ik maakte er nog wel een pannekoeken vanquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:06 schreef p_iglet het volgende:
Wat zou ik nog meer met al die diepvriesmelk kunnen? Pepijn moet het ook niet als pap.
Zat te denken aan milkshake met fruit ofzo. En ga binnenkort ijsjes proberen.
Hebben wij dezelfde kraamhulp gehadquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:46 schreef Ardenlyn het volgende:
Hier vertelde onze kraamhulp (nadat ik het over onze katten had) dat je absoluut geen melk van jezelf aan hun mag geven en dat ze er dood aan kunnen gaan.
Misschien geld het ook voor honden geen idee.
Er zit een stofje in wat schadelijk is voor ze. Weet alleen niet welk stofje
Geen idee of het overdreven is dat ze er dood aan kunnen gaan maar het risico dat ze ziek of dood gaan zou ik niet nemen.
Heet ze toevallig Emmie?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:50 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde kraamhulp gehad![]()
Iksje, wat rot! Kun je niet met een beker oid onder je borst kolven? Of kan iemand je kolf komen brengen? Is er een thuiszorgwinkel in de buurt waar je even iets kunt huren? Succes!
Dat wou ik nou ook net vragen!quote:Op woensdag 7 mei 2008 18:03 schreef Ticootje het volgende:
maneki, bij jou was melk op kweek gezet, is daar al iets van bekend?
Jee Maneki, op die manier gaat de lol er wel af.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:10 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saartje heeft blijkbaar ook meer dorst met dit weer..ze komt nu elke anderhalf a twee uur. M`n borsten lopen weer behoorlijk vol en dat stéékt! RotspruwIk wil er nu echt van af, loop er ondertussen al ruim een maand mee ofzo
Niet wachten!quote:Op zondag 11 mei 2008 12:09 schreef Ticootje het volgende:
Jen kan nu eindelijk zelf de tepel vinden. Soms zit ze er naast, maar het is echt een leuk gezicht. Wat ze ook heel leuk vindt is als ze de tepel goed vast heeft, opeens haar hoofd te draaien...
Ondertussen heb ik nu flinke stuwing en een flinke rode plek op de rechterborst. Ik weet nu niet zo heel goed wat ik moet doen. Ik moest die borst goed in de gaten houden vanwege de verhoogde kan op ontsteking. Moet ik hiermee naar de huisarstenpost of toch maar wachten tot dinsdag?
Bij een BO zou je 24 uur na de eerste dosis duidelijk verbetering moeten voelen. Bij spruw kan het veel langer duren. Bij mij dus pas drie dagen voor het einde van mijn 14daagse kuur. En nu: geen centje pijn meer.quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:39 schreef Ticootje het volgende:
Hoelang duurt het voordat de AB gaat werken? De zwelling is nog niet afgenomen. De rode plek is wel minder felrood, maar zit er nog steeds. Eromheen is het helemaal blauw. Ook doet mn borst nog flink pijn..
Neem voor de zekerheid je kompressen mee.. mocht de boel gaan lekken dan is dat in ieder geval niet zichtbaar.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:33 schreef p_iglet het volgende:
zo ik ben vandaag echt te lui om te kolven...
pepijn moet de melk toch ook niet uit een flesje (of als ijsje, of als milkshake, of als pap, of koud uit een bekertje of welke vorm dan ook).
Na 10,5 maand moeten mijn borsten dat vast wel redden dagje opvang zonder kolven..
Mmm, dat had ik nog niet gezien. Ik denk eigenlijk dat ik er zeer weinig aan ga hebben maar misschien dat ik het toch ga bestellen voor de 'heb', kan hij in de kast naast 'eten voor de kleintjes'quote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:29 schreef owlet het volgende:
Oh, en hebben jullie gezien dat er een nieuw borstvoedingsboek is? Nu al te reserveren, eventueel gesigneerd![]()
borstvoedingsboek.com
Hihi, dat is de crux, niet erop duwen! Toen ik het schreef, vond ik het inderdaad al grappig overkomen!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:29 schreef Ticootje het volgende:
PM, voel je ook schijven? Hoe voel je je verder, ziekjes of koortsig? En anders niet erop duwen, dan doet het ook geen pijn.
quote:
Neem me niet kwalijk maar ik denk dat je hier compleet het doel voorbij steekt. Het primaire doel is de gezondheid van Yade. Het kind ligt op een couveuse afdeling van een ziekenhuis waar hoger opgeleide mensen advies geven over alle zorg voor haar.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:29 schreef Ticootje het volgende:
En geen flesje geven, dat zorgt voor een tepel-speen verwarring. Je hebt dan kans dat ze niet meer aan je borst wil. Je kan beter fingerfeeding doen, of met een lepeltje.
Ze kan dus zeer zeker wel goed zuigen en het aanleggen zelf is ook helemaal niet het probleem. Yade is 5 weken te vroeg geboren en heeft nog moeite met concentreren. Ze stopt vaak na een keer of 4 zuigen om adem te halen en vergeet dan wat ze aan het doen was. Normaal voor een kindje van 5 weken te vroeg volgens alle verpleegkundigen die we erover gehoord hebben. Het ging gisteren al een stuk beter aangezien ze een paar keer na het ademhalen weer doorging met zuigen.quote:Ze kan het ook wel, aan de borst ook goed overigens, het is alleen nog heel erg vermoeiend voor haar
quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:08 schreef Lois het volgende:
De adviezen die Ticootje geeft zijn gebaseerd op adviezen voor voldragen babietjes, niet voor prematuurtjes.
Het is dus ook een situatie die niet te vergelijken is, en waar weinig mensen ervaring mee hebben.
Goed dat er zoveel deskundig personeel is die jullie kunnen begeleiden hierin!
Wat dacht je van de groep verpleegkundigen die adviseren op de couveuse afdeling ? De mensen die Sil al bijstaan met allerlei tips en truuks en die ook een stukje meer studie hebben gedaan en die ervaring hebben met prematuur kindjes.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt, het zijn de adviezen van mijn lactiekundige. Ik weet dus ook niet of adviezen voor prematuur-kindjes hetzelfde zijn. Daarom was mijn reactie ook om eens contact op te nemen met een lactiekundige. Deze mensen hebben een studie gedaan en weten veel meer als wij hier op fok kunnen vertellen.
Ik heb niks dan goede ervaringen in het ziekenhuis. Zelfs als de verpleegkundige op persoonlijk vlak niet de leukste ooit is dan nog is zij er om Sil te begeleiden in hetgeen dat ze moet doen, moeder zijn.quote:Ik heb persoonlijk nare ervaringen met het ziekenhuis, gelukkig gaat het bij Sil wel goed.
Ah, dan is dat waarschijnlijk het 'probleem'quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:46 schreef E.T. het volgende:
de productie is aangepast aan de vraag![]()
Nienke is ook 8 weken en hier ook sinds een paar dagen hetzelfde.. Mijn borsten lijken leeg maar zijn het niet. Nienke is niet ontevreden (eigenlijk wel door de krampjes, maar ze heeft geen honger ofzo), ze heeft voldoende plasluiers, helder en alert enzo..
Vraag en aanbod zijn nu gewoon goed op elkaar afgestemd![]()
Zo lang je kindje geen honger blijft houden of niet voldoende plasluiers heeft, zou ik me geen zorgen maken(misschien voor je eigen gemoedsrust een keertje tussendoor laten wegen op het CB.. )
Bij mij was het ws inwendige spruw. Ik heb een 14daagse kuur fluconazol gehad en Thomas is niet meebehandeld. Nu al een tijdje helemaal pijnvrij, geen klachten meer.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:15 schreef Maneki.Neko het volgende:
webkimn hoe is het met jou en de spruw ondertussen? Volkomen weg? Hoelang heb jij Thomas meebehandeld?
Ja en het gaat steeds beter.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:25 schreef YPPY het volgende:
Silmarwen, echt goed dat je bv geeft! Mag je naast de couveuse kolven? Of wil je dat? Fijn dat je zo'n goede hulp krijgt van de verpleegkundigen.
Haha, is niet erg hoor.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:38 schreef YPPY het volgende:
Wowie Silmarwen, 80cc kolven! Petje af. Mag zo'n bvhulpset nu al, of is ze daar te klein voor? Kan jouw melk gewoon in de sonde of moet daar iets speciaals in? En kun je dat dan zelf daar in stoppen of moet een verpleegkundige dat doen? Zeg het maar als ik te veel vraag.
Vervelend PM. Goed opletten dus, dat je meteen terug gaat als het erger wordt.
De borstvoedinghulpset is ook iets met draadjesquote:Op zondag 25 mei 2008 15:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Haha, is niet erg hoor.
Ik heb geen idee wat een bvhulpsetis, dus ik denk niet dat ik dat gebruik.![]()
Lief! Hier nu ook zo'n fase dat ze graag bij ons in de buurt is. Slapen gaat slecht in haar eigen bed nu, maar bij ons in bed of desnoods op de bank terwijl wij in de kamer zijn gaat het uitstekend. Ze is ook echt verdrietig dan, niet enkel peuter-driftig, dus ik ga er van uit dat ze het gewoon even nodig heeft. Vermoeiend, soms, maar vooral erg vertederend.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:39 schreef Bass-Miss het volgende:
Hoewel hij met ouder worden steeds meer voor rede vatbaar wordt en hij soms al eens akkoord gaat met gewoon hand in hand liggen in bed ipv aan de borst.
Nou precies... Het is heerlijk, mooi, en facinerend om te zien... Maar ik merk soms dat ik echt denk (en zeg, met een diepe zucht...) "kom-op meisje... éven meewerken nu"quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:53 schreef owlet het volgende:
Maar Floortje laat duidelijk merken dat er meer is in de wereld dan de borst, een mooie maar vermoeiende fase vind ik dat!
Ik heb wat gemist blijkbaar...quote:Op woensdag 28 mei 2008 15:02 schreef owlet het volgende:
jelief, hoe gaat het met jou qua combinatie voeden-zwangerschap?
Ik ook, geloof ik.quote:
ghehehe...Hier ook zo'n nieuwsgierig mannetje.....quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:24 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje heeft sinds een week of 2 zóveel interesse in alles wat wij om haar heen eten en drinken, dat het haast echt zielig is dat zij nog niets krijgt (5,5 maand nu). We kijken nu echt uit naar haar eerste hapjes, want we voelen ons echt schuldig nu als wij iets eten...
En ze is zo heerlijk druk, onze pittige tante...
Ik was ondertussen heel handig in voeden - en vanalles tegelijk doen (eten / drinken / lezen / tv kijken / praten, noem maar op...) maar nu is ze echt door het minste of geringste afgeleid. Ze drinkt een slok, laat weer los om even om zich heen te kijken of ze niets mist van al het leuks in die grote-mensen-wereld om haar heen (![]()
![]()
), drinkt dan weer even en ga zo maar door... Armpjes maaien enthousiast door de lucht en als ze mn tepel los laat, is en teentje ook best lekker...
Kan je ook inbakeren voor tijdens de voeding?
Ik dus ook niet... Geloof dat er wel een schemaatje voor bestaat...Ach ik zorg gewoon dat er genoeg in de vriezer ligt voor ene heel weekeind! Dan moet ie er toch wel een dagje mee rondkomen!quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:15 schreef owlet het volgende:
klopt!
Hoeveel hij nodig heeft met vijf maanden.... geeeeeen idee!
Hij is nog steeds fanatiek...quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:50 schreef PM-girl het volgende:
Bass Miss, hoe is het met je productie nu? Is het wat bijgetrokken, of heeft Fons besloten dat hij ermee stopt?
Ik hou gewoon vol dat alles soepel loopt, geniet me suf maar het blijft een hoop geknutsel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:45 schreef owlet het volgende:
Klinkt spruwig inderdaad, PM
Maneki, het zit je niet mee zeg.... Heb je het idee dat jullie van de spruw af zijn? Kan ze pijn hebben? Kan jouw mensturatie er aan komen waardoor de TSR misschien minder snel komt dan gewenst? Tandje?
Een beetje off-topic, maar aardbei is een type fruit dat "harig" is, net als kiwi, en dat wordt het eerste jaar afgeraden. Of de eerste negen maanden of zo. En zeker met een kindje met allergieën... In mijn groeiboek van het cb staan voorbeelden voor hoe en wat je kan introduceren. Wellicht staat er bij jouw boekje ook iets (ik weet niet of ze 1 standaard boekje hebben)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:23 schreef Ticootje het volgende:
Jennifer is nu 4 maanden en wil ook nog gewoon 8 keer per dag drinken. Je kan het wel proberen om minder te laten drinken, maar waar maak ik me druk om, als ze dorst heeft heeft ze dorst, klaar.
Ik zit wel echt te wachten tot ik hapjes mag gaan geven, straks in zuid frankrijk, wordt ze een half . Dan wil ik wel beginnen met stukjes eten geven, iets van meloen of aardbei... Maar eerst even overleggen wat ik mag geven en wat niet, daar heb ik dus nog geen idee van.
Heb je een isbn nummer of is de titel ook echt "eten voor de kleintjes"?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:39 schreef owlet het volgende:
Fijn om te horen dat ze wat begeleiding krijgen, BE.
Ticootje, het boek eten voor de kleintjes is echt een aanrader. Helemaal als Jen een wat allergische aanleg heeft.
Nee mopje, als je AB slikt hebben schimmels juist meer kans om op te duiken in je lichaam omdat je weerstand omlaag gaat tegen die dingen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:38 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ja dat is ook zo! Penicilline is natuurlijk een schimmel... Sorry..
Huh? Had je nu toch zo'n kuur gekregen tegen spruw?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dag 4 na de kuur fluconazol en m`n borsten staan in de fik.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:05 schreef Kersjes het volgende:
"Genoeg is genoeg, nou is het mooi geweest en moet je gewoon een flesje i.p.v. steeds bij mama drinken."
Ja ik heb uiteindelijk wel een kuur gehad, maar die is niet aangeslagen. Nu is het dus geen spruw volgens de huisarts maar een borstontsteking (al 9 wekenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Huh? Had je nu toch zo'n kuur gekregen tegen spruw?
En waarom een fles gewoon en normaal is en een borst alternatief...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:17 schreef owlet het volgende:
[..]
Niet om te lachen natuurlijk, maarik vraag me altijd af waarom mensen wel denken dat een kind ziekelijk afhankelijk wordt van de borst maar niet van een fles
Oké dan.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ja ik heb uiteindelijk wel een kuur gehad, maar die is niet aangeslagen. Nu is het dus geen spruw volgens de huisarts maar een borstontsteking (al 9 weken)
Dat idee had ik ook wel een beetje ja, maar vond het wel "opvallend"quote:Op zondag 8 juni 2008 20:45 schreef Koosje het volgende:
Vamperotica, ik denk dat de melk van de dag ervoor al verteerd is en het de melk van 's nachts was die je over je heen kreegMisschien heeft hij gewoon teveel gedronken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |