abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:36:22 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_58998258
Welkom in deze topic die je steun is in deze barre hooikoortstijden!

Wat is hooikoorts?
Hooikoorts is een overgevoeligheidsreactie van het lichaam op pollen (stuifmeel) van sommige grassen, planten en bomen. De overgevoeligheid voor stuifmeel ontstaat doordat het afweermechanisme van het lichaam in de war is. Door de allergische reactie komt er een stof vrij (histamine genaamd), waardoor de hooikoortsklachten (loopneus, verstopte neus, jeukende ogen) optreden.

Wat zijn de klachten?
Hooikoorts patiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:
• Veelvuldig niezen
• Pijnlijke en jeukende neus
• Loopneus
• Verstopte neus
• Rode ogen met jeukend/branderig gevoel
• Hoofdpijn
• Vermoeidheid en lusteloosheid
• Tranende ogen en gezwollen oogleden
• Kriebelhoest
• Opgezwollen keel
• Astma
• Eczeem
• Jeukend gehemelte

Voor meer algemene informatie kan je kijken op http://www.hooikoorts.com/

Wat kan je er tegen doen?
Tegenwoordig verkoopt iedere apotheek en drogisterij vrij verkrijgbare medicijnen tegen hooikoorts. Enkele merknamen zijn Prevalin en Aerius. De werkzame stof is een antihistamine, meestal Loratadine.
Om irritatie van de ogen te verminderen kunnen op doktersrecept oogdruppels verkregen worden. Mocht je al meerdere jaren erg veel last hebben van hooikoorts dan is het raadzaam om je te laten testen. Het is dan duidelijk op welke pollen je het ergst reageert. Eventueel is het mogelijk enkele jaren injecties te krijgen die de gevoeligheid voor bepaalde pollen vermindert. De resultaten variëren van ‘geen last meer’ tot ‘het helpt mij niks.’

De Pollenkalender:

Het verschilt van persoon tot persoon, maar vrijwel iedereen met hooikoorts is allergisch voor graspollen. Dat betekent dat dit de slechtste tijd van het jaar is.

Huidige verwachting:

Laatste post in het eerste deel:
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:32 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

De bijwerkingen van triludan/terfenadine waren altijd al bekend, maar toch acceptabel. Ze kwamen slechts zeer zelden voor, bij hogeren doseringen en vooral bij mensen met aanleg. Pas toen er betere alternatieven kwamen, is het van de markt gehaald. Waarom zou je iets slikken met mogelijke bijwerkingen, als er even goed werkende medicijnen zijn, die veel minder bijwerkingen hebben?

Overigens heb ik zelf jaren triludan geslikt, zonder ergens last van te hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hi_flyer op 29-05-2008 21:41:42 ]
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:48:02 #2
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_58998527
Volgens mij is het vroeger beginnen met medicijnen alleen van toepassing op de middelen met natriumcromoglicaat (oa prevalin neusspray). De pillen met loratadine (oa allerfre) en (levo)cetirizine (oa xyzal) zijn juist bedoeld om te nemen zodra de klachten opkomen.
Het is me niet echt duidelijk uit dit stukje of dat ook hier bedoeld wordt.
Are these the nazis, Walter?
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:48:46 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58998543
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.

Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
pi_58998594
En wie weet waar je die Visine Long Lasting bestelt?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  donderdag 29 mei 2008 @ 21:50:40 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_58998604
Ik heb een paar jaar weegbree geslikt trouwens, maar ik zoiu niet weten waar ik dat nog kan kopen, heb het toen via via gekregen.
pi_58998879

zoiets dus (amaranta)
pi_58999316
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding. Had bij het kruidvat pilletjes gekocht, maar toen ik thuis de bijsluiter las, bleek dat ik die helemaal niet mag gebruiken
Oogdruppels of neusspray is niks voor mij.

Ben gisteren goed ziek geweest van de hooikoorts. Voelde me zelfs koortsig van het niezen.
Ik zou dan toch maar even langs de huisarts gaan, ik bedoel zelf gaan dokteren als je borstvoeding moet geven lijkt me niet goed?

Hier valt het tot nu toe allemaal gelukkig mee. Dus ik denk dat ik de eerste 6 allergieën wel kan uitsluiten, want heb geen idee waar ik nu precies allergisch voor ben. Maakt me ook niet veel uit, die Aerius tabletjes werken
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_59000254
patient meldt zich weer
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59000585
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_59001721
Mooie OP
pi_59007861
quote:
Ik weet niet wat voor medicijnen dat jongetje slikt, en wat jouw medische achtergrond is, maar hoezo zou het door zijn hooikoorts medicijnen komen?
De middelen die tegenwoordig op de markt zijn, hebben vrijwel geen bijwerkingen, en kunnen zonder risico langere tijd geslikt worden. Geen reden om niezend en snotterend door het leven te gaan.
Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 11:29:08 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59008645
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:28:41 #13
101852 kokos
mividaloca
pi_59015150
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:29 schreef ethiraseth het volgende:
Tvp. Ik hoor ook bij de hippe hooikoortsers.
Viva los Vatos Locos
pi_59016652
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:54 schreef mark_dabomb het volgende:
Visine (elke vorm) is via marktplaats te bestellen, ik heb het via paula uit amersfoort gedaan, binnen een dag na betaling binnen.
OK dankje, ga ff proberen
pi_59019787
Nog een hooikoorts pretmix patient meldt zich...
pi_59020305
Ik heb er gelukkig niet zoveel last van dit jaar Slik er verder ook niks tegen. Eerder wel eens Xyzal, en dat hielp dan wel
pi_59020358
Één keer in de 15 jaar ofzo heb ik het. En ja hoor, het is dit jaar raak. JEUK.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_59021130
Ik meld me hier ook maar weer. het is vandaag weer drama alom.
Veeelvuldig niezen, loopneus, RODE ogen en ook behoorlijke koppijn.
blegh..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_59023433
rode ogen kan je binnen een minuut oplossen met Visine, te verkrijgen op MP
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_59064343
Nog een hooikoorts-patiënt meldt zich..
Ik heb zojuist de dokter gebeld omdat dit jaar de Prevalin en de Pollisan niet werken Ik ga direct vragen om een allergie-test, want dit is nu het derde jaar op rij dat ik klachten heb.

Ik heb inmiddels een zere huid onder mijn neus van al het gesnotter en naast mijn ogen van alle tranen die maar blijven komen. Zwitsal zal blij met me zijn, want ik smeer me een ongeluk.
Ik hoop dat ik vanmiddag direct iets meekrijg.. want op dit moment lig ik het liefst in bed, maar dat staat de tempatuur niet toe
pi_59065676
Gisteren ging ik echt dood Vandaag valt het mee...
  maandag 2 juni 2008 @ 12:59:13 #22
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59067032
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:53 schreef mane het volgende:

[..]

Ik ben geen arts en weet er niet veel van. Maar artsen hebben in het geval van dit jongetje geconcludeerd dat het aan de medicijnen lag. Welke dat waren weet ik niet.
OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
  maandag 2 juni 2008 @ 13:30:37 #23
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_59067772
quote:
Op maandag 2 juni 2008 12:59 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

OK, interessant. Ik dacht eigenlijk dat alleen triludan/terfenadine dergelijke bijwerkingen gaf, en dat dat tegenwoordig vrijwel nooit meer werd voorgeschreven. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ook loratadine, hoewel het zeer zeldzaam is, deze bijwerkingen kan hebben.
Ik gebruik ook Loratadine en heb lichte bijwerkingen: het werkt een beetje als drugs, ik word licht high en euforisch en krijg de neiging om te gaan dansen en springen Na een uurtje is dat wel weg, maar raar is het wel
  maandag 2 juni 2008 @ 17:46:35 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59073798
Ik wilde vanochtend posten dat ik al dagen geen last had, en dat was ook zo tot ik toestraks even half uurtje buiten was. nu is alles meteen weer terug. Dit weer is echt niet lekker voor de hooikoorts, gelukkig is het vanaf morgen weer tijdelijk meer regen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 2 juni 2008 @ 19:28:23 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59076138
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 21:48 schreef amaranta het volgende:
Ik zou graag willen weten wat je kan gebruiken icm borstvoeding.
Niks. Ik mag alleen druppels en daar heb ik niks aan. Ik ben dus ook behoorlijk ziek nu. Zit de hele dag al te hopen op regen. Ben aan het tweede pak tissues bezig. *hatsjoe*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 2 juni 2008 @ 20:16:23 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_59077297
quote:
Op maandag 2 juni 2008 19:28 schreef YPPY het volgende:

[..]

Niks. Ik mag alleen druppels en daar heb ik niks aan. Ik ben dus ook behoorlijk ziek nu. Zit de hele dag al te hopen op regen. Ben aan het tweede pak tissues bezig. *hatsjoe*
Ik heb de HA gebeld en de tabletten van het kruidvat mochten wel. (Staat ook op bv.com) Maar, met mate. Dus als het niet nodig was niet innemen.
  maandag 2 juni 2008 @ 22:06:07 #27
127981 Misstique
11-07-2014
pi_59077934
Het was/is weer feest vandaag. Niesbuien van 20 keer achter elkaar en 5 minuten later weer. Traanogen, nouja, eigenlijk leek het meer op huilen wat ik deed, zoveel vocht kwam er uit.
Schade tot nu toe:
3 pakken zakdoeken en een hele doos tissues
schrale jeukneus
rooie ogen
doodmoe

Dit soort dagen zuigen. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_59080742
Gebruik nu anti allergie pillen + oogdruppels.

*********** OGEN JEUKEN ALS DE PEST

Morgen even zwaardere medicatie vragen bij de dokter.
  FOK!fossiel dinsdag 3 juni 2008 @ 10:34:21 #29
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_59084530
Op zich red ik het redelijk met Aerius icm met normale neusspray. Alleen het laatste mag niet langer dan een week worden gebruikt, dus hoe dat straks moet... Ugh... Pinkpop was zo in elk geval goed uit te houden, ondanks dat de tent tussen allemaal grassen stond waar ik enorm allergisch voor ben
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 3 juni 2008 @ 13:59:07 #30
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59089279
Wat een heerlijke bui net. Ik heb er nog steeds last van, maar wel minder als het begin van de dag!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_59090063
Ooh die buien zijn heerlijk he? Iedereen om me heen liep met een nors gezicht van 'hm.. kutweer', maar ik word hier intens gelukkig van
pi_59098032
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:00 schreef mark_dabomb het volgende:
rode ogen kan je binnen een minuut oplossen met Visine, te verkrijgen op MP
Ik heb het nu ook! Perfect. Stom dat dit in NL weer niet verkrijgbaar is
pi_59132608
Ben begonnen met allerfre toen was mn neus alleen maar vol zeg maar, toch even overgestapt op reactine, toen de hele tijd loopneuzen, dus toch maar weer terug op de allerfre
  FOK!fossiel donderdag 5 juni 2008 @ 08:27:58 #34
10 RemCOW
pi_59136232
Heeft iemand ervaring met een soort hor tegen pollen, bijvoorbeeld van Tesa (http://www.wonen.nl/easyweb3/ep_code-06_wn_press_release-wpr_id-74). Ik slaap echt beroerd 's nachts omdat mijn hele neus dicht gaat zitten, terwijl ik juist voor het slapen nog een pilletje Aerius neem. Kortom, ik wil eens gaan proberen alle pollen uit mjn slaapkamer te houden.
pi_59141430
Jeukend verhemelte is ook zo irritant. Mijn neus zit nu al een week dicht, lekker is dat. Het vreemde is dat ik dit alleen in NL heb. Nou ja vreemd natuurlijk ook niet, maar wel erg onhandig. Wat wel werkt is Xyzal (cetirizine) maar dan moet je dat wel consequent innemen. Alleen op de momenten dat je klachten hebt werkt niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 5 juni 2008 @ 14:40:23 #36
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59145148
Vandaag weer een mindere dag op het gebied van hooikoorts.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_59149274
Ik heb ook zo'n last van hooikoorts, ik besloot nu net weer even te gaan zoeken tegen middelen tegen hooikoorts ik kwam op dit middel www.qi-clips.nl.

Ik dacht gelijk al dat een een scam(nep) was dus ik wou de moeite geneens doen om verdere info te zoeken over dit product ,alleen toen ik terug naar de zoekresultaten ging zag ik alleen maar positieve berichten. Ik denk eigenlijk dat het de grootste oplichterij is, ik geloof er helemaal niet in maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het echt te werken ik vind geen een negatieve reactie? Alleen de positieve reacties zijn wel vaak met de minste posts.
Dus hier mijn vraag wie weet of dit werkt? Dus iemand die het product geprobeerd heeft?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:25:47 #38
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59170458
Vandaag weer last van. Bij vlagen heel erg. Dat mn hele snoet jeukt enzo: mond, neus, ogen, wangen.
Soms ook op mijn handen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:30:31 #39
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_59170578
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:01 schreef DenniZ224 het volgende:
Ik heb ook zo'n last van hooikoorts, ik besloot nu net weer even te gaan zoeken tegen middelen tegen hooikoorts ik kwam op dit middel www.qi-clips.nl.

Ik dacht gelijk al dat een een scam(nep) was dus ik wou de moeite geneens doen om verdere info te zoeken over dit product ,alleen toen ik terug naar de zoekresultaten ging zag ik alleen maar positieve berichten. Ik denk eigenlijk dat het de grootste oplichterij is, ik geloof er helemaal niet in maar als ik dit allemaal zo lees lijkt het echt te werken ik vind geen een negatieve reactie? Alleen de positieve reacties zijn wel vaak met de minste posts.
Dus hier mijn vraag wie weet of dit werkt? Dus iemand die het product geprobeerd heeft?
Kwakzalverij!
pi_59170694
Ik werd er vanochtend om een uur of 6 van wakker. (niesen, snotneus, raar genoeg geen ogen .....niet zo raar eiks, want die heb je natuurlijk dicht als je slaapt )Heb toen een pilletje genomen (zyrtec heb ik nu) en nu gaat het wel weer. (wel doodop) Ben midden in de stad, maar toen ik naar het werk fietste, zag ik allemaal wit pluis rondvliegen, dat zal wel van een 1 of andere boom komen waar ik ook niet tegenkan dus.....
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 6 juni 2008 @ 13:37:06 #41
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_59170760
Kutdag. Qua hooikoorts.
In de toetsweek lekker al het werk van de anderen verstoren met je genies is nooit leuk.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:53:36 #42
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_59171230
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:01 schreef DenniZ224 het volgende:

Klinkt als onzin. Ze doelen hier, volgens mij, op drukpunten. Maarja, ik heb geen ervaring. Ook geen behoefte om er 15 euro aan uit te geven. Lijkt mij maar oplichterij.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_59171491
Ik heb al jarenlang hooikoorts. Ene seizoen heb ik meer last dan het andere. Ik heb ook last van een huisstofallergie en daarvoor heb ik van de winter een neusspray gekregen van m'n huisarts die "Fluticasonpropionaat 50 µg/dosis" heet. Ik spray 1xdd 2 x in elk neusgat.
Ik heb dit seizoen voor het eerst van mijn leven zo goed als geen hooikoortsveschijnselen. Het is echt heerlijk!! Ik las op internet dat die neusspray ook tegen hooikoorts gebruikt wordt. Nou jongens, dat spul werkt als een tierelier. Bij mij in ieder geval wel.
Het niesen en verkoude/zieke gevoel is echt helemaal weggebleven dit jaar. Alleen af en toe een klein beetje jeukende ogen waarvoor ik dan prevalin oogdruppeltjes gebruik. Ik kom dit seizoen wel door zo!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 15:09:07 #44
118912 sharkzor
euh.. dit en dat
pi_59173498
@#$^!@#$@!^!~!!!

afgelopen seizoenen viel het opzich mee, maar ik heb dan ook veel vermeden.
Laatst op pinkpop (zondag), hele dag last gehad. niezen als een gek. En ik had s'ochtends nog wel 2x xyzal ingenomen en de hele dag door nasacort. Hoorde net van de huisarts dat dat spul een soort Prednison, echte tettie dus...
Hielp voor geen ene meter meer... lekker genieten van een concert op zo'n manier

Huisarts maar weer gebeld, want ik weet dat er nog zoiets als je ontwennig maken voor die pollen zooi. Maar deze huisarts had daar blijkbaar geen kaas van gegeten: "nooit van gehoord".
En ik zou nu al het meest zware gebruiken.. Tijd voor een nieuwe huisarts lijkt me.. wat een prutsers
  FOK!fossiel vrijdag 6 juni 2008 @ 15:31:03 #45
10 RemCOW
pi_59174054
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 14:02 schreef Mirre het volgende:
Ik heb al jarenlang hooikoorts. Ene seizoen heb ik meer last dan het andere. Ik heb ook last van een huisstofallergie en daarvoor heb ik van de winter een neusspray gekregen van m'n huisarts die "Fluticasonpropionaat 50 µg/dosis" heet. Ik spray 1xdd 2 x in elk neusgat.
Ik heb dit seizoen voor het eerst van mijn leven zo goed als geen hooikoortsveschijnselen. Het is echt heerlijk!! Ik las op internet dat die neusspray ook tegen hooikoorts gebruikt wordt. Nou jongens, dat spul werkt als een tierelier. Bij mij in ieder geval wel.
Het niesen en verkoude/zieke gevoel is echt helemaal weggebleven dit jaar. Alleen af en toe een klein beetje jeukende ogen waarvoor ik dan prevalin oogdruppeltjes gebruik. Ik kom dit seizoen wel door zo!
hm klinkt goed, maar eens mijn huisarts vragen hoe dat zit. op zich overleef ik de meeste klachten van hooikoorts wel, behalve mijn neus. die is de hele dag dicht / gevoelig / snotterig, en dat gaat nog wel door tot september...
pi_59174181
Zooooo.. vandaag is echt niet leuk!

Mijn neus is compleet verstopt en ik ben zooo vreselijk moe. Net even op bed gelegen en ik moest mezelf er echt weer uit dwíngen, anders wordt het hem niet meer vandaag.

Ik merkte trouwens dat thee drinken de boel weer wat opent, dus ik zit met dit warme weer met een pot thee op schoot
pi_59177286
Ach, als het helpt waarom dan niet hé.
Beterschap!!
pi_59195522
Terug uit Turkije en gelijk weer last van mn hooikoorts natuurlijk!
pi_59195925
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Terug uit Turkije en gelijk weer last van mn hooikoorts natuurlijk!
Daar geen last gehad begrijp ik?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_59196009
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:47 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Daar geen last gehad begrijp ik?
Nee totaal niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')