Mensen in de landen rondom Israel hebben het meest te maken met Israel. En dan lees je kranten van de afgelopen tien jaar en vraag je je af waarom daar de haat tegen Israel zo groot is?quote:Op maandag 12 mei 2008 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moslims in landen rondom Israël (inclusief Palestina) hebben het meest direct met Israël te maken. Verder zie je ook gewoon in Nederland moslimjongeren met Palestijnse vlaggetjes, noem maar op. Dus het probleem ligt echt wel breder verspreid dan alleen die regio. Jodenhaat zit diep geworteld bij moslims, zoals de cijfers ook laten zien. Bijvoorbeeld deze cijfers van PEW uit de zomer van 2005:
[ afbeelding ]
Mocht het plaatje wegvallen: je kunt hier zien dat er ook in moslimlanden ver buiten het Midden-Oosten, zoals in Marokko en Indonesië extreem negatief over Joden wordt gedacht.
[..]
Ik heb nieuws voor je: het zijn gelovigen die zo simpel redeneren. Die cijfers heb IK niet verzonnen, het zijn de uitkomsten van onderzoek onder mensen die in die landen wonen. Zo blijkt 100 procent van de ondervraagden in Jordanië negatief te staan tegenover Joden. In hoeverre moslims schuldig zijn aan de toename van die haat? Haat wordt gepropageerd via het politieke systeem in die landen. Hamas, dat de dienst uitmaakt in de Palestijnse gebieden, wil zelfs Israël vernietigen. En geloof maar niet dat de Iraanse TV positief over Joden bericht. Een berucht voorbeeld is het geïndoctrineerde meisje van 3 jaar dat in de film van Wilders is te zien. Jodenhaat wordt moslims met de paplepel ingegoten, is het niet via de opvoeding, dan is het wel via de media, die in dergelijke één op één met de politiek is verweven. En mocht je denken dat die jodenhaat onder Nederlandse moslims niet voorkomt, dan raad ik je aan om eens te gaan surfen op forums als Maroc.nl.
Je bedoelt Dubai enzo? Ja, die zijn erg materialistisch, en geven niet zoveel meer om persoonlijke vrijheden.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:03 schreef GBA het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, kijk maar naar al die oli¤st$$tjes, die hebben met de miljardenopbrengsten toch maar mooi even een beschaving waar homo's opgehangen worden, eermoorden toegestaan zijn en andere religies dan de islam verboden zijn opgezet.
Elfletteriaans bagatelliseren. Het wordt steeds mooier. Ik had oprecht nog nooit van de JDL gehoord. Op de Engelstalige Wikipedia lees ik dat die groepering 'defunct' is, dus niet meer functioneert. En de meest opzienbare acties dateren van medio jaren '70 tot medio jaren '80. Een Nederlandstalige Wikipedia-pagina is er (kennelijk) niet eens over. Grappig dat jij dat dan weer 'bagatelliseren' noemt, terwijl ik er alleen op wijs dat die groepering al jarenlang geen rol meer speelt. Dit in tegenstelling tot Hamas, dat meer dan ooit tevoren leeft.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:44 schreef Mutant01 het volgende:
Ik noem 2.3 miljoen hits via google niet echt een compleet onbekend. Maar goed, dat noem ik maar weer Elfletteriaans bagetalliseren. En inderdaad ik begin in een topic met als onderwerp haat jegens Israel over de mensenrechtenschendingen in dat land, verschrikkelijk vreemd dat ik het dan niet over Iran heb! Echt raar! Overigens zei ik nergens dat het "massaal stemmen op Hamas" niet relevant was. Ik vroeg me af waarom er daadwerkelijk op Hamas gestemd is, en die stel ik terecht.
In al die andere Arabische landen kan je ook geen andere religie dan de islam uitdragen (zie 't WFL-topic). Mij ging 't puur om 't punt dat je beschaving kan kopen, dat lijkt me een vrije onzinnige opvatting.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon alleen Saoudi-Arabie, neem ik aan? Waar de m,achtige vorsten in het zadel worden gehouden door, juist ja, ons?
Ja, OK, ik begreep zijn punt.quote:
Eh, rickroll?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:11 schreef GBA het volgende:
[..]
In al die andere Arabische landen kan je ook geen andere religie dan de islam uitdragen (zie 't WFL-topic). Mij ging 't puur om 't punt dat je beschaving kan kopen, dat lijkt me een vrije onzinnige opvatting.
Wat is dit voor matige rickroll?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:11 schreef GBA het volgende:
[..]
In al die andere Arabische landen kan je ook geen andere religie dan de islam uitdragen (zie 't WFL-topic). Mij ging 't puur om 't punt dat je beschaving kan kopen, dat lijkt me een vrije onzinnige opvatting.
Gewoon zo?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, OK, ik begreep zijn punt.
Maar wat dan?
Het gaat om de machthebbers, de dienstuitmakers.
En verder ook wel om die joden die in de loop van de geschiedenis zich steeds het hardste opstelden, de onbuigzaamsten. Hoe moet je die dan aanduiden?
Linkse cultuurrelativistische onzin. Israël heeft niets met antisemitisme te maken. Al vóór Israël werden joden vervolgd in islamitische gebieden. Hoeveel Palestijnen werden onderdrukt toen de Koran geopenbaard werd? Precies,quote:Op maandag 12 mei 2008 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
Als Jordaniërs zeggen dat ze een pesthekel aan Joden hebben, is Job Cohen echt niet de oorzaak hoor... Dat is het 'fenomeen' Israël.
Christenen in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh, rickroll?
Er zijn maar vrij weinig landen waar het belijden van een ander geloof verboden is, hoor.
Verval ik ook niet. Ik ontken nergens dat Israël mensenrechten geschonden heeft. Alleen wanneer ik de website van Amnesty bekijk (de meest objectieve bron), stel ik vast dat mensenrechtenschendingen over 2007 zich vooral toespitsen op het binnenvallen van Noord-Libanon waar oorlogsmisdaden zijn begaan.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, dat maakt je post des te lomper. Ik begin over mensenrechtenschendingen door Israel en dan kom jij (in een topic over Israel) met Iran aan.. Als je dan al iemand probeerd te wijzen op selectieve verontwaardiging, verval er dan zelf niet in, want nogmaals de meeste mensen zullen beamen dat ik mij vaker negatief heb geuit over mensenrechtenschendingen in Islamitische landen.
Uhmmm.... de cijfers ondersteunden wel degelijk de argumenten. De cijfers tonen aan dat in moslim-landen erg negatief over Joden wordt gedacht. Kun jij dan wel misbruik van statistiek vinden, maar dan kan ik het ook 'misbruik' noemen als jij komt aanzetten met een groepering als de JDL, die al wel 20 jaar weinig noemenswaardigs te melden heeft. Het is in elk geval niet iets dat de publieke opinie van vandaag de dag beïnvloedt. Dat het mij niks zegt, is een aardige graadmeter, want ik volg het nieuws best nauwgezet.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
De cijfers ondersteunden geenszins de argumenten natuurlijk. Hoe bedoel je, misbruik van statistiek.En wat het eerste betreft heb ik al overduidelijk meerdere keren gezegd dat je dan zeer zeker een verkeerd beeld van mij hebt, wat waarschijnlijk wederom wijst op het selectief lees syndroom.
Zijn die er dan? En lopen die, ik bedoel: zijn er mensen die die executies verdedigen? Doe eens een tip of link.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:45 schreef Elfletterig het volgende:
Dat laatste heb ik allang beantwoord. Verder voel ik me prima thuis op Fok hoor. Maar als een moslim alleen maar inzoomt op wat Israël fout doet en op geen enkele wijze thuis geeft in topics over bijvoorbeeld executies van minderjarigen in Iran, vind ik dat uitermate hypocriet. Daar wijs ik dan op. Ik heb overigens meer dan voldoende feitelijke, valide argumenten aangevoerd in dit topic, compleet met cijfers.
Heb je gezien, dat in India over joden het minst positief gedacht wordt en trouwens ook het minst negatief. Daar denken ze helemaal niet zoveel na over joden, wat me trouwens de beste houding lijkt.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
[.[ afbeelding ]
Mocht het plaatje wegvallen: je kunt hier zien dat er ook in moslimlanden ver buiten het Midden-Oosten, zoals in Marokko en Indonesië extreem negatief over Joden wordt gedacht.
[..]
Fitna stelt inderdaad weinig voor, maar beelden van zo'n meisje dat helemaal geïndoctrineerd is en feilloos weet op te dreunen dat Joden zwijnen zijn, terwijl ze bij wijze van spreken nog niet eens tot 10 kan tellen, zijn niet verzonnen. Ze zijn daadwerkelijk zo op TV uitgezonden en zo'n meisje is ook daadwerkelijk zo geïndoctrineerd.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:07 schreef Kees22 het volgende:
Mensen in de landen rondom Israel hebben het meest te maken met Israel. En dan lees je kranten van de afgelopen tien jaar en vraag je je af waarom daar de haat tegen Israel zo groot is?
1a) Voor mij, als katholiek opgevoed en pro-Israel geweest, is het gedrag van Israel de reden geweest om een hekel te krijgen aan het land. Zoals ik de VSvA haat o.a. vanwege Guantanamo. Daar heeft geen moslim aan bijgedragen, want ik heb het nog nooit met een moslim hierover gehad.
1b) Om dezelfde reden zullen alle weldenkende mensen op de hele wereld, mits voldoende geïnformeerd, een hekel aan Israel hebben. Tot en met de Veiligheidsraad aan toe.
2) En voor moslims komt daar nog bij, dat de onderdrukten moslim zijn. Zelfs al vind ik mezelf geen katholiek meer, dan nog schaam ik me een beetje voor de rondneukende pastoors in de VSvA.
En wat Fitna betreft: een dergelijke film is even makkelijk te maken over het jodendom. Over welk onderwerp dan ook. Gewoon 4e klas middelbare school een zes-min.
Bron: De link tussen djihad en Jodenhaat, Matthias Küntzel, Trouw, 3 november 2007quote:Islamisten beschouwden en beschouwen Palestina als islamitisch territorium, Dar al-Islam, waar Joden geen enkel dorp mochten besturen, laat staan een staat. Op z’n best zou het land in hun opinie Judenrein moeten zijn; op z’n minst zouden Joden een onderdanige status moeten krijgen.
Islamisten rechtvaardigen hun streven naar het elimineren van de Joden uit Palestina ook door het voorbeeld van Mohammed erbij te halen, die in de zevende eeuw niet alleen twee Joodse stammen uit Medina wegjoeg, maar die ook alle mannen van een derde Joodse stam liet onthoofden. En zij vinden steun en aanmoediging voor hun daden en plannen in de anti-Joodse passages in de Koran.
Beetje omslachtig, toch?quote:
Tjezus, de uit het hoofd geleerde versjes van een driejarig meisje als bewijs gebruiken.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fitna stelt inderdaad weinig voor, maar beelden van zo'n meisje dat helemaal geïndoctrineerd is en feilloos weet op te dreunen dat Joden zwijnen zijn, terwijl ze bij wijze van spreken nog niet eens tot 10 kan tellen, zijn niet verzonnen. Ze zijn daadwerkelijk zo op TV uitgezonden en zo'n meisje is ook daadwerkelijk zo geïndoctrineerd.
Israël schendt VN veiligheidsresoluties en gebruikt op bepaalde momenten geweld. Daar staat tegenover dat ze ook bestookt worden, dus deels begrijpelijk is dat wel. Maar zelfs wanneer Israël een voorbeeldig, vreedzaam, pacifistisch landje zou zijn, zouden nog legio moslims er een pesthekel aan hebben. Allemaal vanwege de religieuze achtergrond, de opmerkingen die in de Koran staan, enzovoort. Het wordt moslims aangeleerd om Joden te haten.
[..]
Bron: De link tussen djihad en Jodenhaat, Matthias Küntzel, Trouw, 3 november 2007
Van alles wat je hier schrijft, bestrijd ik helemaal niets. Dit is algemeen bekend, hoewel wel moet worden opgemerkt dat Joden in andere landen (zoals Nederland) stukken beter geïntegreerd zijn dan moslims tot dusver hebben aangetoond. Joden zijn dus wel in staat om zich aan te passen, zeg ik dan, zonder dat ik daarbij een uitspraak over moslims doe.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:51 schreef Kees22 het volgende:
Ja, in de qor'an staat, dat god de thora aan de joden gegeven heeft en dat de joden een hardnekkig volk waren. Zit wel wat in, volgens mijn bescheiden mening. De joden beschouwen zich als uitverkoren en dus alle andere volkeren als minderwaardig. Dus al zouden alle landen voorbeeldig en vreedzaam zijn, dan nog zouden de joden er een pesthekel aan hebben. Allemaal vanwege de religieuze achtergrond, de opmerkingen die in de Thora/Tenach (ik ben het verschil vergeten) staan, enzovoort. Het wordt joden aangeleerd om op moslims en christenen en alle anderen neer te kijken.
Neerkijken op anderen en aanpassen lijken me toch iets verschillend.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van alles wat je hier schrijft, bestrijd ik helemaal niets. Dit is algemeen bekend, hoewel wel moet worden opgemerkt dat Joden in andere landen (zoals Nederland) stukken beter geïntegreerd zijn dan moslims tot dusver hebben aangetoond. Joden zijn dus wel in staat om zich aan te passen, zeg ik dan, zonder dat ik daarbij een uitspraak over moslims doe.
Moslims hebben daar wel degelijk een aandeel in, omdat jodenhaat op vele manieren wordt aangewakkerd, vanuit politiek, religie en media.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:25 schreef Kees22 het volgende:
Neerkijken op anderen en aanpassen lijken me toch iets verschillend. Maar, om bij het onderwerp te blijven, dan zijn dus niet de moslims schuldig aan de toenemende haat tegen Israel.
Wat een gelul. Je laat je ware aard zien.quote:De joden beschouwen zich als uitverkoren en dus alle andere volkeren als minderwaardig. Dus al zouden alle landen voorbeeldig en vreedzaam zijn, dan nog zouden de joden er een pesthekel aan hebben. Allemaal vanwege de religieuze achtergrond, de opmerkingen die in de Thora/Tenach (ik ben het verschil vergeten) staan, enzovoort. Het wordt joden aangeleerd om op moslims en christenen en alle anderen neer te kijken.
Dat geld toch in feite voor elke religie?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De joden beschouwen zich als uitverkoren en dus alle andere volkeren als minderwaardig.
Welke inhoud?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
De Koran te citeren?Weet je wel wat citeren inhoud?
quote:
Politiek 2.0!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:54 schreef Yildiz het volgende:
'De' moslims dit, 'de' Joden dat.
Allemachtig. Wat een veralgemeniseringen zeg...
Wel lekker makkelijk! Zo snapt iedereen het en kunnen we lekker vingertje wijzen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:54 schreef Yildiz het volgende:
'De' moslims dit, 'de' Joden dat.
Allemachtig. Wat een veralgemeniseringen zeg...
en daarom erft een christelijke vrouw net zoveel als een islamitische vrouw?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:54 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, volgens mij zien Christenen en Moslims zich niet als uitverkorenen, Moslims zien Joden en Christenen eveneens als volkeren van het boek.
Waarom zou een Christelijke vrouw minder moeten erven?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:56 schreef CANARIS het volgende:
[..]
en daarom erft een christelijke vrouw net zoveel als een islamitische vrouw?
gelijkheid in princiepe?
Zoals de politici in de Joodse staat Israel bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, niet de moslims als een massa-aanduiding. Er zijn een stel onderontwikkelde debielen die het idee van de staat Israel niet kunnen scheiden van het jodendom
Sinds wanneer niet meer dan? Palestijnen in Israel hebben hetzelfde stemrecht als Joden of Christenen.quote:(zowel onder radicale moslims als onder radicale joden overigens) en enkele uit de Koran en context ontwrichte verzen alsmede een nogal nare traditionele houding tov joden propageren. Hier heb ik het over imams en politieke leiders.
Daarnaast is in mijn ogen de Israelische politiek minstens even schuldig aan het slechte beeld van Israel. Ik bedoel, het "de enige democratie in het Midden-Oosten"-argument vervalt al als je denkt dat die democratie niet geldt zodra je Palestijn bent.
Het gaat er juist om dat Egypte Gaza NIET terug wil.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:28 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als Nederland bijna in z'n geheel wordt bezet en de bezetters vervolgens zeggen, "ach, laten we vrede sluiten. Hier hebben jullie Texel en een stukje van Friesland in ruil voor vrede". Dan is men vast ook tevreden mee en gaan ze niet protesteren.
Telkens weer nobel doen dat Israël iets geeft en met belabberde voorstellen vrede probeert te bereiken dat dan weer door de andere partij van de hand wordt gewezen. Het is geenszins nobel, dat land is in eerste instantie gewoon gejat, dus ze zitten te allen tijde fout.
[..]
Vanaf welk jaar ongeveer? En wil je dat in Nederland ook doen met de Islamitische kolonisten?quote:Nee, Israël moet de kolonisten naar de plaatsen waar ze vandaan kwamen, Rusland, V.S. etc. etc. terugsturen en de oorspronkelijke bevolking, joden en Palestijnen, er laten leven.
misschien dat jij mij dat kan vertellen ( want dat het klopt weet jij donders goed), maar dat is een ander verhaal en past hier niet .quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou een Christelijke vrouw minder moeten erven?
Een zeer goed stuk! Het is waar. Hulde aan Geert Wilders en Bosma.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:56 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is tenminste wat Wilders beweert:
[..]
Wat een verschrikkelijk stuk zeg. Het is een complot van de moslims en de mediaDe nieuwe Dolkstootlegende. Zo ga ik dat voortaan noemen
Ja, gelukkig dat er mensen zijn die onze cultuur niet willen verkwanselen en nog iets op hebben met Gods beloofde land.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:55 schreef Xith het volgende:
Ah dat misten we nog, een echtgaaf in het topic!
Ja, aan wel meer mensen "beloofd" dan aan één volk.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, gelukkig dat er mensen zijn die onze cultuur niet willen verkwanselen en nog iets op hebben met Gods beloofde land.
En volken zijn zelf verantwoordelijk voor hun denken en daden.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, aan wel meer mensen "beloofd" dan aan één volk.
Zo zie je maar weer dat extreem-rechts en fundamentalistische Christenen elkaar heel makkelijk vinden.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:55 schreef Xith het volgende:
Ah dat misten we nog, een echtgaaf in het topic!
quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat extreem-rechts en fundamentalistischme Christenen elkaar heel makkelijk vinden.
Dank, en, grappig dat je dit zegt. Iets om over na te denken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Toevoeging:
Wel grappif trouwens... Grote groepen mensen zijn alleen in Nieuws-items en politieke discussies saamhorig. In het dagelijks leven zijn de groepen nooit zo hecht als in de krant.
De joden werden uit Palestina verbannen door de Romeinen in 66 na Christus, als ik het goed heb. Daar begon, naar ik weet, de diaspora. Dat kan ik best mishebben, want ik claim geen autoriteit in deze.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 13:35 schreef Apropos het volgende:
Dat de Joden uit Palestina verbannen werden, had overigens te maken met hun aandeel in de enorme slachtpartij bij de inname van Jeruzalem in 614. Met enige kennis van zaken had je me zo kunnen corrigeren, Kees.
Dus de joden zijn zelf verantwoordelijk voor hun racistische handelingen en hun genocide?quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En volken zijn zelf verantwoordelijk voor hun denken en daden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |