En dat is nu de crux, maar kennelijk is het voor bepaalde mensen niet zo makkelijk om ook andersom te redeneren. Alleen daarom al heeft Wilders ongelijk.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Welke documentaires? En hoeveel Israëli's betreft "bepaalde Israeliers" ? Er zijn ongetwijfeld ook Marokkanen die Algerije in willen pikken, maar dat betekent niet dat Marokko een expansiedrift heeft.
Daarom gaat dit topic over moslims en Israël, zodat er selectief verontwaardigd kan worden,quote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Staaltje selectieve verontwaardiging van de bovenste plank.
Als ik goed ben ingelicht hebben alle joden in de hele wereld automatisch het recht om in Israël te gaan wonen. Persoonlijk vind ik dat toch wel vallen onder de noemer nationalistisch, maar goed, misschien zie jij dat anders.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
De vraag is of mensenrechtenschendingen de oorzaak of het gevolg zijn. Ik denk zelf aan het laatste.
Israël is niet uit op overheersing van andere gebieden of volkeren; Israël wil slechts een veilige haven voor Joodse mensen zijn.
Dus Goyim mogen er niet zomaar wonen? Saoedie-Arabische toestanden daar in Israel.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik goed ben ingelicht hebben alle joden in de hele wereld automatisch het recht om in Israël te gaan wonen. Persoonlijk vind ik dat toch wel vallen onder de noemer nationalistisch, maar goed, misschien zie jij dat anders.
Met dat laatste standpunt ben ik het, noodgedwongen, wel eens. De joden nu weer terug in zee drijven, is geen reële optie meer.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik slechts tegen hen die Israël Palestijns bezet gebied noemden. Alsof de Palestijnen de oorspronkelijke bewoners waren.
Ik ben van mening dat zij hoe dan ook met elkaar moeten dealen: geen van beide volkeren moet de zee in worden gedreven; al zullen de Palestijnen daar minder blij mee zijn dan de Israëli's.
Oh, dat weet ik niet, er wonen Arabieren, dus er zijn vast wel regels voor de toelating van niet-joden.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus Goyim mogen er niet zomaar wonen? Saoedie-Arabische toestanden daar in Israel.
Ik zie dat inderdaad anders. De Joodse staat is een legitiem antwoord op eeuwen van wereldwijde onderdrukking van de Joodse bevolking.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik goed ben ingelicht hebben alle joden in de hele wereld automatisch het recht om in Israël te gaan wonen. Persoonlijk vind ik dat toch wel vallen onder de noemer nationalistisch, maar goed, misschien zie jij dat anders.
Nou, ach.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Staaltje selectieve verontwaardiging van de bovenste plank. Nergens ter wereld worden mensenrechten zo grof geschonden als in islamitische landen. Typerend hoe jij dan weer melding maakt van mensenrechtenschendingen in Israël, terwijl je onvindbaar bent in topics over landen als Iran. Fenomenen als de doodstraf, executies van minderjarigen en verschillende berechting van mannen en vrouwen zie je vooral in Islamitische landen.
In dit geval was er een wereldwijd draagvlak voor de staat Israël. Van Japan tot de Verenigde Staten; alleen de islamitische landen waren tegen als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Met dat laatste standpunt ben ik het, noodgedwongen, wel eens. De joden nu weer terug in zee drijven, is geen reële optie meer.
Maar dan wil ik het toch wel even hebben over de fundamentele vraag, wanneer iemand nou eigenlijk het recht krijgt om een stuk grond of een huis zijn (of haar) eigendom te noemen. Zonder religie en zonder zielig te doen, gewoon: op welk recht is eigendom gebaseerd?
Nee, en mijn encyclopedie gaat van haaien naar Haanstra. Zal nog even kijken bij Israel.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:31 schreef Apropos het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nog eens werden verbannen in de zevende eeuw.
[..]
Ik begin dat schreeuwerige ''de joden'' van jou een beetje zat te worden. Wel eens van Jacob Israel de Haan gehoord?
Ik weet zelf nog wel wat ik wél of niet probeerde hoor.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan het begrijpen en vindt zijn redenering legitiem, dat is natuurlijk geitenwollensokkentaal voor ik ben het ermee eens. Dan moet je niet ineens gaan blaten dat je geen verband probeerde te maken in je post, want dat probeerde je wel degelijk.
Op die laatste vragen ga ik niet eens reageren. Die zijn te stompzinnig voor woorden. Er is meer dan voldoende reden om aan te nemen dat de overgrote meerderheid van moslims in de bezette gebieden Israël liever vandaag dan morgen van de kaart veegt. Men accepteert de aanwezigheid van Israël simpelweg niet. Zie ook de cijfers van een tijdje terug. Onderzoek onder moslims naar de vraag in hoeverre geweld gerechtvaardigd is:quote:Op maandag 12 mei 2008 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
Er zit ook een diepgewortelde haat van Joodse groeperingen tegen moslims, kunnen we daarom stellen dat Joden moslimhaters zijn. Of vind je dan een dergelijke generalisatie te stom? En op wat voor wijze zijn moslims schuldig aan TOENAME van haat jegens Israel. Zijn uitspraak impliceert namelijk dat moslims de mening van "den autochtoon" over Israel beinvloed. Dan vraag ik mij toch echt af op wat voor wijze? Dat zou dan vast zijn door moslimpropaganda, en islamisering toch? Moslims zijn toch actief bezig met het beinvloeden van de opinie over Israel? Zijn moslims schuldig voor de toenemende haat tegen Israel in Spanje? Of Frankrijk? Of de Zuid-Amerikaanse landen? Zijn moslims zo machtig dat ze de wereldopinie domineren?
Bron: http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=178quote:Bevindingen van een onderzoek uit 2006, onder ruim 14.000 mensen:
Zowel moslims als 'westerlingen' beschrijven de relaties tussen beide bevolkingsgroepen als slecht, en geven vooral elkaar daar vooral de schuld van. Echter, zo'n 15% van de moslims in westerse landen vindt zelfmoordaanslagen (soms) gerechtvaardigd om de islam te verdedigen tegen haar vijanden. In de landen met een islamitische meerderheid zijn anti-Joodse sentimenten zeer sterk aanwezig (Jordanië 98%, Egypte 97%); onder de Europese moslims zijn deze wat minder, maar ook hier denkt een meerderheid in zowel Duitsland, Spanje als Groot-Brittannië negatief over joden.
Hoewel een grote meerderheid van de Europese moslims geweld afkeurt, zijn de percentages die dit goedkeuren verontrustend. Nog verontrustender is, dat zovelen ontkennen dat Arabieren de aanslagen op de Twin Towers hebben gepleegd, en de vrijheid van meningsuiting afkeuren, alsook de zeer sterke anti-Joodse sentimenten in een aantal islamitische landen, en ook onder de meeste moslims in Europa.
Grappig: ik las afgelopen week net een stukje dat van de VS vooral president Truman voor was en veel adviseurs tegen. Hij heeft ze met een trucje omgekregen.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
In dit geval was er een wereldwijd draagvlak voor de staat Israël. Van Japan tot de Verenigde Staten; alleen de islamitische landen waren tegen als ik mij niet vergis.
quote:Op maandag 12 mei 2008 21:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, en mijn encyclopedie gaat van haaien naar Haanstra. Zal nog even kijken bij Israel.
Er zijn verschillende soorten zionisme. Hinderlijk is dat alle soorten een bepaald geloof aan de eigen voorbeeldigheid bevatten, maar het ethisch zionisme is volmaakt onschuldig.quote:Ik heb wel eens gehoord van Een ander joods geluid. De naam alleen al vind ik wel erg veelzeggend. Dat dat nodig is.
Wat je ook probeerde, je poging was in iedergeval niet geslaagd. Meerdere mensen lezen je post op dezelfde manier als ik dat deed.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet zelf nog wel wat ik wél of niet probeerde hoor.
Wow, en zomaar INEENS staat er "moslims in de bezette gebieden" in je post, zowaar een plotselinge nuance. No shit sherlock, die zijn inderdaad niet blij met grond dat gejat is door een buitenlandse macht, echter vooralsnog maken moslims in de bezette gebieden nog niet eens 1% uit van het totaal aantal moslims op de wereld.quote:Op die laatste vragen ga ik niet eens reageren. Die zijn te stompzinnig voor woorden. Er is meer dan voldoende reden om aan te nemen dat de overgrote meerderheid van moslims in de bezette gebieden Israël liever vandaag dan morgen van de kaart veegt. Men accepteert de aanwezigheid van Israël simpelweg niet. Zie ook de cijfers van een tijdje terug. Onderzoek onder moslims naar de vraag in hoeverre geweld gerechtvaardigd is:
Deze cijfers laten alleen maar het ongelijk zien van simpele redeneringen die jij op zo'n complex probleem hebt losgelaten. Het is wederom typerend hoe het van "Moslims" naar moslims in Palestina en omgeving is gegaan, vind je niet? Maar goed, geef eens antwoord op de vraag hoe moslims schuldig zijn voor toenemende haat tegen Israel?quote:Bron: http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=178
En er zijn meer cijfers bekend, die duidelijk aangeven hoe breed de steun onder moslims in Palestina en omgeving is voor zelfmoordaanslagen en geweld tegen 'de vijanden van de islam'.
Typisch Elfletterig. Ik wist niet dat er zoiets bestond. Ik wijs er voor de volledigheid even op dat Israël met raketten werd bestookt vanuit Libanon. Hierop is Israël Libanon binnengevallen en daarbij is buitenproportioneel veel geweld gebruikt. Ik heb allang aangegeven dat Israël ook blaam treft, dus dat ga ik echt niet tot vervelens toe herhalen.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Natuurlijk, alles wat Mutant doet is gelovigen eigen, denk ik. Het begin van je post spreekt juist boekdelen, en is typisch Elfletterig. Israel haalt dingen uit die niet nodig zijn, dat klinkt niet echt als kritiek: "Het is niet nodig, het kan wel, maar het is niet nodig".
Jouw achtergrond is relevant omdat je mening nogal erg gekleurd is. Dat blijkt onder meer wel uit een argument als de JDL, waar ik trouwens nog nooit van gehoord heb, terwijl ik toch wel degelijk het nieuws volg. Idioten heb je overal. De vraag is alleen hoe veel draagvlak ze hebben. In elk geval beduidend minder dan Hamas, dat gewoon de Palestijnse verkiezingen won. Voor de goede orde: deze partij streeft de vernietiging van Israël na en is dus de grootste politieke partij daar.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
Je geeft geen antwoord op mijn vraag, kennelijk doe je dat omdat je ziet hoe zwak je eigen argumenten zijn. Het JDL is een Joodse beweging, kortgezegd een tegenhanger van Hamas. Zijn alle Joden nu Moslimhaters? Hamas is een Islamitische beweging, kortgezegd, een tegenhanger van het JDL. Zijn alle Moslims nu Jodenhaters? Wel hilarisch om mijn achtergrond bij de discussie te betrekken, teken van zwakte.
Geen sterk argument.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet zelf nog wel wat ik wél of niet probeerde hoor.
[..]
Op die laatste vragen ga ik niet eens reageren. Die zijn te stompzinnig voor woorden. Er is meer dan voldoende reden om aan te nemen dat de overgrote meerderheid van moslims in de bezette gebieden Israël liever vandaag dan morgen van de kaart veegt. Men accepteert de aanwezigheid van Israël simpelweg niet. Zie ook de cijfers van een tijdje terug. Onderzoek onder moslims naar de vraag in hoeverre geweld gerechtvaardigd is:
[..]
Bron: http://www.israel-palestina.info/modules.php?name=News&file=article&sid=178
En er zijn meer cijfers bekend, die duidelijk aangeven hoe breed de steun onder moslims in Palestina en omgeving is voor zelfmoordaanslagen en geweld tegen 'de vijanden van de islam'.
Dus je onderkent zélf al dat meerdere Fokkers hebben gezien hoe jij selectief leest. Fijn. Dan hoef ik dat niet nog eens te benadrukken. Het feit dat je aangeeft dat ik mensenrechtenschendingen bagatelliseer, geeft perfect aan dat je mij totaal niet kent. Het is dus ook geen typische Elfletterig-reactie, want ik ben fel tegen elke vorm van mensenrechtenschendingen. In Israël is het nodige mis, maar dat valt compleet in het niet bij een land als Iran, waar ik jou dan weer niet over hoor. Dat past precies bij die gekleurde bril die jij op hebt. Je achtergrond is dus wel degelijk relevant, want dit soort posts (beginnen over mensenrechtenschendingen door Israël, terwijl je in andere topics over veel ergere mensenrechtenschendingen niet aanwezig bent), zijn tekenend.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
Sterk staaltje selectief leeswerk, je maakt je nu compleet belachelijk tegenover de vaste kliek fokkers die mij dat meerdere malen hebben zien doen. Maar goed, het is weer typisch een Elfletterig reactie, proberen de mensenrechtingen van Israel te bagetalliseren door naar Iran te gaan wijzen.![]()
Selectieve verontwaardiging als uitgangspunt? Lijkt me een slechte zaak. En het is iets dat discussie juist moeilijker maakt. Het vreemde vind ik bovendien dat de suggestie wordt gewekt alsof ik de mensenrechtenschendingen door Israël goedkeur, terwijl ik nota bene in mijn eerste post al heb gewezen op het feit dat Israël ook blaam treft.quote:Op maandag 12 mei 2008 21:39 schreef Monidique het volgende:
Daarom gaat dit topic over moslims en Israël, zodat er selectief verontwaardigd kan worden,. Dat is het hele idee van een forum,
. Sterker nog, dat is het hele punt van een discussie en het onderwerp daarvan. "Hm, nou... Israël en mensenrechten, nou ja, da-" -"Nee, Islamitische landen! Mensenrechten erger! Selectieve verontwaardiging!" Alsof je de Russische steppen niet kunt bespreken zonder over het slechte weer in Nederland te beginnen...
He, bedankt!quote:Op maandag 12 mei 2008 21:58 schreef Apropos het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacob_Isra%C3%ABl_de_Haan
[..]
Er zijn verschillende soorten zionisme. Hinderlijk is dat alle soorten een bepaald geloof aan de eigen voorbeeldigheid bevatten, maar het ethisch zionisme is volmaakt onschuldig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |