abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:08:32 #276
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58801991
Same here ticootje, Floortje (ruim 5 maand alweer) ligt nog lekker op onze kamer. Ze slaapt goed en ik word alleen wakker om haar te voeden (bv) s'ochtends als papa opstaat meestal.
Dan neem ik haar lekker in ons bed, en doen we na het voeden lekker nog een dutje naast elkaar.
In tegenstelling tot wat sommige mensen zeggen ("eng! ga je dan niet op haar liggen?") vind ik het heerlijk, en voelt het niet onveilig...

Ook wil mijn 5 maanden oude ukje nog steeds mijn pink (en dat vind ik eigenlijk écht iets voor kleine babietjes)... Ze heeft daar enorm veel behoefte aan als ze in slaap wil vallen (dat doet ze op t moment dus alleen óf aan de borst, óf aan de pink) en een speentje krijg ik er écht niet in . Ze vindt hem super intressant, kauwt erop, speelt ermee (en is dan meteen weer klaar wakker "hee leuk!! denkt ze dan..." ) maar erop sabbelen en in slaap vallen ho maar...

(even laten huilen ging een tijdje heel goed om in slaap te vallen, maar sinds een week of 3 is dat 'inslaap huiltje' veranderd in complete hysterie . Ze werd daar zó overstuur van, dat ik aan het kortste eind heb getrokken en het maar even zo doe... Lekker gaan slapen met mama bij je. Het voelt goed voor haar, en voor mij ook...
Hopelijk is het een fase )
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:12:13 #277
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58802062
Heb haar trouwens net laten wegen en meten, 5 maanden en één week oud, 7480 gram en 65,3 cm...

Ons knappie

[ Bericht 20% gewijzigd door DeLiedje op 21-05-2008 14:36:09 ]
pi_58802306
Tinny, dat moe worden van dat kolven herken ik wel.. Het aanleggen is nooit gelukt met Chris. En opzich ging het met kolven redelijk, ik kreeg nooit genoeg melk. En het nam ook snel af. Heb het uiteindelijk nog tot week 7 volgehouden, maar toen was het nog maximaal 1 flesje per dag.. Als ik terug kijk, had ik misschien ook wel eerder op kunnen houden, want het bezorgd je een hoop gedoe, zonder dat het de goede kant opgaat.. Maar onze kleintjes hebben in ieder geval een goede start gehad
Ook fijn dat het speentje begint te lukken. Dat kan toch wat rust geven.

En het ledikantje, nog zo'n grote stap.. Wij hebben dat vanaf een week of 5 gedaan. Nooit problemen gehad, en niet meer wakker van elk zuchtje of kreuntje..
En mijn hormonen lijken weer uitgewerkt. Want aan het eind van de zwangerschap en de afgelopen 9 maanden stond ik op scherp qua geluiden 's nachts. Maar nu hoor ik Chris soms pas, als FlasH al onderweg is .
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:29:00 #279
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58802392
Erg he Deepfreeze soms hoor ik van dat Linde 's nachts een paar keer wakker is geworden en dan heb ik niks gemerkt Gelukkig komt het ook wel eens omgekeerd voor hoor
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:30:58 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58802428
De Liedje, ik laat Jen wel bij me liggen als het 7 uur 's morgens is geweest. Dat is een grens die ik voor mezelf heb getrokken, omdat ik anders net zo makkelijk haar om 4 uur gewoon bij me leg en ga slapen. Overdag ga ik ook nog wel eens met haar slapen hoor, lekker tegen elkaar aan. Het voelt helemaal niet onveilig.
Speentje is zo herkenbaar, kauwen doet ze, maar zuigen ho maar. Maar mn pink hoeft ze nu ook niet meer. Ik denk dat ze met 9 voedingen per dag ook haar zuigbehoefte voldoende bevredigd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 mei 2008 @ 14:36:28 #281
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58802547
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 14:12 schreef DeLiedje het volgende:
Heb haar trouwens net laten wegen en meten, 5 maanden en één week oud, 7480 gram en 65,3 cm...

Ons knappie
En dat willen we dan natuurlijk ook wel even zien he DeLiedje Klein Floortje Wat wordt ze alweer groot zeg

[ Bericht 16% gewijzigd door Stiemie op 21-05-2008 15:51:26 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:54:07 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58803920
Tinny hier heb ik eigenlijk vanaf dat Linde een maand oud was todat ze 4 maanden oud was alles gekolft. En ik kan me nog heel goed herinneren hoe enorm vermoeiend dat was Doodop was ik elke avond. Het was echt zoveel extra werk, maar gewoon borstvoeding geven werkte bij ons echt niet. Hopelijk hebben jullie nu allebei meer rust om lekker van jullie kindje te genieten Dat is tenslotte ook heel erg belangrijk.
pi_58804071
ik zie toch dat veel mensen hier met de baby slapen... ik vraag me af doen jullie dit dagelijks? en omdat ze anders niet in slaap komt? of komt de baby in zijn eentje in zijn eigen bedje ook wel in slaap en is het puur voor de gezelligheid...?
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:01:22 #284
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58805157
Ik werd na twee weken echt gillend gek van het feit dat ik bij elk geluidje rechtop in mijn bed zat. Wij hadden haar in de wagen bij ons in de kamer staan. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik haar in de wagen legde en dan zelf in bed ging liggen met een kussen en de deken over mijn hoofd, zodat ik niks hoorde en ook in slaap kon komen.

Dus toen heb ik haar uiteindelijk met wagen en al de woonkamer (zelfde verdieping als de slaapkamer) in geduwd na de laatste voeding, zodat ik ook kon slapen . Dat ging prima .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58805756
Ik heb t een week of 6 vol gehouden. Ze had toen nog een nacht en zeer vroege ochtend voeding en ze wilde niet makkelijk gaan slapen, dus ik bleef soms wel uren rondspoken door het huis zodat ze go0ed diep sliep. Ook ik werd op een gegeven moment bij elk geluidje wakker; zo allert dat ze vast wel weer ging huilen. Dus toch maar de wieg in haar eigen kamertje gedaan. Vond ik erg moeilijk, wilde haar zo graag bij me, maar ja, dit was voor iedereen het beste. Net zoals overdag de slaapjes ook boven en niet in de wagen (tenzij met een lange wandeling); geeft haar meer rust. Ze is gewoon te snel afgeleid door prikkels, denk ik. En ik ook

Silmarwen, gefeliciteerd met je dochter. Hopen dat ze snel je afgekolfte melk mag drinken en naar huis mag!

[ Bericht 12% gewijzigd door AidanWulf op 21-05-2008 17:49:53 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 17:36:23 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_58805840
Is Ruben inmiddels al zo lang met zijn 65 centimeter dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58805907
grappig is dat toch... voordat ik vader werd dha dik echt de illusie dat zo'n baby de hele dag door alleen maar eet en sliep maar als ik het nu zo bekijk (Gabi is 20 dgn) is ze best veel wakker en huilt dan ook best veel omdat ik denk dat ze zich alleen voelt... ik merk dan wel als je dingen met haar gaat doen (lange wandeling) ze in slaap valt... maar als je niks doet thuis blijft slaapt ze in de middag telkens maar een minuut of 30-45 en wordt dan weer wakker en huilt (jengelerig) om wat warmte en aandacht... pak je haar dan namelijk op en ga je even tv kijken of zo dan wordt ze vanzelf weer rustig...
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:10:00 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_58806409
Ik had (en heb) een baby die alleen maar at en sliep en stil was Het is dus geen illusie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:02:45 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58807260
Slapen met Jen, hoevaak? Dat ligt er dus een beetje aan. Meestal in het weekend wel, zodat ze lekker tot half 10 slaapt. Vanmorgen heeft ze een uurtje bij me gelegen. Maar ik probeer wel dat ze meestal alleen in haar bedje slaapt. Ze is er zeg maar niet afhankelijk van of ik naast haar lig. Ze vindt het wel heel gezellig. Zo was ik net aan het voeden, en ze was klaar en legt dr hoofdje echt op mn borst en doet dr ogen dicht. Maar toen heb ik haar wel gewoon in haar eigen bedje gelegd (mama moest namelijk eten).

Tinny, kleine babietjes hebben gewoon heel veel mama-honger. Ik weet nog goed dat Jen alleen maar op mij wilde slapen/liggen. Zodra ik haar weglegde brak het drama uit. Ze was gewoon echt een plakkertje. Maar het is gewoon een fase, Jen slaapt nu veel beter in haar bed dan met mij op de bank.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:21:06 #290
156412 hestria
erg gastvrij
pi_58807593
ik ben sinds Dennis juist tegen het oppakken, Dennis was ook heel erg huilerig, maar die kreeg teveel prikkels, dus ben ik begonnen met inbakeren en bij de eerste tekenen van moeheid(jengelen) hup lekker in zijn bedje. In het begin moest ik dan vaak nog een aantal keer naar boven om hem te troosten, maar nu gaat ie gapen zodra ik hem baker en tegen de tijd dat ik boven ben, lacht ie als ik hem in bed leg en slaapt hij meteen in. Hier heb ik alleen tussen 6 en 8 een zeur uurtje, maar als ik dan lekker met hem spelletjes doe, of lekker ga badderen dan is ie tevreden.

Als meneer wakker word begint ie te kletsen en als ik hem haal krijg ik een big smile van "ha mama"
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_58807702
Ik vind dat zo bijzonder om te lezen, Ticootje. Als ik heel eerlijk ben, dan heb ik na het lezen van je posts vaak ,omdat wij zo ontzettend van elkaar verschillen. Qua aanpak, idee, visie, opvatting en weet ik veel wat nog meer. Ik reageer daarom ook niet a la minute op je (heb vaak wel die neiging), omdat ik bang ben om je te kwetsen en dat ik natuurlijk het laatste wat ik wil.

Als ik dan later op de dag of een paar dagen later je posts weer lees, dan kan ik niets anders dan denken. Zoveel liefde voor je meissie, het spat het scherm af! Ieder zijn manier en dat is meer dan prima.

Anyway, das ff wat ik wou zeggen.

*KP sluipt met enige ontwenningsverschijnselen dit topic uit*
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:41:51 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58807952
K_P: kssst, wegwezen
Zie je maandag weer
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_58808044
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 19:41 schreef Memmel het volgende:
K_P: kssst, wegwezen
Zie je maandag weer
Mmmm, de "topic oudste" spreekt ?
Zal eens een balletje opgooien wat betreft de ontgroening......
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:54:11 #294
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_58808198
Zolang ik niet naakt door het visafval heen hoef, maakt het mij niets uit. Ook drinken kan ik best goed.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:31:53 #295
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58810233
Krampjes is tot 3 maanden toch???
Ik heb zo met m'n meissie te doen, ze heeft zo'n last van lucht
De laatste paar dagen wordt ze steeds wakker van de pijn in dr buikje, ik voel het dan ook gewoon rommelen bij haar. Na een paar flinke winden gaat het dan weer even. Ze komt overdag dus ook niet verder dan wat hazenslaapjes, 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed. Geen wonder, ze is doodop van al dat huilen en wakker zijn Ik hoop echt dat dit snel over is.. ik ben doodop ondertussen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58810313
oh E.T. dat is zwaar zeg
je kunt zó weinig doen maar he?
Godzijdank gaat het 'snachts nog redelijk goed...kun jij ook even bijtanken en heeft ze toch een beetje rust!
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:42:18 #297
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_58810453
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 14:36 schreef Stiemie het volgende:

[..]

En dat willen we dan natuurlijk ook wel even zien he DeLiedje Klein Floortje Wat wordt ze alweer groot zeg
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:43:44 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58810483
ET, wat je beschrijft is erg herkenbaar, bij mezelf. Voor mij werkt het goed om er een warme kruik op te leggen, of op mijn buik liggen (maar dat is soms een beetje pijnlijk van alle lucht), of gewoon mijn handen op mijn buik, geeft ook wat druk. Dat komt e.e.a. er een stuk sneller uit.
Voor Eli werkt de cosi-bag als een trein, wellicht is het ook een idee voor Nienke.

Sterkte iig!

Memmel, ben je al helemaal klaar voor Anna's verjaardag? (Ook psychisch?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:44:02 #299
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58810489
Zielig is dat he E.T. die krampjes. Ik heb hier menig potje zitten meehuilen toen Linde er nog zoveel last van had. Heel veel sterkte

Hier hebben we het ouderavondgesprek gehad en alles was helemaal oke Ze bespreken dat o.a. hoe je kindje omgaat met anderen en hoe het gaat met slapen en eten en dergelijke. Nou zoals de leidster zei:"Als Linde binnenkomt zeg ik altijd:"Daar is de crechebaby!". Linde heeft het er namelijk geweldig naar haar zin, ze is supermakkelijk, altijd vrolijk. ze vindt de andere kindjes zooo leuk om naar te kijken en ze heeft zelfs al een soort vriendinnetje. De leidsters leggen ze dan samen op de mat zodat de dames even samen kunnen spelen

Omdat alles door het gesprek nogal uitliep, hebben we maar een patatje gegeten en wat blijkt? We hebben hier een patatmonster Ze propte de patatjes in no time naar binnen en na het derde patatje bleef ze maar haar handje uitsteken omdat ze er nog wel eentje wilde
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:48:32 #300
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58810588
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:31 schreef E.T. het volgende:
Krampjes is tot 3 maanden toch???
Ik heb zo met m'n meissie te doen, ze heeft zo'n last van lucht
De laatste paar dagen wordt ze steeds wakker van de pijn in dr buikje, ik voel het dan ook gewoon rommelen bij haar. Na een paar flinke winden gaat het dan weer even. Ze komt overdag dus ook niet verder dan wat hazenslaapjes, 's nachts slaapt ze gelukkig wel goed. Geen wonder, ze is doodop van al dat huilen en wakker zijn Ik hoop echt dat dit snel over is.. ik ben doodop ondertussen
E.T. dat hebben we hier ook gehad vorige week! Poept ze ook minder? (ik weet eigenlijk niet of dat vergelijkbaar is met kv en bv) En wil ze bijna niet boeren? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')