Euroshopper, is die van AH?Daar kom ik amper, maar als ik er ben zal ik er eens op letten.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ingrid, de brie van de Euroshopper kan je gewoon eten (hij is lekker!). En van de kaasboer gehoord dat Parmezaanse kaas ook gewoon kan, want die is geperst, en rijpt minimaal 18 maanden, ze is zelf ook zwanger dus af en toe lekker beetje verse parmezaan op mn pasta vind ik zoooooo lekker
Als je daar te veel van inneemt wordt je zo, die vent was laatst bij Oprahquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:29 schreef Vivi het volgende:
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Hahha, maar dat ging dan ook om hele grote hoeveelheden die hij opdronk hoor.quote:
Boerenkaas kan je gewoon eten, want die heeft een harde korst (en is van binnen ook hard, ook al kun je het indrukken enzo)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 17:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kazen die ik tegenkom, daar staat het niet bij. Dus dan durf ik de gok niet te nemen. Boerenkaas mag iig niet, dat is altijd van rauwe melk vertelde de kaasboer. Maar gelukkig kan ik wel de gewone kaas op de boterham.
Ik heb de laatste dagen last van avondmisselijkheid. Beset irritant, maar ja, niks aan te doen. Verder ben ik wat minder moe aan het worden, lijkt het wel.
Je kunt beter kijken of het er NIET in zit. Dus kijken naar lait pasteurise (of iets dergelijks, klinkt als het Nederlandse woord in ieder geval).quote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef juttertje het volgende:
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
volgens het vulzelfuwdagboekin boek wat ik kreeg moet je juist op je linkerzij slapen (hoe je dat moet regelen als je al slaapt is me een raadsel, maar goed....). ik slaap gewoon zoals ik het lekkerst lig: half op mijn rechterzij, half op mijn buik met uitgestrekt pootjes en armpjes en soms wat katjes eromheen (maar niet te vaak want spelende katjes op bed is niks als je al slecht slaapt). volgens sangdrax (1.96) neem ik (1.60) meer dan driekwart van het bed in beslag als ik slaap.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 10:45 schreef Llewella het volgende:
Hier en daar is er te lezen dat je het beste op je rechterzij kunt liggen/slapen, nou, volgens mij is deze beeb daar duidelijk niet van gediend.
Ik slaap namelijk wel het liefst op m'n rechterzij, maar van begin af aan geeft dat al problemen.
Vannacht was het weer erg leuk, alsof m'n maag m'n keel in werd geduwd, werd er echt benauwd van, dat kan toch niet goed zijn?
En de kleine begint hier steeds de bewegen als ik buiten in het zonnetje op het schommelbankje ga schommelen, dan vraag ik me ook af, vind ze dit nou leuk of wordt ze juist soms misselijk?
Die blauw- en roodschimmelkazen mogen toch wél als ze niet van rauwe melk gemaakt zijn? En sowieso: als je de kaas verhit tot bubbelend zoals op een pizza of in een hartige taart ofzo dan mag het ook.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:38 schreef Silmarwen het volgende:
Ohja over de kazen. Alle oude of harde boerenkazen, kun je in Nederland gewoon eten. Dat geldt ook voor de buitenlandse kazen. Verder mag je geen rauwmelkse kazen of rood/blauwschimmel kazen eten als je zwanger bent (of erg bejaard), maar brie enzo kan dus ook met gepasteriseurde melk gemaakt zijn. Let dan op het au lait cru, die mag je niet hebben! Ik heb bij een kaasboer gewerkt.![]()
Ik heb nog nergens gelezen/gehoord dat dat niet zou mogenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:45 schreef owlet het volgende:
[..]
Die blauw- en roodschimmelkazen mogen toch wél als ze niet van rauwe melk gemaakt zijn? En sowieso: als je de kaas verhit tot bubbelend zoals op een pizza of in een hartige taart ofzo dan mag het ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |