Typisch Elfletterig. Ik wist niet dat er zoiets bestond. Ik wijs er voor de volledigheid even op dat Israël met raketten werd bestookt vanuit Libanon. Hierop is Israël Libanon binnengevallen en daarbij is buitenproportioneel veel geweld gebruikt. Ik heb allang aangegeven dat Israël ook blaam treft, dus dat ga ik echt niet tot vervelens toe herhalen.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Natuurlijk, alles wat Mutant doet is gelovigen eigen, denk ik. Het begin van je post spreekt juist boekdelen, en is typisch Elfletterig. Israel haalt dingen uit die niet nodig zijn, dat klinkt niet echt als kritiek: "Het is niet nodig, het kan wel, maar het is niet nodig".
Jouw achtergrond is relevant omdat je mening nogal erg gekleurd is. Dat blijkt onder meer wel uit een argument als de JDL, waar ik trouwens nog nooit van gehoord heb, terwijl ik toch wel degelijk het nieuws volg. Idioten heb je overal. De vraag is alleen hoe veel draagvlak ze hebben. In elk geval beduidend minder dan Hamas, dat gewoon de Palestijnse verkiezingen won. Voor de goede orde: deze partij streeft de vernietiging van Israël na en is dus de grootste politieke partij daar.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Je geeft geen antwoord op mijn vraag, kennelijk doe je dat omdat je ziet hoe zwak je eigen argumenten zijn. Het JDL is een Joodse beweging, kortgezegd een tegenhanger van Hamas. Zijn alle Joden nu Moslimhaters? Hamas is een Islamitische beweging, kortgezegd, een tegenhanger van het JDL. Zijn alle Moslims nu Jodenhaters? Wel hilarisch om mijn achtergrond bij de discussie te betrekken, teken van zwakte.
Geen sterk argument.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet zelf nog wel wat ik wél of niet probeerde hoor.
[..]
Op die laatste vragen ga ik niet eens reageren. Die zijn te stompzinnig voor woorden. Er is meer dan voldoende reden om aan te nemen dat de overgrote meerderheid van moslims in de bezette gebieden Israël liever vandaag dan morgen van de kaart veegt. Men accepteert de aanwezigheid van Israël simpelweg niet. Zie ook de cijfers van een tijdje terug. Onderzoek onder moslims naar de vraag in hoeverre geweld gerechtvaardigd is:
[..]
Bron: http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=178
En er zijn meer cijfers bekend, die duidelijk aangeven hoe breed de steun onder moslims in Palestina en omgeving is voor zelfmoordaanslagen en geweld tegen 'de vijanden van de islam'.
Dus je onderkent zélf al dat meerdere Fokkers hebben gezien hoe jij selectief leest. Fijn. Dan hoef ik dat niet nog eens te benadrukken. Het feit dat je aangeeft dat ik mensenrechtenschendingen bagatelliseer, geeft perfect aan dat je mij totaal niet kent. Het is dus ook geen typische Elfletterig-reactie, want ik ben fel tegen elke vorm van mensenrechtenschendingen. In Israël is het nodige mis, maar dat valt compleet in het niet bij een land als Iran, waar ik jou dan weer niet over hoor. Dat past precies bij die gekleurde bril die jij op hebt. Je achtergrond is dus wel degelijk relevant, want dit soort posts (beginnen over mensenrechtenschendingen door Israël, terwijl je in andere topics over veel ergere mensenrechtenschendingen niet aanwezig bent), zijn tekenend.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
Sterk staaltje selectief leeswerk, je maakt je nu compleet belachelijk tegenover de vaste kliek fokkers die mij dat meerdere malen hebben zien doen. Maar goed, het is weer typisch een Elfletterig reactie, proberen de mensenrechtingen van Israel te bagetalliseren door naar Iran te gaan wijzen.![]()
Selectieve verontwaardiging als uitgangspunt? Lijkt me een slechte zaak. En het is iets dat discussie juist moeilijker maakt. Het vreemde vind ik bovendien dat de suggestie wordt gewekt alsof ik de mensenrechtenschendingen door Israël goedkeur, terwijl ik nota bene in mijn eerste post al heb gewezen op het feit dat Israël ook blaam treft.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:39 schreef Monidique het volgende:
Daarom gaat dit topic over moslims en Israël, zodat er selectief verontwaardigd kan worden,. Dat is het hele idee van een forum,
. Sterker nog, dat is het hele punt van een discussie en het onderwerp daarvan. "Hm, nou... Israël en mensenrechten, nou ja, da-" -"Nee, Islamitische landen! Mensenrechten erger! Selectieve verontwaardiging!" Alsof je de Russische steppen niet kunt bespreken zonder over het slechte weer in Nederland te beginnen...
He, bedankt!quote:Op maandag 12 mei 2008 21:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacob_Isra%C3%ABl_de_Haan
[..]
Er zijn verschillende soorten zionisme. Hinderlijk is dat alle soorten een bepaald geloof aan de eigen voorbeeldigheid bevatten, maar het ethisch zionisme is volmaakt onschuldig.
Wat de neuk heeft dat met mijn post te maken. Israel treft zeker blaam en niet zo'n klein beetje ook. Dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg herhaald worden. Net zoals jij er een sport van maakt moslims te bekritiseren, doe ik dat met Israel. Als je dat niet bevalt, dan heb jij eveneens pech.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
Typisch Elfletterig. Ik wist niet dat er zoiets bestond. Ik wijs er voor de volledigheid even op dat Israël met raketten werd bestookt vanuit Libanon. Hierop is Israël Libanon binnengevallen en daarbij is buitenproportioneel veel geweld gebruikt. Ik heb allang aangegeven dat Israël ook blaam treft, dus dat ga ik echt niet tot vervelens toe herhalen.
Wacht even, mijn achtergrond is relevant omdat ik het JDL aanhaal om je simplistische argumenten te ontkrachten. Het moet niet gekker worden. Ik zie namelijk niet in wat mijn achtergrond te maken heeft met het feitelijk gegeven dat het JDL (Jewish Defence League) een Joodse terroristische organisatie is die wandaden pleegt op het Palestijnse volk. Dat jij er niet van gehoord hebt, daar kan ik weinig aan doen natuurlijk, het toont alleen maar aan hoe complex het conflict is. Wederom kom jij met een vernietigende conclusie, Hamas is de grootste partij dus (dat valt af te leiden uit je post) is de meerderheid van de Palestijnen voor het vernietigen van Israel. Zouden er misschien andere factoren zijn waardoor Hamas de meerderheid heeft behaald? Zoals bijvoorbeeld het feit dat ze voor zeer veel sociale voorzieningen hebben gezorgd, en voor wederopbouw van verschillende delen van Palestina? Of misschien dat Al Fatah gewoon zichzelf verneukde door een zeer corrupte leiding, en dat het volk bij gebrek aan keuze niet beter kon stemmen?quote:Jouw achtergrond is relevant omdat je mening nogal erg gekleurd is. Dat blijkt onder meer wel uit een argument als de JDL, waar ik trouwens nog nooit van gehoord heb, terwijl ik toch wel degelijk het nieuws volg. Idioten heb je overal. De vraag is alleen hoe veel draagvlak ze hebben. In elk geval beduidend minder dan Hamas, dat gewoon de Palestijnse verkiezingen won. Voor de goede orde: deze partij streeft de vernietiging van Israël na en is dus de grootste politieke partij daar.
Het is typisch Elfletterig om mensen inderdaad niet op de inhoud, maar op de achtergrond aan te gaan pakken. Het is ook typisch Elfletterig om Iran erbij te gaan halen terwijl het toch echt over Israel gaat. Ook is het typisch Elfletterig omdat je nogal kromme redeneringen erop na houd. Daarnaast is het een Elfletterig-post omdat het doordrenkt is van het "selectieve lees-syndroom" en het "pot-ketel"- syndroom.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus je onderkent zélf al dat meerdere Fokkers hebben gezien hoe jij selectief leest. Fijn. Dan hoef ik dat niet nog eens te benadrukken. Het feit dat je aangeeft dat ik mensenrechtenschendingen bagatelliseer, geeft perfect aan dat je mij totaal niet kent. Het is dus ook geen typische Elfletterig-reactie, want ik ben fel tegen elke vorm van mensenrechtenschendingen. In Israël is het nodige mis, maar dat valt compleet in het niet bij een land als Iran, waar ik jou dan weer niet over hoor. Dat past precies bij die gekleurde bril die jij op hebt. Je achtergrond is dus wel degelijk relevant, want dit soort posts (beginnen over mensenrechtenschendingen door Israël, terwijl je in andere topics over veel ergere mensenrechtenschendingen niet aanwezig bent), zijn tekenend.
Moslims in landen rondom Israël (inclusief Palestina) hebben het meest direct met Israël te maken. Verder zie je ook gewoon in Nederland moslimjongeren met Palestijnse vlaggetjes, noem maar op. Dus het probleem ligt echt wel breder verspreid dan alleen die regio. Jodenhaat zit diep geworteld bij moslims, zoals de cijfers ook laten zien. Bijvoorbeeld deze cijfers van PEW uit de zomer van 2005:quote:Op maandag 12 mei 2008 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
Wow, en zomaar INEENS staat er "moslims in de bezette gebieden" in je post, zowaar een plotselinge nuance. No shit sherlock, die zijn inderdaad niet blij met grond dat gejat is door een buitenlandse macht, echter vooralsnog maken moslims in de bezette gebieden nog niet eens 1% uit van het totaal aantal moslims op de wereld.
Ik heb nieuws voor je: het zijn gelovigen die zo simpel redeneren. Die cijfers heb IK niet verzonnen, het zijn de uitkomsten van onderzoek onder mensen die in die landen wonen. Zo blijkt 100 procent van de ondervraagden in Jordanië negatief te staan tegenover Joden. In hoeverre moslims schuldig zijn aan de toename van die haat? Haat wordt gepropageerd via het politieke systeem in die landen. Hamas, dat de dienst uitmaakt in de Palestijnse gebieden, wil zelfs Israël vernietigen. En geloof maar niet dat de Iraanse TV positief over Joden bericht. Een berucht voorbeeld is het geïndoctrineerde meisje van 3 jaar dat in de film van Wilders is te zien. Jodenhaat wordt moslims met de paplepel ingegoten, is het niet via de opvoeding, dan is het wel via de media, die in dergelijke één op één met de politiek is verweven. En mocht je denken dat die jodenhaat onder Nederlandse moslims niet voorkomt, dan raad ik je aan om eens te gaan surfen op forums als Maroc.nl.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:02 schreef Mutant01 het volgende:
Deze cijfers laten alleen maar het ongelijk zien van simpele redeneringen die jij op zo'n complex probleem hebt losgelaten. Het is wederom typerend hoe het van "Moslims" naar moslims in Palestina en omgeving is gegaan, vind je niet? Maar goed, geef eens antwoord op de vraag hoe moslims schuldig zijn voor toenemende haat tegen Israel?
Hamas: We’ll recognize Israel within '67 bordersquote:Op maandag 12 mei 2008 22:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In elk geval beduidend minder dan Hamas, dat gewoon de Palestijnse verkiezingen won. Voor de goede orde: deze partij streeft de vernietiging van Israël na en is dus de grootste politieke partij daar.
Fijn jongen, dan ga jij lekker tot vervelens toe herhalen dat Israël veel blaam treft.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
Wat de neuk heeft dat met mijn post te maken. Israel treft zeker blaam en niet zo'n klein beetje ook. Dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg herhaald worden. Net zoals jij er een sport van maakt moslims te bekritiseren, doe ik dat met Israel. Als je dat niet bevalt, dan heb jij eveneens pech.
Kort samengevat: een compleet onbekende Joodse groepering moet ik als relevant zien, maar dat Palestijnen massaal op Hamas stemmen is in deze niet relevant, want dat komt alleen door de sociale voorzieningen. Ik heb even wat gezocht op JDL, maar kon alleen een Engelse Wikipedia-pagina vinden, met voornamelijk daden die TIG jaar geleden plaatsvonden. Mijn indruk is dat die groepering 2008 niet of nauwelijks nog terzake doet. Maar ja, je moet toch een stok hebben om mee te slaan, of niet? Dus kom je op de proppen met een achterhaalde terreurgroepering en ga je beginnen over de mensenrechtenschendingen van Israël, terwijl die in de omliggende (moslim)landen veel erger zijn. Ach ja, het is een manier van discussiëren...quote:Op maandag 12 mei 2008 22:14 schreef Mutant01 het volgende:
Wacht even, mijn achtergrond is relevant omdat ik het JDL aanhaal om je simplistische argumenten te ontkrachten. Het moet niet gekker worden. Ik zie namelijk niet in wat mijn achtergrond te maken heeft met het feitelijk gegeven dat het JDL (Jewish Defence League) een Joodse terroristische organisatie is die wandaden pleegt op het Palestijnse volk. Dat jij er niet van gehoord hebt, daar kan ik weinig aan doen natuurlijk, het toont alleen maar aan hoe complex het conflict is. Wederom kom jij met een vernietigende conclusie, Hamas is de grootste partij dus (dat valt af te leiden uit je post) is de meerderheid van de Palestijnen voor het vernietigen van Israel. Zouden er misschien andere factoren zijn waardoor Hamas de meerderheid heeft behaald? Zoals bijvoorbeeld het feit dat ze voor zeer veel sociale voorzieningen hebben gezorgd, en voor wederopbouw van verschillende delen van Palestina? Of misschien dat Al Fatah gewoon zichzelf verneukde door een zeer corrupte leiding, en dat het volk bij gebrek aan keuze niet beter kon stemmen?
Stel je nu Israel en joden gelijk met elkaar?quote:Op maandag 12 mei 2008 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mocht het plaatje wegvallen: je kunt hier zien dat er ook in moslimlanden ver buiten het Midden-Oosten, zoals in Marokko en Indonesië extreem negatief over Joden wordt gedacht.
Volgens mij moet je ook maar eens het PEW report gaan LEZEN. Negatief denken over Joden is nog altijd iets anders dan Jodenhaat. Overigens zijn de cijfers van PEW uit de zomer van 2007 alweer heel anders. Komt dat omdat men plotseling van mening is veranderd of komt dat door de manier van vraagstelling? De meerderheid van Nederlanders zal ook vast negatief denken over moslims, gaan we dat moslimhaat noemen? Net zoals uit een recente enquete bleek dat 1 op de 4 Nederlanders er racistische gedachtes op nahield. Erg interessant allemaal! Dus men denkt over het algemeen negatief over Joden...wat kunnen we daaruit concluderen volgens meneer Elfletterig?quote:Op maandag 12 mei 2008 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
Moslims in landen rondom Israël (inclusief Palestina) hebben het meest direct met Israël te maken. Verder zie je ook gewoon in Nederland moslimjongeren met Palestijnse vlaggetjes, noem maar op. Dus het probleem ligt echt wel breder verspreid dan alleen die regio. Jodenhaat zit diep geworteld bij moslims, zoals de cijfers ook laten zien. Bijvoorbeeld deze cijfers van PEW uit de zomer van 2005:
[ afbeelding ]
Mocht het plaatje wegvallen: je kunt hier zien dat er ook in moslimlanden ver buiten het Midden-Oosten, zoals in Marokko en Indonesië extreem negatief over Joden wordt gedacht.
Dat verklaart geensziens de toenemende haat tegen Israel onder allerlei andere bevolkingsgroepen en volgens mij is dat toch echt aan de orde hier. Voor de rest een schattig betoogje, maar wederom niet relevant ten aanzien van een uitspraak als:quote:Ik heb nieuws voor je: het zijn gelovigen die zo simpel redeneren. Die cijfers heb IK niet verzonnen, het zijn de uitkomsten van onderzoek onder mensen die in die landen wonen. Zo blijkt 100 procent van de ondervraagden in Jordanië negatief te staan tegenover Joden. In hoeverre moslims schuldig zijn aan de toename van die haat? Haat wordt gepropageerd via het politieke systeem in die landen. Hamas, dat de dienst uitmaakt in de Palestijnse gebieden, wil zelfs Israël vernietigen. En geloof maar niet dat de Iraanse TV positief over Joden bericht. Een berucht voorbeeld is het geïndoctrineerde meisje van 3 jaar dat in de film van Wilders is te zien. Jodenhaat wordt moslims met de paplepel ingegoten, is het niet via de opvoeding, dan is het wel via de media, die in dergelijke één op één met de politiek is verweven. En mocht je denken dat die jodenhaat onder Nederlandse moslims niet voorkomt, dan raad ik je aan om eens te gaan surfen op forums als Maroc.nl.
Israel is dus niet langer populair in Europa, vanwege de opkomst van het moslimelectoraat. Behoorlijk wat invloed hebben die moslims vind je ook niet?quote:sraël is niet langer populair in Europa. Dat is het gevolg van de opkomst van het moslimelectoraat, een snelgroeiende groep die het object is van het linkse populisme
Waarom eigenlijk? Wat een rare gedachte, alsof Israeli's meer "waard" zijn dan Palestijnen.quote:Op maandag 12 mei 2008 19:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zie ook het liefst niemand onderdrukt, maar als ik moet kiezen tussen onderdrukte Israëli's en onderdrukte Palestijnen, dan kies ik voor het laatste.
Dit secundeer ik.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Apropos het volgende:
Ik begin dat schreeuwerige ''de joden'' van jou een beetje zat te worden.
Ik noem 2.3 miljoen hits via google niet echt een compleet onbekend. Maar goed, dat noem ik maar weer Elfletteriaans bagetalliseren. En inderdaad ik begin in een topic met als onderwerp haat jegens Israel over de mensenrechtenschendingen in dat land, verschrikkelijk vreemd dat ik het dan niet over Iran heb! Echt raar! Overigens zei ik nergens dat het "massaal stemmen op Hamas" niet relevant was. Ik vroeg me af waarom er daadwerkelijk op Hamas gestemd is, en die stel ik terecht.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:35 schreef Elfletterig het volgende:
Kort samengevat: een compleet onbekende Joodse groepering moet ik als relevant zien, maar dat Palestijnen massaal op Hamas stemmen is in deze niet relevant, want dat komt alleen door de sociale voorzieningen. Ik heb even wat gezocht op JDL, maar kon alleen een Engelse Wikipedia-pagina vinden, met voornamelijk daden die TIG jaar geleden plaatsvonden. Mijn indruk is dat die groepering 2008 niet of nauwelijks nog terzake doet. Maar ja, je moet toch een stok hebben om mee te slaan, of niet? Dus kom je op de proppen met een achterhaalde terreurgroepering en ga je beginnen over de mensenrechtenschendingen van Israël, terwijl die in de omliggende (moslim)landen veel erger zijn. Ach ja, het is een manier van discussiëren...
quote:Op maandag 12 mei 2008 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het is typisch Elfletterig om mensen inderdaad niet op de inhoud, maar op de achtergrond aan te gaan pakken. Het is ook typisch Elfletterig om Iran erbij te gaan halen terwijl het toch echt over Israel gaat. Ook is het typisch Elfletterig omdat je nogal kromme redeneringen erop na houd. Daarnaast is het een Elfletterig-post omdat het doordrenkt is van het "selectieve lees-syndroom" en het "pot-ketel"- syndroom.
Dat laatste heb ik allang beantwoord. Verder voel ik me prima thuis op Fok hoor. Maar als een moslim alleen maar inzoomt op wat Israël fout doet en op geen enkele wijze thuis geeft in topics over bijvoorbeeld executies van minderjarigen in Iran, vind ik dat uitermate hypocriet. Daar wijs ik dan op. Ik heb overigens meer dan voldoende feitelijke, valide argumenten aangevoerd in dit topic, compleet met cijfers.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
"In Israel is het nodige mis, maar valt compleet in het niet bij een land als Iran" is gewoon een compleet irrelevante uitspraak wanneer het gaat over Israel. Ook is het irrelevant om over iemands achtergrond te gaan beginnen als iemand gewoon valide feitelijke argumenten aanhaalt. Als jij deze manier van discussieren niet onderschrijft, dan kan je het misschien beter proberen op hetvrijevolk waar je je misschien beter zal thuisvoelen.
Ik herhaal mijn vraag voor de duizendste keer: Op wat voor manier zijn moslims schuldig aan TOENEMENDE haat jegens Israel?
Kan je nagaan wat moslims op 1 dag Fok te verduren krijgen.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Apropos het volgende:
Ik begin dat schreeuwerige ''de joden'' van jou een beetje zat te worden.
Ja, dat maakt je post des te lomper. Ik begin over mensenrechtenschendingen door Israel en dan kom jij (in een topic over Israel) met Iran aan.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:45 schreef Elfletterig het volgende:
Mag ik je er even op wijzen dat ik de naam Iran alleen even heb laten vallen toen jij over mensenrechtenschendingen door Israël begon? Ik wijs inderdaad graag op selectieve verontwaardiging, ja. Dat is misschien wel typisch Elfletterig, ja. Maar het gaat altijd over de inhoud. Maar ja, als jij alleen één deel van mijn post gaat citeren (en uit zijn verband trekken) wordt discussiëren over de inhoud er niet makkelijker op.
De cijfers ondersteunden geenszins de argumenten natuurlijk. Hoe bedoel je, misbruik van statistiek.quote:Dat laatste heb ik allang beantwoord. Verder voel ik me prima thuis op Fok hoor. Maar als een moslim alleen maar inzoomt op wat Israël fout doet en op geen enkele wijze thuis geeft in topics over bijvoorbeeld executies van minderjarigen in Iran, vind ik dat uitermate hypocriet. Daar wijs ik dan op. Ik heb overigens meer dan voldoende feitelijke, valide argumenten aangevoerd in dit topic, compleet met cijfers.
Zie een andere post van mij in dit topic.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Wat een rare gedachte, alsof Israeli's meer "waard" zijn dan Palestijnen.
Ik kan me toch sterk vergissen, maar Israël is al begonnen met het ontruimen van Joodse nederzettingen.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:31 schreef NorthernStar het volgende:
Hamas: We’ll recognize Israel within '67 borders
Nu nog andersom.
Ja. Israël is een speciaal gestichte Joodse staat en is het gezicht van wat onder de term 'Joden' wordt verstaan. Als Jordaniërs zeggen dat ze een pesthekel aan Joden hebben, is Job Cohen echt niet de oorzaak hoor... Dat is het 'fenomeen' Israël.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:36 schreef NorthernStar het volgende:
Stel je nu Israel en joden gelijk met elkaar?
Ja, je vergist je.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
Ik kan me toch sterk vergissen, maar Israël is al begonnen met het ontruimen van Joodse nederzettingen.
Ah, dus dan is er geen sprake van Jodenhaat in de zin van het woord.quote:Ja. Israël is een speciaal gestichte Joodse staat en is het gezicht van wat onder de term 'Joden' wordt verstaan. Als Jordaniërs zeggen dat ze een pesthekel aan Joden hebben, is Job Cohen echt niet de oorzaak hoor... Dat is het 'fenomeen' Israël.
Inderdaad zeg, kijk maar naar al die oli¤st$$tjes, die hebben met de miljardenopbrengsten toch maar mooi even een beschaving waar homo's opgehangen worden, eermoorden toegestaan zijn en andere religies dan de islam verboden zijn opgezet.quote:Op maandag 12 mei 2008 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
Met dat geld kan elke mongool wel een oase van beschaving maken in een zandbak.
Negatief denken is nog niet per definitie hetzelfde als haat. Maar haat is wel per definitie negatief denken. Jodenhaat zit bij moslims diepgeworteld. Niet zelden wordt dat ook gepropageerd.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij moet je ook maar eens het PEW report gaan LEZEN. Negatief denken over Joden is nog altijd iets anders dan Jodenhaat. Overigens zijn de cijfers van PEW uit de zomer van 2007 alweer heel anders. Komt dat omdat men plotseling van mening is veranderd of komt dat door de manier van vraagstelling? De meerderheid van Nederlanders zal ook vast negatief denken over moslims, gaan we dat moslimhaat noemen? Net zoals uit een recente enquete bleek dat 1 op de 4 Nederlanders er racistische gedachtes op nahield. Erg interessant allemaal! Dus men denkt over het algemeen negatief over Joden...wat kunnen we daaruit concluderen volgens meneer Elfletterig?
De aandacht voor de 'Palestijnse zaak' in westerse media - in elk geval wél de Nederlandse - is zonder meer gegroeid. Er zijn nog steeds omroepen die kritiekloos volgen wat Israël doet (vooral de christelijke), maar dat beeld verschuift. Verder heb ik allang aangegeven dat Israël ook zelf blaam treft, onder meer doordat de aanval vanuit Noord-Libanon met veel geweld is beantwoord.quote:Op maandag 12 mei 2008 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
Dat verklaart geensziens de toenemende haat tegen Israel onder allerlei andere bevolkingsgroepen en volgens mij is dat toch echt aan de orde hier. Voor de rest een schattig betoogje, maar wederom niet relevant.... Israel is dus niet langer populair in Europa, vanwege de opkomst van het moslimelectoraat. Behoorlijk wat invloed hebben die moslims vind je ook niet?![]()
Je bedoelt gewoon alleen Saoudi-Arabie, neem ik aan? Waar de m,achtige vorsten in het zadel worden gehouden door, juist ja, ons?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:03 schreef GBA het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, kijk maar naar al die oli¤st$$tjes, die hebben met de miljardenopbrengsten toch maar mooi even een beschaving waar homo's opgehangen worden, eermoorden toegestaan zijn en andere religies dan de islam verboden zijn opgezet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |