Zeer goed nieuws als je het mij vraagt, codemasters maakt erg goede race gamesquote:Codemasters koopt Formule 1 game licentie
[09/05/2008 - 10:13] Door: Maurice
Codemasters zal vanaf 2009 de officiële Formule 1 games mogen gaan verzorgen, het bedrijf wat onder meer bekend is van RaceDriver en de Colin McRae series zou daarvoor een overeenkomst hebben bereikt met de FOA(Formula One Administration). Het is dus voor het eerst sinds jaren dat we weer Formule 1 games op alle platformen mogen gaan verwachten.
Sony betaalde begin 2003 een bedrag van rond de 75 miljoen dollar voor 4 jaar totale exclusiviteit voor de eigen PlayStation consoles, met de komst van Codemasters mag verwacht worden dat de games opnieuw op alle nieuwe-generatie consoles komen en natuurlijk de PC.
"Formule 1 is ambitieus in het verbreden van haar bereik met meer circuits in het Midden-Oosten en China. Ook is het ambitieus in het vergroten van haar bereik door technologie.", aldus Rod Cousens, CEO van Codemasters tegenover Autosport.
"De digitale community's die de computer en videogame industrie creeëren zal een grote rol spelen in het verder groeien van het F1-publiek en om ze met elkaar in contact te brengen."
"Als wereldleider op het gebied van race games, is deze F1 deel het juweel op de kroon van Codemasters en maakt het daarmee tot absolute leider in zijn soort."
Gezien het Formule 1 seizoen 2008 al te ver onderweg is zal Codemasters haar focus leggen op het Formule 1 seizoen 2009, het is dan voor het eerst sinds 3 jaar dat er een officiële F1-game is uitgekomen.
Codemasters heeft voor het ambitieuze project een team samengesteld van 350 mensen, onder meer van de voormalige Sega Racing Studio's die kortgeleden door Codemasters werd overgenomen, deze zullen samen gaan werken aan een F1-game gebaseerd op de EGO/NEON engine waar ook de huidige games Colin McRae:DiRT en Race Driver: GRID op gebaseerd zijn.
bron: racestart.nl
QFT!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:28 schreef rudedeltadude het volgende:
Heel goed nieuws...
echt heel goed nieuws!
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:26 schreef Coelho het volgende:
Nou Geoff Crammond nog aannemen, en er staat ons weer wat geweldigs te wachten. Codemasters GP5 of zo
Niet overdrijven he. Het was zo'n 50 miljoen euro.quote:
50 Miljoen maar? Das niks!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:48 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Niet overdrijven he. Het was zo'n 50 miljoen euro.
Sony kijkt echt niet op van een paar miljoen meer of minder hoor. En de gameindustrie is aardig gegroeid de laatste jaren, dus dit soort bedragen zijn aan de orde van de dag.quote:
Nou, DTM Race Driver zou ik nou niet echt arcade noemen... dus dat komt wel goed denk ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:36 schreef _Administr8or_ het volgende:
Dit is goed nieuws, maar ik hoop niet dat ze er een arcade racer van gaan maken.
Ik heb liever een simulatie namelijk
Dat zou super zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:26 schreef Coelho het volgende:
Nou Geoff Crammond nog aannemen, en er staat ons weer wat geweldigs te wachten. Codemasters GP5 of zo
De enige smilies hierop van toepassing.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:01 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nou, DTM Race Driver zou ik nou niet echt arcade noemen... dus dat komt wel goed denk ik.
Verder is de DTM serie pure arcade. Simpel als stront.quote:Dat wordt gewoon kut. De Race driver serie al één en al arcade,dus dit spel vast ook.
Goede realistische F1 game op de pc was met name F1 Challenge 99-02, met isi-engine.
GP4 had juist weer veranderend weer. En toen kwam Sony, met hun onrealistische zooi. Dus toen maar mods van rFactor spelen.
En ben bang dat Codemasters het nog verder arcade gaat gooien.
Sommige zielen noemen GT5 op de PS3 een simulatie, wat het absoluut niet is. De enige racesimulaties die bestaan kan je op de pc krijgen. GTR2, GTL, Race07, rFactor, LFS, nkpro.
GT5 is geen racesimulatie, maar een racegame, die het tot semisim schopt.
O als dat kan beloof ik nooit meer games te downloadenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:26 schreef Coelho het volgende:
Nou Geoff Crammond nog aannemen, en er staat ons weer wat geweldigs te wachten. Codemasters GP5 of zo
Op het codemasters forum wordt al druk gediscussierd...quote:Op woensdag 19 november 2008 17:12 schreef nils7 het volgende:
is hier al wat meer over bekend?
Ik koop en speel vrijwel alleen F1/Race games dus die koop ik dan ook welquote:Op woensdag 19 november 2008 17:28 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
O als dat kan beloof ik nooit meer games te downloaden
Ik had soms dat hij accelereerde soms... in meerdere games dus zal wellicht aan me stuurtje en pedalen hebben gelegen...quote:Op woensdag 19 november 2008 22:40 schreef MaGNeT het volgende:
Probleem met vastlopen in GP4 onder Vista inmiddels opgelost![]()
![]()
GPxPatch gebruiken bij starten van GP4 lost het op...
Hele race uitgereden in de regen (Brazilië) zonder enkel probleem.
Vloog normaal na 1 tot 10 ronden terug naar de desktop.
http://xbox360.ign.com/articles/975/975702p1.htmlquote:F1 for 360/PS3 in 2010
Wii and PSP versions this year.
by Martin Robinson, IGN UK
UK, April 23, 2009 - Codemasters won't be releasing its Formula 1 game for Xbox 360 and PlayStation 3 until 2010, with the Wii and PSP versions hitting first later this year.
"The scale of development that was required for the next-gen projects, especially with something like Formula 1, to it do it on such a massive high def scale requires a lot more development time than less powerful platforms like the PSP and Wii," brand manager Paul Walters told IGN.
"Codemasters has a great heritage when it comes to racing games and their reputation is second to none," said F1's ringmaster Bernie Ecclestone in an official announcement. " We're working very closely together on the upcoming FORMULA ONE titles and are very impressed with what we have seen."
The Wii and PSP versions are being handled by Sumo Digital, who is working with Codemasters to get the game out for this Autumn. We'll have full impressions of the game for you very shortly.
PC versie komt er ook hoorquote:
quote:Codemasters' Formula 1 naar 2010 door onze redactie
Nieuwe Formule 1-game wordt simulatie
AMSTERDAM - Het kost Codemasters meer tijd om de Formula 1 game te voorzien van een hoge grafische kwaliteit. Daarom zullen de versies voor de PlayStation 3, Xbox 360 en pc pas in 2010 verschijnen.
“De schaal van ontwikkeling die nodig is voor next-gen projecten, zeker bij zoiets als Formula 1, op zo een indrukwekkende high definition-niveau, vergt veel meer ontwikkeltijd als bij minder krachtige platformen als de PlayStation Portable en Wii,” aldus brand manager Paul Walters.
De Formula 1 versies voor de PlayStation Portable en Wii kunnen daarom wel voor het einde van het jaar in de winkels liggen. De rest wordt in 2010 verwacht.
Nee, ze hebben geen rechten op op het verleden. Hier valt dus niets van te verwachten helaas...quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom spreken mensen nog steeds over next-gen als het over de PS3 en Xbox360 gaat? Dat zijn gewoon current-gen machines imo.
[/offtopic]
Misschien gaat Codemasters wel dezelfde kant op als EA met Need for Speed, meerdere subfranchises, dus een arcade F1-racer en een semi-sim, misschien nog een versie ertussen.
Hebben ze eigenlijk nu ook alle rechten op het verleden? Want dan verwacht ik ook nog wel F1-games van een bepaalde periode (bijvoorbeeld een Schumacher-editie voor periode 1994-2005 ofzo).
Post die dan ook evenquote:Op vrijdag 25 september 2009 05:26 schreef nils7 het volgende:
Ergens zijn inmiddels recente filmpjes en screenshots te vinden!
Dus je kan nu ook met Renault enzo cheaten?quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:
ziet er wel ok uit maar ook niet echt spectaculair
een beetje zoals de formule 1 zelf
No panic! De trailers en screens zijn idd van de WII versie. Men verwacht de eerste beelden van de xbox 360 en ps3 in de loop van volgend jaar.quote:Op maandag 16 november 2009 14:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Oh, gelukkig, filmpjes zijn van de Wii versie.
Vond het er al redelijk slecht uitzien.
En ook geen schademodel..
komt omdat ze de menu''s nog hipper moeten maken en nog meer vuurwerk bij de finish willen hebbenquote:Op maandag 16 november 2009 15:28 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
No panic! De trailers en screens zijn idd van de WII versie. Men verwacht de eerste beelden van de xbox 360 en ps3 in de loop van volgend jaar.
Omdat dit spel eerst op de Nintendo uitgebracht wordtquote:Op maandag 16 november 2009 16:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Waarom staat dit topic eigenlijk in [NIN]?
En de PSP.quote:Op maandag 16 november 2009 18:25 schreef PieterBas het volgende:
Omdat dit spel eerst op de Nintendo uitgebracht wordt
Heb hem gisteren gekregen op het Pers event in Breda en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de game, speelt lekker weg en ziet er op zich voor een Wii game nog niet zo verkeerd uit.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:31 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Had 'm al sinds gisteren!
Met het stuurtje is het beter sturen dan alle recente youtube filmpjes uit de States!
Shit persevent van DE f1game in mijn stad... oei... had daar wel heen willen gaan ipv naar de Pioneer Demonstratie hihi!quote:Op donderdag 19 november 2009 11:35 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Heb hem gisteren gekregen op het Pers event in Breda en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de game, speelt lekker weg en ziet er op zich voor een Wii game nog niet zo verkeerd uit.
Alleen in de multiplayer bij de wat drukkere momenten (de start dus) wat framedrops.
Ik had hem ook al 's middags hoor, moest alleen nog ff een praatje maken met Jos en Maxquote:Op donderdag 19 november 2009 12:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Shit persevent van DE f1game in mijn stad... oei... had daar wel heen willen gaan ipv naar de Pioneer Demonstratie hihi!
Maar had het spel 's middags al hehehe
Speelt idd. lekker weg alleen ik heb wat issues zoals remmen, het lukt me niet om de wielen NIET te blokkeren!
En als ik een 1 stopper doe dan zijn mijn softs aan het eind van de stind zo gaar dat ik een tweede stop moet doen!
Echt wel he? Het schade model moet ook er goed zijn, klik maar eens op het bovenste plaatje en kijk eens naar de sidepod van de mclaren, die heeft iemand geraaktquote:
Mogelijk morgen, maar men is erg vaag over een release date... In ieder geval de eerste twee officiele screenshots van de game.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:30 schreef nils7 het volgende:
Hopen dat we volgende week een datum krijgen
Bronquote:Even though Codemasters announced that their Formula One 2010 game will be revealed to the media on March 17th, first details have now been disclosed via the Official Xbox Magazine.
The four-page preview article includes first-ever preview screenshots of the upcoming game, showing various cars in action on several tracks. Also included are first previews of the game’s impressive wet weather effects.
Furthermore, the article mentioned the title’s dynamic weather system and other features such as the title’s management-style features. Instead of just racing, the game’s career mode will give players the ability to influence off-track parts of the career such as speaking to the media, their team and their team-mate with the choice of words affecting the outcome of the career and the relationship to the team. This adds a new and realistic element to the experience as a Formula One driver’s career doesn’t end with stepping out of the car.
Details in a nutshell:
- F1 2010 will be released for the PC, Playstation 3 and Xbox 360
- The title will feature the upcoming 2010 season, including all cars and tracks
- The tracks will be laser-scanned for maximum accuracy
- It’s unknown whether or not the pictured 2009-season cars will be included as well
- F1 2010 uses Codemasters’ EGO engine known from Colin McRae DIRT 2
- The title comes with an extensive dynamic weather system, including weather changes, puddles and drying racing lines
- The game’s career mode will include interaction with co-drivers, the team and the media – Objectives will differ on whether you´re driving for a backmarker team or a championship-contender
Following their maiden Formula One title that was released only for the Playstation Portable and the Nintendo Wii, Codemasters will be bringing the 2010 Formula One season to the PC, the Xbox 360 and the Playstation 3. A release date for the title has not been announced yet
Dat is alleen helaas niet veel anders dan F1 2009!quote:
quote:Wednesday, 10th March 2010 (2pm UK)
A new generation of FORMULA ONE games will come to high definition consoles and PC later this year as Codemasters today announced that F1 2010 will be released this September for Xbox 360, PlayStation 3 computer entertainment system and PC.
As the official game of the 2010 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, F1 2010 will include all of the official teams, drivers and circuits from the coming season. F1 2010 will feature the return of seven times FORMULA 1 Drivers’ World Champion Michael Schumacher, the introduction of several new teams, and the brand new Korean International Circuit that will host the 2010 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX.
The September launch will see F1 2010 become the first official FORMULA ONE game to appear for Xbox 360 and marks the return of FORMULA ONE to PC after an eight year absence. The arrival of the HD editions of FORMULA ONE follows Codemasters’ extremely successful launch of F1 2009 for Wii and PSP, which became a top five best seller throughout the past holiday period.
In F1 2010 gamers will take on the full, expanded grid in a variety of game modes including GRAND PRIX, Championship, Time Trial and an extensive, innovative Career mode. F1 2010 will also feature a highly advanced damage model, fully dynamic weather system and extensive competitive multiplayer options.
In production at Codemasters Studios Birmingham, F1 2010 is being developed using the EGO Game Technology Platform, Codemasters’ proprietary tech that powered the critically acclaimed, million-plus selling Colin McRae: DiRT 2 and Race Driver: GRID. The award-winning technology has been further developed to accurately recreate the unique aerodynamics and handling of 200MPH+ FORMULA ONE cars. The tech combined with Codemasters’ unprecedented access to FORMULA ONE teams and drivers will ensure that F1 2010 delivers the most authentic FORMULA ONE racing experience yet. F1 2010 will be released September 2010 for Xbox 360, PlayStation 3 and PC.
quote:Hi everyone,
It’s been a while since we announced we had secured the rights to the Formula One licence and much has changed since that original announcement, both internally and within the world of F1. The project team has grown and now fills Codemasters Studios in Birmingham (as well as keeping many busy at our Warwickshire HQ studios), features have been locked down and development is making great progress. In the real-world F1 had KERS, then it didn’t, the points system changed, refuelling is no longer allowed, several manufactures have left the sport, whilst new independent teams are preparing for their first season in F1. Oh and you might have heard that a certain multiple World Champion has returned from retirement. The 2010 season certainly looks like it could be the most spectacular for years and we cannot wait to deliver our take on this fascinating sport, not to mention reinvigorate Formula One videogames.
Now the first race is almost upon us, we felt the time was right to give you an overview of what we’ve been up to as well as taking this opportunity to clear up a few points and features.
First and foremost it’s worth noting that F1 2010 is not based on F1 2009 (Wii/PSP) the development has been completely separate and as such the feature set of F1 2010 will be very different.
Early on in development we identified all the key areas that we needed to make shine, building upon and enhancing aspects of the EGO racing technology and extracting the most interesting elements of F1 not previously utilised in games.
Number one on that list was the car physics system, which is being re-engineered from the ground up for F1 2010. Several key areas have been rewritten, enabling us to have a detailed simulation of how an F1 car feels on track. Whilst we have made several major steps forward with this, we will continue to build upon this new foundation into 2011 and beyond!
The next big feature was to write a comprehensive weather system, which is now nearing completion. This is something we’re very proud of, and you’ll see why in the near future. Needless to say this plays a big part in both player and AI strategies, as well as changing the handling characteristics of the car considerably.
Another big area of focus has been on the Pit Stops, which we don’t feel have ever been done justice in racing games. These are a pivotal moments of a race and integral to the F1 experience. Our take centres on the drivers perspective, rather than button bashing, and the vast majority of this system is now integrated and refinement work is underway.
We’ve also had to progress our damage modelling up to another level, again building on the tech established in both DIRT and GRID, but enhanced to match the unique make-up and composition of a Formula One car.
All this coupled with a fresh design, taking into account many of the ideas and suggestions on this forum, has allowed us to create what we hope will the greatest F1 racing game experience ever. We are not just delivering the same feature set seen in many previous Formula One games. It’s important that we deliver something new and exciting, however this does not mean we’re losing sight of what F1 means to purist racing gamers.
We will go into much more detail about all of the above features in the coming weeks and months as well as several other aspects of the game which we’re sure will really capture your imagination.
There is of course much debate on what is needed to create the ultimate F1 game and as importantly, how to present this to the player and put them right into the world of F1. Checking in on the forums has been and continues to be an essential part of this process. Both the Senior Producer and Chief Game Designer regularly check the forums and every suggestion and opinion posted is read and considered. It’s worth mentioning the fact both of these guys will not have the time to engage with the forum all the time (there’s a game to finish after all), but we’ll certainly try to come on and answer questions when we can! Keep an eye out for the Chief Game Designers private twitter feed (http://twitter.com/T4RG4), it might give you an insight into where the game is on any given day. Information on this will be given out at a later date.
We’ve seen lots of discussion around what may or may not be in the game. As ever there were far too many features than we have the time to implement and do justice for the 2010 game, so this is a good opportunity to clear up a few points:
Laser Scanned Track Data – Considered early on in the project we assessed for our needs and decided against its inclusion in favour of other features. Our track creation pipeline has been further developed and we’re now capable of producing extremely authentic environments, track surfaces included, without the need for this data.
Safety Car – A common forum request but investigation proved, surprisingly, that this actually offers very little in terms of enjoyable game experience in comparison to other game elements we’ll reveal later. Once you find out what we spent the time on instead we’re sure you’ll agree that this was the right decision!
Formation Lap – Currently not part of the plan, for the same reasons as safety car. This is not to say we won’t look to add a little of what the formation lap provides!
A Feeder Series – We’re at full-stretch creating an engaging Formula One experience. Including a feeder series is not part of the deal we have and code support alone would take too much away from the main game to prove worthwhile in 2010.
Split Screen – Some of you will have noticed this is not present in any recent Codemasters racing titles. Early on we established the huge amount of resources this feature would consume and, after weighing against our need to move the series in an original direction, made the tough decision that F1 2010 would not be the project to return Split Screen. We have included an interesting local multiplayer mode in its place and an extensive online multiplayer mode.
We will be working with F1 beyond this year’s game and so may well reconsider some points, as well as looking at new additional content for 2011, during a second round of concepting. As a result they are most definitely not ruled out.
Of course we would love to include everything but, for obvious reasons, we cannot. It’s important that when we include a feature, we spend the required time to make it just right. The 2010 game attempts to re-establish F1 games and its safe to say this title is stretching a highly capable team, across both Birmingham and Southam studios, right through to launch.
If you have any burning questions or comments, be sure to post them on this thread and, along with Helios, we’ll try our best to answer where possible. We look forward to meeting some of you at the ‘F1 2010 Revealed’ event in London on March the 17th.
Thank you for your ongoing feedback and support,
Codemasters Formula One Development Team
"Work in progress".quote:Op woensdag 10 maart 2010 15:50 schreef nils7 het volgende:
pff de banden zijn niet eens rond
Check de Williams in Bahrein!
Waren ze in F1 2009 ook nietquote:
Ach joh, laten we nou maar eerst eens wachten tot het spel uit is.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:12 schreef Trystar het volgende:
Laat maar zitten ben ik bang;
http://www.virtualr.net/f1-2010-missing-features-update/
Hopelijk na morgen wat filmpjes en screens van f1 2010quote:Hi all,
I know pretty much everyone here is very eager to see more of F1 2010, so I thought I'd post a quick update regarding our next round of updates which are due out tomorrow to coincide with the F1 2010 reveal event in London!
Due out on IGN at around 9am (UK Time) tomorrow we have going live, the first in a series of developer video diaries, 3 new screenshots, and finally an extensive feature about the game, written by Martin Robinson who is IGN's resident racing expert.
The first dev video due out tomorrow will give you an introduction to the game as well as introducing some key members of the dev team, and during the video we'll also be showing off in-game footage along with various insights into how the game is being made. All subsequent dev videos after the first will then each focus on more specific elements of the game in greater depth.
However as well as the above we also plan to release special community focussed editions with lengthened running times of all of the dev videos bar the first introduction video, allowing us to go much further into detail about all the great and innovative features you'll find in the game.
Make sure you spread the news to any other F1 gaming fans you know, as I'm sure they will be very interested to see what we have been up to .
Mooi! Maar geen crashquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef IkWilbert het volgende:
En we hebben beeld![]()
http://www.gamereactor.eu/grtv/?id=7007&l=Trailer&sid=864f66c7c70c1b9ab7a82a86312d26f2
Daar zit ik op te wachtenquote:
Ziet er aardig uitquote:Op woensdag 17 maart 2010 12:16 schreef IkWilbert het volgende:
En we hebben beeld![]()
http://www.gamereactor.eu/grtv/?id=7007&l=Trailer&sid=864f66c7c70c1b9ab7a82a86312d26f2
Als GP Legends zou komen, laat F1 2010 maar zitten danquote:Op woensdag 17 maart 2010 20:24 schreef MasGhibli het volgende:
Kan niet wachten op deze![]()
Nu nog een nieuwe Grand Prix Legends en ik ben helemaal van de kaart
En dan natuurlijk is ontbreken van de opwarmronde, safety car.quote:While all this sounds very promising, some discouraging news have also emerged. Online play will be limited to 13 cars, a restriction made with the console versions in mind. Furthermore, Codemasters has confirmed that the title will only include the 2010 season due to license issues, the 2009 cars seen in the early preview material will not be used past their placeholder role. Another thing that won’t be making it into the game is the official F1 timing overlays known from the TV broadcasts as Codemasters has their own HUD system in place.
Arcadequote:Op donderdag 18 maart 2010 02:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ze beginnen al te falen
http://www.virtualr.net/f(...)om-the-london-event/
[..]
En dan natuurlijk is ontbreken van de opwarmronde, safety car.
Tis wel positief te zien dat in de filmpjes daar de persmuskiet totaal niet kan rijden. Dat kan een beetje realisme aanduiden.
Okay, de nieuwe filmpjes:
Je weet toch niet hoe het spel ingesteld staat? Dat het geen hardcore sim zou worden was wel duidelijk, maar imo moet je het toch echt zelf voelen met alle aids uitgeschakeld en kun je niet aan de hand van een filmpje zeggen hoe arcade het aanvoelt.quote:
quote:Codemasters onthult details carrièremodus F1 2010
Door Jurian Ubachs, donderdag 18 maart 2010 10:44, views: 3.795
Uitgever Codemasters heeft details vrijgegeven van de belangrijkste spelmodus in de racegame F1 2010. Op een persevenement maakte het bedrijf bekend hoe de carrièremodus van het spel, dat later dit jaar verschijnt, in elkaar zit.
De carrièremodus in F1 2010 laat de speler logischerwijs onderaan de ladder beginnen in de Formule 1, om zo langzaam de betere teams te bereiken. Deze ontwikkeling zal in het spel echter ook buiten het racen zelf om te merken zijn. Spelers krijgen aanvankelijk weinig aandacht in de paddock, maar naarmate hun status verbetert, ontstaat er ook ook meer media-aandacht. Mocht de speler na een race in de top drie finishen, dan volgt ook de persconferentie, zoals die op televisie na een Grand Prix te zien zou zijn, meldt Eurogamer.
Daarbij komt dat de speler invloed heeft op de doorontwikkeling van de auto. Door goede prestaties en testwerk kan de speler zelf bijdragen aan de verbeteringen die zijn team aan de auto doorvoert. Bovendien leiden goede prestaties in een seizoen ertoe dat in de wintermaanden meer progressie kan worden geboekt. Zodoende hoeft een carrière niet per definitie uit verschillende teams opgebouwd te zijn, maar kan een speler er ook voor kiezen zijn team te laten groeien, om zo de top te bereiken.
Het racen zelf wordt volgens Codemasters uitdagend, maar niet zo moeilijk dat alleen experts het spel kunnen spelen. Wel kunnen die experts zich voorbereiden op het in de gaten houden van de bandenslijtage en het bijstellen van de vleugels en de prestaties van de motor. Ook zal het belangrijk zijn om langs de juiste lijnen te rijden, omdat de racelijn het meeste grip biedt. Daarnaast kunnen de weersomstandighheden veranderen, waarbij de banden op een opdrogende baan vanzelf een smalle strook met meer grip creëren. F1 2010 verschijnt in september voor de Xbox 360, de PlayStation 3 en de pc.
De game is al ver af...quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:57 schreef IkWilbert het volgende:
Je moet er ook rekening mee houden dat de filmpjes zijn van een zeer vroege build. Het spel is dus nog lang niet af![]()
Men werkt bijvoorbeeld nog aan de "stuur issue's" e.d.
Je kunt er nu gewoon nog niet heel veel over zeggen. Ik ga het spel zeker aanschaffen
Sim hoeft voor mij niet, maar a la GP2 zou ik wel prettig vinden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Je weet toch niet hoe het spel ingesteld staat? Dat het geen hardcore sim zou worden was wel duidelijk, maar imo moet je het toch echt zelf voelen met alle aids uitgeschakeld en kun je niet aan de hand van een filmpje zeggen hoe arcade het aanvoelt.
Ik haal hem sowieso wel, arcade of sim.
Ga daar maar niet van uit, f1 2010 wordt totaal andersquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
De game is al ver af...
Heb F1 2009 goed gevolgd en sinds de eerste screenshots hebben ze enkel de resolutie opgeschroeft (of ze hadden eerst die van de PSP er op gezet).
Maar toen de filmpjes kwamen is daar qua gameplay, graphics etc. niks meer aan verandert!
Ik denk dat ze de game nu nog aan 2010 aanpassen en distribueren that's it!
Ergo een schuifbalkje tussen snelheid en grip op en neer schuiven denk ik.quote:Wel kunnen die experts zich voorbereiden op het in de gaten houden van de bandenslijtage en het bijstellen van de vleugels en de prestaties van de motor.
Dat zijn allemaal aaname's die je maaktquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ergo een schuifbalkje tussen snelheid en grip op en neer schuiven denk ik.
Of alleen de vleugel aanpassen.
Geen versnellingsbak aanpassen? Geen bandendruk aanpassen? Geen rijhoogte aanpassen? Geen rembalans aanpassen? Geen etc etc etc
Op basis van de info die ze zelf geven kan ik niet anders concluderenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:07 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal aaname's die je maakt
Dat riepen ze ook van 2009... ik temper het alleenquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:49 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ga daar maar niet van uit, f1 2010 wordt totaal anders
Van 2009 was het vrij snel duidelijk dat het een but game zou worden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 17:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat riepen ze ook van 2009... ik temper het alleen
Omdat: Wiiquote:Op donderdag 18 maart 2010 17:55 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Van 2009 was het vrij snel duidelijk dat het een but game zou worden.
Lijkt me wel, anders is het wel schraal. Dan ben je na twee seizoenen doorontwikkelen standaard een seconde sneller dan de rest, dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:07 schreef Roberto258 het volgende:
Ik ga hem ook zeker kopen!
Maar ik las dat je in de carriére modus je eigen race auto beter kan laten worden, hoe zit het met de andere teams, worden die dan ook beter/slechter, iemand die dit weet?
Dan kon bij Grand Prix 2 of 3 al, waarom zou het hier niet in zitten dan?quote:Op zondag 25 april 2010 12:40 schreef mug89 het volgende:
Zou me ook wel vet lijken als je zelf je bandenkeus kan bepalen wanneer er bijv. regen is voorspelt.
of dat het begint met regen en dat jij dan kan beslissen of je overgaat op intermediates of op de normale droogweer band, om zo een gat te kunnen slaan, of juist de verkeerde keuze maakt. dat houdt t spannend en erg leuk
Omdat dat niet in F1 2005 en 2006 zat, tenminste, ik heb die optie nooit gezienquote:Op zondag 25 april 2010 18:49 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Dan kon bij Grand Prix 2 of 3 al, waarom zou het hier niet in zitten dan?
Die zat er ook niet. Gruwelijk irritant, wanneer je in je lap zit dat je wilt pitten, het keihard gaat regenen en je droogweerbanden krijgt.quote:Op maandag 26 april 2010 12:29 schreef mug89 het volgende:
[..]
Omdat dat niet in F1 2005 en 2006 zat, tenminste, ik heb die optie nooit gezien
Waarom nog steeds de auto's van 2009quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:07 schreef Roberto258 het volgende:
http://uk.xbox360.ign.com(...)3_weather_51210.html
Jaa darom,quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:16 schreef vosss het volgende:
Omdat ze nog altijd beelden van de pre-alpha build laten zien.
Je zou toch verwachten dat ze inmiddels in een beta-fase zitten niet? Of in een gewone alpha fase, maar niet nog in een pre-alpha fase met de release over een paar maanden.
Vet dat je daar wasquote:Op vrijdag 14 mei 2010 08:53 schreef Rossdale het volgende:
Afgelopen weekend zat ik in Barcelona naast de baan en sindsdien begint het NOG meer te kriebelen. Godskolere wat wil ik deze game graagVeel te lang geleden dat er een echt goede F1-game verscheen...
Mooi filmpje met érg veel infoquote:
In Formula One 2006 zat er een mini game in voor pit stopsquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:55 schreef vosss het volgende:
En een pitstop die je dus niet, ik herhaal, NIET zelf kan maken.
Je rijdt gewoon op rails en mag alleen remmen en gas geven en dat argument van die knakker waarom ze dat gedaan hebben slaat natuurlijk nergens op.
Ik wil geen minigames, ik wil realisme!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:22 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
In Formula One 2006 zat er een mini game in voor pit stops
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Ziet er vet uitquote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:24 schreef IkWilbert het volgende:
Nieuwe screens met de 2010 auto's
http://www.eurogamer.net/gallery.php?game_id=9776&article_id=1129158#anchor
Die tetten van die griet op het eind maken het al de moeite waardquote:
Dat was met F1CE ook zo. Had ik op een gegeven moment Schumacher eruit gegooid.quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:33 schreef SoldMayor het volgende:
Maar hoe gaat dan dan?..
Stel je begint bij Sauber in je eerste seizoen. Je rijd een sterk seizoen en je kan daarna naar Mclaren..
Daar wordt je 2de rijder en dan???? Dan zou dus J.Button uit het seizoen zijn?![]()
Ofzo..
Jaa darom,quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:49 schreef Splobber het volgende:
[..]
Dat was met F1CE ook zo. Had ik op een gegeven moment Schumacher eruit gegooid.
dus dan race je gewoon onder de naam van een bekende rijder?quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:33 schreef Roberto258 het volgende:
Las ik op de twitter van Steve Hood, heeft te maken met licenties.
Ik denk dat die dan gewoon wegvalt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:24 schreef mug89 het volgende:
[..]
dus dan race je gewoon onder de naam van een bekende rijder?
hmm.. maar als het met licenties te maken heeft, zou je zeggen dat ze dus geen rijders mogen laten wegvallen, en je dus met 3 autos gaat rijden inderdaad, of gewoon onder de naam van een rijder..quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat die dan gewoon wegvalt.
Vraag is dan alleen wie ze weg laten vallen bij de teams die bij hoog en bij laag beweren geen eerste en tweede rijder te hebben.
Bij Ferrari gaat Massa wegvallen, dat moge duidelijk zijn. Maar wie valt er bij Red Bull weg? Of bij McLaren? En bij Mercedes dan, laten ze daar Schumacher wegvallen omdat Nico meer punten heeft?
Of staan er dan gewoon 3 auto's op de grid van het team waar je heen gaat?
Lekker vaag weer
Ik neem aan dat het niet veel anders is dan bij F12009 en daar krijg je een opdracht mee en hangt het af of je dus eerste of tweede rijder bent aan de opdracht.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat die dan gewoon wegvalt.
Vraag is dan alleen wie ze weg laten vallen bij de teams die bij hoog en bij laag beweren geen eerste en tweede rijder te hebben.
Bij Ferrari gaat Massa wegvallen, dat moge duidelijk zijn. Maar wie valt er bij Red Bull weg? Of bij McLaren? En bij Mercedes dan, laten ze daar Schumacher wegvallen omdat Nico meer punten heeft?
Of staan er dan gewoon 3 auto's op de grid van het team waar je heen gaat?
Lekker vaag weer
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:10 schreef vosss het volgende:
Ik hoop dat ik als Massa kan spelen en als Smedley dan zegt tegen me via de radio dat Alonso sneller is en of ik dat begrepen heb dan doe ik net of ik hem voorbij laat en op het laatste moment ram ik dan die smerige kutspanjool zo de muur in!!!!
Je auto kan verbeteren, maar niet heel erg snel. Je kan ook tijdens een seizoen je al gaan richten op een volgend seizoen. Andere teams kunnen ook verbeteren en verslechteren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:06 schreef SoldMayor het volgende:
Bij EA F1 Manager wisselde de coreurs wel van positie..![]()
Ik zou graag naast hamilton willen rijden bv.. hopelijk kan dat gewoon allemaal..
En met je auto ontwikkelen hoe zit dat dan?
Je eigen auto wordt zeker steeds beter terwijl de andere op het zelfde niveau blijven?![]()
Zie het al voor me na 2 seizoenen kampioen te worden met HRT
Ziet er erg nice uit,quote:
Er valt dus toch nog wel aardig wat te tweakenquote:
iig tof dat je van team kan wisselenquote:Op donderdag 29 juli 2010 01:33 schreef SoldMayor het volgende:
Maar hoe gaat dan dan?..
Stel je begint bij Sauber in je eerste seizoen. Je rijd een sterk seizoen en je kan daarna naar Mclaren..
Daar wordt je 2de rijder en dan???? Dan zou dus J.Button uit het seizoen zijn?![]()
Ofzo..
Je vergeet Mafia IIquote:
MGP mis ik dan nog in dat rijtje...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:17 schreef Sikko71 het volgende:
Vrij gemakkelijke keuze...Als Gp2/3/4 veteraan wordt dit hem...
Achja, behalve de F1-serie van EA is er nooit echt een simulator geweest. Dat dat van Geoff Crammond als sim wordt gezien komt door de tijd waarin eht gereleased was.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:18 schreef vosss het volgende:
Dat wordt het niet.
De developer geeft zelf de vergelijking met rFactor dat ze als rFactor een 10 is qua simgehalte op een 6 a 7 zitten.
Puur arcade dus in mijn ogen.
http://www.dailymotion.co(...)v-diary-2_videogamesquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:43 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ziet er erg nice uit,
Helaas nog steeds geen kijk op de crash damage in het spel..
en owja btw dat eindealonso
die heb ik ook een tijdje gespeeld jaren geledenquote:
Zal wel de modus zijn waarin die rijdt, ik neem aan dat er verschillende levels zullen zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:15 schreef SoldMayor het volgende:
Hij rijdt zijn voorvleugel er af en dat geeft helemaal geen effect..
ik ga ervan uit dat dit de arcade mode is?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:09 schreef IkWilbert het volgende:
Eerste video vanaf de Gamescom
http://www.gamersyde.com/stream_f1_2010_gc_monaco-16610_en.html
Schieten maar
Mooiste Monaco wat ik tot dusver gezien heb in een game volgens mijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:09 schreef IkWilbert het volgende:
Eerste video vanaf de Gamescom
http://www.gamersyde.com/stream_f1_2010_gc_monaco-16610_en.html
Schieten maar
Ik hoop het. Denk het wel gezien die debiele ideale lijn zegmaar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat dit de arcade mode is?
Zo niet dan is het wel heel kansloosquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:21 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik ga ervan uit dat dit de arcade mode is?
Natuurlijk is het arcade-mode, zelfs de ideale lijn staat aan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo niet dan is het wel heel kansloos.
Het antwoord van een Codemasters developer:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:15 schreef SoldMayor het volgende:
Hij rijdt zijn voorvleugel er af en dat geeft helemaal geen effect..
"First" is dus Monacoquote:Helios_CM
First video isn't direct capture, Monaco in-game hasn't got that yellow hue to it. It also had damage set to visual only.
The second video is a lot better and has much improved driving
op beurzen is alles op easy mode om potentiele kopers niet af te schrikken omdat het ze niet lukt. Zal in de retailversie dus ongetwijfeld anders zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:15 schreef SoldMayor het volgende:
Hij rijdt zijn voorvleugel er af en dat geeft helemaal geen effect..
Een F1 coureur loopt op de grootste europese gamesbeurs rond en speelt jouw F1 game terwijl alle grote, minder grote en nietszeggende kleine europese gamemedia daar rondhuppelt... Zo kost het je geen ene drol en elke gamessite rapporteerd extra info over jouw game.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 03:51 schreef vosss het volgende:
En toch snap ik het niet. Echt niet.
De makers hebben groen licht van de FIA.
Waarom is dit een of ander gaar kutfimpje met mensen voor het beeld en slecht geluid en kutbeeld?
Waarom wordt zoiets niet in combi met de makers en de FIA tijdens een F1 weekend gedaan en fatsoenlijk in beeld gebracht en met verschillende F1 coureurs die daarna zeggen hoe leuk ze het vonden.
Hier blijven bergen met geld liggen.
Sowieso laat die ouwe seniele zak online bergen met geld liggen. Kijk een naar de IRL Bernie, die kan je online volgen in HD en de camera;s op de auto zelf besturen en zelf kiezen welk beeld je wilt zien.
quote:Special act Robert Doornbos en Codemasters met nieuwe racegame F1 2010
Uitgegeven door Bas Kaligis 19 augustus 2010 17:27 - Print artikel
Codemasters zal dit weekend met de nieuwe racegame F1 2010 prominent aanwezig zijn tijdens het Rotterdamse racespektakel Bavaria City Racing. Op 23 september 2010 ligt de game F1 2010, die wordt uitgebracht voor Xbox 360®, PlayStation®3 en de PC, in de winkels. Op zaterdagavond zal niemand minder dan Robert Doornbos een special act weggeven in de Codemasters’ F1 2010 twoseater. Ook op zondag zal de opvallende F1 2010 twoseater niet onopgemerkt door de straten van de havenstad racen. Het belooft een geweldig F1 spektakel te worden!
Mike Hendrixen, Marketing Director Central/North Region bij Codemasters is enthousiast over de samenwerking met Bavaria City Racing: “F1 2010 kan natuurlijk niet ontbreken op een van Nederlands grootste autosportevenementen. De game komt eind september uit, dus het is super dat we als opwarmer voor de release hier alvast de show kunnen stelen. En dat gaan we doen! We vinden het geweldig dat ex F1-coureur Robert Doornbos de auto zal besturen. Ik kijk enorm uit naar het evenement en hoop dat het publiek uit haar dak gaat van het bulderende geluid van de F1 2010 twoseater. “
De organisator van Bavaria City Racing Herman Vaanholt is blij met de komst van Codemasters en F1 2010: “Ik vind het geweldig dat Codemasters met F1 2010 van de partij is. De F1 2010 game past natuurlijk goed bij ons thema en de Bavaria City Racing biedt dan ook een perfect platform om deze realistische game te promoten. De demonstratie in de F1 2010 Minardi twoseater is daarom ook een fantastische aanvulling op het programma.”
F1 2010 is de officiële game van het 2010 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™ en omvat alle officiële teams, coureurs en circuits van dit raceseizoen. Met de lancering wordt F1 2010 de eerste officiële Formule 1 game die wordt uitgebracht voor de Xbox 360 en markeert bovendien de terugkeer van F1 voor PC, iets waar gameliefhebbers acht jaar op hebben moeten wachten. Met de komst van de HD-edities zorgt Codemasters voor een spannend vervolg op de zeer succesvolle lancering van F1 2009 voor Wii en PSP vorig jaar, een game die tijdens de decembermaand tot de top 5 behoorde van best verkopende spellen. De bekroonde technologie is verder verbeterd om de unieke aerodynamica en de ingewikkelde besturing van de auto's van de F1, die snelheden bereiken van meer dan 325 km per uur, goed te kunnen ondersteunen. Dit in combinatie met de unieke toegang die Codemasters heeft tot de verschillende coureurs en F1-teams, zorgt dat F1 2010 de meest authentieke race-ervaring in de Formule 1 tot nu toe is.
Kijk voor meer informatie over F1 2010 op de officiële website: www.formula1-game.com
bron:http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=26626
Ik zie niet in wat er arcade aan is. Die F1 banden hebben een hele klein slipcurve, maar zodra je terug in het gareel bent en binnen de limieten blijft is de grip enorm hoog. En dat zeg ik als GTL, GTR2 en LFS-speler.. Ik denk dat de grip van een F1-band voor gewone mensen bijna niet te bevatten is, waardoor een F1-spel al snel arcade zal lijken, zo snel kun je door de bochten e.d.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:55 schreef Rossdale het volgende:
Dat slippertje op 5:37 ziet er trouwens wel extreem arcade uit...
De auto gaat bijna haaks en hij krijgt hem perfect terug recht zonder dat hij ook maar enigszins een beetje slingert oid. Dat heb ik nog nooit tijdens een F1 race gezien hoorquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat er arcade aan is. Die F1 banden hebben een hele klein slipcurve, maar zodra je terug in het gareel bent en binnen de limieten blijft is de grip enorm hoog. En dat zeg ik als GTL, GTR2 en LFS-speler.. Ik denk dat de grip van een F1-band voor gewone mensen bijna niet te bevatten is, waardoor een F1-spel al snel arcade zal lijken, zo snel kun je door de bochten e.d.
Ja precies, je ziet zijn achterkant toch slingeren wanneer hij weer recht wil gaan rijden?quote:
hehe, ik wist dat dit voorbeeld nou zou komenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Van de PS3quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:26 schreef IkWilbert het volgende:
In depth look at the front-end and menu's as well as some race action.
!
Ik denk dat dit wel veel goed maaktquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tsja, maar misschien staat TC wel aan in het spel. Zulke dingen zijn gewoon niet bekend. Overigens weet ik van Alesi dat die gewoon auto's in 1 keer weer recht kon trekken. Maar een save met zo'n hoek is gewoon mogelijk zoals Sutil laat zien.
Dat zijn niet de instellingen waarmee Sutil reed, aangezien Sutil zelf schakelde. Verder komt die foto uit een filmpje waar met gamepad wordt gereden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:42 schreef errrbek het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel veel goed maakt
[ afbeelding ]
verkeerde filmpje iddquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat zijn niet de instellingen waarmee Sutil reed, aangezien Sutil zelf schakelde. Verder komt die foto uit een filmpje waar met gamepad wordt gereden.
Welke presentatie? Heb je dat filmpje gezien? Als er ook maar een heel klein beetje sprake was van een presentatie dan hadden ze iemand op locatie gehad die een camera vast kan houden en ervoor gezorgd dat niemand voor het beeld zou lopen en degelijk geluid erbij etc.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:52 schreef errrbek het volgende:
[..]
verkeerde filmpje idd
maar kan me haast niet voorstellen dat ze 'm cold turkey die game laten spelen, reken maar dat het funest zou zijn voor de presentatie
Ik rij je wel van de baanquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:48 schreef SoldMayor het volgende:
Heb er zin in samen racen met Xblister, Rossdale, Nelis en Kneusten ook maybe?
Een paar mensen niet daar, schijnbaar missen er nog een paar dingenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:34 schreef Xblister het volgende:
Hier nog even een hand-on van gamer. ze zijn verassend positief..
http://www.gamer.nl/preview/60538/f1-2010-hands-on
quote:Interview | 27 augustus 2010 -
Tijdens gamescom te Keulen was Formule 1-coureur Adrian Sutil aanwezig om de game F1 2010 te promoten. Momenteel rijdt hij namens het Force India F1-team de nodige rondjes op parkoersen over de hele wereld. Tijdens Keulen hoefde hij voor de verandering eens niet het vliegtuig in en was het racen ook een stukje eenvoudiger. We kregen de gelegenheid om Sutil kort een aantal vragen te stellen over F1 2010.
En, heb je F1 2010 gespeeld? Vond je het een beetje realistisch aanvoelen?
Ik heb het gespeeld, zojuist nog. Het was even wennen met de controller en het stuurwiel, maar dat kun je allemaal instellen, dus toen ging het wel. Het duurt even voordat je jouw setting hebt, maar als je ze hebt, dan is het best realistisch. Het is ook heel makkelijk om gelijk aan de slag te gaan en een strak rondje te rijden. Dat is altijd een goed teken.
Kies je jezelf als rijder of kies je misschien een snellere auto? Misschien dat je anders steeds in de middenmoot eindigt?
Nee, ik geloof altijd in mezelf en volgens mij zitten er geen echte grote verschillen tussen de auto’s. Ze zijn allemaal ongeveer even snel, het maakt dus niet uit. Anders zou je met een multiplayersessie hebben dat iedereen dezelfde auto zou kiezen omdat die net de snelste is.
Het is een behoorlijk realistische game, dus er zijn veel regels uit het echte Formule 1-racen in het spel gestopt. Als je kon valsspelen in het spel, hoe zou je dat dan doen? Radiocontact met de pitstraat? Of misschien een stukje afsnijden?
Het lijkt me moeilijk om vals te spelen eigenlijk. Ja, je kan wel een stuk afsnijden, maar normaliter word je daarvoor bestraft. Maar als dat niet zo zou zijn dan zou ik dat waarschijnlijk doen en daardoor een snellere rondetijd neerzetten.
Is dat belangrijk voor jou tijdens een race, de rondetijden? Je wilt natuurlijk op de beste mogelijke positie liggen aan het eind van een race, maar daarnaast heb je dus nog een persoonlijk doel?
Ja, natuurlijk is je positie belangrijk, maar dat ligt altijd aan de snelheid van het parkoers en hoe het parkoers eruit ziet. Je racet wel tegen anderen, maar er zijn altijd dingen die kunnen meezitten of tegenvallen, dus dan is een rondetijd iets om mee bezig te gaan.
Heb je je eigen echte tijd op de virtuele baan verslagen?
Het valt niet te vergelijken, de banen zijn anders, de auto’s voelen toch allemaal anders aan. In het echt heb je ieder jaar weer meer grip met de auto, dat zijn toch dingen die je niet over kunt brengen in een game. Dan heb je ook nog die regels. Je kunt de rondetijden niet met elkaar vergelijken.
Je hebt waarschijnlijk in je carrière wel honderdduizend parkoersen gezien. Als je mocht kiezen, welke baan zou je dan in F1 2010 willen stoppen?
Haha, geen honderdduizend, maar wel een hoop. Ik heb wel honderdduizend rondjes gereden. In België heb je het Formule 1-circuit van Spa Francorchamps dat ik fantastisch vind, ook de Nordschleife mag natuurlijk niet ontbreken. Of Laguna Seca, met die bocht naar beneden en dan weer naar boven toe rijden.
Zou je misschien een baan uit je geboortestadje of waar je je eerste rondje hebt gereden in het spel willen stoppen.
Mijn eerste rondje, waar heb ik dat gedaan? Dat was in Oostenrijk op de Salzburgring denk ik. Maar ik heb meer goeie herinneringen aan Hockenheim in Duitsland. Er zijn zoveel goeie parkoersen in de wereld, eigenlijk zouden ze er allemaal wel in kunnen. Het is ongelooflijk hoeveel karakter een baan kan hebben en hoeveel variatie daar tussen kan zitten. Ook Monaco bijvoorbeeld, heel langzaam, maar wel heel uitdagend.
Het spel draait helemaal om het racegedeelte, maar wat zou je nog meer in het spel willen stoppen dat je echt supertof vindt van het echte raceleven? Misschien het praten met journalisten terwijl je even met rust wil worden gelaten?
Nou ja, dat zit er eigenlijk al een beetje in. Je gaat naar het PR-gedeelte, hebt een klein interviewtje en je ziet daar jezelf, dus dat is best cool gedaan. Maar een groot gedeelte van onze baan bestaat uit het reizen. Je ziet een hoop plaatsen, maar vijftig procent is reizen. Je leeft in een vliegtuig en hotelkamer. Je krijgt maar weinig mee van de steden waar je zit.
Moeten ze dat dan maar in de game stoppen? Een beetje feesten in de stad, genieten van het uitzicht en dan vervolgens in de wagen stappen en zien wat er gebeurt?
Nou, dat kan je niet doen in het echt. Er is ook een limiet aan wat je voor details je in een spel kunt stoppen. Anders vergeet je dat er buiten ook nog dingen te doen zijn naast de game die je zit te spelen. Ga gewoon zelf naar buiten en dingen doen en dan vervolgens kom je na een avondje uit thuis met je vrienden en ga je aan de slag in de multiplayer.
Nu ben je nog druk met echt racen, wil je ooit de overstap maken naar het virtuele racen, misschien met F1 2020 of zo?
Ik denk het wel, ik doe al het nodige simulatieracen en dat is tot nog toe erg tof geweest.
wat een vragenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 18:57 schreef Xblister het volgende:
Intervieuw met sutil over F1 2010
[..]
Serieus welke klapjosti stelt er een dergelijke vraagquote:Nu ben je nog druk met echt racen, wil je ooit de overstap maken naar het virtuele racen, misschien met F1 2020 of zo?
Ik denk het wel, ik doe al het nodige simulatieracen en dat is tot nog toe erg tof geweest.
Ehmz, is dit van F1 2010?quote:
Let ff op het weerquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz, is dit van F1 2010?
Zoja, wat doet die witte streep over de banden dan?
Dit is toch seizoen 2010? Ergo zachte band met groene rand????
Let even op he, fullwet banden hebben een brede groef in het midden, geen witte streep..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Let ff op het weerregenbanden hebben een witte streep in het midden zei Olav daarstraks nog!
Die achtervleugel van die Ferrari blijft er gewoon op met zo'n crash?!quote:
haha ke, dan was ik in de warquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 23:03 schreef Waffle het volgende:
Nee intermediates hebben een brede groef in het midden. De full wets hebben een witte streep als ik het me goed herinnner.
Dat van de brede groef weet ik wel zeker.
ook bbc op staan?quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:50 schreef Waffle het volgende:
Ik heb even gekeken maar de full wets hebben een groene streep over de band.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 19:42 schreef Waffle het volgende:
[..]
Serieus welke klapjosti stelt er een dergelijke vraag
Het is toch ook een achterlijke vraag?quote:
Dat hele interview is belachelijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:27 schreef Xblister het volgende:
[..]
Het is toch ook een achterlijke vraag?
quote:F1 2010 review in OPM - 9/10
"Terrifying and intense"
F1 2010 has gained pole position after a near perfect lap around Official PlayStation Magazine's test track.
The beautiful Formula 1 sim from Codies is awarded 9 out of 10 from CVG sister mag OPM UK in its latest issue.
The team at OPM fell in love with F1 2010 simply because of the way it makes them feel:
"It's a game where first place is for a long time out of reach, and where qualifying eighth on the grid is sometimes considered a good result."
"Every successful overtake is a victory and every place lost is a crushing blow."
The review also flags up the rain effects, - noting how good a torrential downpour looks and how much of an impact it has on the race.
"What it all adds up to is a sense of danger (and exhilaration) that's greater than we've seen in the genre before."
"It's one of the most terrifying and intense racers ever made," the review concludes.
If you want to get fully immersed you might want to pick up a steering wheel for F1 2010 as well. You know, just to be sure.
F1 2010 is due for release on PS3, Xbox 360 and PC next month.
Idd, maar het is wel sutilquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat hele interview is belachelijk
Er komt geen demoquote:Op vrijdag 3 september 2010 14:23 schreef nils7 het volgende:
is er al een demo uit? met nog een kleine 3 weken te gaan?
Tuurlijk wel, gewoon op usenetquote:
Geen demo voor het publiek maar wel op usenetquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gewoon op usenet
Ik haal hem overigens origineel
Hij bedoelt denk ik dat ie hem daar eerst probeert en daarna koopt.quote:Op vrijdag 3 september 2010 16:23 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Geen demo voor het publiek maar wel op usenet? Dan zul je daar ook wel de orginele "kopen"
lol, waarom zou je hem 'proberen' als je van tevoren al weet dat je hem gaat kopenquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:48 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik dat ie hem daar eerst probeert en daarna koopt.
Hmmm... waarom komt er geen demo uit, vind ik toch wel flink minder. Vooral bij race games moet het gevoel je liggen. Als ik een demo van Grid geprobeerd had, had ik hem bijvoorbeeld al bij voorbaat links kunnen laten liggen.quote:
en dat is dus precies de reen dat er geen demo komtquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hmmm... waarom komt er geen demo uit, vind ik toch wel flink minder. Vooral bij race games moet het gevoel je liggen. Als ik een demo van Grid geprobeerd had, had ik hem bijvoorbeeld al bij voorbaat links kunnen laten liggen.
lolquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:25 schreef Xblister het volgende:
[..]
lol, waarom zou je hem 'proberen' als je van tevoren al weet dat je hem gaat kopen
quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hmmm... waarom komt er geen demo uit, vind ik toch wel flink minder. Vooral bij race games moet het gevoel je liggen. Als ik een demo van Grid geprobeerd had, had ik hem bijvoorbeeld al bij voorbaat links kunnen laten liggen.
Niet als je van te voren zegt dat je hem zeker gaat kopen? leer eens lezen manquote:Op zaterdag 4 september 2010 05:35 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
lolmisschien om onderstaande opmerking?
[..]
Mnou misschien konden we dan al spelenquote:Op vrijdag 3 september 2010 23:25 schreef Xblister het volgende:
[..]
lol, waarom zou je hem 'proberen' als je van tevoren al weet dat je hem gaat kopen
we hebben het niet over de demoquote:Op zaterdag 4 september 2010 18:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mnou misschien konden we dan al spelenpaar baantjes hehehe
quote:Op zondag 5 september 2010 13:31 schreef SoldMayor het volgende:
Heb er nu al zin in om te gaan ownen met de Mclaren Mercedes
quote:Op zondag 5 september 2010 13:31 schreef SoldMayor het volgende:
Heb er nu al zin in om te gaan ownen en Alonso elke race de muur in te rammen!!
Bron? En dat moet dan wel een beta zijn... de final versie is nog niet klaar namelijk.quote:
Verkeerd gekekenquote:Op maandag 6 september 2010 11:52 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Bron? En dat moet dan wel een beta zijn... de final versie is nog niet klaar namelijk.
Ik neem aan dat de game al klaar is of niet? Want de eerste reviews zijn al binnen dacht ik..quote:Op maandag 6 september 2010 11:52 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Bron? En dat moet dan wel een beta zijn... de final versie is nog niet klaar namelijk.
En massaquote:
Je maakte me voor niks zenuwachtig....quote:
Klinkt positief. Die gasten zijn meestal zo eerlijk dat als het crap is dat ze ook lekker cynisch worden en grappen gaan maken. Nu heb ik 10 minuten lang naar 3 serieuze koppen zitten kijken die serieus onder de indruk waren.quote:Op maandag 6 september 2010 12:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het is idd maar even afwachtenquote:Op maandag 6 september 2010 18:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe de schade geïmplementeerd is, want in dit filmpje ziet dat er gewoon ruk uit.
Ook zie ik de auto's af en toe gewoon rare bewegingen maken.
Het lijkt me een toffe game, maar ben nog steeds bang dat het (voor mij iig) te arcade is..
same here,quote:Op maandag 6 september 2010 18:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe de schade geïmplementeerd is, want in dit filmpje ziet dat er gewoon ruk uit.
Ook zie ik de auto's af en toe gewoon rare bewegingen maken.
Het lijkt me een toffe game, maar ben nog steeds bang dat het (voor mij iig) te arcade is..
In dat filmpje zie je wel een paar keer dat de auto niet echt strak beweegt met sturen, dat is wel beetje jammer... Maargoed je weet natuurlijk niet op welke moeilijkheidsgraad dit is en of het met of zonder hulp is.quote:Op maandag 6 september 2010 18:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe de schade geïmplementeerd is, want in dit filmpje ziet dat er gewoon ruk uit.
Ook zie ik de auto's af en toe gewoon rare bewegingen maken.
Het lijkt me een toffe game, maar ben nog steeds bang dat het (voor mij iig) te arcade is..
ik niet omdat:quote:Op maandag 6 september 2010 19:54 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
In dat filmpje zie je wel een paar keer dat de auto niet echt strak beweegt met sturen, dat is wel beetje jammer... Maargoed je weet natuurlijk niet op welke moeilijkheidsgraad dit is en of het met of zonder hulp is.
Ga hem sowieso kopen
Ik wil eerst weten wat de 'early adopters' er van vinden. Geoff Crammond heeft het niet gemaakt dus heb ik geen zekerheid of het realisme op dat niveau is.quote:Op maandag 6 september 2010 18:42 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe de schade geïmplementeerd is, want in dit filmpje ziet dat er gewoon ruk uit.
Ook zie ik de auto's af en toe gewoon rare bewegingen maken.
Het lijkt me een toffe game, maar ben nog steeds bang dat het (voor mij iig) te arcade is..
ooh god omdat GC het niet gemaakt heeft... vergeleken met nu zijn die games toch al suffer.quote:Op maandag 6 september 2010 20:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ik niet omdat:
[..]
Ik wil eerst weten wat de 'early adopters' er van vinden. Geoff Crammond heeft het niet gemaakt dus heb ik geen zekerheid of het realisme op dat niveau is.
Je moet een standaard stellen. Voor minder doet ik het niet. Alles wat niet enigsinds realistisch is qua F1 / race spellen, doet het voor mij niet.quote:Op maandag 6 september 2010 22:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
ooh god omdat GC het niet gemaakt heeft... vergeleken met nu zijn die games toch al suffer.
Geef het een kansheel die GP series waren zo tof vanwege de mods en dat is toch al niet meer zo met CM's F1 nu... dus jah het zal vast beperkter zijn
Ik denk dat ze daar op een console speelden, en dan met een controller. Tja dan is het al veel minder realistisch qua bewegingen.quote:Op maandag 6 september 2010 19:54 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
In dat filmpje zie je wel een paar keer dat de auto niet echt strak beweegt met sturen, dat is wel beetje jammer... Maargoed je weet natuurlijk niet op welke moeilijkheidsgraad dit is en of het met of zonder hulp is.
Ga hem sowieso kopen
bij bol.com maak je kans op een racecursus (waar je ook je racelicentie mee kunt halen)quote:Op dinsdag 7 september 2010 08:31 schreef Kn0x het volgende:
Weet iemand of er ergens leuke pre-orders zijn met wat leuke extra's of goede deals met een stuurtje?
Een racelicentie stelt niets voor. Tenminste de laagste waar je mee begint niet, dat is gewoon een formaliteit. Papiertje kopen voor een appel en een ei en je bent good to go met een wedstrijd schakelkart.quote:Op dinsdag 7 september 2010 11:22 schreef errrbek het volgende:
[..]
bij bol.com maak je kans op een racecursus (waar je ook je racelicentie mee kunt halen)
bij bartsmit.nl krijg je er een F1-horloge bij
iemand meer pre-order tips?
Ik zoek nog een hele leuke pre-order deal idd. Moet hem nog bestellenquote:Op dinsdag 7 september 2010 11:22 schreef errrbek het volgende:
[..]
bij bol.com maak je kans op een racecursus (waar je ook je racelicentie mee kunt halen)
bij bartsmit.nl krijg je er een F1-horloge bij
iemand meer pre-order tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |