainers die de functie al lang uitoefenen en die onvoldoende op hun kwaliteit worden beoordeeld. Het aantal jeugdtrainers kan worden beperkt, maar in ieder geval dient de kwaliteit over de hele linie genomen te worden verbeterd. Trainers moeten worden beoordeeld en afgerekend op de talentontwikkeling.'
Dat was Johan Cruijff, die net carte blanche had gekregen om de jeugdopleiding te saneren, uit het hart gegrepen. Hij verkondigde al jaren dat de opleiding van Ajax niets voorstelde. Een week later was hij alweer weg. De met zijn goedkeuring aangestelde protégé Van Basten vond zijn aanpak te rigoureus en voor de legendarische Nummer 14 zat er niets ander op dan verbijsterd terug te keren naar Barcelona. En niemand binnen Ajax durfde Van Basten tot de orde te roepen. Hij is de absolute baas, hij bepaalt alles.
We hebben het over een beursgenoteerd bedrijf, dat een ex-voetballer met een extreme beslissingsbevoegdheid benoemt, terwijl zijn ervaring op het gebied van een club leiden nihil is. Van Basten functioneert een paar jaar als bondscoach, maar overtuigde allerminst op het gebied van people-management en personeelsbeleid. Hij verwart management nog wel eens met het verzamelen van oude vrienden om zich heen. Zo werd Danny Blind aangetrokken als een technisch directeur die niets te zeggen heeft, maar zijn oren moet laten hangen naar Van Basten. Desondanks kan de missie Van Basten slagen. Ajax heeft behoefte aan een sterke man, die genadeloze beslissingen durft te nemen. Als Van Basten zijn vriend Cruijff durft weg te sturen, kijk ik de komende maanden nergens vreemd van op.
Als het avontuur mislukt, zakt de voormalige topclub nog verder weg. Van enige continuďteit was de afgelopen tien jaar geen sprake. In 1998 liquideerden Frank en Ronald de Boer trainer Morten Olsen om een transfer naar Barcelona te forceren. De tweeling verklaarde openlijk niet meer onder de integere Deen te willen trainen. Het doel heiligt in het topvoetbal vaak de middelen. Frank en Ronald de Boer tekenden een droomcontract in Spanje en de beschadigde Olsen moest vertrekken. Jan Wouters werd naar voren geschoven, maar kreeg al snel problemen met directeur spelersbeleid Blind. Co Adriaanse beschikte over meer ervaring en charisma, maar botste met algemeen directeur Arie van Eijden en technisch directeur Leo Beenhakker.
Don Leo haalde Ronald Koeman binnen. Maar op het moment dat Louis van Gaal technisch directeur werd, stelde hij eisen waaraan Koeman niet wilde voldoen. Eerst verliet Van Gaal met pijn in zijn Ajax-hart de club en drie maanden later volgde Koeman, met tranen in zijn ogen. Blind keerde terug als trainer, maar er was geen chemie met de nieuwe technisch directeur Martin van Geel. Hij haalde Henk ten Cate als opvolger van Blind, maar ook met hem was er geen vruchtbare samenwerking mogelijk. Ten Cate koos voor het grote geld bij Chelsea, waardoor de bescheiden Adrie Koster voor de leeuwen werd gegooid. Het resultaat was teleurstellend. Koster gaat terug naar het tweede elftal, Van Geel is weggestuurd en Van Basten moet nu met een middelmatige selectie de reputatie van Ajax weer oppoetsen.
De verantwoordelijke voorzitter John Jaakke kreeg alle hoon over zich heen die hij verdiende. Maar vóór zijn komst waren de oer-Ajacieden Michael van Praag en Arie van Os verantwoordelijk voor het gevoerde wanbeleid. Zij stonden toe dat iedere trainer zijn eigen voetballers mocht aantrekken, waardoor de club op een bepaald moment over 56 peperdure contractspelers beschikte. Op wedstrijddagen selecteerde de trainer er zestien, de andere veertig grootverdieners zaten in clubkostuum miljonair te worden op de tribune. Van Praag en Van Os waren tevens de initiatiefnemers van de beursgang. Ook dat werd geen succes. De Commissie Coronel adviseert zelfs de beursnotering te beëindigen, omdat Ajax beter af is als private onderneming. Dat stelt de Amsterdammers in staat een nieuwe balans te vinden tussen het zijn van een professionele organisatie en een voetbalclub.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Het God-zegene-de-greep-beleid van Ajax – waardoor alle macht bij de onervaren Van Basten ligt – is roekeloos, maar de huidige bondscoach heeft de power om keihard te saneren. En hij bezit de voetbalkennis om te weten welke spelers de club nodig heeft om weer aansprekende resultaten te kunnen garanderen. Tijdens het EK moet hij die beslissingen er nog even tussendoor nemen. Ik denk dat Blind voortdurend telefoneert met het Oranje-hotel in Zwitserland. John Heitinga is al weg, Klaas-Jan Huntelaar wordt begeerd door topclubs en George Ogararu, Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel, Laurent Delorge, Michael Krohn-Dehli, Jan Vertonghen, Kennedy Bakircioglu, Leonardo, Dennis Rommedahl, Jurgen Colin, Samuel Kuffour, Albert Luque en Kenneth Perez voegen niets toe aan Ajax.
Spelers kopen die de ploeg wél sterker maken is risicovol en werkt kapitaalsvernietiging in de hand. Toch moet er na het EK een nieuw elftal staan. Van Basten wilde de macht. Dan moet hij nu beslissingen nemen. Hij moet zijn zelfingenomen houding nu maar eens waarmaken. Als hij slaagt, gaat hij de historie in als de redder van de club. Zo niet, dan is hij helemaal alleen verantwoordelijk en voor eens en voor altijd ongeloofwaardig. De nieuwe voorzitter Coronel kan dan ook weer zijn biezen pakken, want hij stond toe dat er een onervaren sterke man werd benoemd van wie niemand weet of hij didactische of managementkwaliteiten heeft. Ook voor Van Basten bleek een Ajax-achtergrond voldoende.
Hier overdrijft 'ie wel erg, trouwens. Jan Vertonghen is een uitstekende back en Gregory van der Wiel kan zich nog stormachtig ontwikkelen. Alleen Vermaelen is een twijfelgeval, omdat 'ie zo vaak geblesseerd is.quote:en George Ogararu, Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel, Laurent Delorge, Michael Krohn-Dehli, Jan Vertonghen, Kennedy Bakircioglu, Leonardo, Dennis Rommedahl, Jurgen Colin, Samuel Kuffour, Albert Luque en Kenneth Perez voegen niets toe aan Ajax.
Deze passage is belachelijk, Jan Vertronghen talent van het jaar en ook Gregory v/d Wiel kan natuurlijk niet afgeschreven worden nog, groot talent in mijn optiek.quote:George Ogararu, Thomas Vermaelen, Gregory van der Wiel, Laurent Delorge, Michael Krohn-Dehli, Jan Vertonghen, Kennedy Bakircioglu, Leonardo, Dennis Rommedahl, Jurgen Colin, Samuel Kuffour, Albert Luque en Kenneth Perez voegen niets toe aan Ajax.
Enkele topics geleden is dit al ruimschoots aan bod gekomen.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:13 schreef Blight het volgende:
[..]
Hier overdrijft 'ie wel erg, trouwens. Jan Vertonghen is een uitstekende back en Gregory van der Wiel kan zich nog stormachtig ontwikkelen. Alleen Vermaelen is een twijfelgeval, omdat 'ie zo vaak geblesseerd is.
Is dit een nieuw stuk? Want de namen uit de een-na-laatste alinea heeft hij eerder genoemd (compleet belachelijk in een aantal gevallen overigens).quote:
Kan zijn, stond zo net pas op VI.nl. Ik lees dat tijdschrift verder niet, dus als 'ie daar eerder is geplubiceerd heb ik dat gemist. Wist niet dat 'ie hier al was gepost.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:18 schreef w00h00 het volgende:
Enkele topics geleden is dit al ruimschoots aan bod gekomen.
Volgens mij staat de column van de snor altijd eerst in de papieren editie (die komt op woensdag ofso uit?) en dan komt ie de maandag erna op de website. Zodoende heeft deze column dus ook al in dit topic gestaan.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:18 schreef Blight het volgende:
[..]
Kan zijn, stond zo net pas op VI.nl. Ik lees dat tijdschrift verder niet, dus als 'ie daar eerder is geplubiceerd heb ik dat gemist. Wist niet dat 'ie hier al was gepost.
Klopt. Er is de afgelopen maanden veel gescout en daar zijn veel lijstjes uitgekomen. Ze zijn nu aan het kijken welke spelers ze serieus overwegen te gaan halen.quote:Op zondag 1 juni 2008 01:05 schreef toma het volgende:
[..]
Denk het ook niet. De scouting is al gedaan nu moeten de onderhandelingen alleen nog gedaan worden; wat ik begrijp is er flink gescout in Zuid-Amerika en dat is (waarschijnlijk) te danken aan van der Zee.
Dus misschien toch nog naar Ajax?quote:Schalke 04 kan zich de komst van Orlando Engelaar (foto) niet permitteren. FC Twente zou acht miljoen euro verlangen voor de Oranje-international, terwijl het transferbudget van Schalke 04 niet meer dan tien miljoen euro bedraagt. Dit bedrag kan oplopen naar vijftien miljoen euro, mits de club uit Gelsenkirchen spelers verkoopt. (Bild)
Misschien vinden ze het gewoon teveel geld voor een speler die eigenlijk pas 1 seizoen echt goed speelt.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:03 schreef Static-NL het volgende:
[..]
Dus misschien toch nog naar Ajax?
Btw hoe kan het dat Schalke zo weinig geld voor handen heeft? ik dacht dat hun van die Russische sponsor dik betaald worden.
blijkt dus echt zo te zjn dat ze maar 10mln hebben en daarmee 3 spelers moeten/willen halen.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:05 schreef toma het volgende:
[..]
Misschien vinden ze het gewoon teveel geld voor een speler die eigenlijk pas 1 seizoen echt goed speelt.
Dan moet ie maar snel terug komenquote:Op maandag 2 juni 2008 12:09 schreef _Mike_ het volgende:
En Atletico is weer van plan om er nog een centrale verdediger te halen, ik hoop echt niet dat John op de bank gaat belanden daar.
Ik persoonlijk vind 8 miljoen ook veel geld voor Engelaar.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:03 schreef Static-NL het volgende:
[..]
Dus misschien toch nog naar Ajax?
Btw hoe kan het dat Schalke zo weinig geld voor handen heeft? ik dacht dat hun van die Russische sponsor dik betaald worden.
bron:
http://www.bild.de/BILD/s(...)nge,geo=4708012.html
het is de vraag of hij uberhaubt moet concurreren met die nieuwe speler.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:09 schreef _Mike_ het volgende:
En Atletico is weer van plan om er nog een centrale verdediger te halen, ik hoop echt niet dat John op de bank gaat belanden daar.
Lindgren kan ook wat Engelaar kan wat passing naar voren betreft.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:29 schreef Pritt het volgende:
Engelaar is wel een goede speler als je die passing naar voren ziet, dat ontbreekt wel bij Ajax.
Toch vind ik het middenveld van Ajax al best goed.
Liever een verdediger.
Maar als je Engelaar voor 5 miljoen kan oppikken zou ik het doen.
Als Huntelaar blijft heb ik hem liever dan Sulejmani.
'quote:Op maandag 2 juni 2008 12:30 schreef toma het volgende:
[..]
Lindgren kan ook wat Engelaar kan wat passing naar voren betreft.
Zou je dan een speler als Engelaar moeten halen die dan de ontwikkeling van spelers als vd Heijden in de weg zit? Dan zou je de ontwikkeling van je eigen jeugdspelers stagneren.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:44 schreef behangplakker het volgende:
[..]
'
Maar Lindgren is ook niet altijd fit.
Gaat wel rap volgens mijquote:Op maandag 2 juni 2008 12:50 schreef jna het volgende:
Toma, hoe staat het met het topic # 1000?
En daarom zou je Engelaar voor 5 miljoen moeten kopen?quote:Op maandag 2 juni 2008 12:44 schreef behangplakker het volgende:
[..]
'
Maar Lindgren is ook niet altijd fit.
oke overtuigdquote:Op maandag 2 juni 2008 13:09 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
En daarom zou je Engelaar voor 5 miljoen moeten kopen?
Als ik wiki mag geloven heeft Orlando ook minder gespeeld Lindgrenquote:
Net zoals bij Mickey?quote:Op maandag 2 juni 2008 14:03 schreef M0NTANA het volgende:
misschien kunnen we Kennedy Bakircioglu (en Leonardo, Dennis Rommedahl, Laurent Delorge, Albert Luque, Jurgen Colin en/of Nicolae Mitea) in de deal betrekken?
Moet je aan jullie contactpersoon Lemic vragenquote:Op maandag 2 juni 2008 14:35 schreef PyTh het volgende:
[..]
Net zoals bij Mickey?
Hoe staat het ermee trouwens?
Komt ie nog jullie kant op?
De rust kan positief uitgelegd worden, ik zie het echter somber in. Maar goed, wat niet is, kan nog komen.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:35 schreef PyTh het volgende:
[..]
Net zoals bij Mickey?
Hoe staat het ermee trouwens?
Komt ie nog jullie kant op?
Ik zou hem er best wel bij willen hebben.quote:Op maandag 2 juni 2008 14:06 schreef Wooldoor het volgende:
Engelaar doet het anders wel verdomd goed in het Nederlands elftal.
De frietpan staat al aan en het bier staat al koud.quote:Op maandag 2 juni 2008 12:50 schreef jna het volgende:
Toma, hoe staat het met het topic # 1000?
Jij eet altijd zwarte frikandellen?quote:Op maandag 2 juni 2008 15:14 schreef toma het volgende:
[..]
De frietpan staat al aan en het bier staat al koud.
Jaa, het was ook een beetje te snel gezegd van me, ik dacht er ook niet echt bij naquote:Op maandag 2 juni 2008 13:15 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Als ik wiki mag geloven heeft Orlando ook minder gespeeld Lindgren
Lindgren 31 dit jaar, en een gemiddelde van gewoon 30 de afgelopen 4 jaar.
Orlando 26 dit jaar en 26 gemiddeld.
Dus voor die paar wedstrijden dat Lindgren niet mee kan doen, valt wel een oplossing voor te vinden
En het feit dat Lindgren een stuk jonger is ook mooi meegenomen
Precies, ik denk dat Jan-Arie Van der Heijden een goeie daarvoor isquote:Op maandag 2 juni 2008 16:20 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Jaa, het was ook een beetje te snel gezegd van me, ik dacht er ook niet echt bij na
Die paar wedstrijden moet je sowieso opvullen met jeugd lijkt me
Precies. Alhoewel vd Heijden wel een stuk offensiever is ingesteld dan Lindgren.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, ik denk dat Jan-Arie Van der Heijden een goeie daarvoor is
Anita?quote:Op maandag 2 juni 2008 17:36 schreef toma het volgende:
[..]
Precies. Alhoewel vd Heijden wel een stuk offensiever is ingesteld dan Lindgren.
Ja die zou dat ook kunnen. Maar ook Mitchell Donald zou die taak op zich kunnen nemen. Maar met vd Heijden heb je sowiezo aanvallend gezien tijdens stilstaande momente veel meer dreiging.quote:
Ik hoop dat Van Basten ze volgend jaar alle 3 wat minuten gaat gevenquote:Op maandag 2 juni 2008 17:41 schreef toma het volgende:
[..]
Ja die zou dat ook kunnen. Maar ook Mitchell Donald zou die taak op zich kunnen nemen. Maar met vd Heijden heb je sowiezo aanvallend gezien tijdens stilstaande momente veel meer dreiging.
Sowieso moet de jeugd toonaangevend worden, al moet je niet teveel druk erop leggen, want dat was wel de fout van een aantal terug.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:43 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat Van Basten ze volgend jaar alle 3 wat minuten gaat geven
dat ligt natuurlijk wel aan het talent dat je in huis hebt. Het talent was een paar jaar geleden met vd Vaart, Sneijder, de Jong, Pienaar en Heitinga wel stukken hoger dan het talent dat we nu in huis hebben. Maar over een paar jaar is de B1 aan de beurt om in te stromen dan komen hopelijk betere tijdenquote:Op maandag 2 juni 2008 17:50 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Sowieso moet de jeugd toonaangevend worden, al moet je niet teveel druk erop leggen, want dat was wel de fout van een aantal terug.
Hoeft niet, in Jong Ajax speelde hij nog weleens als centrale verdediger.quote:Op maandag 2 juni 2008 17:36 schreef toma het volgende:
[..]
Precies. Alhoewel vd Heijden wel een stuk offensiever is ingesteld dan Lindgren.
Ja, ik hoop wel dat ze ook ruimte maken voor het talent dat uit B1 komt, straks zijn alle posities overbezet met aankopen die ze niet wissel willen zetten, want het kapitaal staat immers op het veldquote:Op maandag 2 juni 2008 18:01 schreef toma het volgende:
[..]
dat ligt natuurlijk wel aan het talent dat je in huis hebt. Het talent was een paar jaar geleden met vd Vaart, Sneijder, de Jong, Pienaar en Heitinga wel stukken hoger dan het talent dat we nu in huis hebben. Maar over een paar jaar is de B1 aan de beurt om in te stromen dan komen hopelijk betere tijden
Die uitspraak vind ik overigens ook maar niks. Het beste team moet op het veld staan en niet het kapitaal, ongeacht hoeveel de spelers waard zijn op de transfermarkt.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:27 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Ja, ik hoop wel dat ze ook ruimte maken voor het talent dat uit B1 komt, straks zijn alle posities overbezet met aankopen die ze niet wissel willen zetten, want het kapitaal staat immers op het veld
Dat vind ik ook, alhoewel er natuurlijk wel een kern van waarheid in de uitspraak zit. Maar ik vind dat als je een aankoop van veel geld doet, dat die het geld ook waard moet zijn en hij een verbetering is voor het team, en het team naar een hoger niveau kan tillen, dit is alleen lang niet altijd het geval.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:31 schreef toma het volgende:
[..]
Die uitspraak vind ik overigens ook maar niks. Het beste team moet op het veld staan en niet het kapitaal, ongeacht hoeveel de spelers waard zijn op de transfermarkt.
Die uitspraak moet ook niet te letterlijk genomen worden. Het ging er gewoon om dat als ze een speler als Sneijder verkopen er gelijk geld uitgegeven moet worden om een vervanger te halen.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:31 schreef toma het volgende:
[..]
Die uitspraak vind ik overigens ook maar niks. Het beste team moet op het veld staan en niet het kapitaal, ongeacht hoeveel de spelers waard zijn op de transfermarkt.
2.5 of 3 als je hem nog wilt hebben als versterking voor de toekomst, maar dat vind ik hem nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |