abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58782265
Heb je weleens GIT en CW tegelijkertijd getest?

Waarom ga je om unforgivable te proberen niet gewoon naar de Douglas trouwens?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:58:38 #202
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58782511
Omdat ik het echt wil dragen, en niet zomaar een spraytje op mijn hand wil voelen.

Ik had nog een sample van CW in mijn lade liggen hier, en niet alleen lijkt GIT er echt teveel op (minder, maar toch veel in de drydown), het is ook zo dat Cool Water(-achtigen) mijn minst favoriete soort aquatics zijn.

MI en Acqua di Gio trek ik veel beter, alhoewel ik de laatste in de verkoop doe omdat echt alle marokkanen dit geurtje dragen, geloof ik.

Iemand nog interesse in 98ml / 100ml Acqua di Gio in originele verpakking, 30 EUR?
Confidence through competence
pi_58784947
Grappig, ik vind ze juist alleen in de topnotes enigszins op elkaar lijken en daarna niet meer. En eerlijk gezegd lees ik dat ook veel op BN terug. Misschien moet je hem even wat meer de kans geven (nee hoor, ik ben heus niet defensief over 'mijn' GIT ). Ik merk trouwens dat ik op dit moment SMW veel lekkerder vind dan GIT. Alleen GIT kun je echt overal naartoe op doen, SMW niet.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:08:32 #204
55709 Stereotomy
pi_58785172
Het klopt ook wel dat de basenotes van GIT veel volwassener of natuurlijker zijn dan Cool Water. GIT heeft wat bitters, aards in de basenotes. Maar de hele typische geur van calone van Cool Water vind je toch stiekem terug in de hele levensduur van GIT. Dus eigenlijk twee kanten bij mij: én ik vind dit type geur blijkbaar niet bij me passen, én het lijkt teveel op Cool Water. GIT zou ook zonder Cool Water niet mijn favoriete Creed worden, met andere woorden...

En ik vind mensen ook stom als ze Bulgari PH niet lekker vinden hoor, da's mijn allround-and-meet-the-parents geurtje.

Ben nu echt benieuwd naar SMW en Himalaya geworden.
pi_58788833
Ik had nog een tester van unforgivable liggen. Best een lekkere geur alleen vervaagt het redelijk snel.
pi_58793440
Stereo: je moet echt gewoon Skins opbellen en vragen om die samples, dat sturen ze echt zonder problemen op.

Mr. G: als je unforgivable lekker vindt zou je dus een keer MI kunnen proberen. Unforgivable is een vrij directe kopie daarvan en MI heeft wel een goede longevity.
pi_58793599
Hey W1ZZ, ik zocht die oude post van je op met die Creed recensies om te kijken wat jij van Original Vetiver vond. Had verwacht dat het wel iets voor jou was, maar je vond het naar verrotte dennebomen ruiken?

Ik vind het zelf een van de lekkerste Creeds die ik geroken heb tot nu toe en ook met aardig wat sillage. Doet natuurlijk wel erg denken aan Mugler Cologne, maar OV vind ik iets natuurlijker ruiken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:29:14 #208
55709 Stereotomy
pi_58793614
Misschien dat ik dat eens doe, W1ZZ
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:30:35 #209
55709 Stereotomy
pi_58793636
Original Vetiver heb ik hier ook nog liggen. Ik prefereer Mugler Cologne, omdat die simpeler is. Vetiver moet, vind ik, simpel ruiken en wat OV is, is Vetiver+. Vetiver met een hoop kruidige rommel erin. Niet geweldig.

Op Basenotes prefereren ze volgens mij ook massaal Mugler Cologne boven OV. Misschien dat ik OV morgen for the heck of it gewoon weer eens op doe.
pi_58793711
Ik vond OV wel redelijk simpel ruiken eigenlijk. Voor ik deze Creed zou kopen zou ik zelf wel eerder gaan voor Green Valley of Virgin Island Water en dan heb ik nog niet eens MI of SMW geprobeerd. Maar ik heb uberhaupt al een veel te lange wishlist. Ik denk dat ik m'n uitgaven even ergens anders naartoe verplaats en ga genieten van wat ik er net bij heb gekocht de afgelopen maand.
pi_58793772
Volgens mij wordt OV op BN wel gewaardeerd hoor, alleen waar mensen een beetje over vallen is de naam, net als bij original santal. Maar original/origineel heeft twee betekenissen: naast dat het 'de eerste, zoals het hoort' betekent kan het ook betekenen een 'nieuwe frisse kijk op iets'. Volgens mij bedoelt Creed duidelijk dat laatste bij zowel OV als OS.

LKS: ik ben duidelijk geen fan van vetiver Vind Mugler cologne en Guerlain Vetiver ook smerig dus het ligt niet specifiek aan OV.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:41:00 #212
55709 Stereotomy
pi_58793784
Guerlain Vetiver
pi_58793807
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:39 schreef W1ZZ het volgende:
Volgens mij wordt OV op BN wel gewaardeerd hoor, alleen waar mensen een beetje over vallen is de naam, net als bij original santal. Maar original/origineel heeft twee betekenissen: naast dat het 'de eerste, zoals het hoort' betekent kan het ook betekenen een 'nieuwe frisse kijk op iets'. Volgens mij bedoelt Creed duidelijk dat laatste bij zowel OV als OS.
Volgens mij praten veel lui gewoon Luca Turin na daar. (al lijkt dat boek me wel vermakelijk om te lezen)
pi_58793833
LKS: wat heb je er naast Neroli Sauvage dan bij? Ik geef ook even geen centen meer uit aan geurtjes totdat er flink wat is opgebruikt. Nou ja, behalve Muscs Koublai Khan dan over een paar weken Ik speel nog met de gedachte om er een paar te kopen om op eBay te zetten. Gisteren ging er nog eentje voor meer dan $275 van de hand. Da's toch fijn. Als ik er drie koop en twee voor die prijs zou verkopen heb ik m'n eigen fles gratis.
pi_58793879
Nou daarvoor dus Acqua di Genova gekocht en ik neem deze maand nog een 100ml flesje Tom Ford for Men over van Stereo, dus dan heb ik meer dan genoeg opties voor de zomer (inclusief Versace Eau Fraiche, Cartier Déclaration en Just Cavalli Blue die daar ook al geschikt voor waren).
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:49:45 #216
55709 Stereotomy
pi_58793912
* Stereotomy stoft Tom Ford for Men even af en geeft er een kusje op
pi_58793914
Ohh ja je AdG natuurlijk. Dan heb je inderdaad met de rest wel weer even genoeg... Maar jeukt het bij jou ook om toch te kopen? Ik kan mezelf gelukkig steeds net bedwingen.
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:50:33 #218
55709 Stereotomy
pi_58793930
Gek genoeg heb ik na de verkoop van de M7 Fresh en de aankoop van de 50 ml Terre d'Hermes geen enkele (echte) aankoopbehoefte meer gevoeld.
pi_58793939
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:49 schreef W1ZZ het volgende:
Ohh ja je AdG natuurlijk. Dan heb je inderdaad met de rest wel weer even genoeg... Maar jeukt het bij jou ook om toch te kopen? Ik kan mezelf gelukkig steeds net bedwingen.
Haha echt wel, best erg eigenlijk, heb net een dip met uitgaven qua kleding, komt dit weer

Ik plan alvast wat ik voor de herfst en winter ga halen.
pi_58793972
Stereo: da's omdat je nu fijne ( ) herinneringen aan TdH hebt!

LKS: ik heb dat ook inderdaad... Óf met kleren óf met geurtjes op 't moment. Voor m'n andere hobby (espressomachines) heb ik nu alles wel zo'n beetje gekocht dus daar hoef ik alleen nog maar geld uit te geven aan koffie en melk gelukkig
pi_58794028
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:53 schreef W1ZZ het volgende:

LKS: ik heb dat ook inderdaad... Óf met kleren óf met geurtjes op 't moment. Voor m'n andere hobby (espressomachines) heb ik nu alles wel zo'n beetje gekocht dus daar hoef ik alleen nog maar geld uit te geven aan koffie en melk gelukkig
haha, ja ik heb m'n andere hobby (platen kopen en dj'en) een beetje laten liggen het laatste half jaar, dus dat scheelt voor mij sowieso al aardig in de kosten, maar al te veel nuttigs doe ik dus niet met wat ik nu over houd
  woensdag 21 mei 2008 @ 00:59:48 #222
55709 Stereotomy
pi_58794053
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:53 schreef W1ZZ het volgende:
Mja, als ik straks een vast vriendinnetje heb dan moet die ook onderhouden worden met verrassinkjes en zo he.
pi_58794138
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 00:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja, als ik straks een vast vriendinnetje heb dan moet die ook onderhouden worden met verrassinkjes en zo he.
Vraag haar van wat voor geuren ze houdt en verras haar vervolgens met een door jou samengesteld parfum met haar naam erop. Heb je het voor de rest van het jaar gemaakt en hoef je ook geen andere geurtjes tussendoor te kopen. Alleen als zij het totaal niet lekker vindt ruiken ben je op zich wel genaaid
pi_58794155
Ja, bij Creed doen ze dat bijvoorbeeld. Best goedkoop ook, ¤20.000 maar ofzo.

woensdag 21 mei 2008 @ 01:12:17 #225
55709 Stereotomy
pi_58794181
Laat ik eerst mijn parfumcollectie uitdunnen als ik haar voor het eerst bij mij thuis uitnodig, en dan 1 voor 1 meer flessen terugzetten totdat ze er alle 8 weer zijn.

Oh ja, en die 20+ samples in de koelkast even afdekken.
pi_58794193
Ik wist niet eens dat iedereen dat kon doen bij Creed, maarja voor ¤20.000 is natuurlijk veel mogelijk Neem aan dat je in Parijs wel even bij de Creed winkel langsgaat?

Ik ga slapen trouwens, morgen om 7:45 eruit
pi_58794204
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Laat ik eerst mijn parfumcollectie uitdunnen als ik haar voor het eerst bij mij thuis uitnodig, en dan 1 voor 1 meer flessen terugzetten totdat ze er alle 8 weer zijn.

Oh ja, en die 20+ samples in de koelkast even afdekken.
Dan krijgt ze het idee dat je elke week een nieuw geurtje koopt. Dan kun je er helemaal vanuit gaan dat je wat voor haar kan gaan kopen
pi_58795906
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 01:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik wist niet eens dat iedereen dat kon doen bij Creed, maarja voor ¤20.000 is natuurlijk veel mogelijk Neem aan dat je in Parijs wel even bij de Creed winkel langsgaat?
Misschien dat ik er even langsloop maar de complete Creedlijn is in Nederland gewoon te koop en ik heb maar één weekendje waarin ik naast winkelen ook nog naar het Louvre, de Eiffeltoren etc. wil. Dus ik beperk me denk ik tot de winkels die dingen verkopen die niet in NL te krijgen zijn.
  woensdag 21 mei 2008 @ 12:21:59 #229
55709 Stereotomy
pi_58799968
Creed - Erolfa

Topnotes: Een heel vluchtige, generieke lichte citrus doet je vermoeden dat het hier gaat om een doorsnee aquatic, maar niets is minder waar...

Middle Notes: ... want na 2 minuten beland je al in de middle notes, die gekenmerkt wordt door een - voor een aquatic - sterke, houtige, kruidige geur. Op Basenotes roepen ze dat dit de geur van de zee is. Onzin, vind ik, de zee wordt het best nagemaakt in Kenzo PH en Aqua de Bulgari. Ik krijg er wel een Pirates of the Carribean-gevoel van. Als Jack Sparrow een geurtje op had, dan was het Creed Erolfa. De geur is meer van nat hout dat een nachtje in de zee heeft gelegen, vermengd met kokkels, mosselen, zeewier en ander spul uit de zee.

Basenotes: De middle notes vloeien moeiteloos over naar de basenotes. Sandelhout neemt het over, met een halo van dezelfde kruidige geuren. Het doet me ook denken aan een cabine van een oude klipper, zo'n eentje waarin alles met rood velours is bekleed. Beetje stoffig, beetje kitsch, sjiek, droog.

Waardering: Mwwwah. Heel blij dat ik het geprobeerd heb, maar geen liefde op het eerste gezicht. Het is niet fris genoeg - imho - om het echt als pure zomergeur te gebruiken, maar ook niet zwaar genoeg om het als wintergeur te gebruiken. Misschien leuk als je met je maten op stap gaat op een koude zomeravond. Maar ik denk niet dat Kiera Knightly je ziet staan met dit geurtje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 21-05-2008 12:33:32 ]
pi_58805809
Ik ben ook geen fan van Erolfa. Op mij wordt het gewoon precies Polo Blue, en dan nog een beetje mislukt met m'n skin chemistry ook

Ben even de Douglas binnengelopen om wat Unforgivable op m'n hand te spuiten. Het is toch potdomme echt een directe kopie van MI. Alleen bij MI blijven de topnotes veel langer hangen en komt daarna de ambergris veel sterker door. In U ruik ik veel meer peper en een GITachtige noot die vermoedelijk iris is. Ben nog niet bij de Basenotes aangekomen maar ik herken 'm nu halverwege de heartnotes eigenlijk al niet meer als MI.
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:33:38 #231
55709 Stereotomy
pi_58808929
Dan is het toch potdomme géén directe kopie van MI, W1ZZ
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:19:14 #232
55709 Stereotomy
pi_58814639
pi_58815471
0 feedback Sorry ik spaar nog even door voor m'n flesje Green Frich Tweed
pi_58815802
Stereo: tuurlijk wel. Misschien geen carbon copy maar wel een kopie
pi_58823201
Dat andere topic is inmiddels al zo oud dat ik lekker hier post dat ik vandaag Bulgari Black op heb
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:48:20 #236
55709 Stereotomy
pi_58823622
Vanavond zie ik haar weer op toneel. Zal ik ook voor Bulgari Black gaan, of is dat te obvious nu ik bekend heb een geurtjestic te hebben?

Op dit moment heb ik 1 spray Bulgari Aqua Marine op mijn borst en 2 sprays Bulgari Aqua op mijn armen. Ik heb dus Bulgari Bulgari Aqua Aqua Marine op.

Bulgari Aqua is zo verschrikkelijk droog (geen enkel zoetigheid zit erin, mensen op Basnotes dit spul met Acqua di Gio vergelijken zijn echt niet goed snik) en Aqua Marine is vrij zoet: samen ruiken ze echt heel lekker.
pi_58823917
Hoezo zou dat te obvious zijn nu ze weet dat je een geurtjestic hebt? Wat moet je dan dragen?? Bulgari Black is wel geil Bovendien, je hebt toch geen date? Je moet 'm gewoon dragen en er zelf niet over beginnen... Waarschijnlijk geeft ze je vanzelf wel een complimentje. En dan dus geen verhaal van een half uur over vanille en rubbernoten gaan houden .

Ik ken Aqua noch Aqua Marine maar ik zal vanavond wel even langs de Douglas lopen om te proberen
pi_58826183
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:48 schreef Stereotomy het volgende:
Vanavond zie ik haar weer op toneel. Zal ik ook voor Bulgari Black gaan, of is dat te obvious nu ik bekend heb een geurtjestic te hebben?

Op dit moment heb ik 1 spray Bulgari Aqua Marine op mijn borst en 2 sprays Bulgari Aqua op mijn armen. Ik heb dus Bulgari Bulgari Aqua Aqua Marine op.

Bulgari Aqua is zo verschrikkelijk droog (geen enkel zoetigheid zit erin, mensen op Basnotes dit spul met Acqua di Gio vergelijken zijn echt niet goed snik) en Aqua Marine is vrij zoet: samen ruiken ze echt heel lekker.
Sprays op de armen? Niet in de nek

Ik draag ook Black vandaag trouwens.
pi_58826531
We be black homeboys
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:55:00 #240
55709 Stereotomy
pi_58826919
Ah, terugkerend topic.

Ik spray nooit in mijn nek, omdat ik vaak op de fiets veel zweet, en ik het idee heb dat sprays in mijn nek gewoon van mijn nek afspoelen. Met name in de winter als ik mijn rode sjaal om heb, en een overhemd met wit t-shirt draag, dan heb ik het idee dat als ik een geurtje in mijn nek spray, mijn witte t-shirt extra rood wordt. De alcohol + zweet weekt de kleurstoffen uit mijn sjaal los ofzo.

Ik spray 2x borstkas, 2x onderarmen. Afhankelijk van het geurtje spray ik meer.

En jullie?
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:28:26 #241
55709 Stereotomy
pi_58827770
Oh en matchen jullie Bulgari Black ook met zwarte kledij dan?
pi_58827897
Nee, ik heb geen zwarte kleding. Hoogstens met een donkerblauw overhemd ofzo. Maar je hebt wel gelijk, als ik voor m'n geurtjes sta kijk ik wel een beetje wat ik aan heb Jullie dan?
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:36:38 #243
55709 Stereotomy
pi_58827960
Totaal niet

Alhoewel ik me net afvroeg of Bulgari Black wel met mijn rode polo en blauwe spijkerbroek en zwarte schoenen zou staan.

Okee, dus wel.
pi_58828019
BB is dus geen geur die ik met al te kleurige kleren op zou spuiten.
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:41:36 #245
55709 Stereotomy
pi_58828075
Ik heb dan nu net ook mijn rode polo weer in de kast gelegd en ga voor een spierwitte polo.

echt, normaal ben ik zo niet, maar 't is dat ik 'haar' vanavond weer zie
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:42:32 #246
55709 Stereotomy
pi_58828092
Het grappige is dat andere 'Black' geuren, Polo Black, Polo Double Black en Kenneth Cole Black, allemaal van die tutti-frutti geuren zijn a la Sean John Unforgivable.

pi_58828244
tutti frutti zsm in de prullenbak putti

Ik ben echt heel erg zo trouwens... Maar ik geloof gewoon dat alles in de presentatie een harmonieus geheel moet vormen. Als je zeilkleren aan hebt bijvoorbeeld doe je ook eerder Erolfa op dan Bulgari Black, toch?
pi_58830691
Wow, jullie hebben me overtroffen, geuren met kleding matchen
pi_58831732

Net nog even monsters Creed Vanisia en Virgin Island Water gescoord. En even bij de Douglas langsgeweest voor Bulgari Aqua (Marine). Ik moet zeggen dat ik de Aqua echt meteen vreselijk vond, net rotte grapefruit. De Marine was lekkerder maar wel een beetje standaard Aquatic...
  donderdag 22 mei 2008 @ 19:37:40 #250
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58832037
Ik ben net nieuw in de gehele geurtjes wereld en ik heb zojuist Silver Shadow van Davidoff en Boss bottled aangeschaft.
De laatste dagen vol trots gedragen maar eerlijk gezegd ruik ik er zelf niks van.
Is 4x spuiten (2x armen 2x borst) te weinig of ben je er zelf dan gelijk zo aan gewend dat het je niet meer opvalt.
Ik koop immers geen dure luchtjes om er niks van te kunnen laten ruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')