Ik ben voor de zwangerschap ruim 80 kilo afgevallen, dus er was behoorlijk wat ruimte alquote:Op maandag 19 mei 2008 08:14 schreef Popples het volgende:
mammietje gefeliciteerdgeniet nog even flink van je kraamtijd daarna is het alleen aanpoten geblazen
![]()
davinia ik paste meteen na de bevalling weer in mijn oude broeken maar toch moet ik heel wat kilotjes afvallen.
troel zo erg zou het toch niet zijn?
Is dat niet eerder andersom? 10 uur tussen een voeding voor een babietje lijkt me een beetje vreemd... Kom je ook niet zo makkelijk aan die 4-5 voedingen per 24 uur.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Hallo mammietje, welkom hier met je kleine Bink!!
popples, dat hangt meestal af van het gewicht.. Wat ik eens gehoord heb is het gewicht in ponden, is het aantal uur tussen de voedingen (dus bij 5 kilo =10 pond=10 uur).
*knip*
Op het moment dat de kraamverzorgster weg was heb ik alle schema's en andere ellende de prullenbak in gemikt en ben ik gewoon gaan bijhouden wanneer ze honger had. Uiteindelijk na 3 weken bijhouden heb ik een soort van ritme ontdekt en in de week daarna heb ik geprobeerd of ik dat niet aan kon houden en dat ging heel goed. Na een week of 5 sliep ze ineens van 23.00 uur 's avonds tot 06.00 uur 's ochtends en dat doet ze nu nog steedsquote:Op zondag 18 mei 2008 20:03 schreef tinny het volgende:
over een ritme gesproken onze Gabi is nu 17 dagen oud maar een echt ritme is nog niet echt zichtbaar.
We voeden haar afgekolfde moedermelk en we doen het voornamelijk op verzoek... maar echt rime zit er niet in.. soms 2 uur tussne voeding maar soms ook 3 en soms ook 4 uur...
moet ik daar nu iets aan doen? of moet ik het gewoon zijn beloop laten? Ik moet zeggen dat het me zelf niet echt stoort
Het gaat ook niet zozeer om "Het" ritme, ik vertelde alleen dat ik op een gegeven moment een ritme kon ontdekken uit de tijden die ik had bijgehoudenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Maar kim, Lilah krijgt nu 5 voedingen per dag, toch? Jennifer zit op 8 of 9 voedingen als ze alleen de borst krijgt. Nu met het kdv wordt het wel minder omdat ze de fles krijgt daar (wel met gekolfde melk). Ze drinkt gewoon meer uit de fles dan uit de borst.
Zo zit er dus langer tussen de voedingen en krijg je ook een ander ritme. Jennifer slaapt ook zelden langer dan een uur overdag, want als ze een uur op bed ligt is het "tijd" voor de volgende voeding. Terwijl als ze maar 5 voedingen zal krijgen dat ze dan wel langer kan slapen.
Ah ok, ja, dan kan het wel ja. Ik dacht gewoon 'in het algemeen'.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Nee hoor BE, het klopt wel. Maar dat geldt natuurlijk niet voor alle voedingen. Maar er mag rustig 10 uur tussen zitten 's nachts. Overdag is natuurlijk een ander verhaal.
Ja, daar voelde ik mijzelf ook een stuk prettiger bij. Ik werd namelijk enorm zenuwachtig van al dat advies van andere mensen. Echt niemand was het met elkaar eens, dat is toch ook om debiel van te worden?quote:Op maandag 19 mei 2008 13:47 schreef Mibos het volgende:
Kim dus je deed net als wij toen we overstapte. We voeden op verzoek en niet volgens schema.
Jen is 3 maanden. Ja ze zou inderdaad minder vaak voor voeding moeten komen. Maar ja dat doet ze niet.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:50 schreef Mibos het volgende:
Ticootje hoe oud is Jennifer nu? Want eigenlijk zou ze toch wel officieel dan op minder voedingen moeten zitten toch?
En als je bij wijze van test haar de hele dag eens uit de fles geeft? Misschien zit er dan meer tijd tussen?quote:Op maandag 19 mei 2008 13:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen is 3 maanden. Ja ze zou inderdaad minder vaak voor voeding moeten komen. Maar ja dat doet ze niet.
Maar als we het dan over 'op verzoek hebben'. Sasha komt echt niet vaker dan die 4-5 keer per dag.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef p_iglet het volgende:
8-9x per dag is voor een bv kindje van 3 maanden helemaal niet gek.... word vanzelf iets minder...
dat we willen dat babies op 4-5 voedingen per dag zitten, dat is gek..... das biologisch gezien gewoon raar en onnatuurlijk.
Hier ook, of ze gaat kokhalzenquote:Op maandag 19 mei 2008 14:16 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit piglet. Hier heeft dat echt geen zin, meneer spuugt de fles uit
Idd kijk daar sta ik dus iedere keer op mijn werk weer van te kijken werkelijk waar. Zoë is 5 maanden en komt overdag om de 3 uur en s nacht ook 1, 2 of 3 keer (vannacht niet meegeteld dan he hihi) En dat vinden mensen veel en niet genoeg voeding, bijvoeden, overstappen alle adviezen heb ik al gehad.quote:[b]Op maandag 19 mei 2008 14:15
Vind flesvoeding qua hoeveelheid en tijd ook op verzoek geven een hele goede
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |