abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2009 @ 22:53:02 #201
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66843728
Ik was sinds mijn 7e allergisch voor huisstofmijt, rond mijn 17e werd ik nog eens getest en kwam eruit dat ik ook hooikoorts had, maar daar had ik eigenlijk weinig van gemerkt..gelukkig. De huisarts raadde me ook aan om met een therapie te beginnen, Oralgen. Druppels onder je tong, opbouwfase en onderhoudsfase. Dat laatste betekende voor minstes 3 jaar 2x in de week (per kuur, dus voor mij 4x in de week) 20 druppels onder je tong.
Ben er nu inmiddels vanaf, heb het ruim 4 jaar volgehouden. Na het 1e jaar waren mijn klachten al drastisch verminderd, echt super Inmiddels al haast geen klachten meer. Soms nog wel als ik bij mensen op bezoek ben die katten hebben, maar dat is minimaal. Echt heerlijk, ben zo blij, en ik hoop echt dat het of helemaal wegblijft of anders nog een heeele lange tijd...
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66860174
Aargh, het is alweer begonnen. Lekker tot eind augustus, dat is bijna een halfjaar!
pi_66861704
Ik heb vandaag injectie gehad. Ben benieuwd
pi_66862106
Ooh.... ik hoop dat dit topic snel vol is en diep in MyAT verdwijnt
Ik zag dit topic weer bovenaan staan en dacht 'ooh, daarom jeuken mijn ogen zo'. Heb ik mezelf nu hooikoorts aangepraat?
pi_66874826
Ik dacht er dit jaar vanaf te zijn (lijkt elk jaar minder te worden ofzo ), maar vanavond weer heerlijk jeukende ogen
pi_66906084
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Merk tot op heden nog geen verschil, maar das misschien ook wel heel snel he
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:23:43 #207
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66909946
quote:
Op maandag 9 maart 2009 15:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik vandaag ook
pi_66912936
Meld zich! Ik ben allergisch voor de Berk, en die stomme kutbomen staan hier in overvloed in de straat.

Elk jaar, in maart, april en mei (6 weken die soms vroeg en soms laat beginnen) heb ik er last van. Verstopte neus (vaak één neusgat), jeukende ogen, tranen en niesen horen bij mij bij de verschijnselen. Dit jaar begint het vroeg, ik slik nu al Xyzal en spuit neusspray.
pi_67063066
Ik heb enorme last van m'n ogen vandaag. Prikken en kriebelen echt als een idioot.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:46:56 #210
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67063684
Vraagje voor de 'kenners' hier;
Ik ben al heel vaak getest op allergieen en nooit komt er iets uit. Echter lichamelijk stellen artsen wel allergische reacties vast (opgezette slijmvliezen, benauwd etc). Ik ben dus wel gediagnosticeerd als 'allergisch', maar zonder goede aanwijsbare oorzaak.
Mijn kno-arts raadde me (was in de winter) aan om maatregelen te nemen tegen huisstofmijt e.d. en toen heb ik onder andere het vloerkleed in mijn slaapkamer weggehaald. Ik merkte echt verbetering.

Nu heb ik sinds 1-1,5 week weer erg last van een dichte neus, niezen, hoofdpijn. Zou dit met hooikoorts te maken kunnen hebben? Vorig weekend heb ik heel enthousiast de hele dag de tuin onder handen genomen, sindsdien is het verergerd...
En zo ja, zouden medicijnen tegen hooikoorts hiervoor kunnen werken? Mijn huisarts heeft het nooit voorgesteld maar voordat ik maatregelen in huis trof was het ook nooit zo duidelijk een verergering van de klachten in het hooikoortsseizoen zoals ik die nu merk.
Geluk is een richting, geen punt
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 15 maart 2009 @ 11:52:07 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67063828
Zou kunnen, ja.
En medicijnen zouden kunnen helpen, maar voor de een helpen medicijnen A en B heel goed en werken C en D niet en bij een ander weer andersom.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 15 maart 2009 @ 12:13:37 #212
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67064432
Vorige week al ontzettend jeukende ogen gehad (en t wit van mn ogen was doorlopend rood ), niezen en loopneus...
Als er dan een haar in mn gezicht komt, word ik helemaal gek van het gekriebel. Dat is bij mij meestal ook een teken dat het 'begonnen' is...

Ik dacht dat t bij mij pas in april begon (oa berk) maar nu ik hier de reacties lees, kan het dus al.
Gelukkig heb ik t alleen op t begin van t 'seizoen'..
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_67096785
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dit lijkt me nogal stug, het is een allergie en je groeit toch ook niet bij voorbaat over een allergie heen.
Mijn allergologe zei ook dat men er over het algemeen overheen groeit, vanaf je 40e/50e.. Aangezien ik 22 ben had ik weinig zin daarop te wachten, ik ben vreselijk allergisch. Voor gras iig 100% (m'n huisarts zei zelfs "meer dan 100%" hoe ie dat voor zich ziet weet ik ook niet..) en daarnaast ook erg allergisch voor katten, honden, schimmels, huisstofmijt, bomen, verder weet ik het niet eens meer.. Nu klink ik als een ziek sneu mensje, dat valt wel mee, alleen ben ik het hele jaar door altijd wel verkouden-achtig. In het hooikoortsseizoen (dat voor mij heel lang duurt) ben ik wel vreselijk ziek, dan kan ik echt dagen op bed liggen..

Ik ben nu bezig met Grazax, een immuniteitstherapie. Ik neem elke dag een tablet, in principe duurt dit 5 jaar lang.. Zijn er hier meer mensen die Grazax gebruiken? Ik ben pas een paar weken bezig, maar de bijwerkingen worden erger
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_67096856
Ik las overigens net in een ander hooikoortstopic (over Oralgen meen ik) de reactie van iemand die zijn Oralgen niet meer wilde nemen.. aangezien je de stof inneemt waar je allergisch voor bent, en hij dat ook wel kon doen door buiten te lopen. Sowieso m.i. wat kortzichtig, daarnaast werkt het volgens mij ook gewoon niet zo... Ik heb namelijk tot vorig jaar altijd met 4 katten in huis geleefd, en toch ben ik er nog steeds allergisch voor.
  maandag 16 maart 2009 @ 12:58:26 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67098888
Ik had het vorig jaar met mijn huisarts over grazax en die zei dat het eigenlijk niet de moeite waard was. De resultaten uit onderzoeken zouden te insignificant zijn om het aan het medicijn toe te schrijven volgens haar. Geen idee in hoeverre het waar is, het zal wel per huisarts afhangen. Mijn huisarts was meer voorstander van reguliere medicijnen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67099690
Ja m'n huisarts zag het nut ook niet, maar goed die vond dat ik maar gewoon moest doorzetten en binnen blijven als ik er last van had

Ik ben toen naar een allergologe gegaan, en die bood twee immunotherapieen, de reguliere met de prikken en de nieuwere met pillen. De resultaten ervan waren goed, de meeste mensen kiezen echter nog voor de prikken zodat ze niet elke dag aan zo'n pil hoeven te denken. Aangezien ik "de pil" ook dagelijks slik was dat voor mij minder lastig dan elke maand naar de praktijk af moeten reizen voor een prik.
pi_67109913
Hooikoorts gaat vaak gepaard met hoofdpijn, niesbuien, tranende ogen... 10 tips om hooikoortsklachten te verminderen.

Hooikoorts is een aandoening waar zeker 1,5 miljoen Nederlanders last van hebben. De symptomen zijn uiteenlopend: een gezwollen neusslijmvlies, niesbuien, loopneus, hoofdpijn, kriebelend gehemelte, jeukende, tranende ogen, gevoeligheid voor licht, piepende ademhaling, zwellingen in het gezicht, netelroos en vermoeidheid. Je kunt verschillende dingen doen om de klachten binnen de perken te houden. Als je weet voor welke pollen je allergisch bent, dan kun je in de periodes dat deze pollen actief zijn, extra maatregelen nemen.

Kies de juiste medicijnen
Het is niet altijd eenvoudig het voor jou meest geschikte geneesmiddel tegen hooikoorts te vinden. Je kunt zelf verschillende middelen uitproberen, maar let goed op de bijwerkingen. Als je veel last hebt van hooikoorts, kun je het beste met je huisarts overleggen welk middel het meest geschikt is. De arts kan bovendien allergietests laten uitvoeren. Soms gaat hooikoorts gepaard met astma, die chronisch kan worden.

Begin op tijd met slikken
Volgens de Wageningse bioloog Arnold van Vliet beginnen veel mensen te laat met het slikken van medicijnen. Je kunt het beste vroeg beginnen: enkele weken voordat de pollen vrijkomen.

Mijd pollen zo veel mogelijk
In steden is de concentratie pollen in de lucht 3 tot 5 keer lager dan op het platteland. In een stad zou je dus minder last moeten hebben van hooikoorts, maar bij drukke wegen geldt dat weer niet. Het verkeer zorgt voor sterke luchtwervelingen.

Zoen veel
Een tijdje zoenen met je geliefde is volgens Japanse onderzoekers een goede manier om klachten van hooikoorts te verminderen. De onderzoekers ontdekten dat bij hooikoortspatiënten de productie van de stof histamine in het lichaam aanzienlijk afneemt na een half uurtje zoenen. Histamine veroorzaakt niezen, een loopneus en tranende ogen.

Kies het juiste moment om te gaan sporten
De concentratie stuifmeel in de lucht is vlak na een regenbui het laagst. Dat is voor hooikoortspatiënten het beste moment om te gaan wandelen of sporten. Ook 's ochtends vroeg is het gehalte aan stuifmeel in de buitenlucht minder hoog dan later op de dag.

Boek een strandvakantie
Aan de kust is de concentratie stuifmeel het laagst. Dat is dan ook de beste plek voor een vakantie als je veel last hebt van hooikoorts. Zoek je een land waar je in de zomer helemaal geen last wil hebben van je hooikoorts, dan is IJsland een goede optie.

Houd je huis pollenvrij
Stuifmeel dwarrelt in huis op de grond, als er geen tocht is. Stofzuig regelmatig met een stofzuiger met goede filters om de concentratie stuifmeel laag te houden. Horren voor open ramen en deuren houden pollen enigszins tegen. Er zijn ook speciale horren die meer stuifmeel tegenhouden. Lucht het huis 's ochtends, dan is buiten de concentratie pollen het laagst. Stuifmeel gaat trouwens vooral in je haren en kleren zitten. Dus je kunt je beter omkleden in de badkamer dan in de slaapkamer. En was regelmatig je haren.

Smeer vaseline rond de neus
Sommige mensen zeggen er baat bij te hebben als ze een beetje vaseline smeren rond hun neusgaten. Een deel van het stuifmeel blijft namelijk plakken op de vaseline.

Niet wrijven, gebruik een washandje
Je kunt beter niet wrijven in jeukende ogen, omdat je het stuifmeel op je ogen en aan je handen dan alleen maar verder verspreidt. Gebruik een nat washandje om je ogen schoon te houden. Er zijn ook oogdruppels in de handel die brandende ogen kalmeren.

Houd je huisdieren schoon
Honden en katten zijn vanwege hun vacht lopende verzamelaars van stuifmeel. Je moet de dieren daarom regelmatig wassen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 16 maart 2009 @ 19:31:46 #218
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67111673
Injectie werkt tot dusver prima
  maandag 16 maart 2009 @ 20:07:21 #219
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_67113261
Ik maak ook maandelijks gebruik van de immunokuur. Na 3 jaar zit ik nog steeds op 8 ml.
Verder heb ik ook oogdruppels, 2 verschillende neussprays, inhalator en pilletjes er tegen.
Met medicijnen heb ik er nog ontzettend last van. Het is vooral feest wanneer mensen hun heg gaan snoeien, hun gras maaien of wanneer de berk en hazelaar in bloei staan.

Hebben jullie ook zulke littekens gekregen van al die injectiespuiten?
Ik heb allemaal rode puntjes op mn armen staan.
Die pillen lijken mij ook een goede oplossing! Dat ga ik ook maar eens vragen.
Ik zit overigens bij dr. Widjaja (of hoe je dat ook mag spellen) in Amsterdam.
Big mouth strikes again
  maandag 16 maart 2009 @ 20:27:05 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67113988
Ja hoor, we zijn er weer Gisterenavond kwam het opzetten. Keelpijn, kriebels, niezen en verstopte neus. Sinds kort ook oorpijn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_67114756
Ik heb nergens last van omdat ik dus al heel vroeg, vóór alles begon, ben gaan slikken
1 pilletje per dag, gewoon van het kruidvat.
Gaat nog steeds goed dus

Sterkte jullie, enneh er is dus hoop en ik zou iedereen aanraden hetzelfde te doen als ik.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:23 #222
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_67167850
Gebruikt er hier iemand ook Reactine? Had eigenlijk Aerius maar die is op en moet nu even snel naar de Etos lopen zonder recept.. Of is er een alternatief voor Reactine te krijgen zonder recept? Word gek van rode ogen namelijk.
Overal verstand van.
pi_67180646
Hier gaat het met de injectie en de pillen eigenlijk ook prima
pi_67181150
Wat voor injectie krijgen jullie eigenlijk? Zijn er injecties gericht op hooikoorts? Of bedoelen jullie de desensibilisatie injecties?

Desensibilisatie ken ik. Ik heb 4jr lang injecties gehad tegen huisstofmijt. Je word bloot gesteld aan de deeltjes waarvoor je allergisch bent, alleen dan in een hogere dosering om het lichaam te stimuleren antistoffen aan te maken.
Ik was zo blij dat ik er na 4 jr vanaf was omdat het elke keer weer klachten met zich meebrengt. Volgens de allergietesten heb ik heel goed op die injectie-therapie gereageerd. Nu wil de kno-arts, tegens allergoloog, starten met desensibilisatie tegen katten volgende week mijn 1e injectie. Ben de komende 4-5 jr weer zoet
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:02:03 #225
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67181521
Voor de mensen die medicijnen gebruiken die je zonder recept kan krijgen; hebben jullie last van bijwerkingen?
  woensdag 18 maart 2009 @ 20:16:54 #226
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_67182134
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:02 schreef Yvonnetje het volgende:
Voor de mensen die medicijnen gebruiken die je zonder recept kan krijgen; hebben jullie last van bijwerkingen?
moe vreselijk moe ! (reactine)
gelukkig heb ik dit jaar nog niks hoeven slikken (ojee verpest ik het weer voor mezelf, morgen krijg ik vast een of andere aanval )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_67182307
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:11 schreef macondo het volgende:
Gebruikt er hier iemand ook Reactine? Had eigenlijk Aerius maar die is op en moet nu even snel naar de Etos lopen zonder recept.. Of is er een alternatief voor Reactine te krijgen zonder recept? Word gek van rode ogen namelijk.
Aldi verkoopt Cetirizine tabletjes, stukken goedkoper dan Reactine.
pi_67185796
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 20:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Aldi verkoopt Cetirizine tabletjes, stukken goedkoper dan Reactine.
Ook de apotheek is een aanrader, veeel goedkoper dan die pillen van de drogist. Ik koop altijd iets van Sandoz, 30 pillen even duur als 10 van de drogist.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_67210663
Ben ik te laat voor injecties?

Iemand ervaring met dit ding, de Medisana Medinose Anti Hooikoorts Apparaat?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_67210741
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:35 schreef Roi het volgende:
Ben ik te laat voor injecties?

Iemand ervaring met dit ding, de Medisana Medinose Anti Hooikoorts Apparaat?
[ afbeelding ]
Ja, die heb ik.. Ik moet zeggen dat het wel een beetje hielp, maar ik vond het gewoon te raar om telkens een paar minuten met een stekker in m'n neus te zitten. Vorig jaar deed ik het 's ochtends wel, en het hielp ook echt wel wat. Als ik 's middags nog erg ziek was deed ik het nog een keer
pi_67215536
Vind het een waardeloos ding....
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:07:47 #232
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67235302
Ik ben ff naar de huisarts geweest en heb het volgende meegekregen;
- Nasonex neusspray, 1x daags 2 sprays in elk neusgat
- Aerius tabletjes, indien nodig 1x daags 1 tablet

Ik ben benieuwd, heb even de bijsluiters nagelezen en besloten dat ik morgenavond pas begin. I.v.m. eventuele bijwerkingen (slaperig, duizelig, bloedneuzen), morgen moet ik nl. werken dus als ik er last van heb heb ik dat liever als ik thuis ben :-)
pi_67242437
Ik heb Fluticason meegekregen gister en ik nies vandaag al minder. Ben nog wel een beetje snotterig, maar ik hoop dat dat nog wegtrekt .
pi_67242917
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik ben ff naar de huisarts geweest en heb het volgende meegekregen;
- Nasonex neusspray, 1x daags 2 sprays in elk neusgat
- Aerius tabletjes, indien nodig 1x daags 1 tablet

Ik ben benieuwd, heb even de bijsluiters nagelezen en besloten dat ik morgenavond pas begin. I.v.m. eventuele bijwerkingen (slaperig, duizelig, bloedneuzen), morgen moet ik nl. werken dus als ik er last van heb heb ik dat liever als ik thuis ben :-)
Nasonex heb ik ook, werkt wel goed eigenlijk.. Aerius heb ik ook geslikt. Bij beiden nog nooit last gehad van de bijwerkingen die je noemt, dus jij hopelijk ook niet
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:07 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb Fluticason meegekregen gister en ik nies vandaag al minder. Ben nog wel een beetje snotterig, maar ik hoop dat dat nog wegtrekt .
Volgens mij is dat wat m'n vriend heeft voor astma, dat gebruik ik ook weleens als ik echt wanhopig ben... fijn spul!
pi_67244810
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:35 schreef Samson het volgende:

Ook de apotheek is een aanrader, veeel goedkoper dan die pillen van de drogist. Ik koop altijd iets van Sandoz, 30 pillen even duur als 10 van de drogist.
Goeie tip, ik ga vlg. week eens naar de apotheek
  zondag 22 maart 2009 @ 13:21:36 #236
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67291134
Don't let my username fool you...
pi_67291731
Link doet het niet

Ongelofelijk, ik heb bloemen in huis staan, BLOEMEN JAH, waar ik normaal echt echt echt niet tegen kan, maar ik heb nergens last van
kruidvatpillen
pi_67293338
Ik gebruik nu Allerfre. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. Werken bij mij goed.
  zondag 22 maart 2009 @ 15:53:36 #239
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67296012
Heb al 'n week geen last meer, injectie werkt tot dusver perfect! *afklopt*
pi_67296032
Kriebelhoesten
.mwep
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:26:36 #241
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67702252
Ik heb helemaal geen last gehad van de bijwerkingen van Nasonex! Gebruik het nu 2 weken, en tot een paar dagen geleden ging het best goed. (het was dan ook regenachtig) Nu weer volop last van dichte neus, jeuk, hoofdpijn en MOE! Heb net (voor het eerst) een pilletje Aerius genomen, hoop dat het werkt...
pi_67702439
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Link doet het niet

Ongelofelijk, ik heb bloemen in huis staan, BLOEMEN JAH, waar ik normaal echt echt echt niet tegen kan, maar ik heb nergens last van
kruidvatpillen
Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_67702951
Verleden week begon ik 's-ochtends al weer verkouden te worden.. even het receptje laten verlengen en heb er nu een stuk minder last van.

De pillen van de Kruidvat? Misschien een alternatief als mijn recept op is
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_67704667
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:35 schreef Misstique het volgende:

Daar heb ik deze week meer mensen positief over horen praten. Wat voor pillen zijn dat? Hoe heten ze?
Het werkt echt prima, ik weet niet wat me overkomt. Ik neem er om de dag eentje

pi_67704673
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:31 schreef YellowBlacks het volgende:
Ik gebruik nu Allerfre. Deze kun je gewoon bij de drogist halen. Werken bij mij goed.
Die zijn veel duurder dan die van het kruidvat
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:40:23 #246
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67705043
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:35 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik gebruik die pillen ook, tot nog toe nergens last van. Slik ze wel al sinds begin februari, eens kijken of het helpt om ze van te voren al te slikken ipv pas als het hooikoortsseizoen is losgebarsten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_67705544
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:40 schreef ethiraseth het volgende:

Ik gebruik die pillen ook, tot nog toe nergens last van. Slik ze wel al sinds begin februari, eens kijken of het helpt om ze van te voren al te slikken ipv pas als het hooikoortsseizoen is losgebarsten.
Ik had allang prikkende ogen, verstopte neus e.d. gehad als ik niet al eind feb/begin mrt was begonnen. Ik heb echt het gevoel dat het helpt
  Moderator zaterdag 4 april 2009 @ 16:34:39 #248
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67706141
Gisteren was weer een dramadag schijnbaar. Vanochtend werd ik gewoon stoned wakker !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:08:44 #249
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67706933
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:05 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had allang prikkende ogen, verstopte neus e.d. gehad als ik niet al eind feb/begin mrt was begonnen. Ik heb echt het gevoel dat het helpt
Ik beign ook wel optimistisch te worden erover, zeker als het gister blijkbaar een dramatische dag was en ik nergens last van had.
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:24:18 #250
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67707311
Ik heb nog érg wenig klachten tot nu toe en dat zonder medicijnen, ik ben voorzichtig positief dat het iets minder aan het worden is bij mij...
pi_67707698
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:53 schreef Enfermera het volgende:
Ik was sinds mijn 7e allergisch voor huisstofmijt, rond mijn 17e werd ik nog eens getest en kwam eruit dat ik ook hooikoorts had, maar daar had ik eigenlijk weinig van gemerkt..gelukkig. De huisarts raadde me ook aan om met een therapie te beginnen, Oralgen. Druppels onder je tong, opbouwfase en onderhoudsfase. Dat laatste betekende voor minstes 3 jaar 2x in de week (per kuur, dus voor mij 4x in de week) 20 druppels onder je tong.
Ben er nu inmiddels vanaf, heb het ruim 4 jaar volgehouden. Na het 1e jaar waren mijn klachten al drastisch verminderd, echt super Inmiddels al haast geen klachten meer. Soms nog wel als ik bij mensen op bezoek ben die katten hebben, maar dat is minimaal. Echt heerlijk, ben zo blij, en ik hoop echt dat het of helemaal wegblijft of anders nog een heeele lange tijd...
Daar ben ik nog mee bezig! Nu ga ik m'n 2e jaar in, merk al enorm veel verschil gister heb ik voor het eerst weer een oogdruppeltje gebruikt maar meer ook niet! Eerder was het iedere dag een pilletje en oogdruppels en dan had ik nog last! Voor mij helpt het geweldig, wou dat de dokter er al veel eerder mee was gekomen
pi_67708704
De injectie die ik heb gehad werkt echt prima
Heb bijna geen last meer.. gisteren alleen wat gekriebel in de keel.
pi_67709720
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:24 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb nog érg wenig klachten tot nu toe en dat zonder medicijnen, ik ben voorzichtig positief dat het iets minder aan het worden is bij mij...
Ja ik begin te twijfelen... Ik dacht dat mijn therapie ook al keigoed werkte, omdat ik nog bijna nergens last van gehad heb.. Maar als ik het hier zo lees heeft bijna iedereen nergens last van
pi_67714238
Gisteren mn spulletjes bij de apotheek gehaald.
Ik kreeg 4 (!) flesjes oogdruppels en maar 14 tabletten in totaal. (terwijl ik er wel elke dag 1 moet slikken)
Beetje raar..
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_67721373
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
De injectie die ik heb gehad werkt echt prima
Heb bijna geen last meer.. gisteren alleen wat gekriebel in de keel.
Welke injectie is dit? Een kenacort oid?

En welke oogdruppels heb je gehad Lotje?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_67721467
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:13 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

En welke oogdruppels heb je gehad Lotje?
De oogdruppels heten Livocab
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet gebruikt heb, omdat k mn lenzen zo lang mogelijk in wil houden.
Helaas gaan oogdruppels niet samen met lenzen
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_67731058
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:23 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

De oogdruppels heten Livocab
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet gebruikt heb, omdat k mn lenzen zo lang mogelijk in wil houden.
Helaas gaan oogdruppels niet samen met lenzen
Het kan wel, ik heb van de allergologe druppels gekregen speciaal voor mensen met lenzen
Ze heten Zaditen.
  zondag 5 april 2009 @ 15:59:26 #258
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67731392
Knock on wood maar ik heb andere jaren rond deze tijd echt hele erge last, en tot nu toe merk ik nog niks...
pi_67732762
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:49 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Het kan wel, ik heb van de allergologe druppels gekregen speciaal voor mensen met lenzen
Ze heten Zaditen.
Ook voor zachte lenzen? Dat zou echt te gek zijn. Dan ga ik morgen weer even naar mijn huisarts bellen.
Want helaas helaas vandaag moest ik beginnen met de druppels
pi_67733884
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:44 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ook voor zachte lenzen? Dat zou echt te gek zijn. Dan ga ik morgen weer even naar mijn huisarts bellen.
Want helaas helaas vandaag moest ik beginnen met de druppels
Ja ik heb ook zachte lenzen
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:59 schreef NouMooiNiet het volgende:
Knock on wood maar ik heb andere jaren rond deze tijd echt hele erge last, en tot nu toe merk ik nog niks...
Same here, zoals ik gister al postte.. daarom denk ik dat het nog niet echt in de lucht zit ofzo? Beetje raar..
  zondag 5 april 2009 @ 22:24:41 #261
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67742781
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:42 schreef fresta het volgende:

[..]

Daar ben ik nog mee bezig! Nu ga ik m'n 2e jaar in, merk al enorm veel verschil gister heb ik voor het eerst weer een oogdruppeltje gebruikt maar meer ook niet! Eerder was het iedere dag een pilletje en oogdruppels en dan had ik nog last! Voor mij helpt het geweldig, wou dat de dokter er al veel eerder mee was gekomen
Oh echt! Super he Haha ja dat had ik ook
pi_67750030
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:13 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Ik weet de naam eigenlijk niet precies?
Het was in ieder geval een antiallergeeninjectie die voor 3 maanden helpt. In combinatie met Aerius medicijnen helpt het echt heel goed
  maandag 6 april 2009 @ 09:04:16 #263
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67750130
't Is vorige week weer bij me begonnen. Vorig jaar voor het eerst last van gehad (op m'n 24e ) en ik had echt gehoopt dat het iets eenmaligs zou zijn ofzo, maar ik ga weer een klotenvoorjaar tegemoet blijkbaar.
pi_67750210
Week of 2 terug hier begonnen. Vanochtend werd ik wakker met wallen (van de hooikoorts ja )

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2009 09:08:33 ]
pi_67753860
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ik weet de naam eigenlijk niet precies?
Het was in ieder geval een antiallergeeninjectie die voor 3 maanden helpt. In combinatie met Aerius medicijnen helpt het echt heel goed
Zou je het misschien is op willen zoeken? (A)
pi_67765415
quote:
Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef mark_dabomb het volgende:

[..]

Zou je het misschien is op willen zoeken? (A)
Ik zal de assistente van de huisarts morgen ofzo eens bellen
  maandag 6 april 2009 @ 18:02:46 #267
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67766869
Ah ,de eerste klachten van het seizoen, beetje irritatie in de neus en een oog.
  maandag 6 april 2009 @ 21:37:47 #268
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67774792
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het werkt echt prima, ik weet niet wat me overkomt. Ik neem er om de dag eentje

[ afbeelding ]
Hm ik ga deze denk ik ook halen (bovenop m'n injectie), begin nu toch wel iets last te krijgen...

Overdosis
pi_67774953
Pff. Het is weer begonnen. Kriebelende ogen.

Vanmiddag ook heerlijk op de fiets terug met tranende ogen.
Niet leuk ;i
pi_67783366
Ik had gister ook last van tranende ogen moet ik zeggen.. maja dat valt weer mee
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:06:14 #271
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67785550
Grrr, te vroeg gejuicht.... Vanmorgen enorm veel last van een jeukend gehemelte...
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:39:00 #272
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67802747
Ja ook hier is t begonnen volgens mij, jeukend gehemelte, ruwe pijnlijke keel, niezen en jeuk ogen...
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:51:48 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_67807125
Toch maar even naar de doc omdat ik al 3 weken af en aan verkouden ben en last van mn keel heb. Heb waarschijnlijk bronchitis / sinnitis (bijholteontsteking is dat laatste), dus een antibioticakuurtje en heb er ook Nasonex neusspray bij gekregen. Hoop dat het een beetje werkt... Zit nu nog even aan de otrivin omdat mn neus anders helemaal dichtzit en ik niet eens normaal kan ademen.. Heb daar zo'n godsgruwelijke hekel aan
pi_67822301
Ik ben 25 jaar oud en heb al sinds mijn 12e last van hooikoorts. In het ziekenhuis ben ik getest en ik ben 100% allergisch voor bomen en grassen. Ik heb vooral ontzettend veel last van mijn neus. Hij zit een half jaar (van eind februari tot juli) helemaal vast en op sommige dagen loopt ie als een kraan. Er komt dan elke seconde wel een druppel "water" uit. Het is zo erg dat ik mij elk jaar wel een dag ziek meld omdat ik niet kan werken met die loopneus. Mijn neus gaat ook regelmatig helemaal kapot omdat ik zo vaak een zakdoek gebruik (kan het moeilijk laten lopen). Ik heb al van alles geprobeerd zoals oogdruppels, pillen, meerdere homeophatische middeltjes. Ik heb onder andere Aerius, Claritine, Loratadine geslikt. Dit helpt allemaal helemaal niets, 0,0%. Het enige wat enigzins heeft geholpen is een kenakort injectie. Deze injectie haalde ik bij mijn huisarts. Maar na enige jaren (ik haalde drie spuiten per jaar) nam de werking af. Ik ben nu voor het tweede jaar in behandeling bij het ziekenhuis voor de immunotherapie (ik krijg per jaar iets van 7 injecties tegen bomen en 7 tegen grassen in elke arm) maar ik merk totaal geen verbetering. Bij 80% van de mensen zou de werking het eerste jaar al te merken zijn. Als ik dit jaar weer geen verbetering zou merken, gaan ze waarschijnlijk de behandeling stoppen.

Ik vraag me af of er ook andere mensen zijn die zoveel last hebben en bij wie niets werkt?
  donderdag 9 april 2009 @ 19:52:51 #275
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67874479
Wat een ellende, ik nies me helemaal gek! Heb zelfs al een bultje in mijn neus, op mijn neus en dikke ogen

Morgen maar eens naar de huisarts...
pi_67918598
Tis weer begonnen inderdaad zeg Mijn oogwit is zo goed als verdwenen en mijn neus loopt de gang uit! Bah bah...
pi_67924405
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:16 schreef Brambrammer het volgende:
-lang verhaal-

Ik vraag me af of er ook andere mensen zijn die zoveel last hebben en bij wie niets werkt?
Ja, ik dus.
Ik heb de injecties niet geprobeerd, ik ben nu bezig met Grazax.. en het werkt serieus.
Het eerste ooit dat echt werkt, heb nog nergens last van gehad, en ik loop dus continu verbaasd over straat omdat ik gewoon geen hooikoorts heb.
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:38:17 #278
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_67925046
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:16 schreef Brambrammer het volgende:

Ik ben ook 100% allergisch voor gras en huisstofmijt. Gebruikte hiervoor laatste jaren Xyzal, daarvoor elk jaar wat anders, Aerius en nog wat andere dingen.. Altijd hetzelfde verhaal, had zelfs regelmatig koorts als alles begon te bloeien. Alleen maar in bed willen liggen... Maar ben anderhalf jaar geleden op aanraden van een collega naar de huisarts gestapt met de vraag of ik Oralgen mocht gaan gebruiken. Elke dag met één druppel onder de tong opbouwen tot 20 druppels en dit dan 2x per week. Dit werkt perfect!! De huisarts zei alleen wel dat ik er niet vanuit moest gaan dat ik na 3-5 jaar kon stoppen, dat werkt namelijk bij lang niet iedereen. Ik gebruik het samen met Xyzal. Ik heb soms alleen nog last, wanneer ik veel in huis bezig ben met bed opmaken en kleren opvouwen (stof dus). Dan kan ik 's avonds en de dag erna nog wel ziek voelen. Maar verder nooit echt meer van het gras! Dus misschien is dit wat?
Live life to the fullest!!
pi_67925731
Oralgen is een beetje hetzelfde als Grazax volgens mij. Ik ga dat volgend jaar maar is proberen en dit jaar maar is een kenacort spuit laten zetten denk ik.
pi_67930036
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:08 schreef RRGJL het volgende:
Week of 2 terug hier begonnen. Vanochtend werd ik wakker met wallen (van de hooikoorts ja )
Nergens last van behalve van wat diepere wallen dan anders ja, is dat ook van hooikoorts dan??
  zaterdag 11 april 2009 @ 21:56:17 #281
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67935588
Ben gister begonnen met Aerius, t helpt wel heb ik t idee, heb vandaag nog niet geniest!!!
Ik word snachts wel wakker met dichte neus en sochtends met dikke rode ogen.
Maar t gekriebel is weg.. En zolang ik mn ogen niet aanraak, gaat t daar ook goed mee..
  zondag 12 april 2009 @ 15:52:46 #282
239888 eemstah
Weer een verslaving erbij...
pi_67951110
Gister iets te vroeg gejuicht, dat ik nooit las van gras had met de Oralgen.. Voel me erg slecht vandaag.. ontzettende loopneus, denken dat je moet niezen, maar het blijft alleen maar kriebelen... Mijn ogen aan het tranen... Niet leuk!!! Maar gelukkig uit ervaring weet ik dat het meestal maar 2 dagen duurt.. dus dinsdag hopelijk weer helemaal fit!!

Hoe is het bij jullie??
Live life to the fullest!!
pi_67951932
Mmmm, ik nam om de dag een pilletje, nu maar elke dag
Wat meer niezen en mijn ooghoeken jeuken
Maar het is goed te doen
  maandag 13 april 2009 @ 09:29:41 #284
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_67969385
gister geen Aerius ingenomen en het ging goed.
pi_67970253
shit, hooikoorts is gisteren los gebarsten en het is facking verschrikkelijk
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_67970300
Lekker hoor, ik heb het weer. Verstopte neus de hele dag door, en soms last van mijn ogen. Ik gebruik Xzyzal ofzo, dat werkt een klein beetje. Vanmiddag ga ik even een neusspray en oog druppels halen bij de apotheek.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_67970482
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:39 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Lekker hoor, ik heb het weer. Verstopte neus de hele dag door, en soms last van mijn ogen. Ik gebruik Xzyzal ofzo, dat werkt een klein beetje. Vanmiddag ga ik even een neusspray en oog druppels halen bij de apotheek.
Is die open ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_67970568
Gelukkig is het afgenomen met de jaren.
Als kind had ik het extreem erg: continue niezen, vliesjes in de ogen en een huisarts die mij Pollinosan van Dr. Vogel voorschreef (een homeopatisch middel dat echt niet helpt)

Tegenwoordig is incidenteel Loratadine (gewoon de merkloze apotheek-versie van Allerfre) slikken afdoende om de meeste klachten weg te nemen.
pi_67970677
Xyzal werkte bij mij vorig jaar als een trein: nul klachten. Nu is het gewoon bijna onwerkzaam: hoe kan dit en wat nu?
  maandag 13 april 2009 @ 11:13:35 #290
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67971027
Hmm, ik heb een verstopte neus, maar ook keelpijn, dus ik twijfel of het nou hooikoorts al is of een gewone verkoudheid. Ben bang het eerste.
pi_67971788
Vanochtend een acute hoest -en niesaanval en jeukende ogen. Gelukkig helpt de combinatie Xyzal/binnen blijven redelijk.
Is het bij jullie ook zo erg dat je straks weer naar de winter verlangt?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  maandag 13 april 2009 @ 12:35:54 #292
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_67973366
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:43 schreef Drexl het volgende:
Vanochtend een acute hoest -en niesaanval en jeukende ogen. Gelukkig helpt de combinatie Xyzal/binnen blijven redelijk.
Is het bij jullie ook zo erg dat je straks weer naar de winter verlangt?
Ik hou zo van de zon! Met dit weer moet ik echt naar buiten, maar helaas slaat de hooikoorts dan wel genadeloos toe. Ik merk wel verschil tussen een dag werken (vooral binnen) en het weekend, maar hey... ik ga echt niet binnen zitten met dit weer!
Gevolg: hoofdpijn, zere jeukende ogen, etc etc Naast de dagelijkse neusspray zit ik nu dus weer aan de Aerius tabletjes, terwijl ik die door de week eigenlijk niet gebruik.
  maandag 13 april 2009 @ 16:55:55 #294
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67979480
Hoe weet je of je hooikoorts heb? Heb namelijk hartstikke hoofdpijn, snotneus (duizend keer niezen per dag), soms wat jeukende/traanogen en ongelofelijke keelpijn Had er vorig jaar ook last van, maar nu toch wel erger..
  maandag 13 april 2009 @ 17:01:59 #295
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67979655
quote:
Op maandag 13 april 2009 16:55 schreef pumpkinsoup het volgende:
Hoe weet je of je hooikoorts heb? Heb namelijk hartstikke hoofdpijn, snotneus (duizend keer niezen per dag), soms wat jeukende/traanogen en ongelofelijke keelpijn Had er vorig jaar ook last van, maar nu toch wel erger..
De enige manier om het zeker te weten is naar de huisarts te gaan en bloedonderzoek te laten doen. Een andere mogelijkheid is hooikoortsmedicijnen slikken en kijken of je je beter voelt, maar ik zou toch echt het eerste doen. Het klinkt in elk geval wel als hooikoorts, maar het zou net zo goed een fikse verkoudheid kunnen zijn.
  maandag 13 april 2009 @ 17:04:08 #296
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_67979705
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De enige manier om het zeker te weten is naar de huisarts te gaan en bloedonderzoek te laten doen. Een andere mogelijkheid is hooikoortsmedicijnen slikken en kijken of je je beter voelt, maar ik zou toch echt het eerste doen. Het klinkt in elk geval wel als hooikoorts, maar het zou net zo goed een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Hmm. Dat word dan maar bloed laten prikken
pi_67980757
Hoort moeheid er ook bij trouwens
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 13 april 2009 @ 17:51:10 #298
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_67980935
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:04 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Hmm. Dat word dan maar bloed laten prikken
Allergietest kan ook.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_67981024
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:43 schreef Bluezz het volgende:
Hoort moeheid er ook bij trouwens
Nou en of!! Als ik een mega-aanval heb, dan móet ik slapen!! Gelukkig komen die aanvallen naarmate ik ouder word steeds minder vaak voor!
  maandag 13 april 2009 @ 17:58:33 #300
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67981101
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Allergietest kan ook.
Hmm, in mijn tijd ging dat via bloedprikken. Ze hebben zeker nieuwerwetsche onzin bedacht dat dat niet meer hoeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')