abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58679205
P-iglet om de 4 uur red ik nog niet. Dan begint de zooi te lekken (vol of niet). Maar ik wil wel die kant op hoor.

Toch leegkolven dus. Dat dacht ik eigenlijk al, maar Jen drinkt ook maar 1 borst leeg per keer...

Wat een gedoe eigen BV en werken. Ik vind dat ze zwangerschapsverlof gewoon moeten verlengen zodat je de 6 maanden gewoon zonder toestanden vol kan maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 15 mei 2008 @ 12:28:46 #77
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58682607
Ticootje, is de zwelling al minder? En doe je nog meer dan alleen AB slikken (zoals bijv. masseren tijdens het drinken, kin van je kind in de richting van de plek leggen, vlak voor het drinken de plek even warm maken)?
Loop er alsjeblieft niet te lang mee door, als je het niet vertrouwt, anders kan zich een abces gaan vormen...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58683574
TIjdens het kolven doe ik masseren, ik leg Jennifer nu vaker rechts aan, de zwelling is niet minder, het rode wel. Ik maak eerst de AB af, dan moest de zwelling weg zijn, is dat niet het geval dan ga ik gelijk weer langs de HA. Ik heb namelijk zo weinig zin om flink ziek te worden.

Ik heb vandaag om 11 uur gekolfd (300cc) en ik probeer nu tot 2 uur te redden, maar ik heb nu al steken in de borst 9dan gaat het lekken) oh wat zijn kompressen een goede uitvinding!
pi_58689154
Gwen krijgt rond 6 uur de laatste voeding 's ochtends. Rond 10.30 moet ik gaan kolven. als ik het later maak gaat het pijn doen. Rond 15.30 kolf ik weer. Jammer genoeg kolf ik niet erg veel, woensdag maar 2*160cc. Dus voor de zekerheid staat hier nu kunstvoeding in de kast. De kleine voorraad die ik heb is nog maar beperkt tot 1 voeding. Ze drinkt 160cc schoon op tijdens een voeding op het moment althans dat was dinsdag. Woensdag was het weer vederdeeld over meer voedingen. Het doet me pijn dat ik niet veel kolf, maar ik moet me erbij neer leggen. En daar heb ik af en toe moeite mee.

Als je zo vlug steken krijgt zou ik al vlugger weer even gaan kolven hoor, ik kolf mijn borsten helemaal soepel en heb er ook maar 10 minuten voor nodig. Er mag geen harde plek blijven zitten.
pi_58689578
Ik heb gelukkig ook niet lang nodig.

Jen drinkt per voeding ongeveer 100cc, maar ze drinkt ook nog zo'n 8 keer per dag. Vanmorgen had ze om 7 uur gedronken, 11 uur gekolfd en om 14.30 en om 17.00 weer live de borst.

Terwijl ik werk drinkt zij 4x, dus vandaag zit ze al op 6 voedingen. Dan komt ze nog zeker 2x.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:57:38 #81
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58691790
Ik kolfde alles helemaal leeg, maar dat werkte bij mij ook bo in de hand denk ik Nee, daar lag het niet aan.
Een kolf leegt toch je borst anders dan je kindje, dus is zo leeg mogelijk toch het beste.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:37:54 #82
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58694074
Ticootje, krijgt Jen op dagen dat jij haar niet live kan voeden net zo vaak de fles als dat ze anders de borst zou krijgen?
Ik weet nog dat Devin vaak langer leek te teren op een fles als op een live voeding. Maar ja, als mama in de buurt is met de borst dan kun je erom vragen wanneer je wil en het is en blijft toch veel lekkerder dan opgewarmd uit een plastic fles
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:14:14 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58702003
Kerstjes, ook Jen doet langer op een fles dan live de borst. Het lijkt wel alsof ze uit de fles gewoon meer drinkt. Daarom krijgt ze de laatste voeding ook met de fles, dan slaapt ze lekker door. Gister had ik dat niet gedaan, ik vond dat ik genoeg gekolft had en ik miste gewoon de borstvoeding. Dus laatste voeding lekker samen in bed lekker knus, maar wel als gevolg dat ik vannacht om 3 uur eruit moest (maar daar had ik al rekening mee gehouden).
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:26:29 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58708624
Succes allemaal. Hopelijk is de pijn allemaal snel weg.

Ik kwam even vertellen dat ik grdroomd had dat ik Maud nog aan het voeden was. Zo heerlijk gevoel waar ik mee wakker werd. Ze kreeg voor het slapen gaan nog en dan 's ochtends. Jammer dat het niet echt zo meer is, maar het warme gevoel deed me wel goed. Het stuwingsgevoel dat erbij zat vond ik wel heel grappig.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:40:04 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58708882
Tja Ticootje, het is het een of het ander.....

Chacama, dat klinkt als een heerlijke droom
Zelfs de stuwing!
pi_58709331
Ticootjes, als je blijkbaar gevoelig bent voor een borstontsteking dan zou ik zeker niet halve voedingen kolven. Dan nog liever Jennifer's drinkritme nabootsen en maar één borst per keer kolven. Twee borsten half leegdrinken is niet hetzelfde als één borst helemaal kolven

Het zal niet alleen zo lijken dat ze uit de fles meer drinkt dan uit de borst, ze zal het ook wel doen. Babies zijn gebouwd om heel lang om de twee tot vier uur te drinken. Da's niet alleen het meest ideale voor een klein maagje maar ook een soort biologisch ingebouwde veiligheidsmaatregel om steeds te kijken of de ouders nog in de buurt zijn.
Uit een fles drinkt het meestal makkelijk dan uit een borst dus dan zal ze makkelijker meer drinken waardoor ze weer wat langer slaapt.
Althans, voor Jen werkt het blijkbaar zo. Heel veel babies trappen daar niet in

hopelijk ben je snel van de pijn af

Chacama, wat mooi
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:12:26 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58709466
De pijn in mn borst is vrijwel weg. De bobbel helaas nog niet.

Ik vind borstvoeding echt heerlijk. Ik vind het kolven veel gedoe, maar als ik dan thuis ben en ik neem lekker de rust met Jen heerlijk bij me... Ja dat maakt gewoon mn dag goed.

Ik hoop dat ze snel over haar allergie heen is, het dieet is best heftig. Alhoewel, het doet wel goed voor mn lijn. Maar ik vind het zo leuk dat ik zo best nog een tijdje door wil gaan. (En niet over 3 maanden al afbouwen)
pi_58712170
Fijn om te horen, Ticootje! En weet je, na de zes maanden wordt het alleen maar makkelijker om te voeden. Zeker op kolfgebied want je borsten komen steeds meer in een ritme waarin ze vooral melk aan gaan maken als Jen drinkt dus je zal steeds minder met gespannen borsten zitten.
En als ze eenmaal wat anders kan drinken dan melk dan is het ook weer niet zo heel nodig om borstvoeding klaar te hebben staan voor haar.
Ik vond het echt alleen maar leuker worden, het wordt steeds meer een knuffel/troost methode inplaats van een voedingsmiddel.

Oh, ik heb een paar dagen geleden een etentje gehad met een aantal vrouwen die samen met mijn moeder ooit borstvoedingsgroepen geleid hebben. De kinderen waren er ook bij en inmiddels hebben de kinderen ook weer kinderen die stuk voor stuk ook weer aan de borst zijn of zijn geweest. Zo leuk!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:09:25 #89
94046 PM-girl
pi_58714306
Wat bijzonder Owlet!
*
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:13:53 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_58715656
Dat is leuk owlet.

Heb er inmiddels twee aan de borst: Anna's knuffelschaap doet regelmatig mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:12:23 #91
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58732695
Zo gek zeg, ik heb al ruim drie jaar geen kind meer aan de borst, maar vrij regelmatig iets dat voelt als een TSR
Vreemd hoor
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 21:54:50 #92
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58733470
Leah, misschien probeert je onderbewustzijn je iets duidelijk te maken
Net als bij Chacama

YPPY, wat schattig!
Met je productie zit het wel goed begrijp ik, dat je zelfs een dorstig schaap kan voeden...

Ik heb een rode tepel
Doet geen pijn, jeukt niet, helemaal niks. Gewoon ineens helemaal rood.
pi_58752784
Zo dames... ik doe weer mee!
Na Randy 8 maanden en Tinka 18 maanden bv gegeven te hebben, is Bink nu aan de beurt.
Hij doet het al geweldig, hij heeft me nu op dag 4 al behoorlijke ploftieten bezorgd!
Hij drinkt gelukkig ook overal doorheen en ik hoop dat dat zo blijft. Tinka was destijds een nachtdrinkertje omdat ze overdag teveel werd afgeleid en heeft dat maar liefst ruim een jaar vol weten te houden. Maar Bink heeft me al 2 keer 4 uur achter elkaar slapen snachts, heerlijk!
  maandag 19 mei 2008 @ 10:20:31 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58757256
Mammietje, wat heerlijk dat het goed gaat!

Woensdag moet ik weer even langs de dokter. De BO is nog niet weg, het is nog op een plekje rood en de zwelling zit er nog, dus voordat de ontsteking weer gaat uitbreiden. Ik hoop dat er gewoon een AB-kuur achteraan kan, anders moet de zwelling misschien wel op een andere maneir worden verwijderd..
  maandag 19 mei 2008 @ 11:40:24 #95
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58758590
Kan spruw ook vanzelf weer weggaan? Ik heb minder last van steken in m`n borsten, en Saartje klikt niet zoveel meer als ze drinkt.
Ik heb trouwens nog steeds de uitslag van de kweek niet
Saartje
  maandag 19 mei 2008 @ 11:45:25 #96
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58758688
Maneki, even er achteraan bellen? Of heb je dat al gedaan. Ik denk dat spruw niet vanzelf weggaat.. Misschien was het dan toch iets anders?
  maandag 19 mei 2008 @ 11:48:15 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58758744
Spruw bij baby's
Bij pasgeboren baby's komt een lichte vorm van spruw, meestal in de eerste vier levensweken, zeer vaak voor (tientallen procenten); dit hoeft alleen behandeld te worden als het duidelijk aanleiding tot klachten geeft (pijn, slecht drinken hierdoor). Het candida-organisme is immers een normale commensaal en de baby, die bij de geboorte onvermijdelijk al wordt gekoloniseerd zal er hoe dan ook weerstand tegen moeten ontwikkelen, het is niet mogelijk zich levenslang tegen de gist te beschermen. Huisartsen en kinderartsen zijn daarom zeer terughoudend met het behandelen van spruw bij baby's, zeker als er geen klachten bij voorkomen. Lactatiekundigen en consultatiebureauverpleegkundigen staan in Nederland vaak een wat agressiever beleid voor, omdat zij claimen dat de borstvoeding wel eens kan mislukken als moeder bv. tepelkloven krijgt of heeft, waarvoor de candida dan vaak als (mede)schuldige wordt aangewezen. Wetenschappelijk bewijs hiervoor ontbreekt echter.

van wiki..

Het kan dus wel vanzelf weggaan.

oh, en saartje moet wel haar kunstgebit goed spoelen, daar kan het ook van komen
pi_58761736
zo ik ben vandaag echt te lui om te kolven...
pepijn moet de melk toch ook niet uit een flesje (of als ijsje, of als milkshake, of als pap, of koud uit een bekertje of welke vorm dan ook).
Na 10,5 maand moeten mijn borsten dat vast wel redden dagje opvang zonder kolven..
  maandag 19 mei 2008 @ 14:40:00 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58761846
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:33 schreef p_iglet het volgende:
zo ik ben vandaag echt te lui om te kolven...
pepijn moet de melk toch ook niet uit een flesje (of als ijsje, of als milkshake, of als pap, of koud uit een bekertje of welke vorm dan ook).
Na 10,5 maand moeten mijn borsten dat vast wel redden dagje opvang zonder kolven..
Neem voor de zekerheid je kompressen mee.. mocht de boel gaan lekken dan is dat in ieder geval niet zichtbaar.
pi_58761935
ik lek al tijden niet meer... en zit gewoon thuis (vriendlief zit in de nachtdienst en slaapt dus, daarom is pepijn op de opvang)
kan me niet voorstellen dat ik ineens wel zo gaan lekken
pi_58763228
Ik geef ook BV (Avalon is nu 4 maanden; geboren op 1 januari). Nu zou ik graag advies willen over het volgende; In het begin hebben we een keer geoefend met een flesje en dat ging prima. Maar nu zijn wij, door veel gedoe met teveel spugen/huilen, doktersbezoekjes e.d. 'vergeten' met het flesje te oefenen ivm een keer oppas nodig hebben. Ik ben thuis, aangezien ik geen vast baan had, en kan dus overdag zelf voeden en hoef niet perse te kolven (behalve overschot ), maar soms moet je weleens weg en moet de kleine ook een voeding! Dat wil dus nu niet meer. Ze wordt echt kwaad en gaat erg hard krijsen als iemand, ook ik of haar papa, het lef heeft haar een flesje aan te bieden. Of de melk nu warm, vers, koud is, maakt niet uit; Ze wil alleen tepel! Kan je dit nog oefenen, zodat ze het wel aanleert om soms een flesje te drinken? Groetjes, Laura
  maandag 19 mei 2008 @ 18:39:47 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58765927
Heb je verschillende flesjes geprobeerd?

Jennifer drinkt goed uit avent flesjes en uit de tommee tippee flesjes. Deze zijn breed en lijken meer op een tepel. Je hebt ook flesjes met een dunne speen, daar weet Jen dus geen raad mee.

En toch gewoon blijven aanbieden. Misschien de ergste honger met de borst, dus 1 borst geven, en dan nog even oefenen met de fles. Zodat ze wel rustig is als je oefent en niet overstuur is omdat er NU gegeten moet worden.
pi_58766044
Wat Ticootje zegt

Hier was het wennen aan een flesje overigens ook best een gedoe hoor. Succes!

Enne..Avalon...mooie naam
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 19 mei 2008 @ 18:53:22 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58766139
Ik had flesjes met dunne spenen in mn luiertas zitten. En toen er NU gegeten moest worden met zo'n speen barstte de hel bijna los, omdat ze niet wist hoe het moest en honger en NU. Ik was blij dat ik nog een ander flesje in mn handtas had zitten, die hoort bij de handkolf. En toen was alles weer goed. Er moest wel heel snel gegeten worden toen. Maar zo zie je maar, ook kleintjes kunnen echt een voorkeur hebben.

Jen heeft ook eigen flesjes op het kdv, die heb ik gewoon gekocht en die blijven daar ook. Ik hou zelf wel in de gaten wanneer er weer nieuwe spenen op moeten. (ik dacht elke 6 weken) Maar ik heb geen zin in "niet willen eten"- drama alleen om een verkeerd flesje.
pi_58767005
Ik heb avent flesjes met bijbehorende spenen (met verschillende hoeveelheid gaatjes voor hoeveel melk eruit moet komen). heb ook al andere geprobeerd. Zal het s uit proberen samen met BV. Is best lastig, want ik wil haar ook niet overstuur maken. Ik heb ook zoń flesje met een gebogen speen, maar die is weer veel dunner en harder. Die vind ze helemaal niets. Tsja, mijn tepel is ook niet gebogen en plat! En tnx (naam was voor ons allebei de eerste keus )
pi_58767512
Zelfs al kent de baby de fles goed en drinkt de kleine eerst perfect, een bv-kindje weigert ook weer vlug is mijn ervaring zowel zoon als dochter hebben geweigerd, als ze hem al aan zagen komen . Mijn dochtertje dronk eerst perfect en een paar dagen later hoefde ze de fles echt niet meer. Gelukkig was dit met een paar dagen weer voorbij en nu drinkt ze weer perfect. Gewoon blijven aanbieden eens pakken ze het toch wel weer.

[ Bericht 19% gewijzigd door Randa_v op 19-05-2008 20:26:19 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 20:22:13 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58767552
Tja, maar ze moet het wel "leren". Over 2 maanden moet ze toch meer eten dan alleen borstvoeding. En het is gewoon handig dat ze de fles pakt.
Probeer anders elke avond een flesje te geven, zo hebben wij Jen ook laten wennen. Maar ik denk dat Jen ook niet een groot probleem heeft gemaakt van de fles, het ging vrij makkelijk. Succes!

Oh en over de spenen, even goed kijken welke grootte je hebt. Is het te klein raken ze gefrustreerd dat er niet genoeg uit komt, te groot betekend dat ze zich verslikken en dat het dus ook niet goed gaat. Jen drinkt van avent nu op speen 3 en van tommee tippee speen 2. Jen zat daar 2 weken geleden al op, mijn borsten spuiten ook flink dus ze kon makkelijk een speen groter hebben.
pi_58767743
Merlijn hebben we vrij snel laten wennen aan andere manieren van drinken. Zo was hier de rietjesbeker een succes. Je kunt er echt weinig aan veranderen als ze de fles niet pakken, alleen blijven proberen. Als ik bedenk wat het KDV heeft moeten doen om Merlijn aan de fles te krijgen. Nu kreeg hij na 9 maanden ook echt geen fles meer, maar een openbeker, tuitbeker of rietjesbeker.

Je gebruikt wel snelle spenen Ticootje, Merlijn heeft nooit meer dan speen 1 erop gehad, en Gwen heeft ook nog speen 1. Als het te snel gaat wordt te fles veels interressanter (minder moeite dan de borst). Een toeschietrefelex komt bij mij in iedergeval niet meteen daar moeten ze toch wel iets moeite voordoen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:32:24 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58774837
Randa, bij bij komt het tsr vrijwel meteen. En dan spuit de melk er ook echt uit, niet te houden. Ik moet ook altijd een spuugdoekje op de andere borst houden, anders ben ik gewoon drijfnat.
Als Jen (zoals gister) te moe is om te drinken aan de borst hoeft ze gelukkig weinig moeite te doen voor de melk. Als ze de tepel al aanhapt komt bijna meteen een tsr. Ook als ik aan haar denk op mn werk wil het wel eens spontaan komen. Lang leve de zoogkompressen.

Speen 1 gaat echt te langzaam voor haar, ze wordt heel ongeduldig! En een soort boos op de fles dat het niet snel genoeg gaat. De spenen die ze nu heeft gaan gewoon goed. Zolang het ook goed gaat houd ze deze ook gewoon.
pi_58775574
Succes, Aidanwulf. Ik ben blij dat ik met Ronja nooit aan de kolf/fles heb gehoeven. Deze keer zal het wel moeten, ik ben benieuwd....

Oh, en hebben jullie gezien dat er een nieuw borstvoedingsboek is? Nu al te reserveren, eventueel gesigneerd
borstvoedingsboek.com
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:40:25 #111
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58780199
uitslag van de kweek is binnen..niks te vinden. Huisarts heeft eindelijk naar me geluisterd en me de fluconazol en daktarin voor Saartje voorgeschreven. Ik kan wel janken!
Saartje
pi_58780241
$%^&* zeg Heeft hij nog excuses aangeboden?
Hopelijk ben je straks overal van af
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:48:43 #113
94046 PM-girl
pi_58780368
Jeetje Maneki! ik hoop echt dat je vlug verlost zult zijn van alle klachten!

Ik heb sinds het weekend wat pijn aan mijn borst, het lijkt alsof er binnenin een blauwe plek zit. Als ik erop duw, doet het wat zeer zeg maar Ik hoop en denk eigenlijk ook dat dit gewoon een spiertje of iets dergelijks is en niet iets als spruw, of een ontsteking (het is wel weer DE borst).
*
  dinsdag 20 mei 2008 @ 13:52:35 #114
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58780448
excuses? hij wilde me eerst aan de AB hebben, dat heb ik geweigerd en heb toen gezegd wat ik wel wilde. Ik geloof dat hij me nu een irritante betweter vindt maar dat kan me niet boeien
Dus nee, geen excuses.

pfft PM, ik hoop voor je dat het niets is!
Saartje
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:29:58 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58782063
Dan maar een betweter! Ik hoop dat het gaat werken hoor Maneki.

PM, voel je ook schijven? Hoe voel je je verder, ziekjes of koortsig? En anders niet erop duwen, dan doet het ook geen pijn.

Morgen moet ik weer even lang de HA, even voor de zekerheid. De AB is wel klaar, maar het zit er nog, maar doet geen pijn ofzo en ik ben (nog) niet ziek..
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:37:33 #116
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58782189
Aidenwulf, je kunt ook proberen of ze uiteen cupje wil drinken, dat is meer likken zoals een een katje doet. De dop van een aventfles kun je daar prima voor gebruiken. En verder volhouden. Als je geen hele dagen weg hoeft kun je natuurlijk ook op jouwverzoek voeden. Vlak voordat je weg gaat en meteen als je terugkomt. Zo beperk je het aantal voedingen dat Avalon van een ander zou moeten krijgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58782462
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:29 schreef owlet het volgende:

Oh, en hebben jullie gezien dat er een nieuw borstvoedingsboek is? Nu al te reserveren, eventueel gesigneerd
borstvoedingsboek.com
Mmm, dat had ik nog niet gezien. Ik denk eigenlijk dat ik er zeer weinig aan ga hebben maar misschien dat ik het toch ga bestellen voor de 'heb', kan hij in de kast naast 'eten voor de kleintjes'
It's all up to you
pi_58783858
Hoi,

tnx voor de reacties. Ik denk dat ik idd maar een cupje probeer. Mijn moeder heeft al een keer de dop van de fles gebruikt toen t niet wilde (toen moesten we een hele dag weg); het duurde wel ff, maar ze kreeg zo wel wat binnen. Ze kan nm al uit een klein dopje drinken (ivm de medicijnen die ze krijgt). En vlak voeden voor en na plan ik idd al zo in; scheelt voedingen als ik weg ben! Maar ja, langer dan 4 uur overdag zonder melk kan ze ook nog niet. Ik las ook op een borstvoedingssite dat het soms beter kan zijn t niet te willen proberen na zoveel maanden, aangezien ze beter sneller uit een kopje kunnen leren drinken. We hadden het er gisteravond nog over en ik denk dat we de stress van het leren drinken uit een flesje maar overslaan. Avalon heeft best al veel gedoe gehaden t gaat nu net beter.
pi_58783909
Wij hebben ook nooit een flesje gebruikt, en hij dronk uiteindelijk toch vrij snel uit een glas of beker.
pi_58786849
En voor je eigen gemoedsrust, AidanWulf, het is niet zo'n ramp als een gezond kindje een keer niet na vier uur drinkt. Het is niet leuk voor haar, maar het is ook niet slecht. Ze haalt het dan later weer in dus je zal waarschijnlijk minder goed slapen.
pi_58787083
Gwen heeft vandaag voor het eerst kunstvoeding gehad. Gelukkig drinkt ze het goed. Wel jammer dat ik zo weinig kolf en meer kolven gaat niet lukken denk ik. Mijn borsten voelen lekker soepel en leeg na het kolven maar meer dan gemiddeld 150/160 krijg ik er niet uit en ze drinkt toch echt meer. Jammer maar nu het live voeden lang gaan volhouden .... moet lukken.

Ik merk de terugloop goed tijdens kolven. Op dinsdag werk ik en ben ik veelal ook 's avonds weg. Dus bijna geen kind aan mijn borst mag blij zijn als ik er woensdag op mijn werk nog 100/120 eruit krijg per kolfbeurt. Jammer dat ik het niet bijgekolft krijg. Maar ik moet me erbij neerleggen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:10:16 #122
94046 PM-girl
pi_58788763
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:29 schreef Ticootje het volgende:
PM, voel je ook schijven? Hoe voel je je verder, ziekjes of koortsig? En anders niet erop duwen, dan doet het ook geen pijn.
Hihi, dat is de crux, niet erop duwen! Toen ik het schreef, vond ik het inderdaad al grappig overkomen!
Maaruh, volgens mij zorgen om niets, ik merkte verder al niets geks en toen ik straks een nieuwe luier bij Simon aandeed, kreeg ik weer mijn dagelijkse schopbeurt vanaf het aankleedkussen (dat hoort erbij, zegt men dan). Precies op de zere plek. En precies dat is denk ik ook de oorzaak van de pijn [insert lampjessmiley]
*
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:13 #123
94046 PM-girl
pi_58788783
Erg jammer Randa, maar wat je zegt, het is zo. Gelukkig drinkt Gwen het goed.
*
pi_58795695
Kan je eventueel proberen minder te geven en kijken of ze dan ook tevreden is, Randa? 160 is wel veel! Dat komt waarschijnlijk ook omdat ze uit een fles een pak makkelijker drinken dan uit de borst

Hier wordt nog steeds niet meer gedronken dan 130 ml per flesje. Enfin, al het mevrouw belieft. Bij mijn vader drinkt ze zo'n 100-110ml van die 130ml. Daar gaat ze sinds januari elke week enkele dagen naartoe.
Sinds mei is dat om de week. De andere week gaat ze naar de onthaalmoeder en daar weigert ze het grootste deel van de flesjes. Of ze drinkt maar 40-50 ml.

Omdat ik het zonde vind om elke keer 90-130 ml in de gootsteen te zien verdwijnen, heb ik nu gewoon 250 ml meegegeven en gevraagd of ze per keer (3 flesjes) 50ml wil aanbieden en pas wil bij opwarmen als ze die 50ml wil. Toch voel ik me eiserig door dat te vragen. Ze moet zo meer aandacht aan mijn dochtertje besteden. De andere kindjes (FV) die drinken gewoon hun flesjes uit op hun vaste momenten.
En ook een beetje gierig omdat ik het zo zonde vind dat er anders zo veel in de gootsteen beland... langs de ene kant is het 'maar' melk, langs de andere kant is kolven nu ook weer niet de prettigste aangelegenheid, meer van 'het doel heiligt de middelen'.
  woensdag 21 mei 2008 @ 09:01:46 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58795810
Randa, lukt het ook niet de borstvoeding op te voeren? Meer kolven (vaker)? Dus als je dinsdag werkt niet 1x kolven maar 2x.

Ik doe met kolven proberen haar drinkgedrag na te bootsen. Ze drinkt op het kdv nu 4x, dus tap ik ook 4 voedingen af. En als ik thuis ben gaat ze meteen aan de borst. En of ze nu net een fles op heeft of niet, als mama de borst aanbiedt na 8 uur dan doet ze toch nog even sabbelen!

Randa, vind je het vervelend dat ze kunstvoeding krijgt? Ik weet namelijk dat er ook moedermelknetwerken zijn.
pi_58796810
Ja, dat is hier ook zo Ticootje... al heeft ze nog niet lang geleden gedronken in de opvang, dan nog wilt ze best nog wel een slokje mama bij het thuiskomen...
Dat is voor mij ook genieten, dat ze zich dan zo heerlijk weet te nestelen om nog even wat te drinken.
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:12:48 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58797199
Ja, ze is dat gewoon een soort van blij dat mama er weer is. Lekkere melk, lekker bij mama.
  woensdag 21 mei 2008 @ 15:06:29 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58803073
pff. Even hier afblazen hoor!

Wat wordt er raar gereageerd zeg!

Jen is 3 maanden, en het lijkt erop dat mensen het nu hoog tijd vinden dat we flessenvoeding gaan geven. Ze is "toch" al 3 maanden. En de reactie " Borstvoeding?? Nee daar zijn we nooit aan begonnen". Of " Papa wilde ook de fles geven". Ik snap het echt niet. Het lijkt erop dat het raar is dat je een kleien van 3 maanden borstvoeding geeft, en als je de cijfers moet geloven zijn "wij" ook in de minderheid. 30% van de baby's ouder dan 3 maanden krijgt nog maar volledig borstvoeding. Dat betekent dat 70% kunstvoeding krijgt, of wordt bijgevoed.

Reacties op mij als "kolvende moeder" zijn hier: "Goh vind je dat nou geen gedoe?", "Dapper hoor!", "Hoelang denk je dit nog vol te houden?", "Jij kolft wel vaak (2x)", enz. Het wordt ook niet echt aangemoedigd. En toch blijf ik roepen dat borstvoeding het meest natuurlijk is en dat ik Jen gewoon de beste start wil geven. Het komt er immer gratis en voor niets uit en NEE ik vind het geen gedoe. Als ik thuis kom en Jen nestelt zich lekker tegen me aan en drinkt lekker bij me, wat voor moeite is het dan om 2x af te kolven?

Borstvoeding is gewoon niet in de "mode". En weet je, misschien ga ik wel gewoon 9 maanden volmaken, om gewoon mn standpunt te maken! (Ik was eigenlijk 6 maanden van plan, vanwege het strenge dieet)

Zo dat was het..
  Jubileum moderator woensdag 21 mei 2008 @ 19:33:53 #129
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58807818
Moeilijk is dat he zoveel commentaar. Je hebt ook nog "weet je zeker dat ze geen honger heeft, misschien is bv wel niet goed voor haar" en "met flesvoeding zou ze wel goed slapen hoor". Je hebt echt een scala aan fijne opmerkingen

Zeker ivm allergie zou het voor Jennifer alleen maar beter zijn dat jij heel lang met bv kan doorgaan Ticootje. Ik ken iemand die een jaar langzich aan een streng dieet heeft gehouden, alleen bv heeft gegeven en het kindje is van haar allergie af. Nou wil dat gerust niet zeggen dat het altijd zo gaat, maar zeker bij (vermeende )allergieen is bv alleen maar beter.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:20:05 #130
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58809890
Ticootje, vervelend is dat he?
Zelfs mensen die in het begin zo positief reageerden op het feit dat ik bv ging geven roepen nu steeds vaker dat het weleens tijd wordt om te stoppen, hoelang ik er in vredesnaam nog mee door wil gaan en dat Devin maar "gewoon" aan de fles moet, hij is immers oud genoeg om van mij los te komen
Eerder antwoordde ik altijd door te gaan zolang als Devin nog wil drinken, maar dan kreeg je weer de discussie dat ik hem zo zou verwennen en dat ik hem straks zeker ook de hele dag zou volproppen met snoep ofzo, omdat hij het wil...
Nu zeg ik altijd maar dat ik ga afbouwen zodra zijn bruiloft in zicht komt
pi_58810054
Ik kolf te weinig, op een werkdag 2x is ongeveer 300cc en ze heeft daar net genoeg aan of net niet. Op een gewone dag krijg ik er eigenlijk niks uit omdat mijn borsten leeg voelen omdat mevrouw gewoon goed drinkt aan de borst. Verder is het ook zo dat ik een hekel aan kolven heb, ws vooral doordat ik er bij Merlijn ook nooit genoeg uitkreeg. En ja ik vind het ergens wel vervelend dat ik nu kunstvoeding bij moet geven, maar het neemt ook de stress van het te weinig kolven weg. Vandaag vergat ik ook bijna te kolven en de 300 cc heb deze keer niet gehaald, of net. Vandaag heeft ze veel minder gedronken dan gisteren, 2x110cc, dat was gisteren 2x100cc en nog 130cc kunstvoeding. Ze is er behoorlijk ziek van geweest gisteren van de kunstvoeding was gewoon te veel, vanavond wil ze alleen maar clusteren, eigenlijk wel fijn.

Hier moet de BV wel altijd weggegooid de restjes, vries het meestal meteen in. Op dinsdag of vrijdag krijgt ze altijd uit de diepvries. Thuis krijgt ze dan toch geen fles meer. Haar eigen leidster is wel zuiniger met de borstvoeding en maakt meestal ook kleiner flesjes.
pi_58810074
Vreselijk, al dat commentaar. Bij mij heeft het goed geholpen om me geregeld te omringen met allemaal langvoedsters op BV-bijeenkomsten en bij vrienden. Dat liet dan weer even zien dat het voor heel veel mensen doodnormaal is om langer (en zéker langer dan drie maanden) te voeden en je kind in bed te nemen enzo.
pi_58810468
Hier vooral een bewonderde blik van een mannelijke collega. Hij vindt het zeer interressant om te horen hoe wij het doen. Ach ja, Merlijn heet wel 19 maande borstvoeding gehad en bijna tot zijn tweede bij ons in bed geslapen, geen probleem. Een collega, zelf ook BV gegeven begrijpt het niet helemaal dat ik zo lang borstvoeding geef. Meer omdat zij gestopt is na volgens mij een half jaar omdat ze haar eigen lijf terug wil. Prima, maar ik heb dan als standpunt dat ik mijn eigen lijf nog lang genoeg voor mijn eigen kan hebben als ik of Gwen het genoeg vinden. Schoonzusje vind het langvoeden onzin en van weinig nut (is zelf huisarts) maar heeft wel respect voor hoe ik het doe. Gelukkig hier dus een positieve omgeving maar ik sta er ook gewoon met mijn woordje klaar en iedereen mag weten hoe ik het doe, juist daardoor heb ik het idee dat veel positiviteit terugontvang.

Maar negatieve opmerkingen zijn niet leuk.
pi_58810632
Ik heb eens gemaild met het moedermelknetwerk, omdat ik nog iets van 10 Aventbewaarbekers met melk in de vriezer heb die maar tot juli houdbaar zijn. En Thomas drinkt alleen maar bij mij, dus die vriezer komt niet leeg. Ik wilde dus wel iets goeds doen met die melk, maar een eenmalige donatie moet minimaal 14 liter zijn om de kosten van de bloedtest die ze doen te dekken. Dus ik moet de melk over een paar weken denk ik door de gootsteen gaan spoelen. Zo! Zonde!

Ik overweeg trouwens nog wel gewoon voor ze te gaan kolven. Daar staat een minimun van 200 cc per dag voor en dat zou ik makkelijk moeten halen nu mijn productie zo enorm is.
Hardloper.
IG @webkim
pi_58811987
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:50 schreef Webkim het volgende:
minimaal 14 liter
Dat past hier niet eens in de vriezer! Maar het is wel te begrijpen ja..zonde van de melk alleen. Aan de andere kant, je hebt meer dan genoeg als ik het zo hoor
It's all up to you
pi_58815951
Randa, jammer dat je niet genoeg kunt kolven voor Gwen. Hoplijk brengt het idee van kv achter de hand hebben zoveel rust, dat je zoveel mogelijk nog kunt kolven.

WEbkim, dan hoop ik voor jou dat ze in jou regio wel donoren zoeken. Ik heb me toen aangemeld, maar nooit meer wat gehoord. Kun je als Thomas alleen bij jou drinkt, niet langzaamaan het kolven afbouwen zodat je helemaal niet meer kolft of maar weinig?
Mijn overproductie is nu (mede dankzij een buikgriep een paar maanden terug) verdwenen, en nu volledig in evenwicht. Terwijl ik daarvoor zelfs maud kon voorzien van 2 voedingen moedermelk mper dag.
je kunt er ook zodra Thomas 6 maanden is fruit/groente hapjes mee aan maken of pannenkoeken bakken.
BV is 6 maanden houdbaar in de vriezer.

Bah dat commentaar omtrend BV is niet leuk. Ik kan er een boek overschrijven ondertussen!
Vandaag weer een nieuw hoofdstuk.
Ik ben nogal allergisch aangelegt en gebruik daarvoor, hormoonzalf, antihistaminica en heb voor extreme nood een epipen. Gedurende mijn zwangerschap dat nagevraagd en nagezocht en het kon allemaal gebruikt bij zwangerschap en bv. Muv de epipen bij zwangerschap.
Eerder bij de apotheek al gedoe gehad over de hormoonzalf en de epipen icm borstvoeding. (de opmerking, dat wanneer ik die epipen nodig heb, ik vast wel andere dingen aan mijn hoofd heb het 1ste uur daarna dan bv geven hielp niet) Maar uiteindelijk leverden die 2 dingen geen problemen op.

Ik had herhalingsrecepten besteld bij de huisarts. Huisarts al aan de telefoon, waarom ik oxitocyne neusspray alweer moet hebben. Nou dat spul is eenmaal open maar een maand houdbaar, dus heb ik nogal eens een nieuw flesje nodig. Volgens de huisarts was dat toch onderhand wel mooi geweest met dat kolven en voeden, maar vooruit ze schreef dan nogwel een nieuwe uit als ikd at zo graag wou.

Vandaag naar de apotheek voor het ophalen van die neusspray, nieuwe epipen (oude over de datum), en antihistaminica. Gaan daar ff alle alarmbellen af. De antihistaminica (die ik dus al 11 maanden indien nodig gebruik ivm bv) blijkt niet te combineren en ernstige risico's te geven.
Apotheker, en huisarts die vonden dat ik maar acuut met bv moest stoppen. Bijna 11 maanden is toch lang zat, langer is echt onzin en nergens voor nodig:(
p_iglet op tilt, ja hallo, ik heb dat spul tijdens mijn zwangerschap nagezocht samen met oa de dermatoloog en gynaecoloog, en terwijl ik bv gaf al eerder opgehaald bij de apotheek. Toen was er ook niets van gezegt.
Het is neit dat ik mijn kind bewust in gevaar wil brengen ofzo, en dingen slik zonder na te kijken.
Ik ben dus niet van plan te stoppen met borstvoeding, dan maar tijdelijk geen zo nodig medicatie. Wat de apotheker weer onverantwoord vond. Het alternatief wat wel icm met borstvoedign kan, wordt dan weer niet vergoed en kost bijna 2 euro per pilletje ofzo.
Dus 45 minuten later, pepijn over de zeik van het zo lang wachten, p_iglet over de zeik van al het gedoe. De deur uit zonder medicatie.

UIteindelijk bleek het advies zo'n half jaar geleden (dus nadat ik ze voor het laatst op gehaald had), veranderd te zijn van L2 (goed combineerbaar met bv), naar L4 (niet combineerbaar met bv). Erg fijn Nu dus op zoek naar andere mogelijkheden, of zonder doen tot Pepijn stopt met drinken.

Heb ook nog wel een leuk stukje voor het omgang van anderen met bv/kolven boek

2weken terug 4 dagen met de wielewaal weggeweest. Daar moest natuurlijk ook gekolft. Van te voren aan mijn mede reisleiding verteld en die vonden het geen probleem, logisch dat dat gewoon moet en daar is vast wel tijd voor. Omdat ik ook niet heel moeilijk ben en zeker niet preuts aangelegd. Gingen ze er zo makkelijk mee om dat ze er gerust bij kwamen zitten om nog dingen door te spreken. Of dat ik 's avonds voor ik naar bed ging gewoon op onze slaapkamer kon kolven zonder eerst een leeg plekje te moeten zoeken.
Het heeft dus nauwelijks extra tijd of moeite gekost (de vergeten kolfschelpen, 1e 24uur met de hand kolven, en ritje thuiszorgwinkel daargelaten). Erg fijn, zo kan het dus ook.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:12:46 #137
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58816765
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met borstvoeding geven aan een prematuur kindje? Yade is 5 weken te vroeg geboren en ze vindt het pakken en doorzuigen nog heel lastig. Het is ook super vermoeiend want haar zuurstof gaat dan echt om laag en soms vergeet ze gewoon door te ademen. Mijn borstvoeding komt overigens ook super traag op gang maar ik had begrepen dat dat komt omdat ik en te vroeg ben bevallen, en een keizersnede heb gehad, en de baby er niet altijd is als ik kolf. Gisteren heb ik gekolft nadat ze was aangelegd en dat ging in ieder geval al een stuk beter. Nu kolf ik elke drie uur.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:29:24 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58816933
sil, ik had in het kleine babietjes topic ook iets geschreven voor je.

Als je nu echt moeite hebt met kolven, kan je misschien vragen om hormoonspray (neusspray). Dat zorgt voor een toeschietreflex en dus gaat de melk stromen.

Ik heb zeker de eerste dagen Jen om het uur gehad. En dan dronk ze maar 40cc, maar wel lekker vaak aangelegd dat de productie goed op gang kwam (en dat kwam die).

Wat je misschien ook nog kan doen is advies vragen aan een lactatiekundige. Misschien loopt er wel 1 rond in het ziekenhuis. Die kan jullie misschien beter helpen dan de verpleegsters. (Ik weet nog dat ik uit het ziekenhuis kwam met bloedende tepelkloven omdat ze daar Jen niet goed hadden aangelegd)

Verder kan ik alleen maar zeggen: Hou vol!

edit:
En geen flesje geven, dat zorgt voor een tepel-speen verwarring. Je hebt dan kans dat ze niet meer aan je borst wil. Je kan beter fingerfeeding doen, of met een lepeltje.
  donderdag 22 mei 2008 @ 08:53:17 #139
54772 Silmarwen
pi_58817169
Geen flesje geven is absoluut geen optie. Ze moet haar zuigreflex juist wel oefenen en ik kan haar niet elk uur aanleggen. Ze kan het ook wel, aan de borst ook goed overigens, het is alleen nog heel erg vermoeiend voor haar, ook elk uur aanleggen zou geen optie zijn. ze heeft haar rust echt nodig. Ik kan haar zelfs nog niet elke drie uur aan leggen, ook al zou ik in het ziekenhuis zijn, omdat ze zichzelf dan echt helemaal uitput.

Ik wacht lactatiekundigen en sprays nog even af tot na de tien dagen. Ze drinkt nu overigens, volgens mij, 4 keer 40 cc en 4 keer 30 of 35. Ze verhogen dat steeds een beetje. Mijn borstvoeding inclusief dan, dat ze dat ook binnenkrijgt.

Ze was overigens de eerste dag al heel veel gewicht kwijt geraakt, de voeding heeft ze dan ook echt nodig, vooral omdat ze zo jong is geboren.

Ik ben overigens super blij met de verpleegsters, je kan merken dat ze hier wel degelijk voor zijn opgeleid. Ze zijn ook heel erg pro borstvoeding en ik heb niet het idee dat ze haar verkeerd aanleggen, sterker nog, ze begeleiden mij er juist heel erg goed in en zeggen steeds dat het niet zo moet, of dat ze bijvoorbeeld niet mag sabbelen omdat je dan kloofjes krijgt enzo. Daar heb ik dus wel vertrouwen in.

Ik denk dat borstvoeding met een prematuur kindje toch wat anders verloopt dan met een op tijd geboren kindje.
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:00:29 #140
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58817254
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 08:29 schreef Ticootje het volgende:
En geen flesje geven, dat zorgt voor een tepel-speen verwarring. Je hebt dan kans dat ze niet meer aan je borst wil. Je kan beter fingerfeeding doen, of met een lepeltje.
Neem me niet kwalijk maar ik denk dat je hier compleet het doel voorbij steekt. Het primaire doel is de gezondheid van Yade. Het kind ligt op een couveuse afdeling van een ziekenhuis waar hoger opgeleide mensen advies geven over alle zorg voor haar.

Borstvoeding is mooi maar zeer zeker geen reden om het kind dan helemaal maar niet meer te laten zuigen. De borstvoeding is nog niet helemaal op gang en ze pakt wel goed aan. Daarna moet ze ook nog leren dat als er gezogen wordt op iets dat er daadwerkelijk iets uit kan komen. Het flesje is het enige dat ze daarvoor heeft. Als er geen flesje zou zijn dan zou alles altijd via de sonde gevoed worden en dit zou betekenen dat ze nooit zal leren dat zuigen en een volle maag aan elkaar gekoppeld zijn.

Ik vind het een beetje heel erg vervelend dat je gewoon afraad om een flesje te geven.... Hoe kom je erbij dat borstvoeding belangrijker is dan zonder sonde voedsel binnen te krijgen...
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:05:31 #141
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58817318
Silmarwen, gefeliciteerd met Yade! Ik heb geen prematuur kindje gehad, wel een erg verzwakt kindje. Lena kreeg in het ziekenhuis op eenzelfde soort schema voeding als jij nu zegt.

Gebruik je een dubbele kolf? Dat vond ik echt een uitkomst. Ik kolfde trouwens ook weleens naast de couveuse, dat hielp ook. En als je bv nog op gang moet komen is elk beetje al supergoed.
Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in de verpleegsters, dat helpt ook als je straks terugkijkt op deze periode vind ik.

[ Bericht 21% gewijzigd door Lishe op 22-05-2008 09:12:49 (1e bericht niet goed gelezen. ) ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Jubileum moderator donderdag 22 mei 2008 @ 09:08:08 #142
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58817359
De adviezen die Ticootje geeft zijn gebaseerd op adviezen voor voldragen babietjes, niet voor prematuurtjes.
Het is dus ook een situatie die niet te vergelijken is, en waar weinig mensen ervaring mee hebben.
Goed dat er zoveel deskundig personeel is die jullie kunnen begeleiden hierin!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:08:37 #143
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58817366
Ik ga me hier nog een keer in wagen.
quote:
Ze kan het ook wel, aan de borst ook goed overigens, het is alleen nog heel erg vermoeiend voor haar
Ze kan dus zeer zeker wel goed zuigen en het aanleggen zelf is ook helemaal niet het probleem. Yade is 5 weken te vroeg geboren en heeft nog moeite met concentreren. Ze stopt vaak na een keer of 4 zuigen om adem te halen en vergeet dan wat ze aan het doen was. Normaal voor een kindje van 5 weken te vroeg volgens alle verpleegkundigen die we erover gehoord hebben. Het ging gisteren al een stuk beter aangezien ze een paar keer na het ademhalen weer doorging met zuigen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:13:18 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58817448
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:08 schreef Lois het volgende:
De adviezen die Ticootje geeft zijn gebaseerd op adviezen voor voldragen babietjes, niet voor prematuurtjes.
Het is dus ook een situatie die niet te vergelijken is, en waar weinig mensen ervaring mee hebben.
Goed dat er zoveel deskundig personeel is die jullie kunnen begeleiden hierin!
Klopt, het zijn de adviezen van mijn lactiekundige. Ik weet dus ook niet of adviezen voor prematuur-kindjes hetzelfde zijn. Daarom was mijn reactie ook om eens contact op te nemen met een lactiekundige. Deze mensen hebben een studie gedaan en weten veel meer als wij hier op fok kunnen vertellen.

Ik heb persoonlijk nare ervaringen met het ziekenhuis, gelukkig gaat het bij Sil wel goed.

Bij Fingerfeeding zal een kindje trouwens ook zuigen.. (Maar dat even achetrwege)
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:19:17 #145
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58817548
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 09:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt, het zijn de adviezen van mijn lactiekundige. Ik weet dus ook niet of adviezen voor prematuur-kindjes hetzelfde zijn. Daarom was mijn reactie ook om eens contact op te nemen met een lactiekundige. Deze mensen hebben een studie gedaan en weten veel meer als wij hier op fok kunnen vertellen.
Wat dacht je van de groep verpleegkundigen die adviseren op de couveuse afdeling ? De mensen die Sil al bijstaan met allerlei tips en truuks en die ook een stukje meer studie hebben gedaan en die ervaring hebben met prematuur kindjes.

Borstvoeding is een leuk iets, een mooi iets en we gaan als ouders alles proberen tot in het redelijke om Yade ook borstvoeding te geven. Echter zijn adviesen over tepelhoedjes en lactactiedeskundigen van jouw kant voor mij eigenlijk niks waard op het moment dat je voorsteld dat mijn kind maar helemaal geen zuig/drink reflex moet kweken en dat fles geven iets is dat je niet moet doen.
quote:
Ik heb persoonlijk nare ervaringen met het ziekenhuis, gelukkig gaat het bij Sil wel goed.
Ik heb niks dan goede ervaringen in het ziekenhuis. Zelfs als de verpleegkundige op persoonlijk vlak niet de leukste ooit is dan nog is zij er om Sil te begeleiden in hetgeen dat ze moet doen, moeder zijn.

Nou weet ik wel dat ik in een compleet verkeerd topic zit om aan te geven dat ik vind dat borstvoeding een bonus is voor een baby en zeer zeker geen noodzakelijkheid maar ik hoop ten zeerste dat je bij je goedbedoelde adviezen in de gaten houdt dat het hier gaat om een kindje dat vijf weken te vroeg geboren is en dat het nog een hoop dingen moet leren. Als adviezen van je lactactiedeskundige zomaar uit te wisselen zou zijn met een totaal verschillend geval hadden lacatatiedeskundingen denk ik geeneens bestaan.
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:25:37 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58818814
http://www.vvoc.be/borstvoeding%20artikel.html

Borstvoeding bij prematuur kindjes.
pi_58818835
Sil: lees dit anders eens of print het eens uit om rustig te lezen. Het is een BV protocol voor prematuren en het gaat goed in op voeden, kolven, maar ook op de verschillen wat betreft de samenstelling van je BV als je te vroeg bevalt. Het is echt een heel document en misschien staan er dingen in die handig zijn/die je nog niet wist. Uitprinten is denk ik wel handig, kun je het een keertje rustig lezen. Het is geschreven door Gerda Stam, lactatiekundige in het mesos medisch centrum en kinderdietist Stefan Kleintjes:

http://www.borstvoeding.c(...)eding-prematuur.html

En de volgende ervaringsverhalen over BV aan prematuren:
http://www.borstvoeding.c(...)-borstvoeding-1.html
http://www.borstvoeding.c(...)-borstvoeding-2.html

Ik hoop dat je er wat mee kunt!
It's all up to you
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:42:36 #148
54772 Silmarwen
pi_58822085
Bedankt voor de linkjes!
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:55:55 #149
94046 PM-girl
pi_58834414
Wat fijn Silmarwen, dat de verpleegkundigen je zo goed begeleiden! Je hoort helaas vaak andere verhalen, zeker bij premature kinderen.
Succes ermee!

Ik heb toch maar een afspraak met de huisarts gemaakt De pijn die van een blauwe plek leek te komen, wordt soms toch te branderig. Spruw/candida denk ik dus, omdat de pijn erg van binnen zit...
*
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:02:59 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_58834633
Vervelend PM, inderdaad niet te lang afwachten!

Ik was woensdag bij de dokter geweest. De ontsteking is weg, de bult niet. We hebben besloten om niet nog een keer een echo te maken, omdat we weten wat het is. Gewoon weer in de gaten blijven houden, bij een volgende ontsteking krijg ik een langere kuur. Wanneer ik ben gestopt met de borstvoeding kunnen we pas gaan kijken wat de bult doet, hij kan slinken doordat de hormoonhuishouding anders wordt. Blijft de bult zoals hij nu is, dan kan hij gewoon blijven zitten. Wordt het groter of gaat het pijn doen, dan moet ie eruit.

Fibroadenoom zo heet de bult.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 22-05-2008 21:09:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')