Ja maar verschil moet er zijn ouwequote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:12 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Volgens mij was het beide om 15.06 uur.. magoed..
quote:
quote:Met Gregory van der Wiel gaat het steeds beter. De verdediger, die nog kampt met de naweeën van een knieblessure, werkte stevig af op een leeg doel en deed ook veel loopoefeningen.
2008/09 wordt het seizoen van Gregory v/d Wiel.quote:
Hem kopen en een jaar verhuren aan Heerenveen zou ik wel goed vinden.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
En waarom hoop jij van niet martin?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hem kopen en een jaar verhuren aan Heerenveen zou ik wel goed vinden.
Ik denk gewoon niet dat het goed is om met Suarez én Sulejmani te spelen.
kiek moar naar de links deze is nummer 1151936 en die van jou was 1151937quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:12 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Volgens mij was het beide om 15.06 uur.. magoed..
Omdat je dan 2 pingelaars hebt, beide linksbuiten (voor zover bekend bij mij)quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:20 schreef Jasza het volgende:
[..]
Waarom niet?![]()
Dreigende aanval en Suarez en Sulejmani hebben ook nog wel aardig overzicht.
Het is best space, dat 2 gasten op hetzelfde moment, een half uur na sluiten van de vorige, een nieuwe makenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:26 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
kiek moar naar de links deze is nummer 1151936 en die van jou was 1151937
Suarez speelt al een tijd als rechtsbuiten hoor ouwe, wat heb je gedronken?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:27 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat je dan 2 pingelaars hebt, beide linksbuiten (voor zover bekend bij mij)
Doodziek imoquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:27 schreef Jasza het volgende:
[..]
Het is best space, dat 2 gasten op hetzelfde moment, een half uur na sluiten van de vorige, een nieuwe maken![]()
Soulread
Kheb al anderhalve maand alleen NL 1/2/3 dus mis veel van voetbal nuquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:27 schreef Jasza het volgende:
[..]
Suarez speelt al een tijd als rechtsbuiten hoor ouwe, wat heb je gedronken?
Perez, denk ik. Speelt nu al af en toe met de band.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:23 schreef Nashje het volgende:
Stel dat Huntelaar vertrekt, wie wordt dan de nieuwe aanvoerder eigenlijk?
Denk niet dat Perez nog aan de bak komt onder Van Basten..quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Perez, denk ik. Speelt nu al af en toe met de band.
En dat baseer jij waar op?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:42 schreef Breach het volgende:
[..]
Denk niet dat Perez nog aan de bak komt onder Van Basten..
Denk Stelenburg! Alhoewel een verlengstuk die echt op het veld staat meer voorkeur geniet...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Perez, denk ik. Speelt nu al af en toe met de band.
Op het feit dat Perez niet de makkelijkste is, hij matig tot slecht speelt, dit seizoen niet elke wedstrijd speelt en ik denk dat Van Basten nog wel wat versterkingen haalt voor het middenveld. Misschien als Sulejmani komt dat die Perez' positie wel pakt. ZIjn iig genoeg redenen te bedenken waarom nietquote:
Hoe overleef je dat?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:31 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Kheb al anderhalve maand alleen NL 1/2/3 dus mis veel van voetbal nu
Overigens zou het sowieso wel fijn zijn als er een beetje ervaring binnen de selectie blijft. Je hebt nu Perez en Gabri, Huntelaar als 'ie blijft. Misschien ook Stekelenburg dan. Je ziet aan AZ wat voor problemen gebrek aan hierarchie kan opleveren.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:45 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Denk Stelenburg! Alhoewel een verlengstuk die echt op het veld staat meer voorkeur geniet...
Dat gun ik hem zeker.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:59 schreef Paaskonijn het volgende:
Gabri aanvoerder lijkt mij eigenlijk best logisch.
quote:Blind technisch directeur van Ajax
AMSTERDAM - Danny wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax. Hij volgt in Amsterdam de opgestapte Martin van Geel op. Blind is nu nog technisch directeur bij Sparta. Later meer
Nu alleen nog verdedigers en rood/witte stoeltjes en gooi dan ook de gracht maar dicht. We worden toch al op ons wenken bediend de laatste tijd.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:42 schreef Jasza het volgende:
Allemaal Ajacieden die de club gaan runnen, beter begin is er niet.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:34 schreef w00h00 het volgende:
http://www.sportwereld.nl(...)ecteur_van_Ajax.html
quote:De 47-jarige Blind was eerder bij Ajax in dienst als speler (372 competitieduels), jeugdtrainer, hoofd opleidingen, manager spelerszaken en hoofdtrainer. Bij die laatste functie werd hij in 2006 ontslagen. Zijn voorganger Martin van Geel vertrekt omdat hij bevoegdheden moest inleveren. Bij Ajax krijgt de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten de belangrijkste stem in voetbalzaken. Het is nog niet bekend wanneer Blind in Amsterdam begint.
In zijn eerste en enige seizoen bij Sparta begon Blind met Gert Aandewiel als trainer. Deze moest al snel vertrekken wegens de tegenvallende prestaties.
Nu nog Keje Molenaar terug..quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:42 schreef Jasza het volgende:
Allemaal Ajacieden die de club gaan runnen, beter begin is er niet.
Ik vind het beter, iemand die tenminste hem nog gedeeltelijk halt toe kan roepen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:51 schreef Nashje het volgende:
Dan gaat Van Basten de Ferguson rol dus toch niet vervullen. Ik vind het vaag.
Een woord: HELD!!quote:,,Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of BOussoufa in het veld (Zo heette die vent tochquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:29 schreef RayMania het volgende:
Van Basten, Blind, Bergkamp, Frank de Boer.
Wanneer kunnen we Dries Boussata verwachten in de staff?
Buntelaar!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:29 schreef RayMania het volgende:
Elk voordeel heeft zijn nadeel.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Blind is een held, maar als trainer heeft hij me niet echt overtuigd. Echt veel ervaring als td heeft hij ook nog niet, dus ik wacht het allemaal maar even af.
of Bojan in het veldquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:29 schreef RayMania het volgende:
Blind is wel veruit de beste analist van zowel spelers als teams die ik ooit op de Nederlandse TV heb horen spreken. Nu is dat niet zo moeilijk met Cruijff, Rijsbergen en Gullit als voormalig gezelschap.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Blind is een held, maar als trainer heeft hij me niet echt overtuigd. Echt veel ervaring als td heeft hij ook nog niet, dus ik wacht het allemaal maar even af.
quote:
2e seizoenshelft ging het toch best aardig toen, eerste seizoenshelft had hij vooral de pech dat er 100 kansen gemist werdenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:38 schreef koningdavid het volgende:
Zoveel spannends loopt er niet rond bij Sparta hoor.quote:
hoopt van harte dat hele Boularouz gespeculeer achterwege blijftquote:
Polak, Rose, Boukhari, Dissels.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:25 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Zoveel spannends loopt er niet rond bij Sparta hoor.
quote:Ajax stapt niet over op kunstgras
dinsdag 06 mei, door JK, Amsterdam, 18:11u, AT5
Ajax stapt volgend seizoen niet over op kunstgras. Het aanleggen van een kunstmat is namelijk niet haalbaar in verband met het drukke concertschema in de Arena deze zomer.
Kunstgras moet minimaal zes weken liggen voordat het wordt gekeurd, en daar is geen tijd voor.
De discussie over of er nu wel of geen kunstgras moet komen laaide onlangs op bij de presentatie van Marco van Basten als trainer van Ajax.
Hij is dus gewoon de consigliere van Marcoquote:Danny Blind: luxe rechterhand
Amsterdam, 06 mei 2008
Danny Blind is terug bij Ajax. De Ajacied in hart en nieren gaat aan de slag als technisch manager. ,,Ik word in feite de rechterhand van Van Basten”, legt hij zijn nieuwe functie uit.
Blind tekende dinsdagmiddag in de ArenA zijn nieuwe contract. Het is niet de eerste overeenkomst die de Zeeuw met de Amsterdamse club in zijn leven heeft gesloten. Blind en Ajax zijn eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hij maakte furore als speler en was in de jaren daarna actief als directeur spelersbeleid, jeugdtrainer, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer van Ajax 1. In die laatste functie moest hij in 2006 plaatsmaken voor Henk ten Cate. Nu is hij terug, in een nieuwe rol. ,,Marco van Basten is de eindverantwoordelijke op technisch gebied”, lichtte hij dinsdagavond zijn nieuwe baan toe. ,,Maar hij krijgt het natuurlijk heel druk met het eerste elftal, dus ben ik er om de technische zaken te gaan managen. In feite word ik zijn rechterhand. Of ik er zin in heb? Ja, natuurlijk. Anders was ik hier niet.”
Bij het technisch beleid moet onder andere gedacht worden aan de aan- en verkoop van spelers. In de zomermaanden staat zoals altijd op dit gebied ongetwijfeld veel te gebeuren. Het worden drukke tijden voor Blind, want Van Basten begint vanaf 20 mei als bondscoach van oranje met de voorbereiding op EURO 2008. ,,Daar moet hij zich op dat moment op kunnen concentreren. Maar daar war het echt nodig is, zullen we met elkaar overleggen." Ook de jeugdopleiding en de scouting vallen onder het takenpakket. ,,Ook daar heeft Van Basten ideeën over", zegt de vader van Daley Blind, die bij Ajax in de A1 voetbalt. ,,Ik zal die visie bewaken, natuurlijk in overleg met alle andere betrokkenen."
Cvitanich was toch een onbekende naam!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:09 schreef _Mike_ het volgende:
Eens, ik heb ook veel liever een onbekende naam zoals die Moreno
Daar ben ik ook blij mee, graag meer van dat soort namen. Natuurlijk wel met een kleine zekerheid dat ze slagenquote:
Het gaat er vooral om dat er weer Ajacieden Ajax gaan runnen en geen halve garen zakenmannetjesquote:
Jah precies! Als ze een onbekende kopen dan moet dat zeer doordacht zijn (al heb ik wel vertrouwen in met die van der Zee)! Met de ''Nederlandse'' spelers heb je meer zekerheid omdat ze dan gewend zijn aan het soort voetbal wat hier wordt gespeeld...quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Daar ben ik ook blij mee, graag meer van dat soort namen. Natuurlijk wel met een kleine zekerheid dat ze slagen
Geef AJAX z'n gezicht terug (iig bekende Ajacieden-koppen terug)quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:22 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat er weer Ajacieden Ajax gaan runnen en geen halve garen zakenmannetjes
+1 scherpquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:24 schreef kevin6188 het volgende:
Je contract ondertekenen met een Ajax-pen.
Boevermansquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:39 schreef Aanvoerder het volgende:
Pas maar op, dalijk komt Bogarde ook terug met al die B's.
Hij buigt voor niemand.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:39 schreef Aanvoerder het volgende:
Pas maar op, dalijk komt Bogarde ook terug met al die B's.
Voetbalt Rene van Rijswijk nog? Met zo'n topspits in de gelederen kun je Ursaiz ook wel weer overhalen nog een jaartje te blijven.quote:
Precies. Ik ben blij dat Danny weer terug isquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:22 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat er weer Ajacieden Ajax gaan runnen en geen halve garen zakenmannetjes
Gezelligquote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:22 schreef Damzkieee het volgende:
Mooi nieuws dat de echte Ajacieden terugkeren bij de club.
Ik ga zaterdag trouwens eens kijken bij Twente-Ajax
Haha inderdaad.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:16 schreef vliegende_olifant het volgende:
Nou, die gozer heeft volgende week zondag in ieder geval weer een reden om wat rondjes te rennen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:23 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gezellig![]()
Niet stiekem je Twente shirt aantrekken he?
Ik zeg strik eromheenquote:Leonardo onrustig door onzekerheid
Leonardo liet in Sportweek weten te denken aan een vertrek bij Ajax omdat hij zekerheid wil over de kans om aan spelen toe te komen. "Ik wil weten waar ik aan toe ben. De onzekerheid maakt me gek. Het lijkt me prachtig om met Van Basten te werken, maar dan moet ik wel aan spelen toekomen. Dit seizoen heeft me te weinig gebracht."
In de afgelopen winterstop klopten FC Utrecht en NEC bij Ajax aan voor de Braziliaan, maar Ajax wenste hem niet te laten gaan. "Jammer dat Ajax me afgelopen winterstop niet aan één van de twee geïnteresseerde Nederlandse clubs heeft verhuurd. Dan was ik nu verder geweest. Komend seizoen wordt bepalend voor mijn carrière."
Daas geen echte, dan gaat mijn voorkeur uit naar Bogarde of Reiziger en misschien Silooyquote:
Reiziger.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:28 schreef kevin33 het volgende:
[..]
Daas geen echte, dan gaat mijn voorkeur uit naar Bogarde of Reiziger en misschien Silooy
quote:
Hij moet gewoon afwachten wat Marco doet.quote:
Zal vast niet het officiele contract zijnquote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:08 schreef navigator het volgende:
Is Boeve niks als linksback?
Blind terug, goed nieuws, het begint er weer een beetje op te lijken.
Iemand filmpje gezien op Ajaxtv? Pen en contract worden half naar 'm toegegooid, beetje raar bij zoets officieels.
Omdat ze allemaal al in de volwassen selectie zittenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:44 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom zitten er zo weinig Ajax spelers in de Olympische selectie. Is de aanvoer van jonge Nederlandse spelers dan toch niet zo goed?
Ajax speelt dan - hopelijk - rond die tijd CL playoffs. Of heeft dat er niets mee te maken?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:44 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom zitten er zo weinig Ajax spelers in de Olympische selectie. Is de aanvoer van jonge Nederlandse spelers dan toch niet zo goed?
Voorrondes CLquote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:51 schreef kalinho het volgende:
[..]
Ajax speelt dan - hopelijk - rond die tijd CL playoffs. Of heeft dat er niets mee te maken?
Ja en nee. Foppe moet er wel rekening mee houden, maar er zijn op dit moment weinig Ajacieden die aan de eis voldoen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:51 schreef kalinho het volgende:
[..]
Ajax speelt dan - hopelijk - rond die tijd CL playoffs. Of heeft dat er niets mee te maken?
'T is toch allemaal jeugd?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:59 schreef _Mike_ het volgende:
Je haalt nu wel heel veel door elkaar zeg, belofte jeugd A jeugd en B jeugd
B1 had trouwens wel een leuk doelsaldo, 107 voor en 17 tegen
16 dacht ikquote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:59 schreef _Mike_ het volgende:
Je haalt nu wel heel veel door elkaar zeg, belofte jeugd A jeugd en B jeugd
B1 had trouwens wel een leuk doelsaldo, 107 voor en 17 tegen
Ik zou Stam ook graag nog een keer terug zien als jeugdtrainer/wat dan ookquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Stam is echt wel een echte Ajacied, de man vind Ajax de mooiste club
Dat is toch nog niet zeker?quote:
Ik geleuf van wel, want van Duin en Heijblok moven. Kan Kenneth nog ff wat jaartjes anderhalf ton verdienen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:39 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat is toch nog niet zeker?
In de Arena zijn ze nu aan het knokken
Belachelijk eigenlijk ook he, 2 invalbeurtjesquote:AD: Kuffour mag weg bij Ajax
Volgens AD Sportwereld neemt Ajax in de zomer afscheid van Samuel Kuffour. De krant meldt dat het vertrek van de Ghanees nog niet officieel is, maar dat Kuffour niet voorkomt in de plannen van Marco van Basten. Kuffour werd in de winterstop aangetrokken als versterking in de breedte. Hij kwam tot nu toe slechts twee keer in actie
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:52 schreef MCH het volgende:
VI: Sneijder die z'n kleine broertje min of meer verbiedt om naar Real over te stappen.
Kut Real oprotten, moet echt een verbod op dit soort zaken komen.quote:'Real wilde mijn broer, maar ik heb het hem afgeraden'
06/05/2008 23:30
Wesley Sneijder werd zondag voor de tweede keer in zijn carrière landskampioen. Na de titel met Ajax in 2004, liet de middenvelder zich nu met Real Madrid kronen tot de beste van Spanje. Sneijder begon stormachtig aan zijn eerste Madrileense seizoen met vier goals in drie wedstrijden, kreeg vervolgens te kampen met een terugslag en eindigde als onomstreden basisspeler.
'Het mooie van die bliksemstart was dat ik vanaf het begin werd geaccepteerd door medespelers, pers en publiek', vertelt Sneijder in de nieuwe Voetbal International. 'Ik ben op het goeie moment weggegaan bij Ajax. Ik merk aan alles dat ik verder ben gegroeid dit seizoen. In Nederland heb je er wel eens duels tussen zitten die je als topclub bijna op de automatische piloot kunt spelen. In Spanje kun je dat vergeten, dan word je onmiddellijk afgestraft.'
Met het oog op volgend seizoen circuleren al diverse namen als potentiële versterkingen voor Real Madrid, zoals die van Klaas-Jan Huntelaar. Sneijder bemoeit zich er niet mee. 'Zie je het voor je? Dat ik even bij de voorzitter van Real Madrid binnen loop om hem te vertellen wie hij moet kopen? Zo werkt het dus niet.'
Wél raadde de 43-voudig international zijn broer Rodney af naar Real over te stappen. 'Ze wilden hem heel graag hebben en Rodney zelf vond het natuurlijk prachtig. Maar toen heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben er geen voorstander van dat junioren steeds vaker naar topclubs gaan. Ik heb hem gezegd dat hij eerst maar eens bij Ajax moet zien door te breken.'
Het complete vraaggesprek lees je in de nieuwe Voetbal International, die vanaf woensdag in de winkels verkrijgbaar is. Klik hier voor de inhoud van nummer 19.
Bij Jong Ajax heeft hij nog een aantal keer meegedaan, niet geheel onverdienstelijk, maar die man heeft z'n beste tijd gehad.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Belachelijk eigenlijk ook he, 2 invalbeurtjes![]()
Lekker hoor martin.
Zo slecht is dit Van Martin niet, het heeft je niets gekost en jammer dat hij ook niets is maar dat kan je voor lief nemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Lekker hoor martin.
Heeft Furby hem toch nog mooi een rondleiding kunnen geven door alle coffeeshops.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:56 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Lekker hoor martin.
het hele elftal omgooien als een verdediger geblesseerd is om Kuffour er niet in te hoeven brengen... dan heb je het slecht gedaan jaquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Zo slecht is dit Van Martin niet, het heeft je niets gekost en jammer dat hij ook niets is maar dat kan je voor lief nemen.
Alleen maar goed dat Wes het ff uit ze hoofd praat, anders is ze carriere gelijk naar de tyfus.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:58 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
[..]
Kut Real oprotten, moet echt een verbod op dit soort zaken komen.
Die knakker zie ik elke week hier in Zoetermeer zijn boodschappen doen, hij zit wel vaker in de Arena ja.quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:12 schreef Ruiseart het volgende:
Wat deed die knakker van That's the Question eigenlijk in vak 412? Zit 'ie daar wel vaker ofzo?
Nu nog wat rode en witte spuitbussen voor de stoeltjes, plus wat cement om die gracht dicht gooienquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik voel iets goeds opkomen, over goede tijden gesproken te hebben lijkt me nu nog voorbarig maar dat er binnen Ajax dingen aan het veranderen zijn daar kun je niet omheen
Ja die ja. Vond 'm zo'n bekende kop hebbenquote:Op woensdag 7 mei 2008 00:16 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Die knakker zie ik elke week hier in Zoetermeer zijn boodschappen doen, hij zit wel vaker in de Arena ja.
[ afbeelding ]
Deze bedoel je toch?
quote:Heerenveen, Anderlecht, Standard Luik, Club Brugge en Ajax. Allemaal hebben zij interesse in de balvaardige linksbuiten van Westerlo, Nabil Dirar. Als het aan hem ligt, is de keuze zo gemaakt; '' Het wordt Club Brugge of Ajax. ''
“Ik denk dat ik de juiste stijl heb om voor Ajax te spelen”, klinkt het bij de jongeling. “Maar er zijn in België ook goede ploegen. Club Brugge of Ajax? Dat is voor mij hetzelfde. Bij beide ploegen kan ik veel progressie maken.” Naast Club Brugge hebben ook Anderlecht en Standard interesse in de diensten van de middenvelder. Maar als hij in België blijft, geniet blauw-zwart Dirars voorkeur, weet Bernt Evens.
“Het wordt Ajax of Club Brugge”, aldus Bernt Evens. “Dat heeft hij me zelf gezegd. Ik hoop alleszins dat ze in Brugge alle moeite doen om hem binnen te halen. Het zou ook voor mezelf aangenaam zijn. We zijn al goed op elkaar ingespeeld. Maar Luc Devroe zal nog wel enkele geldzakken uit zijn kluis moeten halen”, aldus de behendige linkspoot tegenover Voetbalkrant.
Die gaat vast niet weg bij Getafe om jeugdtrainer in Amsterdam te wordenquote:
Michael Laudrup is trainer van Getafe, niet Brian.quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Die gaat vast niet weg bij Getafe om jeugdtrainer in Amsterdam te worden
quote:Op woensdag 7 mei 2008 00:50 schreef Cyberia18 het volgende:
Brugge of Ajax? Wacht even, gisteren gaf hij nog de voorkeur aan de Nederlandse competitie?
quote:In België kan Anderlecht, Standard of Club Brugge, maar ik verkies het buitenland en dan vooral de Nederlandse competitie.'
Zou het ja?quote:Ajax praat met zaakwaarnemer Huntelaar over contractverlenging
Bij Ajax bestaat er nog steeds onduidelijkheid over de toekomst van Klaas-Jan Huntelaar (foto). De club is in gesprek met de zaakwaarnemer van Huntelaar, Arnold Oosterveer, zo bevestigt algemeen directeur Henri van der Aat aan Sportweek. “De gesprekken voltrekken zich in goede harmonie.”
Huntelaar kan zijn contract verlengen en daarin een gelimiteerde transfersom laten opnemen, maar de vice-aanvoerder mag zich nog altijd in de belangstelling verheugen van Real Madrid en Manchester United. Ook FC Barcelona, dat na een prijsloos seizoen de selectie een grote opfrisbeurt wil geven, zou een oogje hebben op de topscorer.
Zou slecht zijn voor ajax als ze hem nu verkopen kunnen ze er minimaal 20 miljoen voor krijgen. En anders loopt hij in de winterstop weg voor 10 miljoen of hoe hoog die gelimiteerde transfersom dan zal zijnquote:
Komma's zijn belangrijk, maar worden soms vergeten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:49 schreef _Mike_ het volgende:
Ik snap geen flikker van je post, het zou slecht zijn om te verkopen minimaal 20 mil. En anders loopt hij in de winterstop weg 10m?
Sowieso laten ze hem niet in de winterstop lopen, als hij blijft maakt hij het jaar af en een clausule van 10miljoen is wel erg weinig voor Huntelaar vind je niet? Heitinga had al 10mil en dat is een verdediger.
Zo had het moeten zijn denk ik.quote:Het is slecht als ze een gelimiteerde transfersom in z'n contract zetten, want als ze 'm nu verkopen...
Het zou mij bevreemden als dat gebeurt. Laat Siem de Jong daar lekker ballen, die doet het uitstekend. Ik ken Cvitanich niet hoor, behalve van succesvolle YouTube filmpjes. Maar ondanks dat we er al zoveel van Groningen hebben lopen, had ik meer vertrouwen in komend seizoen gehad wanneer Berg was gehaald. Dan had een vertrek van Huntelaar een veel minder grote gok geweest.quote:Op woensdag 7 mei 2008 02:26 schreef _Mike_ het volgende:
Cvitanich zie ik eerder op de plek van Perez gaan spelen.
Huntelaar blijft nog wel een jaartje
De capo van 016?quote:Op woensdag 7 mei 2008 01:33 schreef _Mike_ het volgende:
Volgend dat gerucht van ??? Dennis? zou hij moeten blijven
waarom heeft die gast een shirt van Brazilie aan??quote:Op woensdag 7 mei 2008 07:00 schreef BigKahuna het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Moreno is wel een mooiboy, hij kan dus zo naar Ajax
Hij is een halve.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
waarom heeft die gast een shirt van Brazilie aan??
Hij is toch een Boliviaan.
In beide spelers die je nu noemt heeft ajax toch ook vermeende interesse gehad of niet?quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:36 schreef denthemen het volgende:
Als Feyenoord die Spartaan wilt dan hoeven wij niet, dan is het dus een ruk speler. Soort van Castelen/Slory verhaal
quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:34 schreef navigator het volgende:
Is die Maduro van Valencia niks voor Ajax?
Castelen klopt ja. Als ik eerlijk ben had ik die ook liever gezien dan Rommedahl.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:43 schreef PyTh het volgende:
[..]
In beide spelers die je nu noemt heeft ajax toch ook vermeende interesse gehad of niet?
Klopt, maar toen Ajax ze niet goed genoeg bevond, hebben ze bij Feyenoord getekend.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:43 schreef PyTh het volgende:
[..]
In beide spelers die je nu noemt heeft ajax toch ook vermeende interesse gehad of niet?
Sowieso slechte zaak dat al die grotere clubs achter jeugdspelers aan zitten. Om die reden is Ajax haast verplicht om ze zo jong al een contract aan te bieden anders gaan ze wegquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Leuk verhaal van Wesley. Slechte zaak dat Real nu al achter Rodney aanzit. Goede zaak dat hij voorlopig nog wel even bij Ajax blijft.
Slaat helemaal nergens op idd. Zo vernietig je als Real zijnde de kleinere clubs, die leunen op hun jeugdopleidingquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:56 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Sowieso slechte zaak dat al die grotere clubs achter jeugdspelers aan zitten. Om die reden is Ajax haast verplicht om ze zo jong al een contract aan te bieden anders gaan ze weg!
Tuurlijkquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:45 schreef M0NTANA het volgende:
Klopt, maar toen Ajax ze niet goed genoeg bevond, hebben ze bij Feyenoord getekend.
quote:De inkt van het tweejarige contract van Andwelé Slory bij Feyenoord is nog nauwelijks opgedroogd, of de Rotterdammers hebben al de interesse van Ajax moeten afwimpelen. Dat zegt de nieuwbakken trainer Bert van Marwijk vandaag in De Telegraaf.
quote:Castelen: "Ajax informeerde inderdaad naar me"
Romeo Castelen heeft in een vragenstuk met Sportweek te kennen gegeven dat Ajax afgelopen zomer geïnteresseerd was in zijn diensten. De aanvaller van Hamburger SV weigerde echter om de reden eerder Feyenoorder te zijn geweest, maar was desondanks gevleid door de belangstelling van de Amsterdammers.
"Martin van Geel heeft deze zomer inderdaad Rodger (Linse, Castelens zaakwaarnemer red.) gebeld", aldus de vleugelspeler. "Ik vond het van lef getuigen. Een Feyenoorder naar Ajax proberen te halen, dat doe je niet snel. Het streelde me. Bij Van Geel had ik altijd een goed gevoel. Ik sprak hem wel eens bij AZ en Willem II. Dat waren korte, maar warme gesprekjes. Ik vond alleen dat ik het niet kon maken. Ik ben dan wel in Amsterdam opgegroeid, maar de Feyenoordsupporters hebben mij heel veel gegeven. Als je dan overstapt naar de concurrent dan pleeg je bijna een soort verraad", aldus Castelen.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:49 schreef Rejected het volgende:
Is David Beckham al genoemd?
Wat een goal maaktie hij laatst toch http://101greatgoals.magnify.net/item/JV4Q194HTRYJ41GT
Vergeten te ontbijten zeker?quote:
Tjah, als hij bij Ajax blijft betaalt Real Madrid straks weer 26 miljoenquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:50 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Leuk verhaal van Wesley. Slechte zaak dat Real nu al achter Rodney aanzit. Goede zaak dat hij voorlopig nog wel even bij Ajax blijft.
VI.nlquote:Op woensdag 7 mei 2008 10:14 schreef Rumille het volgende:
Waar staat dat gedoe met Rodney en Wesley?
Waarom concentreer je je alleen op de aanval?quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:15 schreef Rumille het volgende:
Wel vreemd dat in de voorlopige Oranje-selectie 4 aanvallers zitten met een PSV-verleden en maar 2 met een Ajax-verleden.
Maar wat is je punt nu eigenlijk?quote:Doel: Sander Boschker (FC Twente), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord).
Verdediging: Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler (Feyenoord), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Joris Mathijsen (HSV), Mario Melchiot (Wigan Athletic) en André Ooijer (Blackburn Rovers).
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Orlando Engelaar (FC Twente), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Clarence Seedorf (AC Milan), Wesley Sneijder (Real Madrid), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ).
Aanval: Ryan Babel (Liverpool), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (PSV), Dirk Kuyt (Liverpool), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid) en Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic).
Goal.comquote:Ajax en SC Heerenveen zijn al drie dagen in onderhandeling over een transfer van aanvaller Miralem Sulejmani naar Amsterdam. Zaakwaarnemer Jovica Radonjic verwacht dat de clubs tot een akkoord komen en de 19-jarige Serviër vanaf volgend seizoen uitkomt voor Ajax.
"De twee clubs, Ajax en Heerenveen, zijn begonnen met de onderhandelingen," aldus Radonjic tegenover Goal.com.
"De clubs zijn nu twee à drie dagen met elkaar in gesprek."
De zaakwaarnemer van de international verwacht dat het tot een akkoord komt. "Ik denk dat de clubs er samen uit zullen gaan komen."
Over het bedrag dat met de mogelijke overgang gemoeid is, wil Radonjic niets kwijt.
Buiten Ajax zijn er nog enkele andere clubs, waaronder Feyenoord, geinteresseerd. "Maar Ajax is op dit moment het meest serieus," besluit de belangenbehartiger tegenover Goal.com.
Sulejmani is bezig aan zijn eerste seizoen bij Heerenveen en scoorde reeds vijftien keer in 34 wedstrijden.
De aanvaller zelf gaf al eerder aan graag naar Ajax te vertrekken.
Had ik ook al gezien en dat is natuurlijk prachtig, maar PSV speelt juist verdedigend counter voetbal en Ajax probeert mooi aanvallend voetbal te spelen. En dan is het wel beetje raar dat er meer aanvallers met een PSV verleden zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:37 schreef Robar het volgende:
[..]
Waarom concentreer je je alleen op de aanval?
Spelers met een Ajax verleden, hoe kort dat soms ook mag zijn.
Wordt het opeens een beetje indrukwekkender volgens mij:
[..]
Maar wat is je punt nu eigenlijk?
Mooi zo, kunnen we dat hoofdstuk ook weer sluiten.quote:Napoli lijkt de strijd om de Boliviaan Marcelo Moreno te winnen. De aanvaller van Cruzeiro uit Brazilië wordt ook gevolgd door Liverpool en Real Madrid. Daarnaast hoopt de club uit Napels ook de komst van Juan Manuel Vargas van Catania een dezer dagen af te ronden. (Diverse Italiaanse media)
Ow is al gemeld zie ikquote:Sulejmani op weg naar Ajax
07-05-08
Miralem Sulejmani is op weg naar Ajax. Zaakwaarnemer Jovica Radonjic weet te melden dat beide clubs al drie dagen in onderhandeling zijn, en verwacht dat beide partijen tot een akkoord komen, en dat de 19-jarige Serviër vanaf volgend seizoen uitkomt voor Ajax.
AjaxF-side.NL
De zaakwaarnemer van de international verwacht dat het binnenkort tot een akkoord komt. De twee clubs zijn begonnen met de onderhandelingen, en ik denk dat ze er samen uit gaan komen. Over het bedrag dat met de mogelijke transfer gemoeid is wil Radonjic nog niks kwijt.
Sulejmani is bezig aan zijn eerste seizoen bij de Friese club en scoorde vijftien keer in 34 wedstrijden. De aanvaller zelf gaf al eerder aan graag naar Ajax te willen vertrekken. Buiten Ajax zijn er nog enkele clubs die naar de diensten van de Serviër hengelen. 'Ajax is op dit moment het meest serieus' aldus Radonjic.
Revolutionairquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:
VERDEDIGERS, geen aanvallers meer svp. Of gaan we straks 2-4-4 spelen ofzo?
quote:Overeem ondersteunt Van Basten
Volgens de Voetbal International ondersteunt zaakwaarnemer Perry Overeem zijn client Marco van Basten bij Ajax tijdens het EK. Van Basten is vanaf 20 mei niet meer beschikbaar.
Het gaat om zakelijke gesprekken die met de directie gevoerd moet worden. Afgelopen weekend was Overeem al met Van Basten gezien.
Mitea is uit de gratie. Is volgens mij ook al een paar keer op stage bij clubs in Roemenië geweest, maar zonder succes. Leonardo en Luque lijken mij wel zekerheidjes qua vertrek. En met dat overschot aan aanvallers zie ik of Rommedahl of Kennedy ook nog wel vertrekken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:32 schreef Damzkieee het volgende:
Pff wat een bende aanvallers. Denk dat Kennedy en Luque (en Leonardo) sowieso kunnen vertrekken of niet?
Waar is Mitea trouwens gebleven
MItea zit op stage in Roemenie ergens..quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:32 schreef Damzkieee het volgende:
Pff wat een bende aanvallers. Denk dat Kennedy en Luque (en Leonardo) sowieso kunnen vertrekken of niet?
Waar is Mitea trouwens gebleven
Kennedy sowieso, niveautje te hoog voor mquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Mitea is uit de gratie. Is volgens mij ook al een paar keer op stage bij clubs in Roemenië geweest, maar zonder succes. Leonardo en Luque lijken mij wel zekerheidjes qua vertrek. En met dat overschot aan aanvallers zie ik of Rommedahl of Kennedy ook nog wel vertrekken.
Oplettende volgers hadden ook al door dat Rasmus Lindgren heel sneaky zijn rugnummer 23 had gekregen dus die zit sowieso niet meer bij de selectie. Ik heb 'm al maanden niet meer bij trainingen gezien trouwens.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
MItea zit op stage in Roemenie ergens..
Mochten ze willen..quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:55 schreef versteegrob het volgende:
Gisteren was voetbalprimeur ook als eerste met het nieuws van Blind
Kennedy viel op zich best goed in de laatste twee wedstrijden en heeft ook veel last gehad van blessures. Die mag nog wel een tweede kans krijgen. En puur kijkend naar statistieken (assists, goals) heeft Rommedahl het volgens mij echt zo slecht nog niet gedaan. Nuttige kracht, maar niet voor in de basis. Zijn beste wedstrijden speelde hij ook als hij nog een halfuur mocht invallen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:52 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Kennedy sowieso, niveautje te hoog voor m! Rommedahl mag van mij wel ff blijven..
Zal die wel geblesseerd terug komenquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:33 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
MItea zit op stage in Roemenie ergens..
Doen we lekker mee hoor!!quote:
quote:
Rommedahl mag van mij ook wel blijven ja.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:52 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Kennedy sowieso, niveautje te hoog voor m! Rommedahl mag van mij wel ff blijven..
quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En daar achter Luque (ja ik heb nog wel vertrouwen in die gast , bloeit helemaal op onder van Basten)
Ja, want daar staat Marco zo bekend om, dat hij oudere spelers weer kan laten opbloeien.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En daar achter Luque (ja ik heb nog wel vertrouwen in die gast , bloeit helemaal op onder van Basten)
"Dat ziet toch iedereen"quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:09 schreef S-Two het volgende:
[..]
Rommedahl mag van mij ook wel blijven ja.
Iemand nog dat filmpje dat hij een zebra ofso geschilderd had?
Op Ajax.nl stond een soortgelijk filmpje, maar die is alleen voor leden ofzoquote:Op woensdag 7 mei 2008 12:38 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
"Dat ziet toch iedereen"
Ik zoek dat filmpje ook al een tijd. Hij stond op de telegraaf website.
Deze video is alleen te bezichtigen door members.quote:> 21-02-2008
Schilderen in het Cobra-museum
De selectie toont zijn kunsten op het witte doek.
categorie: Achter de schermen
lengte: 06:41 views: 105
We hebben em gevonden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:40 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
Op Ajax.nl stond een soortgelijk filmpje, maar die is alleen voor leden ofzo
[..]
Deze video is alleen te bezichtigen door members.
Ja kan veel over hem zeggen, maar Rommedahl is een topgozer.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:43 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
We hebben em gevonden.
http://web.at5.nl/achtergrond/category/meer-beeld/ajax/
De ‘zebra’ van Dennis Rommedahl
En Luquequote:Op woensdag 7 mei 2008 12:56 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ja kan veel over hem zeggen, maar Rommedahl is een topgozer.
Mooi dat het filmpje ons weer eraan herinnert dat Delorge er ook nog is.
KJH blijft vanwege Dennis Bergkamp.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:15 schreef pfaf het volgende:
Als Huntelaar blijft vanwege Marco heeft zijn komst naar Ajax zich al terugverdiend en kan M0NTANA zijn woorden al terugnemen.![]()
Amstelland.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:06 schreef jna het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met Kluivert. Die gaat deze zomer toch ook beginnen met de cursus. Heeft die geen stageplek nodig?
Is het een auto combi dan?quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:16 schreef kevin6188 het volgende:
Verdomme. Kan alsnog naar Twente-uit, maar moet en alleen en kan geen auto lenen.
380. Zowel auto- als buscombi. Nu was ik naar Heerenveen ook alleen (met de auto), maar daar was een vriend van me die nogal uit de buurt woont ook. Nu hetzelfde verhaal. Maar dan moet ik naar de ArenA en heen en terug drie uur alleen reizen. *twijfel*quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:27 schreef PyTh het volgende:
[..]
Is het een auto combi dan?
Hoeveel kaarten hebben jullie gekregen voor Zaterdag?
Gewoon in de trein muziek aan en een boek der bui. Hoeweel 3 uur wel erg veel is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:32 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
380. Zowel auto- als buscombi. Nu was ik naar Heerenveen ook alleen (met de auto), maar daar was een vriend van me die nogal uit de buurt woont ook. Nu hetzelfde verhaal. Maar dan moet ik naar de ArenA en heen en terug drie uur alleen reizen. *twijfel*
Nee, niet in de trein. Maar tijdens die buscombi.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:36 schreef vliegende_olifant het volgende:
[..]
Gewoon in de trein muziek aan en een boek der bui. Hoeweel 3 uur wel erg veel is.
Hij had het over de jeugdopleiding van Sparta, dat door Blind goed op poten is gezet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 12:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hugo Borst had het laatst met v Gelder over Blind, waarin hij opperde dat hij Blind liever bij Sparta zag blijven maar als Ajax slim was, ze Blind snel zouden halen waarna hij een aantal argumenten (die ik ben vergeten) aanhaalden die zijn mening ondersteunden.
Nou weet ik niet hoe Borst normaliter over Blind zou praten of ooit heeft gepraat maar het feit dat hij zo positief was over Blind geeft mij toch best wel een gevoel van zekerheid, al zegt het helemaal niks natuurlijk.
Oh, dan zal Bassie hem wel als spits opstellen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:56 schreef pfaf het volgende:
Cvitanich geeft in de VI aan zichzelf als een buitenspeler te zien.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Oh, dan zal Bassie hem wel als spits opstellen.
Wie weet gaan we gewoon 4-2-3-1 spelen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vooral dat laatste zie ik als erg belangrijk!quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:16 schreef Urquhart het volgende:
Ik vind Rommedahl van het rijtje Luque, Leonardo, Kennedy en Rommedahl, wel het handigst om te houden. Hij is als wisselspeler vaak belangrijk in de vorm van doelpunten en assists, en accepteert die rol ook.
Zoals ik hierboven al ergens riep. Als je puur kijkt naar de cijfers heeft hij een prima seizoen gedraaid.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:16 schreef Urquhart het volgende:
Ik vind Rommedahl van het rijtje Luque, Leonardo, Kennedy en Rommedahl, wel het handigst om te houden. Hij is als wisselspeler vaak belangrijk in de vorm van doelpunten en assists, en accepteert die rol ook.
Het is alleen jammer dat Koster het de laatste weken in z'n bolletje heeft gekregen om Rommedahl telkens te laten beginnen...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:46 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al ergens riep. Als je puur kijkt naar de cijfers heeft hij een prima seizoen gedraaid.
Daarom was ik ook ongeloofelijk blij toen ik maandag Sarpong in de basis zag staan. Rommedahl lijkt idd beter te kunnen voetballen als ie een wisselspeler is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:46 schreef twi het volgende:
De enige minuscule mogelijkheid die Huntelaar zal doen blijven is het winnen van de playoffs. Als dat niet gebeurt, dan kunnen zelfs Van Basten en Bergkamp hem niet op andere gedachten brengen.
[..]
Het is alleen jammer dat Koster het de laatste weken in z'n bolletje heeft gekregen om Rommedahl telkens te laten beginnen...
Inderdaad, van dat rijtje is hij degene die nog het meest gebracht heeft. Verder komt hij ook nooit negatief in het nieuws, wat ook wel wat waard is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:16 schreef Urquhart het volgende:
quote:Stekelenburg wil steeds beter worden
Amsterdam, 07 mei 2008
Maarten Stekelenburg werd vorige maand uitgeroepen tot Ajacied van het jaar. Ondanks alle lof voor zijn prestaties valt er volgens de geboren Haarlemmer nog voldoende te verbeteren aan zijn spel.
Die zelfreflectie is één van de redenen waarom hij onlangs zijn contract bij de Amsterdammers verlengde tot de zomer van 2012. ,,Ik probeer met alles beter te worden en dan zie ik aan het einde van mijn carrière wel waar mijn plafond ligt”, zegt de nuchtere Noord-Hollander. ,,Ik wil alles wel maar je moet wel reëel blijven. Op dit moment gaat het goed, maar moet je dan gelijk verkassen? Ik vind van niet. Ik wil het ook niet. Ik heb hier alles en ben hier eerste keeper. Ik zie geen reden weg te gaan. Zeg nooit nooit natuurlijk want als er straks een fantastische club komt, moet je daar toch over nadenken. Ik zal echter niet zomaar weggaan en blijf hier sowieso nog een jaar.”
Die laatste belofte van Stekelenburg houdt in dat hij volgend seizoen de Ajacied is met de langste staat van dienst in het eerste elftal. De tweede doelman van Oranje debuteerde in augustus 2002 in het eerste. Ajax won die avond de Johan Cruijff Schaal door PSV met 3-1 te kloppen. Alleen John Heitinga maakte eerder zijn officiële debuut, maar die speelt volgend seizoen voor Atlético Madrid.
Na zijn eerste officiële optreden ging het snel met Stekelenburg. De oud-speler van Zandvoort'74 en VV Schoten speelde op 19-jarige leeftijd in de Champions League en werd door menig kenner bestempeld als opvolger van Edwin van der Sar. Uiteindelijk ontkwam ook het talent niet aan een dip. ,,In het begin gaat het goed omdat je weinig fout kunt doen”, kijkt hij terug op het begin van zijn loopbaan. ,,Dan krijg je een verval waar je uit moet zien te komen. Als je vervolgens een vast niveau haalt, moet je aan andere dingen gaan werken. Bijvoorbeeld aan je fysieke gesteldheid”, zegt de keeper die in zijn beginjaren meerdere zware blessures opliep.
Stekelenburg lijkt inmiddels te hebben afgerekend met zijn stempel van blessuregevoelig. Dit seizoen groeide hij uit tot de rots in de branding van de bij vlagen fragiele Amsterdamse defensie. ,,Dit seizoen gaat het goed. Je gaat momenten herkennen en daardoor worden je beslissingen beter. Dat heeft met leeftijd te maken en met het aantal wedstrijden dat je speelt.”
Door zijn ervaring en gestage ontwikkeling is Stekelenburg inderdaad uitgegroeid tot de beoogde opvolger van Edwin van der Sar, die na het naderende EK stopt bij Oranje. ,,Dat is niet aan mij om dat te zeggen”, blijft ‘de Steek’ echter bescheiden. ,,Dat is aan de bondscoach. Ik ga niet zeggen dat ik eerste keeper ben.”
Wat hij wel kwijt wil, is zijn bewondering voor Van der Sar, de keeper die als een rode draad door zijn carrière loopt. ,,Ik ben heel blij voor hem dat hij nu bij Manchester United speelt en gewoon in de finale staat van de Champions League. Als ik het iemand gun is hij het. Ik vind het een fantastische keeper en een heel aardige kerel.”
AjaxShowtime, wat er van waar is weet ik niet.quote:Huntelaar: ‘Blijven voor Van Basten´
Ajax Life heeft Klaas Jan Huntelaar aan de tand gevoeld over een eventueel langer verblijf bij Ajax. Zo is hij zeer gecharmeerd van de nieuwe trainer Van Basten en zijn stagiair Bergkamp.
Huntelaar: 'Klopt, ik heb bewondering voor wat ze gepresteerd hebben. Het is voor mij als spits de crème de la crème om mee te werken. Twee voormalige spitsen waarvan ik ontzettend veel kan leren. Daar sta ik ook voor open. Zoiets kan zeker belangrijk worden als ik straks mijn beslissing maak.'
quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:05 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
AjaxShowtime, wat er van waar is weet ik niet.
Dat zie ik Huntelaar zo snel niet zeggenquote:Het is voor mij als spits de crème de la crème om mee te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |