Randa, jammer dat je niet genoeg kunt kolven voor Gwen. Hoplijk brengt het idee van kv achter de hand hebben zoveel rust, dat je zoveel mogelijk nog kunt kolven.
WEbkim, dan hoop ik voor jou dat ze in jou regio wel donoren zoeken. Ik heb me toen aangemeld, maar nooit meer wat gehoord. Kun je als Thomas alleen bij jou drinkt, niet langzaamaan het kolven afbouwen zodat je helemaal niet meer kolft of maar weinig?
Mijn overproductie is nu (mede dankzij een buikgriep een paar maanden terug) verdwenen, en nu volledig in evenwicht. Terwijl ik daarvoor zelfs maud kon voorzien van 2 voedingen moedermelk mper dag.
je kunt er ook zodra Thomas 6 maanden is fruit/groente hapjes mee aan maken of pannenkoeken bakken.
BV is 6 maanden houdbaar in de vriezer.
Bah dat commentaar omtrend BV is niet leuk. Ik kan er een boek overschrijven ondertussen!
Vandaag weer een nieuw hoofdstuk.
Ik ben nogal allergisch aangelegt en gebruik daarvoor, hormoonzalf, antihistaminica en heb voor extreme nood een epipen. Gedurende mijn zwangerschap dat nagevraagd en nagezocht en het kon allemaal gebruikt bij zwangerschap en bv. Muv de epipen bij zwangerschap.
Eerder bij de apotheek al gedoe gehad over de hormoonzalf en de epipen icm borstvoeding. (de opmerking, dat wanneer ik die epipen nodig heb, ik vast wel andere dingen aan mijn hoofd heb het 1ste uur daarna dan bv geven hielp niet) Maar uiteindelijk leverden die 2 dingen geen problemen op.
Ik had herhalingsrecepten besteld bij de huisarts. Huisarts al aan de telefoon, waarom ik oxitocyne neusspray alweer moet hebben. Nou dat spul is eenmaal open maar een maand houdbaar, dus heb ik nogal eens een nieuw flesje nodig. Volgens de huisarts was dat toch onderhand wel mooi geweest met dat kolven en voeden, maar vooruit ze schreef dan nogwel een nieuwe uit als ikd at zo graag wou.
Vandaag naar de apotheek voor het ophalen van die neusspray, nieuwe epipen (oude over de datum), en antihistaminica. Gaan daar ff alle alarmbellen af. De antihistaminica (die ik dus al 11 maanden indien nodig gebruik ivm bv) blijkt niet te combineren en ernstige risico's te geven.
Apotheker, en huisarts die vonden dat ik maar acuut met bv moest stoppen. Bijna 11 maanden is toch lang zat, langer is echt onzin en nergens voor nodig:(
p_iglet op tilt, ja hallo, ik heb dat spul tijdens mijn zwangerschap nagezocht samen met oa de dermatoloog en gynaecoloog, en terwijl ik bv gaf al eerder opgehaald bij de apotheek. Toen was er ook niets van gezegt.
Het is neit dat ik mijn kind bewust in gevaar wil brengen ofzo, en dingen slik zonder na te kijken.
Ik ben dus niet van plan te stoppen met borstvoeding, dan maar tijdelijk geen zo nodig medicatie. Wat de apotheker weer onverantwoord vond. Het alternatief wat wel icm met borstvoedign kan, wordt dan weer niet vergoed en kost bijna 2 euro per pilletje ofzo.
Dus 45 minuten later, pepijn over de zeik van het zo lang wachten, p_iglet over de zeik van al het gedoe. De deur uit zonder medicatie.
UIteindelijk bleek het advies zo'n half jaar geleden (dus nadat ik ze voor het laatst op gehaald had), veranderd te zijn van L2 (goed combineerbaar met bv), naar L4 (niet combineerbaar met bv). Erg fijn

Nu dus op zoek naar andere mogelijkheden, of zonder doen tot Pepijn stopt met drinken.
Heb ook nog wel een leuk stukje voor het omgang van anderen met bv/kolven boek

2weken terug 4 dagen met de wielewaal weggeweest. Daar moest natuurlijk ook gekolft. Van te voren aan mijn mede reisleiding verteld en die vonden het geen probleem, logisch dat dat gewoon moet en daar is vast wel tijd voor. Omdat ik ook niet heel moeilijk ben en zeker niet preuts aangelegd. Gingen ze er zo makkelijk mee om dat ze er gerust bij kwamen zitten om nog dingen door te spreken. Of dat ik 's avonds voor ik naar bed ging gewoon op onze slaapkamer kon kolven zonder eerst een leeg plekje te moeten zoeken.
Het heeft dus nauwelijks extra tijd of moeite gekost (de vergeten kolfschelpen, 1e 24uur met de hand kolven, en ritje thuiszorgwinkel daargelaten). Erg fijn, zo kan het dus ook.