je hebt verschillende vormen spenen, je zult ze allemaal kunnen uitproberen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:18 schreef tinny het volgende:
hoe hebben jullie geleerd dat je bby'tje het fopspeentje accepteert.
ik ben nu al een paar dgn met gabi bezig maar als ze genoeg heeft van het eten en ze nog wel zuigbehoefte heeft helpt alleen de vinger... als ik het speentje voor haar mond houdt zuigt ze het naar binnen maar na 3 keer zuigen gooit ze het er weer uit... de vinger daarintegen daar blijft ze aan zuigen...
was idd de prenetal, is nu zelfs in de aanbieding voor 9,99quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
BE ik zag laatst volgens mij op de Prenetal site een muggennet speciaal voor ledikantjes, mischien dat je voor je eigen rust beter daarvoor kunt kijken
Zeker in het begin hield ik mijn hand er ook nog wel losjes overheen tot hij hem zeker weten had, en dat zelfs soms wel een paar keer.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:50 schreef tinny het volgende:
Ik heb nu een vlinder geprobeerd (prematuur speentje) en ook zo'n BIBI 0+mnd speen, maar geen van die 2 blijft er langer dan 3 trekjes in zitten..
misschien moet ik een silicone aftreksel maken van mijn pink met een verwarmingselement erin??
Als ze een arm uitsteken en misschien per ongeluk met een haaltje aan een nageltje de klamboe mee naar binnen 'trekken' dan kun je hele onplezierige dingen krijgenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:27 schreef pinquit het volgende:
BE, je hangt de klamboe toch óm het ledikant?? dan kan er toch niks gebeuren? zolang sasha nog niet zelf kan gaan zitten of staan is het geloof ik best wel veilig hoor. (net zo veilig als een hemeltje.....)
das balenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:46 schreef Troel het volgende:
Ik baal. Ik heb dinsdag en woensdag cursus en had dus bij het kinderdagverblijf aangegeven dat Ruben dinsdag kon komen, omdat er iemand uitgevallen was en er alleen een wenkindje was, maar het is een wenkindje voor de hele dag (wisselt van groep) en dus is er geen plek voor Ruben. Als ik dat nou woensdag meteen geweten had, dan had ik veel meer mogelijkheden gehad qua opvang
Hij gooit tegenwoordig zijn beentjes in de lucht en rolt dan om op zijn zij en met een beetje gewriemel kan hij dan zo bij die klamboe en hem tussen de spijlen door naar binnen trekken. En dat vind ik toch een beetje een eng idee.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:27 schreef pinquit het volgende:
BE, je hangt de klamboe toch óm het ledikant?? dan kan er toch niks gebeuren? zolang sasha nog niet zelf kan gaan zitten of staan is het geloof ik best wel veilig hoor. (net zo veilig als een hemeltje.....)
Ik krreg een tip om de combi speen van Difrax te proberen (met rond stukje) in plaats van de dental (met afgeplat stukje) en die pakte ze wel. Maar ze pakt die dental nu ook, dus het kan ook zijn dat ze er misschien nog te klein voor was toen ik het daarmee probeerde.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:27 schreef Troel het volgende:
[..]
je hebt verschillende vormen spenen, je zult ze allemaal kunnen uitproberen?
mag dat zomaar kindjes weigeren omdat ze doof zijn?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:54 schreef S_oepstengel het volgende:
Wij hebben ook zo'n muggennet om het ledikantje van Yana, maar ondanks dat is ze toch gestoken![]()
Dat babyzwemmen vind ik er altijd zo eng uit zienals ze die babietjes helemaal onder water doen enzo
![]()
Vandaag hebben we in het ziekenhuis de eerste 'groepsles' gehad over gebarentaal, heel apart met zoveel mensen maar zeer leerzaam. Ook ben ik aan het zoeken naar een kinderdagverblijf of zoiets voor dove kindjes (kinderdagverblijf hier in de buurt wil niet dat Yana daar komt, dat is te ingewikkeld ofzo)zodat Yana daar ook heen kan en ik weer wat meer vrije tijd krijg, en het is denk ik ook wel goed voor Yana zelf. Hopelijk zijn er geen hele lange wachtlijsten want dan schiet het ook niet op..
stiekem hoop ik nog steeds een regulier kinderdagverblijf te vinden dat haar wel wilt hebben want ik wil haar eigenlijk niet als anders bestempelen..
en ik hoop eigenlijk dat ze later ook naar een reguliere peuterspeelzaal kan enzo.
hier het zelfde kersjes. hangt er wat in de lucht? mijn oudste heeft koorts en eet ook niks en huilt de hele tijd door.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:21 schreef Kersjes het volgende:
S_oepstengel, wat Tearsong ook al zegt, op een regulier kdv zel Yana toch een vreemde eend in de bijt zijn dan. Haar naar een special needs kdv sturen is dan misschien een grote stap voor jullie, maar wellicht wel het beste voor Yana, juist omdat ze dan tussen "soortgenoten" zit.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je baalt, het is toch een soort afwijzing.
Devin ligt nu alweer 3 kwartier te slapen. Hij bleef jengelen, wilde niet eten of drinken en alleen maar huilen als je hem losliet. Hij had ook verhoging, ik hoop maar niet dat hij ziek wordt...
Popples, wat heftig lijkt me dat! Is Annika nu gestopt met huilen? Of heb je bij jezelf een knopje om weten te zetten?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:52 schreef Popples het volgende:
tinny mijn dochtertje pakt de fopspeen ook niet. wij hebben nu zoiets van oke dan zal het wel.
ze spuugt hem echt met een boog eruit. soms is ze ook niet troostbaar met de pink.
kersjes wat goed dat hij zo lang geslapen heeft.
nou ik ga het hier toch maar eens proberen bij te houden hoor. eindelijk een beetje rust gevonden hier in huis. na 6 lange weken met een huilende baby te zitten en als ouder niet weten wat er aan de hand is.
Wat ontzettend vreemd zeg. Ik werk zelf in de kinderopvang en ik heb het nog nooit meegemaakt dat er een kindje werd afgewezen voor een lichte handicap. Ik heb zelfs een zwaar gehandicapt kindje op de groep gehad die blind, doof en verstandelijk zwaar gehandicapt was. Ze stond namelijk op een wachtlijst voor het medisch kinderdagverblijf en in de tussentijd kwam ze bij ons.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:54 schreef S_oepstengel het volgende:
Wij hebben ook zo'n muggennet om het ledikantje van Yana, maar ondanks dat is ze toch gestoken![]()
Dat babyzwemmen vind ik er altijd zo eng uit zienals ze die babietjes helemaal onder water doen enzo
![]()
Vandaag hebben we in het ziekenhuis de eerste 'groepsles' gehad over gebarentaal, heel apart met zoveel mensen maar zeer leerzaam. Ook ben ik aan het zoeken naar een kinderdagverblijf of zoiets voor dove kindjes (kinderdagverblijf hier in de buurt wil niet dat Yana daar komt, dat is te ingewikkeld ofzo)zodat Yana daar ook heen kan en ik weer wat meer vrije tijd krijg, en het is denk ik ook wel goed voor Yana zelf. Hopelijk zijn er geen hele lange wachtlijsten want dan schiet het ook niet op..
stiekem hoop ik nog steeds een regulier kinderdagverblijf te vinden dat haar wel wilt hebben want ik wil haar eigenlijk niet als anders bestempelen..
en ik hoop eigenlijk dat ze later ook naar een reguliere peuterspeelzaal kan enzo.
Dat is opdrukken, spieren kweken om straks veel indruk te maken op de meidenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Als iemand weet waar dit voor dient
[ afbeelding ]
dan zal ik maar niet zeggen wat de jongste (7weken) al pastquote:Op zondag 18 mei 2008 12:00 schreef Randa_v het volgende:
Gwen is ook met iets bezig, ze slaapt teveel op het momentDenk dat er een groeispurtje aankomt. Ze past ook erg goed in maat 68, vind het snel.
Vandaag is ze ook 4 maanden en dat liet ze vanochtend ook blijken met roepen, we lagen in een deuk. Net alsof ze aan het verkondigen was dat ze vandaag 4 maanden is geworden.
-knip-
Ik ben voor de zwangerschap ruim 80 kilo afgevallen, dus er was behoorlijk wat ruimte alquote:Op maandag 19 mei 2008 08:14 schreef Popples het volgende:
mammietje gefeliciteerdgeniet nog even flink van je kraamtijd daarna is het alleen aanpoten geblazen
![]()
davinia ik paste meteen na de bevalling weer in mijn oude broeken maar toch moet ik heel wat kilotjes afvallen.
troel zo erg zou het toch niet zijn?
Is dat niet eerder andersom? 10 uur tussen een voeding voor een babietje lijkt me een beetje vreemd... Kom je ook niet zo makkelijk aan die 4-5 voedingen per 24 uur.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Hallo mammietje, welkom hier met je kleine Bink!!
popples, dat hangt meestal af van het gewicht.. Wat ik eens gehoord heb is het gewicht in ponden, is het aantal uur tussen de voedingen (dus bij 5 kilo =10 pond=10 uur).
*knip*
Op het moment dat de kraamverzorgster weg was heb ik alle schema's en andere ellende de prullenbak in gemikt en ben ik gewoon gaan bijhouden wanneer ze honger had. Uiteindelijk na 3 weken bijhouden heb ik een soort van ritme ontdekt en in de week daarna heb ik geprobeerd of ik dat niet aan kon houden en dat ging heel goed. Na een week of 5 sliep ze ineens van 23.00 uur 's avonds tot 06.00 uur 's ochtends en dat doet ze nu nog steedsquote:Op zondag 18 mei 2008 20:03 schreef tinny het volgende:
over een ritme gesproken onze Gabi is nu 17 dagen oud maar een echt ritme is nog niet echt zichtbaar.
We voeden haar afgekolfde moedermelk en we doen het voornamelijk op verzoek... maar echt rime zit er niet in.. soms 2 uur tussne voeding maar soms ook 3 en soms ook 4 uur...
moet ik daar nu iets aan doen? of moet ik het gewoon zijn beloop laten? Ik moet zeggen dat het me zelf niet echt stoort
Het gaat ook niet zozeer om "Het" ritme, ik vertelde alleen dat ik op een gegeven moment een ritme kon ontdekken uit de tijden die ik had bijgehoudenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Maar kim, Lilah krijgt nu 5 voedingen per dag, toch? Jennifer zit op 8 of 9 voedingen als ze alleen de borst krijgt. Nu met het kdv wordt het wel minder omdat ze de fles krijgt daar (wel met gekolfde melk). Ze drinkt gewoon meer uit de fles dan uit de borst.
Zo zit er dus langer tussen de voedingen en krijg je ook een ander ritme. Jennifer slaapt ook zelden langer dan een uur overdag, want als ze een uur op bed ligt is het "tijd" voor de volgende voeding. Terwijl als ze maar 5 voedingen zal krijgen dat ze dan wel langer kan slapen.
Ah ok, ja, dan kan het wel ja. Ik dacht gewoon 'in het algemeen'.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Nee hoor BE, het klopt wel. Maar dat geldt natuurlijk niet voor alle voedingen. Maar er mag rustig 10 uur tussen zitten 's nachts. Overdag is natuurlijk een ander verhaal.
Ja, daar voelde ik mijzelf ook een stuk prettiger bij. Ik werd namelijk enorm zenuwachtig van al dat advies van andere mensen. Echt niemand was het met elkaar eens, dat is toch ook om debiel van te worden?quote:Op maandag 19 mei 2008 13:47 schreef Mibos het volgende:
Kim dus je deed net als wij toen we overstapte. We voeden op verzoek en niet volgens schema.
Jen is 3 maanden. Ja ze zou inderdaad minder vaak voor voeding moeten komen. Maar ja dat doet ze niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:50 schreef Mibos het volgende:
Ticootje hoe oud is Jennifer nu? Want eigenlijk zou ze toch wel officieel dan op minder voedingen moeten zitten toch?
En als je bij wijze van test haar de hele dag eens uit de fles geeft? Misschien zit er dan meer tijd tussen?quote:Op maandag 19 mei 2008 13:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen is 3 maanden. Ja ze zou inderdaad minder vaak voor voeding moeten komen. Maar ja dat doet ze niet.
Maar als we het dan over 'op verzoek hebben'. Sasha komt echt niet vaker dan die 4-5 keer per dag.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef p_iglet het volgende:
8-9x per dag is voor een bv kindje van 3 maanden helemaal niet gek.... word vanzelf iets minder...
dat we willen dat babies op 4-5 voedingen per dag zitten, dat is gek..... das biologisch gezien gewoon raar en onnatuurlijk.
Hier ook, of ze gaat kokhalzenquote:Op maandag 19 mei 2008 14:16 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit piglet. Hier heeft dat echt geen zin, meneer spuugt de fles uit
Idd kijk daar sta ik dus iedere keer op mijn werk weer van te kijken werkelijk waar. Zoë is 5 maanden en komt overdag om de 3 uur en s nacht ook 1, 2 of 3 keer (vannacht niet meegeteld dan he hihi) En dat vinden mensen veel en niet genoeg voeding, bijvoeden, overstappen alle adviezen heb ik al gehad.quote:[b]Op maandag 19 mei 2008 14:15
Vind flesvoeding qua hoeveelheid en tijd ook op verzoek geven een hele goede
Als Lilah een half uur eerder of een uur eerder honger heeft dan krijgt ze gewoon een fles. Dikke kans dat ze de fles erna later komt, of gedeeltes laat staan de rest van de dag, waarop je nog steeds op de goede hoeveelheid zit. Echte grote verschuivingen zijn hier tot nog toe niet geweest door af en toe een fles een uur eerder of later te geven.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:02 schreef Popples het volgende:
jeej wat eem discussie over een vraag haha.
mibos en kim jullie gaven op verzoek maar je mag toch maar 1 liter perdag hoe deden jullie dat dan?
want ik heb nu voeding voor hongerige baby's en ze komt echt af en toe een half uur/ uur eerder. ben dan echt bang dat ze dan over die liter heen zit.
Ik had mezelf ook voorgenomen om te wachten tot de 6 maanden, maar meneer was echt aan het meesmakken als wij aan het eten waren en heeft al een keer bijna wat uit berts handen gepaktquote:Op maandag 19 mei 2008 20:25 schreef Randa_v het volgende:
Gwen drinkt op zich ook maar twee flessen op het kdv, wel niet hele grote 160cc maar daar heeft ze ook echt genoeg aan, ze laat er thuis immers ook bijna 4 uur tussen. Gelukkig kolf ik die hoeveelheid ook wel. Met bijvoeding wordt hier minimaal nog een maandje, anderhalve maand gewacht. Heb zelf teveel allergiën om er al mee te beginnen. Wel leuk om te lezen hoe de andere kindjes het al doen.
Ik normaal ook niet hoor, maar in dit geval was ik daar totaal niet mee bezig.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben gewoon niet zo van bloed en smeer.
Ik denk het wel, maar niet zo sterk als bij jullie... hij heeft iig niet dat bang zijn voor zijn vader gehad. Maar idd was hij ook wel wat stiller soms en dat staren en friemelen aan zijn oortje herkende ik ook heel sterk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:48 schreef Ardenlyn het volgende:
Kersjes: prachtige foto!!![]()
Faja: sterkte! Hoop dat het gauw weer goed gaat.
BE: Heeft Sasha die sprong al gehad?
Ik wilde het boek echt niet kopen maar ik las ineens dat hij bang kon zijn voor z'n vader en toen had ik zoiets van kopen dat ding. En om nou elke keer hier te vragen wat erin staat wilde ik ook niet meer.
Ik werd zo onzeker ervan. Vind dit echt een takkesprong gatver!
Hmmm, Devin is ook vrij lang...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:02 schreef pinquit het volgende:
als ik opnieuw een stoeltje zou kopen, zou ik een gmg kopen.
ik heb het idee dat de kinderen daar veel langer in kunnen! ruimer enzo.
max heeft nu al te bijna te lange benen
Prachtige foto..en dan de hand van je man op je hoofdquote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:27 schreef Kersjes het volgende:
Nipple-gate![]()
Als ik deze foto zie krijg ik het altijd een beetje warm...
Jaaaa, hij is er![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:57 schreef Kersjes het volgende:
Soms zul je misschien even op je tong moeten bijten bij thuiskomst om de bijzondere kledingcombinaties die paps uit de kast heeft getrokken...
Ik vond het ook best prijzig (online is het goedkoper, maar ik had geen zin in bezorg gedoe), maar ook wel makkelijk dat het kant en klaar, opvouwbaar en in een hoes zit.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben een matras bij de leenbakker gehaald. Geloof iets van 10 cm dik. En daar ligt hij vanaf week 5 al op. Die in de wieg hebben we laten maken, die was zo'n 7 cm dik.
Oja, campingbedmatrasjes, moet er ook nog een gaan halen, zijn die van de prenatal een beetje fatsoenlijk qua ligcomfort? vond 30 euro nogal veel voor een stuk schuim.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:56 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik weet dat die goed liggen omdat ik hem tijdens de zwangerschap heb gekocht en een gat in heb gemaakt zodat ik op mijn buik kon liggen![]()
Ik moest ook lachen.. hahaquote:
Dat ligt er maar helemaal aan wie die definitie stelt hoor....quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:04 schreef Stiemie het volgende:
Precies! Papa doet het anders, maar dat is niet per definitie minder goed
Ik heb zelfs gehoord dat als de blaasjes zichtbaar zijn, dat het dan al niet meer besmettelijk is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:56 schreef p_iglet het volgende:
waterpokken heeft een incubatie tijd van 2-3 weken.
Je bent al zo'n 2 weken besmettelijk voor je blaasjes krijgt.
En dat willen we dan natuurlijk ook wel even zien he DeLiedjequote:Op woensdag 21 mei 2008 14:12 schreef DeLiedje het volgende:
Heb haar trouwens net laten wegen en meten, 5 maanden en één week oud, 7480 gram en 65,3 cm...
Ons knappie
Mmmm, de "topic oudste" spreekt ?quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:36 schreef Stiemie het volgende:
[..]
En dat willen we dan natuurlijk ook wel even zien he DeLiedjeKlein Floortje
Wat wordt ze alweer groot zeg
![]()
E.T. dat hebben we hier ook gehad vorige week! Poept ze ook minder? (ik weet eigenlijk niet of dat vergelijkbaar is met kv en bv) En wil ze bijna niet boeren?quote:Op woensdag 21 mei 2008 21:31 schreef E.T. het volgende:
Krampjes is tot 3 maanden toch???
Ik heb zo met m'n meissie te doen, ze heeft zo'n last van lucht
De laatste paar dagen wordt ze steeds wakker van de pijn in dr buikje, ik voel het dan ook gewoon rommelen bij haar. Na een paar flinke winden gaat het dan weer even. Ze komt overdag dus ook niet verder dan wat hazenslaapjes, 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed. Geen wonder, ze is doodop van al dat huilen en wakker zijnIk hoop echt dat dit snel over is.. ik ben doodop ondertussen
ik geef Cinababy, maar je weet niet hoe het zou zijn als ze dat niet zou krijgen natuurlijkquote:Op woensdag 21 mei 2008 21:34 schreef marit1978 het volgende:
oh E.T. dat is zwaar zeg
je kunt zó weinig doen maar he?
Godzijdank gaat het 'snachts nog redelijk goed...kun jij ook even bijtanken en heeft ze toch een beetje rust!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |