Hayden staat klaar! Zag hem net riujden met een oud ding. Nu gaat ie op de nieuwequote:Op zondag 25 mei 2008 16:31 schreef plus20 het volgende:
http://indy.whiteblox.com(...)a9-8902-9a970080c6f1
Kan je een gedeelte via live streaming kijken. En nog redelijk comentaar
Welke progje/kanaal ?quote:Op zondag 25 mei 2008 18:02 schreef m1155 het volgende:
Nog een uur dus begint om 19:00
Die online stream van IRL doet het tot nog toe goed dus mss online kijken
Focking lucky us, had ik totaal niet opgerekend dat ik 'm gewoon op m'n oude vertrouwde IndyCar-streampje kon kijken, tune net in, wat een opluchtingquote:Op zondag 25 mei 2008 18:56 schreef Bernard0s het volgende:
Ik kijk de Indy 500 nu via Sopcast (ESPN Sports), gaat ook prima. Gelukkig maar!
Volgens mij is alleen ESPN classic in NL te krijgen. De eerste kabelaar die mij ESPN en ABC kan aanbieden, mag op een abonnement rekenen.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:02 schreef gias het volgende:
ESPN zit wel in het digitale zenderpakket. zit ABC er ook in?
heldquote:Op zondag 25 mei 2008 19:32 schreef HandyCandyMan het volgende:
Hier ook live te zien: http://www.tvchannelsfree.com/watch/1545/ESPN.html
Gelukkig heb ik ESPN op mijn tvquote:Op zondag 25 mei 2008 19:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die stream blijft alleen maar bufferen bij mij.
Nadeel is dat het hier 2:00 am is...quote:Op zondag 25 mei 2008 19:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
![]()
Gelukkig ben afhankelijk van den Nederlandsche tv...
Het is trouwens Foyt en Bump Day.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:54 schreef Libris het volgende:
In de quali (Bum Day) had Foyd al een incident waarbij hij zijn haar verbrandde. Misschien kan hij nog meedoen, ze zijn de auto aan het schoonmaken.
Dat is Amerika al jaren, en sinds Danica's winst in Motegi al helemaal.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:29 schreef Libris het volgende:
ze zijn trouwens wel erg Danica geil
De 2e impact was nog best hard vond ik.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:40 schreef Libris het volgende:
[..]
De hoek was wel goed, het ziet er erger uit dan het is. Auto's zijn ook iets anders dan F1
Wie zit er eigenlijk nog meer op Sport1 te commentarieren? Ik heb namelijk standaard het Amerikaanse commentaar aan, want normaal is Nederlands commentaar bij Amerikaanse races beneden de maat (denk Eurosport, RTL, etc).quote:Op zondag 25 mei 2008 20:46 schreef Trystar het volgende:
Leuk commetaar op Sport1 van Doornbos, vertelt leuke/intressante dingen
Ik zou niet weten hoe de echte commentator heetquote:Op zondag 25 mei 2008 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wie zit er eigenlijk nog meer op Sport1 te commentarieren? Ik heb namelijk standaard het Amerikaanse commentaar aan, want normaal is Nederlands commentaar bij Amerikaanse races beneden de maat (denk Eurosport, RTL, etc).
Ze zijn wel erg goed op de hoogte van achtergrondfeitjes en hebben normaal meerdere pitreporters. Leuker is dat ze vaak in contact staan met de regisseur en kunnen aangeven dat een replay even stilgezet moet worden enzo. Maar goed, die dingen heb ik tijdens deze race nog niet gezien.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:49 schreef Libris het volgende:
Amerikaans geblaat op ESPN dat dit de moeilijkste racetrack is in de wereld... Ach ja..
idd,quote:Op zondag 25 mei 2008 20:49 schreef Libris het volgende:
Amerikaans geblaat op ESPN dat dit de moeilijkste racetrack is in de wereld... Ach ja..
Fox er nog bij voor de NASCAR en ik doe met je mee.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
Jammer dat ESPN nog niet verkrijgbaar is op de kabel geld ook voor ABC en Speed TV.
Dan neem ik gelijk een abbonement
quote:Op zondag 25 mei 2008 20:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mooie actie van Kanaan.
HIj heeft de Indy nog nooit gewonnen, dus er staat wat op het spel.
Voorspellende gaven.quote:
Yup. Zoon van Michael.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:13 schreef Coelho het volgende:
Nummer 2 M.Andretti, is dat dat jonge gastje dat vorig jaar/jaar ervoor in de laatste ronde van de overwinning werd gehouden?
Hij zat op de marbles. Dan kun je nauwelijks iets doen zonder dat je spint of de muur raakt.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:09 schreef Bernard0s het volgende:
Toch vind ik het raar dat hij amper corrigeerde toen hij op het vuile gedeelte kwam.
Ik neem aan dat ze zeker willen weten dat er geen stukje koolstofvezel meer op de baan ligt. Met 360 km/h wil je echt geen lekke band oplopen.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:24 schreef Bernard0s het volgende:
Indycar is echt prachtig, alleen die cautions duren me veel te lang. Hup, bende opruimen en gassen weer! Hoeft toch geen 20 minuten te duren?
De motivatie erachter snap ik ook wel hoor, maar het maakt het wel wat boring voor de toeschouwer. Maar aan de andere kant is het een gelegen moment om even wat te gaan drinken of ff naar de wc te gaan ofzo.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze zeker willen weten dat er geen stukje koolstofvezel meer op de baan ligt. Met 360 km/h wil je echt geen lekke band oplopen.
Nu niet meer.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:33 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Maar momenteel zitten we under green, dus dat is mooi.
We zitten nu op 2h28m... 67 ronden te gaan... record is 2h41m. Dat gaan we niet halen nee.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:42 schreef Bruce117 het volgende:
Met nu al 6 yellows (dacht tenminste dat het er 6 zijn), blijft het all-time snelheidsrecord van Arie wel weer een jaartje staan.
Inderdaad.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:02 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij was het Alex Lloyd.
Danica out! (door Briscoe, de eikel)quote:Op zondag 25 mei 2008 22:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik wilde net zeggen: ik zet mijn geld op Helio of Danica. Laat ik maar even wachten.
Als hij nou zij rear ipv left rear zou ik waarschijnlijk hetzelfde verstaanquote:Op zondag 25 mei 2008 22:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"He nailed Danica in her left rear"... ben ik de enige die dat verkeerd verstaat?
Hoezo tot volgend jaar?quote:Op zondag 25 mei 2008 22:43 schreef Bernard0s het volgende:
Netjes van Dixon. Heel sterk gereden.
Tot volgend jaar maar weer
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:43 schreef Bernard0s het volgende:
Netjes van Dixon. Heel sterk gereden.
Tot volgend jaar maar weer
The Milwaukee Milequote:Op zondag 25 mei 2008 22:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Hoezo tot volgend jaar?
Zondag is er weer een race in Milwaukee
En terecht. Ze had dan wel niet gewonnen, maar een top vijf had er in gezeten.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:49 schreef sasquatsch het volgende:
Danica is nog steeds pissed off!
Zeg dat wel!quote:Op zondag 25 mei 2008 23:07 schreef NY_Giant het volgende:
Heerlijke wedstrijd. Nul reclame op Sport1! Wat een verademing vergeleken bij RTL...
Oeh! Dat is me die tien euro per maand wel waard!quote:Op zondag 25 mei 2008 23:41 schreef Trystar het volgende:
[..]
Zeg dat wel!![]()
En sport1 zend nu de rest van het seizoen van de IndyCar Series uit!
Nu begint het aantrekkelijk te worden jaquote:Op zondag 25 mei 2008 23:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oeh! Dat is me die tien euro per maand wel waard!
Veel spraakmakende Amerikaanse coureurs kiezen voor het Nascar kampioenschap, daar valt veel meer geld te halen en Nascar is binnen de domestic market veel populairder.quote:Op maandag 26 mei 2008 07:45 schreef Leatherface het volgende:
Wanneer ik de erelijst van de Indy 500 doorlees, zie ik dat er de laatste jaren veel meer buitenlandse winnaars waren dan Amerikanen.
Is dat een beetje inherent aan het internationaler worden van de IRL?
Dat is dus het gevolg geweest van de splitsing van CART en IRL in 1996. Nu zijn ze weer samen en de Indycar begint weer aardig populair te worden (met dank aan Danica (overwinning in Motegi) en Castroneves (Dancing with the stars). Hierop moeten ze gaan voortbouwen en hopenlijk werken de sportzenders hier aan mee door de Indycar Series meer airtime te geven.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:25 schreef Atreidez het volgende:
Nascar is niet alleen maar door interesse populair, het wordt de Amerikaanse burger bijna als propagando de strot ingeduwd. Waar de indycar een 2 uur programma krijgt op bijvoorbeeld ESPN, is de voorbeschouwing voor de Nascar alleen al 2 uur op diezelfde zender... Ook de grotere Amerikaanse geldschieters kiezen voor investing in Nascar, aangezien de ruimtes voor sponsoring ook stukken groter zijn. Ik zie die race niet snel meer gewonnen worden door Indycar
quote:Timing equipment, race transporters, race cars, shop equipment, memorabilia and a bunch of those cool pace cars are all up for sale.
Als je er zo uitgetikt wordt kan ik t me best voorstellen hoor... Kom op, je rijdt in de fastlane van de pit, en iemand ramt je rechtstreeks uit ze box. Das gewoon amateur gedrag en Briscoe had op zich wel een mooi knietje verdiendquote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:34 schreef m1155 het volgende:
Vannacht de race gezien, wilde per see de MP4. De divx was al binnen maar die kwaliteit...
Niet zo een heel spannende race... maar toch wel oke. Veel crashes.
Wat is die Danica toch een trut, zag haar lopen alsof ze een kerel isEn die bril staat haar ook niet. Vast in d'r period
Op naar Milwaukee
Dat is in ieder geval waar het publiek op hoopte aan het gejoel te horenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:05 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als je er zo uitgetikt wordt kan ik t me best voorstellen hoor... Kom op, je rijdt in de fastlane van de pit, en iemand ramt je rechtstreeks uit ze box. Das gewoon amateur gedrag en Briscoe had op zich wel een mooi knietje verdiend
Ik vond Edmonton en Cleveland vorig jaar tegenvallen kwa inhaal acties.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
Edmonton als 17de race aan de racekalender toegevoegd.
Race is op 26 juli.
En daar het een voormalig vliegveld betreft is het in ieder geval een race waarbij je (veel) kan inhalen.
Want op ovals wordt niet ingehaald?quote:Op donderdag 29 mei 2008 15:27 schreef m1155 het volgende:
Ik vond Edmonton en Cleveland vorig jaar tegenvallen kwa inhaal acties.
Het ging allemaal ook vrij hard als je de onboard beelden zag. Ik ben van mening dat hoe sneller het circuit of de bochten zijn, hoe minder er ingehaald kan worden....
YESSSSS!!! Dillon Battistini is goed! Geen Amerikaan, maar wel goed en een extra (Panther) auto in de race.quote:Battistini plans two Panther outings
By Andrew van de Burgt and Steven English Thursday, May 29th 2008, 13:34 GMT
Dillon Battistini Dillon Battistini will make his debut in the IndyCar Series with Panther Racing later this season.
The 30-year-old Briton, who won last weekend's Indianapolis 500-supporting Indy Lights race and lies second in the standings, is due to test for the team at Watkins Glen next month and again before his debut.
"There's a plan to do two races later this year, which will let me retain my rookie status for next year," he said.
"It's likely to be one oval and one street track. I don't know which ones, but maybe Surfer's Paradise. But for now I'm just focusing on getting the job done in Indy Lights."
Laat maar komen die competitie, IndyCar Series heeft duidelijk zijn oude opzet en visie losgelaten, en dat is alleen maar beter voor de sport, vooral ook de roep van Honda om meer competitie.quote:Engine rules set for 2011 overhaul
By Andrew van de Burgt and Steven English Thursday, May 29th 2008, 13:08 GMT
The Indianapolis 500The IndyCar Series plans to introduce new engine regulations for the 2011 season, with environmental pressures likely to influence any changes.
Potential specifications of the new power plants will be discussed in a round table forum in June, which will include IndyCar officials and teams, and senior figures in the US car industry.
If fuel economy and other environmental constraints are to influence the regulations it will almost certainly mean the end of V8 engines, which have been used since 1997. A smaller capacity four or six-cylinder turbocharged unit is considered the most logical move.
IRL competitions president Brian Barnhart said: "We're targeting senior level automotive executives to come to Indianapolis and collectively determine the options and vision for the IndyCar Series' next generation."
IndyCar's sole engine supplier, Honda, has committed to the series through these changes, until 2014, but is calling for more manufacturers to join the championship.
Honda has been the only engine supplier in the series since Toyota quit at the end of 2005 and it wants competition.
IndyCar boss Tony George would also welcome an engine rivalry in the series.
"Racing is about competition," he said. "It's always had competition and, while it can be successful without it, we think it works better with it because it attracts new players to the series."
Dat spreekt voor zich. Wat mij betreft ook in ruil voor St.-Petersburg, daar heb ik nou weinig mee, en vind het echt zo'n slechte kruizing tussen Detroit en Cleveland.quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:36 schreef NY_Giant het volgende:
Ik zou Laguna Seca er in 2009 wel bij willen zien.
Zit dat in het KNP digitenne pakket ?quote:Op zondag 1 juni 2008 13:35 schreef Trystar het volgende:
Voor de mensen die Sport1 hebben:
22:00: IndyCar Series LIVE!
Verslag van Milwaukee Mile.
Haha inderdaad. Gaaf dat Rehal al zo goed mee kan komen.quote:Op zondag 1 juni 2008 16:04 schreef Migue het volgende:
Andretti en Rahal op de frontrow, hoe focking cool klinkt dat!?
Gezien zijn staat van dienst in de autosport en IndyCar Series natuurlijk wel 1000 keer meer verdiend dan Danica Patrick's overwinning in Motegi.quote:Op maandag 2 juni 2008 10:17 schreef Atreidez het volgende:
Leuk voor Briscoe, maar niet echt verdiend na zijn amateuristische actie op de brickyard vorige week
Wheldon rijd niet voor AGR en marco was 3equote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:21 schreef Atreidez het volgende:
Andretti Green dus met 1 2 3? Wheldon, Mutoh, Danica?
Dat vraag ik mij ook af, misschien een rijke papa/oom ofzo.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:18 schreef Migue het volgende:
Waar betaalt Marty Roth die hele operatie eigenlijk van? Van alleen start- en prijzengeld en dat kleine beetje sponsorgeld is niet te doen
Die EJ viso verwacht ik ook nog wel wat van.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:01 schreef Migue het volgende:
ik denk dat de IndyCars er een mooie coureur bij hebben met Jaime Camara, wat een held, mooie kop ook
quote:IndyCar » Tracy offered Edmonton, but time a worry.
Saturday, 5th July 2008
Open-wheel veteran Paul Tracy could be poised to return to the IndyCar Series in Edmonton - if Vision Racing can find the money to run him.
Indy Racing League CEO Tony George has revealed that he, and others, are working to get Paul Tracy into the fold in time for the Canadian's 'home' event in Edmonton later this month - but admits that time is still against the veteran.
Speaking to the Associated Press in the build-up to this weekend's road course event at Watkins Glen, George confirmed that he was trying to get Tracy - out of work since the final Champ Car event at Long Beach in April - into an IndyCar, and potentially one of his own Vision Racing entries, for the recently-added event at Edmonton City Airport and, possibly, a couple of others between now and the end of the year - provided that the right funding can be sought.
Initial claims suggested that Tracy had been offered four road or street course outings, beginning in two weeks' time at Mid-Ohio, but George admits that a two-race plan is more likely, with Infineon Raceway in August joining Edmonton.
"We're still trying to make something happen," George said, "but we're running out of time. It's just a matter of finding some sponsorship, but I can't do anything to dilute our primary effort - and I don't want to. It's got to be a deal we can take to Paul and one he's comfortable with.
"I think I have figured out what would be the best way to structure it but, until I get some indication that there's some sponsorship support for it, then there's not much more to do at this point."
Tracy made no secret of his desire to join the unified IndyCar Series following the demise of Champ Car, but his insistence on only wanting to race with one of the leading teams after former employer Forsythe shut its operation worked against him.
Vision has long been mooted as the best opportunity for the Canadian, who would slot in alongside regular pilots Ed Carpenter and AJ Foyt IV in much the same way as veteran Davey Hamilton did for the Indianapolis 500.
Niet alleen Danica en Dixon maakten domme fouten, ook Duno en Viso hadden beter uit moeten kijken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:00 schreef m1155 het volgende:
Vond de race eigenlijk best saai... of het ligt aan mij.
Domme fout van The bitch (DP) in de pits en van Dixon die even zijn banden wilde opwarmen. Verder had ik mee verwacht van de CC coureurs.. Verder natiuurlijk mooi dat Hunter Ray won!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 2 7 Danica Patrick 1:32.0649 203.335 3 27 R Hideki Mutoh 1:32.0735 203.316 4 17 Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing 1:32.0778 203.306 5 9 Scott Dixon 1:32.1111 203.233 6 10 Dan Wheldon 1:32.1818 203.077 7 11 Tony Kanaan 1:32.2997 202.818 8 20 Ed Carpenter 1:32.3372 202.735 9 6 Ryan Briscoe 1:32.3576 202.690 10 06 R Graham Rahal 1:32.4166 202.561 11 26 Marco Andretti 1:32.5724 202.220 12 15 Buddy Rice 1:32.5836 202.196 13 02 R Justin Wilson 1:32.6746 201.997 14 8 R Will Power 1:32.7253 201.887 15 4 Vitor Meira 1:32.8289 201.661 16 23 Milka Duno 1:32.8739 201.564 17 5 Oriol Servia 1:32.9282 201.446 18 14 Darren Manning 1:33.0543 201.173 19 36 R Enrique Bernoldi 1:33.0635 201.153 20 19 R Mario Moraes 1:33.5876 200.026 21 24 Marty Roth 1:33.5920 200.017 22 2 A.J. Foyt IV 1:33.6746 199.841 23 18 Bruno Junqueira ng 1:33.7605 199.658 24 34 R Jaime Camara 1:33.9929 199.164 |
Da's waar, dan zou ik niet kijken want achteraf kijken wanneer je tijd hebt vind ik wel beter.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:48 schreef Atreidez het volgende:
Een race kijk je toch voor de aktie.. Als ik moest kiezen zou ik ook de hd versie nemen hoor, maar ik ben al lang blij dat er een of andere onbekende dude in America dat spul opneemt en online zetStel je eens voor dat je de hele race alleen kon zien via een brakke swf via een site!
quote:Fisher back on track
Sarah Fisher was buoyed by hundreds of encouraging letters and cards - many containing personal checks for various amounts totaling more than $50,000 to offset sponsorship that dissolved - during the Month of May at the Indianapolis Motor Speedway.
It was an angst-filled but educational period for the popular veteran IndyCar Series driver and entrepreneur, who started Sarah Fisher Racing earlier this year.
In a sport that requires commercial enterprises to carry the bulk of a program's cost, a solid platform of sponsors is the safety net. For two IndyCar Series races this season, that's where Dollar General enters the picture.
Fisher will return to the racetrack for the Indy 300 presented by Pepsi and Edy's Ice Cream on Aug. 9 at Kentucky Speedway in the No. 67 Dollar General-sponsored car, and also compete Sept. 7 at Chicagoland Speedway. She will test at Kentucky Speedway in the next few weeks.
Fisher has been pointing to the race on the 1.5-mile Kentucky Speedway oval since May 25, when the No. 67 Honda-powered Dallara retired just past the halfway mark of the 92nd Indianapolis 500 because of a crash.
"We collected everything, went back to the shop and did a survey of what all the damages were," said Fisher, who in the past month has sent "thank you" notes and a small piece of the car's carbon fiber to individuals who made monetary contributions to the program.
At the Kentucky track in 2002, she became the first woman in North American motorsports to win the pole position for a major-league open-wheel race.
"Dollar General's sponsorship of SFR for two races this year has energized my team," said Fisher, who has a best finish of third at Kentucky Speedway in 2000 with Walker Racing. "We're all excited to be racing for Dollar General. It's great to return to Kentucky with my own team. I've done well there in the past, and I believe I can do just as well or better with my own team behind me. We're going to do our best to bring home a victory for the team and Dollar General."
It is Dollar General's first sponsorship in the IndyCar Series. The car is co-sponsored by Dollar General's vendor partners (Arm & Hammer, Band-Aid, Clorox, Colgate, Kraft, Lysol, Reese's and Slim Jim).
"Dollar General is excited about sponsoring Sarah Fisher Racing in these two races," said Rick Dreiling, Dollar General's CEO. "Sarah has had a remarkable history-making journey in IndyCar racing, which has inspired many, both in and outside of the sport."
Maar ze heeft wel gewonnen!quote:Op maandag 14 juli 2008 13:19 schreef Migue het volgende:
Verwacht niet teveel van Ana Beatriz, ze heeft dan wel een goed seizoen in de IndyLights, wat ook wel mag als je voor Sam Schmidt Motorsports rijdt, ze heeft daarvoor weinig bijzonders gepresteerd.
En hopelijk om 19.30 (Nederlandse tijd) weer met een livestreamquote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:12 schreef Atreidez het volgende:
Deze week iig weer een hd versie beschikbaar
Sat, July 19th
11:00am - 11:30am ET IndyCar Series Qualifying
Sun, July 20th
10:35am - 11:35am ET
IndyCar Series in DIRECTV HD Race
1:30pm ET- ABC HD
Moet je niet hier komen snuffelen hequote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:24 schreef Atreidez het volgende:
Bah, heb m nog niet af gezien, dus dat wist ik niet.. Nog 35 rondes te kijken, maar zag m wel in de pits via t gras ze positie verdedigen!
En wat een mazzel heeft Dixon weer met ingekorte races (net zoals in Nazareth). Anders had hij naar de pits gemoeten (net zoals waarschijnlijk de volgende 4) en had Briscoe de race winnend uit kunnen rijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:57 schreef m1155 het volgende:
Leuk dat Tracy als 4e over de streep kwam !!
De regie is altijd erg gefocusd op de coureurs vooraan en helaas gaan ze tussendoor ook zomaar driver-profiles laten zien...quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:35 schreef Migue het volgende:
Zojuist pas de race kunnen kijken, en wat een kutregie, mijn god... Ik weet nu nog niet hoe Held Servià zijn positie aan Paul Tracy verloor. Maarja, aardige race verder, maar ik ruil 'm liever in voor Cleveland.
Kenny Brack heeft die crash overleefd en heeft in 2005 nog de indy 500 gereden omdat zijn opvolger destijds Buddy Rice geblesseerd was geraakt tijdens trainingen voor de Indy 500.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:46 schreef m1155 het volgende:
[..]
De regie is altijd erg gefocusd op de coureurs vooraan en helaas gaan ze tussendoor ook zomaar driver-profiles laten zien...
Gister de Texas race uit 2003 gezien, die was toch wel erg goed met continu strijd aan de kop. Op het einde die mega klapper van Kenny Brack (ik dacht trouwens dat die was overleden bij deze of een andere crash?)
Dat is erg jammer ja, Mid-Ohio was helaas maar eenmalig, daar was de regie wel wakker.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:46 schreef m1155 het volgende:
[..]
De regie is altijd erg gefocusd op de coureurs vooraan en helaas gaan ze tussendoor ook zomaar driver-profiles laten zien...
Kenny Bräck brak (woordgrapje haha) wel ongeveer alle botten in z'n lichaam bij die crash, maar heeft daarna nog één keer de 500 gereden, in 2005, maar is er daarna maar mee gestopt, hij begeleidt nu onder anderen Marcus Ericsson.quote:Gister de Texas race uit 2003 gezien, die was toch wel erg goed met continu strijd aan de kop. Op het einde die mega klapper van Kenny Brack (ik dacht trouwens dat die was overleden bij deze of een andere crash?)
Jammer dat ze niet meer naar Surfers Paradise gaan, maar voor de rest een mooie kalender.quote:The IndyCar Series in DIRECTTV HD will open and close its 2009 season in Florida. In between will be 16 exciting events, including two first-time venues under Indy Racing League sanctioning.
The IndyCar Series - with a 2009 schedule featuring races on 10 ovals, three permanent road courses and five temporary street circuits - continues to offer the most diverse set of challenges to drivers and teams in motorsports, which resonates with fans around the world. This season already has produced seven different winners on the array of ovals and street/road courses.
Developing the schedule also was challenging for series officials, who met with groups representing venues all seeking an IndyCar Series event.
"We often refer to developing the schedule as three-dimensional chess because you can't just move one (event) and expect another one to drop in at the exact right date," said Terry Angstadt, president of the commercial division for the Indy Racing League, the sanctioning body for the IndyCar Series and Firestone Indy Lights. "It has been a challenge, but a wonderful one to have because of the number of venues that are capable of hosting our races."
Four prime-time races will be featured, including the first IndyCar Series race under the lights at Chicagoland Speedway. The season will be extended by a month, with four consecutive weekends being the longest stretch of racing. Angstadt said another venue could be added toward the end of the season. Earlier in the day, Surfers Paradise, Australia, was added to the 2008 schedule for an Oct. 26 non-points race.
"When unification was announced earlier this year, we talked about the opportunity of developing future schedules on a blank piece of paper and with today's announcement we have a solid foundation for developing a consistent, long-term schedule for the IndyCar Series," Angstadt said.
Here's a capsule look at the foundation.
First and last
The season opener will be the fifth Honda Grand Prix of St. Petersburg on the streets of St. Petersburg, Fla., on April 5. This year, Graham Rahal became the youngest winner in major open-wheel racing history by taking the checkers in his first IndyCar Series event. The event was the first non-oval in IndyCar Series history and now will be the first non-oval to kick off a season.
The season finale has been moved to the 1.5-mile Homestead-Miami Speedway on Oct. 11, with the speedway and series developing a championship weekend celebration. Homestead-Miami Speedway had been the season-opening race since 2002.
First-time visits
The Grand Prix of Long Beach will be contested April 19, marking the IndyCar Series' debut at the 35-year-old event. The IndyCar Series will debut in Toronto on July 12. The Indy Toronto, which dates to 1986, will be the first of back-to-back temporary course events in Canada, with the second Edmonton race scheduled for July 26.
"We're very excited about hosting the IndyCar Series here next April as we celebrate the 35th anniversary of the Toyota Grand Prix of Long Beach," said Jim Michaelian, president and CEO of the Grand Prix Association of Long Beach. "It will be a great opportunity for our fans to see some of their old favorites like Helio Castroneves, who won here in 2001, plus all the other stars that make up the competitive IndyCar lineup."
With trips to Toronto and the Los Angeles metropolitan area, the series will add two large markets with strong open-wheel racing fan presence.
Shifting
The Mid-Ohio Sports Car Course event will move from July to Aug. 9, allowing the series to break up what was six consecutive weeks of racing in 2008. With the date change, the Kentucky Speedway event will move back one week to Aug. 1.
The Raceway at Belle Isle Park and Chicagoland Speedway will exchange weekends, with the 1.5-mile Chicagoland Speedway oval being utilized Aug. 29 (Saturday night race) and the temporary street event in Detroit on Sept. 6.
The Indy Japan 300 at Twin Ring Motegi is moving to Sept. 19, which presents more favorable weather, after being held in April since 2003. Danica Patrick became the first female to win a major closed-course auto race on the 1.5-mile oval this year.
Indy and the summer
The IndyCar Series will be a part of the Indianapolis Motor Speedway's Centennial Celebration with the 93rd running of the Indianapolis 500-Mile Race scheduled for May 24. Month of May activities will again feature qualifications weekends and the Firestone Freedom 100 on Carb Day May 22. The complete 2009 Firestone Indy Lights will be released in the immediate future.
The IndyCar Series will return to Kansas Speedway, The Milwaukee Mile, Texas Motor Speedway, Iowa Speedway, Richmond International Raceway, Watkins Glen International and Infineon Raceway at approximately the same time on the calendar as 2008.
"First, I have to commend the Indy Racing League officials for creating such a fair and balanced schedule for 2009," HVM Racing owner Keith Wiggins said. "I think any progress towards a closer stability between road courses and ovals is welcome, as it is for HVM Racing, and I suspect most people feel the same way. Teams, drivers and most importantly, the fans, will be happy to see a more even mix, and this allows for a better job of encompassing open-wheel racing.
"This is a series with fans spanning all over the globe and the schedule is allowing for growth of our sport."
The 2009 IndyCar Series schedule:
Date Track Layout
Sun 5-Apr Streets of St. Petersburg 1.8-mile street course
Sun 19-Apr Streets of Long Beach 1.968-mile street course
Sun 26-Apr Kansas Speedway 1.5-mile oval
Sun 24-May Indianapolis Motor Speedway 2.5-mile oval
Sun 31-May The Milwaukee Mile 1.0-mile oval
Sat 6-Jun * Texas Motor Speedway 1.5-mile oval
Sun 21-Jun Iowa Speedway .875-mile oval
Sat 27-Jun * Richmond International Raceway .75-mile oval
Sun 5-Jul Watkins Glen International 3.4-mile road course
Sun 12-Jul Streets of Toronto 1.721-mile street course
Sun 26-Jul Edmonton City Centre Airport 1.973-mile airport course
Sat 1-Aug * Kentucky Speedway 1.5-mile oval
Sun 9-Aug Mid-Ohio Sports Car Course 2.258-mile road course
Sun 23-Aug Infineon Raceway 2.245-mile road course
Sat 29-Aug * Chicagoland Speedway 1.5-mile oval
Sun 6-Sep The Raceway at Belle Isle Park 2.906-mile street course
Sat 19-Sep Twin Ring Motegi 1.5-mile oval
Sun 11-Oct Homestead-Miami Speedway 1.5-mil oval
* - night race
Schedule subject to change.
Ik heb toch echt gelezen dat het Kentucky wasquote:Op zondag 10 augustus 2008 18:36 schreef Atreidez het volgende:
Wat een finish weer op KansasMaakt het toch wel weer leuk...
Ik vind hem altijd een beetje overdreven doen voor de camera. In het begin was dat wel leuk maar word nu eentonigquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:40 schreef NED het volgende:
Ik vond het wel zielig voor Helio
Hij had echt zoiets van: "WTF meot ik doen om een keer 1ste ipv 2de te worden?!?!![]()
![]()
![]()
![]()
"
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 21:19 schreef Atreidez het volgende:
Oh, was er een race geweest zondag?
Volgens openwheelworld.net gaat Wheldon naar Panther Racing. Tijdens de non-championship race in Surfers Paradise rijdt hij al voor dat team.quote:Op woensdag 3 september 2008 16:42 schreef Migue het volgende:
Mja toch wel opvallende hoe Target Chip Ganassi Racing de laatste tijd aan het klungelen is.
Dario Franchitti vervang Dan Wheldon volgend jaar overigens, voor wie het nog niet gehoord heeft... Dan Wheldon naar Luczo/Dragon Racing met Tomas Scheckter?
Wordt een vol veld dit weekend, stuk of 30?quote:Franck Perera will audition for a potential 2009 IndyCar Series ride at Chicagoland Speedway this weekend in the No. 41 ABC Supply Co. Honda-powered Dallara for A.J. Foyt Racing.
Perera, 24, has made nine Firestone Indy Lights starts in the No. 55 CJ Consulting Guthrie Racing car since June, posting one victory (Infineon Raceway road course from the pole) and four top-10 finishes. He competed in the first two IndyCar Series races of the season car before sponsorship issues forced him out of the No. 34 Conquest Racing car.
Inderdaad. Eens kijken of Dixon het niet te moeilijk gaat krijgen in dit drukke veld, want hij kan het zich niet permitteren nog meer plekken te verliezen.quote:Op zondag 7 september 2008 22:39 schreef Zorro het volgende:
En tot nu toe twee keer geel op het moment dat toch iedereen ongeveer moest pitten ,dus echt op de baan gedaan, niet met geluk zoals niet hoeven pitten bij geel of zoiets.
quote:Dixon wrapped up his second IndyCar Series title with a runner-up finish - by 0.0033 of a second (12⅛ inches) to Helio Castroneves
Livequote:Op dinsdag 9 september 2008 18:06 schreef Migue het volgende:
Elke IndyCar-race is het kijken waard.
3 bonuspunten krijg je daar zelfs voor.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:55 schreef m1155 het volgende:
Goed gereden hoor van Penske/Castroneves. Van 28 naar 1, bonus punten voor meeste ronden. Alleen dixon werkte niet mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |