quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:32 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?
Overigens heb ik zelf jaren triludan geslikt, zonder ergens last van te hebben.
Ik zou dan toch maar even langs de huisarts gaan, ik bedoel zelf gaan dokteren als je borstvoeding moet geven lijkt me niet goed?quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.
Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.quote:Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
OK dankje, ga ff proberenquote:Op donderdag 29 mei 2008 22:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:53 schreef mane het volgende:
[..]
Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
Ik gebruik ook Loratadine en heb lichte bijwerkingen: het werkt een beetje als drugs, ik word licht high en euforisch en krijg de neiging om te gaan dansen en springenquote:Op maandag 2 juni 2008 12:59 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
Niks.quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding.
Ik heb de HA gebeld en de tabletten van het kruidvat mochten wel. (Staat ook op bv.com) Maar, met mate. Dus als het niet nodig was niet innemen.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:28 schreef YPPY het volgende:
[..]
Niks.Ik mag alleen druppels en daar heb ik niks aan. Ik ben dus ook behoorlijk ziek nu. Zit de hele dag al te hopen op regen. Ben aan het tweede pak tissues bezig. *hatsjoe*
Ik heb het nu ook! Perfect. Stom dat dit in NL weer niet verkrijgbaar isquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:00 schreef mark_dabomb het volgende:
rode ogen kan je binnen een minuut oplossen met Visine, te verkrijgen op MP
Kwakzalverij!quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:01 schreef DenniZ224 het volgende:
Ik heb ook zo'n last van hooikoorts, ik besloot nu net weer even te gaan zoeken tegen middelen tegen hooikoorts ik kwam op dit middel www.qi-clips.nl.
Ik dacht gelijk al dat een een scam(nep) was dus ik wou de moeite geneens doen om verdere info te zoeken over dit product ,alleen toen ik terug naar de zoekresultaten ging zag ik alleen maar positieve berichten. Ik denk eigenlijk dat het de grootste oplichterij is, ik geloof er helemaal niet in maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het echt te werken ik vind geen een negatieve reactie? Alleen de positieve reacties zijn wel vaak met de minste posts.
Dus hier mijn vraag wie weet of dit werkt? Dus iemand die het product geprobeerd heeft?
Klinkt als onzin. Ze doelen hier, volgens mij, op drukpunten. Maarja, ik heb geen ervaring. Ook geen behoefte om er 15 euro aan uit te geven. Lijkt mij maar oplichterij.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:01 schreef DenniZ224 het volgende:
Ik heb ook zo'n last van hooikoorts, ik besloot nu net weer even te gaan zoeken tegen middelen tegen hooikoorts ik kwam op dit middel www.qi-clips.nl.
Ik dacht gelijk al dat een een scam(nep) was dus ik wou de moeite geneens doen om verdere info te zoeken over dit product ,alleen toen ik terug naar de zoekresultaten ging zag ik alleen maar positieve berichten. Ik denk eigenlijk dat het de grootste oplichterij is, ik geloof er helemaal niet in maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het echt te werken ik vind geen een negatieve reactie? Alleen de positieve reacties zijn wel vaak met de minste posts.
Dus hier mijn vraag wie weet of dit werkt? Dus iemand die het product geprobeerd heeft?
hm klinkt goed, maar eens mijn huisarts vragen hoe dat zit. op zich overleef ik de meeste klachten van hooikoorts wel, behalve mijn neus. die is de hele dag dicht / gevoelig / snotterig, en dat gaat nog wel door tot september...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:02 schreef Mirre het volgende:
Ik heb al jarenlang hooikoorts. Ene seizoen heb ik meer last dan het andere. Ik heb ook last van een huisstofallergie en daarvoor heb ik van de winter een neusspray gekregen van m'n huisarts die "Fluticasonpropionaat 50 µg/dosis" heet. Ik spray 1xdd 2 x in elk neusgat.
Ik heb dit seizoen voor het eerst van mijn leven zo goed als geen hooikoortsveschijnselen. Het is echt heerlijk!! Ik las op internet dat die neusspray ook tegen hooikoorts gebruikt wordt. Nou jongens, dat spul werkt als een tierelier. Bij mij in ieder geval wel.
Het niesen en verkoude/zieke gevoel is echt helemaal weggebleven dit jaar. Alleen af en toe een klein beetje jeukende ogen waarvoor ik dan prevalin oogdruppeltjes gebruik. Ik kom dit seizoen wel door zo!
Daar geen last gehad begrijp ik?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Terug uit Turkije en gelijk weer last van mn hooikoorts natuurlijk!
ja dat dacht ik ook tot een kleine 2 weken terugquote:Op maandag 9 juni 2008 12:32 schreef ethiraseth het volgende:
Gut, ik mag me erg gelukkig prijzen dit jaar. Op continue lichtjes irriterende ogen en 2x midden in de nacht wakker worden met een snotaanval heb ik, zolang ik geen hele dagen buiten doorbreng, weinig te klagen dit jaar. Sterkte iedereen met de ellende, ik weet hoe het is om zoveel last te hebben.
Ik had vanochtend wat rooie ogen en de visine uitgeprobeerd, nou, ik heb van mn leven niet van die witte ogen gehadquote:Op maandag 9 juni 2008 09:36 schreef mark_dabomb het volgende:
Bah, wat is het weer een drama vandaag. Gister een verjaardag gehad bij iemand in de tuin en vandaag één knalrood oog. Daar helpt zelf Visine niet tegen merk ik.
Helemaal onstoken en alles, blegh, nu kan ik weer een dagje thuisblijven.
Ja, zo typisch is dat, de Nederlandse medicijnmarkt is echt overgereguleerd. Net als die visine, kun je dus ook niet zomaar hier bij apotheek of drogist kopen. Ook een keer wat huidirritatie, had ik in Amerika tubetje cortaid voor gekocht, ook al niet hier te krijgenquote:Op maandag 9 juni 2008 17:48 schreef ik.ben.lief het volgende:
Ik heb echt super spul ontdektdeze neusspray uit italie
Rinogutt Antiallergico neusspray
[ afbeelding ]
Een keer sprayen en zeker een halve dag nergens last van![]()
Alleen een beetje jammer dat het niet in Nederland te krijgen is
Mwah graspollen enzo duurt nog wel tot half juli hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 08:19 schreef mark_dabomb het volgende:
Nog een dagje of misschien twee en dan gaat het weer regenen! Mooi!
Dan is het eind Juni toch wel afgelopen met de grassen hoop ik, dan kunnen we weer terrassen en picknicken!
Nasonex heb ik gehad, werkte bij mij voor geen meter. Heb nu Aerius maar dat doet ook niet veel. Ik ga binnenkort ook weer langs de huisarts om weer wat nieuws uit te proberen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:34 schreef Beauregard het volgende:
Vanochtend maar weer eens naar de huisarts geweest. Want, Xyzal doet me niks dus ik wilde iets anders.
Nu heeft-ie me Nasonex voorschreven, een neusspray. Mijn hooikoorts verschijnselen zijn voornamelijk een potdichte neus, verder geen dingen als zere ogen of schrale keel gelukkig. Iemand bekend met Nasonex? Ik gebruik nu dagelijks Otrivin, puur om mijn neus open te houden. Slecht, weet ik.
Same here. 's ochtends en 's avonds is het op zijn ergst. Overdag heb ik er wel last van maar niet heel ergquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik word elke ochtend wakker met hooikoorts, blerghMijn neus zit dan helemaal dicht, en mijn ogen jeuken echt zo! Lijkt wel of ik gewoon griep heb ofzo. Overdag heb ik er gelukkig minder last van
Klinkt meer als een allergie voor huisstofmijt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:02 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik word elke ochtend wakker met hooikoorts, blerghMijn neus zit dan helemaal dicht, en mijn ogen jeuken echt zo! Lijkt wel of ik gewoon griep heb ofzo. Overdag heb ik er gelukkig minder last van
Yeah, heerlijk huisstofmijt als het gras gemaait wordt en ik er dan ook last van heb:{quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:29 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Klinkt meer als een allergie voor huisstofmijt.
Het woord combinatie is je onbekend?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:42 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Yeah, heerlijk huisstofmijt als het gras gemaait wordt en ik er dan ook last van heb:{
Ze maaien hier elke ochtend het gras lijkt wel
Het makkelijkst is via Markplaats, ik moest rond de 11 euro betalen. Is nog meer dan normaal, maar voor iets dat zo super werkt, en ik gebruik het maar af en toe gedurende het hooikoortsseizoen. Ik heb wel t idee dat je pupillen er groter door worden, zal komen doordat het toch een soort van verdovend werkt? Straks denken ze nog dat ik zwaar aan de drugs ben (en ik heb van mezelf al redelijk grote pupillen..)quote:Op maandag 9 juni 2008 22:35 schreef schatje het volgende:
Ik heb in het verleden heel veel Visine verkocht aan vrienden enzo. Ik kocht het bij Duane Reade in New York, 2 a 3 dollar per doosje geloof ik.
In A'dam wordt het o.a. verkocht bij Backstage aan de Rozengracht die er flink winst op maken door er 20 euro voor te vragen.
Op Pinkpop had ik er juist best veel last van, de laatste nacht heb ik niet kunnen slapen omdat echt alles dicht zat, kreeg bijna geen adem...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 10:34 schreef RemCOW het volgende:
Op zich red ik het redelijk met Aerius icm met normale neusspray. Alleen het laatste mag niet langer dan een week worden gebruikt, dus hoe dat straks moet... Ugh... Pinkpop was zo in elk geval goed uit te houden, ondanks dat de tent tussen allemaal grassen stond waar ik enorm allergisch voor ben
Zeker weten, ik had veel eerder van het bestaan hiervan moeten weten. Hoe vaak ik wel niet met die albino oogjes rondgelopen heb, en nu is het echt als bij toverslag wegquote:Op dinsdag 10 juni 2008 19:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Je kan inderdaad iets vergrote pupillen er van krijgen. Dat is een nadeel, de voordelen wegen er echter wel heel erg tegenop!
same here, heb strakjes een afspraak bij de huisarts, hopen dat hij me iets kan voorschrijven dat wel werktquote:Op donderdag 12 juni 2008 07:44 schreef Joene het volgende:
Zo ook vandaag weer een hoop last , en de Xyzal doet niks meer
De huisarts zegt al jaren ,"Sorry"maar ik heb niets dat echt werktquote:Op donderdag 12 juni 2008 07:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
same here, heb strakjes een afspraak bij de huisarts, hopen dat hij me iets kan voorschrijven dat wel werkt
Ik ben benieuwd of het bij jou ook zo goed werkt. Ik heb totaal geen last meer sinds ik het gebruik. Op mijn flesje staat 50 µg/dosis. Dat spul heeft echt m'n levensplezier verbeterd!! Het stinkt wel als je het net in je neus sprayt. Beetje verbrande plastic lucht maar het helpt en het stinkt maar eventjes.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:59 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben vandaag bij mijn huisarts geweest en ik heb Fluticason gekregen, een neusspray.
Vandaag tot een uur of 20:00 geen last gehad op een paar keer niesen na. Alleen als je het inneemt lijkt je neus even leeg te lopen.
Dat zijn goede berichten !quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:00 schreef Mirre het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of het bij jou ook zo goed werkt. Ik heb totaal geen last meer sinds ik het gebruik. Op mijn flesje staat 50 µg/dosis. Dat spul heeft echt m'n levensplezier verbeterd!! Het stinkt wel als je het net in je neus sprayt. Beetje verbrande plastic lucht maar het helpt en het stinkt maar eventjes.
Dat heb ik dus ookquote:Op woensdag 18 juni 2008 08:09 schreef Metalfreak het volgende:
Vandaag is dus echt weer een rampdag, heb zelfs jeuk in m'n oor... Rode ogen, een potdichte neus enz enz. Ik word er echt een beetje gek van...
Hier precies hetzelfde!quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ookDRAMA dag vandaag , ben bijna 2 uur wakker ,en loop dus ook al 2 uur te niezen,te wrijfen enz.
Ah die jeuk in je oor. Ik dacht dat ik de enige was, wordt er echt gek van. Kan al bijna een week geen adem meer halen door mijn neus. Toch maar even Xylometazoline neusspray gekocht. Dat werkt wel, alleen mag je dat maar 5 dagen gebruiken. Even genieten van die paar dagen luchtquote:Op woensdag 18 juni 2008 08:09 schreef Metalfreak het volgende:
Vandaag is dus echt weer een rampdag, heb zelfs jeuk in m'n oor... Rode ogen, een potdichte neus enz enz. Ik word er echt een beetje gek van...
ik heb dat dus ook, die jeuk in mn oor! eerder nooit gehad, maar het is wel duidelijk dat t van de hooikoorts komt. ik heb het dit jaar sowieso best erg!quote:Op woensdag 18 juni 2008 08:23 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ah die jeuk in je oor. Ik dacht dat ik de enige was, wordt er echt gek van. Kan al bijna een week geen adem meer halen door mijn neus. Toch maar even Xylometazoline neusspray gekocht. Dat werkt wel, alleen mag je dat maar 5 dagen gebruiken. Even genieten van die paar dagen lucht
Ik had ontzettend last van jeuk en een irritant gevoel bij het weke gedeelte van mijn gehemelte. Je weet wel, helemaal achterin je mond. Echt stapelgek werd ik ervan. Ik kon er zelfs niet van slapen. Verder de klassieke hooikoortsklachten zoals constant een verkouden gevoel, verstopte neus en niesen tot ik er doodmoe van werd. Alles is echt helemaal weg met die Fluticasonpropionaat-spray. Het is voor mij echt een wondermiddel. Geen hooikoortsverschijnselen meer en geen verstopte neus meer. De jeuk in mijn ogen is dit jaar minimaal. Als ik er last van heb dan wrijf ik bewust niet in m'n ogen en trekt het vrij rap weer weg.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat zijn goede berichten !
Had jij ook last van je ogen en een tintelend gehemelte, of alleen van je neus ?
Ik zet mijn ervaring hier neer, maar de eerst komende dagen wordt het regen dus dan heb ik geen last.
Een beetje een dubio welk weer ik het liefs heb.
Zon is ook wel lekker maar ja .... :p.
Yep, dat hoort er ook bij.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb ook jeuk in mijn oor! Ik wist niet dat dat bij hooikoorts hoorde zeg maar.
ik wist dat ook niet. en heb het dit jaar eigenlijk ook pas voor t eerstquote:
Ik heb sinds deze week ook veel minder last. Maar ik kan me niet voorstellen dat de grassen al zijn uitgebloeid?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:48 schreef WalterSobchak het volgende:
Het was heel erg dit jaar, maar ik heb nu al bijna een week geen last! Ik denk dat mijn vijand is uitgebloeid!!
Ik ookquote:Op woensdag 18 juni 2008 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik wist dat ook niet. en heb het dit jaar eigenlijk ook pas voor t eerst
Ik heb ook bijna geen last meer, misschien is de piek achter de rug, die ligt idd altijd midden juni als je de hooikoortsschema's mag geloven, dus dat is een goede zaakquote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:44 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Ik heb sinds deze week ook veel minder last. Maar ik kan me niet voorstellen dat de grassen al zijn uitgebloeid?
Even afwachten hoe het gaat de rest van de dagen!
De schema;'s zeggen ook dat er zo tegen augustus weer een opleving komt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:06 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb ook bijna geen last meer, misschien is de piek achter de rug, die ligt idd altijd midden juni als je de hooikoortsschema's mag geloven, dus dat is een goede zaak
Heb ik ook!quote:Op maandag 23 juni 2008 09:57 schreef ChipsZak. het volgende:
Hier komt het ook weer op. Vooral als ik mn kat heb geaaid. Die neemt van alles mee.
Tevens heb ik al 3 dagen last van mn gehemelte, maar ik kan nét niet op de juiste plek 'krabben'
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:30 schreef Samson het volgende:
Ik weet niet wat ik meemaak, ik heb altijd wel hooikoortsklachten gehad maar het werd juist minder. Net even buiten gesport/gerend en ik heb me toch jeuk aan mn ogen en was aan het niezen. Dat heb ik nog nooit eind feb meegemaakt. Meestal begonnen mn klachten rond koninginnedag dus een paar maanden later met de piek in juni. Meer mensen die nu al last hebben? Wat is er in godsnaam ineens voor duivelsgewas gaan bloeien
Vind ik dus ook, bizar, ik heb mn cetirizine al achter de kiezen iigquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:31 schreef PieterBas het volgende:
Dat is wel heel erg vroeg.. en zo milde winter is het ook niet geweest.. vergeleken met 2008
De krokussen schieten hier anders alweer de grond uitquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:37 schreef Guppyfriend het volgende:
nu al??? er zijn nog niet eens bloemetjes!
ik had gehoopt dit topic nog even te verdringen
Oh ja? Hier (Arnhem) is het anders een dooie boei... En ik krijg het eigenlijk ook pas wanneer de pluizen in de lucht zijn. Sterkte!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:56 schreef Samson het volgende:
[..]
De krokussen schieten hier anders alweer de grond uit
M'n vader en m'n zus hadden inderdaad vandaag ook alweer veel last van hooikoorts. Het seizoen begint dus nu alweer.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:30 schreef Samson het volgende:
Ik weet niet wat ik meemaak, ik heb altijd wel hooikoortsklachten gehad maar het werd juist minder. Net even buiten gesport/gerend en ik heb me toch jeuk aan mn ogen en was aan het niezen. Dat heb ik nog nooit eind feb meegemaakt. Meestal begonnen mn klachten rond koninginnedag dus een paar maanden later met de piek in juni. Meer mensen die nu al last hebben? Wat is er in godsnaam ineens voor duivelsgewas gaan bloeien
Mja, ik vermoed dat ik daar dus gevoelig voor ben, want na mei heb ik meestal geen last meer...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:09 schreef Charizma het volgende:
http://www.huidinfo.nl/hooikoorts.html
De hazelaar en de els
Had je als kuur SlitOne? Dat had ik eerst wel; een pipetje alstware, en dan onder je tong doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:19 schreef Charizma het volgende:
Klote hooikoorts!!
Ik ben nu 23 en heb er sinds ongeveer 3 jaar last van. Het is zomaar opeens begonnen en ik heb voorheen nooit last gehad van hooikoorts. Ik ben langs de K&O arts geweest en daaruit is gebleken dat ik zwaar allergisch ben voor grassen en bomen.
Ik kreeg een kuur om antistoffen op te bouwen, een kuur van 2 jaar ofzo. Ik moet dan elke dag een capsule met een vloeibaar stofje innemen en dit 3 minuten in mijn mond houden. WTF? dat hou ik geen 2 jaar vol dus daar ben ik vrijwel direct mee gestopt.
Ik heb nu aerial pilletjes en verschillende neusspray's geprobeerd. Niks lijkt echt goed te helpen.
Mijn symptomen: Constant een loopneus en een klein beetje geïrriteerde jeukerige ogen. Ik wordt helemaal gek van die fucking loopneus.
Zal binnenkort weer eens langs de huisarts...
Edit; het valt nu nog redelijk mee trouwens.. Maar begin er al wel weer enigszins last van te krijgen. Zodra alles weer volop gaat bloeien begint het echte drama weer![]()
Lucky you, ik heb er het hele bloei seizoen last vanquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:15 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mja, ik vermoed dat ik daar dus gevoelig voor ben, want na mei heb ik meestal geen last meer...
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Had je als kuur SlitOne? Dat had ik eerst wel; een pipetje alstware, en dan onder je tong doen.
Dat vond ik ook erg vervelend,. Bovendien was het echt heel goor.
Nu heb ik een andere, wel hetzelfde principe. Dit is alleen makkelijker, want het is geen onmogelijk pipetje wat ik leeg moet drukken, maar gewoon een spuitje alstware. Je bouwt dit ook op, dus in het begin krijg je minder. Bovendien smaakt deze ook niet vies als het perongeluk op mn tong terecht komt. (2 min moet het eronder).
Deze gaat me makkelijk lukken om vol te houden.
Ja, die pipetjes zijn echt kut.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:02 schreef Charizma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
^^ die had ik ook ja![]()
Hoelang duurt die nieuwe kuur van je en hoe heet het? Gebruik je ook nog wat anders ernaast?
Is dit waar? Dat hoop ik toch niet want ik ben nu 22 en het wordt ieder jaar steeds erger.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:08 schreef ethiraseth het volgende:
Als je er op je 20e nog niet af ben acht ik de kans dat je er nog overheen groeit vrij klein eigenlijk. Dan zou het rond je 17e al minder aan het moeten worden zijn.
Als het ook nog erger word denk ik niet dat je er nog overheen groeit.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:43 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is dit waar? Dat hoop ik toch niet want ik ben nu 22 en het wordt ieder jaar steeds erger.
Nou wat ik dus begrepen heb van mijn huisarts is dat het elk jaar erger wordt, tot je uiteindelijk op je 'hoogste' punt zit, en op dat punt neemt het af en groei je erover heen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Als het ook nog erger word denk ik niet dat je er nog overheen groeit.
Maar lang niet iedereen groeit er overheen. Ik denk eigenlijk vrij weinig mensen, maar dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:54 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Nou wat ik dus begrepen heb van mijn huisarts is dat het elk jaar erger wordt, tot je uiteindelijk op je 'hoogste' punt zit, en op dat punt neemt het af en groei je erover heen.
Dus iedere jaar denk ik: ohh erger als dit kan niet..
Maar toch lukt het me weer om het ieder jaar te toppen
Voorzover ik goed ingelicht ben groeit iedereen uiteindelijk over hooikoorts heen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:11 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar lang niet iedereen groeit er overheen. Ik denk eigenlijk vrij weinig mensen, maar dat weet ik niet.
Weet ook niet tot welke leeftijd ongeveer, maar ik denk dat je na je 20e de hoop wel mag laten varen.
Denk ik hoor. Bij andere dingen is het meestal wel zo dat je in je puberteit ergens overheen groeit.
Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:14 schreef Samson het volgende:
[..]
Voorzover ik goed ingelicht ben groeit iedereen uiteindelijk over hooikoorts heen.
Bron.quote:Bij de meeste mensen worden na een jaar of tien de klachten minder, maar vaak gaat hooikoorts niet helemaal over.
Nou als het minder wordt ben ik al heel blij!quote:
Misschien is een kuurtje iets?quote:
Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:57 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik krijg komende week, na overleg met de huisarts, een injectie met antiallergeen.. ik ben benieuwd.
Begreep dat het 3 maanden werkt en dat ik daarnaast gewoon mijn medicijnen moet nemen.
Hoop dat het wat verlichting geeft, want het is geen pretje
Okay cool tnx, ik ga dit onthouden voor als ik weer bij de huisarts kom.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:06 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, die pipetjes zijn echt kut.
Ik heb nu Staloral.
Deze duurt ook zo'n 2 jaar en ik gebruik er niks anders naast.
Ik heb ook ooit van iemand gehoord over een kuur van 2 jaar van iedere maand 1 spuit. En dat scheen heel goed te werken, die man was na jaren van spulletjes proberen eindelijk van zn hooikoorts af. Ideaal alleen koste het iets van 200 per maand en werd dit niet verzekerd door de verzekering.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:56 schreef ChipsZak. het volgende:
Er zijn wel spuitjes te krijgen, meen ik. (alleen moet je dan wel meerdere, en ook voor een bepaalde tijd)
Alleen schijnen ze minder goed te werken dan dat spul onder je tong.
Te laat!quote:Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef DaFrenk het volgende:
Hier gelukkig nog nergens last van! Maar heb nog een aantal pilletjes over van vorig seizoen, dus zodra het begint te jeuken ga ik weer slikken.
Als je nu al die aanmaak van histamine remt, zou je nog minder last moeten krijgen/hebbenquote:Als ons lichaam een vreemde stof binnenkrijgt, bijvoorbeeld na een steek van een insect, maken de mestcellen histamine aan. Histamine zorgt voor het verwijden van de bloedvaten. Hierdoor kunnen de afvalstoffen worden afgevoerd en antistoffen worden aangevoerd.
De jeuk en pijn die hierbij ontstaat, is een waarschuwing voor ons. Op die plek in het lichaam is iets aan de hand. Deze histaminereactie is dus goed. Bij een overmatige of ongewenste histaminereactie wordt er een teveel aan histamine aangemaakt. Hierdoor worden de slijmvliezen rood en zwellen op.
Ook ontstaat dan een overmatige slijmproductie. Dit is bij hooikoorts het geval. Pollen zijn onschadelijk voor ons. Toch komt er histamine vrij om de 'indringers' onschadelijk te maken.
Merk tot op heden nog geen verschil, maar das misschien ook wel heel snel hequote:Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb vandaag injectie gehad. Ben benieuwd
Ik vandaag ookquote:Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb vandaag injectie gehad. Ben benieuwd
Mijn allergologe zei ook dat men er over het algemeen overheen groeit, vanaf je 40e/50e.. Aangezien ik 22 ben had ik weinig zin daarop te wachten, ik ben vreselijk allergisch. Voor gras iig 100% (m'n huisarts zei zelfs "meer dan 100%"quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.
moe vreselijk moe ! (reactine)quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:02 schreef Yvonnetje het volgende:
Voor de mensen die medicijnen gebruiken die je zonder recept kan krijgen; hebben jullie last van bijwerkingen?
Aldi verkoopt Cetirizine tabletjes, stukken goedkoper dan Reactine.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:11 schreef macondo het volgende:
Gebruikt er hier iemand ook Reactine? Had eigenlijk Aerius maar die is op en moet nu even snel naar de Etos lopen zonder recept.. Of is er een alternatief voor Reactine te krijgen zonder recept? Word gek van rode ogen namelijk.
Ook de apotheek is een aanrader, veeel goedkoper dan die pillen van de drogist. Ik koop altijd iets van Sandoz, 30 pillen even duur als 10 van de drogist.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Aldi verkoopt Cetirizine tabletjes, stukken goedkoper dan Reactine.
Ja, die heb ik.. Ik moet zeggen dat het wel een beetje hielp, maar ik vond het gewoon te raar om telkens een paar minuten met een stekker in m'n neus te zitten. Vorig jaar deed ik het 's ochtends wel, en het hielp ook echt wel wat. Als ik 's middags nog erg ziek was deed ik het nog een keerquote:Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Roi het volgende:
Ben ik te laat voor injecties?
Iemand ervaring met dit ding, de Medisana Medinose Anti Hooikoorts Apparaat?
[ afbeelding ]
Nasonex heb ik ook, werkt wel goed eigenlijk.. Aerius heb ik ook geslikt. Bij beiden nog nooit last gehad van de bijwerkingen die je noemt, dus jij hopelijk ook nietquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik ben ff naar de huisarts geweest en heb het volgende meegekregen;
- Nasonex neusspray, 1x daags 2 sprays in elk neusgat
- Aerius tabletjes, indien nodig 1x daags 1 tablet
Ik ben benieuwd, heb even de bijsluiters nagelezen en besloten dat ik morgenavond pas begin. I.v.m. eventuele bijwerkingen (slaperig, duizelig, bloedneuzen), morgen moet ik nl. werken dus als ik er last van heb heb ik dat liever als ik thuis ben :-)
Volgens mij is dat wat m'n vriend heeft voor astma, dat gebruik ik ook weleens als ik echt wanhopig ben... fijn spul!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:07 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb Fluticason meegekregen gister en ik nies vandaag al minder. Ben nog wel een beetje snotterig, maar ik hoop dat dat nog wegtrekt.
Goeie tip, ik ga vlg. week eens naar de apotheekquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Samson het volgende:
Ook de apotheek is een aanrader, veeel goedkoper dan die pillen van de drogist. Ik koop altijd iets van Sandoz, 30 pillen even duur als 10 van de drogist.
Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Link doet het niet
Ongelofelijk, ik heb bloemen in huis staan, BLOEMEN JAH, waar ik normaal echt echt echt niet tegen kan, maar ik heb nergens last vankruidvatpillen
Het werkt echt prima, ik weet niet wat me overkomt. Ik neem er om de dag eentjequote:Op zaterdag 4 april 2009 13:35 schreef Misstique het volgende:
Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?
Die zijn veel duurder dan die van het kruidvatquote:Op zondag 22 maart 2009 14:31 schreef YellowBlacks het volgende:
Ik gebruik nu Allerfre. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. Werken bij mij goed.
Ik gebruik die pillen ook, tot nog toe nergens last van. Slik ze wel al sinds begin februari, eens kijken of het helpt om ze van te voren al te slikken ipv pas als het hooikoortsseizoen is losgebarsten.quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:35 schreef Misstique het volgende:
[..]
Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?
Ik had allang prikkende ogen, verstopte neus e.d. gehad als ik niet al eind feb/begin mrt was begonnen. Ik heb echt het gevoel dat het helptquote:Op zaterdag 4 april 2009 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ik gebruik die pillen ook, tot nog toe nergens last van. Slik ze wel al sinds begin februari, eens kijken of het helpt om ze van te voren al te slikken ipv pas als het hooikoortsseizoen is losgebarsten.
Ik beign ook wel optimistisch te worden erover, zeker als het gister blijkbaar een dramatische dag was en ik nergens last van had.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik had allang prikkende ogen, verstopte neus e.d. gehad als ik niet al eind feb/begin mrt was begonnen. Ik heb echt het gevoel dat het helpt
Daar ben ik nog mee bezig! Nu ga ik m'n 2e jaar in, merk al enorm veel verschil gister heb ik voor het eerst weer een oogdruppeltje gebruikt maar meer ook niet! Eerder was het iedere dag een pilletje en oogdruppels en dan had ik nog last! Voor mij helpt het geweldig, wou dat de dokter er al veel eerder mee was gekomenquote:Op zondag 8 maart 2009 22:53 schreef Enfermera het volgende:
Ik was sinds mijn 7e allergisch voor huisstofmijt, rond mijn 17e werd ik nog eens getest en kwam eruit dat ik ook hooikoorts had, maar daar had ik eigenlijk weinig van gemerkt..gelukkig. De huisarts raadde me ook aan om met een therapie te beginnen, Oralgen. Druppels onder je tong, opbouwfase en onderhoudsfase. Dat laatste betekende voor minstes 3 jaar 2x in de week (per kuur, dus voor mij 4x in de week) 20 druppels onder je tong.
Ben er nu inmiddels vanaf, heb het ruim 4 jaar volgehouden. Na het 1e jaar waren mijn klachten al drastisch verminderd, echt superInmiddels al haast geen klachten meer. Soms nog wel als ik bij mensen op bezoek ben die katten hebben, maar dat is minimaal.
Echt heerlijk, ben zo blij, en ik hoop echt dat het of helemaal wegblijft of anders nog een heeele lange tijd...
Ja ik begin te twijfelen... Ik dacht dat mijn therapie ook al keigoed werkte, omdat ik nog bijna nergens last van gehad heb.. Maar als ik het hier zo lees heeft bijna iedereen nergens last vanquote:Op zaterdag 4 april 2009 17:24 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb nog érg wenig klachten tot nu toe en dat zonder medicijnen, ik ben voorzichtig positief dat het iets minder aan het worden is bij mij...
Welke injectie is dit? Een kenacort oid?quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
De injectie die ik heb gehad werkt echt prima
Heb bijna geen last meer.. gisteren alleen wat gekriebel in de keel.
De oogdruppels heten Livocabquote:Op zondag 5 april 2009 10:13 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Welke injectie is dit? Een kenacort oid?
En welke oogdruppels heb je gehad Lotje?
Het kan wel, ik heb van de allergologe druppels gekregen speciaal voor mensen met lenzenquote:Op zondag 5 april 2009 10:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
De oogdruppels heten Livocab
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet gebruikt heb, omdat k mn lenzen zo lang mogelijk in wil houden.
Helaas gaan oogdruppels niet samen met lenzen
Ook voor zachte lenzen? Dat zou echt te gek zijn. Dan ga ik morgen weer even naar mijn huisarts bellen.quote:Op zondag 5 april 2009 15:49 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Het kan wel, ik heb van de allergologe druppels gekregen speciaal voor mensen met lenzen
Ze heten Zaditen.
Ja ik heb ook zachte lenzenquote:Op zondag 5 april 2009 16:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ook voor zachte lenzen? Dat zou echt te gek zijn. Dan ga ik morgen weer even naar mijn huisarts bellen.
Want helaas helaas vandaag moest ik beginnen met de druppels
Same here, zoals ik gister al postte.. daarom denk ik dat het nog niet echt in de lucht zit ofzo? Beetje raar..quote:Op zondag 5 april 2009 15:59 schreef NouMooiNiet het volgende:
Knock on wood maar ik heb andere jaren rond deze tijd echt hele erge last, en tot nu toe merk ik nog niks...
Oh echt! Super hequote:Op zaterdag 4 april 2009 17:42 schreef fresta het volgende:
[..]
Daar ben ik nog mee bezig! Nu ga ik m'n 2e jaar in, merk al enorm veel verschil gister heb ik voor het eerst weer een oogdruppeltje gebruikt maar meer ook niet! Eerder was het iedere dag een pilletje en oogdruppels en dan had ik nog last! Voor mij helpt het geweldig, wou dat de dokter er al veel eerder mee was gekomen
Ik weet de naam eigenlijk niet precies?quote:Op zondag 5 april 2009 10:13 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Welke injectie is dit? Een kenacort oid?
Zou je het misschien is op willen zoeken? (A)quote:Op maandag 6 april 2009 08:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik weet de naam eigenlijk niet precies?
Het was in ieder geval een antiallergeeninjectie die voor 3 maanden helpt. In combinatie met Aerius medicijnen helpt het echt heel goed
Ik zal de assistente van de huisarts morgen ofzo eens bellenquote:Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Zou je het misschien is op willen zoeken? (A)
Hm ik ga deze denk ik ook halen (bovenop m'n injectie), begin nu toch wel iets last te krijgen...quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het werkt echt prima, ik weet niet wat me overkomt. Ik neem er om de dag eentje
[ afbeelding ]
Ja, ik dus.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:16 schreef Brambrammer het volgende:
-lang verhaal-
Ik vraag me af of er ook andere mensen zijn die zoveel last hebben en bij wie niets werkt?
Ik ben ook 100% allergisch voor gras en huisstofmijt. Gebruikte hiervoor laatste jaren Xyzal, daarvoor elk jaar wat anders, Aerius en nog wat andere dingen.. Altijd hetzelfde verhaal, had zelfs regelmatig koorts als alles begon te bloeien. Alleen maar in bed willen liggen... Maar ben anderhalf jaar geleden op aanraden van een collega naar de huisarts gestapt met de vraag of ik Oralgen mocht gaan gebruiken. Elke dag met één druppel onder de tong opbouwen tot 20 druppels en dit dan 2x per week. Dit werkt perfect!! De huisarts zei alleen wel dat ik er niet vanuit moest gaan dat ik na 3-5 jaar kon stoppen, dat werkt namelijk bij lang niet iedereen. Ik gebruik het samen met Xyzal. Ik heb soms alleen nog last, wanneer ik veel in huis bezig ben met bed opmaken en kleren opvouwen (stof dus). Dan kan ik 's avonds en de dag erna nog wel ziek voelen. Maar verder nooit echt meer van het gras! Dus misschien is dit wat?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:16 schreef Brambrammer het volgende:
Ik vraag me af of er ook andere mensen zijn die zoveel last hebben en bij wie niets werkt?
Nergens last van behalve van wat diepere wallen dan anders ja, is dat ook van hooikoorts dan??quote:Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef RRGJL het volgende:
Week of 2 terug hier begonnen. Vanochtend werd ik wakker met wallen (van de hooikoorts ja)
![]()
Is die openquote:Op maandag 13 april 2009 10:39 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Lekker hoor, ik heb het weer. Verstopte neus de hele dag door, en soms last van mijn ogen. Ik gebruik Xzyzal ofzo, dat werkt een klein beetje. Vanmiddag ga ik even een neusspray en oog druppels halen bij de apotheek.
Ik hou zo van de zon! Met dit weer moet ik echt naar buiten, maar helaas slaat de hooikoorts dan wel genadeloos toe. Ik merk wel verschil tussen een dag werken (vooral binnen) en het weekend, maar hey... ik ga echt niet binnen zitten met dit weer!quote:Op maandag 13 april 2009 11:43 schreef Drexl het volgende:
Vanochtend een acute hoest -en niesaanval en jeukende ogen. Gelukkig helpt de combinatie Xyzal/binnen blijven redelijk.
Is het bij jullie ook zo erg dat je straks weer naar de winter verlangt?
De enige manier om het zeker te weten is naar de huisarts te gaan en bloedonderzoek te laten doen. Een andere mogelijkheid is hooikoortsmedicijnen slikken en kijken of je je beter voelt, maar ik zou toch echt het eerste doen.quote:Op maandag 13 april 2009 16:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hoe weet je of je hooikoorts heb? Heb namelijk hartstikke hoofdpijn, snotneus (duizend keer niezen per dag), soms wat jeukende/traanogen en ongelofelijke keelpijnHad er vorig jaar ook last van, maar nu toch wel erger..
Hmm. Dat word dan maar bloed laten prikkenquote:Op maandag 13 april 2009 17:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De enige manier om het zeker te weten is naar de huisarts te gaan en bloedonderzoek te laten doen. Een andere mogelijkheid is hooikoortsmedicijnen slikken en kijken of je je beter voelt, maar ik zou toch echt het eerste doen.Het klinkt in elk geval wel als hooikoorts, maar het zou net zo goed een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Allergietest kan ook.quote:Op maandag 13 april 2009 17:04 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Hmm. Dat word dan maar bloed laten prikken
Nou en of!! Als ik een mega-aanval heb, dan móet ik slapen!! Gelukkig komen die aanvallen naarmate ik ouder word steeds minder vaak voor!quote:
Hmm, in mijn tijd ging dat via bloedprikken. Ze hebben zeker nieuwerwetsche onzin bedacht dat dat niet meer hoeft?quote:
Ik ben al vrij oudquote:Op maandag 13 april 2009 17:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hmm, in mijn tijd ging dat via bloedprikken. Ze hebben zeker nieuwerwetsche onzin bedacht dat dat niet meer hoeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |