abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:36:36 #211
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58701158
LovelyLady, Knut is mijn persoonlijk straalkachel.

Ik ga vandaag iig weer eens wat schoonmaken. Door het koele weer heb ik weer wat energie, dus de badkamer wordt hier maar eens grondig gereinigd.

Roken was ik trouwens al mee gestopt, nu 3 en een half jaar geloof ik. Gewoon van de een op de andere dag, maar het was wel heul moeilijk. Dus hulde aan iedereen die gestopt is.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:49:17 #212
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58701411
Hier heb ik ook altijd een straalkachel langs me in bed liggen...
Door de afkoeling hier nog niet echt beter geslapen... wel doet het goed dat het wat frisser is, maar frisser mag nu ook weer niet.... heb dan liever toch het zonnetje dan regen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:52:01 #213
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58701490
Bij mijn eerste zwangerschap waren 'ze' nog niet zo streng met de alcohol, maar nam ik voor de zekerheid niet meer dan 1of 2 glaasjes wijn in de week (in het week-end). Omdat 'men' het er tegenwoordig over eens is, dat alcohol sowieso geen positieve effecten heeft (en wel negatieve kan hebben) drink ik nu geen glaasjes meer, maar neem wel af en toe een slokje van mijn man. Alleen krijg ik er gelijk zuurbranden van, dus heb ik dan ook echt geen zin meer in meer . Maar ik zou een zwangere die ik een wijntje zie drinken er niet snel op aankijken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:03:41 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58701744
Ik drink sowieso niet tot nauwelijks, dus die 'moeilijkheid' heb ik niet gehad. Ik snap ook niet zo goed waarom je het wel zou doen 'omdat je er zin in hebt'. Behalve dan in het geval van Sil en Knut waar de gyn het aanraadt, hoewel ik het dan weer niet zou doen omdat ik het echt niet weg krijg!

Het staat voor mij gelijk aan roken, kattenbakken en rauw vlees ed. Gewoon even 9 maanden je kiezen op elkaar wat dat betreft, kleine moeite lijkt me.
pi_58701984
Ik drink zelf ook niet of nauwelijks, eens in het jaar, eens in de twee jaar, maar moet toegeven dat ik dan inene ook veel kan drinken (fles boswandeling of sheridans ofzow), maar zonder de nare gevolgen
Voor mij is het dan ook erg makkelijk om te laten staan, maar ik laat het ook bewust principeel staan.
Met oud&nieuw kreeg ik een opmerking van ja 1 glaasje mag toch wel (schoonouders zijn zo'n beetje dagelijkse drinkers, dus voor hen is het allemaal normaal), maar voor mij is het al zo onnodig, dat ik het gewoon klinkklare onzin vind om het dan wel even te doen als ik zwanger ben?
Roken is net zo makkelijk, want ik ben 2 1/2 jaar geleden gestopt van de een op de andere dag (makkelijk is het niet, maar ik ben koppig en een enorme doorzetter dan).

Ik heb niet het gevoel dat ik met de kiezen op elkaar moet, ik doe het graag voor die kleine! Ik maak daarin hele bewuste keuzes en zorg graag goed voor dat kleine hummeltje in m'n buik. (Afgelopen zondag nog de carpaccio aan m'n neus voorbij zien gaan toen we uit eten waren De keuken heeft toen speciaal voor mij een ander voorgerecht gemaakt wat ze die dag niet op de kaart hadden, meloen, want mjam mjam fruit! )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58703165
Ik denk dat iedereen dat een beetje voor zichzelf moet uitmaken. Zolang je geen glazen alchohol per dag drinkt... Ben jij ervan overtuigd dat een glaasje nu en dan geen kwaad kan, je weet wat de risico's zijn...
Er zijn nog zoveel schadelijke stoffen waar we dagelijks mee in contact komen en toch worden er nog kindjes geboren . Natuurlijk liefst zoveel mogelijk vermijden hé!
Ik vond het eerst ook heel moeilijk met de zware medicatie die ik kreeg, wou liever geen antibiotica nemen. Maar ja de dokter zei ook: zo'n zware infectie in je lijf is ook niet goed voor 't kindje, veel beter als jij een gezond lijf hebt en daarvoor moet die antibiotica er door. Niet dat ik daar 100% gerust in ben, maar het kan ook even niet anders. Dokter heeft natuurlijk wel net die medicatie genomen die in principe geen kwaad kan.

Enfin, misschien ingewikkelde uitleg, ik bedoel gewoon: geniet met mate en neem geen grote risico's. Dat lijkt mij wel aanvaardbaar, toch?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:13:37 #217
54772 Silmarwen
pi_58703286
Liza, dat had ik met mijn astmamedicijnen. Die mogen niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. In overleg met mijn huisarts/verloskundige mag ik het toch gebruiken, omdat zuurstofgebrek veel erger is dan het effect wat de medicijnen hebben. (Ze zijn namelijk ook bloedverdunnend)

Met medicijnen moet er idd bekeken worden of de ziekte/problematiek niet erger is voor het kindje, dan het medicijn gebruik.

Ik drink overigens zelden, zwangerschap of niet. Alleen op vakantie drink ik een stuk meer, de rest van het jaar niet tot amper, behalve met warm weer eens een rose of met kerst wat rode wijn.
pi_58705263
Ik drink amper. En als ik drink is het wodka-jus. Dus geen druppel tijdens zwangerschap.
Ik lust geen filet american, carpaccio, biefstuk ed, dus dat scheelt weer.
Het enige wat jammer is, is de (franse) kaas. Zoals brie, gorgonzola, kruidenkaas. Maar ben er achter dat er bij de kaasboer 1 brie is die ik wel mag. Dus af en toe trakteer ik me daar op.

Liza, doe maar rustig aan en word snel weer helemaal beter!

Reinhilde wat leuk dat je het hartje hebt gehoord! Hopelijk horen wij dat ook 20 mei. Geen idee wanneer dat voor het eerst kan.
pi_58705987
volgens mij mag je vrijwel alle kazen uit de supermarkt hebben hoor
Ik drink trouwens ook zelden normaal gesproken, maar om de eoa reden heb ik nu wel regelmatig zin in een glas wijn hihi, naja goed, over een week of 12 mag t weer

volgens mij heeft beebje zich trouwens gedraaid heb het idee dat ik nu een kontje onder mijn ribben heb liggen ipv een hoofdje...dat zou wel positief zijn dus, en geheel tegen mijn verwachting in
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:03:17 #220
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58707022
Volgens mij zijn de meeste kazen in Nederland veilig, ook die Franse. Zolang er maar geen rauwe melk gebruikt is(au lait cru).
pi_58709489
De kazen die ik tegenkom, daar staat het niet bij. Dus dan durf ik de gok niet te nemen. Boerenkaas mag iig niet, dat is altijd van rauwe melk vertelde de kaasboer. Maar gelukkig kan ik wel de gewone kaas op de boterham.
Ik heb de laatste dagen last van avondmisselijkheid. Beset irritant, maar ja, niks aan te doen. Verder ben ik wat minder moe aan het worden, lijkt het wel.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:21:47 #222
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58709647
Ik mis m'n wijntjes, kaasjes, filet en rosbief ook wel. Maar er blijft gelukkig genoeg eten en drinken over en over een paar maanden mag het allemaal weer

Liza, beterschap. Blaasontstekingen zijn naar, zeker als je zwanger bent.
pi_58710868
Ingrid, de brie van de Euroshopper kan je gewoon eten (hij is lekker!). En van de kaasboer gehoord dat Parmezaanse kaas ook gewoon kan, want die is geperst, en rijpt minimaal 18 maanden, ze is zelf ook zwanger dus af en toe lekker beetje verse parmezaan op mn pasta vind ik zoooooo lekker
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:28:02 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_58711925
ik heb een kloppend hartje gezien (en nee, ik heb er geen plaatje van)

De aanleiding was wel even wat minder. Ik heb anderhalve dag krom gelegen van de steken in mijn buik, rechtsonder. Nou kwamen me die bekend voor, heb ze al vaker gehad, ben al een paar keer binnenstebuiten gekeerd (niersteen, galsteen of blindedarm als mogelijke opties) maar er kwam telkens niets uit. Maar nu vond ik het toch een beetje verdacht. Het voelde ergens ook als eisprong en dat klopte ook nog precies in de tijd.
Dus gebeld met de vk en ik mocht langs voor echo. Eerst uitwendig, niet echt iets te zien, alleen zo leek het, een lege baarmoeder. Ik had me er al helemaal bij neergelegd, want dan was het gewoon een eisprong en was de pijn verklaard. Maar ze wilde ook even inwendig kijken. En ze ziet de baarmoeder en zegt meteen dat ze te voorbarig was. Ons vruchtje is nu al eigenwijs en had zich in een hoekje verstopt. En ze zei meteen dat het er goed uitzag, met een kloppend hartje en een grote dooierzak. Even meten en ja hoor, precies 0.46 cm lang.
Whoeha! Ik begin er eindelijk een beetje vertrouwen in te krijgen...Ik weet dat er nog vanalles kan fout gaan, maar een kloppend hartje is alvast een goed begin. Ik ga eens lekker genieten dit weekend.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_58712200
Mefke!
Inderdaad een goed begin!

Ik ben een beetje in een zeurbui. Ik heb behoorlijk pijn aan mijn maag en ingewanden. Ik heb niet het idee dat het mijn baarmoeder is, het is echt de 'rest' van mijn buik die pijn doet. Maar wél flink pijn.
En ik heb pijn in mijn kuiten en schenen. Precies dezelfde pijn als groeipijn vroeger.
En ik heb behoorlijk last van mijn ischias vandaag, dus lopen gaat ook niet echt soepel.

Samengevat: ik voel me kut en ik moet het hele weekend tot en met maandag nog werken
pi_58712258
Mefke! Wat fijn!

Ingrid, boerenkaas mag wel als het harde kaas is. Het soort kaas dat je in plakjes op brood doet, zeg maar.
Gelukkig maar, want ik zou niet weten wat ik zonder kaas zou moeten!

Zojuist is de mevrouw die hopelijk bij ons gaat kramen op bezoek geweest. Het was echt fijn, ik heb er vertrouwen in dat het me met haar wel gaat lukken om te genieten van de kraamtijd doordat ik weet dat haar ideeën over bevallen/kraamtijd en kinderzorg heel dicht bij de mijne liggen. Én omdat ik van te voren al uitgebreid mijn angsten en wensen heb kunnen bespreken.
Nu maar hopen dat ze niet toevallig toch bij een ander kraamt als ik beval. Maar dan nog staat ze paraat om te kijken of ze kan combineren of dat ze even los langs moet komen voor raad
pi_58712925
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ingrid, de brie van de Euroshopper kan je gewoon eten (hij is lekker!). En van de kaasboer gehoord dat Parmezaanse kaas ook gewoon kan, want die is geperst, en rijpt minimaal 18 maanden, ze is zelf ook zwanger dus af en toe lekker beetje verse parmezaan op mn pasta vind ik zoooooo lekker
Euroshopper, is die van AH?Daar kom ik amper, maar als ik er ben zal ik er eens op letten.
Gisteren verse parmezaan op mn pasta gehad toevallig. Lekker!

Mefke, wat fijn een kloppend hartje te zien! Ik wil ook!

Mibos,klinkt goed, hoop dat het lukt met de kraam!
Hmmm, dan was het zeker de boeren kruidenkaas die niet mag.Nouja, overleef ik wel.
Gewone kaas vind ik ook lekker.

Nu lekker bankhangen, heb mega last van mijn rug. Beetje teveel gedaan vandaan denk ik.
pi_58713063
Beterschap voor een ieder die nu ziekjes is of pijntjes heeft!

En mefke, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!!

Ik ben de hele middag erg moe geweest en op bed gelegen, denk gisteren toch even teveel gedaan.
Maar nu weer redelijk fit.

En ik check afentoe even of er al wat op gang zodat ik me niet meer zo onzeker hoef te voelen van of ik nou wel of geen borstvoeding kan geven, maar warempel, vanavond kwam er uit de rechterborst een drupje doorzichtige afscheiding, ik had al langer het idee dat die afentoe wat vocht afgaf, maar nu kon ik het met eigen ogen zien, en dat voelt wel fijn of geeft me een wat zekerder gevoel (Aangezien ik nog steeds keurig op cup b zit ). Ik slaakte trots een kreet en m'n vriend zat me even heel raar aan te kijken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:29:13 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58713279
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58713567
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:29 schreef Vivi het volgende:
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Als je daar te veel van inneemt wordt je zo, die vent was laatst bij Oprah
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:47:57 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58713755
Wow?! Het is Grote Smurf!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58713803
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:47 schreef Vivi het volgende:
Wow?! Het is Grote Smurf!
Hahha, maar dat ging dan ook om hele grote hoeveelheden die hij opdronk hoor.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58721847
Wat onwijs fijn, Mefke!!!!

Voor iedereen die zich wat minder voelt:
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:38:54 #234
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58721859
Mefke wat een goed nieuws en nu lekker genieten!!!!
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:19:03 #235
54772 Silmarwen
pi_58722047
Mefke wat fijn! Zodra je een kloppend hartje kunt zien, is het grootste euvel overwonnen!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:22:14 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_58722067
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 17:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kazen die ik tegenkom, daar staat het niet bij. Dus dan durf ik de gok niet te nemen. Boerenkaas mag iig niet, dat is altijd van rauwe melk vertelde de kaasboer. Maar gelukkig kan ik wel de gewone kaas op de boterham.
Ik heb de laatste dagen last van avondmisselijkheid. Beset irritant, maar ja, niks aan te doen. Verder ben ik wat minder moe aan het worden, lijkt het wel.
Boerenkaas kan je gewoon eten, want die heeft een harde korst (en is van binnen ook hard, ook al kun je het indrukken enzo) Je kaasboer zou dat moeten weten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:38:47 #237
54772 Silmarwen
pi_58722165
Ohja over de kazen. Alle oude of harde boerenkazen, kun je in Nederland gewoon eten. Dat geldt ook voor de buitenlandse kazen. Verder mag je geen rauwmelkse kazen of rood/blauwschimmel kazen eten als je zwanger bent (of erg bejaard), maar brie enzo kan dus ook met gepasteriseurde melk gemaakt zijn. Let dan op het au lait cru, die mag je niet hebben! Ik heb bij een kaasboer gewerkt.
pi_58722184
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
pi_58722188
ik heb een vraagje: als de baby beweegt in reactie op iets (autorijden, lawaai) vindt baby het dan leuk of juist niet? ik kon daar helemaal niks over vinden, en baby beweegt dusdanig vaak (en ook in reactie op dingen) dat ik erg nieuwsgierig ben.

wat betreft alcohol: naar ik heb begrepen gaan al die onderzoeken over regelmatig gebruik van alcohol. en dat is idd slecht. klaar. punt. duidelijk. echter: de gezondheidsraad heeft onderzoek uitgevoerd (het hele rapport is makkelijk te vinden op internet) en er is geen enkele aanwijzing dat een incidenteel glas enkel glas schadelijk is. begrijp me goed: het is ook niet aangetoond dat het niet schadelijk is, vandaar dat men aanraad om gewoon maar niet te drinken. maar je moet je ook niet gek laten maken, sommigen verloskundigen bevelen ook aan om maar geen appeltaart te eten tenslotte (serieus! en tis ook serieus onzin, want je moet in je uppie 3 hele appeltaarten eten eer het schadelijk is!).

toevallig had ik gisteren een bruiloft, en ik heb een half gevuld glaasje champagne op het bruidpaar gedronken, kleine fluitjes, en ik drink verder helemaal niet, dus vind ik dat best kunnen. en als je je daar onzeker over voelt doe je dat toch gewoon lekker niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:23:57 #240
54772 Silmarwen
pi_58722494
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef juttertje het volgende:
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
Je kunt beter kijken of het er NIET in zit. Dus kijken naar lait pasteurise (of iets dergelijks, klinkt als het Nederlandse woord in ieder geval).

Simmu, dat vraag ik me ook af! De baby is hier namelijk super druk tijdens het autorijden, ik bedoel echt een mega stuiterbal. Bij sommige soorten muziek ook. Maar ik merk wel een verschil met op mijn buik liggen (toen dat nog kon) en het geschop in de auto. Op mijn buik liggen was de baby duidelijk niet van gedient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')