abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57622459
Borstvoeding deel 41

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_57622889
Terugvindkloofpost!

Al drie dagen volledige borstvoeding! Geen bijvoeding meer.
Meneer is tevreden en bleek gisteren tijdens zijn 1e maand controle op het CB 110 gram te zijn aangekomen.

Yay me!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57623454
Fijn Webkim.

Hier vandaag even moeten slikken toen ik Gwen had gewogen. Ze was (maar) 270 gram aangekomen in bijna twee weken, is dus 135 per week. Erg netjes, maar ik was die 200 gram per week gewend alleen dat is toch echt ook een keer afgelopen en dat vond ik even moeilijk. Het gaat nu even niet zo hard meer. Kreeg wel meteen vragen of ze goed drinkt, maar ze ligt regelmatig/vaak aan de borst. Wel slaapt ze steeds vaker door 's nachts en komt om 5.00 pas weer voor een voeding. Wel prettig.
pi_57625262
Webkim! Wat on-voor-stel-baar goed! Wat zal jij trots op jezelf zijn (terecht!)

Randa_v, jij bent inmiddels een echte veteraan!
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:03:08 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_57628288
Webkim, wat heerlijk! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar superblij om bent. Vandaag was ik een beetje ge-ergerd op het kinderdagverblijf. Ze waren me aan het uitleggen wat er allemaal in de keuken stond en toen ik zei dat Ruben alleen maar 's ochtends borstvoeding krijgt, zei dat vrouwtje (gelukkig niet een vaste leidster): "wat goed dat je al aan het afbouwen begonnen bent". Die schoot dus even in het verkeerde keelgat, maar ik heb me koest gehouden en simpelweg gezegd dat ik allang blij was dat hij 's ochtends af en toe die borst pakte
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:33:16 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57629161
Webkim, hoera! Wat goed van jullie, top!

En Randa en Deliedje ook al mooie scores!

Ik wilde even deze link hier posten, van borstvoeding.com

Nieuwe schema's bewaren en opwarmen borstvoeding
Stephan Kleintjes raadt aan om dit schema nu aan te houden en alle vorige schema's en urls te deleten.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_57629188
Wat een rare reactie, Troel Dat Ruben nog steeds af en toe aan de borst drinkt wist ik helemaal niet, wat goed!
pi_57631855
Dat is goed DeLiedje. Het is vaak, dat het van die korte periodes zijn dat het wat minder gaat. En een volledige voeding kolven heb ik nooit gehaald.

Super Webkim. Volledige bv.

Wow Randa, die 135 gram klinkt echt als gigantisch veel voor mij.

Nou ja zeg Troel, die reactie. Echt slecht zeg. Leuk dat Ruben 's ochtends nog bij je drinkt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:23:12 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_57632597
Ja, de ene dag lukt het hem beter dan de andere, maar alle beetjes helpen toch
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57634055
Door het kolven is mijn productie best toegenomen. Vorige week had ik last van lekkende borsten, maar ik voelde ook wanneer ze gingen lekken. Het voelt als een toeschietreflex, en dan moet ik snel zijn want ze beginnen meteen te lopen.
Maar gelukkig begint het nu weer een beetje normaal te worden. Ook als zitten de borsten vol, ze lekken nu niet meer meteen na 2 uur. Volgens mij moeten je borsten een soort wennen aan de hoeveelheden melk.

Alleen heb ik nog wel flinke spuiters. Daar doe je volgens mij weinig aan, ik probeer het ergste maar weg te laten lopen, anders verslikt de kleine zich.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57634335
Ticootje, wat bij mij goed hielp als Ronja last had van mijn te sterke toeschietreflex was het geven van één kant per drie uur. Als ze vaker wilde drinken kreeg ze steeds die kant en na drie of vier uur wisselde ik.
Het ging gelukkig na een paar maanden vanzelf over.

Ik bedacht me ineens dat ik bij dit kindje ook moet gaan kolven. Ik mag van mezelf een mooie dubbele electrische kolf-in-tas kopen want ik heb al zo'n hekel aan kolven dus het kan me niet makkelijk genoeg gaan.
P_iglet, jij bent volgens mij enthousiast over jouw kolf, is dat een medela?
pi_57634407
Ik heb de dubbele medela kolf... Ik gebruik m alleen niet, ik gebruik de enkele. Maar ik kolf met 10 minuten zo'n 200cc en dan zijn de tieten leeg.

Owlet, goede tip, ik kan het wellicht proberen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_57636806
Owlet, ik heb de pump in style van medela...
En vind het een wereld ding, ik kolf overal en nergens en heb dus altijd alleen maar die tas mee te nemen.
Met wat creatief inpakken krijg ik er nog een collegeblok, schrijfgerei, puzzelboekje/tijdschrijft en zeer flinke lunch in, naast mijn kolfspullen. Ik gebruik hem dus wel dubbelzijdig. Aansluiten, bh flapjes erover en kolven maar. Kan ik ondertussen met 2 handen lunchen/lezen/computeren enz.
Ik zou heb je dus echt ten zeerste aanraden.

voor als je 300 euro nieuw toch wel een enorm bedrag vind, k_p had er 1 te koop, weet niet of ze die nog heeft

Troel, wat leuk dat Ruben nog steeds 's morgens bij je drinkt

En ook voor webkim veel jompels
pi_57640554
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:21 schreef p_iglet het volgende:
Owlet, ik heb de pump in style van medela...
En vind het een wereld ding, ik kolf overal en nergens en heb dus altijd alleen maar die tas mee te nemen.
Met wat creatief inpakken krijg ik er nog een collegeblok, schrijfgerei, puzzelboekje/tijdschrijft en zeer flinke lunch in, naast mijn kolfspullen. Ik gebruik hem dus wel dubbelzijdig. Aansluiten, bh flapjes erover en kolven maar. Kan ik ondertussen met 2 handen lunchen/lezen/computeren enz.
Ik zou heb je dus echt ten zeerste aanraden.

voor als je 300 euro nieuw toch wel een enorm bedrag vind, k_p had er 1 te koop, weet niet of ze die nog heeft

Troel, wat leuk dat Ruben nog steeds 's morgens bij je drinkt

En ook voor webkim veel jompels
Dat klinkt precies als wat ik graag zou zien in een kolf(tas). Ik zal KP eens PM-en.
pi_57640623
Owlet, ik deel je mening over het kolven en ben van plan bij een volgend kindje ook zo eentje die P_iglet heeft aan te schaffen. Bij nader inzien had ik dat al veel eerder moeten doen, maar ja, wie had ooit verwacht dat ik na ruim 9 maanden nog steeds bv zou geven?

Troel, zit je af en toe stiekem gewoon nog te genieten van het voeden, en wij wisten van niks
Hartstikke mooi voor jou en Ruben

Webkim, wat fijn! En heb je nou echt een kloof of bedoelde je er niks mee?
.... met gevoel voor drama....
pi_57640813
Nou vraag ik me af he.... Het is veel voordeliger om een kolf tweedehands te kopen. Helemaal als dat van iemand is die hem maar heel kort heeft gebruikt (alleen, hoe controleer je dat...). Maar ik heb altijd geleerd dat je dan alsnog een deel van de kolf opnieuw kan kopen omdat dat in aanraking is gekomen met de melk van een ander. Aan de andere kant ben ik niet zo panisch en geloof ik dat uitkoken voldoende zou moeten zijn.

Je hebt echter ook geen garantie meer. Op een product van die prijs zou ik het erg jammer vinden als je bij een gebrek de hele motor opnieuw aan mag gaan schaffen.

Wat denken jullie, zou je zo een kolf tweedehands kopen?
pi_57640916
Van iemand die ik "ken" waarschijnlijk wel, maar van een wildvreemde op marktplaats een 2e hands kolf die een paar maanden gebruikt is zou ik niet zo snel doen. Inderdaad vanwege de garantie, en ik kan wel heel zuinig op mijn spullen zijn, maar als de vorige eigenaar hem bijvoorbeeld al 3 keer op de grond heeft laten donderen... Tja.
pi_57640940
Owlet, vraag anders i.p.v. kraamkado's geld voor een splinternieuwe kolf!
Je zult de meeste spulletjes immers toch al hebben liggen van Ronja nog. Is dat geen idee?
pi_57652144
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 23:21 schreef p_iglet het volgende:
  donderdag 27 maart 2008 @ 20:54:04 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_57656878
K-P heeft hem zeker niet meer te koop nu
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57658095
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:54 schreef Troel het volgende:
K-P heeft hem zeker niet meer te koop nu
Klopt ! Dat prachtige apparaat is verkocht
pi_57658795
Een vriendin belde me net. Haar zoontje is morgen een week oud. De kraamhulp was vandaag voor het laatst en adviseerde het voortaan bij 1 borst te houden ipv een toetje te geven. Gevolg dat hij niet vol zat en vanavond al eerder kwam voor een voeding. Ze ging al twijfelen of ze het zelf nou zo fout had (de oudste heeft 9 maanden bv gehad). Zo aan het twijfelen door de kraamhulp. Ze gaat nu weer gewoon een toetje geven tot hij vol zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57658959
Wat een rare adviezen kunnen ze geven he... Gelukkig dat ze maar kort heeft hoeven twijfelen.

Ik heb een deel van mijn kraamtijd behoorlijk met mezelf in de knoop gezeten omdat ik ineens besefte wat voor rare dingen ik als stagiaire-kraamhulp moest doen. Stomme adviezen, hardhandig aanleggen.... Het ging zó tegen mijn gevoel in, maar de stagebegeleidster is in dat geval de leidinggevende. Later kon ik het gelukkig op mijn eigen manier doen maar die paar maanden hebben me later echt een enorm schuldgevoel bezorgd
pi_57660868
Vanmorgen naar het cb geweest voor meten en wegen. Saartjes geboortegewicht was 3480 bij 51 cm en nu mat ze 4120 bij 53 cm. Ze was dus een 640 gram aangekomen.
Ik heb het even nagezocht en tis vergelijkbaar met wat de jongens aankwamen in de eerste 4 weken. Madam is ook een echt zuiplapje, ze stroomt regelmatig over om het overschot weer te lozen
Saartje
pi_57668237
Maneki, je moet wel gaan tellen vanaf het laagste gewicht, want iedere baby valt in principe iets af na de geboorte. Wel mooi hoor .

135 gram per week is ook prima, maar lijkt voor mij weer weinig omdat ze dik 200 gram per week aankwam. Maar Gwen heeft zulke lekkere spekkies, heeft Merlijn nooit gehad. 10 april weet ik ook hoe lang ze is ben erg benieuwd, mogen we weer naar het CB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')