De sterkste reactie heb ik altijd op berkenpollen, gras is bij mij minder erg.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het ergste moet nog komen als dit een beetje klopt:
[ afbeelding ]
Maar gezien het weer zal het de komende dagen wel weer erger worden..quote:Op maandag 26 mei 2008 20:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, het viel allemaal heel erg mee vandaag
Ik hoop dat het op Pinkpop qua hooikoorts wat mee gaat vallen, ben dan alleen maar buiten dus tja.... Maar hoop natuurlijk wel op goed weerquote:Op maandag 26 mei 2008 20:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Maar gezien het weer zal het de komende dagen wel weer erger worden..
Goede reis!quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanaf morgen weekje Turkije, hopelijk heb ik er daar geen last van
Grote kans dat je er daar minder last van hebt, omdat het klimaat daar toch anders is hč. Vroeger werden mensen ook altijd naar Egypte gestuurd met astma omdat ze er daar minder last van hadden. Hopen dat het hetzelfde is met jouw hooikoorts en Turkijkequote:Op woensdag 28 mei 2008 08:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanaf morgen weekje Turkije, hopelijk heb ik er daar geen last van
Zou goed kunnen jaquote:Op woensdag 28 mei 2008 12:39 schreef Maisnon het volgende:
Ik zit me echt al tijden af te vragen of ik hooikoorts heb
Afgelopen jaren telkens in de zomer verstopte neus, vaak branderige ogen, en toen ik net buiten fietse branderige neusgaten enzo
Moet je die van het Kruidvat zelf eens proberen, ook zelfde stof en hoveelheid als Claritine, maar de helft goedkoper dan Reactine volgens mij...quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:36 schreef zwahiel het volgende:
heb de handige combinatie van hooikoorts, stofallergie en een grasallergie (jawel, de pretmix!).
Van mijn grasallergie heb ik echt 't minste last van omdat ik midden in de stad woon. Heb 't vooral als je sportdagen had of zo, veel grasvelden lang erop bezig zijn.
Maar die combi van die drie betekend 365 dagen per jaar hooikoorts verschijnselen. Dus die kalenders maken mij niet heel erg veel uit.
Eindelijk heb ik weer een superdosis Mizollen kunnen bestellen. Want momenteel zit ik aan de Reactine. Welke ik vroeger altijd gebruikte als 't te erg was. Claritine was dan het devies, maar dat verkopen de meeste apotheken ineens niet meer en in Reactine zit dezelfde werkzame stof in ongeveer dezelfde hoeveelheid. Waar Claritine binnen een half uurtje inkickte doet Reactine daar dan weer een dik uur over maar toch.
Vandaag speelt 't weer op maar gisteren bijvoorbeeld nergens last van. Vreemd eigenlijk.
Ja!quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:27 schreef junkiexp het volgende:
Bij mij is het deze week begonnen.
Ik werk op een thuiskantoor, maar dat is midden in een weiland met veel beesten en groen.
10 x per uur niesen en dat vind ik niet zo erg, maar die jeuekende ogen zijn veel erger.
Het is ook zo lekker om erin te wrijven.
Ja, tot mijn 16e ongeveer, ik had ook erg veel last tijdens verschillen in luchtdruk en temperatuur. Zo had ik een ontzettend erge bloedneus op het vliegveld in Griekenland, iets later in NL heb ik mijn neus laten 'dichtschroeien'. Een kleine operatie zonder risico, ik kan gewoon ademen door mn neus en ruikenquote:Op maandag 26 mei 2008 13:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Meer mensen last van bloedneuzen tijdens hooikoorts?
Gisteren was het toch weer heel ergquote:Op maandag 12 mei 2008 19:01 schreef tralalala het volgende:
Afgelopen 8 jaar echt extreem last van hooikoorts gehad en nu alleen nog maar een beetje niezenhopen dat het zo blijft
Op internet heb ik dit gevonden:quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:12 schreef Geqxon het volgende:
Ga ik trouwens eerder dood als ik veel meer Xyzal neem dan op de verpakking staat?
Mooi. Ik moet bekennen dat ik er bij hevige aanvallen uit frustratie soms twee van neem. Voor de dufheid pak ik dan een paar bakken koffie.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:43 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Op internet heb ik dit gevonden:
"Wat u moet doen als u meer van XYZAL heeft ingenomen dan u zou mogen:
Een aanmerkelijke overdosering kan bij volwassenen een verhoogde sufheid veroorzaken."
"De kans op bijwerkingen wordt gewoonlijk groter bij hogere doseringen ."
En dat je altijd je arts moet raadplegen.. Maar dat is logisch.Dus echt direct dood ga je er niet van, nee
I know the feelingquote:Op donderdag 29 mei 2008 11:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mooi. Ik moet bekennen dat ik er bij hevige aanvallen uit frustratie soms twee van neem. Voor de dufheid pak ik dan een paar bakken koffie.
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef mane het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet goed om die medicijnen zo lang achter elkaar in te nemen; ik wil dat in ieder geval niet. Dan, ondanks de pillen, toch maar wat last. Ik vind het met die medicijnen nu op zich wel te doen, al merk ik wel dat het momenteel heel heftig moet zijn als ik zelfs door de medicijnen heen af en toe niesbuien heb.
Over bijwerkingen gesproken..ik werk op een middelbare school en een brugklasjochie heeft vorige week hartkloppingen en hartritmestoornissen gekregen van medicijnen tegen de hooikoorts. Helemaal onschuldig hoeft het niet te zijn dus.
Dat is dus ook beetje hetgeen mij tegenhoudt. Maar aan de andere kant ga ik ervan uit dat zo iemand dit niet zomaar roept.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:50 schreef mane het volgende:
Volgens mij is het helemaal niet goed om die medicijnen zo lang achter elkaar in te nemen; ik wil dat in ieder geval niet. Dan, ondanks de pillen, toch maar wat last. Ik vind het met die medicijnen nu op zich wel te doen, al merk ik wel dat het momenteel heel heftig moet zijn als ik zelfs door de medicijnen heen af en toe niesbuien heb.
Over bijwerkingen gesproken..ik werk op een middelbare school en een brugklasjochie heeft vorige week hartkloppingen en hartritmestoornissen gekregen van medicijnen tegen de hooikoorts. Helemaal onschuldig hoeft het niet te zijn dus.
Dat dachten ze vroeger ook van Triludan.... heb ik ook ooit nog gebruikt en is nu van de markt...quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:41 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
Waar bestel je dat, die moet ik ook hebbenquote:Op woensdag 28 mei 2008 19:06 schreef mark_dabomb het volgende:
Heb nu Visine Long Lasting binnen, hopen dat dat wat kan doen tegen de rode ogen!
De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?quote:Op donderdag 29 mei 2008 20:50 schreef Samson het volgende:
[..]
Dat dachten ze vroeger ook van Triludan.... heb ik ook ooit nog gebruikt en is nu van de markt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |