abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58712258
Mefke! Wat fijn!

Ingrid, boerenkaas mag wel als het harde kaas is. Het soort kaas dat je in plakjes op brood doet, zeg maar.
Gelukkig maar, want ik zou niet weten wat ik zonder kaas zou moeten!

Zojuist is de mevrouw die hopelijk bij ons gaat kramen op bezoek geweest. Het was echt fijn, ik heb er vertrouwen in dat het me met haar wel gaat lukken om te genieten van de kraamtijd doordat ik weet dat haar ideeën over bevallen/kraamtijd en kinderzorg heel dicht bij de mijne liggen. Én omdat ik van te voren al uitgebreid mijn angsten en wensen heb kunnen bespreken.
Nu maar hopen dat ze niet toevallig toch bij een ander kraamt als ik beval. Maar dan nog staat ze paraat om te kijken of ze kan combineren of dat ze even los langs moet komen voor raad
pi_58712925
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ingrid, de brie van de Euroshopper kan je gewoon eten (hij is lekker!). En van de kaasboer gehoord dat Parmezaanse kaas ook gewoon kan, want die is geperst, en rijpt minimaal 18 maanden, ze is zelf ook zwanger dus af en toe lekker beetje verse parmezaan op mn pasta vind ik zoooooo lekker
Euroshopper, is die van AH?Daar kom ik amper, maar als ik er ben zal ik er eens op letten.
Gisteren verse parmezaan op mn pasta gehad toevallig. Lekker!

Mefke, wat fijn een kloppend hartje te zien! Ik wil ook!

Mibos,klinkt goed, hoop dat het lukt met de kraam!
Hmmm, dan was het zeker de boeren kruidenkaas die niet mag.Nouja, overleef ik wel.
Gewone kaas vind ik ook lekker.

Nu lekker bankhangen, heb mega last van mijn rug. Beetje teveel gedaan vandaan denk ik.
pi_58713063
Beterschap voor een ieder die nu ziekjes is of pijntjes heeft!

En mefke, wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!!

Ik ben de hele middag erg moe geweest en op bed gelegen, denk gisteren toch even teveel gedaan.
Maar nu weer redelijk fit.

En ik check afentoe even of er al wat op gang zodat ik me niet meer zo onzeker hoef te voelen van of ik nou wel of geen borstvoeding kan geven, maar warempel, vanavond kwam er uit de rechterborst een drupje doorzichtige afscheiding, ik had al langer het idee dat die afentoe wat vocht afgaf, maar nu kon ik het met eigen ogen zien, en dat voelt wel fijn of geeft me een wat zekerder gevoel (Aangezien ik nog steeds keurig op cup b zit ). Ik slaakte trots een kreet en m'n vriend zat me even heel raar aan te kijken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:29:13 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58713279
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58713567
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:29 schreef Vivi het volgende:
Voor degenen die moeite hebben met antibiotica (tijdens de zwangerschap, of sowieso); je kan ook om colloïdaal zilver vragen bij de huisarts ipv antibiotica.
Als je daar te veel van inneemt wordt je zo, die vent was laatst bij Oprah
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:47:57 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58713755
Wow?! Het is Grote Smurf!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58713803
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:47 schreef Vivi het volgende:
Wow?! Het is Grote Smurf!
Hahha, maar dat ging dan ook om hele grote hoeveelheden die hij opdronk hoor.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58721847
Wat onwijs fijn, Mefke!!!!

Voor iedereen die zich wat minder voelt:
  zaterdag 17 mei 2008 @ 08:38:54 #234
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58721859
Mefke wat een goed nieuws en nu lekker genieten!!!!
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:19:03 #235
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58722047
Mefke wat fijn! Zodra je een kloppend hartje kunt zien, is het grootste euvel overwonnen!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:22:14 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_58722067
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 17:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
De kazen die ik tegenkom, daar staat het niet bij. Dus dan durf ik de gok niet te nemen. Boerenkaas mag iig niet, dat is altijd van rauwe melk vertelde de kaasboer. Maar gelukkig kan ik wel de gewone kaas op de boterham.
Ik heb de laatste dagen last van avondmisselijkheid. Beset irritant, maar ja, niks aan te doen. Verder ben ik wat minder moe aan het worden, lijkt het wel.
Boerenkaas kan je gewoon eten, want die heeft een harde korst (en is van binnen ook hard, ook al kun je het indrukken enzo) Je kaasboer zou dat moeten weten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:38:47 #237
54772 Silmarwen
pi_58722165
Ohja over de kazen. Alle oude of harde boerenkazen, kun je in Nederland gewoon eten. Dat geldt ook voor de buitenlandse kazen. Verder mag je geen rauwmelkse kazen of rood/blauwschimmel kazen eten als je zwanger bent (of erg bejaard), maar brie enzo kan dus ook met gepasteriseurde melk gemaakt zijn. Let dan op het au lait cru, die mag je niet hebben! Ik heb bij een kaasboer gewerkt.
pi_58722184
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
pi_58722188
ik heb een vraagje: als de baby beweegt in reactie op iets (autorijden, lawaai) vindt baby het dan leuk of juist niet? ik kon daar helemaal niks over vinden, en baby beweegt dusdanig vaak (en ook in reactie op dingen) dat ik erg nieuwsgierig ben.

wat betreft alcohol: naar ik heb begrepen gaan al die onderzoeken over regelmatig gebruik van alcohol. en dat is idd slecht. klaar. punt. duidelijk. echter: de gezondheidsraad heeft onderzoek uitgevoerd (het hele rapport is makkelijk te vinden op internet) en er is geen enkele aanwijzing dat een incidenteel glas enkel glas schadelijk is. begrijp me goed: het is ook niet aangetoond dat het niet schadelijk is, vandaar dat men aanraad om gewoon maar niet te drinken. maar je moet je ook niet gek laten maken, sommigen verloskundigen bevelen ook aan om maar geen appeltaart te eten tenslotte (serieus! en tis ook serieus onzin, want je moet in je uppie 3 hele appeltaarten eten eer het schadelijk is!).

toevallig had ik gisteren een bruiloft, en ik heb een half gevuld glaasje champagne op het bruidpaar gedronken, kleine fluitjes, en ik drink verder helemaal niet, dus vind ik dat best kunnen. en als je je daar onzeker over voelt doe je dat toch gewoon lekker niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:23:57 #240
54772 Silmarwen
pi_58722494
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:42 schreef juttertje het volgende:
Staat au lait cru er dan altijd op als het er in zit? Of moet je kijken of het er echt op staat dat het er NIET in zit?
Je kunt beter kijken of het er NIET in zit. Dus kijken naar lait pasteurise (of iets dergelijks, klinkt als het Nederlandse woord in ieder geval).

Simmu, dat vraag ik me ook af! De baby is hier namelijk super druk tijdens het autorijden, ik bedoel echt een mega stuiterbal. Bij sommige soorten muziek ook. Maar ik merk wel een verschil met op mijn buik liggen (toen dat nog kon) en het geschop in de auto. Op mijn buik liggen was de baby duidelijk niet van gedient.
pi_58722685
dat vroeg ik me een tijdje geleden ook af, ze reageerd op bepaalde aanrakingenen geluiden enzo, maar t is me niet duidelijk of ze t nu leuk vind of niet als ze reageerd.

Mefke fijn dat je t hartje hebt gehoord
pi_58722701
Hier en daar is er te lezen dat je het beste op je rechterzij kunt liggen/slapen, nou, volgens mij is deze beeb daar duidelijk niet van gediend.
Ik slaap namelijk wel het liefst op m'n rechterzij, maar van begin af aan geeft dat al problemen.
Vannacht was het weer erg leuk, alsof m'n maag m'n keel in werd geduwd, werd er echt benauwd van, dat kan toch niet goed zijn?

En de kleine begint hier steeds de bewegen als ik buiten in het zonnetje op het schommelbankje ga schommelen, dan vraag ik me ook af, vind ze dit nou leuk of wordt ze juist soms misselijk?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58722926
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:45 schreef Llewella het volgende:
Hier en daar is er te lezen dat je het beste op je rechterzij kunt liggen/slapen, nou, volgens mij is deze beeb daar duidelijk niet van gediend.
Ik slaap namelijk wel het liefst op m'n rechterzij, maar van begin af aan geeft dat al problemen.
Vannacht was het weer erg leuk, alsof m'n maag m'n keel in werd geduwd, werd er echt benauwd van, dat kan toch niet goed zijn?

En de kleine begint hier steeds de bewegen als ik buiten in het zonnetje op het schommelbankje ga schommelen, dan vraag ik me ook af, vind ze dit nou leuk of wordt ze juist soms misselijk?
volgens het vulzelfuwdagboekin boek wat ik kreeg moet je juist op je linkerzij slapen (hoe je dat moet regelen als je al slaapt is me een raadsel, maar goed....). ik slaap gewoon zoals ik het lekkerst lig: half op mijn rechterzij, half op mijn buik met uitgestrekt pootjes en armpjes en soms wat katjes eromheen (maar niet te vaak want spelende katjes op bed is niks als je al slecht slaapt). volgens sangdrax (1.96) neem ik (1.60) meer dan driekwart van het bed in beslag als ik slaap.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58723459
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:38 schreef Silmarwen het volgende:
Ohja over de kazen. Alle oude of harde boerenkazen, kun je in Nederland gewoon eten. Dat geldt ook voor de buitenlandse kazen. Verder mag je geen rauwmelkse kazen of rood/blauwschimmel kazen eten als je zwanger bent (of erg bejaard), maar brie enzo kan dus ook met gepasteriseurde melk gemaakt zijn. Let dan op het au lait cru, die mag je niet hebben! Ik heb bij een kaasboer gewerkt.
Die blauw- en roodschimmelkazen mogen toch wél als ze niet van rauwe melk gemaakt zijn? En sowieso: als je de kaas verhit tot bubbelend zoals op een pizza of in een hartige taart ofzo dan mag het ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door owlet op 17-05-2008 11:51:47 ]
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:03:42 #245
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58723748
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:45 schreef owlet het volgende:

[..]

Die blauw- en roodschimmelkazen mogen toch wél als ze niet van rauwe melk gemaakt zijn? En sowieso: als je de kaas verhit tot bubbelend zoals op een pizza of in een hartige taart ofzo dan mag het ook.
Ik heb nog nergens gelezen/gehoord dat dat niet zou mogen

Au lait cru is bij mijn weten het enige dat niet mag en bij deze rauwmelkse kazen moet (in geval van voorverpakt) dit duidelijk aangegeven zijn op de verpakking. Bij onverpakt even navragen dus.
(bij de drie kaasboeren en in twee delicatessenwinkels hier in de buurt is er nagenoeg geen rauwmelkse kaas te vinden; volgens deze winkeliers is dat ook helemaal geen gangbaar product en wordt het niet zo veel verkocht omdat ze het niet zo lang goed kunnen houden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58723978
Idd, het zijn de uitzonderingen die niet mogen, niet andersom. De kans dat je een slecht kaasje te pakken krijgt is heel klein als je niet in boerenfrankrijk woont.
Ik let er ook niet zo op eigenlijk, alleen als ik bij de kaasboer lekkere stinkkaasjes ga uitzoeken. Maar echt niet in de supermarkt of bij het gemiddelde eetcafe...
  zaterdag 17 mei 2008 @ 14:36:40 #247
54772 Silmarwen
pi_58726063
Ik heb tijdens mijn cursus geleerd die rood en blauwschimmel kazen altijd af te raden. Maar dat is al tien jaar terug hoor, dus misschien is dat weer verandert.
pi_58726127
Mefke wat tof dat je jet hartje heb zien kloppen Hopelijk blijft die kleine lekker warm in je buikje zitten en kan je lekker genieten van je zwangerschap. (maarja zoals je leest, een zwangerschap gaat niet altijd over rozen hahahaha)

Het was een gezellig etentje, ondanks dat 1 van de vriendinnen helemaal onwel werd, en flauwviel midden in het restaurant en ik met 112 aan de telefoon zat. Dat was ff schrikken! Gelukkig ging het snel weer goed maar ze had gewoon een TE drukke dag en ze begon de dag al dat ze niet zo lekker was en met hoofdpijn.
Heb geen wijntje genomen, heb alleen even genipt aan vriendinnetjes rose, maar vond die toch niet zo lekker, dus heb niets gemist.
Uiteraard wel een mega lekker toetje uitgekozen, iets met nootjes caramel vanille en veel slagroom. (nee hoor ik probeer jullie niet jaloers te maken )

Verder heb ik echt een klote nacht gehad, duurde vrij lang voordat ik in slaap viel. Het leek op weëen, maar weer met die misselijkheid er bij. En toch ook net niet zoals de weëen die ik ken van de eerste.
Dus om 5 uur wakker, en dus gebroken... heb net ook nog even een tukkie gedaan tot Sander wakker werd. Ben er wel wat van opgeknapt.
Ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn, maar weet wel dat zodra ik ging zitten het af zakte en voel het nu niet zo heel erg meer. Ik had voorgenomen dat als het een hele dag zou duren ik de vk zou bellen maar heb er nu geen last van. Ben gewoon boodschappen gaan doen, en ik verwen me zelf straks even door naar de kapper te gaan.
pi_58726539
Nou dames die voor 18 juni genoteerd staan; het is dan volle maan
Denk zal ff checken alvast, ik schoot meteen in de lach, want mijn vriend is dus 18 juni jarig

Lovelylady, veel plezier bij de kapper! Dat soort dingen zijn nu wel extra fijn, even jezelf verwennen en tutten
Ik ga hier verder met de grote was- en strijkmarathon
Amber Mae
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:47:36 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_58728133
Even over kaasjes: de geitenkaas die je bij (bijvoorbeeld) de appie in de sla vindt, mag je die ook niet meer? Heb al op de verpakking gekeken van de sla, maar daar staat niets op. En ik snak gewoon naar sla met geitenkaas en honing (das al beter dan gisteren, toen had ik enorme zin in loempia )
Dank voor alle felicitaties, ben er ook echt heel blij mee. En ja, een zwangerschap gaat vast niet altijd over rozen, dus dan ga ik maar van de momentjes genieten waarop het wel goed gaat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')