abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:48:49 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58654715
Mammietje, spannend!
Morgen is het in ieder geval zo ver!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:54:19 #52
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58654824
Vanavond weer naar de verloskundige geweest, vanmiddag weer flauwgevallen op de PSZ
Aangezien ik toch duizelig bleef, misselijk werd en tintelingen in de vingers heb.
Ik baal hier zo van, voel me zo'n zeikwijf, bij Demi nergens last van gehad op wat maagzuur na en bij deze, alles wat je maar kan bedenken!
Moest ivm prenatale depressie ook weer meer visolietabletten pakken.

Ik voel me zo down nu, wil vrolijk en gezellig doen maar dat is echt moeilijk voor me nu.
Heb last van mijn bekken, harde buiken, rusteloze benen, erg veel maagzuur, flauwvallen, prenatale depr. en nog meer.
Nog "maar" 5 weken (uiterlijk 7 weken) maar voelt voor mij als een eeuwigheid!

De verloskundige zei ook wel dat ik er slecht uitzie nou en ze ziet aan me dat ik op ben, en dat is ook zo.
Is stom genoeg niks voor mij, ben geen zeikerd en ga altijd door en nu kan ik niet.
Zwangerschap is geen ziekte zeggen ze, klopt maar zo voelt het voor mij nu wel.

En wat ben ik toch blij met die lieve vent van me en een schat van een schoonmoeder die vanavond even op Demi moest leten en meteen een was heeft gedaan en nog wat huishouden.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:00:27 #53
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58654959
mammietje, heel veel succes!!!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:04:11 #54
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58655061
Mammietje, succes en sterkte morgen! Lekker spannend, zeg! Ik hoop dat ik ook snel mag, maar wacht liever af tot het spontaan komt .

KD-fotografie, doe maar lekker rustig aan (voor zover mogelijk ) en voel je verder niet schuldig. Jij kan er ook niets aan doen dat deze zwangerschap meer kwalen met zich meebrengt! Sterkte en nog even volhouden
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58655178
Mammietje, het MCA ligt hier op een steenworp afstand dus als ik mee moet persen kan ik alvast oefenen voor in oktober!
Succes in ieder geval en morgen heb je je beeb in je armen
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_58655406
Heel veel succes morgen Mammietje!
pi_58655559
Mammietje wat spannend! Succes voor vanacht of morgen!
pi_58655681
Thanks voor alle gelukwensen. Heb toch wel de zenuwen hoor...
Mrien, ik hoop het zelf snel te kunnen vertellen, misschien vraag ik mijn man of hij onder mijn naam het wil vertellen. Verder ken ik hier niemand i.r.l. tja... of Geppie moet me daar al op komen zoeken!
Grijs, lijkt me ook beter dat je het op een andere manier dan ik doe!
pi_58658171
Oeh Mammietje, daar ga je!

Ik ben vandaag wéér een kilo zwaarder dan gisteren, gaat nu al een paar dagen zo En ik eet nog steeds ongeveer het zelfde. Dus ik begin het idee te krijgen dat het grootste gedeelte toch vocht is...
pi_58658212
mammietje succes vandaag!!!!!!!

De rest reageer ik straks nog op als ik terug ben uit het ziekenhuis (nee er is niets aan de hand, zoonlief moet ff bloedprikken aaaaaahhhhh )
pi_58658221
Even om het hoekje spieken, mammietje, heel veel succes!!!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58658245
Mammietje, succes!!
pi_58658369
Mammietje, heel veel succes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58658703
Mammietje heeel veel succes vandaag!!!

KD wat klote dat deze zwangerschap veel zwaarder is als die van Demi. Ik hoop voor je dat het nog maar 5 weken zijn ipv 7, dat dat dan in elk geval mee mag zitten

Hier gister avond steeds het gevoel dat het vel van mijn buik veel te strak zit en dat trekt helemaal door naar mijn buik, ging me er echt ongemakkelijk van voelen...is nu gelukkig al veel minder maar vraag me wel af wat dat was...heb dat al een paar x eerder gehad maar nog niet zo erg/ lang
pi_58659025
Oe Mammietje!
Of is je kleine er al? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat! Sterkte!

KD, he wat naar allemaal, moet nog vaak denken aan wat er met je gebeurde in de auto. Sterkte met de laatste weekjes!
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:00:10 #66
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58659063
Mammietje, tijd van operatie maakt wel uit volgens mij. Anyways, heel veel succes vandaag, straks lig jij lekker met je beepje in je armen!

KD, wat rot voor je. Vervelend dat je zo niet kan genieten van je zwangerschap en ik kan me goed voorstellen dat je nu echt aan het aftellen bent. Als je maar niet denkt dat het jouw schuld is he, want dit komt puur door hormonen. Ik hoop dat het nog een beetje rechttrekt met de visolie en je wat lekkerder in je vel komt te zitten en anders nog maar 5 weken en idd max 7!

Bla, dat klinkt voor mij als een harde buik eigenlijk. Of dat de baby erg aan de oppervlakte ligt van je huid, dan voelt het bij mij ook super strak, maar maar een klein gedeelte.

Zo naar de gynaecoloog toe om te kijken of er gedraaid kan worden, misschien draaien en anders gok ik zo, de bevalling bespreken want die wordt dan poli-klinisch of een keizersnede. Ben er best zenuwachtig voor, alles komt zo enorm dichtbij. En als het een stuit blijft, Leeloo ligt nog wel in een stuit want het geschop voelt niets anders aan, heb ik hoe dan ook binnen 4 weken de baby al in handen.

In het begin ging alles zo tergend langzaam. De eerste echo, de spanning vanwege het bloedverlies en weer een nieuwe echo, de grens van 20 weken, uitkijken naar de 28 want dan komt alles wel goed, wachten tot vandaag omdat dit de eindtermijn is van in stuit mogen liggen. Er gebeurt zo wonderbaarlijk veel in je zwangerschap en elke denk je "Als ik de zoveel weken maar haal, dan hoef ik mij geen zorgen meer te maken." en volgens mij is dit pas het begin.
pi_58659153
Spannend Silmarwen, ben heel benieuwd of het draaien lukt en hoe alles gaat lopen. In elk geval succes straks!
Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, ineens lijkt alles zo snel te gaan idd..en dat terwijl je in t begin juist steeds roept dat alles zo langzaam gaat. Die 9 maanden gaan zo ontzetten snel achteraf gezien.....

Harde buik, dacht ik eerst ook, maar die houden naar mijn idee maar een paar minuten aan...en dit duurde echt minimaal een uur ofzo. De kleine lag wel heel erg aan de oppervlakte en helemaal bovenin, maar t was wel echt mijn hele buik die straks aanvoelde. Komende week eens aan de vk vragen anders. Dat vergeet ik ook steeds nl, dan heb ik vragen, maar tegen de tijd dat ik een afspraak heb ben ik dat alweer vergeten hihi handig!
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:09:37 #68
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58659201
Mammietje veel succes vandaag meid... en hopelijk vlug je kleintje in je armen
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:13:22 #69
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58659262
kd wat rot meid... doe het maar rustig aan

Sil spannend meid.... het kort af hé... Hier beginnen ook meer en meer mensen te vragen "en nu is het toch niet lang meer hé?" en dan krijg ik kriebels

blablabla ik vergeet ook altijd alles.... héél handig is dat....
pi_58659576
Het MCA dus!? Dat is wel erg dichtbij!! Dus alle positieve vibes komen heel snel je kant op mammietje!
Ik had je nog zo heengebracht ook, ben inmiddels aardig aangepast aan het verkeer gezien ik zo dagelijks m'n ritje naar m'n werk moest maken (maar ik mijd ook liever het nieuwe gedeelte in de spits moet ik zeggen )

Mocht ik tzt aan de gang gaan en naar het zioekenhuis moeten en m'n vriend zit op z'n werk is het heel makkelijk, die werkt namelijk in het MCA Was ook makkelijk met naar de gyn tot nu toe, dan kan ie onder z'n werk gewoon even weg mits er geen belangerijke dingen zijn (zoals de laatste keer; maandafsluiting).

Ik had gisteravond nog naar het MCA gemoeten, voor een voorlichting over bevallen, of althans had er erg graag heen gewild. Maar was het een beetje vergeten, en na m'n werk (zeker gezien het m'n laatste dag voor het verlof was en m'n hoofd daar een beetje vol mee zat), boodschappen doen kwamen we pas weer om 19:10 thuis en het begon om 19:30, dus besloot maar niet te gaan en eerst eens even rustig te eten, en zeker niet te stressen en haasten. Erg jammer, baal ervan maar so be it.

KD; niet te streng zijn voor jezelf, ik vind je hier wel erg weinig 'zeuren' voor wat je intussen allemaal onder de leden hebt. Ik vind het knap van je dat je je zo goed en sterk blijft houden, althans zo komt het op me over.
Ik moet ook nog vaak denken aan het flauwvallen van je in de auto, dat heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt, ook om bij mezelf te blijven stil staan van hoe lang blijft het nog verstandig om auto te rijden?
Fijn dat je schoonmoeder even kon opletten op demi en nog wat dingetjes doet ook!
Veel sterkte voor de laatste weekjes!!

Ik ga vandaag een begin maken met al het babyspul te wassen denk ik.
En gisteren weer een hoop gedraai, intussen ben ik weer het spoor bijster hoe beeb ligt.
Van het weekend/eind vorige week was ze weer met de voetjes naar onder gedraaid zoals ik het voelde, en gisteren dus weer met het hoofdje naar beneden volgens mij, maar inmiddels ligt ze weer anders sinds ze gisteravond weer is gaan draaien.
Ik wordt zelf benauwder als ze met het hoofdje beneden ligt, dus misschien is dat voor haar ook wel ongemakkelijk door kennelijk minder ruimte? Naja een weekje nog en dan echo om nou eens te zien wat ze allemaal doet. Maar voorlopig lijkt ze iig nog alle kanten op te draaien.

En m'n laatste werkdag was eigenlijk heel rustig, maar werd op het einde toch nog behoorlijk hectisch, maargoed, eind goed al goed, en nu maar thuis zitten braaf afwachten
Even een laatste dingetjes-lijstje op stellen met wat er nog moet gebeuren de laatste weken (babykleertjes dus wassen, nog even de slaapkamer afmaken, wiegje in gereedheid brengen, ritje naar de ikea voor nieuw bed etc, beneden alles installeren en verders alles wat nodig is klaar zetten/voorbereiden en nog eens goed boenend door het huis te gaan ).

Ohw en dat met die harde buiken, ik had er van het weekend weer 1 onder de douche, en laatst ook al, absoluut niet pijnlijk, voel er nauwelijks tot niets van, maar gewoon 1 grote ronde ballon wordend. Blijft bizar! (En dus ook geen beeb heel dicht tegen de buikwand, want dat voel ik idd ook weleens, maar dat wordt geen ronde perfecte ballon in m'n buik zeg maar).

en freecell; ik zou gewoon 1 keer in de week op de weegschaal gaan, want per dag kan het bij iedereen gigantisch schommelen. Advies is dan ook standaard vaak om 1maal in de week op het zelfde tijdstip op de weegschaal te gaan staan. En je vooral niet teveel vanaan trekken, ik houd me weinig bezig met de weegschaal, maar de keren dat ik me gewogen heb viel het ook redelijk mee, en qua uiterlijk blijf ik aardig goed in proportie.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58660474
Zo hier weer terug van bloedprikken, zoonlief heeft geen traan gelaten, ik moest wel even wat traantjes wegpinken, zo trotsben ik op hem!! Hij zat rustig naar die naald te kijken die zijn handje inging. (ze konden alleen in zijn handje een adertje vinden)

KD, balen dat je je zo klote voelt, niets is erger als je geen energie hebt en je zo down voelt. Ik hoop dat de visolie zijn werk doet en je misschien nog even opknapt voor het "echte" werk gaat beginnen. En idd nog "maar" 5 weken. Lijkt een eeuwigheid, maar achteraf zal het hopelijk meevallen.

Sil, voor jouw ook een spannende tijd met je stuitliggende dwarse beeb. Hopelijk is ze gedraaid en anders hoop ik dat ze de beeb nog kunnen draaien. Ook daar hoor je zoveel verschillende verhalen over. Succes in iedergeval en hopelijk heb je goed nieuws.

Freecell, ik zou me niet druk maken over je gewicht. Ik schrok ook toen ik in 4 weken tijd 5 kilo was aangekomen, en nu ben ik 6 weken tijd maar 1 kilo aangekomen. Het kan raar lopen. En zeker met het warme weer kan je aardig wat vocht vasthouden hoor! Geen zorgen maken, pas als de vk het zegt.

Llewella heerlijk dat je zwangerschapsverlof is begonnen. Geniet er maar van!

MCA is hier ook dichtbij hoor dus alle goeie vibes komen zoals Llewella al zei jouw kant op, mammietje!
  woensdag 14 mei 2008 @ 11:46:40 #72
54772 Silmarwen
pi_58662099
Nou, poeh. Allereerst mag mijn datum naar de 18-de in plaats van de 11-de. De eerste echo stond hoe dan ook vast, aldus de gynaecoloog. De andere echo's lijken een week later omdat ons kindje groot is. Ik ben morgen dus pas 35 weken zwanger.

Over het draaien. Dat gaat hoe dan ook niet gebeuren. De placenta ligt voor en in dit ziekenhuis draaien ze dan niet. Ze vinden de kans dat het mis gaat te groot en als het mis gaat, gaat het meteen heel erg mis, dus er wordt niet gedraaid!

Bevallen met een stuit gaat ook niet gebeuren. Ten eerste omdat Leeloo in een volledige stuit ligt, ten tweede omdat het mijn eerste bevalling is en ten derde omdat het kindje groot is.

Conclusie was, dat als de baby niet draait voor de volgende afspraak die over twee weken is, dat de keizersnede op 12 juni geplanned wordt! De dag dat ik 39 weken zwanger ben.

Ik heb nog wel een tip gekregen van hem over het draaien. Twee glaasjes wijn drinken en vervolgens op je knieen zitten, en je ellebogen op de grond laten rusten. Benen iets wat gespreid, knieen onder je heupen en dan wiebelen met je kont. De wijn is om je baarmoeder te laten ontspannen, het naar voren leunen en wiebelen om de baby er uit proberen te schudden. Dat was tot nu toe de enige oefening/theorie die hij geloofde. Dus dit weekend lekker wat rose drinken. Deze gynaecoloog is een ontzettend leuke vent trouwens, bij hem liepen we ook toen ik een zeer vreemde cyclus had en geen eisprong.

Zo dat was een heel verhaal.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:05:45 #73
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_58662411
dank jullie wel allemaal voor de lieve en ondersteunende woorden!

Silmarwen, hopenlijk helpt het en draaid de baby!
Lovelylady, fijn dat het bloedprikken zo goed ging!
Llewella, is er binnenkort dan niet nog zo'n avond waar je naartoe kan?
En dank je wel, vind het erg lief dat je zo over me denkt en wat betreft het flauwvallen achter het stuur, daar denk ik ook nog met regelmaat aan.

Ben erg benieuwd hoe het nu met Mammietje is!

Harde buiken zijn geloof ik ook niet echt pijnlijk (kan wel ongemakkelijk aanvoelen), alleen vaak komen harde buiken samen met voorweeën of indalingsweeën en dan zijn ze wel pijnlijk, tenminste, dat vertelde mijn verloskundige me.
pi_58662448
hihi leuke tip, ik zie t al helemaal voor me
wel apart dat hij je adviseerd 2 glaasjes wijn te drinken

ben je teleurgesteld of valt dat wel mee?
12 juni is wel een mooie datum btw
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:13:19 #75
54772 Silmarwen
pi_58662548
Het enige wara ik over teleurgesteld ben is dat ik minder lang zwanger ben. De kleine pakjes kan ik al wel opbergen. Verder ben ik eigenlijk heel erg opgelucht want ik zat nogal tegen dat draaien op.

En die wijn ja he. Maar het kon geen kwaad meer.
pi_58662670
Ik kan me heel goed voorstellen dat je tegen het draaien opzag ja.
Hebben ze een schatting gegeven van hoe groot de kleine nu is?

hihi naja wel lekker hoor, dit weekend een lekker wijntje
geniet ervan
pi_58663185
Silmarwen wat een leuke tip! Dat is nog eens zwanger en zonder schuldgevoel lekker rosé drinken! Geniet er van joh!

En 12 Juni is het voor je het weet hoor
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:06 #78
146730 R81
Ech wel...
pi_58663852
Even een korte update, het gaat allemaal goed maar er is nog geen baby..
Nerveus
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:32:06 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58663921
Mijn vriendinnetje zou vandaag om 13.00 een ks krijgen vanwege haar in stuit liggen de kindje, is ze al onderweg naar de ok komt er een spoedgeval tussendoor, nu pas ergens tegen 4-en ofzo.
Het is geheel begrijpelijk, maar ik zou er geloof ik wel even van balen.

Ik heb de instructies 2 keer moeten lezen Silmarwen, voor ik begreep wat je nou moest doen. Ik dacht op je hurken en dan je ellebogen op de grond en ik kon me daar niet veel bij voorstellen.
pi_58663938
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:05 schreef KD-fotografie het volgende:

Llewella, is er binnenkort dan niet nog zo'n avond waar je naartoe kan?

8 juli is de volgende, weet niet of ik dat ga halen

En ben nu lijstjes aan het samenstellen, jeetje, schrik! Valt best mee hoor, maar ik krijg er wel de kriebels van het is nog zo kort, maar toch ook weer niet zo kort gezien ik nu 33w4d ben, maar het aftellen is nu toch denk echt serieus begonnen

Sil; nu maar aan de wijn!
Maar wat raar dat de baby groot is maar dat je een week minder ver bent?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58663957
Silmarwen : Op die dag ben ik exact een jaar getrouwd
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:03:34 #82
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58664480
tap tap tap....
Drop you like an ill, bad habit
pi_58664804
Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent Sil!
Wel vreemd dat ze de datum bijgesteld hebben, dan zijn we nu dus even ver..met een even eigenwijs kind
Lijkt me ook wel even een tegenvaller, je gaat er toch al zolang van uit van ik ben zo en zover uitgerekend, en nu veranderd dat opeens..
pi_58664831
spannend voor Mammietje en man.....

En ben ook wel benieuwd hoe het nu bij Mefke is....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:44:55 #85
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_58666118

hoi zus Gefeliciteerd met je zoon!

Ik hoorde net dat mammietje is bevallen van een zoon: Bink
hij is ca 3200 gram en rond 13 uur geboren.

Van wat ik heb gehoord is de bevalling goed verlopen en hoefde ze dit keer niet de OK in.
Moeder en zoon maken het goed en mogen waarschijnlijk vandaag al naar huis.

ik hoop dat het bij ons in juni ook zo snel en goed gaat
Drop you like an ill, bad habit
pi_58666204
Aah wat fijn dat ze niet de OK in hoefde en dat ze zelfs vandaag mischien al naar huis toe mag

Gefeliciteerd met je zoon Mammietje
pi_58666410
Gefeliciteerd met je zoon, Mammietje, en wat fijn dat het deze keer zo goed gegaan is
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:10:08 #88
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58666604
Mammietje gefeliciteerd met je zoon!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:11:11 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58666625
Mammietje gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je niet de OK in hoefde! (Ik neem dus aan dat de placenta er in 1 moeite door uit is gekomen )

En verder weer ff een voor iedereen die in deze hitte zwanger is.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:17:08 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58666716
Jaaa daar is BINK!! geweldige naam gefeliciteerd!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58666717
Gefeliciteerd met je zoon mammietje!!!

Goed te horen dat het allemaal dus toch goed en vlot is gegaan!!!

Ik heb het flauwe vermoeden dat er hier eentje is ingedaald vandaag? Meer druk op m'n liezen zeg maar, meer gewicht naar onderen, ook lastiger met lopen, maar anderzijds prettig dat er niet meer zo'n grote 'ballon' helemaal bovenin zit wat een beetje krap voelde. Toen ik m'n beste vriendin in het winkelcentrum tegenkwam viel het haar ook meteen op dat m'n buik naar beneden was gezakt. En geklep bij de kassa bij AH over hoe het gaat, hoelang nog etc
Amber Mae
pi_58666748
mammietje gefeliciteerd met je zoon
mama van 3 kids!
pi_58666921
gefeliiiiiiiiiiiiiiii
pi_58666933
Mammietje gefeliciteerd met je zoon!
En wat fijn dat je de OK niet inhoefde en vandaag ook al naar huis, wat goed!
pi_58667055
Mooie dag! Van harte met Bink
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 16:40:13 #96
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58667076
Bink
Gefeliciteerd Mammietje en gezin met deze goede afloop van een pittige zwangerschap!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:47:11 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_58667228
Mammietje! Het zit erop! Je hebt de klus geklaard! Je eigen Bink is er
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58667383
Gefeliciteerd met Bink Mammietje!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_58667477
Mammietje!! Gefeliciteerd met je zoon!
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:01:27 #100
105850 Fuente
mamamuts
pi_58667538
Mammietje, van harte gefeliciteerd
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')