Web:quote:Blood Red Shoes is een tweemans band uit Brighton, Engeland. De band bestaat uit Laura-Mary Carter op electrische gitaar en Steven Ansell op drums. Blood Red Shoes maakt een mengeling van noise rock en indie rock.
De band begon in 2004, trad de afgelopen twee jaar meer dan 300 keer op en gaf 6 singles uit. In april 2007 tekende ze een contract bij V2. Door de verkoop van V2 aan Universal verplaatste dit contract zich naar een sublabel van Universal, Mercury records. Het debuutalbum is in april 2008 uitgekomen.
Naar eigen zeggen is de band beïnvloed door Nirvana, Pixies, Blur, PJ Harvey, Joy Division, Sonic Youth, Blonde Redhead, David Bowie, Unwound, the Beatles, Queen, AC/DC, The Lapse, Shellac, Sleater Kinney, Babes in Toyland en vele anderen.
Juist dat het veel van hetzelfde is vind ik heerlijk. Precies wat ik lekker en goed vind namelijkquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:16 schreef ranja het volgende:
Goede band al is het album niet helemaal geweldig, op een bepaald moment wordt het wat teveel van hetzelfde. Maar een paar nummers zijn echt geweldig, met name de eerste singles (You Bring Me Down en It's Getting Boring by the Sea).
Dat laatste vind ik niet, duurt toch best nog lang. Ik hou ook wel van deze stijl, tuurlijk; ik had hoge verwachtingen van dit album toen ik de eerste singles had gehoord maar die hebben ze m.i. niet helemaal waar gemaakt.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:06 schreef JeroenV het volgende:
Juist dat het veel van hetzelfde is vind ik heerlijk. Precies wat ik lekker en goed vind namelijkKnalt lekker door en voor je het weet is hij afgelopen.
O nee was jij die kerel die continu mee stond te blèren en heel lang in beeld was?quote:Op maandag 2 juni 2008 22:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
OMG !!! Het beste van Pinkpop (voor mij dan). HEERLIJK!!! Maar dat is ook te zien op t 3voor12 filmpje.
Lowlands next up
gecondoleerd dan.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:59 schreef frame-saw het volgende:
[..]
O nee was jij die kerel die continu mee stond te blèren en heel lang in beeld was?
Sorry, ik heb samen met een vriendin om je moeten lachen.
No offence ofzo, ik vond het wel grappig en typerend dat dat één van de weinige filmpjes was en dat jij me heel erg opviel (oké niet vreemd als die camera constant op je snoet is gedrukt).quote:
Ach dat zal wel meevallen...quote:Op maandag 2 juni 2008 23:45 schreef frame-saw het volgende:
Hulde aan Blood Red Shoes, ik ben alleen bang dat ik ze nooit meer in Ekko of een andere kleine zaal zal zien.
Grote zaal vind ik dus alweer een stuk minder. Ik weet niet, het is echt een bandje waar je dichtbij moet staan. Al was het met London Calling zeker wel tof, ik vond het gewoon te druk. Maarja, misschien beland ik ooit nog bij een exclusieve showcase ofzoquote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:47 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ach dat zal wel meevallen...
Maar grote zaal Paradiso krijgen ze wel vol.
Ik sta met ze op de foto en heb een gesigneerd kaartje/cd hoesje![]()
Vergeten of lag je gewoon nog in je tentje dood te rotten met een kater?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:35 schreef Leonos het volgende:
Op Pinkpop vergeten te kijken.
Op Lowlands ga ik het zeker weer proberen
Dat laatstequote:Op woensdag 4 juni 2008 19:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Vergeten of lag je gewoon nog in je tentje dood te rotten met een kater?
Laura-Mary backstagequote:Op woensdag 4 juni 2008 21:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
(of er komt een vrouw in het spel :S).
quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
BRS komt naar Metropolis festival!!! Ich bin dabei, ja!
quote:it's only on 7" and download this time...the tracklist is as follows:
7" format
- this is not for you
- carry knots
download
- this is not for you
- melvo
both the b-sides are instrumental. carry knots is something we started jamming backstage in spain, and melvo we wrote and recorded in one hour when we went to the studio to do carry knots.
today we started writing our first songs with laura-mary's kickass mental guitar. it sounds like hell. sludgy, piercing, brutal hell. i think we're gonna do well with it....
sxx
Toffe gitaarquote:Op donderdag 12 juni 2008 20:32 schreef soul114 het volgende:
Dit is trouwens die nieuwe gitaar:
[ link | afbeelding ]
meer info: Nederlander bouwt experimentele gitaar voor Blood Red Shoes
Clip van This Is Not For You:
Staat nu op site van metropolis festival!!quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:11 schreef ranja het volgende:
[..]
(overigens zie ik dat nergens bevestigd, maar zou wel gaaf zijn)
quote:Blood Red Shoes is hot. De band is druk bezig met festivals af te gaan, zoals pasgeleden Pinkpop en binnenkort Lowlands en Pukkelpop.
Dit najaar zal de engelse band ons land weer aan doen, dit maal in de Mezz te Breda op vrijdag 31 oktober.
Het optreden begint om 21.30u en tickets voor de show kosten ¤14,50. De voorverkoop van dit concert start op 31 juli.
Podiuminfo.nl
Weet het, ben er bijquote:Op donderdag 3 juli 2008 22:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ze staan zondag ook op het gratis Metropolis Festival in Rotterdam
Nee... dat was geloof ik Try Harder.quote:Op zondag 6 juli 2008 23:17 schreef frame-saw het volgende:
ADHD was het tweede nummer?
Het was echt weer vet, helaas zie ik ze echt liever in een zaaltje. De mensen die erbij waren waren ook vies vervelend. En dat geklap de hele tijd, wtf?
Woensdag 9 juli. De tijd staat er niet bij maar dat zal wel tien uur zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 02:28 schreef JeroenV het volgende:
Wanneer begint de vvk voor Melkweg?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:22 schreef JeroenV het volgende:
Ik had verwacht dat jij minstens alle concerten zou bezoeken
Ik ben er (wel) 3x bij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:22 schreef JeroenV het volgende:
Ik had verwacht dat jij minstens alle concerten zou bezoeken
quote:-knip europese en japanse tour-
then after that we're straight back into rehearsal space to work on more new material for the next record... oh and if you read something about it being "more pop", don't read too much into it it's proably gonna work out more like a, um, 90s alternative rock record. again.
Mooi, en ook aardig dat ze gelijk vertellen welke stijl het wel is, hoeft daar niet meer over gespeculeerd te worden. Niet dat ik ze iets anders had zien doen hoor.quote:
90's alternative rockquote:
hij staat nu in de luisterpaal bij 3voor12. http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/ een geweldig albumquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:24 schreef Desunoto het volgende:
Leuk bandje dit.
Nieuw album kwam toch binnenkort? Ben benieuwd!
edit: oh laat maar, ik zie dat 'ie er al is.. bijna
Ja, echt een goed album!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij staat nu in de luisterpaal bij 3voor12. http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/ een geweldig album
Ga eens aan het werk jij.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:36 schreef Jape het volgende:
Gisteren geweest in de Effenaar! Was erg vet, spelen echt heel strak
Colours Fade als uitsmijter, wát een plaat!
Voorprogramma Pulled Apart By Horses. Tja, euh.. nogal een herrie, muzikaal wel leuk maar niet zo mijn smaak.
In UK doen ze (nog) meer shows per tour en zijn de zalen waar ze spelen kleinerquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lijkt me dat ze in Engeland dan al helemaal voor meer mensen hebben gestaan.
You Bring Me Downquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Encore
ADHD
Geen Idee
Colours Fade
Is voor de clip van de nieuwe single (Don't Ask).quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Geloof ook dat ze aan het opnemen waren voor de tourvideo echt de dikste faalstagedives werden gefilmd![]()
Ook leuk dat ze op het einde beide gingen crowdsurfen.![]()
Echt? heb de setlist hier liggen blijkbaar toch wat teveel gedronken danquote:Op donderdag 18 maart 2010 01:36 schreef soul114 het volgende:
[..]
[..]
You Bring Me Down
One More Empty Chair
(Colours Fade)
[..]
Yep!quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Echt? heb de setlist hier liggen blijkbaar toch wat teveel gedronken dan
Was denkik een beetje distracted.quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:22 schreef soul114 het volgende:
[..]
Yep!
Encore staat niet op setlist.
ADHD hebben ze al een hele tijd niet meer gedaan..
quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ook leuk dat ze op het einde beide gingen crowdsurfen.![]()
Jij was naar Groningen gegaan ?quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:51 schreef Sengha het volgende:
Haha volgens mij waren ze goed uitgeput na Amsterdam. Ze staan er ook niet bekend om om nou echt contact te hebben met het publiek, dus ik had ook niets verwacht, maar er straalde ook echt niets vanaf en ze verontschuldigden zich ervoor dat het wat minder ging door de dag ervoor. Desalniettemin was het erg goed en flink losgegaan, ook op het podiummooie ervaring!
Haha ik ben ook nog op het podium geweest. Het was wel leuk ja.quote:Op donderdag 18 maart 2010 23:51 schreef Sengha het volgende:
Haha volgens mij waren ze goed uitgeput na Amsterdam. Ze staan er ook niet bekend om om nou echt contact te hebben met het publiek, dus ik had ook niets verwacht, maar er straalde ook echt niets vanaf en ze verontschuldigden zich ervoor dat het wat minder ging door de dag ervoor. Desalniettemin was het erg goed en flink losgegaan, ook op het podiummooie ervaring!
Was je ook in Groningen?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 00:23 schreef Kijana het volgende:
[..]
Haha ik ben ook nog op het podium geweest. Het was wel leuk ja.
Yup, het voorprogramma vond ik ook niet eens zo heel slecht.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:33 schreef Sengha het volgende:
[..]
Was je ook in Groningen?![]()
(@ portie, ja ik was in Groningen)
ADHD hebben ze zeker wel gespeeld in paradiso! Dat nummer herken ik me als mede ADHDer namelijk het meeste inquote:Op donderdag 18 maart 2010 02:22 schreef soul114 het volgende:
[..]
Yep!
Encore staat niet op setlist.
ADHD hebben ze al een hele tijd niet meer gedaan..
quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
ADHD hebben ze zeker wel gespeeld in paradiso! Dat nummer herken ik me als mede ADHDer namelijk het meeste in
Optreden was super vet, alleen jammer dat ik de nieuwe cd nog niet kendedie moet ik voor Lowlands nog maar eens flink gaan beluisteren
ik ken de oude cd uit mijn hoofdquote:Op donderdag 25 maart 2010 21:46 schreef soul114 het volgende:
[..]
Tip: Luister de oude CD ook nog maar eens!!![]()
Want ADHD is vorige week niet gespeeld in Paradiso
De post eronder wordt het gecorrigeerd...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:37 schreef MaJo het volgende:
En waarom zou het anders op de setlist staan?!?
Het stond niet op de setlist en ik dacht dus dat soul114 dan wel gelijk zou hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 08:37 schreef MaJo het volgende:
En waarom zou het anders op de setlist staan?!?
Ik ben bij de 3voor12 optreden geweest. Het publiek was inderdaad vrij tam, daar betrapte ik mezelf ook op. Maargoed, als je om 18:00 met een kop koffie aan een concert begint is natuurlijk wel anders dan 21:30/22:00 met wat bier achter je kiezen. Schrok me rot toen de gitaar erin kwamquote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:52 schreef superjojo het volgende:
Het was vet gisteravond! Leuker dan het optreden voor 3voor12 van woensdag, daar bleef het publiek een beetje tam.
3 keer gezienquote:Op zaterdag 4 september 2010 15:56 schreef Mr.DD het volgende:
3de keer live gezien op Lowlands![]()
1ste keer: Pinkpop 08
2de keer: Paradiso afgelopen maart
3de keer: Lowlands 2010
Wat me opvalt is dat ze over die 3 jaar weinig/niet zijn veranderd. Willen ze écht langer door blijven gaan dan moeten ze evolueren in iets nieuws...
Desondanks goede show weer
Mooie fotos!quote:Op donderdag 11 november 2010 01:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond kick-off van de nieuwe tour in Tivoli.
Foto's hier..
En ze staan 5 mei (gratis) op bevrijdingsfestival Groningen.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:25 schreef portie het volgende:
Goed, ze komen dus terug naar Nederland voor o.a. Dauwpop (2 juni). Een dag later staan ze in Leeuwarden voor een losse show. Kosten 15 euro
Oeh denk dat ik daar wel even naar toe ga dan.quote:Op donderdag 14 april 2011 02:08 schreef superjojo het volgende:
[..]
En ze staan 5 mei (gratis) op bevrijdingsfestival Groningen.
Tja, zoals ik al zei, afwachten dus hoe dat uitpakt. Verandering is niet perse verbetering.quote:You've gone for a grander, more ambitious sound that's not tied to just guitar and drums this time - how did that challenge you as musicians?
Well to be honest the challenge we set ourselves with this record was just that we wanted to write the best possible songs. We knew from the start that we wanted to expand our sound but the way we approached it was that the songs should dictate the arrangements and the kind of instruments we used.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.quote:If someone put a gun to your head and said 'CHOSE YOUR FAVOURITE SONG FROM THE NEW ALBUM OR DIEEEE" which song would you choose and why?
It'd be "The Silence And The Drones". For me it just encapsulates a feel we've been scratching at for ages but never quite got to. of course, now we've made this, I think we can go further into that kind of territory. I really want people to listen to it and feel fucking heartbroken but also kind of uplifted.
Mijn dank is groot!quote:Op maandag 19 maart 2012 14:11 schreef superjojo het volgende:
Oh en de albumstream:
http://www.nme.com/blog/i(...)more=1&c=1&tb=1&pb=1
Dat heb ik ook een beetje, misschien moet deze groeien. "Cold" is nog de meest pakkende, maar dat is misschien ook omdat je die al langer kent.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:36 schreef Desunoto het volgende:
Leuk album. Maar ik mis wel dat er nummers in m'n hoofd blijven hangen... of misschien komt dat nog.
vaag zaaltje voor zo'n bandquote:Op maandag 16 april 2012 16:17 schreef rubbereend het volgende:
heb kaartjes voor het concert in Bibelot
quote:
Mooie foto's! nummer 2 is vanaf heden mijn bureaubladachtergrondquote:Op dinsdag 24 april 2012 09:15 schreef ebeaydojraes het volgende:
al was dit optreden niet zo goed als anderen. miste beetje sfeer/stemming. Maar ik heb me wel vermaakt
[ afbeelding ]
-
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
hoezo dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Ik vind haar daar een beetje niet-intelligent overkomen maar meer als een soort trol ofzo. Normaal is LM natuurlijk een en al liefdequote:Op dinsdag 24 april 2012 20:16 schreef portie het volgende:
In die eerste foto doe je Laura-Mary wel iets te kort.
quote:Op woensdag 25 april 2012 20:43 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmm.
vind ik dan weer niet. maar welke prefereer je dan?
afbeelding
Miles Kane en Arctic Monkey verschillen niet gigantisch veel van elkaar natuurlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:23 schreef Zocalo het volgende:
Haha het deed mij juist aan Arctic Monkeys denken.
Wel prima dat ze deze richting op zijn gegaan, de oude was ik nu wel zat.
Heeft er inderdaad wel erg veel weg van.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:23 schreef Zocalo het volgende:
Haha het deed mij juist aan Arctic Monkeys denken.
Wel prima dat ze deze richting op zijn gegaan, de oude was ik nu wel zat.
quote:Op maandag 31 maart 2014 12:53 schreef Dagoduck het volgende:
Nog 3 weken! Moet nog wel even dat nieuwe album vaker luisteren.
Gaafquote:Op zondag 20 april 2014 22:25 schreef Dagoduck het volgende:
Dit was fucking awesome! Ik ben drijfnat van 't zweet
Iedereen ging helemaal los, één grote pogo. Het voorlaatste nummer ging 20 man nog het podium op en die sprongen het publiek weer in en gingen crowdsurfen, zangeres ging crowdsurfend door met gitaarspelen en Steve ging ook nog op z'n rug van voor naar achter en links naar rechts de zaal doorquote:Op zondag 20 april 2014 22:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Gaaf
Geen zin om naar Amsterdam te gaan , hoop dat ze nog elders komen een keer. Ik heb ze wel al een keer of 5 gezien de afgelopen jaren.
Dit was echt geweldigquote:Op maandag 21 april 2014 00:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Iedereen ging helemaal los, één grote pogo. Het voorlaatste nummer ging 20 man nog het podium op en die sprongen het publiek weer in en gingen crowdsurfen, zangeres ging crowdsurfend door met gitaarspelen en Steve ging ook nog op z'n rug van voor naar achter en links naar rechts de zaal door
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |