Ik kom mij hier maar eens voorzichtig melden met Yade April, geboren op 18 mei 2008.
Met Yade gaat het goed, althans, dat zeggen ze steeds.
Drinken heeft ze moeite mee, maar dat is normaal met een kindje dat 5 weken te vroeg is. Ze krijgt dan ook eigenlijk alleen maar voeding van het ziekenhuis, terwijl ik mijn borstvoeding op gang probeer te krijgen. Soms met een flesje, soms via de sonde. Het punt is alleen dat ze nog niet o goed kan multi-tasken. Ademen en zuigen is erg lastig en erg vermoeiend voor haar. Gisteren had ze dan ook een dipje en kreeg ze wat extra zuurstof.
Het aanhappen gaat steeds beter, alleen zuigt ze dan 4 of 5 keer en stopt ze er weer mee. Ook dat is normaal, aldus de verpleegkundigen. Voorlopig mag ze in ieder geval nog niet naar huis. We moeten ervan uitgaan dat tot ze eigenlijk 40 weken zou zijn, dus 18 juni, ze nog in het ziekenhuis moet blijven. Alles is afhankelijk van de voedingen. nu zit ze op 25 en dat moet fiks omhoog, ook willen ze dat ze op 7 voedingen zit voordat ze mee mag.
Ze denken dat ze rond de 38 weken dat bereikt zal hebben, maar durven nog niet te zeggen of ze dan echt al klaar is.
Ik kolf ondertussen braaf elke drie uur, maar echt spectaculair is het resultaat nog niet. Dat heeft te maken met het feit dat Yade te vroeg is en ik een keizersnede heb gehad.
Waarschijnlijk mag ik vandaag naar huis toe, zonder Yade dus, en ga ik de eerste week twee keer per dag naar haar toe. 11:00 en 20:00. Ik mag zelf namelijk nog niet te veel reizen

Even behelpen dus, maar elke dag (tot nu toe pas 2 dagen) gaat ze echt al met sprongen vooruit. haar kleur wordt normaler, ze opent haar oogjes steeds vaker en hapt steeds beter aan.
Oh, en ze was van de 3300, 300 gram alweer kwijt geraakt en is nog wel erg klein. Maatje 50 is nog best te groot voor haar, maar heeft al wel heerlijke bolle wangetjes.