abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:05:19 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59184836
Maneki, wat een ellende toch
Zal er dan ooit nog een dag komen dat het allemaal weer lekker zal gaan?

Eind van de middag is mijn vader langs de apotheek gegaan om medicijnen voor me op te halen. Hij vroeg of het gebruik ervan kwaad kon aangezien ik nog bv geef. "Waaaaaaaaat, geeft ze nog steeds borstvoeding???? D'r kind is bijna 1!" keihard door de hele zaak heen.

En toen ik mijn schoonmoeder vanochtend vertelde dat Devin gister zowat de hele dag vastgeklonken zat aan mijn borsten omdat hij ziek is schrok ze een beetje. Dat moet ik maar niet meer toelaten hoor, anders gaat hij nooit van de borst. "Genoeg is genoeg, nou is het mooi geweest en moet je gewoon een flesje i.p.v. steeds bij mama drinken."
.... met gevoel voor drama....
pi_59185205
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:05 schreef Kersjes het volgende:
"Genoeg is genoeg, nou is het mooi geweest en moet je gewoon een flesje i.p.v. steeds bij mama drinken."
Niet om te lachen natuurlijk, maarik vraag me altijd af waarom mensen wel denken dat een kind ziekelijk afhankelijk wordt van de borst maar niet van een fles
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:35:39 #278
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59185723
Kersjes, wat onprofessioneel van de apotheker!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 6 juni 2008 @ 22:49:22 #279
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59186128
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh? Had je nu toch zo'n kuur gekregen tegen spruw?
Ja ik heb uiteindelijk wel een kuur gehad, maar die is niet aangeslagen. Nu is het dus geen spruw volgens de huisarts maar een borstontsteking (al 9 weken )
Saartje
  zaterdag 7 juni 2008 @ 09:46:58 #280
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59192450
Het wordt je wel echt onmogelijk gemaakt zo... En dat terwijl bv zo belangrijk is, ik vind echt dat jouw HA beter zn best moet doen hoor! Wat een eikel zeg!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_59192800
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:17 schreef owlet het volgende:

[..]

Niet om te lachen natuurlijk, maarik vraag me altijd af waarom mensen wel denken dat een kind ziekelijk afhankelijk wordt van de borst maar niet van een fles
En waarom een fles gewoon en normaal is en een borst alternatief...
  zaterdag 7 juni 2008 @ 11:44:07 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59193845
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:49 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Ja ik heb uiteindelijk wel een kuur gehad, maar die is niet aangeslagen. Nu is het dus geen spruw volgens de huisarts maar een borstontsteking (al 9 weken )
Oké dan.
Als het toch spruw is, dan is het op zich niet vreemd dat een kuurtje niet meteen aanslaat als je er al 9 weken mee hebt moeten blijven rondlopen.

Meer dan nogmaals sterkte wensen kan ik niet doen.
Super dat je toch nog zo kunt genieten van Saartje zelf voeden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ōk wir.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:30:38 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59197113
Maneki, kan je niet om een mamaecho vragen? Daar zou een ontsteking toch goed zichtbaar moeten zijn?
pi_59212418
Mogguh
Gister vrijgezellenfeest van mn zus gehad, hartstikke leuk!
Ik had melk afgekolfd en ingevroren en voor de zekerheid een klein pakje melk gehaald....Voor het geval het niet genoeg was....
Er stond ook nog een klein beetje in de koelkast.

Nou heeft alleen dat beetje in de koelkast gezien en is daarna overgegaan op de melk uit de winkel en mijn met moeite uitgeperste moedermelk ligt dus nog steeds in de vriezer
Op zich wel fijn om te weten dat meneer ook niet moeilijk doet over poedermelk, maar toch!

Gisteravond heeft ie weer gewoon bij mij gedronken, vannacht ook en vanmorgen dacht ik dat dat ie weer honger had dus ik wilde 'm goed bij me leggen kreeg ik een straal heerlijk warme zurig ruikende melk over me heen ( like, in your face mom)

Zou het gewoon toeval zijn, of toch een reaktie op de winkelmelk?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 8 juni 2008 @ 19:49:17 #285
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_59226923
Heb even twee vraagjes.

1) Hoe ontdooit je moedermelk wat ingevroren is? In de koelkast duurt echt eeuwen namelijk....

2) Ik heb een gaatje, kan ik dan plaatselijke verdoving nemen als Yade de borst krijgt?
  zondag 8 juni 2008 @ 20:08:48 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59227619
Sil, Moedermelk inderdaad in de koelkast zetten, dan duurt het ongeveer 12 uur. En anders lauw stromend water..
http://www.borstvoeding.c(...)-van-moedermelk.html

Op de site borstvoeding.com staat echt heel veel info...
  zondag 8 juni 2008 @ 20:24:33 #287
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59228149
Als Anna melk meenam naar het kdv, zette ik het de avond ervoor al in de koelkast.

Plaatselijke verdoving is geen probleem.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 8 juni 2008 @ 20:33:10 #288
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59228410
Yppy, ik heb inderdaad ook net de voeding voor morgen uit de vriezer gehaald. Morgen om half 10 heeft ze haar eerste voeding op het kdv en dan is de melk zo goed al ontdooit.
  zondag 8 juni 2008 @ 20:45:04 #289
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59228900
Vamperotica, ik denk dat de melk van de dag ervoor al verteerd is en het de melk van 's nachts was die je over je heen kreeg Misschien heeft hij gewoon teveel gedronken?
  zondag 8 juni 2008 @ 20:52:30 #290
54772 Silmarwen
pi_59229243
Ok, dan ga ik de tandarts morgen maar bellen.

Yade drinkt trouwens in principe alles uit de borst, maar damn, echt drie uur doorslapen wil ze vandaag niet. Het is toch niet erg dat je over de 7/8 voedingen komt als ze uit de borst drinkt? Want ze heeft nu om 04:00, 08:00, 09:00, 11:00, 13:00, 16:00, 18:00, en 19:00 gedronken en ze wordt nu alweer een beetje wakker.
  zondag 8 juni 2008 @ 20:55:06 #291
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59229333
Dat is helemaal niet veel Silmarwen, 7/8 voedingen haal je makkelijk. Lekker laten drinken. Wel super dat het nu zo goed gaat uit de borst.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59230155
Jemig Sil, zit ze al volledig aan de borst? Wat goed
Die drie uur tussen voedingen is een rare richtlijn die niet echt op de borst van toepassing is dus maak je vooral geen zorgen als ze meer wil drinken, da's alleen maar heel gezond en goed!
Op een gegeven moment wel hoor, maar borstbabies die de eerste paar weken drie uur of meer tussen de voedingen laten zijn zeldzaam
Door vaker kleine beetjes te drinken drinkt ze precies zo veel als haar lichaam aan kan.
  zondag 8 juni 2008 @ 21:55:45 #293
54772 Silmarwen
pi_59231625
En wanneer slaap je dan zelf? In het ziekenhuis sliep ze wel door tot 4 a 5 uur 's ochtends, maar dat was met veel flessen.

Het is hier trouwens erg warm in huis, veel warmer dan in het ziekenhuis. Ik zou ook meer gaan drinken als ik het warm had eigenlijk. Net heeft ze weer eventjes gedronken en nu ligt ze vredig te slapen.

Houden jullie een max aan qua tijd, hoe lang ze aan de borst mag liggen?
pi_59231661
Ow Sil, wat heerlijk dat ze zo goed aan de borst drinkt!
Mijn kleine bulletje zat in het begin aan om de 2 uur.
En slapen??? Wasda?
  zondag 8 juni 2008 @ 21:58:03 #295
54772 Silmarwen
pi_59231709
Ik ben nu al moe.
pi_59231760
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:45 schreef Koosje het volgende:
Vamperotica, ik denk dat de melk van de dag ervoor al verteerd is en het de melk van 's nachts was die je over je heen kreeg Misschien heeft hij gewoon teveel gedronken?
Dat idee had ik ook wel een beetje ja, maar vond het wel "opvallend"
Denk inderdaad wat teveel gedronken, hij heeft het prima gedaan hoor, die paar flesjes, maar het was geen mama natuurlijk.... Toen ik thuis kwam was ie al heel gulzig en 's nachts ook.
pi_59232776
Tsja, slaap in de eerste maanden na de geboorte? Wat is dat? Er komt vanzelf een ritme in en je leert ook om je momenten te pakken, maar in het begin is het gewoon zwaar.

Er is eigenlijk geen maximumtijd om aan de borst te liggen. Je zult zelf merken dat ze een tijdje snel gaat zuigen in het begin om de melk op gang te brengen. Daarna zal ze een tijd rustig maar stevig drinken om haar honger te stillen en daarna willen sommige babies nog een tijd liggen "tutten". Zolang dat tutten geen pijn doet omdat ze de tepel half los laat is het prima, het is aan jou om te beslissen hoe lang dat voor jullie beide goed is.
Je komt dan vanzelf uiteindelijk op een manier die het beste werkt. Er is geen maximum en er is geen minimum mits je op verzoek voedt.
  zondag 8 juni 2008 @ 22:30:12 #298
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_59232988
Ik ben op advies van een lactatiekundige met ibuprofen begonnen om zenuwpijn uit te sluiten..en nu heb ik verdorie al een hele dag geen steken meer in mijn borsten !
Morgen voor de zekerheid toch nogmaals melk op kweek laten zetten, huisarts werkt (en denkt) nu wel heel goed mee en wil ook de onderste steen boven hebben en weten wat het is.

Saar heeft wel ineens wat geks, ze wil niet aan mijn linkerborst drinken. Niet liggend maar ook niet als ik zit. Als ik haar doorschuif onder mijn arm door en d`r beentjes naar achteren drinkt ze wel, ik vermoed dus dat er ergens bij haar iets niet lekker zit.
Saartje
pi_59233002
Mhhm, voor een pasgeboren baby en zeker voor zo'n kleintje is er nog wel een minimum. En dat is 7 a 8 voedingen per etmaal. En meer mag zeker ook Sil

Probeer voor het slapen goed gebruik te maken van de oxytocine die vrij komt bij de toeschietreflex (even een lekker shotje natuurlijk slaapmiddel)

Heel fijn dat jullie meisje thuis is!
Variety is the spice of life
pi_59233126
Wat een gedoe toch Maneki. Op deze leeftijd komt een plotse borstweigering wel eens voor. (kan een paar dagen duren). Alleen wel wat vreemd dat ze 1 borst weigert. Is het de borst die het meest zeer doet of is er geen verschil in je borsten qua steken?

Petje af dat je zo ontzettend doorzet, echt geweldig. En dan ook nog zulke foto's laten zien, de liefde spat er van af
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')