abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58623181
Vorige topic:
Zwangerschap en geboorte deel 376

De aanstaande papa's en mama's :

22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
17 juni 2008: KD-fotografie
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla (meisje)
28 juni 2008: Libel
28 juni 2008: Llewella (meisje)
02 juli 2008: Asics
07 juli 2008: Lunastar (meisje)
***07 juli 2008: LovelyLady en Cryothic***
20 juli 2008: Bright (papa)
05 augustus 2008: Madelieve (meisje)
07 augustus 2008: Janena
07 augustus 2008: Kaar (jongen)
10 augustus 2008: simmu en sangdrax
28 augustus 2008: Mibos
04 september 2008: OooLizaooO
07 september 2008: freecell en TARAraboemdijee
19 september 2008: Jojogirl
22 september 2008: DevilsChase
30 september 2008: Leana (tweeling)
04 oktober 2008: marit1978
10 oktober 2008: Miffy1984
27 oktober 2008: geppie & poepoog
28 oktober 2008: CrazyMoon
1 november 2008: Jepali
21 november 2008: Owlet
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
29 november 2008: Igraine
1 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
22 december 2008: _Ingrid_ en Djeez
26 december 2008: Jose81

2009
05 januari 2009: mefke79
07 januari 2009: Estrys
08 januari 2009: DolleMina
14 januari 2009: Diaan en Peaceman
15 januari 2009: Juttertje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 15-05-2008 08:21:26 ]
pi_58623192
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ingrid, kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Hopen dat het snel helemaal over is en dat het niet vaker terug gaat komen tijdens je zwangerschap

Mamietje, 12 mei is ook een mooie datum Ik hoop dat je je kleintje snel in je armen kunt sluiten want de hele tijd ertegen aan hikken lijkt me ook echt niet leuk

Freecell gefeliciteerd nog

Hier gister ook een relaxed dagje gehad, we waren zaterdag al bij schoonmams geweest om te bbqén, dus gister alleen even naar mijn eigen moeder.
Mijn vingers beginnen nu ook echt dik te worden van het vocht en de vorm van mijn enkels begint langzaamaan te verdwijnen hihi, ach ja

Vanmiddag gaan we met wat vrienden naar een markt, ik ben benieuwd hoelang ik dat volhoud in de warmtte en drukktte. Ging veel liever lekker naar t strand, maar helaas is dat wel een uur of 2,5 rijden.
  maandag 12 mei 2008 @ 12:29:23 #3
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58624760
Er staat een schrijffoutje bij Lunastar (meijsje). Het valt me nu pas op, toen ik het vorige topic opende is het me niet opgevallen...
  maandag 12 mei 2008 @ 12:44:25 #4
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58625028
Mammietje, hoe gaat het vandaag met je?
Make love, not war ☮
  maandag 12 mei 2008 @ 13:17:33 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58625628
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
Mammietje, hoe gaat het vandaag met je?
Diaan.....
Ik heb volgens mij grof iets gemist als ik kijk naar je onderschrift.
Wat geweldig, wat ontroerend, wat mooi!
Van harte meid vanuit de grond van mijn hart!

vriendin van ons had de moed allang op gegeven en hebben 2 jaar geleden een zoontje uit China geadopteerd. nu 8 jaar nadat ze voor het eerst probeerde zwanger te worden is ze plotseling gewoon stiekum geheel onverwacht al 13 weken zwanger. kippenvel..... moest ik even kwijt.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_58625681
Hmmmm, ik heb een hele rare nacht gehad. Werd rond een uur of 2 a 3 wakker, klaar wakker, en werd ineens overvallen door een heel emotioneel gevoel, huilen, met vlagen misselijk, en m'n buik was heel druk.

Ik was het even weer vergeten gisteren omdat we toch een leuke dag hebben gehad, maar het plan van met z'n allen gezellig naar tenerife met kerst lijkt een beetje in het water te vallen. Mijn ouders hadden netjes gevraagd of het geen probleem was, en nee, was geen probleem, alleen nu is het bij de schoonfamilie (of althans de dames) afgelopen vrijdag op de beautyfarm toch ter sprake gekomen dat het bepaalde moeilijkheden met zich mee kan brengen, dat het wenselijk is dat m'n ouders in een ander hotel gaan zodat het voor ons ook niet ongemakkelijk is qua pendelen tussen families. Dus m'n ouders voelen zich niet echt welkom meer (want die hadden zoiets van dan schuiven we toch gezellig aan? En we gaan echt niet de hele tijd erbij hangen maar willen ook zelf vakantie vieren), en hadden zoiets van dan doen we toch zoiets in februari als m'n stiefmoeder 50 wordt?
Ja dat kan ook (hebben we 2 vakanties in het vooruitzicht, ook leuk), maar vannacht kwam het verscheurde gevoel op dat m'n ouders dan niet de eerste kerst van hun kersverse kleinkind kunnen beleven, en dat doet me echt ontzettend veel pijn!
Kortom, iets om spoedig snel op te lossen voordat ik zometeen ga bevallen met ouders en schoonouders aan m'n bed en spanningen die ik voel. Hoe dan ook moet ik me daar dan geen zorgen over maken.
M'n vriend vind het ook heel moeilijk.

Het was iig heel gek, raakte ook even in paniek omdat het best heftig was inene, het kwam zo vanuit het niets, en ik denk, heej misschien wel beetje voorbereiding op de bevalling. Want pijn daar bereid ik me op voor, maar het gevoelsmatige deel niet echt, maar kan me voorstellen dat dat ook me best kan overvallen dan.

Ik vind het iig heel belangerijk dat mijn ouders ook de eerste kerst van hun kleinkind kunnen beleven. Want anders zouden ze 2 kleinkinderen hebben, en beiden dus niet met kerst zien (wij omdat we weg zijn, en kleinzoon omdat de ex van m'n stiefbroer dwarsligt met bezoeksregeling zonder eenduidige/verklaarbare reden).
En ik hecht zelf zoveel waarde aan die dingen, en weet dat mijn ouders dat ook doen, kerst wordt altijd goed en gezellig gevierd, iedereen kan aanschuiven en ze overladen iedereen altijd met cadeautjes, zelfs mensen die verder van ze afstaan, of mensen waarbij ze een hart onder de riem willen steken. Dus ik weet dat ze ook waarde hechten aan dat getut en gezellig en dit en dat, en vooral lekker makkelijk, geen moeilijk gedoe.

Dat wordt dus praten, maar nu nog hoe zonder meer moeilijkheden te creeeren. (Er zijn al spanningen afentoe doordat mijn schoonmoeder zich tekort voelt schieten of gedaan omdat ze verder weg woont en minder van de kleine beleeft en zal beleven, en dan ook nog eens dat mijn ouders veel meer overladen qua spullen en helpen, ze hebben nu eenmaal meer te besteden, wat ik dus al zoveel mogelijk een beetje op de achtergrond houd om mijn schoonmoeder zich niet zo te laten voelen en haar juist het gevoel te geven dat zij als oma heel waardevol is ook en haar eigen ding daarin kan doen, ik vind het allemaal ook zo lekker onbelangerijk, gaat om wat er wel te geven (immateriele zaken) en genieten valt toch?).

Heel verhaal dus, maar ik weet wat me te doen staat, 'emotionele blokkade' opheffen voor ik ga bevallen (Vanochtend ook oefeningen met vriendlief gedaan, ontspannen kan ik me gelukkig wel, daar heb ik uitgebreid lessen in gehad en ademhalingstechnieken en loslaten enzow ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58625714
quote:
Op maandag 12 mei 2008 13:17 schreef dutchie het volgende:

[..]

vriendin van ons had de moed allang op gegeven en hebben 2 jaar geleden een zoontje uit China geadopteerd. nu 8 jaar nadat ze voor het eerst probeerde zwanger te worden is ze plotseling gewoon stiekum geheel onverwacht al 13 weken zwanger. kippenvel..... moest ik even kwijt.
Oeh! Tof is dat hè? Als het dan onverwacht tóch gaat!
  maandag 12 mei 2008 @ 13:28:25 #8
114177 Diaan73
pi_58625780
quote:

[..]

Diaan.....
Ik heb volgens mij grof iets gemist als ik kijk naar je onderschrift.
Wat geweldig, wat ontroerend, wat mooi!
Van harte meid vanuit de grond van mijn hart!

Dutchie dankjewel... zie topic als zwanger worden/blijven niet gemakkelijk gaat... is bekend sinds afgelopen vrijdag.

Wat geweldig voor je vriendin zeg.... echt super
Make love, not war ☮
pi_58625942
Wat mooi Dutchie, van dat soort dingen krijg ik ook kppevel!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58628230
quote:

[..]

Wauw! Gaaf voor je vriendin
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58628336
Llwella ik hoop dat het allemaal een beetje uitgepraat kan worden zodat voordat jij bevalt de lucht weer wat geklaard is.
Spanning aan je kraambed lijkt me niet prettig en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je ouders niet de eerste kerst van hun kleinkind wilt "ontnemen"
  maandag 12 mei 2008 @ 21:05:07 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_58633064
Oew moeilijk hoor, die ouder perikelen Ik hoop dat jullie tot een goede oplossing kunnen komen, ik snap dondersgoed dat je je ouders ook die kerst wilt gunnen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58633729
Llewella, dat lijkt me inderdaad niet prettig. En ik hoop ook voor je dat alles weer goedkomt zodat je weer een zorg minder hebt. Hoop ook dat je niet meer zulke nachten krijgt want daar wordt je ook weer zo moe van. Gelukkig heb je nog even om het uit te spreken en hopelijk respecteren beide ouders dat ook.

Over spanning bij je kraambed gesproken, mijn ouders zijn gescheiden en zagen elkaar voor het eerst na de scheiding dus in het ziekenhuiskamertje waar ik lag. Das ook niet echt tof.
Nu is de kans minder groot, als ik me aan de uitgerekende datum hou is mijn mams op vakantie (30 juni tot 12 juli) Gelukkig is ze niet ver weg en vertoefd ze deze zomer ergens in nederland maar leuk is anders, zou toch ook willen dat ze bij me kon zijn in de eerste paar dagen.

Hier last van fikse harde buiken vandaag en van oefenweeen? Lijkt me een beetje vroeg maar het voelt alsof er een vlaag misselijkheid door je buik waait en dan weer wegvloeid. Heel vreemd maar het zal wel ter voortbereiding zijn op de bevalling. Heb wel lekker met mijn voetjes in het badje van zoonlief gezeten. En Sander heerlijk me voetjes vertroetelen (net alsof insmeren met zeep, afspoelen met gietertje)
pi_58635206
Llewella, ik hoop voor je dat alles uitgepraat word en dat alles goedkomt!
pi_58635391
LIewella, ik snap het verhaal niet helemaal, maar ik zal er wel iets van gemist hebben. Vind het wat vreemd dat je schoonfamilie bedenkt dat je ouders maar in een ander hotel moeten?! De 2e gedachte die bij me opkwam, het is mei, en nu al gezeik van de kerst?! (Kan me voorstellen dat je er mee zit, spanningen aan je kraambed wil je inderdaad niet! ) Onze beide ouders hebben (in woord althans!!! ) altijd gezegd dat het geen verplichting moet zijn en aangezien Randy oudejaarsdag jarig is (en je nog geen week later dus weer met dezelfde kliek om tafel zit) hebben we afgelopen kerst besloten niets met familie te doen. Kwam ook mede door beroerde reacties op mijn zwangerschap overigens. Heerlijk vond ik het!!!
quote:
Op maandag 12 mei 2008 21:41 schreef LovelyLady het volgende:
Hier last van fikse harde buiken vandaag en van oefenweeen? Lijkt me een beetje vroeg maar het voelt alsof er een vlaag misselijkheid door je buik waait en dan weer wegvloeid. Heel vreemd maar het zal wel ter voortbereiding zijn op de bevalling.
Heejjj... jij beschrijft precies wat ik vorige week een paar dagen voelde... een soort misselijkheid en zenuwachtig gevoel door je bekkenbodem! Inmiddels hangen de harde buiken tegen het pijnlijke aan trouwens. Durf ook niet meer ver van huis eigenlijk. Had het vanavond een uur lang zo erg dat ik de kinderen eerder op bed gestuurd heb omdat ik dacht dat het wel eens door zou kunnen zetten! Maar nee hoor...
Ben nerveus voor morgen. Heb om 9.20 een afspraak in het MCA. Krijg dan weer bloeduitslagen en naar ik begrepen heb ook een inwendig onderzoek en eventueel inleiden bespreken. Volgens mijn ideaalplaatje zegt de gyn: "Ow, mevrouw, u heeft al 3 cm. ontsluiting, zullen we u meteen maar inleiden?" en ben ik morgenavond weer thuis met een prachtbaby , gecurreteerd en al... Dit gerommel de hele tijd is ook niets en nu de meivakantie weer voorbij is, wordt spoedoppas ook weer een stuk moeilijker te regelen. Mijn man moet weer aan het werk en dus zit ik dan ook weer met vervoer. (Ben al niet zo'n ster in rijden, het hele wegennet naar het MCA is recent veranderd en met weeën durf ik dat zéker niet aan!)
Mijn nachtmerrie is dat ze voorlopig toch geen aanleiding zien om in te leiden, heb een andere arts deze keer, dus je weet maar nooit. Wat wel 'grappig' is, is dat mijn grootste nachtmerrie tot nu toe was dat ik weer voor onbepaalde tijd opgenomen zou worden, maar dat ik nu -uit angst dat ik niet op tijd het ziekenhuis haal- niet eens zo erg meer zou vinden... Tenminste... als ik dan maar wel lopend patient mag blijven deze keer!
pi_58635491
Grijssssssss... waar zit je en vooral, wat ben je aan het doen?! Je gaat me toch niet sneaky toch nog voor he?!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 06:07:09 #17
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58638298
LLewella, wat een gedoe die familie perikelen, ik hoop dat het snel opgelost is!

Mammietje, mag je na een curratage meteen naar huis? Dat wist ik helemaal niet, maar ik help je in ieder geval mee met hopen!

Ik heb de laatste dagen eindelijk best redelijk geslapen. Dus ik krijg beetje bij beetje wat meer energie. Zag wel net dat ik morgen een dubbele afspraak heb gemaakt. Bekkentherapeut en de gyneacoloog. Zo even de fysio maar bellen dus.

Grijs
pi_58638321
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:03 schreef Mammietje het volgende:
LIewella, ik snap het verhaal niet helemaal, maar ik zal er wel iets van gemist hebben. Vind het wat vreemd dat je schoonfamilie bedenkt dat je ouders maar in een ander hotel moeten?! De 2e gedachte die bij me opkwam, het is mei, en nu al gezeik van de kerst?! (Kan me voorstellen dat je er mee zit, spanningen aan je kraambed wil je inderdaad niet! ) Onze beide ouders hebben (in woord althans!!! ) altijd gezegd dat het geen verplichting moet zijn en aangezien Randy oudejaarsdag jarig is (en je nog geen week later dus weer met dezelfde kliek om tafel zit) hebben we afgelopen kerst besloten niets met familie te doen. Kwam ook mede door beroerde reacties op mijn zwangerschap overigens. Heerlijk vond ik het!!!

Het is een familieuitje van de schoonfamilie wat vorig jaar al geregeld is (en al een jaar van te voren geboekt is ).
Het is op uitnodiging en verblijf en eten wordt dus ook allemaal betaald, door een tante van Niels. We hebben dit een paar jaar geleden zo ook al gedaan toen mijn schoonouders 25 jaar getrouwd waren, en dat is zo goed bevallen dat we nu dit dus weer doen. En aangezien de schoonfamilie een hechte kliek is en erg van het samen zijn, althans m'n schoonvader en zijn broers en zussen (mede ook omdat de betreffende tante weduwe is al lang, dus ik denk daarom ook dat ze heel hecht zijn allemaal).
Ik kan me dan wel ergens voor stellen dat ze het ook schoonfamilie-only willen houden.
Kerst is geen verplichting bij m'n ouders, maar ik vind het zelf erg pijnlijk als mijn ouders niet de eerste kerst van hun kleindochter kunnen ervaren, 2e, 3e, 4e kerst, of wat had me niet zoveel uitgemaakt, maar dit wordt de 1e, en die kun je nooit meer terughalen (ik hecht nogal al waarde aan die dingetjes, ben een sentimenteel mens qua dat ).

Maar ik zat gisteren ook in de tuin ja toen we hierover aan het praten waren (vriend & ik) van jeetje, zo mooi weer, en dan zijn wij al bezig met kerst!
Normaal is het dus niet zo lang van te voren gezeik, maar deze vakantie is dus al een jaar van te voren geboekt, en 2 jaar van te voren al geopperd (ivm sparen voor de gehele vakantie, en dat iedereen ruim de tijd heeft zakgeld voor zichzelf te sparen, en verdere planningen, ik zei toen al, kans groot dat we dan een kleintje hebben, en dat klopt dus ).

We gaan iig met de tante praten die het allemaal regelt, want zij blijkt dus ook het 'bezwaar' te hebben gemaakt. (Is trouwens een hele lieve tante hoor, maar ze wil het denk dus erg 'eigen' houden).

Enne.... Laatste werkdag vandaag!!!
Tenminste, als het goed is en ik niet extra hoef te komen van de week voor het verdere inwerken (Gok van niet, want mijn duobaanster gaat verder met inwerken van onze vervangster, en anders wordt het wel erg druk op onze afdeling).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58638870
Oooow Llewella wat ben ik jaloers, je laatste werkdag
dat lijkt me zo lekker
hier na deze week nog 2 weekjes....

Mammietje succes straks in t MCA, zal voor je duimen dat je ideaal plaatje werkelijkheid word
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:26:11 #20
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58641239
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:07 schreef Mammietje het volgende:
Grijssssssss... waar zit je en vooral, wat ben je aan het doen?! Je gaat me toch niet sneaky toch nog voor he?!
Ik doe niks! Ga jij maar eerst, hoor! Succes in het MCA!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58641308
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:29 schreef DolleMina het volgende:
Er staat een schrijffoutje bij Lunastar (meijsje). Het valt me nu pas op, toen ik het vorige topic opende is het me niet opgevallen...
aangepast
pi_58641340
Diaan, Gefeliciteerd!

Mammietje, Suc6 in het MCA! Maak er wat moois van!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_58641594
Ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis was Mammietje!
Hopelijk je beste scenario

Morgen alweer 35 weken
Moest daarstraks ergens een afspraak maken voor 26 mei, toch d'r maar bij gezegd dat er een kans is dat die niet door kan gaan, gek idee eigenlijk!

Van het weekend het ziekenhuiskoffertje klaargezet, in eerste instantie nog maar niet uitgegaan van een KS, en voor 1/2 dagen spullen ingepakt. Als het anders is kan m'n man het altijd nog meenemen natuurlijk, of als we zeker weten dat het wel een KS gaat worden dan pak ik wel meer in..
Vreemd om te doen in ieder geval..!
pi_58641666
mischien een stomme vraag he, maar moet je je bed ook op klossen zetten als het een geplande keizersnee word? lijkt me niet toch?
pi_58641804
Jawel, voor de kraamhulp moet je bed namelijk op een bepaalde werkhoogte staan

Die klossen moet ik trouwens nog even gaan ophalen..
Vandaag of morgen maar ff doen
pi_58641899
ja maar krijg je nog wel kraamhulp na een keizersnee? Je blijft toch ongeveer een dag of 5 erna in t ziekenhuis.
Naja mischien zowiezo voor de zekerheid als je eerder naar huis mag ofzo wel slim
pi_58642087
Ik krijg 49 uur kraamzorg, dus ga d'r wel van uit dat ik dan nog kraamzorg krijg ja
Daarnaast kan het aantal uren kraamzorg altijd bijgesteld worden aan de situatie hebben ze me verteld
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:43:40 #28
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58642612
Hoi

ik heb niet alles gelezen.. ben juist terug van de gyn

hier ff verslagje....

Alles is netjes, bloeddruk was 140/78, in totaal vanaf begin nu 5kg300 bijgekomen

Alles zat ook nog netjes dicht vanonder, gyn heeft even gevoeld omdat ik al paar dagen last heb van lage rugpijn en ongikrampen waar ik benauwd van wordt... maar alles is nog netjes daar vanonder...

Met ons beebje ook alles pico-bello... hartje gehoord, maar omdat batterijen bijna plat waren heeft hij nog een echo gedaan... maar was helemaal niet ongerust, want ons meisje stampte netjes verder tegen mijn ribben... Ook heeft hij dan gekeken hoe ons meisje nu lag... 2 weken geleden lag ze nog in stuit... maar nu ligt ze dus met hoofdje naar beneden.... Of het difinitief is wist de gyn nog niet... maar was toch al een goed teken...

Verder nog maar eens bloed moeten laten prikken.... voor het checken van hemoglobine en eiwitzuur ofzoiets....

Dus hier gaat alles netjes...
pi_58642837
Fijn dat alles in orde is Luna
pi_58643082
Mammietje, sterkte vandaag!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:53:17 #31
114177 Diaan73
pi_58643856
Luna wat goed om te horen dat alles goed was bij de gyn

Mammietje succes vandaag!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:36:15 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58647089
Enkele do's en don'ts voor de zwangere dames.

http://www.flabber.nl/archief/024017.php

Onder andere deze, erg actueel.

dinsdag 13 mei 2008 @ 18:11:14 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_58649064
He hallo,
Ben benieuwd hoe het met Mammietje is.Even duimen dat het meevalt.
Hier wat minder nieuws. Ik heb vanochtend best wel wat bruin slijm verloren. Aangezien ik verder nergens last van heb (geen buikpijn), heb ik maar gewoon een tampon in gedaan en afgewacht. Net even gekeken, het is niet veel meer, maar toch. Dus maar even de vk gebeld. Daar kon ik kiezen:
* dringend: bel een vk met dienst op haar 06
* niet dringend: spreek antwoordapparaat in en wij bellen terug.
Heb maar even voor dat laatste gekozen, ben benieuwd of ik dan nog wat hoor vanavond (of moet ik toch die vk met dienst bellen? Vind dat ook zo stom omdat mijn eerste afspraak pas op 18 juni is ). Tja, als het misgaat gaat het mis, met of zonder vk. Maar aangezien ik geen buikpijn heb, hoop ik maar dat het niets is...Duimen jullie mee?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_58649181
Ik duim met je mee hoor mefke
Erg rot zo'n onzekerheid in het begin van je zwangerschap, bah

helaas kan de VK ook niet veel voor je doen, dus je hebt wel de juiste optie in t keuzemenu gekozen
ik hoop voor je dat t bruinverlies snel helemaal over is
pi_58649437
Mefke hopen dat het maar niks is!

Maar is een tampon in doen wel zo verstandig? Volgens mij is dat toch heel slecht
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:36:09 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_58649609
Geen tampon? Waarom zou dat uitmaken? Ik word persoonlijk heeeel sjacho van maandverband, zeker als ik ook nog eens gewoon moet werken... Als je op tijd wisselt lijkt me dat toch geen probleem?? Hmm, ga even google'n
pi_58649701
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:36 schreef mefke79 het volgende:
Geen tampon? Waarom zou dat uitmaken? Ik word persoonlijk heeeel sjacho van maandverband, zeker als ik ook nog eens gewoon moet werken... Als je op tijd wisselt lijkt me dat toch geen probleem?? Hmm, ga even google'n
Misschien ben ik ook wel gewoon in de war hoor. Maar dacht het ooit eens ergens gelezen te hebben. Maar ja dan zou je dus ook geen sex mogen hebben en dat kan natuurlijk niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58649721
mefke..ik duim hard met je mee

een tampon geeft hoger infectierisico dan maandverband,
vandaar voorkeur voor maandverband... maar als je echt vaak wisselt lijkt het me nu niet echt een probleem hoor!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:45:58 #39
100412 mefke79
komt goed!
pi_58649863
dan maar een kleine maat erin en veel wisselen, zal straks eens kijken hoe het er nu voorstaat...want op internet spreekt het elkaar ook allemaal maar tegen. We zien wel..eerst maar eens even wat eten, ik val om van de honger. Doei!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:21:27 #40
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58650640
Ik heb hetzelfde gehad, het duurde een dag of twee en daarna geen last meer van gehad. Ik neem aan dat alles nog gewoon in orde is.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:38:45 #41
100412 mefke79
komt goed!
pi_58651015
Net even nog gekeken, maar niets meer te zien..dus we gaan maar gewoon verder met hopen..meer is er niet te doen, toch? En ik hoop ook dat ik nu wat sneller op echo mag (zou pas op 18 juni zijn).
pi_58651965
Mefke, hoop dat het niks is. Meestal is bruin bloed niet erg, werd mij destijds met Kim verteld. Maar je schrikt er toch van he. Maar als je geen kramp hebt verder, zal het vast meevallen.

Mogen wij ook in het lijstje? 22 december uitgerekend.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:00:17 #43
114177 Diaan73
pi_58652642
Mefke jeetje wat schrikken zeg!! Weet je al wat meer? Ben wel blij voor je dat het bloeden gestopt is.
Make love, not war ☮
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:34:48 #44
100412 mefke79
komt goed!
pi_58653210
Ik weet nog niets meer en ga er ook vanuit dat ik vanavond niets meer van de vk hoor. Als ze morgen bellen en ik even rustig kan overleggen (moet morgen gewoon werken, daar weten ze van niets en dat houd ik graag nog even zo) wil ik vragen of ik deze week een echo mag laten doen. Dan weet je al iets meer. Voel me verder goed (op pijnlijke borsten na dan, maar die heb ik nu -even- graag, weet ik tenminste dat niet alles verloren is...
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:44:24 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58653393
Jullie staan erbij Ingrid.

mefke, wat schrikken zeg, hopelijk kan de vk je gerust stellen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:55:04 #46
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58653581
Mefke ik hoop dat het niks is... en dat je bijde echo een mooi beebje ziet met een kloppend hartje

Ingrid proficiat meid
pi_58653900
Jeetje Mefke, dat is ff schrikken. Hoop dat het meevalt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58654349
LIewella, nu snap ik het wat beter, ook dat ze het onderling willen houden. Maar ja, of ze je ouders kunnen 'verbieden' in hetzelfde hotel te gaan... Lijkt me voor jou juist wel leuk. En het wil toch niet zeggen dat je continu samen hoeft te zijn (met welke groep dan ook?!)

Silmarwen, de eerste curretage was een 'gewone' na 5 weken na de bevalling, met ruggeprik. Toen mocht ik meteen naar huis nadat ik geplast had. De 2e keer was een manuele curretage onder narcose en moest ik -volgens mij- blijven voor de bloedtransfusie, maar had het anders niet echt bezwaar opgeleverd als ik anders na 2 uur naar huis was gegaan. Weet ik niet zeker. Denk dat het er ook aan ligt hoe laat op de dag je gecurreteerd wordt en hoe je er aan toe bent. (Straks es ff googlen!)

Nah... ik ben dus vanmorgen bij de gyn geweest. Mijn gamma-GT was binnen 2 dagen tijd met bijna 100 gestegen, en loopt dus akelig hard op. Ook de alkalische fosfase was nu te hoog. Vind het behoorlijk eng, ligt het nu aan mijn eigen gezondheid of aan de zwangerschap?!
Ze hebben een echo gedaan en er bleek niet zo gek veel vruchtwater te zitten, begreep ik... Verbaast me, want de vorige keer verzoop het kind er nog bijna in?! En... ze heeft me inwendig onderzocht en ik heb al 3 cm. ontsluiting!!! Als het vannacht niet spontaan doorzet (het blijft rommelen af en toe) dan wordt ik MORGEN om 7 uur in het MCA verwacht voor een inleiding! Kon wel janken van opluchting en spanning tegelijk, er ging zoveel door mijn hoofd. Ben bij de vorige 2 ook ingeleid, maar dat was omdat de vliezen al gebroken waren en ze in het water gepoept hadden, dus dan moet het gewoon direct. Dit is zo anders, zo'n gekke gedachte dat je weet dat je er morgen een kleintje bij hebt!!! Vraag me af of ik een oog dicht doe vannacht!
Afijn, jullie weten dus dat je vanaf 8 uur meepuffen mag!
pi_58654507
Fijn Mammietje!
Heel veel succes morgen!
Houdt iemand ons op de hoogte als kleintje geboren is?
pi_58654579
Mammietje succes vannacht en/of morgen! Alvast een aanmoediging
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:48:49 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58654715
Mammietje, spannend!
Morgen is het in ieder geval zo ver!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:54:19 #52
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58654824
Vanavond weer naar de verloskundige geweest, vanmiddag weer flauwgevallen op de PSZ
Aangezien ik toch duizelig bleef, misselijk werd en tintelingen in de vingers heb.
Ik baal hier zo van, voel me zo'n zeikwijf, bij Demi nergens last van gehad op wat maagzuur na en bij deze, alles wat je maar kan bedenken!
Moest ivm prenatale depressie ook weer meer visolietabletten pakken.

Ik voel me zo down nu, wil vrolijk en gezellig doen maar dat is echt moeilijk voor me nu.
Heb last van mijn bekken, harde buiken, rusteloze benen, erg veel maagzuur, flauwvallen, prenatale depr. en nog meer.
Nog "maar" 5 weken (uiterlijk 7 weken) maar voelt voor mij als een eeuwigheid!

De verloskundige zei ook wel dat ik er slecht uitzie nou en ze ziet aan me dat ik op ben, en dat is ook zo.
Is stom genoeg niks voor mij, ben geen zeikerd en ga altijd door en nu kan ik niet.
Zwangerschap is geen ziekte zeggen ze, klopt maar zo voelt het voor mij nu wel.

En wat ben ik toch blij met die lieve vent van me en een schat van een schoonmoeder die vanavond even op Demi moest leten en meteen een was heeft gedaan en nog wat huishouden.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:00:27 #53
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58654959
mammietje, heel veel succes!!!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:04:11 #54
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58655061
Mammietje, succes en sterkte morgen! Lekker spannend, zeg! Ik hoop dat ik ook snel mag, maar wacht liever af tot het spontaan komt .

KD-fotografie, doe maar lekker rustig aan (voor zover mogelijk ) en voel je verder niet schuldig. Jij kan er ook niets aan doen dat deze zwangerschap meer kwalen met zich meebrengt! Sterkte en nog even volhouden
pi_58655178
Mammietje, het MCA ligt hier op een steenworp afstand dus als ik mee moet persen kan ik alvast oefenen voor in oktober!
Succes in ieder geval en morgen heb je je beeb in je armen
pi_58655406
Heel veel succes morgen Mammietje!
pi_58655559
Mammietje wat spannend! Succes voor vanacht of morgen!
pi_58655681
Thanks voor alle gelukwensen. Heb toch wel de zenuwen hoor...
Mrien, ik hoop het zelf snel te kunnen vertellen, misschien vraag ik mijn man of hij onder mijn naam het wil vertellen. Verder ken ik hier niemand i.r.l. tja... of Geppie moet me daar al op komen zoeken!
Grijs, lijkt me ook beter dat je het op een andere manier dan ik doe!
pi_58658171
Oeh Mammietje, daar ga je!

Ik ben vandaag wéér een kilo zwaarder dan gisteren, gaat nu al een paar dagen zo En ik eet nog steeds ongeveer het zelfde. Dus ik begin het idee te krijgen dat het grootste gedeelte toch vocht is...
pi_58658212
mammietje succes vandaag!!!!!!!

De rest reageer ik straks nog op als ik terug ben uit het ziekenhuis (nee er is niets aan de hand, zoonlief moet ff bloedprikken aaaaaahhhhh )
pi_58658221
Even om het hoekje spieken, mammietje, heel veel succes!!!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58658245
Mammietje, succes!!
pi_58658369
Mammietje, heel veel succes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58658703
Mammietje heeel veel succes vandaag!!!

KD wat klote dat deze zwangerschap veel zwaarder is als die van Demi. Ik hoop voor je dat het nog maar 5 weken zijn ipv 7, dat dat dan in elk geval mee mag zitten

Hier gister avond steeds het gevoel dat het vel van mijn buik veel te strak zit en dat trekt helemaal door naar mijn buik, ging me er echt ongemakkelijk van voelen...is nu gelukkig al veel minder maar vraag me wel af wat dat was...heb dat al een paar x eerder gehad maar nog niet zo erg/ lang
pi_58659025
Oe Mammietje!
Of is je kleine er al? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat! Sterkte!

KD, he wat naar allemaal, moet nog vaak denken aan wat er met je gebeurde in de auto. Sterkte met de laatste weekjes!
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:00:10 #66
54772 Silmarwen
pi_58659063
Mammietje, tijd van operatie maakt wel uit volgens mij. Anyways, heel veel succes vandaag, straks lig jij lekker met je beepje in je armen!

KD, wat rot voor je. Vervelend dat je zo niet kan genieten van je zwangerschap en ik kan me goed voorstellen dat je nu echt aan het aftellen bent. Als je maar niet denkt dat het jouw schuld is he, want dit komt puur door hormonen. Ik hoop dat het nog een beetje rechttrekt met de visolie en je wat lekkerder in je vel komt te zitten en anders nog maar 5 weken en idd max 7!

Bla, dat klinkt voor mij als een harde buik eigenlijk. Of dat de baby erg aan de oppervlakte ligt van je huid, dan voelt het bij mij ook super strak, maar maar een klein gedeelte.

Zo naar de gynaecoloog toe om te kijken of er gedraaid kan worden, misschien draaien en anders gok ik zo, de bevalling bespreken want die wordt dan poli-klinisch of een keizersnede. Ben er best zenuwachtig voor, alles komt zo enorm dichtbij. En als het een stuit blijft, Leeloo ligt nog wel in een stuit want het geschop voelt niets anders aan, heb ik hoe dan ook binnen 4 weken de baby al in handen.

In het begin ging alles zo tergend langzaam. De eerste echo, de spanning vanwege het bloedverlies en weer een nieuwe echo, de grens van 20 weken, uitkijken naar de 28 want dan komt alles wel goed, wachten tot vandaag omdat dit de eindtermijn is van in stuit mogen liggen. Er gebeurt zo wonderbaarlijk veel in je zwangerschap en elke denk je "Als ik de zoveel weken maar haal, dan hoef ik mij geen zorgen meer te maken." en volgens mij is dit pas het begin.
pi_58659153
Spannend Silmarwen, ben heel benieuwd of het draaien lukt en hoe alles gaat lopen. In elk geval succes straks!
Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, ineens lijkt alles zo snel te gaan idd..en dat terwijl je in t begin juist steeds roept dat alles zo langzaam gaat. Die 9 maanden gaan zo ontzetten snel achteraf gezien.....

Harde buik, dacht ik eerst ook, maar die houden naar mijn idee maar een paar minuten aan...en dit duurde echt minimaal een uur ofzo. De kleine lag wel heel erg aan de oppervlakte en helemaal bovenin, maar t was wel echt mijn hele buik die straks aanvoelde. Komende week eens aan de vk vragen anders. Dat vergeet ik ook steeds nl, dan heb ik vragen, maar tegen de tijd dat ik een afspraak heb ben ik dat alweer vergeten hihi handig!
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:09:37 #68
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58659201
Mammietje veel succes vandaag meid... en hopelijk vlug je kleintje in je armen
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:13:22 #69
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58659262
kd wat rot meid... doe het maar rustig aan

Sil spannend meid.... het kort af hé... Hier beginnen ook meer en meer mensen te vragen "en nu is het toch niet lang meer hé?" en dan krijg ik kriebels

blablabla ik vergeet ook altijd alles.... héél handig is dat....
pi_58659576
Het MCA dus!? Dat is wel erg dichtbij!! Dus alle positieve vibes komen heel snel je kant op mammietje!
Ik had je nog zo heengebracht ook, ben inmiddels aardig aangepast aan het verkeer gezien ik zo dagelijks m'n ritje naar m'n werk moest maken (maar ik mijd ook liever het nieuwe gedeelte in de spits moet ik zeggen )

Mocht ik tzt aan de gang gaan en naar het zioekenhuis moeten en m'n vriend zit op z'n werk is het heel makkelijk, die werkt namelijk in het MCA Was ook makkelijk met naar de gyn tot nu toe, dan kan ie onder z'n werk gewoon even weg mits er geen belangerijke dingen zijn (zoals de laatste keer; maandafsluiting).

Ik had gisteravond nog naar het MCA gemoeten, voor een voorlichting over bevallen, of althans had er erg graag heen gewild. Maar was het een beetje vergeten, en na m'n werk (zeker gezien het m'n laatste dag voor het verlof was en m'n hoofd daar een beetje vol mee zat), boodschappen doen kwamen we pas weer om 19:10 thuis en het begon om 19:30, dus besloot maar niet te gaan en eerst eens even rustig te eten, en zeker niet te stressen en haasten. Erg jammer, baal ervan maar so be it.

KD; niet te streng zijn voor jezelf, ik vind je hier wel erg weinig 'zeuren' voor wat je intussen allemaal onder de leden hebt. Ik vind het knap van je dat je je zo goed en sterk blijft houden, althans zo komt het op me over.
Ik moet ook nog vaak denken aan het flauwvallen van je in de auto, dat heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt, ook om bij mezelf te blijven stil staan van hoe lang blijft het nog verstandig om auto te rijden?
Fijn dat je schoonmoeder even kon opletten op demi en nog wat dingetjes doet ook!
Veel sterkte voor de laatste weekjes!!

Ik ga vandaag een begin maken met al het babyspul te wassen denk ik.
En gisteren weer een hoop gedraai, intussen ben ik weer het spoor bijster hoe beeb ligt.
Van het weekend/eind vorige week was ze weer met de voetjes naar onder gedraaid zoals ik het voelde, en gisteren dus weer met het hoofdje naar beneden volgens mij, maar inmiddels ligt ze weer anders sinds ze gisteravond weer is gaan draaien.
Ik wordt zelf benauwder als ze met het hoofdje beneden ligt, dus misschien is dat voor haar ook wel ongemakkelijk door kennelijk minder ruimte? Naja een weekje nog en dan echo om nou eens te zien wat ze allemaal doet. Maar voorlopig lijkt ze iig nog alle kanten op te draaien.

En m'n laatste werkdag was eigenlijk heel rustig, maar werd op het einde toch nog behoorlijk hectisch, maargoed, eind goed al goed, en nu maar thuis zitten braaf afwachten
Even een laatste dingetjes-lijstje op stellen met wat er nog moet gebeuren de laatste weken (babykleertjes dus wassen, nog even de slaapkamer afmaken, wiegje in gereedheid brengen, ritje naar de ikea voor nieuw bed etc, beneden alles installeren en verders alles wat nodig is klaar zetten/voorbereiden en nog eens goed boenend door het huis te gaan ).

Ohw en dat met die harde buiken, ik had er van het weekend weer 1 onder de douche, en laatst ook al, absoluut niet pijnlijk, voel er nauwelijks tot niets van, maar gewoon 1 grote ronde ballon wordend. Blijft bizar! (En dus ook geen beeb heel dicht tegen de buikwand, want dat voel ik idd ook weleens, maar dat wordt geen ronde perfecte ballon in m'n buik zeg maar).

en freecell; ik zou gewoon 1 keer in de week op de weegschaal gaan, want per dag kan het bij iedereen gigantisch schommelen. Advies is dan ook standaard vaak om 1maal in de week op het zelfde tijdstip op de weegschaal te gaan staan. En je vooral niet teveel vanaan trekken, ik houd me weinig bezig met de weegschaal, maar de keren dat ik me gewogen heb viel het ook redelijk mee, en qua uiterlijk blijf ik aardig goed in proportie.
Amber Mae
pi_58660474
Zo hier weer terug van bloedprikken, zoonlief heeft geen traan gelaten, ik moest wel even wat traantjes wegpinken, zo trotsben ik op hem!! Hij zat rustig naar die naald te kijken die zijn handje inging. (ze konden alleen in zijn handje een adertje vinden)

KD, balen dat je je zo klote voelt, niets is erger als je geen energie hebt en je zo down voelt. Ik hoop dat de visolie zijn werk doet en je misschien nog even opknapt voor het "echte" werk gaat beginnen. En idd nog "maar" 5 weken. Lijkt een eeuwigheid, maar achteraf zal het hopelijk meevallen.

Sil, voor jouw ook een spannende tijd met je stuitliggende dwarse beeb. Hopelijk is ze gedraaid en anders hoop ik dat ze de beeb nog kunnen draaien. Ook daar hoor je zoveel verschillende verhalen over. Succes in iedergeval en hopelijk heb je goed nieuws.

Freecell, ik zou me niet druk maken over je gewicht. Ik schrok ook toen ik in 4 weken tijd 5 kilo was aangekomen, en nu ben ik 6 weken tijd maar 1 kilo aangekomen. Het kan raar lopen. En zeker met het warme weer kan je aardig wat vocht vasthouden hoor! Geen zorgen maken, pas als de vk het zegt.

Llewella heerlijk dat je zwangerschapsverlof is begonnen. Geniet er maar van!

MCA is hier ook dichtbij hoor dus alle goeie vibes komen zoals Llewella al zei jouw kant op, mammietje!
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:46:40 #72
54772 Silmarwen
pi_58662099
Nou, poeh. Allereerst mag mijn datum naar de 18-de in plaats van de 11-de. De eerste echo stond hoe dan ook vast, aldus de gynaecoloog. De andere echo's lijken een week later omdat ons kindje groot is. Ik ben morgen dus pas 35 weken zwanger.

Over het draaien. Dat gaat hoe dan ook niet gebeuren. De placenta ligt voor en in dit ziekenhuis draaien ze dan niet. Ze vinden de kans dat het mis gaat te groot en als het mis gaat, gaat het meteen heel erg mis, dus er wordt niet gedraaid!

Bevallen met een stuit gaat ook niet gebeuren. Ten eerste omdat Leeloo in een volledige stuit ligt, ten tweede omdat het mijn eerste bevalling is en ten derde omdat het kindje groot is.

Conclusie was, dat als de baby niet draait voor de volgende afspraak die over twee weken is, dat de keizersnede op 12 juni geplanned wordt! De dag dat ik 39 weken zwanger ben.

Ik heb nog wel een tip gekregen van hem over het draaien. Twee glaasjes wijn drinken en vervolgens op je knieen zitten, en je ellebogen op de grond laten rusten. Benen iets wat gespreid, knieen onder je heupen en dan wiebelen met je kont. De wijn is om je baarmoeder te laten ontspannen, het naar voren leunen en wiebelen om de baby er uit proberen te schudden. Dat was tot nu toe de enige oefening/theorie die hij geloofde. Dus dit weekend lekker wat rose drinken. Deze gynaecoloog is een ontzettend leuke vent trouwens, bij hem liepen we ook toen ik een zeer vreemde cyclus had en geen eisprong.

Zo dat was een heel verhaal.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:05:45 #73
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58662411
dank jullie wel allemaal voor de lieve en ondersteunende woorden!

Silmarwen, hopenlijk helpt het en draaid de baby!
Lovelylady, fijn dat het bloedprikken zo goed ging!
Llewella, is er binnenkort dan niet nog zo'n avond waar je naartoe kan?
En dank je wel, vind het erg lief dat je zo over me denkt en wat betreft het flauwvallen achter het stuur, daar denk ik ook nog met regelmaat aan.

Ben erg benieuwd hoe het nu met Mammietje is!

Harde buiken zijn geloof ik ook niet echt pijnlijk (kan wel ongemakkelijk aanvoelen), alleen vaak komen harde buiken samen met voorweeën of indalingsweeën en dan zijn ze wel pijnlijk, tenminste, dat vertelde mijn verloskundige me.
pi_58662448
hihi leuke tip, ik zie t al helemaal voor me
wel apart dat hij je adviseerd 2 glaasjes wijn te drinken

ben je teleurgesteld of valt dat wel mee?
12 juni is wel een mooie datum btw
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:13:19 #75
54772 Silmarwen
pi_58662548
Het enige wara ik over teleurgesteld ben is dat ik minder lang zwanger ben. De kleine pakjes kan ik al wel opbergen. Verder ben ik eigenlijk heel erg opgelucht want ik zat nogal tegen dat draaien op.

En die wijn ja he. Maar het kon geen kwaad meer.
pi_58662670
Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen het draaien opzag ja.
Hebben ze een schatting gegeven van hoe groot de kleine nu is?

hihi naja wel lekker hoor, dit weekend een lekker wijntje
geniet ervan
pi_58663185
Silmarwen wat een leuke tip! Dat is nog eens zwanger en zonder schuldgevoel lekker rosé drinken! Geniet er van joh!

En 12 Juni is het voor je het weet hoor
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:06 #78
146730 R81
Ech wel...
pi_58663852
Even een korte update, het gaat allemaal goed maar er is nog geen baby..
Nerveus
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:32:06 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58663921
Mijn vriendinnetje zou vandaag om 13.00 een ks krijgen vanwege haar in stuit liggen de kindje, is ze al onderweg naar de ok komt er een spoedgeval tussendoor, nu pas ergens tegen 4-en ofzo.
Het is geheel begrijpelijk, maar ik zou er geloof ik wel even van balen.

Ik heb de instructies 2 keer moeten lezen Silmarwen, voor ik begreep wat je nou moest doen. Ik dacht op je hurken en dan je ellebogen op de grond en ik kon me daar niet veel bij voorstellen.
pi_58663938
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:05 schreef KD-fotografie het volgende:

Llewella, is er binnenkort dan niet nog zo'n avond waar je naartoe kan?

8 juli is de volgende, weet niet of ik dat ga halen

En ben nu lijstjes aan het samenstellen, jeetje, schrik! Valt best mee hoor, maar ik krijg er wel de kriebels van het is nog zo kort, maar toch ook weer niet zo kort gezien ik nu 33w4d ben, maar het aftellen is nu toch denk echt serieus begonnen

Sil; nu maar aan de wijn!
Maar wat raar dat de baby groot is maar dat je een week minder ver bent?
Amber Mae
pi_58663957
Silmarwen : Op die dag ben ik exact een jaar getrouwd
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:03:34 #82
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58664480
tap tap tap....
Drop you like an ill, bad habit
pi_58664804
Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent Sil!
Wel vreemd dat ze de datum bijgesteld hebben, dan zijn we nu dus even ver..met een even eigenwijs kind
Lijkt me ook wel even een tegenvaller, je gaat er toch al zolang van uit van ik ben zo en zover uitgerekend, en nu veranderd dat opeens..
pi_58664831
spannend voor Mammietje en man.....

En ben ook wel benieuwd hoe het nu bij Mefke is....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:44:55 #85
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58666118

hoi zus Gefeliciteerd met je zoon!

Ik hoorde net dat mammietje is bevallen van een zoon: Bink
hij is ca 3200 gram en rond 13 uur geboren.

Van wat ik heb gehoord is de bevalling goed verlopen en hoefde ze dit keer niet de OK in.
Moeder en zoon maken het goed en mogen waarschijnlijk vandaag al naar huis.

ik hoop dat het bij ons in juni ook zo snel en goed gaat
pi_58666204
Aah wat fijn dat ze niet de OK in hoefde en dat ze zelfs vandaag mischien al naar huis toe mag

Gefeliciteerd met je zoon Mammietje
pi_58666410
Gefeliciteerd met je zoon, Mammietje, en wat fijn dat het deze keer zo goed gegaan is
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:10:08 #88
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58666604
Mammietje gefeliciteerd met je zoon!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:11:11 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58666625
Mammietje gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je niet de OK in hoefde! (Ik neem dus aan dat de placenta er in 1 moeite door uit is gekomen )

En verder weer ff een voor iedereen die in deze hitte zwanger is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:17:08 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58666716
Jaaa daar is BINK!! geweldige naam gefeliciteerd!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58666717
Gefeliciteerd met je zoon mammietje!!!

Goed te horen dat het allemaal dus toch goed en vlot is gegaan!!!

Ik heb het flauwe vermoeden dat er hier eentje is ingedaald vandaag? Meer druk op m'n liezen zeg maar, meer gewicht naar onderen, ook lastiger met lopen, maar anderzijds prettig dat er niet meer zo'n grote 'ballon' helemaal bovenin zit wat een beetje krap voelde. Toen ik m'n beste vriendin in het winkelcentrum tegenkwam viel het haar ook meteen op dat m'n buik naar beneden was gezakt. En geklep bij de kassa bij AH over hoe het gaat, hoelang nog etc
Amber Mae
pi_58666748
mammietje gefeliciteerd met je zoon
mama van 3 kids!
pi_58666921
gefeliiiiiiiiiiiiiiii
pi_58666933
Mammietje gefeliciteerd met je zoon!
En wat fijn dat je de OK niet inhoefde en vandaag ook al naar huis, wat goed!
pi_58667055
Mooie dag! Van harte met Bink
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 16:40:13 #96
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58667076
Bink
Gefeliciteerd Mammietje en gezin met deze goede afloop van een pittige zwangerschap!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:47:11 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_58667228
Mammietje! Het zit erop! Je hebt de klus geklaard! Je eigen Bink is er
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58667383
Gefeliciteerd met Bink Mammietje!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58667477
Mammietje!! Gefeliciteerd met je zoon!
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:01:27 #100
105850 Fuente
mamamuts
pi_58667538
Mammietje, van harte gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
pi_58667789
Gefeliciteerd met de geboorte van Bink!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:47:51 #102
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58668401
Mammietje wat fijn dat alles goed is gegaan! Gefeliciteerd met je zoon Bink
Saartje
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:55:31 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58668515
Mammietje, gefeliciteerd!
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:32:26 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58669201
Gefeliciteerd met jullie zoon!

Wat fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk ben je nu weer lekker thuis, zoals je het 't liefste wilde.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 18:43:26 #105
43556 miss_dynastie
pi_58669390
Van harte mammietje!
pi_58669646
Joehoe een zoon voor Mammietje!
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:04:40 #107
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58669883
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie Bink! Hoera!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:10:31 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58670018
Gefeliciteerd, Mammietje!!! Bink, stoer en leuk!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:12:40 #109
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58670069
super zeg, gefeliciteerd!!!
pi_58670172
En er is weer een Z&G beeb! Gefeliciteerd Mammietje!
pi_58670247
gefeliciteerd met Bink
pi_58670697
Gefeliciteerd met Bink
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:45:10 #113
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58670850
Gefeliciteerd met Bink, Mammietje
pi_58671000
Mammietje van harte met Bink
Fake it till you make it...
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:53:07 #115
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_58671018
Mammietje, gefeliciteerd met je zoon!!

Wat ben ik blij dat alles goed is gegaan!!! Hopelijk heb je een fijne kraamtijd.

Geniet ervan!!!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:03:04 #116
100412 mefke79
komt goed!
pi_58671210
Allereerst: Mammietje, van harte met je stoere zoon! (althans, ik vind het zo stoer klinken die naam).

Hier is ook alles oke, voor zover ik nu weet. Contact gehad met de vk vandaag (want gisteren liep spreekuur nogal uit en was het zo laat dat ze niet meer wilde bellen) en ben redelijk gerustgesteld. Zo lang er niet meer is, is er niets aan de hand en moet ik gewoon afwachten. Heb ook niets meer gezien vandaag (ondanks de 20 keer dat ik naar de plee gelopen ben). Voel me ook gewoon nog steeds erg zwanger. Kan mijn ogen niet openhouden, val uit om niets, heb enorm pijnlijke borsten en littekens. Vooral dat laatste is echt vervelend, ik weet ook niet goed wat ik daar mee aan moet. Het zijn de inwendige littekens van mijn borstoperatie die nu meerekken. Zelfs paracetamol helpt daar niet tegen weet ik uit ervaring, dus het heeft niet eens zin om ze te slikken. Voorlopig dus rustig hier, gelukkig!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:03:15 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_58671215
Mammietje en Mammietjeman van harte met jullie zoon: Bink

Randy en Tinka, met jullie broertje..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:18:19 #118
114177 Diaan73
pi_58671471
Mammietje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Bink!! En nu lekker genieten.

Mefke, wat fijn dat je vandaag geen last meer hebt gehad en gerust gesteld bent
Make love, not war ☮
pi_58671488
Er is een klein Binkie geboren! Gefeliciteerd Mammietje en man met jullie zoon
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_58671581
Welkom op deze wereld Bink! Gefeliciteerd met jullie zoon!
Wat een ontzettend leuke naam
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Jubileum moderator woensdag 14 mei 2008 @ 20:31:55 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58671710
Mammietje gefeliciteerd met Bink

Mefke fijn dat je weer iets gerustgesteld bent nu, sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:31:56 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58671711
Ik vind Bink ook een erg leuke naam!

Van harte Mammietje!
Hopelijk kun je een beetje op je gemak herstellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58671839
Mammietje gefeliciteerd met jullie zoon Bink!!!!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:43:46 #124
57497 happyme28
I'm so happy
pi_58671959
Bink, welkom op deze wereld en wees lief voor Mammietje en Pappatje Gefeliciteerd!
pi_58672324
Mammietje gefeliciteerd met Bink!!!
pi_58672360
Mammietje, wat fijn dat je niet de OK in hoefde, zal ook een hoop narigheid gescheeld hebben, heerlijk!!
Gefeliciteerd met je zoon Bink, harstikke leuke naam! En nu lekker genieten en uitrusten..
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:08:35 #127
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58672500
Jeuj!!! Bink is geboren!

Gefeliciteerd en wat fijn dat je niet naar de ok hoefde Mammietje!

Llewella, als je wil kun je misschien een losse afspraak maken voor een rondleiding met het ziekenhuis? Ik heb dat ook gedaan, omdat ik de eerstvolgende dag niet kon.
We hebben toen met een verpleegkundige een rondje gemaakt en ik heb vragen kunnen stellen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:44:19 #128
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58673269
Mammietje, gefeliciteerd hoor met jullie zoon Bink!

Mefke, fijn dat je gerustgesteld bent
18-11-2008 Maarten Alexander
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:45:22 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_58673289
mammietje van harte met je zoon Bink
stormy waters...
sailin'
pi_58673400
Mammietje, van harte !!
pi_58673578
Mammietje van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en voor de postende oom ook van harte uiteraard!
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:16:16 #132
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58673942
Faja Dank je, voor de felicitatie en natuurlijk ben ik trots ben ook erg blij dat het zo goed is gegaan. Want ik weet dat Mammietje er toch wel tegenop zag.

Ik heb haar vanavond nog even gebeld en toen was ze gelukkig alweer thuis (Y)
Nu maar weer aansterken en genieten van de kraamtijd.

Misschien dat ik hier af en toe nog wat mee babbel want 28 juni 2008 zijn wij aan de beurt.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:35:08 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58674366
Mammietje gefeliciteerd met Bink
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:42:30 #134
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58674577
Pinkelmeisje heeft haar pinkelbaby vandaag aan de wereld getoond
Ze heet Robbin
Saartje
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:49:54 #135
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58674744
Jaaaa, nog een kleintje!

Wat een mooie naam, Robbin! Gefeliciteerd Pinkelmeisje!
pi_58674942
Gefeliciteerd Mammietje en Pinkelmeisje!!!
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:00:35 #137
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_58674980
Mammietje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Bink. Ome Pmponer, ook van harte!

Pinkelmeisje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Robbin. Tante Maneki, ook van harte!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:42:00 #138
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58675773
Mammietje gefeliciteerd met Bink!

Maneki gefeliciteerd met je nichtje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 23:54:42 #139
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58675970
Robbin
Gefeliciteerd mama Pinkelmeisje en tante Maneki!
Wat past de naam trouwens mooi bij Charlie.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:34:37 #140
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58676533
Pinkelmiesje, jij ook van harte gefeliciteerd!!!!
Tante Maneki ook uiteraard.
pi_58677849
pinkelmeisje gefeliciteerd met robbin en maneki jij ook
mama van 3 kids!
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:03:23 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58677866
Van harte met je tweede dochter, Pinkelmeisje!
En Maneki gefeliciteerd met je nichtje!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58677927
Alle nieuwe mama's gefeliciteerd!
Ik wil ook graag hier mee komen praten.
De uitgerekende datum is zoals het er nu naar uit ziet 7 januari 2009. Vooralsnog niet veel last van kwaaltjes. Ik vind het echt verschrikkelijk spannend allemaal maar we wachten allemaal maar af wat er komen gaat. Gelukkig lurk ik al een tijdje mee hier dus dankzij Fok weet ik al veel Wel leuk dat er al best wat dames zijn die ook rond de eerste week van januari uitgeteld zijn.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:20:52 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58678003
Welkom Estrys!

Maneki, gefeliciteerd met je nichtje!
pi_58678043
Pinkelmeisje gefeliciteerd met de geboorte van Robbin.
Tante Maneki, ook gefeliiiiiii!
pi_58678217
Estrys welkom
Maneki gefeliciteerd met je nichtje

Ik heb sinds gister steeds ongi buikpijn die doortrekt naar mijn benen en rug, gister werd er ik zelfs een beetje misselijk van :S
Vanacht werd ik wakker met nog steeds buikpijn en een enorm brandend/drukkend gevoel van onder..Dat is nu gelukkig weg maar heb wel nog af en toe beetje kramp in mijn buik...
Ben normaal niet zo'z zeur als t om pijn gaat, maar hier werd ik wel een beetje onrustig van
pi_58678247
Oeh Bla, daar zou ik ook onrustig van worden!
Misschien indalen? (ik roep maar wat)
Als je er onzeker van wordt, gewoon even de vlos bellen!
pi_58678338
Ja indalen was ik ook aan t denken, maar ik voel dr nog zo hoog dat ik me afvraag of dat wel kan dan.

Als ik vandaag weer dat drukkend gevoel krijg mischien idd maar even de vk bellen, mischien kan ze me dan gewoon zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen en ben ik wat geruster hihihi
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:58:35 #149
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58678365
mammietje een hele dikke proficiat met de geboorte van jullie zoontje

Welkom Estrys!

pinkelmeisje gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje

Blabla dat heb ik dus ook sinds vorige week vrijdag.. heb dit aan de gyn voorgelegd... hij heeft toen meteen gekeken of het vanonder aan het verstrijken-opening was maar dat was nog niks van te zien... dus toen zei hij idd dat het waarschijnlijk beebje is die aan het indalen is...

Intussen heb ik vannacht haast niks geslapen beebje heeft héél de nacht zitten feesten... de eerste keer dat het echt zo'n pijn deed niet normaal....

[ Bericht 6% gewijzigd door lunastar op 15-05-2008 09:04:51 ]
pi_58678440
Voel jij de baby ook echt lager nu Luna?
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:05:42 #151
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58678461
ik voel ze nu laatste dagen tegen mijn navel stampen.. héél af en toe stampt ze nog precies onder mijn ribben.... maar die navel is nu haar favo-plekje...
pi_58678557
hm ik heb het idee dat ik dr nog steeds evenhoog voel als normaal, maar aangezien ze nogal draaierig is hoeft dat niet altijd op dezelfde plaats te zijn, dus kan ik niet goed vergelijken
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:16:37 #153
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58678637
hier ook een draaikont hoor.... vannaacht goed ondervonden....

maar die navel is nu sinds laatste week echt favo-plek
daarvoor heeft ze altijd in stuit gelegen en was mijn blaas haar plekje

ik ga nu wat rondwaggelen nog wat shoppen nu het nog kan....
pi_58678976
Pinkelmeisje gefeliciteerd!!!

Qua indalen, heb dus sterk het vermoeden dat dat gisteren hier is begonnen.
Hier niet echt pijn, maar wel meer druk op m'n liezen en bekkenrand zeg maar sinds gisteren, maar niet op de vagina of baarmoedermond. Afentoe een steek in m'n linkerlies.
Beeb ligt wel lager, maar gisteravond lag ze toch weer vrij hoog. En nu weer lager
Er wordt hier ook niet meer op de blaas getrapt, maar boven, of ribben, of bovenin de buik, voornamelijk rechts.
Ik weet niet of het daadwerkelijk indalen is, dat zullen we volgende week woensdag wel horen. Had eigenlijk verwacht dat je dat duidelijker zou voelen en meer druk van onderen zou geven, maar dat valt dus wel mee met wat ik voel. Het is meer dat ik minder druk van boven heb, niet meer zo'n overvolle buik tegen m'n maag aan waar ik ook benauwd van werd.
Amber Mae
pi_58679498
Gefeliciteerd met je dochter, Pinkelmeisje!
En Maneki gefeliciteerd met je nichtje!!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:26:22 #156
54772 Silmarwen
pi_58680117
Mammietje gefeliciteerd! En wat super fijn dat je niet onder het mes hoefde, nu herstel je vast veel sneller en is je "laatste" bevalling tenminste een beetje "normaal" verlopen!

Hij heeft me niet verteld hoe groot het kindje is, dat zal ik volgende keer zeker vragen.

Llewella, omdat het kindje groot is, lijkt het alsof ik een week langer zwanger ben. De datum is dus steeds een week eerder geweest hierdoor, terwijl de baby alleen groot is. Dus nu ben ik een weekje naar achteren toe geschoven. (Of is dat nou naar voren, ik raak altijd in de war met voor en achter in data.)

En Mrien, hop aan de wijn en schudden met je kont.

Ik neem vanavond een glaasje wijn, we gaan uiteten bij het restaurant waar we 2 jaar geleden ons huwelijk hebben gevierd.
pi_58680152
Pinkelmeisje gefeliciteerd met je dochter! Robbin, wat een mooie naam!
pi_58680551
Hier word er meestal in de blaas/ achter mijn schaambeen of in mijn zij getrapt of gefriemeld
Ik ben wel al een paar dagen niet meer zo benauwd geweest bedacht ik me net...
Buikpijn lijkt nu trouwens zo goed als weg

Wat leuk Silmarwen, veel plezier vanavond!!
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:56:55 #159
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58680697
Hartelijk gefeliciteerd, Mammietje! Daar is'ie dan eindelijk... het is inderdaad een stoere naam! Nog nooit gehoord overigens, het woord wel, maar niet als naam. Echt origineel!

Pinkelmeisje en Maneki, gefeliciteerd met dochter en nichtje! Robbin, volgens mij is dat 'roodborstje' in het Engels, k vind het zo'n lieve naam!
pi_58681293
Mammietje, gefeliciteerd met Bink. Wat een lieve, stoere naam!

Pinkelmeisje, gefeliciteerd met je dochter Ook al zo'n leuke naam
Enne Maneki, jij gefeliciteerd met je nichtje!
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:04:52 #161
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58682166
Mammietje, van harte gefeliciteerd met jullie Bink! Fijn dat het allemaal meegevallen is.
En Pmponer, bedankt voor het melden en natuurlijk ook gefeliciteerd (met neefje en jullie zwangerschap)!

Pinkelmeisje, gefeliciteerd met Robbin en Maneki, gefeliciteerd met je nichtje!

Hier is alles nog steeds rustig. En hoewel ik wel klaar ben voor de bevalling (eindelijk ), is het misschien wel handiger als het nog een paar daagjes uitgesteld wordt. Mijn man is namelijk nu ziek . Hij heeft een keelpijn, hoofdpijn en koorts. Zo kan hij mij niet naar het ziekenhuis rijden... Maar als het wel nodig is, verzinnen we er wel wat op.
Vanmiddag mag ik weer naar de verloskundige.
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:08:56 #162
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58682227
Hier is idd ook de volle gevoel en benauwdheid minder... maar nu waggel ik dus echt rond...
Heb dus ook lichtte druk op blaas en precies ook op mijn eierstokken... maar zal wel iets anders zijn....

Spannend grijs... en als het zover is zal je ventje zich meteen wel beter voelen
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:19:37 #163
4177 Jojogirl
pi_58682440
Pinkelmeisje van harte met je meisje
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:19:59 #164
114177 Diaan73
pi_58682450
Pinkelmeisje van harte gefeliciteerd

Vanmorgen kregen we nieuws: ben weer tante geworden Gisterenavond is mn schoonzusje bevallen, even tussen de bedrijven door, ze liep om kwart voor 9 nog bij ToysRus en is om kwart voor 12 bevallen. Een jongetje, Kick, 51 cm - 4040 gram.
Make love, not war ☮
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:33:21 #165
54772 Silmarwen
pi_58682682
Ik snap de naam Kick niet zo goed... Ik moet dan steeds aan Southpark denken en "Kick the baby!" en sowieso het woord "schop".

donderdag 15 mei 2008 @ 12:40:16 #166
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58682820
Proficiat met je tante-schap... is idd een vlotte bevalling geweest
pi_58683002
Gefeliciteerd Pinkelmeisje met de geboorte van Robbin!!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:05:11 #168
114177 Diaan73
pi_58683233
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 12:33 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap de naam Kick niet zo goed... Ik moet dan steeds aan Southpark denken en "Kick the baby!" en sowieso het woord "schop".

Kick van der Val is een oud-speler van FC Twente en mn broertje is fervent Twente-supporter. Hun andere zoon heet Storm, en ze vonden de namen ook mooi bij elkaar staan.
Ik vind het wel een leuke/aparte naam. Ik vind het leuker dan Storm. Maar namen dat is ook zooo persoonlijk.
Make love, not war ☮
pi_58683427
Pinkelmeisje gefeliciteerd!
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:23:25 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58683520
Is het niet ook een stripfiguur? Kick van der Veer oid?
Of verzin ik dat nu zelf.
pi_58683547
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Is het niet ook een stripfiguur? Kick van der Veer oid?
Of verzin ik dat nu zelf.

Dat is een man die het programma andermans veren prestenteert op tv.
Maar die man is wel een beetje een karikatuur van zichzelf dat klopt
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:34:18 #172
54772 Silmarwen
pi_58683704
Diaan, dat is absoluut waar! Nog gefeliciteerd trouwens, dat wa sik helemaal vergeten. Ik heb dus alleen een hele rare associatie met de naam Kick, en ik was deze naam pas nog ergens tegen gekomen, dus het viel extra op.
pi_58683725
Diaan gefeliciteerd met je neefje
mama van 3 kids!
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:44:43 #174
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58683848
Kick Wilstra

Heerlijk outdated strips .
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:47:39 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58683895
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 13:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is een man die het programma andermans veren prestenteert op tv.
Maar die man is wel een beetje een karikatuur van zichzelf dat klopt

Nou ja, iig bestaat hij dus wel, dat scheelt al weer.

GI!! Held!
Okok... ik had het niet helemaal goed, maar toch... ik was in de buurt!

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 15-05-2008 13:57:31 ]
pi_58684158
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik echt niet weet hoe mijn banjer ligt in me buik. Ik vind het knap hoe meiden hier op het forum precies kunnen vertellen hoe hun beeb ligt.
Ik snap er werkelijk de ballen nie van.

Verder voel ik me zacht uitgedrukt ellendig, na een telefoontje met de winkel die zegt dat er niets met mijn laptop aan de hand is terwijl ie &*^%$^&* 7 keer in een uur is uitgevallen. (hij is al 2 keer eerder gerepareerd door toshiba zelf) Kan ik verdorie helemaal weer naar Alkmaar rijden omdat stomme ding op te halen. Wedden dat zodra ik hem weer thuis heb hij weer uitvalt. Zeg maar dag met je handje naar een nieuwe laptop of je geld terug
Zullen de hormonen wel zijn, een probleem is een probleem, kan ik toch niets aan doen dat die gasten niks kunnen vinden?
pi_58684649
Lovely dat is idd ontzettend klote, kan er ook absoluut niet tegen als iets niet lijkt te werken en anderen dan zeggen dat er niks aan de hand is. Kan dan ook vreselijk uit mijn slof schieten

vraag je je af of ze hem daar ook gewoon hebben laten draaien om te kijken of ie niet uitvalt en dan ook met of zonder adapter aan (gelijk aan jou situatie)
stelletje eikels

en over de ligging van de beeb...soms twijfel ik ook hoor...maar t hoofdje voel je over t algemeen heel goed en t ruggetje ook...ga anders maar eens met opgetrokken knieen op bed liggen en gewoon eens zachtjes in je buik drukken zoals de vk dat ook doet, uiteindelijk voel je een hard balletje ergens, dat is waarschijnlijk t hoofdje
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:37:46 #178
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58684698
LovelyLady, weet je zo uit je hoofd waar de inlaat van de ventilatie zit? Als die aan de onderkant zit, en je hebt hem op een zachte ondergrond staan, wordt de laptop te warm omdat hij geen (of te weinig) lucht meer kan aanzuigen. En dan valt ie uit. Als ze in de winkel dat ding op een harde ondergrond zetten zodat er wel voldoende lucht bij komt, hebben zij dat probleem inderdaad niet...
pi_58684937
Oke sorry dat dit zo offtopic gaat hoor:
Inmiddels is de situatie wel wat verzacht, toshiba gaat de laptop daar ophalen en kijken wat zij er mee kunnen. Tot nu toe vind ik de service van hun beter dan van die hele ***winkel. Het schijnt dat de winkel een heel a4tje! aan testen hebben gedaan, dus het zal wel.
DolleMina, hier staat ie gewoon op tafel en dus is dat het probleem niet. (hij valt uit, maar de powerknop accuknop en voedingskabelknopje blijft branden. Ik blijf voor velen gewoon met msn op online staan... Het lijkt alsof in een soort van schermbeveiliging gaat maar krijg em dan niet meer aan de praat.) Dus laptop gaat voor de 3e keer naar toshiba. En dat ding is dus nog geen half jaar oud (27-12-07 gekocht, was kerstkadootje van vriendlief)

sorry meiden... ontopic again... de rest die wil reageren op me verhaal doe dan maar pm... wil verder geen gezeur krijgen dat ik teveel offtopic ga
Hier gieren dus de hormonen door je lijf en ben ik zo'n beetje de onredelijkheid zelve. Kan er nu wel weer een beetje om lachen aangezien ze er toch nog wat aan doen...

En blabla soms voel ik wel eens zoals de vk het doet maar soms krijg ik dan een schop of een bokshandje terug en krijg ik het idee dat hij het helemaal niet leuk vind. En soms voel ik, en dan is het hard... meer kan ik er niets van maken, hoofdje, rug, kont, voor mijn part kan het van alles wezen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2008 14:53:01 ]
pi_58685069
als je volgende keer naar de VK gaat zou ik gewoon eens vragen of ze samen met je willen voelen
deed ze bij mij ook en dan ineens voel je het verschil
voelde het afgelopen x zelfs beter als de VK want zij dacht dat t kontje boven lag, maar ik wist zeker dat t dr hoofde was en toen ze via een echo ging spieken bleek ik gelijk te hebben

en je hebt een pb
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:16:38 #181
54772 Silmarwen
pi_58686485
Nou ik weet dat de baby met het hoofd boven ligt en de voeten onder door de echo. Daardoor weet ik nu wat ik moet voelen. Bovendien voel je daadwerkelijk een rond bolletje net onder mijn ribben en voel ik heel veel gestamp naar onderen en dat is nogal gevoelig. Soms heb ik echt het gevoel dat er straks een voetje ergens uitsteekt.
pi_58689831
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:16 schreef Silmarwen het volgende:
Nou ik weet dat de baby met het hoofd boven ligt en de voeten onder door de echo. Daardoor weet ik nu wat ik moet voelen. Bovendien voel je daadwerkelijk een rond bolletje net onder mijn ribben en voel ik heel veel gestamp naar onderen en dat is nogal gevoelig. Soms heb ik echt het gevoel dat er straks een voetje ergens uitsteekt.
Hihi moest ineens denken dat vriendlief daar beneden bezig was en aangezien banjer vrij laag ligt schrok mijn vriend inene van de bult die vlak voor zijn neus omhoog kwam (waarschijnlijk een voetje)
We lagen natuurlijk allebei helemaal dubbel. (en duurde het even voor we weer verder konden )

De VK heeft de laatste keer wel laten voelen hoe en waarom en toen lag het hoofdje boven en ja ik kon voelen dat het "iets" was (zijn hoofdje dus) Maar als ze verteld had dat het een kont was had ik haar ook gelooft. Eigenlijk zal het me een worst wezen zolang mijn voorgevoel straks maar afneemt. Heb geen zin in een stuitligger dus kind mag van mij wel lekker gaan indalen.... maarja als het allemaal zo makkelijk zou gaan..... hadden wij volgens mij het baren aan de man overgelaten

Blabla bedankt voor je PB

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2008 19:25:54 ]
pi_58690014
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 19:20 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Hihi moest ineens denken dat vriendlief daar beneden bezig was en aangezien banjer vrij laag ligt schrok mijn vriend inene van de bult die vlak voor zijn neus omhoog kwam (waarschijnlijk een voetje)
We lagen natuurlijk allebei helemaal dubbel. (en duurde het even voor we weer verder konden )

hahaha, dat lijkt me inderdaad zeer lachwekkend ja
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:31:53 #184
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58691267
Pinkelmeisje, gefeliciteerd met jullie dochter Robbin
Estrys, van harte welkom hier!
Diaan, gefeliciteerd met je neefje Kick!
Lovely of althans je baby!
  donderdag 15 mei 2008 @ 21:03:25 #185
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58691903
Pinkelmeisje en Maneki, gefeliciteerd met jullie dochter en nichtje Robbin!

Estrys, proficiat met je zwangerschap!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58693182
UH over wijn gesproken (Ik zag Sil die vanavond een wijntje neemt vanwege haar anniversary )
Heb morgen een etentje alvast ter ere voor mijn verjaardag en ik zou er best 1tje lusten. Ben al niet zo'n onwijze bodemloze put die van alcohol houdt maar een wijntje op zijn tijd is soms best lekker. Tenzij je smaak verandert is door de hormonen en je het onwijs goor vind.
Van de week had ik er nog zo'n trek, samen met een sigaret in toen het zulk mooi weer is. Heb de hele zwangerschap geen druppel gedronken en ben ook al 9 maanden gestopt met roken
Krijg je juist niet de aandacht als je als zwangere vrouw in een restaurant zit en een wijntje besteld? En is het verstandig?
pi_58695379
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:02 schreef LovelyLady het volgende:
Krijg je juist niet de aandacht als je als zwangere vrouw in een restaurant zit en een wijntje besteld? En is het verstandig?
Dat vroeg ik me laatst ook af op het terras, ik had zóóó'n trek in een witbiertje. Uiteindelijk heeft mijn vriend een witbiertje besteld en ik heb twee slokken genomen. Al kijkend of het niemand op zou vallen
Dan kan je het beter niet doen want dat drinkt ook niet lekker. Tja en of het verstandig is...de een zegt dat zelfs één glas wijn al schadelijk is voor het kindje en sommigen zeggen weer dat het geen kwaad kan. Ik doe het maar niet meer voor mijn eigen gemoedsrust.
pi_58695772
Ben ik er eindelijk klaar voor om mijn nieuwtje hier te melden, blijkt er een oompie mee aan de haal te zijn gegaan!

Maar het klopt bijna, ik heb een zoon ter wereld geworpen met de naam Bink!
Nou hoeft ie zijn naam alleen nog maar eer aan te gaan doen! Maar als ik hem vergeleek met de andere baby's op zaal, gaat dat wel lukken! (En dat ie ook nog eens de leukste was, spreekt vanzelf! )
Hij woog alleen 3700 i.p.v. 3200 gram, en dat voelt toch anders van onderen, PMPonertje!

Hoewel het me gigantisch tegenviel (wat doet het auwww, hoe kon ik dat vergeten?! ) was dit voor mijn doen een perfecte bevalling! Die 99% kans dat ik de OK in moest genegeerd en die 1% kans gegrepen! Ennn... zelfs geen hechtingen!
Wel heel pittige naweeën overigens en alles tussen knieën en borsten voelt alsof er een vrachtwagen overheen gereden is. Maar Bink doet het prima, hij drinkt goed, slaapt veel en Randy en Tinka vinden hun babybroertje geweldig! (Nog wel! ) Hij plaste tot nu toe niet of nauwelijks, maar had vanavond gelukkig eindelijk een duidelijke plasluier!
Huilen kan ie ook goed trouwens, dus ik ga maar eens naar boven om manlief af te lossen!

Ow, Modjes... mag PMponer in het lijstje? Kan ie ook de stress beleven van bovenaan staan!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:02:03 #189
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58696175
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 23:45 schreef Mammietje het volgende:
Ben ik er eindelijk klaar voor om mijn nieuwtje hier te melden, blijkt er een oompie mee aan de haal te zijn gegaan!

Maar het klopt bijna, ik heb een zoon ter wereld geworpen met de naam Bink!
Nou hoeft ie zijn naam alleen nog maar eer aan te gaan doen! Maar als ik hem vergeleek met de andere baby's op zaal, gaat dat wel lukken! (En dat ie ook nog eens de leukste was, spreekt vanzelf! )
Hij woog alleen 3700 i.p.v. 3200 gram, en dat voelt toch anders van onderen, PMPonertje!

....

Ow, Modjes... mag PMponer in het lijstje? Kan ie ook de stress beleven van bovenaan staan!
Het was niet de bedoeling om aan de haal te gaan met het nieuws maar er werd naar mijn idee wel met je mee geleefd dus ik dacht ik meld het even en die halve pak suiker maakt dat nou echt zo'n verschil

Maar jij bent er mooi doorheen gerold ik hoop dat het bij ons ook zo goed gaat, enne ik moet eerlijk bekennen dat ik erg blij ben dat ik niet het zware werk hoef te doen. C. ziet er wel tegenop maar omdat het waarschijnlijk nog zover weg is leeft ze nog niet met die spanning. Vanaf morgen wel met zwangerschapsverlof dat is wel lekker. O ja nog bedankt voor de kleren die je niet meer nodig hebt er zit wel wat tussen wat hier wel van pas komt!

Het ledikantje is vandaag voor de laatste keer gelakt, dus die kan morgen of dit weekend in elkaar, dan lijkt het kamertje alweer wat meer af. Nu alleen de commode nog dan zijn alle grote spullen klaar.
pi_58696531
Oompie Poner: Jij mag dat hoor! Was wel grappig, je had mijn verbaasde gezicht moeten zien!
En over dat halve pakje suiker... wacht maar tot die paar pakken suiker jou straks uit je slaap halen eind juni!
Mooi dat alles bijna af is... Opa krijgt het nog druk deze week, want de commode moet natuurlijk wel voor volgende week donderdag af zijn! (Voor de anderen: Opa en Oma gaan hier in de buurt een huisje huren om mij nog een weekje versterking te komen brengen nadat de kraamzorg weg is! )

Moet jij trouwens niet naast haar liggen met een computerspelletje?!
Owgottt... ik ben helemaal vergeten te bellen vandaag...
  vrijdag 16 mei 2008 @ 07:09:06 #191
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58698668
hehehe, de visite was net weg
C is niet boos hoor alleen teleurgesteld.....

nou ja dat valt ook wel weer mee, we snappen dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt dan daaraan te denken. en het voordeel is dat die doorgeefkabouter gewoon in hhw blijft
enne dat over uit mijn slaap halen ben ik niet bang voor zoveel slaap ik al niet meer

edit: FUKC die kabouter is hier nog, nou ja is ook een leuk kraamkado

[ Bericht 9% gewijzigd door pmponer op 16-05-2008 07:18:04 ]
pi_58698922
Mammietje, wat lekker dat alles goed gaat!
Ook heerlijk dat Opa en Oma nog even in de buurt blijven om versterking te kunnen geven. Hopelijk knap je lekker op! Wat een opluchting dat alles zo goed gaat zeg!
Post je gauw even een foto van je Bink?
Even kijken of ie zijn naam waar kan maken natuurlijk

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2008 08:05:03 ]
pi_58699164
Mammietje fijn om te horen dat alles goed gaat Zelfs geen hechtingen, daar wil ik ook wel ergens voor tekenen

En idd willen we natuurlijk een foto van jou Bink
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:43:29 #194
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58699260
Mammietje, heerlijk te horen dat het goed met je gaat

Ik heb vannacht voor het eerst gedroomd over de baby, ik was bevallen van een ieniemienie kindje (meisje) en op gegeven moment wilde het kindje drinken (lag bij haar oom en begon naar zíjn tepel te zoeken en te smakken). Ik dus het kindje aangelegd, maar het was erg lastig, want ik was gelijk aan het kolven en het mondje van de baby was zo klein dat het nauwelijks om mijn tepel paste
Op een gegeven moment dronk ze goed maar ging ze voor het eerst poepen... in het flesje van de kolf
Nou ja, een lang verhaal, maar gewoon zo apart...
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:48:49 #195
3011 E.T.
pi_58699331
Over alcohol.. het stoppen van bewegingen door de baby tijdens een glas wijn, was voor mij meer dan reden genoeg om het niet te doen
quote:
Bewezen is dat de baby, bij gebruik van één tot twee glazen alcohol, gedurende langere tijd stopt met het maken van ademhalingsbewegingen. Nu haalt een baby in de baarmoeder niet echt adem, hij krijgt zijn zuurstof immers via de placenta, maar de adembewegingen die hij maakt zijn wel nodig om de longen goed te laten ontwikkelen.
Bron
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:51:18 #196
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58699350
Over het drinken van alcohol, de gynaecoloog zal toch wel weten wat er allemaal aan de hand is en raadt dat vast niet aan zonder een goede gefundeerde mening over het geheel.

Het is niet zo dat we het van een 'grootmoedersfabeltjes' site hebben afgehaald of dat we het op eigen beweging doen.

Als ik de bronsite van ET doorlees staat er overal dat het bij dagelijks gebruik vooral problemen kan veroorzaken. Nou probeer ik echt niet te predikken dat alcohol gewoon gedurende de gehele zwangerschap kan. Dat is namelijk niet zo. Maar als een gynaecoloog zegt "Drink maar wat glazen wijn om de baarmoeder te laten ontspannen en doe een tijdje die oefening, dan heb je kans dat het kindje uitzichzelf draait." Dan geloof ik de beste man.

[ Bericht 42% gewijzigd door GI op 16-05-2008 09:01:56 ]
pi_58699427
Ik snap zelf ook wel dat als je met regelmaat alcohol drinkt het slecht is voor de baby, maar als er verder geen complicaties zijn, er geen groei achterstand is 1 glaasje toch geen kwaad kan?
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik de VK kan bereiken, normaal hebben geen spreekuur op vrijdag maar wel tussen 1 en 2 dat je kan bellen voor vragen of afspraken verzetten e.d.
pi_58699462
Nee idd als de gynaecoloog het adviseerd zou ik het ook wel doen, je mag aannemen dat hij weet waar hij het over heeft

Maar ik zou het daarintegen dus nooit doen zonder dat zo iemand met het adviseerde, puur en alleen omdat ik zin had in een wijntje.
pi_58699756
Als het advies van een geneacoloog is om 1 of 2 glaasjes wijn te drinken om de baarmoeder te ontspannen en daarna een oefening te doen die ervoor zou kunnen zorgen dat het kindje alsnog draait, waardoor een keizersnede kan worden voorkomen, lijkt mij dat een advies om op te volgen.
Om dan te zeggen: dat zou ik nooit doen want dan worden de ademhalingsbewegingen een tijdje stopgezet en daardoor de ontwikkelingen van de longen vind ik erg kort door de bocht. Bij een keizersnede wordt sowieso een week voor de uitgerekende datum besloten dat het kindje gehaald wordt, dus dan hebben de longen ook een week korter om te ontwikkelen.
Er wordt niet voorgesteld om je elke dag helemaal lam te zuipen, er wordt voorgesteld om 1 of 2 keer die oefening te doen om te proberen het kindje alsnog te laten draaien.
pi_58699847
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 09:19 schreef Verida het volgende:
Als het advies van een geneacoloog is om 1 of 2 glaasjes wijn te drinken om de baarmoeder te ontspannen en daarna een oefening te doen die ervoor zou kunnen zorgen dat het kindje alsnog draait, waardoor een keizersnede kan worden voorkomen, lijkt mij dat een advies om op te volgen.
Om dan te zeggen: dat zou ik nooit doen want dan worden de ademhalingsbewegingen een tijdje stopgezet en daardoor de ontwikkelingen van de longen vind ik erg kort door de bocht. Bij een keizersnede wordt sowieso een week voor de uitgerekende datum besloten dat het kindje gehaald wordt, dus dan hebben de longen ook een week korter om te ontwikkelen.
Er wordt niet voorgesteld om je elke dag helemaal lam te zuipen, er wordt voorgesteld om 1 of 2 keer die oefening te doen om te proberen het kindje alsnog te laten draaien.
Voor zover ik begreep ging de discussie daar dan ook helemaal niet over. Iedereen is het er over eens dat je het dan vooral moet doen! (ik heb tenminste niemand dat af zien raden)

Alleen toen het tóch over alcohol ging, ging ht gesprek er even over door.
De discussie ging dus over zónder advies van een gynaecoloog, dus gewoon omdat je het lekker vind, in je zwangerschap een wijntje drinken.

Dat zou ik dus zelf niet doen, ook onder andere wegens die ademhalingsbewegingen. En ook omdat het ook weer niet zó moeilijk is om ggewoon een jaartje helemaal niet te drinken. (Sprak zij die voor haar zwangerschap bijna dagelijk 2 glazen wijn dronk )

Op advies van de gynaecoloog zou ik het uiteraard wel doen!
pi_58699848
Hier gaat het mij niet om het draaien, ik wilde vanavond gewoon een wijntje bij het eten. Ik zit in week 32 dus ik doe het maar niet, al dat tegenstrijdige gedoe, wellus, nietus. Bij deze: Ik doe het maar niet. Scheelt ook weer een hoop gezeik.
pi_58699941
* OooLizaooO komt weer binnengesloft

Jeetje ben ik ziek (geweest).
Bij mijn zwangerschapscontroles hebben ze blijkbaar toch een blaasontsteking gemist, dus zondagavond ineens hoge koorts uit het niets. Bleek dat de infectie opgeklommen was naar urinewegen + nieren, dus zat tot en met een nierinfectie. Dokter van wacht gaf maandagnacht antibiotica die niet sterk genoeg was, kon niet eten, bijna naar ziekenhuis om intraveneus voeding te krijgen, errug lage bloedruk, ... pfoeh! Nu aan de beterhand -eindelijk- maar voel me wel nog heel slapjes.

Zo genoeg gezeurd, nu even bijlezen .

Update: jeej wat een stapeltje nieuwe babies weer! Proficiat aan alle mama's en papa's!

[ Bericht 8% gewijzigd door OooLizaooO op 16-05-2008 09:53:08 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:34:53 #203
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58699970
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 09:26 schreef LovelyLady het volgende:
Hier gaat het mij niet om het draaien, ik wilde vanavond gewoon een wijntje bij het eten. Ik zit in week 32 dus ik doe het maar niet, al dat tegenstrijdige gedoe, wellus, nietus. Bij deze: Ik doe het maar niet. Scheelt ook weer een hoop gezeik.
Mijn insteek ( En die van Sil ook wel eigenlijk) is "Bij twijfel gewoon niet doen"
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:47:32 #204
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58700189
Hmmm alles gelezen, maar alles ook weer vergeten.. behalve wat hier bovenstaat...

Liza... gelukkig dat het nu aan de beterhand is... en rust maar goed dat is het belangrijkste voor jou en je baby....

Ik ga mee met GI... "bij twijfel gewoon niet doen"

Hier wou gisteren beebje precies naar buiten zo tegen buikwand stampen... denk dat je haar helemaal in vorm zag in mijn buik... auwie mijn vel...

En dan weet ik het niet meer.. zoals ik al eerder schreef... vandaag precies nog erger vergeetachtig dan anders...
pi_58700248
ook mijn insteek, je gaat je er alleen maar schuldig door voelen

Lizaa wat rottig zeg, daar kun je idd behoorlijk ziek van zijn
gelukkig weer aan de beterende hand, doe maar lekker rustig aan komende dagen...even weer op krachten komen

nog maar 9 dagen werken na vandaag ik ben zoooo blij dat mijn verlof eraan zit te komen
ik ben de hele week nog niet 1 keer op tijd op mijn werk geweest geloof ik kom gewoon echt mijn bed niet uit

Gister belde schoonmoeder nog om te zeggen dat ze t weekend voordat mijn verlof ingaat de ramen komt poetsen omdat ik t anders vast zelf ga doen en dat wou ze niet hebben hihi, lief hoor
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:14:55 #206
54772 Silmarwen
pi_58700703
Inderdaad, bij twijfel niet doen.

Ik heb tot nu toe anderhalve glas wijn op de hele zwangerschap. Met kerst 1 glaasje rode wijn en vorig weekend een half glaasje rose. Ik heb overigens gisteren geen wij gedronken.
De adviezen veranderen ook zo enorm veel per jaar, dan mag je weer dit niet dan weer dat niet, mensen die elkaar constant tegenspreken.

En ach, als de gynaecoloog het zegt, zal het echt niet schadelijk zijn. Die man heeft er toch (wat is het, 6 jaar basisarts, 6 jaar specialisatie) een poosje voor gestudeerd.

Liza, wat ontzettend naar! Ik heb 1 keer in mijn leven een blaas en nierbekkenontsteking gehad en ik kan me geen enkel moment in mijn leven heugen, meer pijn te hebben gehad. Wat is dat afschuwelijk! Gelukkig voel je je al wat beter!

Het regent! En het is lekker koel Ik heb er helemaal goed van geslapen!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:17:27 #207
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58700748
Over 'bij twijfel niet doen' ben ik dan ook toen we besloten te gaan proberen om kinderen te krijgen gestopt met roken. Het is niet helemaal 100% bewezen geloof ik dat roken effect kan hebben op mijn ongeboren bijdrage van het magische verwekken maar onder het 'het kan kwaad in theorie' ben ik op 4 november cold-turkey gestopt met roken
pi_58700879
Liza, wat naar zeg! Gelukkig ben je weer aan het opknappen.

Gister voor de eerste keer bij de VK geweest, mijn bloeddruk was perfect (120/70) en de hartslag van de baby gehoord was ook perfect, ong. 150 slagen per minuut

Wat speciaal is dat zeg, dat je het hartje kan horen

(En, we hoorden maar 1 hartje, dus we gaan er nu echt van uit dat het er maar eentje is )
pi_58700926
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:17 schreef GI het volgende:
Over 'bij twijfel niet doen' ben ik dan ook toen we besloten te gaan proberen om kinderen te krijgen gestopt met roken. Het is niet helemaal 100% bewezen geloof ik dat roken effect kan hebben op mijn ongeboren bijdrage van het magische verwekken maar onder het 'het kan kwaad in theorie' ben ik op 4 november cold-turkey gestopt met roken
*klap*klap* nog steeds gestopt?
Hier ook al 9 maanden gestopt met roken, maar dat had niet als aanleiding dat ik zwanger wilde worden. Ik was er gewoon weer eens klaar mee. (3 keer in een jaar tijd fikse keelontsteking en bij een bedrijf werken waar een airco het niet goed doet, komt niet ten goede van je keel)
Ik neem vanavond wel een extra lekker toetje ipv een wijntje hahaha

Reinhilde, altijd mooi moment zo de eerste keer het hartje horen Fijn dat verder alles oke is... lekker genieten meis!

En sil, ik ben het helemaal met je eens, heerlijk even wat koeler, heb nu ook veel minder dikke enkels. Erg prettig en het slapen gaat ook stukken beter. (ik lig al naast zo'n broeikas/steenoven/straalkachel)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2008 10:30:00 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:33:03 #210
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58701071
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:26 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

*klap*klap* nog steeds gestopt?
Ja, al ruim 1.5 jaar zelfs bedenk ik me net opeens !
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:36:36 #211
54772 Silmarwen
pi_58701158
LovelyLady, Knut is mijn persoonlijk straalkachel.

Ik ga vandaag iig weer eens wat schoonmaken. Door het koele weer heb ik weer wat energie, dus de badkamer wordt hier maar eens grondig gereinigd.

Roken was ik trouwens al mee gestopt, nu 3 en een half jaar geloof ik. Gewoon van de een op de andere dag, maar het was wel heul moeilijk. Dus hulde aan iedereen die gestopt is.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:49:17 #212
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58701411
Hier heb ik ook altijd een straalkachel langs me in bed liggen...
Door de afkoeling hier nog niet echt beter geslapen... wel doet het goed dat het wat frisser is, maar frisser mag nu ook weer niet.... heb dan liever toch het zonnetje dan regen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:52:01 #213
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58701490
Bij mijn eerste zwangerschap waren 'ze' nog niet zo streng met de alcohol, maar nam ik voor de zekerheid niet meer dan 1of 2 glaasjes wijn in de week (in het week-end). Omdat 'men' het er tegenwoordig over eens is, dat alcohol sowieso geen positieve effecten heeft (en wel negatieve kan hebben) drink ik nu geen glaasjes meer, maar neem wel af en toe een slokje van mijn man. Alleen krijg ik er gelijk zuurbranden van, dus heb ik dan ook echt geen zin meer in meer . Maar ik zou een zwangere die ik een wijntje zie drinken er niet snel op aankijken.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:03:41 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58701744
Ik drink sowieso niet tot nauwelijks, dus die 'moeilijkheid' heb ik niet gehad. Ik snap ook niet zo goed waarom je het wel zou doen 'omdat je er zin in hebt'. Behalve dan in het geval van Sil en Knut waar de gyn het aanraadt, hoewel ik het dan weer niet zou doen omdat ik het echt niet weg krijg!

Het staat voor mij gelijk aan roken, kattenbakken en rauw vlees ed. Gewoon even 9 maanden je kiezen op elkaar wat dat betreft, kleine moeite lijkt me.
pi_58701984
Ik drink zelf ook niet of nauwelijks, eens in het jaar, eens in de twee jaar, maar moet toegeven dat ik dan inene ook veel kan drinken (fles boswandeling of sheridans ofzow), maar zonder de nare gevolgen
Voor mij is het dan ook erg makkelijk om te laten staan, maar ik laat het ook bewust principeel staan.
Met oud&nieuw kreeg ik een opmerking van ja 1 glaasje mag toch wel (schoonouders zijn zo'n beetje dagelijkse drinkers, dus voor hen is het allemaal normaal), maar voor mij is het al zo onnodig, dat ik het gewoon klinkklare onzin vind om het dan wel even te doen als ik zwanger ben?
Roken is net zo makkelijk, want ik ben 2 1/2 jaar geleden gestopt van de een op de andere dag (makkelijk is het niet, maar ik ben koppig en een enorme doorzetter dan).

Ik heb niet het gevoel dat ik met de kiezen op elkaar moet, ik doe het graag voor die kleine! Ik maak daarin hele bewuste keuzes en zorg graag goed voor dat kleine hummeltje in m'n buik. (Afgelopen zondag nog de carpaccio aan m'n neus voorbij zien gaan toen we uit eten waren De keuken heeft toen speciaal voor mij een ander voorgerecht gemaakt wat ze die dag niet op de kaart hadden, meloen, want mjam mjam fruit! )
Amber Mae
pi_58703165
Ik denk dat iedereen dat een beetje voor zichzelf moet uitmaken. Zolang je geen glazen alchohol per dag drinkt... Ben jij ervan overtuigd dat een glaasje nu en dan geen kwaad kan, je weet wat de risico's zijn...
Er zijn nog zoveel schadelijke stoffen waar we dagelijks mee in contact komen en toch worden er nog kindjes geboren . Natuurlijk liefst zoveel mogelijk vermijden hé!
Ik vond het eerst ook heel moeilijk met de zware medicatie die ik kreeg, wou liever geen antibiotica nemen. Maar ja de dokter zei ook: zo'n zware infectie in je lijf is ook niet goed voor 't kindje, veel beter als jij een gezond lijf hebt en daarvoor moet die antibiotica er door. Niet dat ik daar 100% gerust in ben, maar het kan ook even niet anders. Dokter heeft natuurlijk wel net die medicatie genomen die in principe geen kwaad kan.

Enfin, misschien ingewikkelde uitleg, ik bedoel gewoon: geniet met mate en neem geen grote risico's. Dat lijkt mij wel aanvaardbaar, toch?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:13:37 #217
54772 Silmarwen
pi_58703286
Liza, dat had ik met mijn astmamedicijnen. Die mogen niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. In overleg met mijn huisarts/verloskundige mag ik het toch gebruiken, omdat zuurstofgebrek veel erger is dan het effect wat de medicijnen hebben. (Ze zijn namelijk ook bloedverdunnend)

Met medicijnen moet er idd bekeken worden of de ziekte/problematiek niet erger is voor het kindje, dan het medicijn gebruik.

Ik drink overigens zelden, zwangerschap of niet. Alleen op vakantie drink ik een stuk meer, de rest van het jaar niet tot amper, behalve met warm weer eens een rose of met kerst wat rode wijn.
pi_58705263
Ik drink amper. En als ik drink is het wodka-jus. Dus geen druppel tijdens zwangerschap.
Ik lust geen filet american, carpaccio, biefstuk ed, dus dat scheelt weer.
Het enige wat jammer is, is de (franse) kaas. Zoals brie, gorgonzola, kruidenkaas. Maar ben er achter dat er bij de kaasboer 1 brie is die ik wel mag. Dus af en toe trakteer ik me daar op.

Liza, doe maar rustig aan en word snel weer helemaal beter!

Reinhilde wat leuk dat je het hartje hebt gehoord! Hopelijk horen wij dat ook 20 mei. Geen idee wanneer dat voor het eerst kan.
pi_58705987
volgens mij mag je vrijwel alle kazen uit de supermarkt hebben hoor
Ik drink trouwens ook zelden normaal gesproken, maar om de eoa reden heb ik nu wel regelmatig zin in een glas wijn hihi, naja goed, over een week of 12 mag t weer

volgens mij heeft beebje zich trouwens gedraaid heb het idee dat ik nu een kontje onder mijn ribben heb liggen ipv een hoofdje...dat zou wel positief zijn dus, en geheel tegen mijn verwachting in
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:03:17 #220
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58707022
Volgens mij zijn de meeste kazen in Nederland veilig, ook die Franse. Zolang er maar geen rauwe melk gebruikt is(au lait cru).
pi_58709489
De kazen die ik tegenkom, daar staat het niet bij. Dus dan durf ik de gok niet te nemen. Boerenkaas mag iig niet, dat is altijd van rauwe melk vertelde de kaasboer. Maar gelukkig kan ik wel de gewone kaas op de boterham.
Ik heb de laatste dagen last van avondmisselijkheid. Beset irritant, maar ja, niks aan te doen. Verder ben ik wat minder moe aan het worden, lijkt het wel.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:21:47 #222
4177 Jojogirl
pi_58709647
Ik mis m'n wijntjes, kaasjes, filet en rosbief ook wel. Maar er blijft gelukkig genoeg eten en drinken over en over een paar maanden mag het allemaal weer

Liza, beterschap. Blaasontstekingen zijn naar, zeker als je zwanger bent.
pi_58710868
Ingrid, de brie van de Euroshopper kan je gewoon eten (hij is lekker!). En van de kaasboer gehoord dat Parmezaanse kaas ook gewoon kan, want die is geperst, en rijpt minimaal 18 maanden, ze is zelf ook zwanger dus af en toe lekker beetje verse parmezaan op mn pasta vind ik zoooooo lekker
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:28:02 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_58711925
ik heb een kloppend hartje gezien (en nee, ik heb er geen plaatje van)

De aanleiding was wel even wat minder. Ik heb anderhalve dag krom gelegen van de steken in mijn buik, rechtsonder. Nou kwamen me die bekend voor, heb ze al vaker gehad, ben al een paar keer binnenstebuiten gekeerd (niersteen, galsteen of blindedarm als mogelijke opties) maar er kwam telkens niets uit. Maar nu vond ik het toch een beetje verdacht. Het voelde ergens ook als eisprong en dat klopte ook nog precies in de tijd.
Dus gebeld met de vk en ik mocht langs voor echo. Eerst uitwendig, niet echt iets te zien, alleen zo leek het, een lege baarmoeder. Ik had me er al helemaal bij neergelegd, want dan was het gewoon een eisprong en was de pijn verklaard. Maar ze wilde ook even inwendig kijken. En ze ziet de baarmoeder en zegt meteen dat ze te voorbarig was. Ons vruchtje is nu al eigenwijs en had zich in een hoekje verstopt. En ze zei meteen dat het er goed uitzag, met een kloppend hartje en een grote dooierzak. Even meten en ja hoor, precies 0.46 cm lang.
Whoeha! Ik begin er eindelijk een beetje vertrouwen in te krijgen...Ik weet dat er nog vanalles kan fout gaan, maar een kloppend hartje is alvast een goed begin. Ik ga eens lekker genieten dit weekend.
pi_58712200
Mefke!
Inderdaad een goed begin!

Ik ben een beetje in een zeurbui. Ik heb behoorlijk pijn aan mijn maag en ingewanden. Ik heb niet het idee dat het mijn baarmoeder is, het is echt de 'rest' van mijn buik die pijn doet. Maar wél flink pijn.
En ik heb pijn in mijn kuiten en schenen. Precies dezelfde pijn als groeipijn vroeger.
En ik heb behoorlijk last van mijn ischias vandaag, dus lopen gaat ook niet echt soepel.

Samengevat: ik voel me kut en ik moet het hele weekend tot en met maandag nog werken
pi_58712258
Mefke! Wat fijn!

Ingrid, boerenkaas mag wel als het harde kaas is. Het soort kaas dat je in plakjes op brood doet, zeg maar.
Gelukkig maar, want ik zou niet weten wat ik zonder kaas zou moeten!

Zojuist is de mevrouw die hopelijk bij ons gaat kramen op bezoek geweest. Het was echt fijn, ik heb er vertrouwen in dat het me met haar wel gaat lukken om te genieten van de kraamtijd doordat ik weet dat haar ideeën over bevallen/kraamtijd en kinderzorg heel dicht bij de mijne liggen. Én omdat ik van te voren al uitgebreid mijn angsten en wensen heb kunnen bespreken.
Nu maar hopen dat ze niet toevallig toch bij een ander kraamt als ik beval. Maar dan nog staat ze paraat om te kijken of ze kan combineren of dat ze even los langs moet komen voor raad
pi_58712925
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ingrid, de brie van de Euroshopper kan je gewoon eten (hij is lekker!). En van de kaasboer gehoord dat Parmezaanse kaas ook gewoon kan, want die is geperst, en rijpt minimaal 18 maanden, ze is zelf ook zwanger dus af en toe lekker beetje verse parmezaan op mn pasta vind ik zoooooo lekker
Euroshopper, is die van AH?Daar kom ik amper, maar als ik er ben zal ik er eens op letten.
Gisteren verse parmezaan op mn pasta gehad toevallig. Lekker!

Mefke, wat fijn een kloppend hartje te zien! Ik wil ook!

Mibos,klinkt goed, hoop dat het lukt met de kraam!
Hmmm, dan was het zeker de boeren kruidenkaas die niet mag.Nouja, overleef ik wel.
Gewone kaas vind ik ook lekker.

Nu lekker bankhangen, heb mega last van mijn rug. Beetje teveel gedaan vandaan denk ik.
pi_58713063
Beterschap voor een ieder die nu ziekjes is of pijntjes heeft!

En mefke, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!!

Ik ben de hele middag erg moe geweest en op bed gelegen, denk gisteren toch even teveel gedaan.
Maar nu weer redelijk fit.

En ik check afentoe even of er al wat op gang zodat ik me niet meer zo onzeker hoef te voelen van of ik nou wel of geen borstvoeding kan geven, maar warempel, vanavond kwam er uit de rechterborst een drupje doorzichtige afscheiding, ik had al langer het idee dat die afentoe wat vocht afgaf, maar nu kon ik het met eigen ogen zien, en dat voelt wel fijn of geeft me een wat zekerder gevoel (Aangezien ik nog steeds keurig op cup b zit ). Ik slaakte trots een kreet en m'n vriend zat me even heel raar aan te kijken
Amber Mae
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:29:13 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58713279
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58713567
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:29 schreef Vivi het volgende:
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Als je daar te veel van inneemt wordt je zo, die vent was laatst bij Oprah
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:47:57 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58713755
Wow?! Het is Grote Smurf!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58713803
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:47 schreef Vivi het volgende:
Wow?! Het is Grote Smurf!
Hahha, maar dat ging dan ook om hele grote hoeveelheden die hij opdronk hoor.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58721847
Wat onwijs fijn, Mefke!!!!

Voor iedereen die zich wat minder voelt:
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:38:54 #234
114177 Diaan73
pi_58721859
Mefke wat een goed nieuws en nu lekker genieten!!!!
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:19:03 #235
54772 Silmarwen
pi_58722047
Mefke wat fijn! Zodra je een kloppend hartje kunt zien, is het grootste euvel overwonnen!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:22:14 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_58722067
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 17:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kazen die ik tegenkom, daar staat het niet bij. Dus dan durf ik de gok niet te nemen. Boerenkaas mag iig niet, dat is altijd van rauwe melk vertelde de kaasboer. Maar gelukkig kan ik wel de gewone kaas op de boterham.
Ik heb de laatste dagen last van avondmisselijkheid. Beset irritant, maar ja, niks aan te doen. Verder ben ik wat minder moe aan het worden, lijkt het wel.
Boerenkaas kan je gewoon eten, want die heeft een harde korst (en is van binnen ook hard, ook al kun je het indrukken enzo) Je kaasboer zou dat moeten weten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:38:47 #237
54772 Silmarwen
pi_58722165
Ohja over de kazen. Alle oude of harde boerenkazen, kun je in Nederland gewoon eten. Dat geldt ook voor de buitenlandse kazen. Verder mag je geen rauwmelkse kazen of rood/blauwschimmel kazen eten als je zwanger bent (of erg bejaard), maar brie enzo kan dus ook met gepasteriseurde melk gemaakt zijn. Let dan op het au lait cru, die mag je niet hebben! Ik heb bij een kaasboer gewerkt.
pi_58722184
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
pi_58722188
ik heb een vraagje: als de baby beweegt in reactie op iets (autorijden, lawaai) vindt baby het dan leuk of juist niet? ik kon daar helemaal niks over vinden, en baby beweegt dusdanig vaak (en ook in reactie op dingen) dat ik erg nieuwsgierig ben.

wat betreft alcohol: naar ik heb begrepen gaan al die onderzoeken over regelmatig gebruik van alcohol. en dat is idd slecht. klaar. punt. duidelijk. echter: de gezondheidsraad heeft onderzoek uitgevoerd (het hele rapport is makkelijk te vinden op internet) en er is geen enkele aanwijzing dat een incidenteel glas enkel glas schadelijk is. begrijp me goed: het is ook niet aangetoond dat het niet schadelijk is, vandaar dat men aanraad om gewoon maar niet te drinken. maar je moet je ook niet gek laten maken, sommigen verloskundigen bevelen ook aan om maar geen appeltaart te eten tenslotte (serieus! en tis ook serieus onzin, want je moet in je uppie 3 hele appeltaarten eten eer het schadelijk is!).

toevallig had ik gisteren een bruiloft, en ik heb een half gevuld glaasje champagne op het bruidpaar gedronken, kleine fluitjes, en ik drink verder helemaal niet, dus vind ik dat best kunnen. en als je je daar onzeker over voelt doe je dat toch gewoon lekker niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:23:57 #240
54772 Silmarwen
pi_58722494
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef juttertje het volgende:
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
Je kunt beter kijken of het er NIET in zit. Dus kijken naar lait pasteurise (of iets dergelijks, klinkt als het Nederlandse woord in ieder geval).

Simmu, dat vraag ik me ook af! De baby is hier namelijk super druk tijdens het autorijden, ik bedoel echt een mega stuiterbal. Bij sommige soorten muziek ook. Maar ik merk wel een verschil met op mijn buik liggen (toen dat nog kon) en het geschop in de auto. Op mijn buik liggen was de baby duidelijk niet van gedient.
pi_58722685
dat vroeg ik me een tijdje geleden ook af, ze reageerd op bepaalde aanrakingenen geluiden enzo, maar t is me niet duidelijk of ze t nu leuk vind of niet als ze reageerd.

Mefke fijn dat je t hartje hebt gehoord
pi_58722701
Hier en daar is er te lezen dat je het beste op je rechterzij kunt liggen/slapen, nou, volgens mij is deze beeb daar duidelijk niet van gediend.
Ik slaap namelijk wel het liefst op m'n rechterzij, maar van begin af aan geeft dat al problemen.
Vannacht was het weer erg leuk, alsof m'n maag m'n keel in werd geduwd, werd er echt benauwd van, dat kan toch niet goed zijn?

En de kleine begint hier steeds de bewegen als ik buiten in het zonnetje op het schommelbankje ga schommelen, dan vraag ik me ook af, vind ze dit nou leuk of wordt ze juist soms misselijk?
Amber Mae
pi_58722926
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:45 schreef Llewella het volgende:
Hier en daar is er te lezen dat je het beste op je rechterzij kunt liggen/slapen, nou, volgens mij is deze beeb daar duidelijk niet van gediend.
Ik slaap namelijk wel het liefst op m'n rechterzij, maar van begin af aan geeft dat al problemen.
Vannacht was het weer erg leuk, alsof m'n maag m'n keel in werd geduwd, werd er echt benauwd van, dat kan toch niet goed zijn?

En de kleine begint hier steeds de bewegen als ik buiten in het zonnetje op het schommelbankje ga schommelen, dan vraag ik me ook af, vind ze dit nou leuk of wordt ze juist soms misselijk?
volgens het vulzelfuwdagboekin boek wat ik kreeg moet je juist op je linkerzij slapen (hoe je dat moet regelen als je al slaapt is me een raadsel, maar goed....). ik slaap gewoon zoals ik het lekkerst lig: half op mijn rechterzij, half op mijn buik met uitgestrekt pootjes en armpjes en soms wat katjes eromheen (maar niet te vaak want spelende katjes op bed is niks als je al slecht slaapt). volgens sangdrax (1.96) neem ik (1.60) meer dan driekwart van het bed in beslag als ik slaap.
pi_58723459
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:38 schreef Silmarwen het volgende:
Ohja over de kazen. Alle oude of harde boerenkazen, kun je in Nederland gewoon eten. Dat geldt ook voor de buitenlandse kazen. Verder mag je geen rauwmelkse kazen of rood/blauwschimmel kazen eten als je zwanger bent (of erg bejaard), maar brie enzo kan dus ook met gepasteriseurde melk gemaakt zijn. Let dan op het au lait cru, die mag je niet hebben! Ik heb bij een kaasboer gewerkt.
Die blauw- en roodschimmelkazen mogen toch wél als ze niet van rauwe melk gemaakt zijn? En sowieso: als je de kaas verhit tot bubbelend zoals op een pizza of in een hartige taart ofzo dan mag het ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door owlet op 17-05-2008 11:51:47 ]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:03:42 #245
3011 E.T.
pi_58723748
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:45 schreef owlet het volgende:

[..]

Die blauw- en roodschimmelkazen mogen toch wél als ze niet van rauwe melk gemaakt zijn? En sowieso: als je de kaas verhit tot bubbelend zoals op een pizza of in een hartige taart ofzo dan mag het ook.
Ik heb nog nergens gelezen/gehoord dat dat niet zou mogen

Au lait cru is bij mijn weten het enige dat niet mag en bij deze rauwmelkse kazen moet (in geval van voorverpakt) dit duidelijk aangegeven zijn op de verpakking. Bij onverpakt even navragen dus.
(bij de drie kaasboeren en in twee delicatessenwinkels hier in de buurt is er nagenoeg geen rauwmelkse kaas te vinden; volgens deze winkeliers is dat ook helemaal geen gangbaar product en wordt het niet zo veel verkocht omdat ze het niet zo lang goed kunnen houden)
pi_58723978
Idd, het zijn de uitzonderingen die niet mogen, niet andersom. De kans dat je een slecht kaasje te pakken krijgt is heel klein als je niet in boerenfrankrijk woont.
Ik let er ook niet zo op eigenlijk, alleen als ik bij de kaasboer lekkere stinkkaasjes ga uitzoeken. Maar echt niet in de supermarkt of bij het gemiddelde eetcafe...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 14:36:40 #247
54772 Silmarwen
pi_58726063
Ik heb tijdens mijn cursus geleerd die rood en blauwschimmel kazen altijd af te raden. Maar dat is al tien jaar terug hoor, dus misschien is dat weer verandert.
pi_58726127
Mefke wat tof dat je jet hartje heb zien kloppen Hopelijk blijft die kleine lekker warm in je buikje zitten en kan je lekker genieten van je zwangerschap. (maarja zoals je leest, een zwangerschap gaat niet altijd over rozen hahahaha)

Het was een gezellig etentje, ondanks dat 1 van de vriendinnen helemaal onwel werd, en flauwviel midden in het restaurant en ik met 112 aan de telefoon zat. Dat was ff schrikken! Gelukkig ging het snel weer goed maar ze had gewoon een TE drukke dag en ze begon de dag al dat ze niet zo lekker was en met hoofdpijn.
Heb geen wijntje genomen, heb alleen even genipt aan vriendinnetjes rose, maar vond die toch niet zo lekker, dus heb niets gemist.
Uiteraard wel een mega lekker toetje uitgekozen, iets met nootjes caramel vanille en veel slagroom. (nee hoor ik probeer jullie niet jaloers te maken )

Verder heb ik echt een klote nacht gehad, duurde vrij lang voordat ik in slaap viel. Het leek op weëen, maar weer met die misselijkheid er bij. En toch ook net niet zoals de weëen die ik ken van de eerste.
Dus om 5 uur wakker, en dus gebroken... heb net ook nog even een tukkie gedaan tot Sander wakker werd. Ben er wel wat van opgeknapt.
Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn, maar weet wel dat zodra ik ging zitten het af zakte en voel het nu niet zo heel erg meer. Ik had voorgenomen dat als het een hele dag zou duren ik de vk zou bellen maar heb er nu geen last van. Ben gewoon boodschappen gaan doen, en ik verwen me zelf straks even door naar de kapper te gaan.
pi_58726539
Nou dames die voor 18 juni genoteerd staan; het is dan volle maan
Denk zal ff checken alvast, ik schoot meteen in de lach, want mijn vriend is dus 18 juni jarig

Lovelylady, veel plezier bij de kapper! Dat soort dingen zijn nu wel extra fijn, even jezelf verwennen en tutten
Ik ga hier verder met de grote was- en strijkmarathon
Amber Mae
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:47:36 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_58728133
Even over kaasjes: de geitenkaas die je bij (bijvoorbeeld) de appie in de sla vindt, mag je die ook niet meer? Heb al op de verpakking gekeken van de sla, maar daar staat niets op. En ik snak gewoon naar sla met geitenkaas en honing (das al beter dan gisteren, toen had ik enorme zin in loempia )
Dank voor alle felicitaties, ben er ook echt heel blij mee. En ja, een zwangerschap gaat vast niet altijd over rozen, dus dan ga ik maar van de momentjes genieten waarop het wel goed gaat.
pi_58728973
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 16:47 schreef mefke79 het volgende:
Even over kaasjes: de geitenkaas die je bij (bijvoorbeeld) de appie in de sla vindt, mag je die ook niet meer? Heb al op de verpakking gekeken van de sla, maar daar staat niets op. En ik snak gewoon naar sla met geitenkaas en honing (das al beter dan gisteren, toen had ik enorme zin in loempia )
Dank voor alle felicitaties, ben er ook echt heel blij mee. En ja, een zwangerschap gaat vast niet altijd over rozen, dus dan ga ik maar van de momentjes genieten waarop het wel goed gaat.
volgens mij moet het er in nl verplicht op staan juist, dus dan staat er dan aue lait cru ofzo op (zie bovenstaande posts)
  zaterdag 17 mei 2008 @ 17:57:30 #252
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58729476
Ik kom me maar even melden. De laatste tijd begint het een beetje te rommelen, maar helaas nog niet echt iets wat op weeën en/of regelmaat lijkt.
pi_58730222
Geitenkaas mag gewoon hoor Mefke!

Spannend Grijs!
Gerommel is in ieder geval iets, toch?

Hier heeft het gisteren ook wat "gerommeld", vermoed zelf indalen, maar het voelde niet altijd even fijn..
Dinsdag naar de VK, kleintje is in ieder geval nog niet gedraaid, dat kan ik wel voelen...
De oefening van Silmarwen heb ik wel gedaan, maar dan zonder de wijn....maar niets gebeurd
pi_58730239
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 17:57 schreef Grijs het volgende:
Ik kom me maar even melden. De laatste tijd begint het een beetje te rommelen, maar helaas nog niet echt iets wat op weeën en/of regelmaat lijkt.
Spannend Grijs! Hoe ging je vlosbezoekje eigenlijk afgelopen week?

Hier kappertje gedaan, zit weer prima! daarna nog ff kleurtje gehaald bij de drogist en van die mooie nepnagels. Moet toch een beetje redelijk eruit zien op me verjaardag hahaha, maar idd je zelf even verwennen en optutten kan ook geen kwaad, Straks ben ik helemaal verlept/verzakt/met hangende tieten
pi_58733598
ben bij m'n ouders dus kan eindelijk weer eens een beetje bijlezen hier (thuis nog steeds geen internet! #*(!@ ).

Mammietje, heel veel gelukgewenst met Bink! en Pinkelmeisje gefeliciteerd met Robbin!
pi_58734766
Zo, weer bijgelezen over de kaasjes.
Handig te weten voor de komende weken/maanden.

Vandaag bij goede vriendin op de thee geweest die ik veeeel te lang niet had gesproken. (met djeez)Het was meteen weer als vanouds, heel gezellig. Ze heeft een dochtertje van net 6 maanden. Zo schattig! Nog een best kleintje. Djeez vond het ook leuk en nu hebben we nog meer zin in de 2e.
Ik heb van haar 4 broeken gekregen en 2 shirts! Zo lief! Hoef ik dat ws niet meer aan te schaffen, scheelt weer. En ze zijn leuk!

Dinsdag naar de vk voor de 1e keer. Geen idee of we het hartje al kunnen horen. Zou wel leuk zijn. Maar hoop er niet te veel op.
Zo maar naar bed, ben behoorlijk misselijk en moe.
pi_58738322
Goedemorgen

Hier de mijlpaal vaan 24 weken bereikt! Hoei! Ik ben alleen wel weer misselijk. Niet erg plezierig. Nuja, hopelijk is het wat tijdelijker deze keer en anders is het gewoon pech.

Ik vind het getrappel in mij een erg gezellig gevoel en TARA kan het eindelijk ook voelen! Is wel een stuk leuker voor hem geloof ik

Waar ik eerst de voetjes aldoor op dezelfde plaats voelde (links onderin) is beeb nu lekker aan het rondtollen en vraag ik me af of hij niet stiekem 6 voetjes heeft
  zondag 18 mei 2008 @ 12:59:04 #258
105850 Fuente
mamamuts
pi_58741209
Jammer dat je weer misselijk bent Freecell!

Ik begin nu ook vaker misselijk te worden, vooral 's morgens met een lege maag. Verder gaat het nog steeds lekker en goed! Wel heel erg moe nog, 2 weken terug leek ik er wel doorheen te zijn, door de moeheid, maar de laatste week is het wel weer erg...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 mei 2008 @ 21:53:41 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_58750624
Pff, misselijkheid, praat me er niet van. Het gaat in vlagen bij mij en vandaag was zo'n dag. En toen ik eenmaal ging eten (want ja, toch honger) toen had ik het gevoel dat mijn maag maar zo groot was als een theekopje. Lastig!

Iets heel anders. Wij gaan over twee weken naar de Efteling. Dan ben ik dus bijna 8 weken. Mag ik dan al in geen enkele van de attracties meer waar zo'n tekentje bij staat? Kijk, waar een balk in je buik komt, dat snap ik, maar bij de andere dingen. Als ik echt nergens in mag, ga ik niet eens mee. Iemand ervaring mee?
pi_58750671
Ik mag even posten namens Silmarwen en Knut:

VAnavond wordt Leeloo geboren.
Als het goed is wordt rond 10 uur de keizersnede gezet. Sil en Knut zijn vroeg in de avond naar het ziekenhuis gegaan omdat Sil pijn in haar rug had, de huisarts heeft ze doorgestuurd naar de kraamafdeling omdat hij dacht dat het ook wel eens rugweeen zouden kunnen zijn.
Sil heeft nu 3 cm ontsluiting, maar omdat het een volledige stuit is wordt er een keizersnede gedaan.
Het is allemaal heel erg spannend en zo gauw als ik iets meer weet kom ik het hier vertellen.

yeah, ik word oma
  zondag 18 mei 2008 @ 21:58:26 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58750749
Hé, wat spannend! Nog een paar minuutjes Verida! geniet ervan!
  zondag 18 mei 2008 @ 22:04:31 #262
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_58750883
Leeloo maakt het spannend
  zondag 18 mei 2008 @ 22:05:47 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58750903
Een maand te vroeg!
Spannend hoor, succes met de zenuwen Verida!

Zet hem op Sil!
pi_58750982
Oe, wat vroeg!

Erg spannend, oma
Variety is the spice of life
  zondag 18 mei 2008 @ 22:13:16 #265
4177 Jojogirl
pi_58751041
Jeetje, nu al. Spannend ineens. Zet 'm op Leeloo
  zondag 18 mei 2008 @ 22:15:33 #266
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_58751093
Ook van hier alvast . . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_58751140
Oeh, dat is nu dus! Zet hem op!!!
  zondag 18 mei 2008 @ 22:21:45 #268
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_58751217
Wat spannend!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_58751218
Jeetje zeg!
Spannend!!!!
Ben heel benieuwd of het een jongen of een meisje is!
Gek idee dat je mede-datum genootje opeens aan het bevallen is!
  zondag 18 mei 2008 @ 22:30:24 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_58751399
Sil! Knut! Gefeliciteerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin zondag 18 mei 2008 @ 22:32:36 #271
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58751464
Spannend!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 18 mei 2008 @ 22:45:32 #272
72481 appelsap
appelsap
pi_58751722
Wat spannend!
pi_58751753
Iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties.
Ik heb genoten in dit topic, veel herkenning gevonden, mijn ei kwijt gekund en meegeleefd met anderen. Om die reden vind ik het ook moeilijk om deze periode af te sluiten en over te stappen naar een ander topic. Maar goed, aan de andere kant is het ook fijn dat de angst voor de bevalling en alles wat er mis zou kunnen gaan nu voorbij is. Nog fijner is dat Bink helemaal gezond ter wereld is en ik hem dus aan kan melden in het babytopic. Ik wacht daar natuurlijk op jullie en wens jullie nog een hele fijne zwangerschap en een vlotte, probleemloze bevalling toe met een prachtig kindje als resultaat!
Af en toe zal ik hier nog wel eens komen koekeloeren. Heel veel succes allemaal!
  zondag 18 mei 2008 @ 23:39:29 #274
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58752939
Silmarwen en knut, als het goed is is de kleine er ondertussen, hopenlijk zijn jullie lekker aan het genieten!
pi_58753527
Ik ben oma

vanavond om 10.27 uur is Leeloo geboren.
Het gaat goed met moeder, vader en Leeloo
De details over naam, geslacht, gewicht en lengte e.d. laat ik over aan Silmarwen en Knut.

Als oma kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldig gevoel is en dat ik haast niet kan wachten om morgen bij Leeloo te gaan kijken.
  maandag 19 mei 2008 @ 00:17:27 #276
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_58753736
Knut en Sil, van harte gefeliciteert met jullie kind. Ik hoop dat alles goed gaat en ik neem aan dat gezien de vroege geboorte de kleine wel even in de couveuse zal moeten.

Hopelijk hebben jullie snel de kleine in de armen en veilig thuis.

Oh en Oma ook gefeliciteert!
I'm getting too old for this....
pi_58754001
Gefeliciteerd ! Hopelijk is het met jullie alledrie goed en mag de kleine snel naar huis.
  maandag 19 mei 2008 @ 00:39:47 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58754111
Hieperdepiep ! Van harte en geniet van vandaag!
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 19 mei 2008 @ 03:00:25 #279
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58755089
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:14 schreef Silmarwen het volgende:
Inderdaad, bij twijfel niet doen.

Ik heb tot nu toe anderhalve glas wijn op de hele zwangerschap. Met kerst 1 glaasje rode wijn en vorig weekend een half glaasje rose. Ik heb overigens gisteren geen wij gedronken.
De adviezen veranderen ook zo enorm veel per jaar, dan mag je weer dit niet dan weer dat niet, mensen die elkaar constant tegenspreken.

En ach, als de gynaecoloog het zegt, zal het echt niet schadelijk zijn. Die man heeft er toch (wat is het, 6 jaar basisarts, 6 jaar specialisatie) een poosje voor gestudeerd.

Liza, wat ontzettend naar! Ik heb 1 keer in mijn leven een blaas en nierbekkenontsteking gehad en ik kan me geen enkel moment in mijn leven heugen, meer pijn te hebben gehad. Wat is dat afschuwelijk! Gelukkig voel je je al wat beter!

Het regent! En het is lekker koel Ik heb er helemaal goed van geslapen!
Toen ik zwanger was, zo'n 300 jaar geleden golden al die stupide regels nog niet, ik heb dan ook aaaaalles gevroten, van brie tot carpachio, tot filet americain, tot medium biefstuk. Ik heb alleen niet gedronken en gerookt. Mijn kids zijn perfect gezond. Geen allergieeen, niks!! Ik vind die gezondheidshype voor zwangeren zo overdone!! 100 Jaar geleden werden er ook miljoenen gezonde baby's geboren zonder al die onzin!!!

Doe gewoon wat je hart je ingeeft, dan doe je het goed hoor!!!

En veel succes met de keizersnee!! Jullie beeb is er nu al!! Fantastisch!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 19 mei 2008 @ 06:36:06 #280
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58755305
Gefeliciteerd met jullie kindje, Silmarwen en Knut!

Hoop dat alles goed gaat, ondanks de plotselinge keizersnee zo ineens! Ben benieuwd of jullie een dochter of zoon hebben!
  maandag 19 mei 2008 @ 06:39:08 #281
54772 Silmarwen
pi_58755310
Goedemorgen dames, en enkele heren!

Allereert bedankt voor de felicitaties.
Gisteren was me een dagje wel. De nacht ervoor hhad ik al rugpijn en 's middags trok deze door naar mijn zj, bik en liezen. Een lange golvende pijn, niets van wat ik me had voorgesteld bij weeen. toh maar even langs de huisarts en daar werd de urine gecontroleerd, die prima was. Mijn bloeddruk was behoorlijk hoog en ze besloot toch mij og even naar de gynaecoloog te sturen. ik werd aan de weeenmonitor gelegd en er werd boed geprikt. Weeen werden er echter niet geconstateerd en dus toucheerde de gynaecoloog me. Wat bleek, ik had al 4 cm ontsluiting e de pijn die ik voelde waren rugweeen. Wat zijn die kut zeg, je kunt puffen wat je wil, maar de pijn gaat niet weg.

Ten mede de gynaecoloog dt ik over een uur al een keizersnede zou krijgen en plotelig vroeg ik me af of ik aan het dromen was, alles ging zo snel.

Om 22:27 werdonze dochter gebreb, 5 weken te vroeg maar toch al 3300 gram!
Haar naam is Yade April wat je uitspreekt als djeed eepril.

ik moet tot iig donderdag in het ziekenhis blijven, maar alles aat erg goed!
pi_58755314
Silmarwen en Knut,

gefeliciteerd met jullie dochter Yade April
  maandag 19 mei 2008 @ 06:41:49 #283
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58755317
Van harte gefeliciteerd Sil en Knut!

Wat een flinke meid, zeg! Zeker voor 5 wk te vroeg!

Ik wens je een spoedig herstel toe en geniet ervan! Tot in het babietjestopic
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58755355
Sil en Knut héél erg gefeliciteerd met Yade!
Die hadden we nog niet verwacht! Mag ze meteen mee naar huis als jij naar huis mag over een paar dagen?
quote:
Op zondag 18 mei 2008 21:53 schreef mefke79 het volgende:

Iets heel anders. Wij gaan over twee weken naar de Efteling. Dan ben ik dus bijna 8 weken. Mag ik dan al in geen enkele van de attracties meer waar zo'n tekentje bij staat? Kijk, waar een balk in je buik komt, dat snap ik, maar bij de andere dingen. Als ik echt nergens in mag, ga ik niet eens mee. Iemand ervaring mee?
In de efteling zijn volgens mij nog best veel dingen zónder zo'n pictogram. Als het pictogrammetje er wel staat zou ik er ook écht niet ingaan. Al was het maar voor de eigen gemoedsrust. Dat je later niet kunt denken "had ik nou maar..."

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 19-05-2008 07:09:46 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 19 mei 2008 @ 06:55:08 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58755365
Welkom op de wereld Yade.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Admin maandag 19 mei 2008 @ 06:55:36 #286
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58755366
Sil en Knut Gefeliciteerd, een meisje
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 19 mei 2008 @ 06:59:02 #287
640 snoopy
peanuts
pi_58755380
Sil & Knut, van harte gefeliciteerd met Yade

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 19-05-2008 07:40:14 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 07:04:03 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_58755397
van harte gefeliciteerd!
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 mei 2008 @ 07:07:43 #289
105850 Fuente
mamamuts
pi_58755408
Sil en Knut, van harte gefeliciteerd Dat hebben jullie snel gedaan
Sara
Merel
Ukje
  maandag 19 mei 2008 @ 07:29:26 #290
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58755465
Sil & Knut gefeliciteerd met Yade April!
Saartje
pi_58755510
gefeliciteerd met Yade April!! Wat een mooie naam!
  maandag 19 mei 2008 @ 07:44:09 #292
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58755526
Gefeliciteerd met Yade!
  maandag 19 mei 2008 @ 07:52:18 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58755557
Ah, een meisje! Yade is geboren, wat leuk!
  maandag 19 mei 2008 @ 08:05:09 #294
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58755625
Gefeliciteerd met Yade.

Je bent wel even flink voorgekropen, zo te zien.
pi_58755646
sil en knut gefeliciteerd

oma ook gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_58755771
Sil
Gefeliciteerd met jullie meisje, fijn dat alles goed is gegaan

Oma ook gefeliciteerd met je kleindochter
  Jubileum moderator maandag 19 mei 2008 @ 08:31:14 #297
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58755798
Knut en Sil van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooi gewicht voor een maand te vroeg, fijn!
Verida ook gefeliciteerd als trotse oma!

Knut papa, wie had dat jaren geleden kunnen denken, wat lief
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel maandag 19 mei 2008 @ 08:35:02 #298
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 19 mei 2008 @ 09:01:04 #299
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58756061
Sil en Knut, gefeliciteerd! Wat snel ineens, jee!
Oma Verida, van harte!
  maandag 19 mei 2008 @ 09:03:07 #300
114177 Diaan73
pi_58756089
Sil en Knut, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Yade April
Make love, not war ☮
  maandag 19 mei 2008 @ 09:09:27 #301
3011 E.T.
pi_58756174
Sil en Knut gefeliciteerd!
  maandag 19 mei 2008 @ 09:22:14 #302
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_58756330
Feli
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')