abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:36:22 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58998258
Welkom in deze topic die je steun is in deze barre hooikoortstijden!

Wat is hooikoorts?
Hooikoorts is een overgevoeligheidsreactie van het lichaam op pollen (stuifmeel) van sommige grassen, planten en bomen. De overgevoeligheid voor stuifmeel ontstaat doordat het afweermechanisme van het lichaam in de war is. Door de allergische reactie komt er een stof vrij (histamine genaamd), waardoor de hooikoortsklachten (loopneus, verstopte neus, jeukende ogen) optreden.

Wat zijn de klachten?
Hooikoorts patiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:
• Veelvuldig niezen
• Pijnlijke en jeukende neus
• Loopneus
• Verstopte neus
• Rode ogen met jeukend/branderig gevoel
• Hoofdpijn
• Vermoeidheid en lusteloosheid
• Tranende ogen en gezwollen oogleden
• Kriebelhoest
• Opgezwollen keel
• Astma
• Eczeem
• Jeukend gehemelte

Voor meer algemene informatie kan je kijken op http://www.hooikoorts.com/

Wat kan je er tegen doen?
Tegenwoordig verkoopt iedere apotheek en drogisterij vrij verkrijgbare medicijnen tegen hooikoorts. Enkele merknamen zijn Prevalin en Aerius. De werkzame stof is een antihistamine, meestal Loratadine.
Om irritatie van de ogen te verminderen kunnen op doktersrecept oogdruppels verkregen worden. Mocht je al meerdere jaren erg veel last hebben van hooikoorts dan is het raadzaam om je te laten testen. Het is dan duidelijk op welke pollen je het ergst reageert. Eventueel is het mogelijk enkele jaren injecties te krijgen die de gevoeligheid voor bepaalde pollen vermindert. De resultaten variëren van ‘geen last meer’ tot ‘het helpt mij niks.’

De Pollenkalender:

Het verschilt van persoon tot persoon, maar vrijwel iedereen met hooikoorts is allergisch voor graspollen. Dat betekent dat dit de slechtste tijd van het jaar is.

Huidige verwachting:

Laatste post in het eerste deel:
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:32 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?

Overigens heb ik zelf jaren triludan geslikt, zonder ergens last van te hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hi_flyer op 29-05-2008 21:41:42 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:48:02 #2
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58998527
Volgens mij is het vroeger beginnen met medicijnen alleen van toepassing op de middelen met natriumcromoglicaat (oa prevalin neusspray). De pillen met loratadine (oa allerfre) en (levo)cetirizine (oa xyzal) zijn juist bedoeld om te nemen zodra de klachten opkomen.
Het is me niet echt duidelijk uit dit stukje of dat ook hier bedoeld wordt.
Are these the nazis, Walter?
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:48:46 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58998543
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.

Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
pi_58998594
En wie weet waar je die Visine Long Lasting bestelt?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:50:40 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58998604
Ik heb een paar jaar weegbree geslikt trouwens, maar ik zoiu niet weten waar ik dat nog kan kopen, heb het toen via via gekregen.
pi_58998879

zoiets dus (amaranta)
pi_58999316
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.

Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
Ik zou dan toch maar even langs de huisarts gaan, ik bedoel zelf gaan dokteren als je borstvoeding moet geven lijkt me niet goed?

Hier valt het tot nu toe allemaal gelukkig mee. Dus ik denk dat ik de eerste 6 allergieën wel kan uitsluiten, want heb geen idee waar ik nu precies allergisch voor ben. Maakt me ook niet veel uit, die Aerius tabletjes werken
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_59000254
patient meldt zich weer
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59000585
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_59001721
Mooie OP
pi_59007861
quote:
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:29:08 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59008645
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:28:41 #13
101852 kokos
mividaloca
pi_59015150
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
Viva los Vatos Locos
pi_59016652
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
OK dankje, ga ff proberen
pi_59019787
Nog een hooikoorts pretmix patient meldt zich...
pi_59020305
Ik heb er gelukkig niet zoveel last van dit jaar Slik er verder ook niks tegen. Eerder wel eens Xyzal, en dat hielp dan wel
pi_59020358
Één keer in de 15 jaar ofzo heb ik het. En ja hoor, het is dit jaar raak. JEUK.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_59021130
Ik meld me hier ook maar weer. het is vandaag weer drama alom.
Veeelvuldig niezen, loopneus, RODE ogen en ook behoorlijke koppijn.
blegh..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_59023433
rode ogen kan je binnen een minuut oplossen met Visine, te verkrijgen op MP
pi_59064343
Nog een hooikoorts-patiënt meldt zich..
Ik heb zojuist de dokter gebeld omdat dit jaar de Prevalin en de Pollisan niet werken Ik ga direct vragen om een allergie-test, want dit is nu het derde jaar op rij dat ik klachten heb.

Ik heb inmiddels een zere huid onder mijn neus van al het gesnotter en naast mijn ogen van alle tranen die maar blijven komen. Zwitsal zal blij met me zijn, want ik smeer me een ongeluk.
Ik hoop dat ik vanmiddag direct iets meekrijg.. want op dit moment lig ik het liefst in bed, maar dat staat de tempatuur niet toe
pi_59065676
Gisteren ging ik echt dood Vandaag valt het mee...
  maandag 2 juni 2008 @ 12:59:13 #22
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59067032
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:53 schreef mane het volgende:

[..]

Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
  maandag 2 juni 2008 @ 13:30:37 #23
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_59067772
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:59 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
Ik gebruik ook Loratadine en heb lichte bijwerkingen: het werkt een beetje als drugs, ik word licht high en euforisch en krijg de neiging om te gaan dansen en springen Na een uurtje is dat wel weg, maar raar is het wel
  maandag 2 juni 2008 @ 17:46:35 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59073798
Ik wilde vanochtend posten dat ik al dagen geen last had, en dat was ook zo tot ik toestraks even half uurtje buiten was. nu is alles meteen weer terug. Dit weer is echt niet lekker voor de hooikoorts, gelukkig is het vanaf morgen weer tijdelijk meer regen.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:28:23 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59076138
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding.
Niks. Ik mag alleen druppels en daar heb ik niks aan. Ik ben dus ook behoorlijk ziek nu. Zit de hele dag al te hopen op regen. Ben aan het tweede pak tissues bezig. *hatsjoe*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 2 juni 2008 @ 20:16:23 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_59077297
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:28 schreef YPPY het volgende:

[..]

Niks. Ik mag alleen druppels en daar heb ik niks aan. Ik ben dus ook behoorlijk ziek nu. Zit de hele dag al te hopen op regen. Ben aan het tweede pak tissues bezig. *hatsjoe*
Ik heb de HA gebeld en de tabletten van het kruidvat mochten wel. (Staat ook op bv.com) Maar, met mate. Dus als het niet nodig was niet innemen.
  maandag 2 juni 2008 @ 22:06:07 #27
127981 Misstique
11-07-2014
pi_59077934
Het was/is weer feest vandaag. Niesbuien van 20 keer achter elkaar en 5 minuten later weer. Traanogen, nouja, eigenlijk leek het meer op huilen wat ik deed, zoveel vocht kwam er uit.
Schade tot nu toe:
3 pakken zakdoeken en een hele doos tissues
schrale jeukneus
rooie ogen
doodmoe

Dit soort dagen zuigen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_59080742
Gebruik nu anti allergie pillen + oogdruppels.

*********** OGEN JEUKEN ALS DE PEST

Morgen even zwaardere medicatie vragen bij de dokter.
  FOK!fossiel dinsdag 3 juni 2008 @ 10:34:21 #29
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_59084530
Op zich red ik het redelijk met Aerius icm met normale neusspray. Alleen het laatste mag niet langer dan een week worden gebruikt, dus hoe dat straks moet... Ugh... Pinkpop was zo in elk geval goed uit te houden, ondanks dat de tent tussen allemaal grassen stond waar ik enorm allergisch voor ben
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 3 juni 2008 @ 13:59:07 #30
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59089279
Wat een heerlijke bui net. Ik heb er nog steeds last van, maar wel minder als het begin van de dag!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_59090063
Ooh die buien zijn heerlijk he? Iedereen om me heen liep met een nors gezicht van 'hm.. kutweer', maar ik word hier intens gelukkig van
pi_59098032
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:00 schreef mark_dabomb het volgende:
rode ogen kan je binnen een minuut oplossen met Visine, te verkrijgen op MP
Ik heb het nu ook! Perfect. Stom dat dit in NL weer niet verkrijgbaar is
pi_59132608
Ben begonnen met allerfre toen was mn neus alleen maar vol zeg maar, toch even overgestapt op reactine, toen de hele tijd loopneuzen, dus toch maar weer terug op de allerfre
  FOK!fossiel donderdag 5 juni 2008 @ 08:27:58 #34
10 RemCOW
pi_59136232
Heeft iemand ervaring met een soort hor tegen pollen, bijvoorbeeld van Tesa (http://www.wonen.nl/easyweb3/ep_code-06_wn_press_release-wpr_id-74). Ik slaap echt beroerd 's nachts omdat mijn hele neus dicht gaat zitten, terwijl ik juist voor het slapen nog een pilletje Aerius neem. Kortom, ik wil eens gaan proberen alle pollen uit mjn slaapkamer te houden.
pi_59141430
Jeukend verhemelte is ook zo irritant. Mijn neus zit nu al een week dicht, lekker is dat. Het vreemde is dat ik dit alleen in NL heb. Nou ja vreemd natuurlijk ook niet, maar wel erg onhandig. Wat wel werkt is Xyzal (cetirizine) maar dan moet je dat wel consequent innemen. Alleen op de momenten dat je klachten hebt werkt niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 5 juni 2008 @ 14:40:23 #36
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59145148
Vandaag weer een mindere dag op het gebied van hooikoorts.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_59149274
Ik heb ook zo'n last van hooikoorts, ik besloot nu net weer even te gaan zoeken tegen middelen tegen hooikoorts ik kwam op dit middel www.qi-clips.nl.

Ik dacht gelijk al dat een een scam(nep) was dus ik wou de moeite geneens doen om verdere info te zoeken over dit product ,alleen toen ik terug naar de zoekresultaten ging zag ik alleen maar positieve berichten. Ik denk eigenlijk dat het de grootste oplichterij is, ik geloof er helemaal niet in maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het echt te werken ik vind geen een negatieve reactie? Alleen de positieve reacties zijn wel vaak met de minste posts.
Dus hier mijn vraag wie weet of dit werkt? Dus iemand die het product geprobeerd heeft?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:25:47 #38
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59170458
Vandaag weer last van. Bij vlagen heel erg. Dat mn hele snoet jeukt enzo: mond, neus, ogen, wangen.
Soms ook op mijn handen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:30:31 #39
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59170578
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:01 schreef DenniZ224 het volgende:
Ik heb ook zo'n last van hooikoorts, ik besloot nu net weer even te gaan zoeken tegen middelen tegen hooikoorts ik kwam op dit middel www.qi-clips.nl.

Ik dacht gelijk al dat een een scam(nep) was dus ik wou de moeite geneens doen om verdere info te zoeken over dit product ,alleen toen ik terug naar de zoekresultaten ging zag ik alleen maar positieve berichten. Ik denk eigenlijk dat het de grootste oplichterij is, ik geloof er helemaal niet in maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het echt te werken ik vind geen een negatieve reactie? Alleen de positieve reacties zijn wel vaak met de minste posts.
Dus hier mijn vraag wie weet of dit werkt? Dus iemand die het product geprobeerd heeft?
Kwakzalverij!
pi_59170694
Ik werd er vanochtend om een uur of 6 van wakker. (niesen, snotneus, raar genoeg geen ogen .....niet zo raar eiks, want die heb je natuurlijk dicht als je slaapt )Heb toen een pilletje genomen (zyrtec heb ik nu) en nu gaat het wel weer. (wel doodop) Ben midden in de stad, maar toen ik naar het werk fietste, zag ik allemaal wit pluis rondvliegen, dat zal wel van een 1 of andere boom komen waar ik ook niet tegenkan dus.....
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 6 juni 2008 @ 13:37:06 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59170760
Kutdag. Qua hooikoorts.
In de toetsweek lekker al het werk van de anderen verstoren met je genies is nooit leuk.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:53:36 #42
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59171230
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:01 schreef DenniZ224 het volgende:

Klinkt als onzin. Ze doelen hier, volgens mij, op drukpunten. Maarja, ik heb geen ervaring. Ook geen behoefte om er 15 euro aan uit te geven. Lijkt mij maar oplichterij.
pi_59171491
Ik heb al jarenlang hooikoorts. Ene seizoen heb ik meer last dan het andere. Ik heb ook last van een huisstofallergie en daarvoor heb ik van de winter een neusspray gekregen van m'n huisarts die "Fluticasonpropionaat 50 µg/dosis" heet. Ik spray 1xdd 2 x in elk neusgat.
Ik heb dit seizoen voor het eerst van mijn leven zo goed als geen hooikoortsveschijnselen. Het is echt heerlijk!! Ik las op internet dat die neusspray ook tegen hooikoorts gebruikt wordt. Nou jongens, dat spul werkt als een tierelier. Bij mij in ieder geval wel.
Het niesen en verkoude/zieke gevoel is echt helemaal weggebleven dit jaar. Alleen af en toe een klein beetje jeukende ogen waarvoor ik dan prevalin oogdruppeltjes gebruik. Ik kom dit seizoen wel door zo!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:09:07 #44
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_59173498
@#$^!@#$@!^!~!!!

afgelopen seizoenen viel het opzich mee, maar ik heb dan ook veel vermeden.
Laatst op pinkpop (zondag), hele dag last gehad. niezen als een gek. En ik had s'ochtends nog wel 2x xyzal ingenomen en de hele dag door nasacort. Hoorde net van de huisarts dat dat spul een soort Prednison, echte tettie dus...
Hielp voor geen ene meter meer... lekker genieten van een concert op zo'n manier

Huisarts maar weer gebeld, want ik weet dat er nog zoiets als je ontwennig maken voor die pollen zooi. Maar deze huisarts had daar blijkbaar geen kaas van gegeten: "nooit van gehoord".
En ik zou nu al het meest zware gebruiken.. Tijd voor een nieuwe huisarts lijkt me.. wat een prutsers
  FOK!fossiel vrijdag 6 juni 2008 @ 15:31:03 #45
10 RemCOW
pi_59174054
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:02 schreef Mirre het volgende:
Ik heb al jarenlang hooikoorts. Ene seizoen heb ik meer last dan het andere. Ik heb ook last van een huisstofallergie en daarvoor heb ik van de winter een neusspray gekregen van m'n huisarts die "Fluticasonpropionaat 50 µg/dosis" heet. Ik spray 1xdd 2 x in elk neusgat.
Ik heb dit seizoen voor het eerst van mijn leven zo goed als geen hooikoortsveschijnselen. Het is echt heerlijk!! Ik las op internet dat die neusspray ook tegen hooikoorts gebruikt wordt. Nou jongens, dat spul werkt als een tierelier. Bij mij in ieder geval wel.
Het niesen en verkoude/zieke gevoel is echt helemaal weggebleven dit jaar. Alleen af en toe een klein beetje jeukende ogen waarvoor ik dan prevalin oogdruppeltjes gebruik. Ik kom dit seizoen wel door zo!
hm klinkt goed, maar eens mijn huisarts vragen hoe dat zit. op zich overleef ik de meeste klachten van hooikoorts wel, behalve mijn neus. die is de hele dag dicht / gevoelig / snotterig, en dat gaat nog wel door tot september...
pi_59174181
Zooooo.. vandaag is echt niet leuk!

Mijn neus is compleet verstopt en ik ben zooo vreselijk moe. Net even op bed gelegen en ik moest mezelf er echt weer uit dwíngen, anders wordt het hem niet meer vandaag.

Ik merkte trouwens dat thee drinken de boel weer wat opent, dus ik zit met dit warme weer met een pot thee op schoot
pi_59177286
Ach, als het helpt waarom dan niet hé.
Beterschap!!
pi_59195522
Terug uit Turkije en gelijk weer last van mn hooikoorts natuurlijk!
pi_59195925
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Terug uit Turkije en gelijk weer last van mn hooikoorts natuurlijk!
Daar geen last gehad begrijp ik?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_59196009
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:47 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Daar geen last gehad begrijp ik?
Nee totaal niet
pi_59198182
Zere ogen heb ik niet maar ik nies me helemaal de pleuris, ook zo'n vaag gevoel in mn keel.
Vorige jaren heb ik nooit last gehad
pi_59198236
Zyrtec werkt echt best goed! Vannacht weer hetzelfde: werd wakker van een snotneus: weer een pilletje ingenomen en bijna geen last gehad vandaag.
pi_59198351
Gisteravond sloeg het weer toe na een aantal rustige dagen.
pi_59204237
Tja, zo richting midden juni is het altijd het ergst. In juli is voor mij het ergste leed weer geleden
pi_59228278
Vandaag was weer zwaar DRAMATISCH voor mn hooikoorts.... het lijkt wel of de graspollen met zn allen tegelijk om mij een aanval doen ofzo... niezen niezen niezen, snotteren snotteren snotteren, hoofdpijn en continue die irritante kriebels in je neus!! Mensen die geen hooikoorts hebben kunnen zich dr nix bij voorstellen volgens mij.... maar ik voel me echt ELLENDIG! Het liefst sluit ik mezelf de hele dag op in een pollenvrij HOK.

Vanaf donderdag wordt het beter als we de pollenberichten mogen geloven... heeft iemand een tip qua medicijnen als je zwanger bent?? (heb nu 1 of ander homeopatisch middel maar dat helpt geen ruk)
pi_59230741
DIt jaar is het eerste jaar dat ik er last van heb. Voor mijn werk zit ik vaak in natuurgebieden met veel grassen en dat blijkt dus de boosdoener. Vorige maandag was het goed raak: loopneus, 1 maal per minuut niezen, als je wakker wordt volledig dichte neus, pijnlijk gevoel in de keel bij het slikken, huiduitslag op mijn armen, pijnlijke neus, net alsof er puisten op knappen staan in je neus...

Maar door Estivan is het de laatste dagen bijna helemaal weg, alleen nog wat keelpijn en een pijnlijke neus...
pi_59239176
Net de dokter gebeld voor de uitslag van mijn allergie-test; ik ben 'alleen' allergisch voor graspollen

Ik heb net sinds 2 maanden een jong poesje en ik was heeeeeel bang dat ik ook allergisch voor haar ben, maar niet dus!

Ik heb gelijk om een potje Livocab-neusspray gevraagd, want dat werkte vorig jaar 10x beter dan die Xyzal-pillen die ik vorig jaar heb meegekregen. Uiteraard moet de assistente dat eerst nog overleggen met de huisarts (die toch echt tegen mij had gezegd dat nieuwe medicijnen met één telefoontje te regelen waren) en moet ik later op de middag weer terugbellen. Maar dit geeft de burger wel weer moed zo
pi_59239360
Bah, wat is het weer een drama vandaag. Gister een verjaardag gehad bij iemand in de tuin en vandaag één knalrood oog. Daar helpt zelf Visine niet tegen merk ik.

Helemaal onstoken en alles, blegh, nu kan ik weer een dagje thuisblijven.
  maandag 9 juni 2008 @ 11:00:43 #59
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59241464
ik heb vannacht wakker gelegen omdat ik bijna niet meer kon ademen van de hooikoorts. Mijn hele keel zat dicht met slijm. Gelijk een pilletje genomen, maar het duurt wel even voor die in kicken..
pi_59242193
Nooit had ik echt last van hooikoorts, maar sinds een week of 3 heb ik echt constant jeukende ogen, jeuk in mijn keel ontzettend niezen en een neus die verstopt zit
  maandag 9 juni 2008 @ 12:32:03 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59243702
Gut, ik mag me erg gelukkig prijzen dit jaar. Op continue lichtjes irriterende ogen en 2x midden in de nacht wakker worden met een snotaanval heb ik, zolang ik geen hele dagen buiten doorbreng, weinig te klagen dit jaar. Sterkte iedereen met de ellende, ik weet hoe het is om zoveel last te hebben.
  maandag 9 juni 2008 @ 12:49:07 #62
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_59244095
quote:
Op maandag 9 juni 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Gut, ik mag me erg gelukkig prijzen dit jaar. Op continue lichtjes irriterende ogen en 2x midden in de nacht wakker worden met een snotaanval heb ik, zolang ik geen hele dagen buiten doorbreng, weinig te klagen dit jaar. Sterkte iedereen met de ellende, ik weet hoe het is om zoveel last te hebben.
ja dat dacht ik ook tot een kleine 2 weken terug
vandaag is het weer bal
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_59244245
Ik heb er tot op heden vrij weinig last van gehad, maar vandaag is het weer huilen met de pet op.
pi_59252113
quote:
Op maandag 9 juni 2008 09:36 schreef mark_dabomb het volgende:
Bah, wat is het weer een drama vandaag. Gister een verjaardag gehad bij iemand in de tuin en vandaag één knalrood oog. Daar helpt zelf Visine niet tegen merk ik.

Helemaal onstoken en alles, blegh, nu kan ik weer een dagje thuisblijven.
Ik had vanochtend wat rooie ogen en de visine uitgeprobeerd, nou, ik heb van mn leven niet van die witte ogen gehad Het werkt echt als een speer. Maar bij jou klinkt het idd meer als ontstoken, daar begin je dan idd niet veel meer aan. Het belangrijikste is om vooral niet te wrijven met je vingers. Dan komt er viezigheid in en ligt ontsteking op de loer. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Af en toe zou je je ogen wel uit de kassen willen wrijven van de jeuk Succes ermee, hopelijk trekt het snel weer weg. Het vervelende van zoiets vind ik altijd dat iedereen denkt dat er weet niet wat met je aan de hand is terwijl je je verder dan meestal wel ok voelt
pi_59252336
Ik heb echt super spul ontdekt deze neusspray uit italie
Rinogutt Antiallergico neusspray

Een keer sprayen en zeker een halve dag nergens last van

Alleen een beetje jammer dat het niet in Nederland te krijgen is
pi_59252669
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:48 schreef ik.ben.lief het volgende:
Ik heb echt super spul ontdekt deze neusspray uit italie
Rinogutt Antiallergico neusspray
[ afbeelding ]

Een keer sprayen en zeker een halve dag nergens last van

Alleen een beetje jammer dat het niet in Nederland te krijgen is
Ja, zo typisch is dat, de Nederlandse medicijnmarkt is echt overgereguleerd. Net als die visine, kun je dus ook niet zomaar hier bij apotheek of drogist kopen. Ook een keer wat huidirritatie, had ik in Amerika tubetje cortaid voor gekocht, ook al niet hier te krijgen
  maandag 9 juni 2008 @ 22:35:26 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_59262053
Ik heb in het verleden heel veel Visine verkocht aan vrienden enzo. Ik kocht het bij Duane Reade in New York, 2 a 3 dollar per doosje geloof ik.

In A'dam wordt het o.a. verkocht bij Backstage aan de Rozengracht die er flink winst op maken door er 20 euro voor te vragen.
  maandag 9 juni 2008 @ 22:45:39 #68
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59262578
Dit is nu de tweede week dat ik er echt hard last van heb
't aller vervelendste is dat ik midden in het afronden van mijn scriptie zit, door al dat genies en gesnotter wordt ik helemaal stapel gek! Mijn werk komt er niet door af en 't duurt en 't duurt maar

Medicijnen werken maar een paar uur en zijn daarna echt uitgewerkt...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59263573
Laatste 2 dagen is echt dramatisch. Ik word ik 's nachts gewoon wakker van en overdag blijft alles maar jeuken/branden. Mijn zusje heeft sinds kort injecties gekregen maar die had het dan ook wel extreem erg, ben zelf niet zo van de medicijnen maar als dit een week lang zo doorgaat dan kan het me niet meer interesseren als het maar helpt.
  Moderator dinsdag 10 juni 2008 @ 07:17:17 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_59268618
Het is bijna over bij mij !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 10 juni 2008 @ 08:13:15 #71
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59268978
Ik ben een theorie aan het uittesten. Ik had voor mijn veertiende nooit last van hooikoorts. Voor mijn veertiende speelde ik veel buiten en had ik een goede conditie. Nu heb ik totaal geen goede conditie en buiten spelen... euhm nou ja...misschien is dat ook wel weer leuk
pi_59269015
Extreem veel last van de laatste paar dagen , kut graspollen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_59269036
Nog een dagje of misschien twee en dan gaat het weer regenen! Mooi!

Dan is het eind Juni toch wel afgelopen met de grassen hoop ik, dan kunnen we weer terrassen en picknicken!
pi_59269116
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:19 schreef mark_dabomb het volgende:
Nog een dagje of misschien twee en dan gaat het weer regenen! Mooi!

Dan is het eind Juni toch wel afgelopen met de grassen hoop ik, dan kunnen we weer terrassen en picknicken!
Mwah graspollen enzo duurt nog wel tot half juli hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 10 juni 2008 @ 08:28:31 #75
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59269140
Ik heb er de laatste tijd ook weer lekker veel last van, getver.
pi_59271817
Ik ben veel binnen geweest de laatste dagen, dus dan heb je automatisch niet zoveel last
pi_59273226
Vandaag is het weer super erg gvd. Zal blij zijn als het wat minder word want zo vind ik de zomer helemaal niet meer zo leuk als vroegah.
pi_59274403
Vanochtend maar weer eens naar de huisarts geweest. Want, Xyzal doet me niks dus ik wilde iets anders.

Nu heeft-ie me Nasonex voorschreven, een neusspray. Mijn hooikoorts verschijnselen zijn voornamelijk een potdichte neus, verder geen dingen als zere ogen of schrale keel gelukkig. Iemand bekend met Nasonex? Ik gebruik nu dagelijks Otrivin, puur om mijn neus open te houden. Slecht, weet ik.
pi_59274660
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:34 schreef Beauregard het volgende:
Vanochtend maar weer eens naar de huisarts geweest. Want, Xyzal doet me niks dus ik wilde iets anders.

Nu heeft-ie me Nasonex voorschreven, een neusspray. Mijn hooikoorts verschijnselen zijn voornamelijk een potdichte neus, verder geen dingen als zere ogen of schrale keel gelukkig. Iemand bekend met Nasonex? Ik gebruik nu dagelijks Otrivin, puur om mijn neus open te houden. Slecht, weet ik.
Nasonex heb ik gehad, werkte bij mij voor geen meter. Heb nu Aerius maar dat doet ook niet veel. Ik ga binnenkort ook weer langs de huisarts om weer wat nieuws uit te proberen.
pi_59275097
Ik word elke ochtend wakker met hooikoorts, blergh Mijn neus zit dan helemaal dicht, en mijn ogen jeuken echt zo! Lijkt wel of ik gewoon griep heb ofzo. Overdag heb ik er gelukkig minder last van
pi_59275227
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik word elke ochtend wakker met hooikoorts, blergh Mijn neus zit dan helemaal dicht, en mijn ogen jeuken echt zo! Lijkt wel of ik gewoon griep heb ofzo. Overdag heb ik er gelukkig minder last van
Same here. 's ochtends en 's avonds is het op zijn ergst. Overdag heb ik er wel last van maar niet heel erg
pi_59275748
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Klinkt meer als een allergie voor huisstofmijt.
pi_59275774
Ik denk dat het bij mij voorbij is Al dagen geen jeukende ogen meer.
pi_59276630
Vandaag toch wel last! Niet echt héél erg zoals ik wel eens eerder heb gehad, maar wat jeukende ogen en af en toe niezen (al kan dat ook door m'n verkoudheid komen).
pi_59280346
ik heb weer wat minder last de laatste dagen, heb bij de Aldi pilletjes gehaald, en die lijken beter te helpen dan reactine... Hopen dat het zo blijft..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_59280995
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:29 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Klinkt meer als een allergie voor huisstofmijt.
Yeah, heerlijk huisstofmijt als het gras gemaait wordt en ik er dan ook last van heb:{
Ze maaien hier elke ochtend het gras lijkt wel
pi_59282831
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:42 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Yeah, heerlijk huisstofmijt als het gras gemaait wordt en ik er dan ook last van heb:{
Ze maaien hier elke ochtend het gras lijkt wel
Het woord combinatie is je onbekend?
pi_59282980
Ik heb sinds dit voorjaar ook vaak last van hooikoorts, lopende neus, niezen en vooral jeukende ogen. Het bekende verhaal dus. Van mn ogen word ik helemaal gek, iemand een goed medicijn dat hiertegen helpt?
pi_59285100
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:35 schreef schatje het volgende:
Ik heb in het verleden heel veel Visine verkocht aan vrienden enzo. Ik kocht het bij Duane Reade in New York, 2 a 3 dollar per doosje geloof ik.

In A'dam wordt het o.a. verkocht bij Backstage aan de Rozengracht die er flink winst op maken door er 20 euro voor te vragen.
Het makkelijkst is via Markplaats, ik moest rond de 11 euro betalen. Is nog meer dan normaal, maar voor iets dat zo super werkt, en ik gebruik het maar af en toe gedurende het hooikoortsseizoen. Ik heb wel t idee dat je pupillen er groter door worden, zal komen doordat het toch een soort van verdovend werkt? Straks denken ze nog dat ik zwaar aan de drugs ben (en ik heb van mezelf al redelijk grote pupillen..)
pi_59285164
Je kan inderdaad iets vergrote pupillen er van krijgen. Dat is een nadeel, de voordelen wegen er echter wel heel erg tegenop!
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:49:15 #91
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_59316562
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 10:34 schreef RemCOW het volgende:
Op zich red ik het redelijk met Aerius icm met normale neusspray. Alleen het laatste mag niet langer dan een week worden gebruikt, dus hoe dat straks moet... Ugh... Pinkpop was zo in elk geval goed uit te houden, ondanks dat de tent tussen allemaal grassen stond waar ik enorm allergisch voor ben
Op Pinkpop had ik er juist best veel last van, de laatste nacht heb ik niet kunnen slapen omdat echt alles dicht zat, kreeg bijna geen adem...

Vandaag was het ook weer een ramp, de tranen liepen me vanzelf uit de ogen dankzij mijn rode ogen. Loratadine helpt nog maar maximaal een uurtje of 3... Misschien toch nog maar eens langs de huisarts gaan, maar ja, heb het veel te druk op het werk...
Don't let my username fool you...
pi_59317768
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Je kan inderdaad iets vergrote pupillen er van krijgen. Dat is een nadeel, de voordelen wegen er echter wel heel erg tegenop!
Zeker weten, ik had veel eerder van het bestaan hiervan moeten weten. Hoe vaak ik wel niet met die albino oogjes rondgelopen heb, en nu is het echt als bij toverslag weg
pi_59319278
Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest en ik heb Fluticason gekregen, een neusspray.
Vandaag tot een uur of 20:00 geen last gehad op een paar keer niesen na.
Alleen als je het inneemt lijkt je neus even leeg te lopen.

Ook nog Cetirizine gehad voor als de neusspray niet voldoet.
We gaan het afwachten .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_59325900
Zo ook vandaag weer een hoop last , en de Xyzal doet niks meer
pi_59325910
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 07:44 schreef Joene het volgende:
Zo ook vandaag weer een hoop last , en de Xyzal doet niks meer
same here, heb strakjes een afspraak bij de huisarts, hopen dat hij me iets kan voorschrijven dat wel werkt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59326038
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 07:46 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

same here, heb strakjes een afspraak bij de huisarts, hopen dat hij me iets kan voorschrijven dat wel werkt
De huisarts zegt al jaren ,"Sorry"maar ik heb niets dat echt werkt
pi_59326614
Die kan dat wel, hij kan bijvoorbeeld een hormonenprik geven. Kost niks (11 euro) en schijnt 6 weken te werken Ik ga m ook denk ik deze week laten zetten.
pi_59329405
Lekker weertje bij mij is het echt zonlicht en de pollen, stel ik ben vandaag de hele dag buiten dan heb ik nergens last van, maar gaat de zon schijnen dan is het echt heel erg.
Mijn aeurius pilletjes zijn bijna op, maar ik heb er af en toe 2 genomen op 1 dag zonder toestemming van de dokter, dus ik heb met 20 pilletjes 15 dagen gedaan ofzo. Gaat de dokter daar moeilijk over doen, als ik ze opnieuw wil aanvragen?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 12 juni 2008 @ 11:45:32 #99
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59330701
Elke dag hoop ik weer dat ik niet hoef te niezen, want zodra dat gebeurt ben ik de lul. Dan gaat mn neus namelijk kutten. Deedtie eerst normaal, na een nies zittie of vast, of hij loopt als een malle.
Helaas moest ik vandaag niezen.
pi_59332815
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:59 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest en ik heb Fluticason gekregen, een neusspray.
Vandaag tot een uur of 20:00 geen last gehad op een paar keer niesen na. Alleen als je het inneemt lijkt je neus even leeg te lopen.
Ik ben benieuwd of het bij jou ook zo goed werkt. Ik heb totaal geen last meer sinds ik het gebruik. Op mijn flesje staat 50 µg/dosis. Dat spul heeft echt m'n levensplezier verbeterd!! Het stinkt wel als je het net in je neus sprayt. Beetje verbrande plastic lucht maar het helpt en het stinkt maar eventjes.
pi_59350090
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 13:00 schreef Mirre het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of het bij jou ook zo goed werkt. Ik heb totaal geen last meer sinds ik het gebruik. Op mijn flesje staat 50 µg/dosis. Dat spul heeft echt m'n levensplezier verbeterd!! Het stinkt wel als je het net in je neus sprayt. Beetje verbrande plastic lucht maar het helpt en het stinkt maar eventjes.
Dat zijn goede berichten !
Had jij ook last van je ogen en een tintelend gehemelte, of alleen van je neus ?
Ik zet mijn ervaring hier neer, maar de eerst komende dagen wordt het regen dus dan heb ik geen last.
Een beetje een dubio welk weer ik het liefs heb.
Zon is ook wel lekker maar ja .... :p.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 15 juni 2008 @ 10:52:25 #102
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_59402021
Ik heb astma, ben er zowat volgensmij bijna overheen gegroeid maar ik heb altijd al last gehad van zware verkoudhijd. ik ken geen dag dat ik niet verkouden ben geweest. nou help ik daar zelf ook een beetje aan mee (nephaar, kamer stoffig enz.) maar het is gewoon heel iritant. ik nies en proest de hele dag door en ben de hele dag aan het snotteren, het gaat maar niet over. En de neuspray helpt ook niet. Ik heb me dus wel laten testen op hooikoorts maar heb het dus niet terwijl ik ook last heb van rode prikkende ogen. Ik denk dat ik binnekort maar es een huisarts moet opzoeken.
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:09:39 #103
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_59479658
Vandaag is dus echt weer een rampdag, heb zelfs jeuk in m'n oor... Rode ogen, een potdichte neus enz enz. Ik word er echt een beetje gek van...
pi_59479666
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:09 schreef Metalfreak het volgende:
Vandaag is dus echt weer een rampdag, heb zelfs jeuk in m'n oor... Rode ogen, een potdichte neus enz enz. Ik word er echt een beetje gek van...
Dat heb ik dus ook DRAMA dag vandaag , ben bijna 2 uur wakker ,en loop dus ook al 2 uur te niezen,te wrijfen enz.
pi_59479810
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook DRAMA dag vandaag , ben bijna 2 uur wakker ,en loop dus ook al 2 uur te niezen,te wrijfen enz.
Hier precies hetzelfde!
pi_59479813
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:09 schreef Metalfreak het volgende:
Ah die jeuk in je oor. Ik dacht dat ik de enige was, wordt er echt gek van. Kan al bijna een week geen adem meer halen door mijn neus. Toch maar even Xylometazoline neusspray gekocht. Dat werkt wel, alleen mag je dat maar 5 dagen gebruiken. Even genieten van die paar dagen lucht
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_59479825
Budesodine ofzo hoe het ook heet , werkt ook al niet vandaag
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 09:16:35 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_59480546
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:23 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ah die jeuk in je oor. Ik dacht dat ik de enige was, wordt er echt gek van. Kan al bijna een week geen adem meer halen door mijn neus. Toch maar even Xylometazoline neusspray gekocht. Dat werkt wel, alleen mag je dat maar 5 dagen gebruiken. Even genieten van die paar dagen lucht
ik heb dat dus ook, die jeuk in mn oor! eerder nooit gehad, maar het is wel duidelijk dat t van de hooikoorts komt. ik heb het dit jaar sowieso best erg!

ik gebruik verder geen middeltjes tegen hooikoorts, dat heb ik al jaren geleden opgegeven.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:30:32 #109
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59483627
Ik zit aan de Mizollen. Werken echt prima, hebben alleen een nadeel, of eigenlijk meerderen. Als je die bijsluiter leest met bijwerkingen. Laat ik nou precies die vervelendste bijwerkingen hebben

Moe- en dufheid. En... De aller vervelendste: Opwerking van de eetlust. Ik heb de hele ganse tijd honger en trek. Vreet alles wat los en vast zit. Dat is niet bedoeling Vroeg me al af waar dat zo ineens vandaan kwam Maar ja, de hooikoorts is wel vrij stevig ingeperkt...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59484502
Ik heb ook jeuk in mijn oor! Ik wist niet dat dat bij hooikoorts hoorde zeg maar.
pi_59484873
HAAAAATSJOEE!

Hoppa.. dit wordt weer zo'n dag hoor.
Ik denk dat ik vanmiddag een hooikoorts-slaapje mag houden
  woensdag 18 juni 2008 @ 14:29:25 #112
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_59488295
Zo te zien ben ik dus niet de enige met die klachten vandaag. Het is gelukkig dankzij de Loratadine al iets minder dan vanmorgen, maar het is nog niet alles... Dat heeft wel eens beter gewerkt. Ook niet funny in de auto met die jeukende rode ogen...
  woensdag 18 juni 2008 @ 18:11:53 #113
206322 Seam
Pillz-E
pi_59494782
Jezus vandaag was het best erg bij mij, en dan had ik ook nog eens mijn herkansing
Moest in het begin continu niezen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_59495441
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 22:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat zijn goede berichten !
Had jij ook last van je ogen en een tintelend gehemelte, of alleen van je neus ?
Ik zet mijn ervaring hier neer, maar de eerst komende dagen wordt het regen dus dan heb ik geen last.
Een beetje een dubio welk weer ik het liefs heb.
Zon is ook wel lekker maar ja .... :p.
Ik had ontzettend last van jeuk en een irritant gevoel bij het weke gedeelte van mijn gehemelte. Je weet wel, helemaal achterin je mond. Echt stapelgek werd ik ervan. Ik kon er zelfs niet van slapen. Verder de klassieke hooikoortsklachten zoals constant een verkouden gevoel, verstopte neus en niesen tot ik er doodmoe van werd. Alles is echt helemaal weg met die Fluticasonpropionaat-spray. Het is voor mij echt een wondermiddel. Geen hooikoortsverschijnselen meer en geen verstopte neus meer. De jeuk in mijn ogen is dit jaar minimaal. Als ik er last van heb dan wrijf ik bewust niet in m'n ogen en trekt het vrij rap weer weg.
Trekt het niet weg dan druppel ik er een druppie prevalin oogdruppels in en is het probleem ook zo opgelost.
pi_59495461
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 11:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb ook jeuk in mijn oor! Ik wist niet dat dat bij hooikoorts hoorde zeg maar.
Yep, dat hoort er ook bij.
  Moderator woensdag 18 juni 2008 @ 20:14:46 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_59497751
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:47 schreef Mirre het volgende:

[..]

Yep, dat hoort er ook bij.
ik wist dat ook niet. en heb het dit jaar eigenlijk ook pas voor t eerst
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_59497759
Vanmiddag nog naar dok geweest, injectie met antiallergeen gehad maar helpt wel tot nu toe
  vrijdag 20 juni 2008 @ 08:48:59 #118
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59541569
Het was heel erg dit jaar, maar ik heb nu al bijna een week geen last! Ik denk dat mijn vijand is uitgebloeid!!
pi_59541661
Ik woon in twee plaatsen. Had in beide plaatsen tot dinsdag nergens last van. Dinsdag zat ik op de fiets en een behoorlijke nies aanval. de rest van de avond ook wat last gehad. en de medicijnen lagen natuurlijk ergens anders .
Hopelijk blijft t bij die ene avond. (gelukkig ga ik verhuizen uit de "hooikoorts"plaats)
*poef* nu is het weg
pi_59542698
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:48 schreef WalterSobchak het volgende:
Het was heel erg dit jaar, maar ik heb nu al bijna een week geen last! Ik denk dat mijn vijand is uitgebloeid!!
Ik heb sinds deze week ook veel minder last. Maar ik kan me niet voorstellen dat de grassen al zijn uitgebloeid?

Even afwachten hoe het gaat de rest van de dagen!
pi_59555401
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik wist dat ook niet. en heb het dit jaar eigenlijk ook pas voor t eerst
Ik ook
pi_59555466
Al 3 weken geen last meer van !
pi_59555777
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 09:44 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Ik heb sinds deze week ook veel minder last. Maar ik kan me niet voorstellen dat de grassen al zijn uitgebloeid?

Even afwachten hoe het gaat de rest van de dagen!
Ik heb ook bijna geen last meer, misschien is de piek achter de rug, die ligt idd altijd midden juni als je de hooikoortsschema's mag geloven, dus dat is een goede zaak
  Moderator zaterdag 21 juni 2008 @ 07:45:51 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_59571742
het is nu ook een beetje vochtiger weer, dan heb ik er ook altijd iets minder last van. als straks de pluizen komen, dan krijg ik het weer :S
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:45:28 #125
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59574798
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:06 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik heb ook bijna geen last meer, misschien is de piek achter de rug, die ligt idd altijd midden juni als je de hooikoortsschema's mag geloven, dus dat is een goede zaak
De schema;'s zeggen ook dat er zo tegen augustus weer een opleving komt.

Maarja, ik zie het wel positief tegemoet. Heb dit jaar amper last gehad, het is al half juni dus het zal allemaal wel goed komen verder. Al blijf ik wel nog tot eind augustus elke dag een pilletje slikken voor de zekerheid.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:24:51 #126
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59576868
Hier van Prevalin: neusspray en oogdruppels
Werkt bij mij verzachtend, maar ik heb nog wel wat prikkelingen. Gelukkig niet meer zo heel erge jeuk erbij. En ik blijf lekker naar buiten gaan.
Mijn zoontje lijkt het ook een beetje te hebben en die neem ik ook gewoon lekker naar buiten. Lekker vies laten worden en overal in laten wroeten, want hoe schoner je ze houdt- hoe erger het vaak wordt.
pi_59619600
Moet zeggen dat het gisteren en vandaag weer erg is op komen zetten. Misschien door die harde wind, hopelijk word dit wat minder deze week.
pi_59619636
Stond vanochtend op en dacht dat het een drama ging worden , heb hierop gelijk 4x gespoten met budesodine spray . en 2 hooikoortstabletjes genomen. tot nog toe weinig last , klein beetje jeukende ogen.
pi_59619750
Inderdaad, het is weer bingo. Komt puur door die wind, hele lucht vol pollen, bah bah.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 23 juni 2008 @ 09:57:23 #130
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59619796
Hier komt het ook weer op. Vooral als ik mn kat heb geaaid. Die neemt van alles mee.
Tevens heb ik al 3 dagen last van mn gehemelte, maar ik kan nét niet op de juiste plek 'krabben'
pi_59624960
Aaaah ik word gek van de hooikoorts
  maandag 23 juni 2008 @ 14:05:02 #132
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59625374
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:57 schreef ChipsZak. het volgende:
Hier komt het ook weer op. Vooral als ik mn kat heb geaaid. Die neemt van alles mee.
Tevens heb ik al 3 dagen last van mn gehemelte, maar ik kan nét niet op de juiste plek 'krabben'
Heb ik ook!
Je kunt steeds sabbelen op heel zure zuurtjes, zodat de papillen op je tong helemaal opzwellen. Dan heb je een soort schuurpapier in je mond, daarmee kun je dan krabben
pi_59656014
heb dit jaar gebruik gemaakt van de 'hooikoorts ' prikken, en slik voor de zekerheid dagelijks een pilletje aerius.

moet zeggen dat ik denk ik dor deze combo erg weinig last heb, af en toe een klein beetje 's ochtends voor da ik mn pilletje heb genomen maar verder bijna niet....

Of ik groei langzaam uit mn hooikoorts last, of de combo van de prikjes en pilletjes is geniaal.... of ik heb natuurlijk de pech dat ik nog last ga kijgen....
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:12:30 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59748004
Heb weken geen last gehad en opeens zit het de laatste dagen weer in mijn ogen, en dat terwijl het niet eens mooi weer is geweest en er hier veel regen is gevallen. Gedoe.
pi_59776617
Ik moet zeggen dat het de laatste dagen meevalt..
pi_59777184
Vandaag alleen last van de graspollen.
pi_66555489
Ik weet niet wat ik meemaak, ik heb altijd wel hooikoortsklachten gehad maar het werd juist minder. Net even buiten gesport/gerend en ik heb me toch jeuk aan mn ogen en was aan het niezen. Dat heb ik nog nooit eind feb meegemaakt. Meestal begonnen mn klachten rond koninginnedag dus een paar maanden later met de piek in juni. Meer mensen die nu al last hebben? Wat is er in godsnaam ineens voor duivelsgewas gaan bloeien
pi_66555527
Dat is wel heel erg vroeg.. en zo milde winter is het ook niet geweest.. vergeleken met 2008
pi_66555528
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:30 schreef Samson het volgende:
Ik weet niet wat ik meemaak, ik heb altijd wel hooikoortsklachten gehad maar het werd juist minder. Net even buiten gesport/gerend en ik heb me toch jeuk aan mn ogen en was aan het niezen. Dat heb ik nog nooit eind feb meegemaakt. Meestal begonnen mn klachten rond koninginnedag dus een paar maanden later met de piek in juni. Meer mensen die nu al last hebben? Wat is er in godsnaam ineens voor duivelsgewas gaan bloeien

Neeeeeh!! Staat dit topic NU alweer bovenaan in m'n AT?? Ik willut niet!!

Nog geen last hier
pi_66555586
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:31 schreef PieterBas het volgende:
Dat is wel heel erg vroeg.. en zo milde winter is het ook niet geweest.. vergeleken met 2008
Vind ik dus ook, bizar, ik heb mn cetirizine al achter de kiezen iig
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 16:37:43 #141
155227 crew  Guppy
dus
pi_66555726
nu al??? er zijn nog niet eens bloemetjes!

ik had gehoopt dit topic nog even te verdringen
pi_66556279
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
nu al??? er zijn nog niet eens bloemetjes!

ik had gehoopt dit topic nog even te verdringen
De krokussen schieten hier anders alweer de grond uit
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 16:58:53 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_66556360
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:56 schreef Samson het volgende:

[..]

De krokussen schieten hier anders alweer de grond uit
Oh ja? Hier (Arnhem) is het anders een dooie boei... En ik krijg het eigenlijk ook pas wanneer de pluizen in de lucht zijn. Sterkte!
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:00:37 #144
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66556412
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:30 schreef Samson het volgende:
M'n vader en m'n zus hadden inderdaad vandaag ook alweer veel last van hooikoorts. Het seizoen begint dus nu alweer.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 28 februari 2009 @ 17:02:53 #145
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66556482
Noes!
Nou, ik ben afgelopen jaar begonnen met een immuun-maak kuur ding, en hopelijk werkt het dit jaar al wat, en is het volgend jaar helemaal gedaan.
pi_66576331
Gisteren idd idioot last van jeukende ogen. Ik las dat de lente laat begint dit jaar, maar ik merk er niks van hoor, hooikoorts is vrolijk begonnen. Gelukkig had ik 2 weken geleden de voorraad Tavegil al aangevuld. Stomme katjes aan de bomen enzo.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:13:50 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66576419
Het begint weer idd
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:24:14 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_66578468
ik heb wel krokussen gezien nu maar die waren nog wel erg eenzaam.
verder hier nog nergens last van
pi_66580670
nu alweer
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 1 maart 2009 @ 15:21:07 #150
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66582672
Hmm, ik ben wel sinds een paar dagen erg snotterig, maar volgens mij is dat meer een gewone verkoudheid met klachten als hoofdpijn en zere keel enzo en nog geen hooikoorts. Maar dat mensen er al last van krijgen is wel zorgelijk. Als het nu al begint zal dat ook vast niet betekenen dat het in mei weer voorbij is.

Maar misschien voor de zekerheid toch maar alvast medicijnen in huis halen.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:23:27 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66584895
Naja, snotterig, gevoelige ogen... meh
pi_66585169
Hier gelukkig nog nergens last van! Maar heb nog een aantal pilletjes over van vorig seizoen, dus zodra het begint te jeuken ga ik weer slikken.
pi_66587524
Ik krabbel mijn benen alweer vrolijk open. dus daar gaan we weer
pi_66588510
owja, helemaal vergeten dat ik hooikoorts had
pi_66588855
Ik heb nu nog geen last gelukkig
  maandag 2 maart 2009 @ 16:36:10 #156
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_66621583
Ah, altijd 'leuk' om dit topic weer bovenaan je MyAT te zien staan.

Als je nu last hebt, is het volgens mij de iep of esp. Dat is altijd de eerste die serieus last geeft, meestal in januari. Vanwege de wat koudere winter dan de afgelopen jaren zou dat best rond deze tijd kunnen zijn.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:44:30 #157
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66624015
Bij mij begonnen de ogen vanmorgen toch ook alweer te jeuken... Leuk, is het eens eindelijk goed weer, krijg je dit weer
pi_66624267
Is het NU alweer zover?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:05:32 #159
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66641536
Bah, ik heb er sinds afgelopen vrijdag weer last van... zo vroeg?

http://hooikoorts.weeronline.nl/

De kaartjes vallen opzich wel mee... erg vreemd. Zo meteen maar weer de huisarts bellen.

Ik heb al last van (zware) hooikoorts sinds ik 7 (geloof ik) ben. Nu sinds een aantal dagen ben ik 20... dus hopelijk dat het volgend jaar over is. Gedurende de afgelopen jaren heb ik telkens nieuwe producten uitgeprobeerd, in de vorm van pillen en spuitjes, en opzich helpt het aardig, totdat je het opnieuw krijgt toegediend het jaar erop en het blijkt dat je er immuun voor bent geworden.

Zelf gebruik ik dus nooit oogdruppels of neusspray. Wel heb ik af en toe een inhalator gehad tegen benauwdheid, maar voornamelijk dus pillen of in zwaardere vorm van een spuitje. Ben benieuwd of er nu weer wat nieuws op de markt is wat ze in me kunnen stoppen . Als ik er maar minder last van heb, haha.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:08:42 #160
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66641573
Als je er op je 20e nog niet af ben acht ik de kans dat je er nog overheen groeit vrij klein eigenlijk. Dan zou het rond je 17e al minder aan het moeten worden zijn.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:14:55 #161
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66641640
Het gaat toch per 7 jaar? 7 - 14 - 21..
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:25:59 #162
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66641799
Vorige keer ben ik 4 maart langs geweest voor de medicijnen vertelde de dokter zojuist, dus het is niet eens zo vroeg nu. Vanmiddag krijg ik te horen of er wellicht weer iets nieuws is wat ik zou kunnen proberen. Ben benieuwd.
pi_66642476
Ook ik mag me nu wél melden hier.
Bah, is wel heel vroeg
  Redactie Sport dinsdag 3 maart 2009 @ 09:12:00 #164
218273 crew  JayJay8
pi_66642568
Nog geen last van gelukkig...Zal binnenkort wel weer beginnen
pi_66719340
Wat bloeit er nu weer?
Ik heb jeuk-ogen en een loopneus en mijn zoontje van een half jaar heeft ook rode ogen en niesbuien

Ik heb pas sinds een paar jaar last van niezen, maar het lijkt per jaar erger te worden....
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:19:51 #166
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66778374
Klote hooikoorts!!

Ik ben nu 23 en heb er sinds ongeveer 3 jaar last van. Het is zomaar opeens begonnen en ik heb voorheen nooit last gehad van hooikoorts. Ik ben langs de K&O arts geweest en daaruit is gebleken dat ik zwaar allergisch ben voor grassen en bomen.

Ik kreeg een kuur om antistoffen op te bouwen, een kuur van 2 jaar ofzo. Ik moet dan elke dag een capsule met een vloeibaar stofje innemen en dit 3 minuten in mijn mond houden. WTF? dat hou ik geen 2 jaar vol dus daar ben ik vrijwel direct mee gestopt.

Ik heb nu aerial pilletjes en verschillende neusspray's geprobeerd. Niks lijkt echt goed te helpen.

Mijn symptomen: Constant een loopneus en een klein beetje geïrriteerde jeukerige ogen. Ik wordt helemaal gek van die fucking loopneus.

Zal binnenkort weer eens langs de huisarts...

Edit; het valt nu nog redelijk mee trouwens.. Maar begin er al wel weer enigszins last van te krijgen. Zodra alles weer volop gaat bloeien begint het echte drama weer

[ Bericht 4% gewijzigd door Charizma op 06-03-2009 20:26:28 ]
Be water my friend
pi_66779767
Zijn er alweer bomen bezig? Ik heb het er al 2 dagen over met mijn moeder dat ik last heb van mijn neus en keel (mijn hooikoorts slaat altijd door op mijn keel, raakt geïrriteerd doordat mijn neus gaat lopen) en zij ook en nu zie ik opeens dit topic ... Heel fijn.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:09:32 #168
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66780499
Be water my friend
pi_66780762
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:09 schreef Charizma het volgende:
http://www.huidinfo.nl/hooikoorts.html

De hazelaar en de els
Mja, ik vermoed dat ik daar dus gevoelig voor ben, want na mei heb ik meestal geen last meer...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 12:49:53 #170
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66795436
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:19 schreef Charizma het volgende:
Klote hooikoorts!!

Ik ben nu 23 en heb er sinds ongeveer 3 jaar last van. Het is zomaar opeens begonnen en ik heb voorheen nooit last gehad van hooikoorts. Ik ben langs de K&O arts geweest en daaruit is gebleken dat ik zwaar allergisch ben voor grassen en bomen.

Ik kreeg een kuur om antistoffen op te bouwen, een kuur van 2 jaar ofzo. Ik moet dan elke dag een capsule met een vloeibaar stofje innemen en dit 3 minuten in mijn mond houden. WTF? dat hou ik geen 2 jaar vol dus daar ben ik vrijwel direct mee gestopt.

Ik heb nu aerial pilletjes en verschillende neusspray's geprobeerd. Niks lijkt echt goed te helpen.

Mijn symptomen: Constant een loopneus en een klein beetje geïrriteerde jeukerige ogen. Ik wordt helemaal gek van die fucking loopneus.

Zal binnenkort weer eens langs de huisarts...

Edit; het valt nu nog redelijk mee trouwens.. Maar begin er al wel weer enigszins last van te krijgen. Zodra alles weer volop gaat bloeien begint het echte drama weer
Had je als kuur SlitOne? Dat had ik eerst wel; een pipetje alstware, en dan onder je tong doen.
Dat vond ik ook erg vervelend, . Bovendien was het echt heel goor.
Nu heb ik een andere, wel hetzelfde principe. Dit is alleen makkelijker, want het is geen onmogelijk pipetje wat ik leeg moet drukken, maar gewoon een spuitje alstware. Je bouwt dit ook op, dus in het begin krijg je minder. Bovendien smaakt deze ook niet vies als het perongeluk op mn tong terecht komt. (2 min moet het eronder).
Deze gaat me makkelijk lukken om vol te houden.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:58:41 #171
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66795652
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:15 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Mja, ik vermoed dat ik daar dus gevoelig voor ben, want na mei heb ik meestal geen last meer...
Lucky you, ik heb er het hele bloei seizoen last van
Be water my friend
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:02:28 #172
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66795744
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Had je als kuur SlitOne? Dat had ik eerst wel; een pipetje alstware, en dan onder je tong doen.
Dat vond ik ook erg vervelend, . Bovendien was het echt heel goor.
Nu heb ik een andere, wel hetzelfde principe. Dit is alleen makkelijker, want het is geen onmogelijk pipetje wat ik leeg moet drukken, maar gewoon een spuitje alstware. Je bouwt dit ook op, dus in het begin krijg je minder. Bovendien smaakt deze ook niet vies als het perongeluk op mn tong terecht komt. (2 min moet het eronder).
Deze gaat me makkelijk lukken om vol te houden.

^^ die had ik ook ja

Hoelang duurt die nieuwe kuur van je en hoe heet het? Gebruik je ook nog wat anders ernaast?
Be water my friend
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 13:06:40 #173
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66795846
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:02 schreef Charizma het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

^^ die had ik ook ja

Hoelang duurt die nieuwe kuur van je en hoe heet het? Gebruik je ook nog wat anders ernaast?
Ja, die pipetjes zijn echt kut.
Ik heb nu Staloral.
Deze duurt ook zo'n 2 jaar en ik gebruik er niks anders naast.
pi_66799525

Het is inderdaad weer eens zover.
Ik voel me al anderhalve week niet helemaal lekker en dacht dat ik verkouden aan het worden was.
Totdat ik me gisteren besefte dat het die stomme hooikoorts weer is.

Vorig jaar heb ik geprobeerd om de lente en zomer zonder medicijnen door te komen (want als je de ziekte steeds onderdrukt kun je er niet overheen groeien.) Maar het was echt niet te doen.
Dus heb maandag maar weer een afspraak bij de huisarts voor medicijnen.
Ik kijk er alleen heel er tegenop aangezien ik de eerste 3 weken van de medicijnen nauwelijks functioneer.
Ik reargeer altijd heel heftig op de medicijnen waardoor ik heel suf wordt.. Heb al veel verschillende soorten medicijnen geprobeerd maar het probleem blijft.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_66799549
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:08 schreef ethiraseth het volgende:
Als je er op je 20e nog niet af ben acht ik de kans dat je er nog overheen groeit vrij klein eigenlijk. Dan zou het rond je 17e al minder aan het moeten worden zijn.
Is dit waar? Dat hoop ik toch niet want ik ben nu 22 en het wordt ieder jaar steeds erger.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 15:46:07 #176
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66799601
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:43 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Is dit waar? Dat hoop ik toch niet want ik ben nu 22 en het wordt ieder jaar steeds erger.
Als het ook nog erger word denk ik niet dat je er nog overheen groeit.
pi_66799805
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:46 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Als het ook nog erger word denk ik niet dat je er nog overheen groeit.
Nou wat ik dus begrepen heb van mijn huisarts is dat het elk jaar erger wordt, tot je uiteindelijk op je 'hoogste' punt zit, en op dat punt neemt het af en groei je erover heen.

Dus iedere jaar denk ik: ohh erger als dit kan niet..
Maar toch lukt het me weer om het ieder jaar te toppen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 16:11:37 #178
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66800238
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Nou wat ik dus begrepen heb van mijn huisarts is dat het elk jaar erger wordt, tot je uiteindelijk op je 'hoogste' punt zit, en op dat punt neemt het af en groei je erover heen.

Dus iedere jaar denk ik: ohh erger als dit kan niet..
Maar toch lukt het me weer om het ieder jaar te toppen
Maar lang niet iedereen groeit er overheen. Ik denk eigenlijk vrij weinig mensen, maar dat weet ik niet.
Weet ook niet tot welke leeftijd ongeveer, maar ik denk dat je na je 20e de hoop wel mag laten varen.
Denk ik hoor. Bij andere dingen is het meestal wel zo dat je in je puberteit ergens overheen groeit.
pi_66800310
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:11 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Maar lang niet iedereen groeit er overheen. Ik denk eigenlijk vrij weinig mensen, maar dat weet ik niet.
Weet ook niet tot welke leeftijd ongeveer, maar ik denk dat je na je 20e de hoop wel mag laten varen.
Denk ik hoor. Bij andere dingen is het meestal wel zo dat je in je puberteit ergens overheen groeit.
Voorzover ik goed ingelicht ben groeit iedereen uiteindelijk over hooikoorts heen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 16:16:03 #180
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66800341
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:14 schreef Samson het volgende:

[..]

Voorzover ik goed ingelicht ben groeit iedereen uiteindelijk over hooikoorts heen.
Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 16:18:32 #181
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66800400
quote:
Bij de meeste mensen worden na een jaar of tien de klachten minder, maar vaak gaat hooikoorts niet helemaal over.
Bron.
pi_66803351
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:18 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Bron.
Nou als het minder wordt ben ik al heel blij!
Ik kan 3 maanden per jaar niet buiten komen zonder ziek te worden.

Maar wat ik ook heel raar vind is dat er ieder jaar iets anders overheerst.
3 jaar geleden waren het mijn ogen waar ik het meest last van had (van de rest ook wel maar van mn ogen had ik veruit het meeste last)
2 jaar geleden was het vooral mijn neus
Vorig jaar voelde ik het vooral in mijn keel.
En nu voel ik het vooral in mn longen, het zakt ieder jaar een beetje
pi_66803385
Ik krijg komende week, na overleg met de huisarts, een injectie met antiallergeen.. ik ben benieuwd.
Begreep dat het 3 maanden werkt en dat ik daarnaast gewoon mijn medicijnen moet nemen.
Hoop dat het wat verlichting geeft, want het is geen pretje
pi_66804048
Oh ik bedenk me opeens dat ik sinds september afgelopen jaar lenzen heb.
Kan ik die wel in als strax de pollen weer vrolijk door de lucht dwalen?
Of zou ik dan juist minder last hebben van tranende ogen. Want ik kon eerst nog geen ui snijden zonder dat mijn mascara op mn kin eindigde. Maar sinds ik lenzen heb, heb ik er geen problemen meer mee
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:02:38 #185
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66805216
Dit is wat ik kan vinden.
Je kan ze dus sowieso wel in, maar hoe dat verder is etc. weet ik niet.
pi_66805398
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:10:44 #187
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66805443
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:09 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Misschien is een kuurtje iets?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 19:11:46 #188
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66805469
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:57 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik krijg komende week, na overleg met de huisarts, een injectie met antiallergeen.. ik ben benieuwd.
Begreep dat het 3 maanden werkt en dat ik daarnaast gewoon mijn medicijnen moet nemen.
Hoop dat het wat verlichting geeft, want het is geen pretje
Ik ben benieuwd!
pi_66808060
Alles wat ik lees over hooikoorst gaat over pollen.
Maar ik heb dezelfde klachten bij bloemen (vooral die in tuinen groeien, niet die doorgekweekte rozen)
En ook met pas gemaaid gras, als ik dat ruik klappen meteen mijn longen dicht lijkt het wel.
Hebben meer mensen hier last van?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 7 maart 2009 @ 20:32:06 #190
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66808214
Jahoor.
Gemaaid gras kan ik ook ab-so-luut niet tegen.
Verder kan ik tegen niets lijkt het wel, wat in de lente aan het groeien gaat.
pi_66808317
Van net gemaaid gras ga ik acuut piepen en niezen, echt vreselijk.
pi_66809264
Julie snappen precies wat ik bedoel!
Ik heb de afspraak gemaakt met mijn moeder dat wanneer ik onafgesproken langs wil komen ik een half uur van te voren moet bellen. Dan kan zij de bloemen die in de huiskamer staan ergens anders neer zetten.
Das toch best triest eigenlijk :<
  zondag 8 maart 2009 @ 12:52:56 #193
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66822080
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:06 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, die pipetjes zijn echt kut.
Ik heb nu Staloral.
Deze duurt ook zo'n 2 jaar en ik gebruik er niks anders naast.
Okay cool tnx, ik ga dit onthouden voor als ik weer bij de huisarts kom.
Be water my friend
  zondag 8 maart 2009 @ 12:55:10 #194
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_66822147
Ik wou dat er 1 of andere spuit was waarmee dat hele hooikoorts gezeik in 1 keer over zou zijn.
Be water my friend
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 maart 2009 @ 12:56:43 #195
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66822196
Er zijn wel spuitjes te krijgen, meen ik. (alleen moet je dan wel meerdere, en ook voor een bepaalde tijd)
Alleen schijnen ze minder goed te werken dan dat spul onder je tong.
pi_66827408
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Er zijn wel spuitjes te krijgen, meen ik. (alleen moet je dan wel meerdere, en ook voor een bepaalde tijd)
Alleen schijnen ze minder goed te werken dan dat spul onder je tong.
Ik heb ook ooit van iemand gehoord over een kuur van 2 jaar van iedere maand 1 spuit. En dat scheen heel goed te werken, die man was na jaren van spulletjes proberen eindelijk van zn hooikoorts af. Ideaal alleen koste het iets van 200 per maand en werd dit niet verzekerd door de verzekering.
Dat is echt insane duur!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 8 maart 2009 @ 15:22:34 #197
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66827444
Uhu idd.
Sommige kuren worden wel vergoed en andere niet.
pi_66828488
Afgelopen paar dagen ook alweer last van jeuk in mijn linker oog. Ja, alleen mijn linker.
pi_66832740
Ik heb eigenlijk ook nog niet gevraagd of de injectie met antiallergeen zelf moet betalen of niet.. maandag maar eens bellen Maja, wil het toch zeker wel proberen.
pi_66834334
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef DaFrenk het volgende:
Hier gelukkig nog nergens last van! Maar heb nog een aantal pilletjes over van vorig seizoen, dus zodra het begint te jeuken ga ik weer slikken.
Te laat!
Als je zeker weet dat je last van hooikoorts hebt, moet je al beginnen met slikken voor het begint.
quote:
Als ons lichaam een vreemde stof binnenkrijgt, bijvoorbeeld na een steek van een insect, maken de mestcellen histamine aan. Histamine zorgt voor het verwijden van de bloedvaten. Hierdoor kunnen de afvalstoffen worden afgevoerd en antistoffen worden aangevoerd.

De jeuk en pijn die hierbij ontstaat, is een waarschuwing voor ons. Op die plek in het lichaam is iets aan de hand. Deze histaminereactie is dus goed. Bij een overmatige of ongewenste histaminereactie wordt er een teveel aan histamine aangemaakt. Hierdoor worden de slijmvliezen rood en zwellen op.

Ook ontstaat dan een overmatige slijmproductie. Dit is bij hooikoorts het geval. Pollen zijn onschadelijk voor ons. Toch komt er histamine vrij om de 'indringers' onschadelijk te maken.
Als je nu al die aanmaak van histamine remt, zou je nog minder last moeten krijgen/hebben
Pas nog met een allergoloog hierover gesproken op mijn werk. Goeie tip van hem, ik heb bij het kruidvat zo'n rood doosje eigen merk gekocht : werkzame stof : loratadine en ben nu al begonnen met slikken van 1 tabletje per dag.
Dit is een proef, voor mezelf of het minder, weg of anders is dan voorgaande jaren.
Bij mij begon het meestal begin/half april.

[ Bericht 19% gewijzigd door Blues op 08-03-2009 19:10:39 ]
  zondag 8 maart 2009 @ 22:53:02 #201
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66843728
Ik was sinds mijn 7e allergisch voor huisstofmijt, rond mijn 17e werd ik nog eens getest en kwam eruit dat ik ook hooikoorts had, maar daar had ik eigenlijk weinig van gemerkt..gelukkig. De huisarts raadde me ook aan om met een therapie te beginnen, Oralgen. Druppels onder je tong, opbouwfase en onderhoudsfase. Dat laatste betekende voor minstes 3 jaar 2x in de week (per kuur, dus voor mij 4x in de week) 20 druppels onder je tong.
Ben er nu inmiddels vanaf, heb het ruim 4 jaar volgehouden. Na het 1e jaar waren mijn klachten al drastisch verminderd, echt super Inmiddels al haast geen klachten meer. Soms nog wel als ik bij mensen op bezoek ben die katten hebben, maar dat is minimaal. Echt heerlijk, ben zo blij, en ik hoop echt dat het of helemaal wegblijft of anders nog een heeele lange tijd...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66860174
Aargh, het is alweer begonnen. Lekker tot eind augustus, dat is bijna een halfjaar!
pi_66861704
Ik heb vandaag injectie gehad. Ben benieuwd
pi_66862106
Ooh.... ik hoop dat dit topic snel vol is en diep in MyAT verdwijnt
Ik zag dit topic weer bovenaan staan en dacht 'ooh, daarom jeuken mijn ogen zo'. Heb ik mezelf nu hooikoorts aangepraat?
pi_66874826
Ik dacht er dit jaar vanaf te zijn (lijkt elk jaar minder te worden ofzo ), maar vanavond weer heerlijk jeukende ogen
pi_66906084
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Merk tot op heden nog geen verschil, maar das misschien ook wel heel snel he
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:23:43 #207
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66909946
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vandaag ook
pi_66912936
Meld zich! Ik ben allergisch voor de Berk, en die stomme kutbomen staan hier in overvloed in de straat.

Elk jaar, in maart, april en mei (6 weken die soms vroeg en soms laat beginnen) heb ik er last van. Verstopte neus (vaak één neusgat), jeukende ogen, tranen en niesen horen bij mij bij de verschijnselen. Dit jaar begint het vroeg, ik slik nu al Xyzal en spuit neusspray.
pi_67063066
Ik heb enorme last van m'n ogen vandaag. Prikken en kriebelen echt als een idioot.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:46:56 #210
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67063684
Vraagje voor de 'kenners' hier;
Ik ben al heel vaak getest op allergieen en nooit komt er iets uit. Echter lichamelijk stellen artsen wel allergische reacties vast (opgezette slijmvliezen, benauwd etc). Ik ben dus wel gediagnosticeerd als 'allergisch', maar zonder goede aanwijsbare oorzaak.
Mijn kno-arts raadde me (was in de winter) aan om maatregelen te nemen tegen huisstofmijt e.d. en toen heb ik onder andere het vloerkleed in mijn slaapkamer weggehaald. Ik merkte echt verbetering.

Nu heb ik sinds 1-1,5 week weer erg last van een dichte neus, niezen, hoofdpijn. Zou dit met hooikoorts te maken kunnen hebben? Vorig weekend heb ik heel enthousiast de hele dag de tuin onder handen genomen, sindsdien is het verergerd...
En zo ja, zouden medicijnen tegen hooikoorts hiervoor kunnen werken? Mijn huisarts heeft het nooit voorgesteld maar voordat ik maatregelen in huis trof was het ook nooit zo duidelijk een verergering van de klachten in het hooikoortsseizoen zoals ik die nu merk.
Geluk is een richting, geen punt
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 maart 2009 @ 11:52:07 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67063828
Zou kunnen, ja.
En medicijnen zouden kunnen helpen, maar voor de een helpen medicijnen A en B heel goed en werken C en D niet en bij een ander weer andersom.
  zondag 15 maart 2009 @ 12:13:37 #212
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67064432
Vorige week al ontzettend jeukende ogen gehad (en t wit van mn ogen was doorlopend rood ), niezen en loopneus...
Als er dan een haar in mn gezicht komt, word ik helemaal gek van het gekriebel. Dat is bij mij meestal ook een teken dat het 'begonnen' is...

Ik dacht dat t bij mij pas in april begon (oa berk) maar nu ik hier de reacties lees, kan het dus al.
Gelukkig heb ik t alleen op t begin van t 'seizoen'..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_67096785
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.
Mijn allergologe zei ook dat men er over het algemeen overheen groeit, vanaf je 40e/50e.. Aangezien ik 22 ben had ik weinig zin daarop te wachten, ik ben vreselijk allergisch. Voor gras iig 100% (m'n huisarts zei zelfs "meer dan 100%" hoe ie dat voor zich ziet weet ik ook niet..) en daarnaast ook erg allergisch voor katten, honden, schimmels, huisstofmijt, bomen, verder weet ik het niet eens meer.. Nu klink ik als een ziek sneu mensje, dat valt wel mee, alleen ben ik het hele jaar door altijd wel verkouden-achtig. In het hooikoortsseizoen (dat voor mij heel lang duurt) ben ik wel vreselijk ziek, dan kan ik echt dagen op bed liggen..

Ik ben nu bezig met Grazax, een immuniteitstherapie. Ik neem elke dag een tablet, in principe duurt dit 5 jaar lang.. Zijn er hier meer mensen die Grazax gebruiken? Ik ben pas een paar weken bezig, maar de bijwerkingen worden erger
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67096856
Ik las overigens net in een ander hooikoortstopic (over Oralgen meen ik) de reactie van iemand die zijn Oralgen niet meer wilde nemen.. aangezien je de stof inneemt waar je allergisch voor bent, en hij dat ook wel kon doen door buiten te lopen. Sowieso m.i. wat kortzichtig, daarnaast werkt het volgens mij ook gewoon niet zo... Ik heb namelijk tot vorig jaar altijd met 4 katten in huis geleefd, en toch ben ik er nog steeds allergisch voor.
  maandag 16 maart 2009 @ 12:58:26 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67098888
Ik had het vorig jaar met mijn huisarts over grazax en die zei dat het eigenlijk niet de moeite waard was. De resultaten uit onderzoeken zouden te insignificant zijn om het aan het medicijn toe te schrijven volgens haar. Geen idee in hoeverre het waar is, het zal wel per huisarts afhangen. Mijn huisarts was meer voorstander van reguliere medicijnen.
pi_67099690
Ja m'n huisarts zag het nut ook niet, maar goed die vond dat ik maar gewoon moest doorzetten en binnen blijven als ik er last van had

Ik ben toen naar een allergologe gegaan, en die bood twee immunotherapieen, de reguliere met de prikken en de nieuwere met pillen. De resultaten ervan waren goed, de meeste mensen kiezen echter nog voor de prikken zodat ze niet elke dag aan zo'n pil hoeven te denken. Aangezien ik "de pil" ook dagelijks slik was dat voor mij minder lastig dan elke maand naar de praktijk af moeten reizen voor een prik.
pi_67109913
Hooikoorts gaat vaak gepaard met hoofdpijn, niesbuien, tranende ogen... 10 tips om hooikoortsklachten te verminderen.

Hooikoorts is een aandoening waar zeker 1,5 miljoen Nederlanders last van hebben. De symptomen zijn uiteenlopend: een gezwollen neusslijmvlies, niesbuien, loopneus, hoofdpijn, kriebelend gehemelte, jeukende, tranende ogen, gevoeligheid voor licht, piepende ademhaling, zwellingen in het gezicht, netelroos en vermoeidheid. Je kunt verschillende dingen doen om de klachten binnen de perken te houden. Als je weet voor welke pollen je allergisch bent, dan kun je in de periodes dat deze pollen actief zijn, extra maatregelen nemen.

Kies de juiste medicijnen
Het is niet altijd eenvoudig het voor jou meest geschikte geneesmiddel tegen hooikoorts te vinden. Je kunt zelf verschillende middelen uitproberen, maar let goed op de bijwerkingen. Als je veel last hebt van hooikoorts, kun je het beste met je huisarts overleggen welk middel het meest geschikt is. De arts kan bovendien allergietests laten uitvoeren. Soms gaat hooikoorts gepaard met astma, die chronisch kan worden.

Begin op tijd met slikken
Volgens de Wageningse bioloog Arnold van Vliet beginnen veel mensen te laat met het slikken van medicijnen. Je kunt het beste vroeg beginnen: enkele weken voordat de pollen vrijkomen.

Mijd pollen zo veel mogelijk
In steden is de concentratie pollen in de lucht 3 tot 5 keer lager dan op het platteland. In een stad zou je dus minder last moeten hebben van hooikoorts, maar bij drukke wegen geldt dat weer niet. Het verkeer zorgt voor sterke luchtwervelingen.

Zoen veel
Een tijdje zoenen met je geliefde is volgens Japanse onderzoekers een goede manier om klachten van hooikoorts te verminderen. De onderzoekers ontdekten dat bij hooikoortspatiënten de productie van de stof histamine in het lichaam aanzienlijk afneemt na een half uurtje zoenen. Histamine veroorzaakt niezen, een loopneus en tranende ogen.

Kies het juiste moment om te gaan sporten
De concentratie stuifmeel in de lucht is vlak na een regenbui het laagst. Dat is voor hooikoortspatiënten het beste moment om te gaan wandelen of sporten. Ook 's ochtends vroeg is het gehalte aan stuifmeel in de buitenlucht minder hoog dan later op de dag.

Boek een strandvakantie
Aan de kust is de concentratie stuifmeel het laagst. Dat is dan ook de beste plek voor een vakantie als je veel last hebt van hooikoorts. Zoek je een land waar je in de zomer helemaal geen last wil hebben van je hooikoorts, dan is IJsland een goede optie.

Houd je huis pollenvrij
Stuifmeel dwarrelt in huis op de grond, als er geen tocht is. Stofzuig regelmatig met een stofzuiger met goede filters om de concentratie stuifmeel laag te houden. Horren voor open ramen en deuren houden pollen enigszins tegen. Er zijn ook speciale horren die meer stuifmeel tegenhouden. Lucht het huis 's ochtends, dan is buiten de concentratie pollen het laagst. Stuifmeel gaat trouwens vooral in je haren en kleren zitten. Dus je kunt je beter omkleden in de badkamer dan in de slaapkamer. En was regelmatig je haren.

Smeer vaseline rond de neus
Sommige mensen zeggen er baat bij te hebben als ze een beetje vaseline smeren rond hun neusgaten. Een deel van het stuifmeel blijft namelijk plakken op de vaseline.

Niet wrijven, gebruik een washandje
Je kunt beter niet wrijven in jeukende ogen, omdat je het stuifmeel op je ogen en aan je handen dan alleen maar verder verspreidt. Gebruik een nat washandje om je ogen schoon te houden. Er zijn ook oogdruppels in de handel die brandende ogen kalmeren.

Houd je huisdieren schoon
Honden en katten zijn vanwege hun vacht lopende verzamelaars van stuifmeel. Je moet de dieren daarom regelmatig wassen.
  maandag 16 maart 2009 @ 19:31:46 #218
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67111673
Injectie werkt tot dusver prima
  maandag 16 maart 2009 @ 20:07:21 #219
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_67113261
Ik maak ook maandelijks gebruik van de immunokuur. Na 3 jaar zit ik nog steeds op 8 ml.
Verder heb ik ook oogdruppels, 2 verschillende neussprays, inhalator en pilletjes er tegen.
Met medicijnen heb ik er nog ontzettend last van. Het is vooral feest wanneer mensen hun heg gaan snoeien, hun gras maaien of wanneer de berk en hazelaar in bloei staan.

Hebben jullie ook zulke littekens gekregen van al die injectiespuiten?
Ik heb allemaal rode puntjes op mn armen staan.
Die pillen lijken mij ook een goede oplossing! Dat ga ik ook maar eens vragen.
Ik zit overigens bij dr. Widjaja (of hoe je dat ook mag spellen) in Amsterdam.
Big mouth strikes again
  maandag 16 maart 2009 @ 20:27:05 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67113988
Ja hoor, we zijn er weer Gisterenavond kwam het opzetten. Keelpijn, kriebels, niezen en verstopte neus. Sinds kort ook oorpijn...
pi_67114756
Ik heb nergens last van omdat ik dus al heel vroeg, vóór alles begon, ben gaan slikken
1 pilletje per dag, gewoon van het kruidvat.
Gaat nog steeds goed dus

Sterkte jullie, enneh er is dus hoop en ik zou iedereen aanraden hetzelfde te doen als ik.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:23 #222
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_67167850
Gebruikt er hier iemand ook Reactine? Had eigenlijk Aerius maar die is op en moet nu even snel naar de Etos lopen zonder recept.. Of is er een alternatief voor Reactine te krijgen zonder recept? Word gek van rode ogen namelijk.
Overal verstand van.
pi_67180646
Hier gaat het met de injectie en de pillen eigenlijk ook prima
pi_67181150
Wat voor injectie krijgen jullie eigenlijk? Zijn er injecties gericht op hooikoorts? Of bedoelen jullie de desensibilisatie injecties?

Desensibilisatie ken ik. Ik heb 4jr lang injecties gehad tegen huisstofmijt. Je word bloot gesteld aan de deeltjes waarvoor je allergisch bent, alleen dan in een hogere dosering om het lichaam te stimuleren antistoffen aan te maken.
Ik was zo blij dat ik er na 4 jr vanaf was omdat het elke keer weer klachten met zich meebrengt. Volgens de allergietesten heb ik heel goed op die injectie-therapie gereageerd. Nu wil de kno-arts, tegens allergoloog, starten met desensibilisatie tegen katten volgende week mijn 1e injectie. Ben de komende 4-5 jr weer zoet
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:02:03 #225
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67181521
Voor de mensen die medicijnen gebruiken die je zonder recept kan krijgen; hebben jullie last van bijwerkingen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:16:54 #226
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67182134
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:02 schreef Yvonnetje het volgende:
Voor de mensen die medicijnen gebruiken die je zonder recept kan krijgen; hebben jullie last van bijwerkingen?
moe vreselijk moe ! (reactine)
gelukkig heb ik dit jaar nog niks hoeven slikken (ojee verpest ik het weer voor mezelf, morgen krijg ik vast een of andere aanval )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67182307
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:11 schreef macondo het volgende:
Gebruikt er hier iemand ook Reactine? Had eigenlijk Aerius maar die is op en moet nu even snel naar de Etos lopen zonder recept.. Of is er een alternatief voor Reactine te krijgen zonder recept? Word gek van rode ogen namelijk.
Aldi verkoopt Cetirizine tabletjes, stukken goedkoper dan Reactine.
pi_67185796
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Aldi verkoopt Cetirizine tabletjes, stukken goedkoper dan Reactine.
Ook de apotheek is een aanrader, veeel goedkoper dan die pillen van de drogist. Ik koop altijd iets van Sandoz, 30 pillen even duur als 10 van de drogist.
pi_67210663
Ben ik te laat voor injecties?

Iemand ervaring met dit ding, de Medisana Medinose Anti Hooikoorts Apparaat?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_67210741
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Roi het volgende:
Ben ik te laat voor injecties?

Iemand ervaring met dit ding, de Medisana Medinose Anti Hooikoorts Apparaat?
[ afbeelding ]
Ja, die heb ik.. Ik moet zeggen dat het wel een beetje hielp, maar ik vond het gewoon te raar om telkens een paar minuten met een stekker in m'n neus te zitten. Vorig jaar deed ik het 's ochtends wel, en het hielp ook echt wel wat. Als ik 's middags nog erg ziek was deed ik het nog een keer
pi_67215536
Vind het een waardeloos ding....
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:07:47 #232
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67235302
Ik ben ff naar de huisarts geweest en heb het volgende meegekregen;
- Nasonex neusspray, 1x daags 2 sprays in elk neusgat
- Aerius tabletjes, indien nodig 1x daags 1 tablet

Ik ben benieuwd, heb even de bijsluiters nagelezen en besloten dat ik morgenavond pas begin. I.v.m. eventuele bijwerkingen (slaperig, duizelig, bloedneuzen), morgen moet ik nl. werken dus als ik er last van heb heb ik dat liever als ik thuis ben :-)
pi_67242437
Ik heb Fluticason meegekregen gister en ik nies vandaag al minder. Ben nog wel een beetje snotterig, maar ik hoop dat dat nog wegtrekt .
pi_67242917
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik ben ff naar de huisarts geweest en heb het volgende meegekregen;
- Nasonex neusspray, 1x daags 2 sprays in elk neusgat
- Aerius tabletjes, indien nodig 1x daags 1 tablet

Ik ben benieuwd, heb even de bijsluiters nagelezen en besloten dat ik morgenavond pas begin. I.v.m. eventuele bijwerkingen (slaperig, duizelig, bloedneuzen), morgen moet ik nl. werken dus als ik er last van heb heb ik dat liever als ik thuis ben :-)
Nasonex heb ik ook, werkt wel goed eigenlijk.. Aerius heb ik ook geslikt. Bij beiden nog nooit last gehad van de bijwerkingen die je noemt, dus jij hopelijk ook niet
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:07 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb Fluticason meegekregen gister en ik nies vandaag al minder. Ben nog wel een beetje snotterig, maar ik hoop dat dat nog wegtrekt .
Volgens mij is dat wat m'n vriend heeft voor astma, dat gebruik ik ook weleens als ik echt wanhopig ben... fijn spul!
pi_67244810
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Samson het volgende:

Ook de apotheek is een aanrader, veeel goedkoper dan die pillen van de drogist. Ik koop altijd iets van Sandoz, 30 pillen even duur als 10 van de drogist.
Goeie tip, ik ga vlg. week eens naar de apotheek
  zondag 22 maart 2009 @ 13:21:36 #236
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67291134
pi_67291731
Link doet het niet

Ongelofelijk, ik heb bloemen in huis staan, BLOEMEN JAH, waar ik normaal echt echt echt niet tegen kan, maar ik heb nergens last van
kruidvatpillen
pi_67293338
Ik gebruik nu Allerfre. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. Werken bij mij goed.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:53:36 #239
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67296012
Heb al 'n week geen last meer, injectie werkt tot dusver perfect! *afklopt*
pi_67296032
Kriebelhoesten
.mwep
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:26:36 #241
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67702252
Ik heb helemaal geen last gehad van de bijwerkingen van Nasonex! Gebruik het nu 2 weken, en tot een paar dagen geleden ging het best goed. (het was dan ook regenachtig) Nu weer volop last van dichte neus, jeuk, hoofdpijn en MOE! Heb net (voor het eerst) een pilletje Aerius genomen, hoop dat het werkt...
pi_67702439
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Link doet het niet

Ongelofelijk, ik heb bloemen in huis staan, BLOEMEN JAH, waar ik normaal echt echt echt niet tegen kan, maar ik heb nergens last van
kruidvatpillen
Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_67702951
Verleden week begon ik 's-ochtends al weer verkouden te worden.. even het receptje laten verlengen en heb er nu een stuk minder last van.

De pillen van de Kruidvat? Misschien een alternatief als mijn recept op is
pi_67704667
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:35 schreef Misstique het volgende:

Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?
Het werkt echt prima, ik weet niet wat me overkomt. Ik neem er om de dag eentje

pi_67704673
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:31 schreef YellowBlacks het volgende:
Ik gebruik nu Allerfre. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. Werken bij mij goed.
Die zijn veel duurder dan die van het kruidvat
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:40:23 #246
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67705043
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:35 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik gebruik die pillen ook, tot nog toe nergens last van. Slik ze wel al sinds begin februari, eens kijken of het helpt om ze van te voren al te slikken ipv pas als het hooikoortsseizoen is losgebarsten.
pi_67705544
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:40 schreef ethiraseth het volgende:

Ik gebruik die pillen ook, tot nog toe nergens last van. Slik ze wel al sinds begin februari, eens kijken of het helpt om ze van te voren al te slikken ipv pas als het hooikoortsseizoen is losgebarsten.
Ik had allang prikkende ogen, verstopte neus e.d. gehad als ik niet al eind feb/begin mrt was begonnen. Ik heb echt het gevoel dat het helpt
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 16:34:39 #248
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67706141
Gisteren was weer een dramadag schijnbaar. Vanochtend werd ik gewoon stoned wakker !
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:08:44 #249
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67706933
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had allang prikkende ogen, verstopte neus e.d. gehad als ik niet al eind feb/begin mrt was begonnen. Ik heb echt het gevoel dat het helpt
Ik beign ook wel optimistisch te worden erover, zeker als het gister blijkbaar een dramatische dag was en ik nergens last van had.
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:24:18 #250
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67707311
Ik heb nog érg wenig klachten tot nu toe en dat zonder medicijnen, ik ben voorzichtig positief dat het iets minder aan het worden is bij mij...
pi_67707698
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:53 schreef Enfermera het volgende:
Ik was sinds mijn 7e allergisch voor huisstofmijt, rond mijn 17e werd ik nog eens getest en kwam eruit dat ik ook hooikoorts had, maar daar had ik eigenlijk weinig van gemerkt..gelukkig. De huisarts raadde me ook aan om met een therapie te beginnen, Oralgen. Druppels onder je tong, opbouwfase en onderhoudsfase. Dat laatste betekende voor minstes 3 jaar 2x in de week (per kuur, dus voor mij 4x in de week) 20 druppels onder je tong.
Ben er nu inmiddels vanaf, heb het ruim 4 jaar volgehouden. Na het 1e jaar waren mijn klachten al drastisch verminderd, echt super Inmiddels al haast geen klachten meer. Soms nog wel als ik bij mensen op bezoek ben die katten hebben, maar dat is minimaal. Echt heerlijk, ben zo blij, en ik hoop echt dat het of helemaal wegblijft of anders nog een heeele lange tijd...
Daar ben ik nog mee bezig! Nu ga ik m'n 2e jaar in, merk al enorm veel verschil gister heb ik voor het eerst weer een oogdruppeltje gebruikt maar meer ook niet! Eerder was het iedere dag een pilletje en oogdruppels en dan had ik nog last! Voor mij helpt het geweldig, wou dat de dokter er al veel eerder mee was gekomen
pi_67708704
De injectie die ik heb gehad werkt echt prima
Heb bijna geen last meer.. gisteren alleen wat gekriebel in de keel.
pi_67709720
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:24 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb nog érg wenig klachten tot nu toe en dat zonder medicijnen, ik ben voorzichtig positief dat het iets minder aan het worden is bij mij...
Ja ik begin te twijfelen... Ik dacht dat mijn therapie ook al keigoed werkte, omdat ik nog bijna nergens last van gehad heb.. Maar als ik het hier zo lees heeft bijna iedereen nergens last van
pi_67714238
Gisteren mn spulletjes bij de apotheek gehaald.
Ik kreeg 4 (!) flesjes oogdruppels en maar 14 tabletten in totaal. (terwijl ik er wel elke dag 1 moet slikken)
Beetje raar..
pi_67721373
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
De injectie die ik heb gehad werkt echt prima
Heb bijna geen last meer.. gisteren alleen wat gekriebel in de keel.
Welke injectie is dit? Een kenacort oid?

En welke oogdruppels heb je gehad Lotje?
pi_67721467
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:13 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

En welke oogdruppels heb je gehad Lotje?
De oogdruppels heten Livocab
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet gebruikt heb, omdat k mn lenzen zo lang mogelijk in wil houden.
Helaas gaan oogdruppels niet samen met lenzen
pi_67731058
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

De oogdruppels heten Livocab
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet gebruikt heb, omdat k mn lenzen zo lang mogelijk in wil houden.
Helaas gaan oogdruppels niet samen met lenzen
Het kan wel, ik heb van de allergologe druppels gekregen speciaal voor mensen met lenzen
Ze heten Zaditen.
  zondag 5 april 2009 @ 15:59:26 #258
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67731392
Knock on wood maar ik heb andere jaren rond deze tijd echt hele erge last, en tot nu toe merk ik nog niks...
pi_67732762
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:49 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Het kan wel, ik heb van de allergologe druppels gekregen speciaal voor mensen met lenzen
Ze heten Zaditen.
Ook voor zachte lenzen? Dat zou echt te gek zijn. Dan ga ik morgen weer even naar mijn huisarts bellen.
Want helaas helaas vandaag moest ik beginnen met de druppels
pi_67733884
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ook voor zachte lenzen? Dat zou echt te gek zijn. Dan ga ik morgen weer even naar mijn huisarts bellen.
Want helaas helaas vandaag moest ik beginnen met de druppels
Ja ik heb ook zachte lenzen
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:59 schreef NouMooiNiet het volgende:
Knock on wood maar ik heb andere jaren rond deze tijd echt hele erge last, en tot nu toe merk ik nog niks...
Same here, zoals ik gister al postte.. daarom denk ik dat het nog niet echt in de lucht zit ofzo? Beetje raar..
  zondag 5 april 2009 @ 22:24:41 #261
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67742781
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:42 schreef fresta het volgende:

[..]

Daar ben ik nog mee bezig! Nu ga ik m'n 2e jaar in, merk al enorm veel verschil gister heb ik voor het eerst weer een oogdruppeltje gebruikt maar meer ook niet! Eerder was het iedere dag een pilletje en oogdruppels en dan had ik nog last! Voor mij helpt het geweldig, wou dat de dokter er al veel eerder mee was gekomen
Oh echt! Super he Haha ja dat had ik ook
pi_67750030
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:13 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Ik weet de naam eigenlijk niet precies?
Het was in ieder geval een antiallergeeninjectie die voor 3 maanden helpt. In combinatie met Aerius medicijnen helpt het echt heel goed
  maandag 6 april 2009 @ 09:04:16 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67750130
't Is vorige week weer bij me begonnen. Vorig jaar voor het eerst last van gehad (op m'n 24e ) en ik had echt gehoopt dat het iets eenmaligs zou zijn ofzo, maar ik ga weer een klotenvoorjaar tegemoet blijkbaar.
pi_67750210
Week of 2 terug hier begonnen. Vanochtend werd ik wakker met wallen (van de hooikoorts ja )

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2009 09:08:33 ]
pi_67753860
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik weet de naam eigenlijk niet precies?
Het was in ieder geval een antiallergeeninjectie die voor 3 maanden helpt. In combinatie met Aerius medicijnen helpt het echt heel goed
Zou je het misschien is op willen zoeken? (A)
pi_67765415
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Zou je het misschien is op willen zoeken? (A)
Ik zal de assistente van de huisarts morgen ofzo eens bellen
  maandag 6 april 2009 @ 18:02:46 #267
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67766869
Ah ,de eerste klachten van het seizoen, beetje irritatie in de neus en een oog.
  maandag 6 april 2009 @ 21:37:47 #268
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67774792
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het werkt echt prima, ik weet niet wat me overkomt. Ik neem er om de dag eentje

[ afbeelding ]
Hm ik ga deze denk ik ook halen (bovenop m'n injectie), begin nu toch wel iets last te krijgen...

Overdosis
pi_67774953
Pff. Het is weer begonnen. Kriebelende ogen.

Vanmiddag ook heerlijk op de fiets terug met tranende ogen.
Niet leuk ;i
pi_67783366
Ik had gister ook last van tranende ogen moet ik zeggen.. maja dat valt weer mee
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:06:14 #271
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67785550
Grrr, te vroeg gejuicht.... Vanmorgen enorm veel last van een jeukend gehemelte...
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:39:00 #272
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67802747
Ja ook hier is t begonnen volgens mij, jeukend gehemelte, ruwe pijnlijke keel, niezen en jeuk ogen...
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:51:48 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67807125
Toch maar even naar de doc omdat ik al 3 weken af en aan verkouden ben en last van mn keel heb. Heb waarschijnlijk bronchitis / sinnitis (bijholteontsteking is dat laatste), dus een antibioticakuurtje en heb er ook Nasonex neusspray bij gekregen. Hoop dat het een beetje werkt... Zit nu nog even aan de otrivin omdat mn neus anders helemaal dichtzit en ik niet eens normaal kan ademen.. Heb daar zo'n godsgruwelijke hekel aan
pi_67822301
Ik ben 25 jaar oud en heb al sinds mijn 12e last van hooikoorts. In het ziekenhuis ben ik getest en ik ben 100% allergisch voor bomen en grassen. Ik heb vooral ontzettend veel last van mijn neus. Hij zit een half jaar (van eind februari tot juli) helemaal vast en op sommige dagen loopt ie als een kraan. Er komt dan elke seconde wel een druppel "water" uit. Het is zo erg dat ik mij elk jaar wel een dag ziek meld omdat ik niet kan werken met die loopneus. Mijn neus gaat ook regelmatig helemaal kapot omdat ik zo vaak een zakdoek gebruik (kan het moeilijk laten lopen). Ik heb al van alles geprobeerd zoals oogdruppels, pillen, meerdere homeophatische middeltjes. Ik heb onder andere Aerius, Claritine, Loratadine geslikt. Dit helpt allemaal helemaal niets, 0,0%. Het enige wat enigzins heeft geholpen is een kenakort injectie. Deze injectie haalde ik bij mijn huisarts. Maar na enige jaren (ik haalde drie spuiten per jaar) nam de werking af. Ik ben nu voor het tweede jaar in behandeling bij het ziekenhuis voor de immunotherapie (ik krijg per jaar iets van 7 injecties tegen bomen en 7 tegen grassen in elke arm) maar ik merk totaal geen verbetering. Bij 80% van de mensen zou de werking het eerste jaar al te merken zijn. Als ik dit jaar weer geen verbetering zou merken, gaan ze waarschijnlijk de behandeling stoppen.

Ik vraag me af of er ook andere mensen zijn die zoveel last hebben en bij wie niets werkt?
  donderdag 9 april 2009 @ 19:52:51 #275
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67874479
Wat een ellende, ik nies me helemaal gek! Heb zelfs al een bultje in mijn neus, op mijn neus en dikke ogen

Morgen maar eens naar de huisarts...
pi_67918598
Tis weer begonnen inderdaad zeg Mijn oogwit is zo goed als verdwenen en mijn neus loopt de gang uit! Bah bah...
pi_67924405
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:16 schreef Brambrammer het volgende:
-lang verhaal-

Ik vraag me af of er ook andere mensen zijn die zoveel last hebben en bij wie niets werkt?
Ja, ik dus.
Ik heb de injecties niet geprobeerd, ik ben nu bezig met Grazax.. en het werkt serieus.
Het eerste ooit dat echt werkt, heb nog nergens last van gehad, en ik loop dus continu verbaasd over straat omdat ik gewoon geen hooikoorts heb.
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:38:17 #278
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_67925046
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:16 schreef Brambrammer het volgende:

Ik ben ook 100% allergisch voor gras en huisstofmijt. Gebruikte hiervoor laatste jaren Xyzal, daarvoor elk jaar wat anders, Aerius en nog wat andere dingen.. Altijd hetzelfde verhaal, had zelfs regelmatig koorts als alles begon te bloeien. Alleen maar in bed willen liggen... Maar ben anderhalf jaar geleden op aanraden van een collega naar de huisarts gestapt met de vraag of ik Oralgen mocht gaan gebruiken. Elke dag met één druppel onder de tong opbouwen tot 20 druppels en dit dan 2x per week. Dit werkt perfect!! De huisarts zei alleen wel dat ik er niet vanuit moest gaan dat ik na 3-5 jaar kon stoppen, dat werkt namelijk bij lang niet iedereen. Ik gebruik het samen met Xyzal. Ik heb soms alleen nog last, wanneer ik veel in huis bezig ben met bed opmaken en kleren opvouwen (stof dus). Dan kan ik 's avonds en de dag erna nog wel ziek voelen. Maar verder nooit echt meer van het gras! Dus misschien is dit wat?
Live life to the fullest!!
pi_67925731
Oralgen is een beetje hetzelfde als Grazax volgens mij. Ik ga dat volgend jaar maar is proberen en dit jaar maar is een kenacort spuit laten zetten denk ik.
pi_67930036
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef RRGJL het volgende:
Week of 2 terug hier begonnen. Vanochtend werd ik wakker met wallen (van de hooikoorts ja )
Nergens last van behalve van wat diepere wallen dan anders ja, is dat ook van hooikoorts dan??
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:56:17 #281
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67935588
Ben gister begonnen met Aerius, t helpt wel heb ik t idee, heb vandaag nog niet geniest!!!
Ik word snachts wel wakker met dichte neus en sochtends met dikke rode ogen.
Maar t gekriebel is weg.. En zolang ik mn ogen niet aanraak, gaat t daar ook goed mee..
  zondag 12 april 2009 @ 15:52:46 #282
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_67951110
Gister iets te vroeg gejuicht, dat ik nooit las van gras had met de Oralgen.. Voel me erg slecht vandaag.. ontzettende loopneus, denken dat je moet niezen, maar het blijft alleen maar kriebelen... Mijn ogen aan het tranen... Niet leuk!!! Maar gelukkig uit ervaring weet ik dat het meestal maar 2 dagen duurt.. dus dinsdag hopelijk weer helemaal fit!!

Hoe is het bij jullie??
Live life to the fullest!!
pi_67951932
Mmmm, ik nam om de dag een pilletje, nu maar elke dag
Wat meer niezen en mijn ooghoeken jeuken
Maar het is goed te doen
  maandag 13 april 2009 @ 09:29:41 #284
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67969385
gister geen Aerius ingenomen en het ging goed.
pi_67970253
shit, hooikoorts is gisteren los gebarsten en het is facking verschrikkelijk
pi_67970300
Lekker hoor, ik heb het weer. Verstopte neus de hele dag door, en soms last van mijn ogen. Ik gebruik Xzyzal ofzo, dat werkt een klein beetje. Vanmiddag ga ik even een neusspray en oog druppels halen bij de apotheek.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_67970482
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:39 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Lekker hoor, ik heb het weer. Verstopte neus de hele dag door, en soms last van mijn ogen. Ik gebruik Xzyzal ofzo, dat werkt een klein beetje. Vanmiddag ga ik even een neusspray en oog druppels halen bij de apotheek.
Is die open ?
pi_67970568
Gelukkig is het afgenomen met de jaren.
Als kind had ik het extreem erg: continue niezen, vliesjes in de ogen en een huisarts die mij Pollinosan van Dr. Vogel voorschreef (een homeopatisch middel dat echt niet helpt)

Tegenwoordig is incidenteel Loratadine (gewoon de merkloze apotheek-versie van Allerfre) slikken afdoende om de meeste klachten weg te nemen.
pi_67970677
Xyzal werkte bij mij vorig jaar als een trein: nul klachten. Nu is het gewoon bijna onwerkzaam: hoe kan dit en wat nu?
  maandag 13 april 2009 @ 11:13:35 #290
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67971027
Hmm, ik heb een verstopte neus, maar ook keelpijn, dus ik twijfel of het nou hooikoorts al is of een gewone verkoudheid. Ben bang het eerste.
pi_67971788
Vanochtend een acute hoest -en niesaanval en jeukende ogen. Gelukkig helpt de combinatie Xyzal/binnen blijven redelijk.
Is het bij jullie ook zo erg dat je straks weer naar de winter verlangt?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  maandag 13 april 2009 @ 12:35:54 #292
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67973366
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:43 schreef Drexl het volgende:
Vanochtend een acute hoest -en niesaanval en jeukende ogen. Gelukkig helpt de combinatie Xyzal/binnen blijven redelijk.
Is het bij jullie ook zo erg dat je straks weer naar de winter verlangt?
Ik hou zo van de zon! Met dit weer moet ik echt naar buiten, maar helaas slaat de hooikoorts dan wel genadeloos toe. Ik merk wel verschil tussen een dag werken (vooral binnen) en het weekend, maar hey... ik ga echt niet binnen zitten met dit weer!
Gevolg: hoofdpijn, zere jeukende ogen, etc etc Naast de dagelijkse neusspray zit ik nu dus weer aan de Aerius tabletjes, terwijl ik die door de week eigenlijk niet gebruik.
  maandag 13 april 2009 @ 16:55:55 #294
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67979480
Hoe weet je of je hooikoorts heb? Heb namelijk hartstikke hoofdpijn, snotneus (duizend keer niezen per dag), soms wat jeukende/traanogen en ongelofelijke keelpijn Had er vorig jaar ook last van, maar nu toch wel erger..
  maandag 13 april 2009 @ 17:01:59 #295
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67979655
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hoe weet je of je hooikoorts heb? Heb namelijk hartstikke hoofdpijn, snotneus (duizend keer niezen per dag), soms wat jeukende/traanogen en ongelofelijke keelpijn Had er vorig jaar ook last van, maar nu toch wel erger..
De enige manier om het zeker te weten is naar de huisarts te gaan en bloedonderzoek te laten doen. Een andere mogelijkheid is hooikoortsmedicijnen slikken en kijken of je je beter voelt, maar ik zou toch echt het eerste doen. Het klinkt in elk geval wel als hooikoorts, maar het zou net zo goed een fikse verkoudheid kunnen zijn.
  maandag 13 april 2009 @ 17:04:08 #296
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67979705
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De enige manier om het zeker te weten is naar de huisarts te gaan en bloedonderzoek te laten doen. Een andere mogelijkheid is hooikoortsmedicijnen slikken en kijken of je je beter voelt, maar ik zou toch echt het eerste doen. Het klinkt in elk geval wel als hooikoorts, maar het zou net zo goed een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Hmm. Dat word dan maar bloed laten prikken
pi_67980757
Hoort moeheid er ook bij trouwens
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 13 april 2009 @ 17:51:10 #298
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67980935
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:04 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Hmm. Dat word dan maar bloed laten prikken
Allergietest kan ook.
pi_67981024
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:43 schreef Bluezz het volgende:
Hoort moeheid er ook bij trouwens
Nou en of!! Als ik een mega-aanval heb, dan móet ik slapen!! Gelukkig komen die aanvallen naarmate ik ouder word steeds minder vaak voor!
  maandag 13 april 2009 @ 17:58:33 #300
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67981101
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Allergietest kan ook.
Hmm, in mijn tijd ging dat via bloedprikken. Ze hebben zeker nieuwerwetsche onzin bedacht dat dat niet meer hoeft?
pi_67981141
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hmm, in mijn tijd ging dat via bloedprikken. Ze hebben zeker nieuwerwetsche onzin bedacht dat dat niet meer hoeft?
Ik ben al vrij oud en in mijn tijd ging het ook gewoon met een allergietest heur!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')