Jij staat dan ook in het donker met je avatar.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:05 schreef Geqxon het volgende:
JortK is hier het licht.
quote:
Wat doen jullie hierquote:Op woensdag 7 mei 2008 10:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Jij staat dan ook in het donker met je avatar.
Een beetje doodverwensing kan Jort wel hebben denk ik...quote:
Ja, wat denk je? Ik zie je naam in een TT staan, dus moest ik even een kijkje nemen!quote:
Ik heb ook kogels door me ruit gehad dus ik ben wel wat gewendquote:Op woensdag 7 mei 2008 10:58 schreef OA het volgende:
[..]
Een beetje doodverwensing kan Jort wel hebben denk ik...
Nee, dank je, mijn vrouw zou dat niet zo op prijs stellen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:03 schreef Geqxon het volgende:
Haha Jort heeft gaysex met OA en Pheno.
De mijne ook niet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, dank je, mijn vrouw zou dat niet zo op prijs stellen.
quote:Op woensdag 7 mei 200811:03 schreef Geqxon het volgende:
Haha Jort heeft gaysex met OA en Pheno.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, dank je, mijn vrouw zou dat niet zo op prijs stellen.
En de mijne ook nietquote:
Hij heeft wel een levendige fantasie de laatste tijd, zou hij wanhopig worden met de vrouwen en nu naar de mannen aan het switchen zijn?quote:
Tegenwoordig hoef je nergens meer van op te kijken...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hij heeft wel een levendige fantasie de laatste tijd, zou hij wanhopig worden met de vrouwen en nu naar de mannen aan het switchen zijn?
Cartmanquote:
quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:30 schreef OA het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoef je nergens meer van op te kijken...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:34 schreef JortK het volgende:
[..]
Moet jij toch alles van weten ondertussen
Linuxquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef mschol het volgende:
godverdegodver......
vista ging zeiken dat hij niet geactiveerd was... terwijl ik hem bij installatie geactiveerd had, succesvol..
geen updates ofzo geinstalleerd, zo van het een op het andere moment moet hij activeren.
en nee via internet ging niet :S
moest perse via de telefoon.....
ze willen je gewoon perse wegjagen...
(daarom gebruik ik voor XP ook altijd de corp key van school)
Tot aan mijn blinde darmquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:34 schreef JortK het volgende:
[..]
Moet jij toch alles van weten ondertussen
Het valt allemaal best mee, zolang je geen DirectX wilt gebruikenquote:
Het is waarschijnlijk meer een kwestie van 'Onbekend maakt onbemind'...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het valt allemaal best mee, zolang je geen DirectX wilt gebruiken
ik ben niet onbekend met linux hoor, vind het gewoon geen lekker product om mee te werken...quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:37 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk meer een kwestie van 'Onbekend maakt onbemind'...
En als je wil gamen pak je toch gewoon een Console...
Linux...
En ik denk dat de kans groot is dat dat komt omdat je het niet goed kent...quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben niet onbekend met linux hoor, vind het gewoon geen lekker product om mee te werken...
Onder welke steen kom jij vandaan?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Geqxon het volgende:
Linux, leuk en aardig, maar nog ver in de kinderschoenen als het om gebruiksvriendelijkheid danwel gemak gaat.
Denk ook niet dat her daar ooit uit gaat komen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:03 schreef Geqxon het volgende:
Linux, leuk en aardig, maar nog ver in de kinderschoenen als het om gebruiksvriendelijkheid danwel gemak gaat.
Face it. Zelfs met Ubuntu heb ik zelf moeite, en dat terwijl ik gigantisch snel gebruikersomgevingen weet uit te vogelen.quote:
ik heb 3 versies gebruikt (suse 8, debian en ubuntu) en heb onder suse zowel mbv de gui als de CLI mode een server opgezet (DNS, mail, samba, pdc, apache)quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:04 schreef whoops het volgende:
[..]
En ik denk dat de kans groot is dat dat komt omdat je het niet goed kent...
Mac OS is ook prima, maar als je zegt dat je snel gebruikersomgevingen kan doorgronden snap ik niet dat je Linux lastig vind. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Face it. Zelfs met Ubuntu heb ik zelf moeite, en dat terwijl ik gigantisch snel gebruikersomgevingen weet uit te vogelen.
Doe mij maar Mac OS X, het perfecte balans tussen totale controle en gebruiksvriendelijkheid.
defineer dan gebruikersvriendelijkheid:quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:08 schreef whoops het volgende:
Heeft een van jullie wel eens iemand achter een Windows machine gezien die al sinds 1995 met Linux werkt? Ik wel, er werkt hier een stagiair die opgegroeid is met Linux (slackware).
Als je hem achter een Windows machine ziet werken zul je zien dat het alles behalve gebruikersvriendelijk is... Nadeel is dat de meeste mensen al zo lang met Windows werken dat dat de standaard van 'gebruikersvriendelijk' is...
Open your eyes...
Mooi voorbeeldje van toen ik een maand of wat geleden in VMWare een Ubuntu Server wou installeren met SABnzbd. Het begon met de installatie van VMWare tools. Er werd ergens een tar.gz achtige file gemount. Na wat gepiel met uitpakken en aanklooien kwam ik ergens in een terminal. Vervolgens een hoop getypt. Nou, het werkte dus niet, jammer dan.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mac OS is ook prima, maar als je zegt dat je snel gebruikersomgevingen kan doorgronden snap ik niet dat je Linux lastig vind. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Voor d egoede orde: ik draai FreeBSD, Windows 2000/XP en Mac OS, dus het boeit mij voor de rest geen reet
Zelfs OS/400 vind ik prima.
Ik vind het niet gebruikersvriendlijker dat windows bv continue met meldingen komt. Bv het wireless detected verhaal. Ik wil dat uit kunnen zetten, want elke keer dat stomme ballonnetje irriteert mij. Nu kun je het ballonnetje wel uitzetten, maar andere meldingen (you got new mail) wil ik wel blijven zien. Volgens mij kun je dat tot in Vista niet regelen. Vista heb ik er weer afgegooid omdat het niet goed werkte met devtools die ik op mijn werk gebruik, ook niet echt gebruikers vriendelijk dus. Dezelfde tools werken wel in unix/linux/mac os. Ik heb het bv over een oude versie van mysql (4x) die opeens onder Vista geen database meer kan importerenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:12 schreef mschol het volgende:
[..]
defineer dan gebruikersvriendelijkheid:
windows is imho een stuk gebruikersvriendelijker als het gaat om toegangelijkheid en gebruik
linux is qua gebruikersvriendelijkheid beter als het gaat om het aanpassen van het OS
Omdat niet iedereen FreeBSD als een base gebruiktquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef Geqxon het volgende:
Waarom doen ze het niet zo simpel als in Mac OS X?
Ik heb het over de userinterface, wat er op de achtergrond draait is voor de eindgebruiker niet belangrijk.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen FreeBSD als een base gebruikt
Eens. AL kan het wel bij elkaar passen, maar moet je dat wel even zelf uitzoekenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:21 schreef Geqxon het volgende:
Wat mij in Linux nog wel het meeste tegen staat:
-Alles is bij elkaar geraapt en past totaal niet bij elkaar. Beryl is leuk, maar pak dan in één keer de complete GUI aan zodat alles één smooth systeem is.
-Er zijn tig verschillende distro's, en bij elke distro gaat alles (voor beginners dan) net wat anders.
mysql 4.x draait hier anders zonder problemen onder vista, of is het alleen specifiek importeren?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik vind het niet gebruikersvriendlijker dat windows bv continue met meldingen komt. Bv het wireless detected verhaal. Ik wil dat uit kunnen zetten, want elke keer dat stomme ballonnetje irriteert mij. Nu kun je het ballonnetje wel uitzetten, maar andere meldingen (you got new mail) wil ik wel blijven zien. Volgens mij kun je dat tot in Vista niet regelen. Vista heb ik er weer afgegooid omdat het niet goed werkte met devtools die ik op mijn werk gebruik, ook niet echt gebruikers vriendelijk dus. Dezelfde tools werken wel in unix/linux/mac os. Ik heb het bv over een oude versie van mysql (4x) die opeens onder Vista geen database meer kan importeren
Wat ze daar hebben gedaan blijf ik wazig vinden. Alsof ik tegen klanten kan zeggen dat ze moeten upgraden naar de nieuwste mysql in dit geval, met een heel testtraject (ka-ching) er achter aan. En dan heb ik het nu over Open source, zo zijn er meer tools, die in Vista niet werken.
Elk OS heeft zijn gebrek hoor, en voor de meesten zal Windows idd het best zijn. Maar WIndows heilig verklaren op gebruikersvriendelijkheid? nee, dank je.
If it's not possible, build it yourselfquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het over de userinterface, wat er op de achtergrond draait is voor de eindgebruiker niet belangrijk.
Waarom kan ik een programma niet installeren, puur door de applicatie vanaf mijn "Downloads" maps naar de "Applications" map te slepen, waarna ik hem met een dubbelklik start?
Ik word er niet vriendelijker op als iets het niet doet hoor ....quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:26 schreef mschol het volgende:
[..]
mysql 4.x draait hier anders zonder problemen onder vista, of is het alleen specifiek importeren?
het wel of niet werken van programmatuur heeft in zeker zin niet te maken met de gebruikersvriendelijkheid van het OS, meer met de compatibiliteit van het programma t.o.v. andere OS'en..
Is dit zo'n gevalletje "fuck, we zijn ontopic!!!1!!!"?quote:
Ik denk dat een nieuwe gebruiker daar ook niet op zit te wachten, of het moet een hele echte nieuwe gebruiker zijn, die voor het eerst in zijn leven een pc ziet....quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:38 schreef JortK het volgende:
Ph, vooral daar heb je een goed punt in Windows met overal een bevestiging voor vragen en ballonnetjes en shit.
Een nieuwe gebruiker zit daar op te wachten, want daardoor kan hij / zij makkelijker door het systeem.
Als ik naar mezelf kijk zit ik daar niet op te wachten
Over die schaal (/verhouding) had ik het net. En die is onder Mac OS X perfect. Normale gebruikers kunnen er prima mee overweg, en pro-users hebben er geen last van. Eventueel kunnen die ook de terminal in duiken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:38 schreef JortK het volgende:
Ph, vooral daar heb je een goed punt in Windows met overal een bevestiging voor vragen en ballonnetjes en shit.
Een nieuwe gebruiker zit daar op te wachten, want daardoor kan hij / zij makkelijker door het systeem.
ELk OS heeft wat, maar ik vind het wat praktischer als ik wat meer kan beinvloeden in het systeem. Maar een OS dat aan alles voldoet bestaat nog niet. Al vond ik BeOS wel erg leuk, helaa sis dat overgekocht voordat het echt af was. Ze zijn nu bezig om het opnieuw opens ource op te zetten, maar dat zal erg lang duren denk ik.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:38 schreef JortK het volgende:
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:38 schreef JortK het volgende:
Ik wilde net zeggen, waar zit de knop om het uit te zettenquote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef mschol het volgende:
[..]
qua ballonnetjes en bevestigingen vragen: dat is inderdaad vervelend maar prima uit te zetten, niet specifiek dingen maar dat vind ik persoonlijk zowiezo niet vervelend..
In windows is dat anders:quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:01 schreef Geqxon het volgende:
Wat prachtig is in Leopard, is dat alles zo goed samenwerkt. Voorbeeld: Ik open met Finder een PDF bestand dat ik een paar uur terug van een website heb gedownload. Gelijk krijg ik een prompt:
This file was downloaded from the internet. Do you Wish to open it?
The file was downloaded from http://www.jj.am at 12:31
Open / Cancel
Kijk, dat zijn nou duidelijke popups.
Ik ben nu al verliefdquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:17 schreef Geqxon het volgende:
Had ik al gezegt dat PDF in OS X geintergreerd zit? Zowel het openen, maken en bewerken van PDF files is supereasy. Als je iets print staat er een duidelijk "Save as PDF" button.
En als je dan een PDF opent (zonder dus Adobe te hoeven installeren!), kun je ook met het grootste gemak losse pagina's van PDF files door elkaar husselen, verwijderen, invoegen, en het vervolgens als een nieuwe PDF (zonder kwaliteitsverlies) opslaan.quote:
*fap fap fap*quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als je dan een PDF opent (zonder dus Adobe te hoeven installeren!), kun je ook met het grootste gemak losse pagina's van PDF files door elkaar husselen, verwijderen, invoegen, en het vervolgens als een nieuwe PDF (zonder kwaliteitsverlies) opslaan.
mijn extjs ui is geilerquote:
Doe dan maar vanavond want ik = wel benieuwdquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:42 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
mijn extjs ui is geiler(wel jammer dat ik geen pics kan posten van uit de bus
)
was ik wel van plan jaquote:Op woensdag 7 mei 2008 16:43 schreef JortK het volgende:
[..]
Doe dan maar vanavond want ik = wel benieuwd
fluf Exact Globe is me dagelijks werkquote:Op woensdag 7 mei 2008 18:50 schreef phluphy het volgende:
Voor Jort:
[ afbeelding ]
Ik heb op mijn nieuwe werk nog geen tijd gehad om overdag eens te FOK!ken, miljaar!![]()
Er was wel een leuke verrassing: Exact Globe. Ik geloof dat ik dat wel leuk ga vinden.
quote:
Als je vragen hebtquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:49 schreef phluphy het volgende:
[..]
![]()
![]()
We hebben alle modules maar veel wordt nog niet gebruikt. Mag ik gaan opzetten en in'richten'.![]()
Gelukkig staat er een kast vol met manuals.![]()
Ik zal het onthouden, voor "noodgevallen". Ik zie in DIG geen centraal topic voor Exact vragen, zoals voor Excel bijv. Is dat er niet/nooit geweest? Dat zou me verbazen!quote:
Zelfde configuratie hier...quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:45 schreef Sjowhan het volgende:
Nu wel![]()
Zit nu trouwens @ laptop @ ubuntu 8.04 met Firefox 3b5 (oid). dat is echt super fokken, gaat lekker snel, threads laden ook sneller dan de 2.x etc
Voor een opdracht voor school moeten we analyseren wat voor gas er in een aansteker zitten m.b.v. gaschromatografiequote:Op woensdag 7 mei 2008 23:35 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand de dichtheid van die shit die in een aansteker zit?
Eerst maar eens een blog post kunnen maken dan gaan we wel weer verder kijkenquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:50 schreef JortK het volgende:
[..]
Oeh oeh oeh ik ben benieuwd naar de 'Live Events' sectie
Het kost me nu veel minder tijd om een 'pagina' te ontwerpen, bouwen en functioneel te laten zijn. Waarom zou ik voor XHTML ipv extjs gaan? Enigste nadeel is dat het nog niet in IE werktquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:26 schreef Geqxon het volgende:
Dat extjs is erg leuk, maar weet je zeker dat je in een dergelijk formaat wilt werken, en niet gewoon plain XHTML?
Zelf ben ik van de plain XHTML omdat het in alle browsers, screenreaders en braillereaders perfect werkt. Daarnaast zal dit nog jaren ondersteund worden. Goed, ik ben dan ook een beetje een accessibility freak.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:53 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Het kost me nu veel minder tijd om een 'pagina' te ontwerpen, bouwen en functioneel te laten zijn. Waarom zou ik voor XHTML ipv extjs gaan? Enigste nadeel is dat het nog niet in IE werkt.
Trouwens het posten werkt nu ook noghttp://cake.wyrihaximus.net/
Omdat het een control panel is kan ik andere eisen aan het gebruik stellen dan de main site zelf. Daarom ben ik ook voor ExtJS gegaan ipv plain XHTML, zie het nut van alles tegenover de 4 grootste supporten niet in voor een admin panelquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zelf ben ik van de plain XHTML omdat het in alle browsers, screenreaders en braillereaders perfect werkt. Daarnaast zal dit nog jaren ondersteund worden. Goed, ik ben dan ook een beetje een accessibility freak.
Zo had een collega van mij de brilliante insteek een (8 jaar oude) webapplicatie compleet op VBScript te laten werken. Toendertijd had Internet Explorer een marketshare van zeker 95%, en leek het probleemloos. Het is enkel jammer dat de applicatie hedendaags enkel in Internet Explorer werkt.
Naar:quote:Parsed in 0.0354 seconds. © 2008
Ondanks dat mijn pagina 10x toffer wordt, dit is het niet waard.quote:Parsed in 3.3668 seconds. © 2008
Eens. Ik ben er ook zo een. Ook de mobiele markt wordt steeds belangrijker bv, dan is een standaard die er ondersteund wordt ook wel handigquote:Op donderdag 8 mei 2008 10:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zelf ben ik van de plain XHTML omdat het in alle browsers, screenreaders en braillereaders perfect werkt. Daarnaast zal dit nog jaren ondersteund worden. Goed, ik ben dan ook een beetje een accessibility freak.
Zo had een collega van mij de brilliante insteek een (8 jaar oude) webapplicatie compleet op VBScript te laten werken. Toendertijd had Internet Explorer een marketshare van zeker 95%, en leek het probleemloos. Het is enkel jammer dat de applicatie hedendaags enkel in Internet Explorer werkt.
http://diveintoaccessibility.org/quote:Op donderdag 8 mei 2008 13:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Eens. Ik ben er ook zo een. Ook de mobiele markt wordt steeds belangrijker bv, dan is een standaard die er ondersteund wordt ook wel handig
jouw bijbel bevat een makeup fout in opera miniquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://diveintoaccessibility.org/
Mijn bijbel.
pwnquote:Op donderdag 8 mei 2008 17:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
jouw bijbel bevat een makeup fout in opera mini
En dan?quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Echter kun je dan nog steeds alle inhoud prima lezen, en daar gaat het hem om.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ik zal het eens bekijken als ik zin en tijd en geen zon hebquote:Op donderdag 8 mei 2008 18:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echter kun je dan nog steeds alle inhoud prima lezen, en daar gaat het hem om.
Niksquote:
True maar dan nog is een pathway half achter een header niet direct duidelijk leesbaarquote:Op donderdag 8 mei 2008 18:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Echter kun je dan nog steeds alle inhoud prima lezen, en daar gaat het hem om.
Welk warm weerquote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:43 schreef Sjowhan het volgende:
Goedemorgen
Ondanks de warmte heerlijk kunnen slapen
idd moge enzoquote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:43 schreef Sjowhan het volgende:
Goedemorgen
Hier ook gelukkig, ik werd alleen om 06:45 door een collega uit me bed gebeldquote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:43 schreef Sjowhan het volgende:
Goedemorgen
morghequote:Op vrijdag 9 mei 2008 06:43 schreef Sjowhan het volgende:
Goedemorgen
Nee, pinguins komen daar niet voorquote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:08 schreef mschol het volgende:
[..]
moet alleen nog wel even moederdag kadootje scoren :S
Mams was gisteren jarig, denk dat ik haar enkel een mooie bos geef oidquote:Op vrijdag 9 mei 200809:08 schreef mschol het volgende:
[..]
morghe [afbeelding]
nog 4 uurtjes en ik kan op naar huis...
moet alleen nog wel even moederdag kadootje scoren :S
tis meer dat ik het heb uitgesteld tot het laatste momentquote:
Idd, om 10 uur smorgens 26 graden in de schadow bij me computerquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:41 schreef Geqxon het volgende:
Klote hitte.
En je server moet ook down natuurlijkquote:Op vrijdag 9 mei 2008 09:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik loop de complete dag met een snotneus rond, vuurrode ogen, ik kom bezweet op mijn werk aan, kan mij slechter concentreren, cup-a-soup is niet lekker meer, mijn laptop is bloedheet, ik moet mijn computer underclocken.... bah bah bah. Doe mij maar herfst.
Oh, hooikoorts?quote:Op vrijdag 9 mei 200809:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik loop de complete dag met een snotneus rond, vuurrode ogen, ik kom bezweet op mijn werk aan, kan mij slechter concentreren, cup-a-soup is niet lekker meer, mijn laptop is bloedheet, ik moet mijn computer underclocken.... bah bah bah. Doe mij maar herfst.
Lekker toch, doe je fans aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:12 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Idd, om 10 uur smorgens 26 graden in de schadow bij me computer.
Vele malen gehad, die van mij deed het zelfs nog na 15 minuten in een glas waterquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:42 schreef Sjowhan het volgende:
Zojuist koffie over mijn telefoon gegooid, gelukkig doettie ut nog
6230 toevallig?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:44 schreef JortK het volgende:
[..]
Vele malen gehad, die van mij deed het zelfs nog na 15 minuten in een glas water
Moet me airco maar weer eens naar boven halen denk ik zoquote:Op vrijdag 9 mei 2008 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Lekker toch, doe je fans aan.
Het rotte is dat ik passief gekoeld heb, maar goed, vorig jaar april liep de pc nog steeds als een zonnetje.
Whehequote:
Totdat hij moest schijten.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:12 schreef OA het volgende:
[..]
Whehe![]()
Frits z'n 6230 heeft eens een tijdje in de plee gelegen... niets aan het handje!
Mja, dat vertelt ie er niet bij...quote:
Wel begrijpelijk.quote:
En fijn!quote:
Je zult maar aan het schijten zijn en je hoort opeens een ringtoon uit je pot !quote:
Je zult maar aan het schijten zijn en je hoort opeens een ringtoon uit je pot !quote:
Kuuk?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je zult maar aan het schijten zijn en je hoort opeens een ringtoon uit je pot !
"Kuikkuikkuikkuikkuikikbeneenkuikentje"
turdquote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:24 schreef Geqxon het volgende:
Een 6230 is dan ook een heuse turd-telefoon.
Zeg dat danquote:
Het is nog te vroeg voor de xmas pooquote:
Werk, Geldzaken & Rechtquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:26 schreef Geqxon het volgende:
Lastig. Ik bracht mijn brommer zaterdag voor een paar kleine dingetjes weg, ik gokte dat het 60 euro zou zijn.
Toen ik net belde of hij al klaar was, kreeg ik te horen dat hij allang klaar was (ik ben niet gebeld...). 220 euro.
Het probleem is dat mijn brommer op Marktplaats ongeveer 200 euro waard is, en ik van plan was hem na de zomervakantie te verkopen. Als ik daar heen ga, en zeg dat ik niet wil betalen, dan zullen ze waarschijnlijk iets zeggen van: "Dan krijg je je brommer niet". En dat ik dan zeg: "Prima". Is dat een normale gang van zaken?
Nevermind, ik heb het al afgehandeld.quote:
Met andere woorden, je krijgt hem niet meer terug?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nevermind, ik heb het al afgehandeld.
Ondanks ze het niet leuk vonden staat hij nu permanent bij de fietsenmaker.
Jep. Ik heb het overigens wel expres zo gespeeld hoor. Beetje mindfucking.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:34 schreef JortK het volgende:
[..]
Met andere woorden, je krijgt hem niet meer terug?
Omdat men meestal belt wanneer er grotere zaken vervangen moeten wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:39 schreef Sjowhan het volgende:
Waarom laat je dan niet eerst een indicatie doen wbt de kosten van het brommertje?
Inderdaad, ik bedoel... als de reparatie duurder is dan de brommer waard is, bel dan even.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:54 schreef JortK het volgende:
[..]
Omdat men meestal belt wanneer er grotere zaken vervangen moeten worden
Jep. En ik heb zojuist haar opvolger besteld. Een Skyteam Dax, compleet naar mijn smaak gecustomized.quote:
Zo romantischquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jep. En ik heb zojuist haar opvolger besteld. Een Skyteam Dax, compleet naar mijn smaak gecustomized.
Ze gaat Melanie heten. Vernoemd naar de onbereikbare liefde.
Vind ik inderdaad niet slim van die vent/winkel/whatever. Goed punt om het daar te laten staanquote:Op vrijdag 9 mei 2008 20:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, ik bedoel... als de reparatie duurder is dan de brommer waard is, bel dan even.
quote:
Hey, en ze is nog zwart ook!quote:Melanie is een Nederlandse meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `donker, zwart`.
leuk dingquote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:42 schreef phluphy het volgende:
Oh kijk, deze heet Dax.![]()
[ afbeelding ]
Anyway, leuk dingetje heur!![]()
Hoe lang kun je daarmee rijden?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:23 schreef Geqxon het volgende:
Verder heeft ie een benzinetank van 2,6 liter.
Was meer dan met mijn brommerquote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:44 schreef Geqxon het volgende:
Afhankelijk van hoe je hem inrijdt een kilometertje of 130-150.
Of noemt men dat een scooter?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij hebt een brommer gehad?
Eigenlijk wel sad dat ik op mijn 19e een brommer koop.![]()
Heb je dat wel overleefd??quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:09 schreef JortK het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ik hem met 90 om een auto heenvouwde
tot op de seconde precies neem ik aan?quote:Op zondag 11 mei 2008 12:08 schreef Geqxon het volgende:
En ja, ik heb inderdaad exact tot 11:50 gewacht met posten.
Ik ben zelf erg tevreden met de iPod Nano... En er zijn genoeg programma's beschikbaar om je iPod te beheren zonder iTunes, zoals bijvoorbeeld YamiPod...quote:Op zondag 11 mei 2008 16:51 schreef Poit- het volgende:
Ik heb geen zin om er een topic over te openen, maar ik zoek een goeie mp3 spelert voor tijdens het sporten(hardlopen etc)... Ipod nano is wel chill, maar zijn er nog andere goeie spelers? Ben niet zo'n Itunes fan namelijk...
Dat dilemma had ik vorig jaar ook. Ik heb uiteindelijk geen mp3 speler gekocht, maar een mobiele telefoon met goede mp3/geluidskwaliteit (S.E.). Twee vliegen in één klap, en ik ben er nog steeds heel tevreden over.quote:Op zondag 11 mei 2008 16:51 schreef Poit- het volgende:
Ik heb geen zin om er een topic over te openen, maar ik zoek een goeie mp3 spelert voor tijdens het sporten(hardlopen etc)... Ipod nano is wel chill, maar zijn er nog andere goeie spelers? Ben niet zo'n Itunes fan namelijk...
Die rickroll URL weet ik dat die eindigd met iets als Ui, dus die klik sowieso nietquote:Op maandag 12 mei 2008 11:09 schreef mschol het volgende:
[..]
ach, ik ook
en ik dacht nog wel rick te zien te krijgen...
Vaak wel verstandigerquote:Op maandag 12 mei 2008 11:33 schreef Sjowhan het volgende:
Mogge
Eerst maar ff douchen, gisteren Vista Business geinstalleerd @ Virtual PC, ga ik mooi mee testen
Wil eerst een aantal dingen echt zeker weten dat ze draaien voordat ik zelf overga; waarschijnlijk ga ik een versie nog kopen ook dan
Uhu. Een zweedse commercial manager op kantoor vond het maar vreemd dat ik geen Vista kennis had. Maarja, ze verwachten ook dat ik Zweeds kan lezen en begrijpenquote:
Ach tsja, heb het nu toch al gedaan bij hemquote:Op maandag 12 mei 2008 12:08 schreef Geqxon het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat je nog geen Vista draait in verband met bedrijfsveiligheid?
En dat je bij iedereen linux neer wil pleurenquote:Op maandag 12 mei 2008 12:08 schreef Geqxon het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat je nog geen Vista draait in verband met bedrijfsveiligheid?
En dan nog een goed toetsenbordquote:Op maandag 12 mei 2008 12:20 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ach tsja, heb het nu toch al gedaan bij hem
Ga sowieso de Zweden vragen of de sysbeheerder er een MUI overheen kunnen installeren met de engelse taal. Kan ik iig wat meer uit de voeten met dielaptops
Dát valt me alles mee, een beetje anders is 't wel, maar voor grotendeels komt het zeker met de US-versie overeen.quote:
van MS mag dat in princiepe (je bent dan namelijk een systembuilderquote:Op maandag 12 mei 2008 12:00 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Uhu. Een zweedse commercial manager op kantoor vond het maar vreemd dat ik geen Vista kennis had. Maarja, ze verwachten ook dat ik Zweeds kan lezen en begrijpen
Overigens dacht ik dat als ik bijv een videokaart koop, ik een OEM versie kan aanschaffen toch? Scheelt doekoe.
Toch prettig dat MS bepaalt voor wat voor prijs je een stuk hardware kan kopen...quote:Op maandag 12 mei 2008 13:12 schreef mschol het volgende:
[..]
van MS mag dat in princiepe (je bent dan namelijk een systembuilder)
Toppiequote:Op maandag 12 mei 2008 13:12 schreef mschol het volgende:
[..]
van MS mag dat in princiepe (je bent dan namelijk een systembuilder)
Bepaalt Apple dat dan niet soms?quote:Op maandag 12 mei 2008 13:43 schreef whoops het volgende:
[..]
Toch prettig dat MS bepaalt voor wat voor prijs je een stuk hardware kan kopen...
Wel in mindere matequote:Op maandag 12 mei 2008 13:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Bepaalt Apple dat dan niet soms?
Das heel normaal, want in de iMac bijvoorbeeld zit geen 1 stukje hardware van Apple zelf.
Bij Apple?quote:
Ja ok, maar wanneer je je hardware gaat vervangen hoef je bij Apple tenminste niet bij iedere scheet je OS opnieuw te registrerenquote:Op maandag 12 mei 2008 14:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Bij Apple?
Nou, 1200 euro voor wat budgethardware vind ik persoonlijk vrij duur...
euhh? je bedoelt software?quote:Op maandag 12 mei 2008 13:43 schreef whoops het volgende:
[..]
Toch prettig dat MS bepaalt voor wat voor prijs je een stuk hardware kan kopen...
Das wel zo, daar geef ik je gelijk in. Maar als ik het eerlijk zeg doet MS daar ook niet ongelofelijk moeilijk over.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:03 schreef JortK het volgende:
[..]
Ja ok, maar wanneer je je hardware gaat vervangen hoef je bij Apple tenminste niet bij iedere scheet je OS opnieuw te registreren
MS doet daar niet zo moeilijk overquote:Op maandag 12 mei 2008 14:04 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Das wel zo, daar geef ik je gelijk in. Maar als ik het eerlijk zeg doet MS daar ook niet ongelofelijk moeilijk over.
Nee echt niet hoor, MS zorgt zo weer dat je opnieuw kan registreren...quote:
Nou nee hoorquote:Op maandag 12 mei 2008 14:06 schreef Juicyhil het volgende:
Maar overigens gaat die registratie op processor en moederboard voor zover ik weet.
Ja na het bellen van een telefoonnummer en het intikken van codes en dat soort zaken.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee echt niet hoor, MS zorgt zo weer dat je opnieuw kan registreren...
Veel, want als er bij 1 key 20 verschillende processoren staan...quote:Op maandag 12 mei 2008 14:09 schreef JortK het volgende:
[..]
Nou nee hoor
[..]
Ja na het bellen van een telefoonnummer en het intikken van codes en dat soort zaken.
Wat kan het een OS schelen of je een nieuwe processor in je PC douwt?
Is wat mij betreft een verkeerde manier van autorisatie.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:12 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Veel, want als er bij 1 key 20 verschillende processoren staan...
Nee, maar je zegt met de activatie dat je die pc gaat gebruiken met die licentie.quote:Op maandag 12 mei 2008 14:15 schreef JortK het volgende:
[..]
Is wat mij betreft een verkeerde manier van autorisatie.
Je koopt je OS toch niet bij een processor?
Het is van de zotte dat MS via hun licentie bepaalt of jij OEM mag kopen of niet...quote:
Moet je daar niet een RickRoll linkje bij posten?quote:Op maandag 12 mei 2008 14:21 schreef Geqxon het volgende:
Aanrader: Er is weer een nieuwe Girls Gone Wild video!
Om het maar weer ontopic te brengen...
tja... er mogen, lijkt mij, gewoon eisen aan een goedkopere versie van een OS worden gehangen...quote:Op maandag 12 mei 2008 14:20 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is van de zotte dat MS via hun licentie bepaalt of jij OEM mag kopen of niet...
Sorry ik lees verkeerd, het ging om OEM Windows bij een videokaart. Ik dacht dat het ging om een OEM videokaart (zonder verpakking enzo), of die wel of niet met zijn Windows kon/mocht werken...quote:Op maandag 12 mei 2008 15:06 schreef mschol het volgende:
[..]
tja... er mogen, lijkt mij, gewoon eisen aan een goedkopere versie van een OS worden gehangen...
lijkt me niet meer dan normaal?
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:29 schreef Geqxon het volgende:
Middernacht, tissue's, geurkaarsen....It's not what it looks like! I can explain!
Hier red je je niet meer uit, moge trouwensquote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:29 schreef Geqxon het volgende:
Middernacht, tissue's, geurkaarsen....It's not what it looks like! I can explain!
* WyriHaximus heeft naar het station gestept en kwam er daar achter dat de bussen morgen stakenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 06:38 schreef Sjowhan het volgende:
Moggeuh. Moeite om uit bed te komen vanochtend
quote:Op dinsdag 13 mei 200809:37 schreef Geqxon het volgende:
Luie donder. Fietsen zul je!
Regel jij dan een fiets voor me in haarlem, in alkmaar heb ik er al 1quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:37 schreef Geqxon het volgende:
Luie donder. Fietsen zul je!
...op de Wiiquote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken anders wel een kilometer of 600 a 700 gefietst.
En waar wil je met die image heen? Netwerk, andere HD?quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:58 schreef Sjowhan het volgende:
Norton Ghost --
Heb nu 3 'nieuwe' versies getest (10, 11 en 14) maar allemaal zijn ze ruk en kunnen niet wat ik 'gewoon' wil. Wil gewoon een image maken van een harde schijf, is dat nou zo moeilijk![]()
Netwerk.quote:Op woensdag 14 mei 200809:59 schreef whoops het volgende:
[..]
En waar wil je met die image heen? Netwerk, andere HD?
Norton Ghost is sinds versie 10 een consumentenproduct geworden. 'Nuff said.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:58 schreef Sjowhan het volgende:
Norton Ghost --
Heb nu 3 'nieuwe' versies getest (10, 11 en 14) maar allemaal zijn ze ruk en kunnen niet wat ik 'gewoon' wil. Wil gewoon een image maken van een harde schijf, is dat nou zo moeilijk![]()
Daar was ik dus ook achter gekomen. Had het ook al tegen mijn collega gezegd; 't ziet er gelikter uit, maar de dingen waarvoor Ghost bedoeld was is ver weg te vinden..quote:Op woensdag 14 mei 200811:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Norton Ghost is sinds versie 10 een consumentenproduct geworden. 'Nuff said.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
(6 GB) / (3 (MB / s)) = 34.1333333 minutesquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:59 schreef Sjowhan het volgende:
Nu loopt 't rond 3MB/s, 8%, 6GB image, 55min al durend.
Mijn vader gebruikt het om backups te maken, kwestie van een USB-HDD aan de computer, "Back up now" doen en Norton runt een door mij gecreëerde backup job. Dit is een incremental image van de vorige keer, en elke maand begint hij met een nieuwe image. Maar simpelweg een HDD-image maken is nu wel vrij lastig.quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:36 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Daar was ik dus ook achter gekomen. Had het ook al tegen mijn collega gezegd; 't ziet er gelikter uit, maar de dingen waarvoor Ghost bedoeld was is ver weg te vinden..
Ik weet niet of G4L onderscheid maakt tussen niet gebruikte ruimte (harde schijf is ~140gB groot) en gebruikte ruimte, maar momenteel zit G4L aan 17.60%, 25000MB reeds gedaan. Helaas nu wel weer (qua ftp-upload) op de 16.5kB/s aan snelheid, misschien dat bovenstaande (het onderscheid) er wat mee te maken heeft.quote:Op woensdag 14 mei 200811:40 schreef whoops het volgende:
[..]
(6 GB) / (3 (MB / s)) = 34.1333333 minutes
Als hij goed doorloopt zou het niet zo lang meer moeten duren... 3MB/s is in ieder geval stukken beter dan je 16KB/s van daarvoor... Met dat soort snelheden begin je haast aan duplex settings ofzo te denken...
Hmm, dat wist ik dus nietquote:Op woensdag 14 mei 200811:39 schreef mschol het volgende:
[..]
norton ghost is inderdaad de consumenten versie, de bedrijven versie die nog prima werkt is Symantec Ghost Solution Suite
Mja, maar gezien wat mschol aangeeft is de naam gewijzigd zo te zien. Moet ik ook maar testenquote:Op woensdag 14 mei 200811:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn vader gebruikt het om backups te maken, kwestie van een USB-HDD aan de computer, "Back up now" doen en Norton runt een door mij gecreëerde backup job. Dit is een incremental image van de vorige keer, en elke maand begint hij met een nieuwe image. Maar simpelweg een HDD-image maken is nu wel vrij lastig.
wat is er mis met een consumenten product?quote:Op woensdag 14 mei 2008 11:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Grote knoppen, simpele dingen zijn simpeler gemaakt maar moeilijke dingen moeilijker, van dat 'em. Een beetje als een GUI op een server.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
wat is er mis met een consumenten product?
Huisvrouwen ookquote:Op woensdag 14 mei 2008 13:44 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dat bestaat niet, die branden het gewoon plat.
En bedankt hé, nu heb ik dat deuntje vast de hele dag in mijn hoofd.quote:Op woensdag 14 mei 2008 12:31 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben nu al een half uur bezig om een reply in dit topic te frotten......
Deze TT doet me denken aan jaren '90 muziek.. Do you see the light.. lalalalala (van SNAP iirc).
Idd en dan lekker lang weekendquote:Op donderdag 15 mei 2008 07:28 schreef Jo0Lz het volgende:
Hello people.. Vandaag nog ff, en dan weer lekker weekend! :p
Oh?quote:Op donderdag 15 mei 200808:13 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Idd en dan lekker lang weekend [afbeelding] .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |