abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2008 @ 01:30:14 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58464936
Welkom in het vierde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de

Eerdere deeltjes:
Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirjam op 19-05-2008 13:56:52 ]
Confidence through competence
pi_58465040
quote:
Op zondag 4 mei 2008 01:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het jammere van de normale The Vert is dat je je neus in iemand's nek moet proppen om die ook echt goed te ruiken. Dat durfde ik vandaag bij jou niet.
Vanwaar die verlegenheid? Jij mag dat best
  zondag 4 mei 2008 @ 02:15:47 #3
55709 Stereotomy
pi_58465565
Dat staat zo gek bij jong getrouwde vrouwen.
pi_58467561
Heeft ze op d'r voorhoofd staan dat ze getrouwd was dan? En waarom moest je trouwens speciaal voor mij aankondigen dat jullie gezellig gemeet hebben?

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Le Labo om te vragen of het mogelijk was samples te bestellen, aangezien ik in NL woonde en dus niet langs een winkel kon. Kreeg ik terug dat dat niet kon en dat ik de volgende keer dat ik in New York was maar gezellig langs moest komen om samen met een SA een geur uit te zoeken.

[ Bericht 56% gewijzigd door W1ZZ op 04-05-2008 11:12:46 ]
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58470697
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:19 schreef W1ZZ het volgende:
Heeft ze op d'r voorhoofd staan dat ze getrouwd was dan? En waarom moest je trouwens speciaal voor mij aankondigen dat jullie gezellig gemeet hebben?

Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar Le Labo om te vragen of het mogelijk was samples te bestellen, aangezien ik in NL woonde en dus niet langs een winkel kon. Kreeg ik terug dat dat niet kon en dat ik de volgende keer dat ik in New York was maar gezellig langs moest komen om samen met een SA een geur uit te zoeken.

Hmm iets met een kluitje en riet
pi_58474628
Idd, en ik begrijp dat echt niet van een bedrijf. Maar kennelijk hebben ze mijn klandizie niet nodig.

Vandaag een heerlijke fles Eau Sauvage gekocht, topspul! Met monstertjes van Fleur du Male en A*Men Pure Coffee erbij.
pi_58474694
Ik heb vandaag Emporio Armani White gekocht, misschien wel mijn lievelingsgeurtje Citrusachtig en sensueel
pi_58477112
Mensen ga Chanel Homme Edition Blanche eens samplen, ben benieuwt naar second opinions.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:16:35 #9
55709 Stereotomy
pi_58484207
Weer een mooie herinnering aan een geur erbij, waardoor die geur op de top 10-ladder met stip omhoog klimt.

Vandaag heb ik in Maastricht in goed gezelschap de St. Pietersberg beklommen. Het was een mooie, warme, zonnige dag met een licht briesje: perfect wandelweer! Ik heb echt een hele leuke actieve dag gehad met het zonnetje op mijn huid, en ik had Bulgari Eau Parfumée au Thé Vert Extrême van Jean-Claude Ellena op, een geur die ik in de winter had aangeschaft en eerst nogal veel moeite mee had, zoals wel vaker met florals bij mij. Een klassieker, de extreme-versie van de allereerste Bulgari-geur.

Top Notes
Bergamot, Orange Blossom, Cardamom, Jamaican Pepper.

Middle Notes
Bulgarian Rose, Spanish Jasmine.

Base Notes
Green Tea, Oakmoss, Tonka Beans, Bee's Wax..

Het is erg floral in de middle notes, erg sterk. De drydown gaat wel meer naar een chypre toe, een mossige-musky base. De extreme-versie is 15% geconcentreerd, terwijl de originele slechts 3% geconcentreerd is, dus je neus wordt er wel mee geconfronteerd. Ik wist niet goed wat ik ervan moest denken in de winter. Daarnaast is het officieel een unisex geurtje - nee, het geurtje was eigenlijk niet bedoeld om op mensen te spuiten maar om de Bvlgari-boetiekjes over de hele wereld van een frisse geur te voorzien - maar doet het wel ietwat vrouwelijk aan. Nogmaals, dat kan ook door mijn floral-associatie komen.
quote:
The manager at Bulgari Parfums called Ellena one day with a strange tone of voice to report that, odd, but at the Bulgari store in New York they were selling ten bottles a day. At $350 per bottle. Once they realized what they had they sent it into the market and it made buckets of money. This was a perfume never meant to be distributed.

http://www.chandlerburr.c(...)/perfumeprevious.php
Maar vandaag, met de hoge temperaturen en de hele dag buiten lopen, merk ik dat dit geurtje daar werkelijk perfect voor is. Je ruikt hem goed (had wel atomizer mee en 2x refresht ) maar is niet overheersend, en op de een of andere manier komt het heel erg over als een traditionele Eau de Cologne. De topnotes, die vrij lang blijven hangen, zijn namelijk voornamelijk citrusvruchten (de bergmarmot ), maar dan vermengd met florals. De heart notes met de Bulgaarse roos en jasmijn, vermengen werkelijk uitstekend met de frisse buitenlucht bij een wandeling, en de groene thee in de basenotes brengt een serene kalmte aan de geur aan.

Fantastisch, ik heb een leuke dag gehad en daar zal ik deze geur mee associeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stereotomy op 05-05-2008 01:25:50 ]
pi_58492261
Grappig dat jij geuren met gebeurtenissen associeert, ik juist heel sterk met personen.

@Mr.G: Heb vandaag bij de Douglas even Allure Homme Edition Blanche geprobeerd. Ik snap prima dat je 'm lekker vindt, hij is ook lekker alleen wel erg voorzichtig. Er zit weinig pit in, maar als je 'm in grote hoeveelheden opspuit wordt ie wel snel erg zoet en aanwezig. Musk, vanille, sandelhout en cederhout ruik ik, verder vind ik het best wel een brei.

Denk niet dat ik dit geurtje ooit op iemand vies zal vinden, daar is het te beschaafd/weinig uitgesproken voor, maar zelf hoef ik 'm niet te hebben.
  maandag 5 mei 2008 @ 15:51:58 #11
55709 Stereotomy
pi_58492399
Personen ook hoor, W1ZZje
pi_58492933
quote:
Op maandag 5 mei 2008 15:45 schreef W1ZZ het volgende:
@Mr.G: Heb vandaag bij de Douglas even Allure Homme Edition Blanche geprobeerd. Ik snap prima dat je 'm lekker vindt, hij is ook lekker alleen wel erg voorzichtig. Er zit weinig pit in, maar als je 'm in grote hoeveelheden opspuit wordt ie wel snel erg zoet en aanwezig. Musk, vanille, sandelhout en cederhout ruik ik, verder vind ik het best wel een brei.

Denk niet dat ik dit geurtje ooit op iemand vies zal vinden, daar is het te beschaafd/weinig uitgesproken voor, maar zelf hoef ik 'm niet te hebben.
Ja daar kan ik me goed in vinden W1ZZ. Maar hij komt ook ter vervanging van aqua di gio, die is ook nooit vies maar wel onopvallend. Komt helaas wat teveel voor in het straatbeeld.

Over het algemeen hou ik ook niet zo van om aandacht trekkende geuren. Zoals Eau Sauvage dat bijvoorbeeld wel doet.

Wat vinden jullie eigenlijk het lekkerste geurtje met een vanille noot?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.G op 05-05-2008 16:39:40 ]
  maandag 5 mei 2008 @ 17:44:40 #13
55709 Stereotomy
pi_58494452
Bulgari Black en waarschijnlijk ook Givenchy Pi. Pi is namelijk het enige geurtje wat ik ooit heb gebruikt waarmee ik een compliment heb gekregen van een onbekend meisje.
pi_58494793
Royal Delight. Jammer alleen dat ik 'm niet zo goed durf te dragen omdat ik denk dat anderen 'm misschien niet lekker vinden.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:13:55 #15
55709 Stereotomy
pi_58520530
Zo, die M7 Fresh is de deur uit en slechts 5 EUR verlies.

Vandaag had ik Bulgari Aqua Marine op, ofwel Aqua de Bulgari Marine. De meest ongeïnspireerde mannengeur van Bulgari ooit, maar het doet me denken aan mijn leuke vakantie in Barcelona van een paar maanden terug, toen ik op het vliegveld dit geurtje voor het eerst rook en dacht: hm.

Vandaag, met 22 graden buiten, had ik hem ook op, en pas nú blijkt het hele ding tot uiting te komen. Het is een aquatic gemaakt door Jacques Cavallier, en wel eentje die gebaseerd is op de noten van Davidoff Cool Water.

Sterker, als ik het zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat het Cool Water Bulgari Edition is. Het heeft absoluut 0 connectie met de originele Bulgari Aqua (die zilt is en ruikt naar vers aangespoeld zeewier op een kiezelstrand) maar het is echt wat Cool Water is: een vrij synthetisch ruikende interpretatie van een onberispelijk tropisch zandstrand. Iets romiger (a la l'eau d'issey zonder de limoengeur), en met een soort van zandgestraalde afwerking.

Geen bijzonder zomergeurtje, wel eentje die lekker lang meegaat en een prima sillage heeft. Denk dat ik hem stiekem toch maar hou.
pi_58523713
Prima review!

Ik ga morgen voor de regular Aqua. Kan ook prima met dit warme weer.
pi_58546650
Vandaag kwam een pakketje binnen van Skins met Acqua di Genova en testertjes van Noir Epices en Lys Méditerannée (en een of andere Creed flyer). Morgen lekker uitproberen!

Die Acqua di Genova is echt een lust voor het oog, erg mooi flesje en verpakking!
pi_58546728
quote:
Op zondag 4 mei 2008 10:19 schreef W1ZZ het volgende:

Ik las laatst een column in de Elsevier waarin gezegd werd dat het bijzondere en luxe van Frederic Malle parfums er ook wel af was omdat ze inmiddels 'gewoon' bij Skins in A'dam te koop zijn. Voor luxe zou je moeite moeten doen, de juiste mensen kennen en afstanden moeten afleggen. Le Labo wil mensen met zo'n instelling kennelijk aanspreken.

Overigens bekijk ik net even de site en je kan er een setje van 3 samplers bestellen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-05-2008 02:43:56 ]
pi_58547957
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 02:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik las laatst een column in de Elsevier waarin gezegd werd dat het bijzondere en luxe van Frederic Malle parfums er ook wel af was omdat ze inmiddels 'gewoon' bij Skins in A'dam te koop zijn. Voor luxe zou je moeite moeten doen, de juiste mensen kennen en afstanden moeten afleggen. Le Labo wil mensen met zo'n instelling kennelijk aanspreken.

Overigens bekijk ik net even de site en je kan er een setje van 3 samplers bestellen toch?
Nope, alleen US klanten. Maar dan nog, als je $130 (of via de EU distributeur ¤110) moet betalen voor 50ml geur mogen ze ffs wel samples weggeven. Samples zijn om je tot een aankoop te verleiden, niet om je te belonen voor een aankoop.

Dit is wel een interessante thread over de verkooppolicy van LeLabo: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=209845

EDIT: over die Elsevier quote - dan is er helemaal niets luxe en bijzonder meer. Alle nichemerken zijn gewoon online via de websites van de makers te bestellen. Ook LeLabo, Serge Lutens exclusive lijn (in de stopperflessen), By Kilian, etc. Laat de Elsevier maar schrijven over andere zaken. Frederic Malle mag dan misschien niet superexclusief meer zijn (poeh poeh, in NL wél bij vijf winkels te verkrijgen) maar het is wel bijzonder.

Zei de jongen die maar geen Mallegeur kan vinden die ie fantastisch vindt
pi_58548707
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Nope, alleen US klanten. Maar dan nog, als je $130 (of via de EU distributeur ¤110) moet betalen voor 50ml geur mogen ze ffs wel samples weggeven. Samples zijn om je tot een aankoop te verleiden, niet om je te belonen voor een aankoop.

Dit is wel een interessante thread over de verkooppolicy van LeLabo: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=209845

EDIT: over die Elsevier quote - dan is er helemaal niets luxe en bijzonder meer. Alle nichemerken zijn gewoon online via de websites van de makers te bestellen. Ook LeLabo, Serge Lutens exclusive lijn (in de stopperflessen), By Kilian, etc.
Dat was geloof ik ook een beetje het punt dat de columniste wou maken, FM diende slechts als voorbeeld. De column ging over luxe in het algemeen, of beter gezegd het verdwijnen daarvan.
quote:
Laat de Elsevier maar schrijven over andere zaken. Frederic Malle mag dan misschien niet superexclusief meer zijn (poeh poeh, in NL wél bij vijf winkels te verkrijgen) maar het is wel bijzonder.

Zei de jongen die maar geen Mallegeur kan vinden die ie fantastisch vindt
Oh ik ben het verder ook niet met die column eens hoor. Een beetje exclusiviteit creëren kan geen kwaad, maar ik krijg nou niet echt het idee dat het FM aan exclusiviteit ontbreekt. Inderdaad maar bij een paar winkels te krijgen en nog steeds behoorlijk prijzig. Ik krijg nou niet echt het idee dat heel Nederland er mee rondloopt. Maarja, kennelijk is het pas luxe als je ervoor naar Parijs moet en via een codewoord de winkel inkomt ofzo.

Ik ben even de naam kwijt van de dame die de column schreef, volgens mij bezat ze een aantal panden in de PC Hooft o.i.d.
pi_58548890
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:53 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dat klinkt niet best idd. Hoewel de inrichting van de winkel nog niet zo dramatisch klinkt. Afgaande op de omschrijving lijkt het geloof ik een beetje op een Comme des Garçons winkel, wel leuk voor de verandering. Maarja of je dat als pretentieus luxe bedrijf nou moet nastreven nu CdG een collectie voor H&M gaat doen...

[ Bericht 6% gewijzigd door le_knightclub_soda op 08-05-2008 09:53:50 ]
pi_58549161
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Maarja, kennelijk is het pas luxe als je ervoor naar Parijs moet en via een codewoord de winkel inkomt ofzo.
Wellicht is ons idee van luxe veranderd van schaars naar prijzig. Iets dat voor mij tegenwoordig echt luxe is is een lekker stuk speck. Dit is een Noord-Italiaanse vleessoort die ik veel at toen ik in IT woonde en die in NL voor zover ik weet (maar ik houd me aanbevolen!) niet te krijgen is. Kost in IT nog geen ¤10/kilo maar ik kan het alleen krijgen als ik zelf of een kennis naar IT gaat.

Maar voor veel mensen betekent luxe tegenwoordig denk ik dat ze iets kunnen kopen dat een ander niet kan betalen. Daarom floreren al die onderkruipselbedrijven die geld lenen aan mensen die niet door hebben dat ze verneukt worden ook zo goed. Die mensen willen de tv hebben die de buren niet kunnen betalen. Daarnaast hebben mensen tegenwoordig nergens meer tijd voor, alles moet binnen handbereik zijn (of twee muisklikken weg) dus is prijs het geijkte middel om nog een zweem van exclusiviteit te faken. Ik werd af en toe bijna onpasselijk als ze het tijdens de colleges marketing over prijsstelling als marketingstrategie hadden.
pi_58549362
Dat is misschien wel een meer gangbare definitie van luxe tegenwoordig. Maar naar mijn idee is luxe ook iets meer betalen en in ruil daarvoor meer service en mooiere producten krijgen, niet een manier om te patsen met iets dat anderen niet kunnen krijgen. De column dwaalde echter al snel af naar clubs in NYC waar je amper binnen kon komen en kleding die maar in oplage van 10 werd gemaakt en waar je de verkoper voor moest kennen om bovenaan de wachtlijst te komen.
pi_58549521
Dat is de typische nouveau riche definitie van luxe. Er is dan geen echte schaarste, die wordt alleen gecreëerd door de beslissing ergens minder van te produceren dan mogelijk. Mijn definitie van luxe is overigens meer 'dingen die je niet nodig hebt maar die wanneer ze niet al te vaak worden gebruikt het leven aangenamer maken.'

Grappig is trouwens dat als je - zoals ik boven ergens ook al deed - Frederic Malle uit gaat rekenen naar prijs per milliliter geurstof je in sommige gevallen goedkoper uitkomt dan Douglasgeuren.
pi_58549667
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:22 schreef W1ZZ het volgende:
Mijn definitie van luxe is overigens meer 'dingen die je niet nodig hebt maar die wanneer ze niet al te vaak worden gebruikt het leven aangenamer maken.'
Maar sluit je hiermee niet veel producten uit? Bijvoorbeeld, een koffer van Globe-Trotter kun je nog zo vaak gebruiken, hij wordt er niet minder luxe op. Tegelijk ben je de meeste dingen niet echt nodig, maar vallen ze nog niet direct onder luxe.
pi_58551307
Nee hoor, die koffer van GT sluit ik daarmee niet uit Ik geloof namelijk niet dat iets dat je regelmatig gebruikt z'n luxegevoel behoudt, simpelweg omdat je het op een gegeven moment als normaal gaat beschouwen. Luxe is iets dat in je eigen hoofd zit, niets iets waarmee je andere mensen laat zien dat je veel poen hebt ofzo. Louis Vuitton enzo is geen luxe, da's poeha.

Om het weer op geurtjes te betrekken: ik vind, met enige schaamte, Creed inmiddels normaal. Terwijl veel mensen dat als luxe beschouwen. Daarnaast ben ik er toch van overtuigd dat omstanders toch niet aan een geur kunnen ruiken dat ie duur is.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:04:07 #27
55709 Stereotomy
pi_58551583
Ik ben een ontzettende niet-snob (denk ik) die op zijn tijd van luxe houdt en doe toevallig verslingerd is aan de geurenhobby. Ik probeer mezelf ervan te weerhouden Niche te gaan kopen, simpelweg vanwege de enorm hoge prijs en ik de meeste geurtjes in mijn collectie toch neverdenooit niet ruik op andere mensen op straat.

Geurtjes hebben een exclusiviteitsgevoel, net als kleding. Als jij naar een feestje gaat en 5 andere mensen hebben jouw kleren aan, dan voel je je ook best Zelfde met geurtjes. Maar ik denk dat de meeste normale geurtjes op straat alsnog zo exclusief zijn dat je uren, dagen rond kunt lopen zonder hetzelfde te ruiken als iemand anders.

Waarom dan toch niche? Zijn de geuren *echt* beter? Ik geloof niet dat Niche per definitie beter is. Exclusiever, dat wel, maar wil je per se voor exclusiviteit betalen? Ik ben er nog niet aan toe, en eerlijk gezegd hoop ik dat ik er ook niet aan toe kom, omdat ik dan andere dingen met mijn geld nog kan doen. Maargoed. Zegt de kerel die vorig jaar 0 en nu 9 flesjes heeft staan.
pi_58551746
Ik denk dat ik mijn vraag in dit topic het beste kan stellen, als het hier niet hoort nevermind. Ik draag bijna elke dag Hypose Homme, en ik wil graag de bijpassende deodorant aanschaffen. Er is een roller en een spray. Iemand ervaring met een van de twee? Soms is de geur van zo iets bijpassends namelijk echt smerig/totaal niet de geur van het parfum.
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:16:29 #29
55709 Stereotomy
pi_58551811
Probeer Neutral deodorant eens. Dan behoud je 100% de geur van je geurtje.
pi_58551838
niche/exclusief is gek genoeg niet altijd gelijk aan duur. New York van Nichehuis Parfums de Nicolaï (maar 3 winkels op de wereld) staat in Turins all-time top10 en is een BN favoriet: ¤59 per 100ml, dat is goedkoper dan veel Douglasgeuren. Etat libre d'Orange ¤55 per 50ml EdP.

Ik denk ook niet dat ik een snob ben aangezien ik een snob beschouw als iemand die neerkijkt op mensen die niet dezelfde standaard van luxe hebben als hijzelf. Volgens mij heb ik daar geen last van. Wat betreft je punt van het niet dagelijks ruiken van je geurtje heb je wel helemaal gelijk. Maarja, een mens wil toch iets kopen dat een ander niet heeft
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:37:18 #31
55709 Stereotomy
pi_58552268
Nee okee, maar ik bedoelde natuurlijk ook de 'dure nichegeuren'. Het kan mij qua niche natuurlijk nog minder bommen als het betaalbaar is. Daarom heb ik mijn Floris Santal ook.

Die overigens net als Gucci Envy totaal niet werkt als het warmer is dan 25 graden, wist je dat?
pi_58554121
Ik kijk alleen maar of een product me aanspreekt en dan koop ik het als het me wat lijkt. Daar gaat verder niet al te veel gedachte aan vooraf. Ik combineer gemakkelijk een goedkoop overhemd van h&m met een trui van Dior. Beide vanuit hetzelfde uitgangspunt gekocht: "ik vind het mooi". Ik voel me er ook niet beter door als ik zoiets draag, ik vind mode, net als parfums, gewoon interessant en dan krijg je vanzelf ook voorkeur in bepaalde merken die je op de een of andere manier aanspreken.

Bij Frederic Malle bijvoorbeeld spreekt het concept (marketingtruc of niet) me gewoon aan van een aantal topparfumeurs helemaal vrij te laten in het maken wat ze willen zonder verdere eisen.

Met de calvinistische inslag van uit principe niet veel willen betalen voor dingen als mode heb ik zelf helemaal niks, maar ik hoor 't wel vaak in Nederland.
pi_58554256
Mooie discussie over luxe.

Ik denk dat luxe echt een gewenning wordt en dat het lastig is om dan die stap terug te doen. Luxe goederen stellen naar mijn mening achteraf minder vaak teleur dan goedkopere varianten. Dit viel me met name op bij mij bijbanen.
Ik heb gewerkt in een meubelzaak en dan merk je dat meubels altijd een dure aanschaf zijn maar het wel echt loont om te investeren in je meubels. Zo kwamen medewerkers van Seats & Sofa's prive bij ons hun aankopen doen bijvoorbeeld.

Bij mijn huidige bijbaan bij een juwelier kom je natuurlijk ook nadrukkelijk in aanmerking met luxe goederen. Maar iemand kan net zo blij zijn met een Diesel van 100 euro dan een man die even de creditcard trekt en een klok koopt van meer dan 1000 euro. Luxe is ook een relatief en subjectief begrip en in de ruimste zin van het woord betekent het eigenlijk alles wat je niet per definitie nodig hebt om te overleven.
pi_58554416
Vandaar ook dat ik het voorbeeld van de Globe Trotter koffers aanhaalde, die zijn in principe over tientallen jaren nog net zo goed als wanneer je ze koopt. Zo'n stukje kwaliteit waar je voor betaald zie ik als luxe. Ambachtelijk gemaakt spul zoals Creed spreekt natuurlijk sowieso wel aan bij veel mensen.

Maar uiteraard treed er wel gewenning op, vergeleken met mensen in derde wereldlanden zijn we natuurlijk sowieso belachelijke luxe gewend, maar dat is ook weer zo'n dooddoener
pi_58554577
Overigens niks mis met Louis Vuitton, ze hebben genoeg mooie kleding en assecoires (de laatste herencollectie wel even wegdenken ). Dat iedereen met die neptasjes rondloopt is wat jammer, maar zelfs met dat LV monogram zijn er nog erg mooie producten zoals die enorme oude LV koffers en de nieuwe collectie damestasjes.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:07:54 #36
55709 Stereotomy
pi_58555268
quote:
Bij Frederic Malle bijvoorbeeld spreekt het concept (marketingtruc of niet) me gewoon aan van een aantal topparfumeurs helemaal vrij te laten in het maken wat ze willen zonder verdere eisen.
Da's niet helemaal waar, in een interview met Malle op YouTube zegt hij een paar keer duidelijk dat hij degene is die naar de parfumeurs toe stapt en zegt: "Hee, kun jij iets met Iris doen ofzo? En dan laat ik het helemaal aan jou over". Dus hij geeft wel het eerste zetje. En waarschijnlijk heeft hij ook bij het uiteindelijke product wat te zeggen hoor, maar 't zal idd niet zo zijn zoals bij Procter & Gamble waar een heel marketingteam 2 jaar moet discussieren over Gucci PH II.
pi_58555797
Idd, door die vrijheid krijg je denk ik ook wat sneller geurtjes die wat minder doorsnee zijn.

Voor mijn verjaardag krijg ik volgende week trouwens waarschijnlijk Creed Néroli Sauvage

Overigens is zo'n hele discussie over luxe etc. wel ineens heel relatief en nietszeggend als je zoals ik net te horen hebt gekregen dat je zus van een gezonde dochter is bevallen! (sorry, kon 't even zo snel nergens anders kwijt )
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:39:29 #38
55709 Stereotomy
pi_58555840
Gefeliciteerd LKS

Bulgari Petits et Mamans?

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 08-05-2008 15:47:46 ]
pi_58555895
Haha dankje Stereo, jij wandelend Bulgari promotieteam
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:46:13 #40
55709 Stereotomy
pi_58555946

pi_58556006

Gefeliciteerd met je zus
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:05:12 #42
55709 Stereotomy
pi_58574039

eBay
pi_58575870
Had bijna vannacht met m'n dronken harses een fles Silver Mountain Water op eBay besteld Nog net me kunnen weerhouden... Maargoed ook, vanochtend bleken er iets minder centen op de rekening te staan dan verwacht.

LKS: gefeliciteerd met je nieuwe nichtje!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:47:37 #44
55709 Stereotomy
pi_58575958
Zijn Silver Mountain Water en Millesieme Imperial echt zo gelijk? Die twee worden constant vergeleken met Unforgivable.

Zelf vind ik Unforgivable een beetje een pop-fizz-orange soda-achtig iets hebben. Beetje zoet, beetje fun, maar eigenlijk niet echt bijzonder. Net Axe Click.
pi_58576520
Ik vind 'm wel erg lijken op MI en ja, ook wel op SMW omdat ik MI en SMW al op elkaar vind lijken. Beide hebben ze een fruitige opening (MI perzik en watermeloen, SMW zwarte bes en thee) en een ambergris basis. Maar SMW is sterk mijn favoriet van de twee. SMW heeft voor een Creed ook een goede longevity en sillage. Had GIT maar zo'n goeie als SMW...
pi_58583588
Bedankt voor de felicitaties Mr G en W1ZZ!

Vandaag JPG Fleur du Male en Dolce & Gabbana The One geprobeerd.

Fleur du Male

Ik las al overal dat ie te vrouwelijk zou zijn, maar dat vind ik zelf behoorlijk overtrokken reacties. Ten eerste kun je een vrouwelijk tintje wel een beetje verwachten bij JPG en ten tweede heb ik zelf niet altijd zulke vrouwelijke associaties bij florals. De enige keer dat ik een geurtje echt te vrouwelijk voor vond ruiken was toen ik Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine probeerde. Misschien ligt het wel aan mijn huid of neus, want over Rose d'Homme heb ik dit verder nog nooit gehoord.

Dit alles betekent trouwens nog niet dat ik fan ben van FdM. De opening spreekt me nog wel aan en doet me (misschien beïnvloed door de reclame en het flesje) denken aan een volle bos witte bloemen. Daarna droogt ie echter op naar Le Male waar ik nooit fan van ben geweest. Te kruidig, synthetisch en aanwezig voor mijn smaak. De sillage is behoorlijk, dus 1 of 2 sprays lijkt me meer dan genoeg. FdM blijft ook nog eens urenlang hangen, al verandert er na het eerste half uur niet zoveel meer. Ik had gehoopt op een geheel nieuw geurtje, maar op de opening na voegt het wat mij betreft helaas weinig origineels toe. Als je liefhebber bent van Le Male is het wel een leuke variatie.

Dolce & Gabbana The One

Ik had om de een of andere reden een heel licht zomers geurtje verwacht, maar daarmee zat ik er aardig naast. The One is wel geschikt voor een zomeravond, maar niet echt prettig om op zo'n warme middag op te hebben. Op papier komen ze niet al te veel overeen, maar direct na aanbrengen dacht ik: "complete St Dupont Noir kopie". Nou is St Dupont Noir niet een al te makkelijk verkrijgbaar geurtje, dus op zich niks met een mass market versie die iedereen kan proberen. Op de paar testertjes die ik van Noir had was ik echter na een tijdje wel uitgekeken dus deze laat ik links liggen.
pi_58586843
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Bedankt voor de felicitaties Mr G en W1ZZ!

Vandaag JPG Fleur du Male en Dolce & Gabbana The One geprobeerd.

Fleur du Male

Ik las al overal dat ie te vrouwelijk zou zijn, maar dat vind ik zelf behoorlijk overtrokken reacties. Ten eerste kun je een vrouwelijk tintje wel een beetje verwachten bij JPG en ten tweede heb ik zelf niet altijd zulke vrouwelijke associaties bij florals. De enige keer dat ik een geurtje echt te vrouwelijk voor vond ruiken was toen ik Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine probeerde. Misschien ligt het wel aan mijn huid of neus, want over Rose d'Homme heb ik dit verder nog nooit gehoord.

Dit alles betekent trouwens nog niet dat ik fan ben van FdM. De opening spreekt me nog wel aan en doet me (misschien beïnvloed door de reclame en het flesje) denken aan een volle bos witte bloemen. Daarna droogt ie echter op naar Le Male waar ik nooit fan van ben geweest. Te kruidig, synthetisch en aanwezig voor mijn smaak. De sillage is behoorlijk, dus 1 of 2 sprays lijkt me meer dan genoeg. FdM blijft ook nog eens urenlang hangen, al verandert er na het eerste half uur niet zoveel meer. Ik had gehoopt op een geheel nieuw geurtje, maar op de opening na voegt het wat mij betreft helaas weinig origineels toe. Als je liefhebber bent van Le Male is het wel een leuke variatie.
Ik vind FdM idd ook gewoon Le Male met een bloem eraan toegevoegd. Ik vind trouwens Rose d'Homme erg mannelijk juist, grappig.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:22:47 #48
55709 Stereotomy
pi_58587110
Ik denk dat jij, W1ZZ, roos/bloemengeurtjes gewoon zo lekker vind dat het helemaal bij jou past en dat het dus mannelijk is. Terwijl de meeste mensen bloemen als vrouwelijk bestempelen.

Nu het echt goed zomer is en ik een paar hele goede dagen en nachten (gisteren halve atomizer leeggespoten bij studentenfeest, mijn god, ik was erg, maar wel van de vrouwen kunnen genieten) heb gehad met Bulgari The Vert Extreme vind ik de Bulgaarse roos die in de heart notes zit ook erg bij mij passen en dus mannelijk. Ik had nooit in de winter gedacht (bij -5 graden celcius) dat dat in de zomer zo zou kunnen omslaan.
pi_58587660
Rose d'Homme heeft wel wat 'mannelijke' notes, dus op zich zou het wel gewoon kunnen liggen aan hoe mijn pet die dag stond

Steer, op een studentenfeest val je geloof ik niet echt uit de toon met teveel parfum op
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:01:32 #50
55709 Stereotomy
pi_58587828
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Rose d'Homme heeft wel wat 'mannelijke' notes, dus op zich zou het wel gewoon kunnen liggen aan hoe mijn pet die dag stond

Steer, op een studentenfeest val je geloof ik niet echt uit de toon met teveel parfum op
Ik had geen Acqua di Gio, Le Male, Cool Water of D&G Light Blue hoor.

En dat viel eigenlijk nog wel mee. Ik heb wel veel Axe geroken, en voor de rest zweet, bier en nog meer zweet. Dus 2x bijspuiten met de atomizer heeft eigenlijk wel goed effect gehad voor de vrouwtjes.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:02:04 #51
55709 Stereotomy
pi_58587837
'Ze zeggen' dat vrouwen vallen op geuren die ze zelf ook aan zouden kunnen/willen doen.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:06:54 #52
55709 Stereotomy
pi_58587946
Ik heb wel een flesje Axe gezien in de kamer van mijn korfballende, jongensachtige superlelijke huisgenote.
pi_58588031
'Ze' zeggen ook dat vrouwen aangetrokken worden door mannelijk zweet

Mijn ervaring is dat er maar weinig vrouwen zijn die het echt boeit wat voor geurtje je op hebt of zelf veel in de kast hebben staan. Wat dat betreft draag ik geurtjes voornamelijk voor eigen plezier, al is een complimentje natuurlijk nooit weg.

Zelfde met mode, kan me niet herinneren ooit een echt goed gesprek over mode met een dame te kunnen voeren. Opvallend genoeg wel met enkele vrienden daarentegen.
pi_58588048
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:06 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb wel een flesje Axe gezien in de kamer van mijn korfballende, jongensachtige superlelijke huisgenote.
Ik heb een mannelijke huisgenoot die Armani Black Code als geurtje heeft, elke ochtend ruikt de badkamer er helemaal naar
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:15:09 #55
55709 Stereotomy
pi_58588068
Ach, soms gaat er iets fouts met mijn atomizers die in de koelkast liggen (ik spuit de verkeerde kant op met de koelkast open ofzo ) en dan ruikt onze hele koelkast naar parfum.
pi_58588139
Ik heb mijn geurtjes gelukkig op een donkere plek in m'n kamer staan, straks spuit ik nog parfum over de kaas of sla ik met een slaperige kop 's ochtends een flesje Acqua di Genova achterover ipv Jus d'Orange.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:25:54 #57
55709 Stereotomy
pi_58588211

Morgen eens Mugler Cologne in de hitte proberen..... over unisex gesproken.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:29:46 #58
55709 Stereotomy
pi_58588257
Ik heb zin om nog een foto van Manfred Mugler te posten, maar laat ik dat niet doen.
pi_58588295
Please don't Betwijfel nog steeds of die foto echt was trouwens, Thierry Mugler leek altijd zo'n gewone lichtelijk arrogante Fransman, niet een complete freak op steroids.

Mugler Cologne lijkt me uitermate geschikt voor dit weer. Ik wou dat ik er nog wat van had staan, al red ik me uitstekend nu met Acqua di Genova.
pi_58594913
Soldier2000, je Original Vetiver tester is vandaag binnengekomen, dank

Als ik wist dat je zo'n grote zou sturen had ik jou ook nog wel wat meer gestuurd haha, i owe you one!
pi_58601232
Over testers gesproken, wanneer komt jouw Floris Santal sample deze kant uit Stereotomy?

Wat jij zei over geurtjes in een ander licht zien met warm weer overkomt mij nu ook met GIT. Die is met het warme weer ineens veel aanweziger en de sandelhoutbasis komt veel beter tot z'n recht, erg lekker! ik heb er bijna spijt van dat ik een fles Eau Sauvage heb gekocht. Ik had eigenlijk niet verwacht GIT in de zomer te gaan dragen maar hij komt wel erg goed uit de verf ineens!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:30:28 #62
55709 Stereotomy
pi_58601624
Oh ja, ik doe hem nu ff in een piefje en stuur hem jouw kant op. Ik dacht dat je hem niet meer wilde omdat je het bij Skins had getest al.

Mugler Cologne is me wat tegenvallen vandaag. Ik doe Mugler Cologne altijd op bij tentamens (rustgevend) en daar had ik dus associaties mee vandaag op mijn vrije dag.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 22:43:45 #63
55709 Stereotomy
pi_58601851
Zo, heb hem net zelfs in de brievenbus gegooid voor je.

Zeg, woon jij in een studentenhuis waarbij je een trappetje op moet? Volgens mij woonde een vriendin van mij 50 huizen verderop aan dezelfde straat.
pi_58602294
Ik moet wel een trap op inderdaad, boven een bedrijfspand met een groen uithangbord als dat je wat zegt. Wat toevallig! Ik had die Floris trouwens bij Skins alleen op een papiertje getest. Heb ook nog een Piefje Creed Millesime Imperial in de aanbieding voor de eerste reageerder. Wordt wel pas dinsdag opgestuurd want ik zit nu bij m'n ouders.
  zondag 11 mei 2008 @ 00:18:57 #65
55709 Stereotomy
pi_58603512
*reageert!!!!

Ik heb binnenkort een tweede date en wellicht dat ik wel wat Creed op wil.
pi_58605013
Ik heb vanavond de fout gemaakt zonder 'm verder eerst uit te proberen 3 sprays Noir Epices van Frederic Malle op te doen bij het uitgaan.

Mijn recensie:

Alsof ik een fles drank voor pubers (waarvan me de naam even ontschoten is) over me heen heb gegoten, echt compleet niks voor mij dit

Als iemand er belang bij heeft, wat over is van de tester is bij deze in de aanbieding.

[ Bericht 6% gewijzigd door le_knightclub_soda op 11-05-2008 02:59:50 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 07:50:12 #67
55709 Stereotomy
pi_58605458
Breezer Ananas, LKS
pi_58605568
Haha nee ik heb geen idee eigenlijk of het uberhaupt wel een puberdrank was, maar ik kreeg direct de associatie met een of ander drankje waar ik niet fan van ben. Dat zorgde ervoor dat ik zelfs toen ik nog amper wat gedronken had al een vaag misselijk gevoel had de hele avond. Het zal ongetwijfeld een kwaliteitsgeurtje zijn en de recensies op BN zijn ook over het algemeen positief, maar voor mij werkt ie duidelijk niet.
  zondag 11 mei 2008 @ 08:39:48 #69
55709 Stereotomy
pi_58605580
Ruilen tegen een piefje Bulgari Aqua Marine, of Floris Santal?
pi_58605708
Sure, ik wil Floris Santal wel proberen

Ik denk dat ik de boosdoener al heb gevonden, er zit kaneel in de heart notes, dat vind ik nooit lekker ruiken. Vreemd dat ik 't niet eerder kon plaatsen Daarnast zal de combinatie met andere notes wel de associatie met een of ander drankje veroorzaakt hebben, maar ik denk dat de kaneel het feestje voornamelijk voor me verpestte.
pi_58606456
kaneel -> Goldstrike ( )

Stereo: feli, wordt dinsdag opgestuurd Enne, de date is toch weer met diegene van het TdH etentje?

[ Bericht 45% gewijzigd door W1ZZ op 11-05-2008 13:08:38 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 15:22:06 #72
55709 Stereotomy
pi_58610172
Ja, de Terre d'Hermes etentje. Ik vroeg of ze nog een keer met me uit wilde, en toen zei ze ja, maar niet volgende week (druk), dus dat wordt de week erna.

Slopend tempo dit.
pi_58610557
Ga je niet voor haar koken dan, ditmaal?
pi_58610987
Mooie user icon Stereo

Vandaag Lys Méditerranée van FM op en die bevalt al een stuk beter. Het draait allemaal om lelies, maar laat ik daar nou net van houden Ik begrijp hier de comments wat beter dat ie vrouwelijk is, maar als je eenmaal een beetje aan de lelies gewend bent is ie zeker wel te doen.

De geur blijft natuurlijk overkomen en de omlijsting van de lelies verandert nog wel hier en daar. Een goed alternatief voor als je met dit warme weer iets uitgesprokeners wil dragen dan een lichte citrusgeur.
  zondag 11 mei 2008 @ 16:34:44 #75
55709 Stereotomy
pi_58611279
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:47 schreef W1ZZ het volgende:
Ga je niet voor haar koken dan, ditmaal?
Tot ik wat beter snap wat er in haar hoofd omgaat wil ik het op neutraal terrein afwerken.
pi_58612248
Nee kan ik me wel goed voorstellen. Ik ben persoonlijk sowieso erg van de "graag of niet" mentaliteit.
  zondag 11 mei 2008 @ 18:11:32 #77
55709 Stereotomy
pi_58612846
Ik ben van de 'ooooh neem me alsjeblieft mee ik heb al 6 maanden geen sex gehad *sob sob*' mentaliteit.

Nee maar goed, als er op de tweede date geen vonk overslaat dan bedank ik haar voor de leuke avond en gaat we toch lekker weer verder? Haar verdienste is dat ze me na mijn vorige relatie van 4 jaar waarna ik nogal in een dip kwam, weer een beetje verliefd op iemand kan laten voelen. Da's ook leuk natuurlijk.

Maar ontopic: ik zat net achter een hele vervelende Noord-Afrikaanse jongen in de trein en hij had Acqua di Gio op. Blech. Waarom hebben zoveel mensen dit sublieme geurtje?
pi_58613179

Gisteren gekocht. Lekker geurtje, doet je denken aan de zomer. Past dus wel met dit weer.
Xbox Live: koenpijl
pi_58613185
Vind je 'm echt zo geweldig? Ik vond 'm als jochie van 16 wel prima maar nu vind ik wel dat er beter te vinden is... Veel reclame en veel mensen zijn onzeker dus dragen iets dat veel anderen kennen/dragen om niet uit de toon te vallen. Maar dat wist je allemaal al wel
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:11 schreef Stereotomy het volgende:
Haar verdienste is dat ze me na mijn vorige relatie van 4 jaar waarna ik nogal in een dip kwam, weer een beetje verliefd op iemand kan laten voelen.
Op die dame wacht ik ook nog een beetje nu na een relatie van 3 jaar...
pi_58613229
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:39 schreef koen_pijl het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren gekocht. Lekker geurtje, doet je denken aan de zomer. Past dus wel met dit weer.
Kun je er iets meer over vertellen? Want ik herken het niet en het plaatje is niet zo duidelijk dus ik kan niet lezen wat er op 't doosje staat. Kan ook aan m'n ogen liggen trouwens
pi_58613273
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:42 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Kun je er iets meer over vertellen? Want ik herken het niet en het plaatje is niet zo duidelijk dus ik kan niet lezen wat er op 't doosje staat. Kan ook aan m'n ogen liggen trouwens
Hier staat ie: http://www.drogisterij.net/Fresh_up_eau_de_toilette/P/166095
Ik ben neit zo van de dure geurtjes en ik heb eigenlijk nooit geurtjes gedragen. Maar deze is erg fijn.

Xbox Live: koenpijl
  maandag 12 mei 2008 @ 12:02:45 #82
55709 Stereotomy
pi_58624234
Ach, als er Cool Water Fu-edition op stond dan was het 2x zo duur en rook het hetzelfde.
pi_58625521
Met alle respect, ik denk toch niet dat ze voor 9,95 per flesje Pierre Bourdon hebben ingehuurd en dezelfde ingrediënten als voor CW hebben gebruikt.

Enne, welke eppo geeft z'n geur dezelfde naam als het internetacroniem voor fuck you?
  maandag 12 mei 2008 @ 13:25:48 #84
55709 Stereotomy
pi_58625743
Tja, ingredienten, je kunt ook kijken naar de bottom-line en hoe een product uiteindelijk ruikt. Zo heb je bijvoorbeeld Carven Homme (10 USD 100 ml) die exact, maar dan exact ruikt als Gucci Envy.

http://www.basenotes.net/ID26120303.html

En dan maakt het weinig uit welke ingredienten je gebruikt en welke naam je inhuurt. Ingredienten zijn toch < 5% van de kostprijs van een geurtje, nihil dus, de rest is marketing en winst.

Ik heb altijd rare gedachtes bij FCUK.
pi_58626611
Ik denk dat ingrediënten zeker meer dan 5% van de kostprijs van een geur uitmaken. Daarnaast moet de parfumeur betaald worden, de R&D kosten, fabricagekosten, etc. Dat er daarna een hele dikke peut aan marketingkosten overheen moeten en het feit dat een product van fabriek naar distributeur naar winkel nog een paar keer over de kop gaat ben ik natuurlijk met je eens.

Lang leve eBay (hoewel ik me wel een beetje schuldig voel over het bij Skins gaan samplen en op eBay kopen )
  maandag 12 mei 2008 @ 17:33:39 #86
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58629409
Zojuist boss by hugo boss gekregen lekker lekker.

pi_58635759
Kun je er misschien iets meer over vertellen? Da's een beetje het idee van dit topic, dat het wat meer is dan alleen een opsomming van geurtjes die we dragen.
  maandag 12 mei 2008 @ 23:29:31 #88
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58635906
Tjah niet al te zwaar maar wel aanwezig.
Hele frisse lichte geur ... moeilijk te omschrijven maar wel heel lekker.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 00:19:24 #89
55709 Stereotomy
pi_58636779
LKS, ik heb je net Floris Santal opgestuurd. Ik heb er wel jouw piefje Boss Pure ongebruikt door de gootsteen moeten spoelen daarvoor, en het daarna met water/zeep/alcohol gereinigd.

Morgen:

Gember, nog meer gember, suiker, schoonmaakmiddel, gember en meer suiker.

Heb er nu al zin in.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 00:23:13 #90
55709 Stereotomy
pi_58636839
Boss Bottled wordt trouwens door de snobs op Basenotes wel als het beste frisse geurtje van Boss bestempeld. Ik kan me dat wel goed voorstellen, want het is gemaakt door Annick Menardo (van Bulgari Black , Body Kouros en Lolita Lempicka (Masculine)).

Dus zo slecht kan het niet zijn, tenzij Boss haar restricties heeft opgelegd om de meest brakke ingredienten te gebruiken.
pi_58639391
Ik vind BB onuitgesproken en te licht. Misschien het beste te omschrijven in 1 woord als: voorzichtig.
Werkt vast wel goed met dit weer, dat wel.

Maar: Terre D'Hermes bij warm weer
  dinsdag 13 mei 2008 @ 09:33:19 #92
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58639467
Onlangs CK Eternity for Men gekocht, heeeerlijk (tvp)

Greep uit de collectie:

IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_58640859
Nieuwe regulars en dan nog Ajax supporters ook, welkom!

Gister als attent verjaardagscadeau Creed Néroli Sauvage gekregen
pi_58641651
Die Van Gils, is dat 'Between the sheets' ?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:55:49 #95
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58641757
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:48 schreef Mr.G het volgende:
Die Van Gils, is dat 'Between the sheets' ?
Zo klopt ie , echte aanrader. Een vand e eerste luchtjes die ik kocht.
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_58642397
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:26 schreef Mr.G het volgende:
Ik vind BB onuitgesproken en te licht. Misschien het beste te omschrijven in 1 woord als: voorzichtig.
Werkt vast wel goed met dit weer, dat wel.
Bedoel je Bulgari Blu? Want tot nu toe hebben we in dit topic met BB steeds Bulgari Black bedoeld. Die is met verbrand rubber en turf en daarna hout en vanille niet bepaald voorzichtig te noemen

Stereotomy: je piefje MI gaat zometeen op de bus.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:46:53 #97
55709 Stereotomy
pi_58642660
Ik moest vanochtend ook 2x nadenken (net wakker) maar het gaat natuurlijk om Boss Bottled.

Bulgari Black en Blu zijn wel penetrante geuren.
pi_58644557
Ik bedoelde Boss Bottled

En ik vreesde al dat het Between Sheets was. Ik ben geen fan van die geur al werd hij me wel aangeraden door een vriendin van me dus minimaal 1 dame vindt het een lekkere geur

Over Bulgari Black gesproken: hoe lang duurt het meestal voor zo'n ebay bestelling uit de US hier is met USPS First Class Mail International? Ik wil hem nu!
Doet Black het een beetje goed met dit warme weer Steer?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:35:13 #99
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58644602
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:33 schreef Mr.G het volgende:
Ik bedoelde Boss Bottled

En ik vreesde al dat het Between Sheets was. Ik ben geen fan van die geur al werd hij me wel aangeraden door een vriendin van me dus minimaal 1 dame vindt het een lekkere geur

Over Bulgari Black gesproken: hoe lang duurt het meestal voor zo'n ebay bestelling uit de US hier is met USPS First Class Mail International? Ik wil hem nu!
Als hij evrzonden is duurt het meestal nog een week/1,5e week.
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:52:53 #100
55709 Stereotomy
pi_58646205
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:33 schreef Mr.G het volgende:

Zo'n 5-7 werkdagen.

En ja, BB doet het erg goed als je mensen in dezelfde kamer dood wil laten stikken.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:20:13 #101
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58647891
Mmm iemand between sheets ruilen, ik heb hier een nagenoeg volle fles staan.
Ik heb hem destijds gekregen maar ik vind het zelf een afschuwlijke geur.

Edit: De inhoud weet ik niet maar de fles is 5,5 cm hoog (zonder het dopje mee te rekenen) en 5 breed en hij is ook nog 2,5 cm breed.
Zit tot 5 cm vol.
Deze is het

Ik sta open voor alles zolang het maar mannengeurtjes zijn.

[ Bericht 53% gewijzigd door zwartemarktplaats op 13-05-2008 17:32:11 ]
pi_58650926
Heeft iemand van jullie toevallig Infusion d'Iris van Prada geprobeerd? Ik hoor niks dan goede dingen over dit geurtje en dat ie voor heren ook heel goed te dragen is... Ik ga 'm v/d week even proberen denk ik, ik hou iig wel van iris.

Stereo, jouw sample gaat morgen op de post, hij is wel wat klein, misschien interesse in een Fleur du Male erbij o.i.d.?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:55:39 #103
55709 Stereotomy
pi_58651401
Oeh, Fleur du Male.

Alleen omdat je zo aandringt hoor.

En ik lees idd op Basenotes goeie dingen over die Prada. Zou het als Dior Homme ruiken?
pi_58651766
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zo'n 5-7 werkdagen.

En ja, BB doet het erg goed als je mensen in dezelfde kamer dood wil laten stikken.
Mijn enthousiasme voor Black wat doe je!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:18:54 #105
55709 Stereotomy
pi_58651809
Nee serieus, 30 graden, openlucht etentje en Bulgari Black? Ik dacht het niet.
pi_58658739
LKS: Nog gefeliciteerd met je verjaardag en Neroli Sauvage Nu sta je vast te trappelen om een sample te delen met je Fok! geurtjesvriendjes
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:07:45 #107
55709 Stereotomy
pi_58663499
LKS, je MI is binnengekomen, bedankt! Ik ga hem morgen opdoen en mijn date voor een tweede keer uitvragen.
pi_58665015
Dankje W1ZZ! Sampletje delen is geen probleem! Had je 'm nog niet geprobeerd?

Stereo, ik denk dat je wat in de war bent, jouw sampletjes zijn net pas op de post gedaan
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:41:21 #109
55709 Stereotomy
pi_58665106
W1ZZ, je MI is binnengekomen, bedankt! Ik ga hem morgen opdoen en mijn date voor een tweede keer uitvragen.

Ik heb deze geur 1x eerder geroken, in een Sephora in Barcelona, toen ik Bond Wall Street uitprobeerde.

LKS, wanneer ben je jarig (geweest)?
pi_58665256
Afgelopen maandag, 24 geworden, al weer bijna een kwart eeuw

Heb gisteravond Floris Santal al vast even geprobeerd en het ruikt als een mildere, iets meer classy Gucci Envy. Wel goed te doen, vooral in het najaar/winter, maar ik vond 'm wel een beetje saai, het leek alsof ie niet al te veel veranderde. Hij blijft wel lang hangen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:02:35 #111
55709 Stereotomy
pi_58665444
Floris Santal is inderdaad een geurtje dat niet echt veel verandert. Ik beschouw het als de zachte, romige versie van Gucci Envy.

Troost je, ik word 27 deze zomer.
pi_58666119
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:36 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Dankje W1ZZ! Sampletje delen is geen probleem! Had je 'm nog niet geprobeerd?

Stereo, ik denk dat je wat in de war bent, jouw sampletjes zijn net pas op de post gedaan
Ja, maar nooit op m'n huid alleen op papier. Ben je er blij mee? (reviewtje )
pi_58666173
Ik heb je Santal nu ook binnen (thanks!) en uiteraard even geprobeerd. Ik vind 'm ook sterk op Envy lijken maar ik vind het juist wat zoeter, bijna cloying. Kan uiteraard ook aan het weer liggen. Original Santal heeft jeneverbes erin, dat maakt hem wat frisser denk ik.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:59:37 #114
55709 Stereotomy
pi_58666419
Ik vind Floris Santal niet lekker met dit weer.

Vraagje: hoeveel sprays Millesieme Imperial is goed voor dit weer? Het is een vrij sterke geur vind ik, ik zat te denken aan 3-4 max, waarvan 2 onder de kleren.
pi_58667034
Toevallig armani code besteld... maaaar weet iemand of dit dezelfde is als die armani black code?

Die had ik zo'n 2 jaar geleden gekocht namelijk en is nu op Ging er vanuit dat ze hetzelfde waren maar als iemand dat toevallig zeker weet?
pi_58668115
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:44 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ja, maar nooit op m'n huid alleen op papier. Ben je er blij mee? (reviewtje )
Jup, had 'm al van tevoren een keer op m'n huid geprobeerd. Zat te twijfelen tussen deze en Green Valley, maar deze beviel 't best. Review volgt!
pi_58668130
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:36 schreef rattt het volgende:
Toevallig armani code besteld... maaaar weet iemand of dit dezelfde is als die armani black code?

Die had ik zo'n 2 jaar geleden gekocht namelijk en is nu op Ging er vanuit dat ze hetzelfde waren maar als iemand dat toevallig zeker weet?
Is hetzelfde geurtje idd.
pi_58668474
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 17:32 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Is hetzelfde geurtje idd.
Ok mooi! Kwam in een ouder topic namelijk tegen dat er toch (iets)verschil tussen zou zitten dus vandaar de vraag
pi_58668490
Stereo: 4 is voor mij zeker de max. MI schijnt het volgens verschillende BN'ers trouwens bijzonder goed te doen in het warme weer.
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:10:52 #120
55709 Stereotomy
pi_58668808
Okee thanks. Dan worden het er 4, want ik heb het diee dat ik geurtjes er altijd afzweet (heb veel transpiratie die overigens niet ruikt. Gewoon veel vocht )

Vandaag Paco Rabanne Ultrared Man geprobeerd. A*Men met minder zoetigheid.

Ook gezocht naar Prada Infusion d'Iris, maar alleen Prada Homme gevonden. Ruikt een beetje naar luchtverfrisser van winkels, a la Burberry Brit for Men.
pi_58669044
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 18:10 schreef Stereotomy het volgende:
Okee thanks. Dan worden het er 4, want ik heb het diee dat ik geurtjes er altijd afzweet (heb veel transpiratie die overigens niet ruikt. Gewoon veel vocht )
Volgens mij versterkt dat de geur juist.

Jammer dat die Prada er niet was, waar had je gekeken? Weet eigenlijk niet of ie wel overal te krijgen is..
  woensdag 14 mei 2008 @ 18:35:52 #122
55709 Stereotomy
pi_58669256
Bijenkorf. Die heeft hier de grootste collectie.

En neu, ik ruik een geur veel langer op mijn arm als ik niet zweet dan dat ik wel zweet....
pi_58682955
Ik ben uit nieuwsgierigheid ook even aan Prada Infusion d'Iris gaan ruiken, de Bijenkorf hier in Groningen had 'm gewoon staan. Eigenlijk was ik ook vooral benieuwd omdat er in GIT ook iris moest zitten maar dat haalde ik er niet uit omdat ik niet echt wist hoe iris rook. Nu ik dus aan de infusion geroken heb blijkt iris in GIT behoorlijk de dominante heartnote te zijn

Op zichzelf ook een lekkere geur trouwens, Infusion d'Iris. Wel een beetje vrouwelijk maar ik heb 'm alleen op papier geroken.
pi_58683183
Little known fact: toen Creed de gedrukte doosjes en etiketten voor de flesjes binnengekreeg bleek dat er een spelfout was gemaakt, er had Green Iris Tweed moeten staan. Uit schaamte voor die fout hebben ze uiteindelijk de naam maar laten staan zoals ie is. Vandaar de verwarring.
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:12:59 #125
55709 Stereotomy
pi_58683358
Fabel of feit?
pi_58683592
Laten we het in de wereld helpen

Ik las ook ergens op BN het gerucht dat Creed helemaal niet bestond voor de jaren 80 en dat het hele verhaal van vader op zoon sinds 1760 etc. verzonnen is.
pi_58685399
Volgens mij kunnen we die wel rustig naar de prullenmand verwijzen
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:05:53 #128
55709 Stereotomy
pi_58688342
LKS, bedankt voor je samples

Wat zit er in de atomizer?
pi_58688546
Moeten we ons soms zorgen gaan maken over jouw hersenen met dit weer?
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:26:57 #130
55709 Stereotomy
pi_58688732
Wacht, ze kwamen toch van LKS?
pi_58688955
haha... jahoor maar omdat je blijkbaar al niet eens meer weet wát je hebt gekregen
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:43:53 #132
55709 Stereotomy
pi_58689075
Dat heb ik dus echt vaak he, vooral met aankopen bij eBay. Ik kreeg vandaag een doosje, surface mail uit de US en ik openmaken: bleek het de Invisible Shield te zijn voor mijn smartphone. Helemaal vergeten.

Bovendien was LKS ook zo aardig om een beetje Erolfa erbij te doen, als verassing.

Maar ik neem haast aan dat het de Neroli Sauvage was?
pi_58689315
Wat vind je van de MI trouwens?
pi_58696503
In de atomizer zit het restje Noir Epices, daar was de hele ruil om begonnen weet je nog? Die atomizer komt vast wel weer een keer deze kant op in een andere ruil Erolfa was niet helemaal mijn ding, dus vandaar dat ik die er last minute maar bij heb gedaan. Laat me weten wat je er van vindt!
pi_58697051
Ik ben de laatste dagen echt steeds bijna Silver Mountain Water aan het triggeren. Maar omdat ie erg in dezelfde categorie als GIT valt mag het niet van mezelf Heb nu m'n oog op een ebay aanbod van 50ml SMW in zo'n hippe ( ) Creed atomiser (zie plaatje) voor +/- 45E incl. verzendkosten.

vrijdag 16 mei 2008 @ 01:18:54 #136
55709 Stereotomy
pi_58697396
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:54 schreef W1ZZ het volgende:
Wat vind je van de MI trouwens?
Superaquatic!

Ik had het dus vandaag opgedaan om een meid van toneel mee uit te vragen voor de tweede date, maar die was dus nog op de uni bezig voor eindpresentatie en was er dus niet.

Maar, MI is geweldig! Je kunt ruiken dat het geen run-of-the-mill geurtje is. Ik blijf erbij dat Creed toch stiekem té opgehemeld wordt, maar je kunt wel goed merken dat er kwaliteit in zit. Mi heeft erg aardige longetivity, goede sillage, zonder 'synthetisch' over te komen met veel calone (Cool Water). Goeie aquatic met fruitgeurtjes eraan. Ben nu ook benieuwd naar Silver Mountain Water en naar Himalaya. Maar ik kan me zo voorstellen dat het ook geweldige zomergeuren zijn.

Nu neig ik ernaar om een flesje Unforgivable te kopen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 01:22:56 #137
55709 Stereotomy
pi_58697457
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 00:17 schreef le_knightclub_soda het volgende:
In de atomizer zit het restje Noir Epices, daar was de hele ruil om begonnen weet je nog? Die atomizer komt vast wel weer een keer deze kant op in een andere ruil Erolfa was niet helemaal mijn ding, dus vandaar dat ik die er last minute maar bij heb gedaan. Laat me weten wat je er van vindt!
Jouw atomizers zijn veel fancier dan de mijne.
pi_58699593
Hoeveel centimeter fancier?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:38:39 #139
55709 Stereotomy
pi_58701191
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 09:09 schreef W1ZZ het volgende:
Hoeveel centimeter fancier?
Nou, die van LKS hebben een wat rondere pasvorm.
pi_58701375
De hier veelbejubelde Terre D'Hermès is trouwens tot best fragrance 2008 uitgeroepen op BN. Ben 't er zelf niet zo mee eens maar dat maakt niet uit natuurlijk

http://www.basenotes.net/awards/2008
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:53:09 #141
55709 Stereotomy
pi_58701520
TdH was in 2007 'best new men fragrance'. Maargoed, Basenotes Awards , toen ik nét begon met geurtjes heb ik daar echt veel in zitten kijken en dingen lopen uitproberen (Guerlain Vetiver , A*Men ) maar als je ziet wie de genomineerden zijn....

Best men fragrance for *evening* wear: nr. 2 - Sean John Unforgivable

En TdH wint in 3 van de categorieën zie ik. Mja. Kweethetniet hoor.
pi_58701706
Tja, de genomineerden vind ik ook dubieus maar dat is waar de voters het mee moeten doen. Wellicht hebben de sitesponsors er ook wat mee van doen gehad, dat kan altijd. En vergeet niet dat er heel veel Amerikanen bij zitten die redelijk voorzichtig zijn (als in: het moet vooral schoon en fris ruiken). Geen wonder dat (Guerlain) Vetiver daar zo populair is.

Ben blij trouwens dat je MI zo geslaagd vindt.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:03:37 #143
55709 Stereotomy
pi_58701742
Mja, ik zal nu proberen samples van GIT, Himalaya en SMW van eBay te scoren. Nu *moet* ik ze ook proberen.

W1ZZ, kan ik tegen betaling van - laten we zeggen - 5 EUR een paar ml GIT decant bij jou kopen?
pi_58701844
Met GIT kan ik je natuurlijk ook wel helpen, als je daar iets leuks (of een paar euro) tegenover zet
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:08:36 #145
55709 Stereotomy
pi_58701860
Zie edit

Noem je prijs maar, want ik ben bang dat ik niet zoveel interessante geuren voor je heb. Tenzij je bv. meer Bulgari Black wil. Met dit koudere weer van vandaag kan het weer helemaal.
pi_58702095
pm sent
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:26:29 #147
55709 Stereotomy
pi_58702289
Money sent.
pi_58702345
haha. Je moet nog wel kiezen tussen een witte of een blauwe of boeit het je niet?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:32:53 #149
55709 Stereotomy
pi_58702451
De witte pls.
pi_58703546
Stereo in de greep van Creed, wie had dat gedacht
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:27:08 #151
55709 Stereotomy
pi_58703625
Alleen proberen he, ik ben wél nieuwsgierig maar zie er de meerwaarde er vooralsnog (! ) niet van in.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:26:01 #152
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58707497
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Mmm iemand between sheets ruilen, ik heb hier een nagenoeg volle fles staan.
Ik heb hem destijds gekregen maar ik vind het zelf een afschuwlijke geur.

Edit: De inhoud weet ik niet maar de fles is 5,5 cm hoog (zonder het dopje mee te rekenen) en 5 breed en hij is ook nog 2,5 cm breed.
Zit tot 5 cm vol.
Deze is het [ afbeelding ]

Ik sta open voor alles zolang het maar mannengeurtjes zijn.
pi_58708347
Je GIT ligt netjes in de brievenbus op de lichting te wachten Stereo Zorg dat je m zowel in koud als warm weer probeert, ik vind eigenlijk de moderne millesimes allemaal beter werken in warm weer.

LKS: Niet om ongeduldig te doen hoor, maar heb je toevallig nog kans gezien de Neroli Sauvage op de bus te doen? Alvast bedankt!

[ Bericht 13% gewijzigd door W1ZZ op 16-05-2008 16:52:36 ]
pi_58709731
Haha hij komt eraan! Moest nog ff een testertje in 't sop zetten.
pi_58710513
Ahh oki, ik was weer 'ns te snel dus
pi_58721960
Ik heb vandaag met veel plezier en een beetje pijn in m'n hart m'n laatste beetje Bois du Portugal opgemaakt. Maar ik ruik wel lekker!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:10:13 #157
55709 Stereotomy
pi_58722359
Vandaag heb ik een bruiloft van een vriend van me. 't is regenachtig, koud en het is in een kerk.

Bulgari Black, Floris Santal, Bulgari PH Soir of toch L' Instant de Guerlain?
pi_58722414
Floris Santal. Je moet wel stijlvol overkomen, maar niet de aandacht van 't bruidspaar afleiden.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:17:29 #159
55709 Stereotomy
pi_58722420
* Stereotomy legt het flesje L' Instant met pijn in het hart terug
pi_58722448
Die kun je nog wel meenemen als er aansluitend een bruidsfeest is in de avond?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:23:59 #161
55709 Stereotomy
pi_58722495
"Ben je blij me te zien of heb je 200 ml aan Eau de Toilette in je broekzakken zitten?"

I'm running dangerously low on atomizers.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:27:20 #163
55709 Stereotomy
pi_58722540
Nu snap ik ook waarom, mijn laatste atomizer is een roze. Daar heb ik maar wat L'Instant in gedecant.
pi_58722554
Of je draagt een in Kouros ondergedompelde pochet bij je pak.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:31:08 #165
55709 Stereotomy
pi_58722579
pi_58740686
En, leuke bruiloft gehad? En wat heb je nu uiteindelijk opgedaan?
pi_58741098
W1ZZ, Néroli Sauvage is gisteren op de bus gegaan. Nog even uit nieuwschierigheid, welke testertjes was je van plan geweest aan te vragen bij Le Labo?

Ik hoor zulke goede dingen over Rose 31 dat ik stiekem best benieuwd ben geraakt. Als ik die reacties overal zo lees lijkt het me dat dit een klassieker zou worden als ie op iets grotere schaal gemarket zou worden (waar ze kennelijk geen behoefte aan hebben).
  zondag 18 mei 2008 @ 12:54:38 #168
55709 Stereotomy
pi_58741133
Leuke bruiloft gehad, zeker! Floris Santal in de kerk en tijdens de receptie L'Instant de Guerlain.

Vanavond heb ik een tweede date met de Terre d'Hermès date We gaan eerst naar een expositie voor Interior Design en daarna uit eten. Ik zat te denken aan L'Instant weer.

Op dit moment heb ik Creed GIT op! Het voelt wel raar aan om deze Holy Grail of Basenotes aan te hebben, met name omdat ik echt het verschil met Cool Water niet ruik, tenzij ik ze head-to-head vergelijk en zelfs dan lijken de geuren echt veel op elkaar. Ik ben niet zo'n fan van Cool Water, dus Millesime Imperial heeft op dit moment nog steeds mijn voorkeur boven GIT. Maar ik heb nog een hele atomizer, dus tijd genoeg om het te proberen.
pi_58741539
LKS: bedankt! Rose 31 staat bij mij idd ook nummer 1 op de lijst, en patchouli 24 en neroli 36. Of vanille 44. Iedereen vind die Rose 31 fantastisch inderdaad en ik heb nog heel even gedacht om het maar blind te gokken maar dat vind ik bij zo'n duur product toch te tricky. In NL raak je zoiets ook niet meer kwijt en in de VS is Le Labo goedkoper dan in de EU dus via eBay maak je dan ook dik verlies.

Stereo: dat verschil komt nog wel. De beauty van GIT zit 'm sowieso in de head/basenotes. het is gewoon de perfecte allround geur voor mij die ik werkelijk in weer en wind en naar alles kan dragen. Tegelijkertijd lonkt de hele tijd SMW. Waarschijnlijk koop ik als deze 120ml fles leeg is 75ml testers van zowel GIT als SMW, samen kosten die via m'n standaard eBaysource incl. verzendkosten +/- ¤111, da's bijna een tientje goedkoper dan één 120ml fles uit een brick&mortar winkel

Blij te horen dat de bruiloft leuk was en nog bedankt voor die euro extra Ow enne, succes en veel plezier vanavond!

[ Bericht 1% gewijzigd door W1ZZ op 18-05-2008 13:29:40 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 13:36:41 #170
55709 Stereotomy
pi_58741709
Dan wil ik bij deze alvast een atomizer van SMW reserveren. Als MI en SMW zo erg op elkaar lijken, maar SMW juniper berries en thee heeft (twee van mijn favoriete ingredienten, Bulgari gebruikt veel thee) dan denk ik dat ik SMW nog beter ga vinden dan MI.

Nu Himalaya nog ergens op de kop tikken. Of toch gewoon Paco Rabanne XS nemen?
  zondag 18 mei 2008 @ 13:40:13 #171
55709 Stereotomy
pi_58741762
GIT is inmiddels gedrydowned en ik kan het verschil met Cool Water enigzins ruiken. De calone in de topnotes van Cool Water blijven aanwezig tot aan de drydown, maar GIT heeft een wat bittere, natuurlijker serieuzere drydown dan Cool Water.

Mja, 'k weet niet, had op de een of andere manier meer van deze bestseller van Creed verwacht. Als ik langs iemand zou lopen die dit zou dragen, zou ik serieus aan Cool Water (of aan Amando Blue, for pete's sake ) denken. Maargoed, dat zou ik ook met Unforgivable hebben.
pi_58741959
Dat is meteen ook hét grote probleem van GIT, de associatie met CW. Maarja, GIT is ouder dus ik vind dat je 'm daar moeilijk op af kunt rekenen net zoals je een schilderij niet kunt straffen voor het feit dat er imitaties zijn. Je draagt uiteindelijk toch geurtjes voor jezelf

Ikzelf vind SMW véél lekkerder dan MI. De bessennoot is trouwens wel zwarte bes, geen jeneverbes. Er zit echt een soort cassisvibe aan SMW die ik heel lekker vind. M'n vaste jurylid en professioneel geen-blad-voor-de-mond-neemster zei dat SMW véél lekkerder en veel sexier dan GIT was. Ik heb overigens nog 2/3e fles GIT over dus voorlopig zit die aankoop er nog niet in.

Himalaya:
75ml tester voor ¤60 incl verzendkosten (+/- 80 ¤ct/ml)
120ml NIB voor ¤87,75 incl. verzendkosten (+/- 73 ¤ct/ml)

Deze store is vooralsnog de enige op eBay die ik vertrouw met 120ml flessen Creed.
  zondag 18 mei 2008 @ 13:57:25 #173
55709 Stereotomy
pi_58742004
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220233983887&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1123

Jij of ik?
quote:
The shipping fee to the Netherlands is 8,60 without insurance or 17,00 EURO with insurance (Paying by PayPal always connected with insuranced shipping (17,00 EURO).
Regard, Carmen

- mirakel-fix
  zondag 18 mei 2008 @ 13:58:26 #174
55709 Stereotomy
pi_58742024
En heb jij Himalaya wel eens geroken?
pi_58742121
Ik heb die veiling wel gezien en het klinkt heel kleinzerig van me maar ik hoef die fles dus niet vanwege de streep die erop staat. Ik kan serieus niet begrijpen dat ie dat doet. Maar als jij 'm koopt koop ik met liefde een atomiser van je!

Himalaya heb ik weleens een piefje van gehad en persoonlijk werd ik er niet warm of koud van. Laatst weer opnieuw geprobeerd en toen deed ie me weer niets.
pi_58742167
Trouwens wat ook wel leuk is: in R'dam heb je een parfumerie die voorheen bij mijn weten alleen Annick Goutal verkocht maar haar assortiment flink heeft uitgebreid. Ze verkopen nu o.m. Clive Christian, By Kilian, Santa Maria Novella en Lorenzo Villoresi. Vooral die laatste twee vind ik rete-interessant dus de eerstvolgende keer dat ik in R'dam ben ga ik sowieso langs!

http://www.liannetioparfums.nl
pi_58742391
Als die zwarte bessen in SMW net zo goed ruiken als in Green Valley is 't zeker een aanrader
  zondag 18 mei 2008 @ 14:30:51 #178
55709 Stereotomy
pi_58742475
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb die veiling wel gezien en het klinkt heel kleinzerig van me maar ik hoef die fles dus niet vanwege de streep die erop staat. Ik kan serieus niet begrijpen dat ie dat doet. Maar als jij 'm koopt koop ik met liefde een atomiser van je!

Himalaya heb ik weleens een piefje van gehad en persoonlijk werd ik er niet warm of koud van. Laatst weer opnieuw geprobeerd en toen deed ie me weer niets.
Ik heb hier een flesje Aceton staan die wel korte metten maakt met die streep hoor.

Tot hoever zou jij maximaal bieden? 35 EUR excl. verzenden?
pi_58742587
Ja zoiets. Ik denk altijd liever incl. verzendkosten. Dus laten we zeggen 45E incl. zou dan 36,40 excl. worden. Ik probeer met eBay ook altijd net iets meer dan ronde getallen te bieden omdat ik er op gok dat andere mensen ook die ronde getallen bieden.

Wat wel fijn is is dat het eens een keer een EU veiling is, dus sowieso geen gezeur met de douane.
  zondag 18 mei 2008 @ 14:42:29 #180
55709 Stereotomy
pi_58742667
Om te snipen gebruik ik tegenwoordig eBay Countdown.

http://countdown.ebay.com/
pi_58742803
Is toch niet hetzelfde als Auctionsniper dude
pi_58744962
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:27 schreef Stereotomy het volgende:
Alleen proberen he, ik ben wél nieuwsgierig maar zie er de meerwaarde er vooralsnog (! ) niet van in.
En nog op dezelfde pagina plant ie een ebay bod
pi_58746337
Maar wel voor een van de beste Creeds. Ik heb nu ik zie hoe makkelijk je op eBay aan Creed kunt komen trouwens ook geen trek meer om retail te gaan betalen. Het creedo ( ) is alleen je te houden aan 75ml flessen of 120ml van winkels die je écht kunt vertrouwen. Voor mij is dat voorlopig alleen degene die ik net postte.

Mijn battleplan is om wanneer ik deze fles GIT op heb gemaakt een combo GIT/SMW te kopen. Wellicht koop ik eerder of later als werkgeur een fles BdP.

Trouwens, nog iets: ik ga nu definitief het weekend van 7/8 juni naar Parijs. Als iemand wil dat ik wat meebreng van dingen die alleen daar te koop zijn (Serge Lutens exclusive lijn, bepaalde Guerlain geuren, Parfums de Nicolaï) moet ie me dat even tijdig laten weten.
pi_58750244
Ik ben wel benieuwd naar Guerlein Spiritueuse Double Vanilla. Geen idee hoe groot de flessen zijn en hoe duur het gaat zijn. Ik ga daar even naar googlen.

Hmm 140e voor 75 ml. Was te verwachten maar dat kan ik momenteel maar beter niet doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.G op 18-05-2008 21:42:03 ]
pi_58760319
Leuk linkje wellicht voor de OP waarin een aantal herengeuren op categorie in kaart zijn gebracht.

http://www.leffingwell.com/h&rfragrance/poster_genealogie_masculin.pdf
  maandag 19 mei 2008 @ 13:26:38 #186
55709 Stereotomy
pi_58760516
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Leuk linkje wellicht voor de OP waarin een aantal herengeuren op categorie in kaart zijn gebracht.

http://www.leffingwell.com/h&rfragrance/poster_genealogie_masculin.pdf
Ja idd. Ik kan niet meer editten, dus je moet even en TR plaatsen voor een mod.
pi_58761103
Done

Ik heb vandaag trouwens weer een beetje Japon Noir op uit de Tom Ford Private Blend collectie. Wat een godsgruwelijk lekker geurtje toch, ik ruik nonstop aan m'n pols!

Onderstaande recensie van Parfume-Smellin' Things beschrijft 'm wel aardig.
quote:
Japon Noir

With notes of "spice bouquet", "purple patchouli", "porto noir", jasmine, leather, amber and vetiver, Japon Noir is an interesting little scent, sweetly-piquant, a little earthy, slightly leathery, zestful and rather charming. It begins with an accord that seems to me to combine citrus with the bright and rooty spiciness of ginger. The "spice bouquet", which I believe also includes cinnamon, grows stronger, and, paired with patchouli, amber and woods, creates a very attractive, slightly powdery, warm, balsamic effect, in a way not unlike the spicy-woody accord in Rousse. Japon Noir evokes in my mind an image of ginger-scented tree bark...google tells me that apparently there exists a wood species called Gingerwood (Tatajyvá), and, in my imagination, this is how it should smell. Apart from the dry and fiery aspect, the scent also possesses a certain vaguely edible quality, in that at times it smells to me like some exotic, boozy, sweet-n-spicy candy. This almost-gourmand trait is very understated, and the scent overall is not particularly sweet; the lovers of spicy perfumes should pay close attention to this zippy number.
pi_58761190
W1ZZ, op Basenotes wordt een split purchase gepland voor wat Le Labo spul (o.a. Rose 31), voor het geval je interesse hebt.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:10:00 #189
55709 Stereotomy
pi_58761337
LKS, gourmands

Mijn date ging overigens gisteren meer dan geweldig. De kaarten liggen op tafel, 't is nu aan ons om er iets mee te doen.
pi_58761393
My man! Houdt ze ook van geurtjes of heb je je wijselijk stil gehouden over het feit dat je online testertjes uitwisselt met compleet onbekende mensen?
  maandag 19 mei 2008 @ 14:30:13 #191
55709 Stereotomy
pi_58761680
Ik ben er voor uit gekomen, en ze wil me geloof ik nog. Zelfs nadat ik uit had gelegd wat decanten betekent en wat atomizers zijn.

Heb haar gezegd dat ik met geurtjes heel sterk de neiging heb om personen, gebeurtenissen, plekken te associeren.

"Oh, en met welk geurtje associeer je mij dan? Heb je dat nu op?"
"Hm, ja, je hebt me helemaal door. Ik heb nu het geurtje op wat ik ook op had toen ik je voor de eerste keer mee uit vroeg. "
" "

Ik was van plan L'Instant te pakken, maar op het laatste moment weer Terre d'Hermès opgedaan.
pi_58761892
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:30 schreef Stereotomy het volgende:
Heb haar gezegd dat ik met geurtjes heel sterk de neiging heb om personen, gebeurtenissen, plekken te associeren.

"Oh, en met welk geurtje associeer je mij dan? Heb je dat nu op?"
"Hm, ja, je hebt me helemaal door. Ik heb nu het geurtje op wat ik ook op had toen ik je voor de eerste keer mee uit vroeg. "
"Etat Libre d'Orange Secretions Magnifiques - Like blood, sweat, sperm, saliva, Secretions Magnifiques is as real as an olfactory coitus that sends one into raptures, to the pinnacle of sensual pleasure, that extraordinary and unique moment when desire triumphs over reason.Masculine tenseness frees a rush of adrenalin in a cascade of high-pitched aldehydic notes. The sensation of freshness is gripping. Then the fragrance reveals a metallic side, precise and as sharp as unappeased desire. We are on a razor-edge skin and sweat mingle, and tastes of musk and sandalwood. The slightly salty marine effect stirs, arouses, and sets your mouth watering. Tongues and sexes find one another, pleasure explodes and all goes wild. Confusion reigns supreme. A subversive, disturbing perfume. Its love or hate at first sight. Sensuous jousting is rarely satisfied with half-measures In between Don Juan and the woman who offers herself, arms are laid down who will be the first to surrender?
" "

maandag 19 mei 2008 @ 14:46:35 #193
55709 Stereotomy
pi_58761979
LOL
pi_58762394
Black is net binnen gekomen en ik ben verdorie verkouden...

Het ruikt in elk geval erg sterk naar de vanille massage olie die ik heb en erg kan waarderen. Verder heeft het toch een beetje een licht zure noot. (de beruchte bulgari thee noot?)
Het geheel heeft ook iets weg van wierook en citroengras naar mijn mening.

Om kort te gaan: een erg fijne geur met een karakter wat sterk verschilt van de geuren die ik al heb. Ik snap nu ook helemaal dat deze niet goed valt te dragen bij erg warm weer. Het is meer passend bij een winderige, bewolkte, koude dag. Zoals we die zoveel hebben in Nederland dus dat komt wel goed.
pi_58766792
Black is inderdaad een hele fijne geur, zeker als je bedenkt dat het een designergeur is.

LKS: bedankt voor je sample!! Ook voor de basenoteslink maar ik heb op dit moment even te weinig geld om daar aan mee te doen. Ook omdat ik begin juni sowieso Muscs Koublaï Khan ga halen in Parijs en dat is ook alweer ¤105,-. Ik koop 'm sowieso en mocht ie onverhoopt echt niet bevallen dan zijn er genoeg basenoters aan wie ik 'm wel kwijt kan

Stereo: goed te horen dat ze een beetje is ontdooid!

Vierde update ( ): ik heb gistermiddag Black Aoud van Montale opgespoten op de rug van m'n hand en na een douche en meerdere keren handen wassen ruik ik het nu nog steeds! Sterk spul!
pi_58768359
Heb de Neroli Sauvage eens opgedaan en hij's echt heel erg lekker maar we zijn nu een krap uur verder en ik ruik al vrijwel niets meer op de pols. Heb jij dat ook LKS?
pi_58768644
Bij mij blijft ie wel langer zitten dan een uur, maar na een uur of 4 is ie wel erg vervaagd. Dat is wel jammer, want de tester die ik had leek wel iets langer mee te gaan, maar ik hoor dat Neroli Sauvage nogal per flesje kan verschillen.
pi_58769100
Nu ja, ik ruik 'm nog wel natuurlijk maar alleen als ik m'n neus erin begraaf. Hij doet me trouwens erg denken aan zowel cologne bigarade als aan eau sauvage.
pi_58782068
Dat heb ik pas weer 2 uur daarna dat ik echt van dichtbij moet ruiken. Ik vind 't ook wel lekker om 'm te layeren met Acqua di Genova.

Ik zat er nog even aan te twijfelen om in die split purchase op Moss Breches te bieden, nog zo'n geurtje waar ik niks dan goeds over hoor. Er heeft echter een Nederlander op geboden, dus misschien kan ik eerst een testertje van hem fixen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:31:56 #200
55709 Stereotomy
pi_58782089
Vandaag laatste restje Millesime Imperial op. Heel lekker, denk in de top 5 van favoriete zomergeurtjes. Beter dan GIT imho. Heb op marktplaats een bod gedaan voor een sample van Unforgivable. Hoop dat ik meer onderscheid tussen MI en dat kan maken dan GIT en Cool Water.
pi_58782265
Heb je weleens GIT en CW tegelijkertijd getest?

Waarom ga je om unforgivable te proberen niet gewoon naar de Douglas trouwens?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:58:38 #202
55709 Stereotomy
pi_58782511
Omdat ik het echt wil dragen, en niet zomaar een spraytje op mijn hand wil voelen.

Ik had nog een sample van CW in mijn lade liggen hier, en niet alleen lijkt GIT er echt teveel op (minder, maar toch veel in de drydown), het is ook zo dat Cool Water(-achtigen) mijn minst favoriete soort aquatics zijn.

MI en Acqua di Gio trek ik veel beter, alhoewel ik de laatste in de verkoop doe omdat echt alle marokkanen dit geurtje dragen, geloof ik.

Iemand nog interesse in 98ml / 100ml Acqua di Gio in originele verpakking, 30 EUR?
pi_58784947
Grappig, ik vind ze juist alleen in de topnotes enigszins op elkaar lijken en daarna niet meer. En eerlijk gezegd lees ik dat ook veel op BN terug. Misschien moet je hem even wat meer de kans geven (nee hoor, ik ben heus niet defensief over 'mijn' GIT ). Ik merk trouwens dat ik op dit moment SMW veel lekkerder vind dan GIT. Alleen GIT kun je echt overal naartoe op doen, SMW niet.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:08:32 #204
55709 Stereotomy
pi_58785172
Het klopt ook wel dat de basenotes van GIT veel volwassener of natuurlijker zijn dan Cool Water. GIT heeft wat bitters, aards in de basenotes. Maar de hele typische geur van calone van Cool Water vind je toch stiekem terug in de hele levensduur van GIT. Dus eigenlijk twee kanten bij mij: én ik vind dit type geur blijkbaar niet bij me passen, én het lijkt teveel op Cool Water. GIT zou ook zonder Cool Water niet mijn favoriete Creed worden, met andere woorden...

En ik vind mensen ook stom als ze Bulgari PH niet lekker vinden hoor, da's mijn allround-and-meet-the-parents geurtje.

Ben nu echt benieuwd naar SMW en Himalaya geworden.
pi_58788833
Ik had nog een tester van unforgivable liggen. Best een lekkere geur alleen vervaagt het redelijk snel.
pi_58793440
Stereo: je moet echt gewoon Skins opbellen en vragen om die samples, dat sturen ze echt zonder problemen op.

Mr. G: als je unforgivable lekker vindt zou je dus een keer MI kunnen proberen. Unforgivable is een vrij directe kopie daarvan en MI heeft wel een goede longevity.
pi_58793599
Hey W1ZZ, ik zocht die oude post van je op met die Creed recensies om te kijken wat jij van Original Vetiver vond. Had verwacht dat het wel iets voor jou was, maar je vond het naar verrotte dennebomen ruiken?

Ik vind het zelf een van de lekkerste Creeds die ik geroken heb tot nu toe en ook met aardig wat sillage. Doet natuurlijk wel erg denken aan Mugler Cologne, maar OV vind ik iets natuurlijker ruiken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:29:14 #208
55709 Stereotomy
pi_58793614
Misschien dat ik dat eens doe, W1ZZ
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:30:35 #209
55709 Stereotomy
pi_58793636
Original Vetiver heb ik hier ook nog liggen. Ik prefereer Mugler Cologne, omdat die simpeler is. Vetiver moet, vind ik, simpel ruiken en wat OV is, is Vetiver+. Vetiver met een hoop kruidige rommel erin. Niet geweldig.

Op Basenotes prefereren ze volgens mij ook massaal Mugler Cologne boven OV. Misschien dat ik OV morgen for the heck of it gewoon weer eens op doe.
pi_58793711
Ik vond OV wel redelijk simpel ruiken eigenlijk. Voor ik deze Creed zou kopen zou ik zelf wel eerder gaan voor Green Valley of Virgin Island Water en dan heb ik nog niet eens MI of SMW geprobeerd. Maar ik heb uberhaupt al een veel te lange wishlist. Ik denk dat ik m'n uitgaven even ergens anders naartoe verplaats en ga genieten van wat ik er net bij heb gekocht de afgelopen maand.
pi_58793772
Volgens mij wordt OV op BN wel gewaardeerd hoor, alleen waar mensen een beetje over vallen is de naam, net als bij original santal. Maar original/origineel heeft twee betekenissen: naast dat het 'de eerste, zoals het hoort' betekent kan het ook betekenen een 'nieuwe frisse kijk op iets'. Volgens mij bedoelt Creed duidelijk dat laatste bij zowel OV als OS.

LKS: ik ben duidelijk geen fan van vetiver Vind Mugler cologne en Guerlain Vetiver ook smerig dus het ligt niet specifiek aan OV.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:41:00 #212
55709 Stereotomy
pi_58793784
Guerlain Vetiver
pi_58793807
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:39 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens mij wordt OV op BN wel gewaardeerd hoor, alleen waar mensen een beetje over vallen is de naam, net als bij original santal. Maar original/origineel heeft twee betekenissen: naast dat het 'de eerste, zoals het hoort' betekent kan het ook betekenen een 'nieuwe frisse kijk op iets'. Volgens mij bedoelt Creed duidelijk dat laatste bij zowel OV als OS.
Volgens mij praten veel lui gewoon Luca Turin na daar. (al lijkt dat boek me wel vermakelijk om te lezen)
pi_58793833
LKS: wat heb je er naast Neroli Sauvage dan bij? Ik geef ook even geen centen meer uit aan geurtjes totdat er flink wat is opgebruikt. Nou ja, behalve Muscs Koublai Khan dan over een paar weken Ik speel nog met de gedachte om er een paar te kopen om op eBay te zetten. Gisteren ging er nog eentje voor meer dan $275 van de hand. Da's toch fijn. Als ik er drie koop en twee voor die prijs zou verkopen heb ik m'n eigen fles gratis.
pi_58793879
Nou daarvoor dus Acqua di Genova gekocht en ik neem deze maand nog een 100ml flesje Tom Ford for Men over van Stereo, dus dan heb ik meer dan genoeg opties voor de zomer (inclusief Versace Eau Fraiche, Cartier Déclaration en Just Cavalli Blue die daar ook al geschikt voor waren).
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:49:45 #216
55709 Stereotomy
pi_58793912
* Stereotomy stoft Tom Ford for Men even af en geeft er een kusje op
pi_58793914
Ohh ja je AdG natuurlijk. Dan heb je inderdaad met de rest wel weer even genoeg... Maar jeukt het bij jou ook om toch te kopen? Ik kan mezelf gelukkig steeds net bedwingen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:50:33 #218
55709 Stereotomy
pi_58793930
Gek genoeg heb ik na de verkoop van de M7 Fresh en de aankoop van de 50 ml Terre d'Hermes geen enkele (echte) aankoopbehoefte meer gevoeld.
pi_58793939
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:49 schreef W1ZZ het volgende:
Ohh ja je AdG natuurlijk. Dan heb je inderdaad met de rest wel weer even genoeg... Maar jeukt het bij jou ook om toch te kopen? Ik kan mezelf gelukkig steeds net bedwingen.
Haha echt wel, best erg eigenlijk, heb net een dip met uitgaven qua kleding, komt dit weer

Ik plan alvast wat ik voor de herfst en winter ga halen.
pi_58793972
Stereo: da's omdat je nu fijne ( ) herinneringen aan TdH hebt!

LKS: ik heb dat ook inderdaad... Óf met kleren óf met geurtjes op 't moment. Voor m'n andere hobby (espressomachines) heb ik nu alles wel zo'n beetje gekocht dus daar hoef ik alleen nog maar geld uit te geven aan koffie en melk gelukkig
pi_58794028
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:53 schreef W1ZZ het volgende:

LKS: ik heb dat ook inderdaad... Óf met kleren óf met geurtjes op 't moment. Voor m'n andere hobby (espressomachines) heb ik nu alles wel zo'n beetje gekocht dus daar hoef ik alleen nog maar geld uit te geven aan koffie en melk gelukkig
haha, ja ik heb m'n andere hobby (platen kopen en dj'en) een beetje laten liggen het laatste half jaar, dus dat scheelt voor mij sowieso al aardig in de kosten, maar al te veel nuttigs doe ik dus niet met wat ik nu over houd
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:59:48 #222
55709 Stereotomy
pi_58794053
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:53 schreef W1ZZ het volgende:
Mja, als ik straks een vast vriendinnetje heb dan moet die ook onderhouden worden met verrassinkjes en zo he.
pi_58794138
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja, als ik straks een vast vriendinnetje heb dan moet die ook onderhouden worden met verrassinkjes en zo he.
Vraag haar van wat voor geuren ze houdt en verras haar vervolgens met een door jou samengesteld parfum met haar naam erop. Heb je het voor de rest van het jaar gemaakt en hoef je ook geen andere geurtjes tussendoor te kopen. Alleen als zij het totaal niet lekker vindt ruiken ben je op zich wel genaaid
pi_58794155
Ja, bij Creed doen ze dat bijvoorbeeld. Best goedkoop ook, ¤20.000 maar ofzo.

woensdag 21 mei 2008 @ 01:12:17 #225
55709 Stereotomy
pi_58794181
Laat ik eerst mijn parfumcollectie uitdunnen als ik haar voor het eerst bij mij thuis uitnodig, en dan 1 voor 1 meer flessen terugzetten totdat ze er alle 8 weer zijn.

Oh ja, en die 20+ samples in de koelkast even afdekken.
pi_58794193
Ik wist niet eens dat iedereen dat kon doen bij Creed, maarja voor ¤20.000 is natuurlijk veel mogelijk Neem aan dat je in Parijs wel even bij de Creed winkel langsgaat?

Ik ga slapen trouwens, morgen om 7:45 eruit
pi_58794204
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Laat ik eerst mijn parfumcollectie uitdunnen als ik haar voor het eerst bij mij thuis uitnodig, en dan 1 voor 1 meer flessen terugzetten totdat ze er alle 8 weer zijn.

Oh ja, en die 20+ samples in de koelkast even afdekken.
Dan krijgt ze het idee dat je elke week een nieuw geurtje koopt. Dan kun je er helemaal vanuit gaan dat je wat voor haar kan gaan kopen
pi_58795906
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik wist niet eens dat iedereen dat kon doen bij Creed, maarja voor ¤20.000 is natuurlijk veel mogelijk Neem aan dat je in Parijs wel even bij de Creed winkel langsgaat?
Misschien dat ik er even langsloop maar de complete Creedlijn is in Nederland gewoon te koop en ik heb maar één weekendje waarin ik naast winkelen ook nog naar het Louvre, de Eiffeltoren etc. wil. Dus ik beperk me denk ik tot de winkels die dingen verkopen die niet in NL te krijgen zijn.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:21:59 #229
55709 Stereotomy
pi_58799968
Creed - Erolfa

Topnotes: Een heel vluchtige, generieke lichte citrus doet je vermoeden dat het hier gaat om een doorsnee aquatic, maar niets is minder waar...

Middle Notes: ... want na 2 minuten beland je al in de middle notes, die gekenmerkt wordt door een - voor een aquatic - sterke, houtige, kruidige geur. Op Basenotes roepen ze dat dit de geur van de zee is. Onzin, vind ik, de zee wordt het best nagemaakt in Kenzo PH en Aqua de Bulgari. Ik krijg er wel een Pirates of the Carribean-gevoel van. Als Jack Sparrow een geurtje op had, dan was het Creed Erolfa. De geur is meer van nat hout dat een nachtje in de zee heeft gelegen, vermengd met kokkels, mosselen, zeewier en ander spul uit de zee.

Basenotes: De middle notes vloeien moeiteloos over naar de basenotes. Sandelhout neemt het over, met een halo van dezelfde kruidige geuren. Het doet me ook denken aan een cabine van een oude klipper, zo'n eentje waarin alles met rood velours is bekleed. Beetje stoffig, beetje kitsch, sjiek, droog.

Waardering: Mwwwah. Heel blij dat ik het geprobeerd heb, maar geen liefde op het eerste gezicht. Het is niet fris genoeg - imho - om het echt als pure zomergeur te gebruiken, maar ook niet zwaar genoeg om het als wintergeur te gebruiken. Misschien leuk als je met je maten op stap gaat op een koude zomeravond. Maar ik denk niet dat Kiera Knightly je ziet staan met dit geurtje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 21-05-2008 12:33:32 ]
pi_58805809
Ik ben ook geen fan van Erolfa. Op mij wordt het gewoon precies Polo Blue, en dan nog een beetje mislukt met m'n skin chemistry ook

Ben even de Douglas binnengelopen om wat Unforgivable op m'n hand te spuiten. Het is toch potdomme echt een directe kopie van MI. Alleen bij MI blijven de topnotes veel langer hangen en komt daarna de ambergris veel sterker door. In U ruik ik veel meer peper en een GITachtige noot die vermoedelijk iris is. Ben nog niet bij de Basenotes aangekomen maar ik herken 'm nu halverwege de heartnotes eigenlijk al niet meer als MI.
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:33:38 #231
55709 Stereotomy
pi_58808929
Dan is het toch potdomme géén directe kopie van MI, W1ZZ
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:19:14 #232
55709 Stereotomy
pi_58814639
pi_58815471
0 feedback Sorry ik spaar nog even door voor m'n flesje Green Frich Tweed
pi_58815802
Stereo: tuurlijk wel. Misschien geen carbon copy maar wel een kopie
pi_58823201
Dat andere topic is inmiddels al zo oud dat ik lekker hier post dat ik vandaag Bulgari Black op heb
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:48:20 #236
55709 Stereotomy
pi_58823622
Vanavond zie ik haar weer op toneel. Zal ik ook voor Bulgari Black gaan, of is dat te obvious nu ik bekend heb een geurtjestic te hebben?

Op dit moment heb ik 1 spray Bulgari Aqua Marine op mijn borst en 2 sprays Bulgari Aqua op mijn armen. Ik heb dus Bulgari Bulgari Aqua Aqua Marine op.

Bulgari Aqua is zo verschrikkelijk droog (geen enkel zoetigheid zit erin, mensen op Basnotes dit spul met Acqua di Gio vergelijken zijn echt niet goed snik) en Aqua Marine is vrij zoet: samen ruiken ze echt heel lekker.
pi_58823917
Hoezo zou dat te obvious zijn nu ze weet dat je een geurtjestic hebt? Wat moet je dan dragen?? Bulgari Black is wel geil Bovendien, je hebt toch geen date? Je moet 'm gewoon dragen en er zelf niet over beginnen... Waarschijnlijk geeft ze je vanzelf wel een complimentje. En dan dus geen verhaal van een half uur over vanille en rubbernoten gaan houden .

Ik ken Aqua noch Aqua Marine maar ik zal vanavond wel even langs de Douglas lopen om te proberen
pi_58826183
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Stereotomy het volgende:
Vanavond zie ik haar weer op toneel. Zal ik ook voor Bulgari Black gaan, of is dat te obvious nu ik bekend heb een geurtjestic te hebben?

Op dit moment heb ik 1 spray Bulgari Aqua Marine op mijn borst en 2 sprays Bulgari Aqua op mijn armen. Ik heb dus Bulgari Bulgari Aqua Aqua Marine op.

Bulgari Aqua is zo verschrikkelijk droog (geen enkel zoetigheid zit erin, mensen op Basnotes dit spul met Acqua di Gio vergelijken zijn echt niet goed snik) en Aqua Marine is vrij zoet: samen ruiken ze echt heel lekker.
Sprays op de armen? Niet in de nek

Ik draag ook Black vandaag trouwens.
pi_58826531
We be black homeboys
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:55:00 #240
55709 Stereotomy
pi_58826919
Ah, terugkerend topic.

Ik spray nooit in mijn nek, omdat ik vaak op de fiets veel zweet, en ik het idee heb dat sprays in mijn nek gewoon van mijn nek afspoelen. Met name in de winter als ik mijn rode sjaal om heb, en een overhemd met wit t-shirt draag, dan heb ik het idee dat als ik een geurtje in mijn nek spray, mijn witte t-shirt extra rood wordt. De alcohol + zweet weekt de kleurstoffen uit mijn sjaal los ofzo.

Ik spray 2x borstkas, 2x onderarmen. Afhankelijk van het geurtje spray ik meer.

En jullie?
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:28:26 #241
55709 Stereotomy
pi_58827770
Oh en matchen jullie Bulgari Black ook met zwarte kledij dan?
pi_58827897
Nee, ik heb geen zwarte kleding. Hoogstens met een donkerblauw overhemd ofzo. Maar je hebt wel gelijk, als ik voor m'n geurtjes sta kijk ik wel een beetje wat ik aan heb Jullie dan?
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:36:38 #243
55709 Stereotomy
pi_58827960
Totaal niet

Alhoewel ik me net afvroeg of Bulgari Black wel met mijn rode polo en blauwe spijkerbroek en zwarte schoenen zou staan.

Okee, dus wel.
pi_58828019
BB is dus geen geur die ik met al te kleurige kleren op zou spuiten.
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:41:36 #245
55709 Stereotomy
pi_58828075
Ik heb dan nu net ook mijn rode polo weer in de kast gelegd en ga voor een spierwitte polo.

echt, normaal ben ik zo niet, maar 't is dat ik 'haar' vanavond weer zie
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:42:32 #246
55709 Stereotomy
pi_58828092
Het grappige is dat andere 'Black' geuren, Polo Black, Polo Double Black en Kenneth Cole Black, allemaal van die tutti-frutti geuren zijn a la Sean John Unforgivable.

pi_58828244
tutti frutti zsm in de prullenbak putti

Ik ben echt heel erg zo trouwens... Maar ik geloof gewoon dat alles in de presentatie een harmonieus geheel moet vormen. Als je zeilkleren aan hebt bijvoorbeeld doe je ook eerder Erolfa op dan Bulgari Black, toch?
pi_58830691
Wow, jullie hebben me overtroffen, geuren met kleding matchen
pi_58831732

Net nog even monsters Creed Vanisia en Virgin Island Water gescoord. En even bij de Douglas langsgeweest voor Bulgari Aqua (Marine). Ik moet zeggen dat ik de Aqua echt meteen vreselijk vond, net rotte grapefruit. De Marine was lekkerder maar wel een beetje standaard Aquatic...
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:37:40 #250
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58832037
Ik ben net nieuw in de gehele geurtjes wereld en ik heb zojuist Silver Shadow van Davidoff en Boss bottled aangeschaft.
De laatste dagen vol trots gedragen maar eerlijk gezegd ruik ik er zelf niks van.
Is 4x spuiten (2x armen 2x borst) te weinig of ben je er zelf dan gelijk zo aan gewend dat het je niet meer opvalt.
Ik koop immers geen dure luchtjes om er niks van te kunnen laten ruiken.
pi_58837383
Dat spuiten op de armen, daar had ik nog nooit van gehoord. Misschien toch ook maar eens gaan proberen. Op de onderarmen?

@Zwartemarktplaats

Met die geur van Davidoff heb ik geen ervaring maar Boss Bottled vind ik zelf ook erg licht. Wat wel waar is is dat je zelf went aan de geur die je op hebt en het dus minder gaat ruiken.

Dure geuren blijven langer hangen omdat ze omgerekend per milliliter meer geconcentreerd zijn al is het ook zo dat er ook minder dure geuren zijn met een prima longtitivity. Zoals bijvoorbeeld Bulgari Black: 1 spuitje op de pols in de middag vervolgens gaan slapen, douchen en de volgende dag ruik je het nog tot 's avonds.
pi_58841039
Ik doe het ook altijd. Binnenkant onderarmen net onder de elleboogholte.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 01:47:28 #253
55709 Stereotomy
pi_58845445
Ik doe buitenkant onderarmen , omdat de binnenkant vaak over het bureau aan het vegen is als ik aan het typen ben.
pi_58845487
Morgen ook maar eens proberen dan, ik doe altijd 1 spray op m'n linkerpols.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 02:02:51 #255
55709 Stereotomy
pi_58845671
Met 1 spray ruik je een geurtje toch niet? Ik sta echt versteld dat mensen hier 2 sprays in de nek doen en that's it. Dat ruik je na 4 uur toch niet meer?

Oh en OT:

[CUL SC # 194] Waar we duimen voor de schoonmoeder van Tezz

Mijn Terre d'Hermès, wat doe je?
pi_58845829
Ik bedoelde qua sprays rond het armgebied. Ik doe ook een, van de geur afhankelijk, aantal sprays rond m'n hals.

Wat klote van die date, ik snap die meisjes niet aan wie signalen zo voorbij gaan, al mis ik ze zelf ook wel eens. Volgende keer dus maar wel de Secretions Magnifiques speech afsteken.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 02:21:22 #257
55709 Stereotomy
pi_58845874
Ja, die was erg grappig.

Nee, deze date wás ook erg naïef, past helemaal bij haar hoe het gelopen is. Jammer voor mij, dat wel.
pi_58847304
Verdammt noch mal! Als het een troost is, meisjes die alleen lief zijn en onschuldig zijn...da's ook niet alles!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:00:00 #259
55709 Stereotomy
pi_58848950
Ja, ik dacht dat niemand liever, onschuldiger en naïver dan mijn ex kon zijn, maar mijn date was eigenlijk nog het dubbele daarvan.

Zoek eigenlijk inderdaad iemand met meer

Maar die Terre d'Hermès raak ik dus even een tijdje niet meer aan. Toch goed dat ik voor 50ml ben gegaan en niet voor de 100ml fles.
pi_58852504
Heb van de week Lacoste pour homme en Boss Elements gekregen... jezus wat smerig, vooral die van Lacoste
pi_58855108
Ik test vandaag Burberry weekend.

Not my cup of tea. Ik vind hem als aquatic er niet uitspringen en hij is te zuur. Net even gekeken op basenotes en daar wordt dat ook wel gezegd.

De geur zou wat mij betreft ook zeker als unisex kunnen doorgaan want de geur heeft ook zeker iets vrouwelijks.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:58:21 #262
55709 Stereotomy
pi_58855460
Vandaag heb ik LKS's laatste restje Erolfa op.

Harrr-harrrrr, you fight like a dairy farmer!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:05:47 #263
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58855702
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:08 schreef Rens_Wilders het volgende:
Heb van de week Lacoste pour homme en Boss Elements gekregen... jezus wat smerig, vooral die van Lacoste
Lacoste, zo'n smerige overhyped putluchtje
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:28:56 #264
55709 Stereotomy
pi_58858164
Okee, ik zei dus dat ik klaar was met het proberen van geurtjes, maar ik heb binnen gekregen:

- Escada Pour Homme (5 ml, marktplaats)
- Creed - Himalaya (3 ml! Skins)
- Creed - Silver Mountain Water (1.5ml Skins)
- Acqua di Parma Colonia (2ml, atomizer, Skins)

Bedankt voor de tip om het aan te vragen bij Skins! Zal ik de volgende keer gewoon 5 samples tegelijk aanvragen ipv 3?

Enne.... Silver Mountain Water - waarom krijg ik daar zo'n enorme vijgen/kokosgeur doorheen? Hebben ze Virgin Island Water erin gedaan?

Op mijn andere hand heb ik net wat Himalaya gedaan. Ik denk dat ik deze tot nu toe met MI het lekkerste vind. Himalaya doet me denken aan een gelukte GIT! Heel in de verte ruik ik namelijk GIT, maar de drydown die GIT doet verschillen van Cool Water is veel en veel uitgeprokener in Himalaya. Lekker. Volwassen fris geurtje.

Maar die SMW, ik denk serieus dat ze VIW erin hebben gedaan. 't is net Marc Jacobs for Men!

Ik heb nog een vrije plek op mijn lichaam gevonden en net AdP erop gedaan: klassieke citrus topnotes, alsof je een uitgeperste citroen opsnuift. De middle notes zijn prachtig! Ik ruik de roos en lavendel, maar de houtgeuren van de basenotes zitten ook al op de deur te kloppen. Echter doet het me wel een beetje denken aan toiletverfrisser soms, richting de basenotes. Maar dat kan de floral component zijn. Toiletverfrissers zijn ook vaak floral.

[ Bericht 17% gewijzigd door Stereotomy op 23-05-2008 16:34:13 ]
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:31:31 #265
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58858241
45 Euro voor een geurtje wat niet blijft hangen. ;/

En ik ben juist van de wat zwaardere geuren..iemand aanraders?
pi_58860981
ZMP: Ik vind Boss Bottled helemaal niet licht eerlijk gezegd, of het moet zijn dat die vriend van mij die het draagt altijd véél te véél opspuit maar dat is volgens mij niet zo. Misschien ben jij wat ongevoelig voor Boss Bottled en ruik je 'm daarom niet zo goed. Ik heb 'm vroeger ook gehad en op mij bleef ie altijd heel lang hangen. Die andere ken ik niet...

Stereo: vijgen/kokos ligt absoluut niet in lijn met SMW en idd heel sterk wél met VIW (die ik gisteravond getest heb en voor mij vooral een sterke vijgengeur heeft). Opbellen en vragen of dat kan kloppen
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:19:40 #267
55709 Stereotomy
pi_58861064
Heb al mailtje teruggeschreven!
quote:
Beste mevrouw Kuijper,

Allereerst hartelijk dank voor het kosteloos en erg snel opsturen van de samples! Ik ben er erg blij mee, omdat er geen Skins-winkel in de buurt van Eindhoven te vinden is.

Ik heb echter wel een vraag: u heeft een decant / sample opgestuurd van Silver Mountain Water, welke ik zojuist geprobeerd heb, en ik bemerk er een zeer sterke kokosgeur in. Naar mijn weten zit er geen kokos in Creed's Silver Mountain Water, maar wél in Creed's Virgin Island Water. Kan het zijn dat u bij het decanten deze twee geuren met bijna dezelfde naam omgewisseld heeft?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Vriendelijke groet,
- Stereo
pi_58861127
Maar wat vind je dan van de VIW? Ik vind 'm wel erg lekker en ik zou 'm met liefde dragen als ik 'm cadeau kreeg maar ik ga er geen centen aan uitgeven...
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:31:28 #269
55709 Stereotomy
pi_58861260
Wel iets beter dan Marc Jacobs for Men. Maar niet veel.

Marc Jacobs heb ik een paar maanden geleden gesampled met 8 andere geurtjes en op geurstrips mee naar huis genomen. 's nachts werd ik om 4 uur wakker van een penetrante irritante vijgen/kokosgeur. Ik heb de strip van Marc Jacobs uit de selectie op mijn bureau gehaald en door het raam naar buiten gegooid. Toen ben ik verder gaan slapen.

pi_58861390
Da's duidelijk

Creed Vanisia is ook lekker trouwens. Jasmijn, roos, sandelhout en vanille.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:10:16 #271
55709 Stereotomy
pi_58862003
quote:
Geachte heer Stereo,

Het kan heel goed zijn dat ik een fout heb gemaakt, dat spijt me zeer.
Ik zal daarom een nieuw sample opsturen van de silver mountain water. Want
In deze geur hoort u inderdaad geen kokos te ruiken.
Ik stuur het u vandaag het juiste sample gelijk toe.
Nogmaals sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Ilja Kuijper
pi_58862498
Mooi, als jij er nu ff gauw verliefd op raakt kopen we samen een 250ml fles op eBay
pi_58862687
Steer, als je VIW niet trekt is er hier nog wel een belangstellende
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:52:29 #274
55709 Stereotomy
pi_58862929
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Steer, als je VIW niet trekt is er hier nog wel een belangstellende
Goed idee, je had nog van me tegoed. Ik stuur hem morgen naar je op.
pi_58863152
Mmm ik ben echt onder de indruk van de natuurlijke sandelhoutgeur die er in Vanisia zit! Net Santal de Mysore van Serge Lutens (en compleet anders dan onze Floris Santal en Creed Original Santal).
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:53:04 #276
55709 Stereotomy
pi_58865584
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Goed idee, je had nog van me tegoed. Ik stuur hem morgen naar je op.
Maagdelijke Eiland Water net opgestuurd.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:12:16 #277
55709 Stereotomy
pi_58866019
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:01 schreef W1ZZ het volgende:
Mmm ik ben echt onder de indruk van de natuurlijke sandelhoutgeur die er in Vanisia zit! Net Santal de Mysore van Serge Lutens (en compleet anders dan onze Floris Santal en Creed Original Santal).
Vanisia is voor vrouwen, maar op BN spreken ze over unisex. Wat vind jij?
pi_58866154
Ik vind 'm heel goed kunnen, maar daarbij moet je niet vergeten dat ik wat sneller vrouwelijk aandoende geurtjes draag dan jij. Vind 'm vooral prima kunnen door de flinke blast sandelhout aan het begin. En ik denk ook dat hij de classificatie vrouwelijk mee heeft gekregen omdat er in 1987 nog niet echt sprake was van zoiets als unisex. Als ik per sé één van de 2 seksen moest kiezen zou ik ook vrouwelijk zeggen.
pi_58868248
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maagdelijke Eiland Water net opgestuurd.
thanks!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 22:48:50 #280
55709 Stereotomy
pi_58887426
Creed - Silver Mountain Water

Topnotes: Een licht kruidige zwarte bessen geur. Erg verfrissend dat het niet het standaard citrus is.

Middlenotes: Millesime Imperial met thee

Basenotes: Millesime Imperial / Creed's huis-notes

Bedankt voor het lezen van deze review.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:27:40 #281
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58888651
Wat is er zo speciaal aan die creed dat het gehele topic erover gaat?
Ik heb het nog nooit zien staan ik zal er eens op letten zodra ik weer even geurtjes gaat shoppen.

/volgend jaar.

..geurtjes zijn duur ;[
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:29:40 #282
55709 Stereotomy
pi_58888723
Creed is niet zo heel speciaal hoor. Ze hebben hits and misses net als elk ander merk. Maar het is niche en upscale, en wat duurder dan de 'normale' designergeuren. Ze zijn een van de weinige onafhankelijke parfumhuizen die er nog over zijn in de wereld, de parfumeur gaat van Vader op Zoon etc. etc.

http://www.creedfragrances.co.uk/site/

Is niet te verkrijgen bij de Douglas of Ici Paris ofzo.
pi_58889916
Na je inspirerende review heb ik maar besloten een fles te kopen
  zondag 25 mei 2008 @ 00:07:45 #284
55709 Stereotomy
pi_58890045
  zondag 25 mei 2008 @ 00:09:42 #285
55709 Stereotomy
pi_58890116
Ik vind SMW en MI allebei erg lekker. Ik prefereer de topnotes van SMW. Daarom plaats ik SMW boven MI.

- Silver Mountain Water
- Millesime Imperial
- Himalaya

-----

- Green Irish Tweed
- Erolfa
- Original Vetiver

In die volgorde ongeveer. Boven de lijn zou ik zelf regelmatig op doen. Onder de lijn waarschijnlijk niet met grote regelmaat (sorry, GIT-fans).
pi_58890414
Mijne:

Silver Mountain Water / Bois du Portugal
Green Irish Tweed
Royal Delight
Vanisia
Original Santal
Millesime Imperial
Virgin Island Water
Neroli Sauvage

---- (ook maar even een streep aangebracht )

Royal English Leather
Himalaya
Erolfa
Original Vetiver
Ambre Cannelle

Dat van dat kopen heb ik wel serieus gedaan trouwens. Ik keek al twee weken lang elke avond naar die eBay Buy-It-Now en de enige reden dat ik het steeds maar niet deed was omdat ik al andere geurtjes had... Een hele slechte dus
  zondag 25 mei 2008 @ 00:46:40 #287
55709 Stereotomy
pi_58890953
Ik kijk gewoon of ik even blij word van Unforgivable, en zie dan wel weer verder.
pi_58893850
Ketter!
pi_58893866
Kater!
pi_58893868
Opvallend overigens dat er hier zo weinig vrouwen posten...
pi_58894076
Zelfde verhaal op Basenotes. Het mannenforum daar bevat vier keer zoveel posts als het vrouwenforum.

LKS: nothing a nice citrus blast can't fix?
pi_58894087
He wie wil mij ff op weg helpen?
Ik heb altijd van die redelijke standaardgeurtjes gebruikt maar ik wil nu ff iets exclusiefs of iig iets wat het heel goed doet bij meisjes omdat ik de komende tijd een paar dates heb.
Iemand een goeie tip?
Thanks
pi_58894205
Ik denk dat de standaardgeurtjes het gemiddeld genomen juist heel goed doen bij meisjes. Hugo van Hugo Boss, Le Male van Jean Paul Gaultier, Acqua di Giò van Giorgio Armani, Allure van Chanel, etc... Eentje die wat minder bekend is maar ik zeker een aanrader vind is Bulgari Black. Terre d'Hermès is ook onbekender en ook goed.

Als je wat exclusievers wilt hebben we ook wel wat aanraders maar dan ga je in prijs ook meteen een stuk omhoog.
pi_58894302
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:13 schreef W1ZZ het volgende:
Zelfde verhaal op Basenotes. Het mannenforum daar bevat vier keer zoveel posts als het vrouwenforum.

LKS: nothing a nice citrus blast can't fix?
Als ik er toe kom me uit bed te sleuren.
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:21 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk dat de standaardgeurtjes het gemiddeld genomen juist heel goed doen bij meisjes. (...) Terre d'Hermès is ook onbekender en ook goed
Volgens mij zijn daar de meningen nog wat over verdeeld bij sommige users hier
pi_58894315
Op wat voor manier bedoel je?
pi_58894368
Ik geloof dat ene meneer Stereo op het moment wat twijfels heeft over de vrouwverleidende effecten van Terre d'Hermes.
pi_58894479
Ze zei wel ja op een date toen 'ie het op had

Maar als Charlie00 echt wat exclusievers wil dan is het moeilijk iets aan te bevelen zonder dat we meteen dik in de prijs omhoog schieten. En je zult toch moeten vertellen waar je van houdt. Maargoed, hier wat duurdere suggesties:

Charogne van Etat Libre d'Orange (¤55 voor 50ml)
Black Aoud van Montale (¤105 voor 100ml)
Musc Ravageur van Frederic Malle (¤140 voor 100ml)
Original Santal van Creed (¤105 voor 75ml)
Hammam Bouquet van Penhaligon's (¤89 voor 100ml)

Allemaal te verkrijgen bij Skins Cosmetics ( http://www.skins.nl )
pi_58894524
Is Etat Libre d'Orange ook in Groningen te krijgen?
pi_58894549
Helaas niet en dat gaat ook niet komen. Ik heb het wel eens gevraagd maar ze vinden het te funky voor het Groningse publiek, denken dat het niet gaat aanslaan.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:43:33 #300
55709 Stereotomy
pi_58894619
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:29 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik geloof dat ene meneer Stereo op het moment wat twijfels heeft over de vrouwverleidende effecten van Terre d'Hermes.
't lag niet aan mij, echt niet. Ik heb gewoon de meest trage meid uit Eindhoven uitgekozen, serieus.
pi_58894686
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:43 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

't lag niet aan mij, echt niet. Ik heb gewoon de meest trage meid uit Eindhoven uitgekozen, serieus.
Gewoon Terre d'Hermes de schuld geven

Open jij een nieuw deel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')