abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:36:22 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58998258
Welkom in deze topic die je steun is in deze barre hooikoortstijden!

Wat is hooikoorts?
Hooikoorts is een overgevoeligheidsreactie van het lichaam op pollen (stuifmeel) van sommige grassen, planten en bomen. De overgevoeligheid voor stuifmeel ontstaat doordat het afweermechanisme van het lichaam in de war is. Door de allergische reactie komt er een stof vrij (histamine genaamd), waardoor de hooikoortsklachten (loopneus, verstopte neus, jeukende ogen) optreden.

Wat zijn de klachten?
Hooikoorts patiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:
• Veelvuldig niezen
• Pijnlijke en jeukende neus
• Loopneus
• Verstopte neus
• Rode ogen met jeukend/branderig gevoel
• Hoofdpijn
• Vermoeidheid en lusteloosheid
• Tranende ogen en gezwollen oogleden
• Kriebelhoest
• Opgezwollen keel
• Astma
• Eczeem
• Jeukend gehemelte

Voor meer algemene informatie kan je kijken op http://www.hooikoorts.com/

Wat kan je er tegen doen?
Tegenwoordig verkoopt iedere apotheek en drogisterij vrij verkrijgbare medicijnen tegen hooikoorts. Enkele merknamen zijn Prevalin en Aerius. De werkzame stof is een antihistamine, meestal Loratadine.
Om irritatie van de ogen te verminderen kunnen op doktersrecept oogdruppels verkregen worden. Mocht je al meerdere jaren erg veel last hebben van hooikoorts dan is het raadzaam om je te laten testen. Het is dan duidelijk op welke pollen je het ergst reageert. Eventueel is het mogelijk enkele jaren injecties te krijgen die de gevoeligheid voor bepaalde pollen vermindert. De resultaten variëren van ‘geen last meer’ tot ‘het helpt mij niks.’

De Pollenkalender:

Het verschilt van persoon tot persoon, maar vrijwel iedereen met hooikoorts is allergisch voor graspollen. Dat betekent dat dit de slechtste tijd van het jaar is.

Huidige verwachting:

Laatste post in het eerste deel:
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:32 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?

Overigens heb ik zelf jaren triludan geslikt, zonder ergens last van te hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hi_flyer op 29-05-2008 21:41:42 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:48:02 #2
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58998527
Volgens mij is het vroeger beginnen met medicijnen alleen van toepassing op de middelen met natriumcromoglicaat (oa prevalin neusspray). De pillen met loratadine (oa allerfre) en (levo)cetirizine (oa xyzal) zijn juist bedoeld om te nemen zodra de klachten opkomen.
Het is me niet echt duidelijk uit dit stukje of dat ook hier bedoeld wordt.
Are these the nazis, Walter?
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:48:46 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58998543
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.

Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
pi_58998594
En wie weet waar je die Visine Long Lasting bestelt?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:50:40 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58998604
Ik heb een paar jaar weegbree geslikt trouwens, maar ik zoiu niet weten waar ik dat nog kan kopen, heb het toen via via gekregen.
pi_58998879

zoiets dus (amaranta)
pi_58999316
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.

Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
Ik zou dan toch maar even langs de huisarts gaan, ik bedoel zelf gaan dokteren als je borstvoeding moet geven lijkt me niet goed?

Hier valt het tot nu toe allemaal gelukkig mee. Dus ik denk dat ik de eerste 6 allergieën wel kan uitsluiten, want heb geen idee waar ik nu precies allergisch voor ben. Maakt me ook niet veel uit, die Aerius tabletjes werken
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_59000254
patient meldt zich weer
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59000585
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_59001721
Mooie OP
pi_59007861
quote:
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:29:08 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59008645
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:28:41 #13
101852 kokos
mividaloca
pi_59015150
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
Viva los Vatos Locos
pi_59016652
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
OK dankje, ga ff proberen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_59019787
Nog een hooikoorts pretmix patient meldt zich...
pi_59020305
Ik heb er gelukkig niet zoveel last van dit jaar Slik er verder ook niks tegen. Eerder wel eens Xyzal, en dat hielp dan wel
pi_59020358
Één keer in de 15 jaar ofzo heb ik het. En ja hoor, het is dit jaar raak. JEUK.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_59021130
Ik meld me hier ook maar weer. het is vandaag weer drama alom.
Veeelvuldig niezen, loopneus, RODE ogen en ook behoorlijke koppijn.
blegh..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_59023433
rode ogen kan je binnen een minuut oplossen met Visine, te verkrijgen op MP
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_59064343
Nog een hooikoorts-patiënt meldt zich..
Ik heb zojuist de dokter gebeld omdat dit jaar de Prevalin en de Pollisan niet werken Ik ga direct vragen om een allergie-test, want dit is nu het derde jaar op rij dat ik klachten heb.

Ik heb inmiddels een zere huid onder mijn neus van al het gesnotter en naast mijn ogen van alle tranen die maar blijven komen. Zwitsal zal blij met me zijn, want ik smeer me een ongeluk.
Ik hoop dat ik vanmiddag direct iets meekrijg.. want op dit moment lig ik het liefst in bed, maar dat staat de tempatuur niet toe
pi_59065676
Gisteren ging ik echt dood Vandaag valt het mee...
  maandag 2 juni 2008 @ 12:59:13 #22
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59067032
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:53 schreef mane het volgende:

[..]

Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
Are these the nazis, Walter?
  maandag 2 juni 2008 @ 13:30:37 #23
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_59067772
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:59 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
Ik gebruik ook Loratadine en heb lichte bijwerkingen: het werkt een beetje als drugs, ik word licht high en euforisch en krijg de neiging om te gaan dansen en springen Na een uurtje is dat wel weg, maar raar is het wel
  maandag 2 juni 2008 @ 17:46:35 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59073798
Ik wilde vanochtend posten dat ik al dagen geen last had, en dat was ook zo tot ik toestraks even half uurtje buiten was. nu is alles meteen weer terug. Dit weer is echt niet lekker voor de hooikoorts, gelukkig is het vanaf morgen weer tijdelijk meer regen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:28:23 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59076138
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding.
Niks. Ik mag alleen druppels en daar heb ik niks aan. Ik ben dus ook behoorlijk ziek nu. Zit de hele dag al te hopen op regen. Ben aan het tweede pak tissues bezig. *hatsjoe*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')