abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58663264
Ah dat misten we nog, een echtgaaf in het topic!
pi_58663676
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:55 schreef Xith het volgende:
Ja, gelukkig dat er mensen zijn die onze cultuur niet willen verkwanselen en nog iets op hebben met Gods beloofde land.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:18:43 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58663701
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, gelukkig dat er mensen zijn die onze cultuur niet willen verkwanselen en nog iets op hebben met Gods beloofde land.
Ja, aan wel meer mensen "beloofd" dan aan één volk.
pi_58663745
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, aan wel meer mensen "beloofd" dan aan één volk.
En volken zijn zelf verantwoordelijk voor hun denken en daden.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:23:07 #245
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58663780
Hou alsjeblieft op met dat gezeur over die non-existente pauper
pi_58664044
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:55 schreef Xith het volgende:
Zo zie je maar weer dat extreem-rechts en fundamentalistische Christenen elkaar heel makkelijk vinden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:59:43 #247
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_58664384
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat extreem-rechts en fundamentalistischme Christenen elkaar heel makkelijk vinden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 14 mei 2008 @ 23:19:34 #248
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58675327
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Toevoeging:
Wel grappif trouwens... Grote groepen mensen zijn alleen in Nieuws-items en politieke discussies saamhorig. In het dagelijks leven zijn de groepen nooit zo hecht als in de krant.
Dank, en, grappig dat je dit zegt. Iets om over na te denken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58676440
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 13:35 schreef Apropos het volgende:
Dat de Joden uit Palestina verbannen werden, had overigens te maken met hun aandeel in de enorme slachtpartij bij de inname van Jeruzalem in 614. Met enige kennis van zaken had je me zo kunnen corrigeren, Kees.
De joden werden uit Palestina verbannen door de Romeinen in 66 na Christus, als ik het goed heb. Daar begon, naar ik weet, de diaspora. Dat kan ik best mishebben, want ik claim geen autoriteit in deze.

De slachtpartij bij de inname van Jeruzalem in 614 zal wel niet door de Romeinen uitgevoerd zijn. Jouw tekst suggereert dat de joden een aandeel hadden in de slachtpartij van 614. Maar ik neem aan, dat ze slachtoffer waren en dat de daders Arabieren waren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_58676463
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En volken zijn zelf verantwoordelijk voor hun denken en daden.
Dus de joden zijn zelf verantwoordelijk voor hun racistische handelingen en hun genocide?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 15 mei 2008 @ 09:36:53 #251
116015 SicSicSics
pi_58678970
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De joden werden uit Palestina verbannen door de Romeinen in 66 na Christus, als ik het goed heb. Daar begon, naar ik weet, de diaspora. Dat kan ik best mishebben, want ik claim geen autoriteit in deze.

De slachtpartij bij de inname van Jeruzalem in 614 zal wel niet door de Romeinen uitgevoerd zijn. Jouw tekst suggereert dat de joden een aandeel hadden in de slachtpartij van 614. Maar ik neem aan, dat ze slachtoffer waren en dat de daders Arabieren waren.
Na de mislukte Joodse opstand kwam de 'diaspora' over de gehele wereld (niet alleen het Midden-Oosten) op gang. Maar...

Who Cares!?! Ja de Zionisten (lees: geloofsfanatici, daar heb je ze weer.) die alle Joden weer in Israel willen hebben, maar verder? Verder lijkt het me volslagen irrelevant wat er 2000 tot 1400 jaar geleden gebeurde.
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus de joden zijn zelf verantwoordelijk voor hun racistische handelingen en hun genocide?
Lees jij ook wat mensen zeggen of roep je alleen maar?

En daarbij, natuurlijk zijn joden zelf verantwoordelijk voor hun racistische handelingen! En als 'hun genocide' hier staat voor het vermoorden van grote groepen mensen uit 'zelfverdediging' ja, ook daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

Israel en de Palestijnen zijn twee kleuters die een flinke spanking verdienen. Allebei. En dan verplicht handjes schudden en kappen met dat gepiep!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_58679297
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Na de mislukte Joodse opstand kwam de 'diaspora' over de gehele wereld (niet alleen het Midden-Oosten) op gang. Maar...

Who Cares!?! Ja de Zionisten (lees: geloofsfanatici, daar heb je ze weer.) die alle Joden weer in Israel willen hebben, maar verder? Verder lijkt het me volslagen irrelevant wat er 2000 tot 1400 jaar geleden gebeurde.
[..]

Je schijnt met een kruistocht tegen de religies bezig te zijn , terwijl je bij elke post blundert.
Zionistisch .... Religieus ???
Man je bazelt maar wat. Het zionisme heeft met religie zoveel te maken , als Itali e met het Rooms Katholieke geloof. Ja er zijjn veel Italianan Katholiek , en ja de Kerk heeft in Italie macht , maar Italie is een laizistische samenleving.
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:11:28 #253
116015 SicSicSics
pi_58679736
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:53 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Je schijnt met een kruistocht tegen de religies bezig te zijn , terwijl je bij elke post blundert.
Zionistisch .... Religieus ???
Man je bazelt maar wat. Het zionisme heeft met religie zoveel te maken , als Itali e met het Rooms Katholieke geloof. Ja er zijjn veel Italianan Katholiek , en ja de Kerk heeft in Italie macht , maar Italie is een laizistische samenleving.
Sorry hoor... Maar religieus gestoeld idealisme is nog steeds religieus gestoeld.

En ik bazel al mijn hele leven.
Fine, fuck you then!
pi_58680589
quote:
Maar ik neem aan, dat ze slachtoffer waren en dat de daders Arabieren waren.
Perzen, als ik het goed heb.
pi_58685782
quote:

[..]

De joden werden pas na de tweede Joodse opstand uit Palestina verdreven. De diaspora begon al onder de Babyloniers. (Denk aan de Babylonische ballingschap.)
quote:
Nee, de daders waren voor een groot deel Joods. Zie het volgende artikel:

http://www.iupress.indiana.edu/journals/jss/jss4-2.html
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_58721084
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Perzen, als ik het goed heb.
Tja, dom van mij. In 614 bestond de islam nog niet. Dus je zult best wel gelijk hebben.
pi_58721102
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

De joden werden pas na de tweede Joodse opstand uit Palestina verdreven. De diaspora begon al onder de Babyloniers. (Denk aan de Babylonische ballingschap.)
[..]

Nee, de daders waren voor een groot deel Joods. Zie het volgende artikel:

http://www.iupress.indiana.edu/journals/jss/jss4-2.html
Ik klikte aan en moest gelijk denken aan de ongeregeldheden in Hebron, waar de joden ook tegen elkaar optraden.
Maar ik kan beter even nalezen als ik meer rust heb.
Hoewel, waarom zou iets dat in 614 gebeurde, nu nog relevant zijn? Anders dan de vleugelslag van een vlinder in Brazilië?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')