Bronquote:'Beroerd, treurig en waardeloos'
DEN HAAG - Uw boodschap is glashelder: dit kabinet presteert ver onder de maat. Balkenende-IV krijgt een dikke onvoldoende van De Telegraaflezers die gisteren hebben meegedaan met de poll. Geen 5, zelfs een 4 is nog te veel eer.
U heeft massaal gereageerd op onze oproep om het kabinet een rapportcijfer te geven.
Aan het einde van de middag waren er via het portaal www.telegraaf.nl meer dan 40.000 stemmen uitgebracht, die een opmerkelijk eenduidig en vernietigend beeld gaven: dit kabinet doet het ronduit slecht. De reacties liegen er niet om. "Een 1 is nog te positief", schrijft Ingrid Kropf. "Als ik een nul kon geven, was het zeker een nul", aldus Jan Willem uit Den Haag.
Jan Ploeger uit Emmen vat het bondig samen: "Dit kabinet is net als de btw: beroerd, treurig en waardeloos."
Een enkeling relativeert de onvrede, zoals Henk uit Raamsdonksveer. " Gaat het zo slecht in Nederland? Kijk naar Schiphol de afgelopen dagen. Dan is er toch genoeg geld onder de mensen?"
De onvrede over de prestaties van het kabinet zit De Telegraaflezer hoog. U bent de belastingverhogingen, de bemoeizucht en het stilstaan op de weg helemaal beu, zo blijkt uit de peiling die deze krant gisteren heeft gehouden.
Maar liefst 85 procent geeft de ministersploeg een 5 of lager. Meer dan een kwart van de inzenders geeft het zelfs een 1, het laagst mogelijke cijfer.
Als het aan u had gelegen, kwam er liever nog vandaag dan morgen een einde aan het vierde kabinet-Balkenende. Of, in de woorden van Iris uit Helmond: ,,Van mij mogen ze nu oprotten. Ik kan dankzij dit kabinet mijn rekeningen niet meer betalen." Werdekker uit Zoetermeer is blij dat hij zijn stem niet aan dit 'prentenkabinet' heeft gegeven. ,,Hopelijk valt het heel snel."
Portemonnee
Veel inzenders missen daadkracht en visie bij het kabinet en stellen de ministers verantwoordelijk voor de steeds dunner wordende beurs. Het steekt daarbij extra dat het kabinet voor zichzelf een salarisverhoging van 10 procent heeft geregeld. "Ze denken alleen aan hun eigen portemonnee", weet R. Licher-Hage uit Emst. " Ze moeten maar gauw weg want ze maken het geld op dat vorige kabinetten hebben opgebouwd. Want dat komt doordat de PvdA in het kabinet zit en dat zijn mensen die graag uitgeven."
Van de drie coalitiepartijen trekt de PvdA het meeste vuur. "Met name de PvdA trekt dit kabinet in de rode cijfers", weet W. uit Amstelhoek. De ministers Vogelaar (Wonen, Wijken, Integratie) en Bos (Financiën) moeten het vooral ontgelden. Vogelaar vanwege haar onhandige optreden in de media, en Bos omdat hij wordt gezien als het boze brein achter alle belastingmaatregelen. Minister Plasterk (Onderwijs) is een van de weinigen uit die partij die soms als meevaller wordt genoemd.
Uitzondering
Bij het CDA springt minister Eurlings (Verkeer) er met kop en schouders bovenuit. "De enige die ondanks zijn jeugdige leeftijd redelijk werk aflevert, is Eurlings", meldt Clingenaar uit Hulst. "De rest is incompetent en mag van mij zo spoedig mogelijk vertrekken, liefst gisteren nog, met Balkenende, Vogelaar, Verburg en Bos voorop." Sirius uit Arnhem is het daar roerend mee eens. " De enige die nog zijn best doet, is Eurlings." J. Holdermans uit Rotterdam geeft 'Camieleke' zelfs een 8.
Veel lezers komen ook met een alternatief: soms is dat Geert Wilders, maar meestal Rita Verdonk. Zij is bij de 2000 lezers die een gemotiveerde reactie hebben gegeven, veruit de populairste politicus. "Het is wachten op Rita ", verzucht G. Baas uit Bergambacht. E. Dijkstra uit Dedemsvaart weet het zeker: "Rita zal de redding gaan worden!" Het advies van J. van der Spek uit Zoetermeer luidt: "Luister in verkiezingstijd niet naar mooie sprookjes van de huidige politieke partijen. Stem voor verandering: PVV of ToN!"
Het is even zoeken, maar tussen alle kritiek door klinkt af en toe ook een tevreden geluid, zoals dat van W.L. Schipper, Putten. "Dit kabinet doet het gewoon goed. Van mij krijgt dit kabinet een 8." Hij is een van de weinigen.
minst slechte? Dit hele kabinet heeft waarlijk niets goeds gedaan.quote:Op maandag 28 april 2008 20:56 schreef du_ke het volgende:
Het minst slechte kabinet Balkenende maakt het inderdaad nog lang geen goed kabinet.
De eerdere kabinetten B waren een nog grotere schande voor de NL politiekquote:Op maandag 28 april 2008 21:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
minst slechte? Dit hele kabinet heeft waarlijk niets goeds gedaan.
Lees wie het zegt. Zelfs al verplicht de overheid heipalen anaal in te brengen drie maal daags kan du_ke er nog een winstoogmerk aan lullen voor de gehele bevolking en nettowinst voor ons allen.quote:Op maandag 28 april 2008 21:50 schreef Napalm het volgende:
minst slechte? Dit hele kabinet heeft waarlijk niets goeds gedaan.
op zn minst probeerden ze daar nog iets.quote:Op maandag 28 april 2008 21:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
De eerdere kabinetten B waren een nog grotere schande voor de NL politiek
Ondanks alle kritiek doet Bos het zeker niet slecht. Hij weet de vinger flink op de knip te houden. En daardoor doet hij het al beter dan de ministers van financiën in de vorige kabinetten Bquote:Op maandag 28 april 2008 22:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
op zn minst probeerden ze daar nog iets.
Dit kabinet doet en durft helemaal niets. En doen ze wel wat dan gaat het helemaal verkeerd. Het enige "succes"wat ik kan noemen is het generaal pardon.![]()
Weet jij er meer?
quote:Op maandag 28 april 2008 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Lees wie het zegt. Zelfs al verplicht de overheid heipalen anaal in te brengen drie maal daags kan du_ke er nog een winstoogmerk aan lullen voor de gehele bevolking en nettowinst voor ons allen.
Gezien de economische hoogtij en de aardgasprijzen doet Bos het dramatisch.quote:Op maandag 28 april 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondanks alle kritiek doet Bos het zeker niet slecht. Hij weet de vinger flink op de knip te houden. En daardoor doet hij het al beter dan de ministers van financiën in de vorige kabinetten B.
Dramatisch? Kan je dat uitleggen?quote:Op maandag 28 april 2008 22:31 schreef Napalm het volgende:
[..]
Gezien de economische hoogtij en de aardgasprijzen doet Bos het dramatisch.
Je hoort weinig klachten, dat is dan ook het enige in zijn voordeel.
Ach dit soort oordelen zijn voor een groot deel inderdaad op basis van de waan van de dagquote:Op maandag 28 april 2008 22:46 schreef waht het volgende:
Is er ooit in de geschiedenis van de mensheid een regering geweest die het wél goed gedaan heeft dan?
Waar meet je dat aan? En waar staan de regeringen van de VS, China, Rusland en/of Zimbabwe op de lijst?
Nah, hoewel er het nodige op aan te merken was zijn er tijdens die kabinetten tenminste een paar belangrijke knopen doorgehat op het gebied van de WAO, zorgverzekering, wet werk & bijstand etc.quote:Op maandag 28 april 2008 21:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
De eerdere kabinetten B waren een nog grotere schande voor de NL politiek
Ach die zaken waren er bij ieder kabinet wel doorgedramd. Daar was de tijd namelijk gewoon rijp voor. Heb vanuit een B ministersploeg (op heel even Winsemius na) bijzonder weinig visie horen komen.quote:Op maandag 28 april 2008 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nah, hoewel er het nodige op aan te merken was zijn er tijdens die kabinetten tenminste een paar belangrijke knopen doorgehat op het gebied van de WAO, zorgverzekering, wet werk & bijstand etc.
Dit kabinet kan niets anders dan betuttelen en moraliseren en alle plezier verbieden/belasten
Ah. ik zie het alquote:Op maandag 28 april 2008 22:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dit soort oordelen zijn voor een groot deel inderdaad op basis van de waan van de dag.
quote:....van De Telegraaflezers...
Ah.. het onderzoekje naar Irak dat de PvdA zeker zou gaan doen zijn de lezers dus al vergeten....quote:Van de drie coalitiepartijen trekt de PvdA het meeste vuur. "Met name de PvdA trekt dit kabinet in de rode cijfers", weet W. uit Amstelhoek. De ministers Vogelaar (Wonen, Wijken, Integratie) en Bos (Financiën) moeten het vooral ontgelden. Vogelaar vanwege haar onhandige optreden in de media, en Bos omdat hij wordt gezien als het boze brein achter alle belastingmaatregelen. Minister Plasterk (Onderwijs) is een van de weinigen uit die partij die soms als meevaller wordt genoemd.
quote:van De Telegraaflezers
Het goed doen houdt simpelweg in dat het merendeel van de bevolking tevreden is met het beleid dat wordt uitgevoerd. Dat is nu niet het geval, wat komt door bijvoorbeeld de talloze lastenverzwaringen, betuttelingen en gemaakte blunders rondom Fitna. Sterker nog, deze regering maakt zich met de dag belachelijker en ongeloofwaardiger voor het merendeel van de bevolking.quote:Op maandag 28 april 2008 22:46 schreef waht het volgende:
Is er ooit in de geschiedenis van de mensheid een regering geweest die het wél goed gedaan heeft dan?
Waar meet je dat aan? En waar staan de regeringen van de VS, China, Rusland en/of Zimbabwe op de lijst?
Eigenlijk vooral Nederlandse regeringen, maar buitenlandse ben ik ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 29 april 2008 08:06 schreef Steeven het volgende:
Regeringen die het wel goed gedaan hebben? Bedoel je nationaal of internationaal?
quote:Op maandag 28 april 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ondanks alle kritiek doet Bos het zeker niet slecht. Hij weet de vinger flink op de knip te houden. En daardoor doet hij het al beter dan de ministers van financiën in de vorige kabinetten B.
En vergeleken bij het krampachtige gedoe en gedraai van Verdonk is het pardon inderdaad een verbetering.
Het is zeker niet veel maar meer dan de vorige B kabinetten.
Dan komt het dus aan op leiderschap, iets wat in alle kabinetten Balkenende volledig ontbreekt. Je kunt de verschillen op de vierkante centimeter bevechten en dan trots een kwart procent uit een koopkrachtplaatje binnenhalen, de hakken in het zand zetten en het ontslagrecht verdedigen, of elke verboden drugsvariant als overwinning binnenhalen. Dat schiet natuurlijk voor geen meter op, maar dat is wel wat er gebeurt bij gebrek aan leiderschap en inspiratie.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
De politiek is zo versplinterd geraakt dat we waarschijnlijk weer een verkiezingsuitslag zouden krijgen waar niemand echt iets mee zou kunnen. Er moeten teveel concessies gedaan worden bij de partijen, waardoor je waarschijnlijk steeds weer een vleesch-noch-visch kabinet zou krijgen.
Alles beter dan wat er nu zit. Laat ze stoppen, alsjeblieft. Ze maken alles dusdanig erg, dat er straks helemaal niks meer terug te draaien valt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
En wat als het kabinet nu zou vallen en er herverkiezingen zouden komen. Zou het dan zoveel beter worden? Ik denk het namelijk niet. De politiek is zo versplinterd geraakt dat we waarschijnlijk weer een verkiezingsuitslag zouden krijgen waar niemand echt iets mee zou kunnen. Er moeten teveel concessies gedaan worden bij de partijen, waardoor je waarschijnlijk steeds weer een vleesch-noch-visch kabinet zou krijgen.
Of je maakt een brede coalitie die echt dualistisch opereert. Dus ieder beleid kun je aan de kamer voorleggen en je zorgt zelf maar dat je een meerderheid haalt. Laat daar ook maar een SP minister in zitten, een PVV minister, Verdonk terug, enz. Mogen zij hun beleid voorleggen aan de kamer en meerderheid zien te halen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:06 schreef kriele het volgende:
En wat als het kabinet nu zou vallen en er herverkiezingen zouden komen. Zou het dan zoveel beter worden? Ik denk het namelijk niet. De politiek is zo versplinterd geraakt dat we waarschijnlijk weer een verkiezingsuitslag zouden krijgen waar niemand echt iets mee zou kunnen. Er moeten teveel concessies gedaan worden bij de partijen, waardoor je waarschijnlijk steeds weer een vleesch-noch-visch kabinet zou krijgen.
Ik denk ook niet dat ze veel verder gaan komen want ze zijn veel te bang dat ze over een onderwerp vallen en dat ze dan door de kiezers afgerekekend worden.quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:38 schreef kriele het volgende:
Ondanks dat ik zelf links van het midden zit, vind ik dit een heel matig kabinet. Ook t.o.v. het vorige. Die pakten tenminste nog eens zaken aan zoals het compleet hervormen van het ziekenfonds. Dit kabinet komt niet verder dan het verhogen van belastingen en het verbieden van zaken. Tot nu toe dan...
Nee, tot nu toe vind ik het allemaal heel matig.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je bent in iedergeval een rasoptimist
![]()
Hij weet de eindafrekeningen tot nu toe positief te houden. Vorig jaar om deze tijd was er ook heel veel gezeik op Bos en toen hield hij aan het eind van het jaar een positief saldo over. daar lijkt het nu ook weer op uit te draaien. En 2 uit 2 jaar is in elk geval een betere score dan z'n voorgangersquote:Een hand op de knip betekend in mijn ogen niet nog een extra uitgave van 325 miljoen voor een falende collega.
Buiten dat doet Bos het zeker niet goed, ondanks een beter draaiende economie, hogere belastinginkomsten, hogere belastingen is het nogal droevig gesteld met de begroting zeker als je daar het onrealistiche ramen meerekent.
komkom een beetje realisme mag ook wel hoor. Geen enkel kabinet is in staat zo sterk te regeren dat alles echt erg wordtquote:Op dinsdag 29 april 2008 14:33 schreef Steeven het volgende:
[..]
Alles beter dan wat er nu zit. Laat ze stoppen, alsjeblieft. Ze maken alles dusdanig erg, dat er straks helemaal niks meer terug te draaien valt.
Waarom zouden ze daar bang voor moeten zijn? Die kiezers kijken momenteel toch alleen maar naar Verdonk en Wilders, het kabinet kan uitvreten wat ze willen, niemand die er echt op let of er iets van merkt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze veel verder gaan komen want ze zijn veel te bang dat ze over een onderwerp vallen en dat ze dan door de kiezers afgerekekend worden.
Naar mijn beleving, wat ik belangrijk vind, vind ik dit een rampzalig kabinet en dat frustreert me enorm. Dat is mijn realisme. Vandaar dat ik ze liever nu dan straks zie oprotten.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
komkom een beetje realisme mag ook wel hoor. Geen enkel kabinet is in staat zo sterk te regeren dat alles echt erg wordt.
Het voornaamste commentaar op het kabinet is ook dat ze juist niets doen hoe kunnen ze het dan zo erg maken?
Vandaar dat ik het onderzoek hier nog een keer doequote:
vinger op de knip, hij is alles aan het terugdraaien en btw aan het verhogen, wat nergens voor nodig isquote:Op maandag 28 april 2008 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
En vergeleken bij het krampachtige gedoe en gedraai van Verdonk is het pardon inderdaad een verbetering.
Het is zeker niet veel maar meer dan de vorige B kabinetten.
Oh de beleving van dit kabinet is niet best. Maar dat wil niet zeggen dat ze echt zo slecht zijn als veel geroepen wordt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Naar mijn beleving, wat ik belangrijk vind, vind ik dit een rampzalig kabinet en dat frustreert me enorm. Dat is mijn realisme. Vandaar dat ik ze liever nu dan straks zie oprotten.
Nogmaals, dat vind ik wel. Dat mensen het er niet mee eens zijn snap ik, tenslotte zie ik hier een paar voldoendes voorbij komen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh de beleving van dit kabinet is niet best. Maar dat wil niet zeggen dat ze echt zo slecht zijn als veel geroepen wordt.
Dat kan je vinden maar heb je daar dan ook goede voorbeelden van? Van die verschrikkelijke dingen die dit kabinet gedaan heeft die een ander kabinet niet zou doen?quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:54 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nogmaals, dat vind ik wel. Dat mensen het er niet mee eens zijn snap ik, tenslotte zie ik hier een paar voldoendes voorbij komen.
De punten zijn algemeen bekend dacht ik zo.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan je vinden maar heb je daar dan ook goede voorbeelden van? Van die verschrikkelijke dingen die dit kabinet gedaan heeft die een ander kabinet niet zou doen?
Minstens 3/4 van wat de Nederlandse politiek doet is namelijk niet zo heel erg afhankelijk van het kabinet dat op dat moment dienst heeft. Alleen hoe het gebracht wordt wil wel eens verschillen.
De grootste prestatie van dit kabinet is dat ze niets klaarspelen. Echt helemaal niets. En dat is met de FNV in het kabinet al een hele prestatie van het CDA. Maar daar houdt het positieve ook ongeveer op.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
komkom een beetje realisme mag ook wel hoor. Geen enkel kabinet is in staat zo sterk te regeren dat alles echt erg wordt.
Het voornaamste commentaar op het kabinet is ook dat ze juist niets doen hoe kunnen ze het dan zo erg maken?
Echt gelul du_ke. De hele hervormingsagenda, een ware zegening voor dit land, van Wijffels (een van de architecten van het beleid van Balk 1,2,3 en de lijm voor Balk 4) zou er met de PvdA nooit gekomen zijn. Kijk maar eens naar de laatste stappen van dat plan: openbreken van de arbeidsmarkt door het ontslagrecht aan te pakken komt er never nooit niet onder dit knoeiersclubje. Daar waar WAO, WW, ziektekostenstelsel, etc etc etc eerder wel werden aangepakt.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan je vinden maar heb je daar dan ook goede voorbeelden van? Van die verschrikkelijke dingen die dit kabinet gedaan heeft die een ander kabinet niet zou doen?
Minstens 3/4 van wat de Nederlandse politiek doet is namelijk niet zo heel erg afhankelijk van het kabinet dat op dat moment dienst heeft. Alleen hoe het gebracht wordt wil wel eens verschillen.
Dat heet 'van de regen in de drup'..quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Waardeloos kabinet. Balkenende vertrekt straks naar Brussel, waarop het CDA het kabinet snel zal laten vallen. Er worden vervroegde verkiezingen uitgeschreven, die door het CDA met Eurlings als lijsttrekker en een harde rechtse verkiezingscampagne worden gewonnen. Coalitie CDA/VVD/Verdonk.
Toch grappig te weten dat de beweringen van Jurgen vrijwel nooit uitkomen.quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Waardeloos kabinet. Balkenende vertrekt straks naar Brussel, waarop het CDA het kabinet snel zal laten vallen. Er worden vervroegde verkiezingen uitgeschreven, die door het CDA met Eurlings als lijsttrekker en een harde rechtse verkiezingscampagne worden gewonnen. Coalitie CDA/VVD/Verdonk.
En welke verbetering zal er dan optreden?quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
De werkeloosheid is in Nederland al vrij lang laag, daarom heeft niemand veel belang bij het doorbreken van de status quo rondom het ontslagrecht. En die aanpassingen waar jij het over hebt waren echt niet zo wereldschokkend hoor. Je krijgt hier in Nederland gewoon niet zoveel voor elkaar als de bonden en de werkgevers zwaar tegen zijn. De hervormingen van de WAO, WW en ziekenfonds had je veel beter en radicaler aan kunnen pakken als ze eerst wat meer maatschappelijk draagvlak verwoven hadden. Om het met veel conflict die boel er half doorheen gooien nou een prestatie te noemen gaat mij echt te ver.quote:Op woensdag 30 april 2008 01:29 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Echt gelul du_ke. De hele hervormingsagenda, een ware zegening voor dit land, van Wijffels (een van de architecten van het beleid van Balk 1,2,3 en de lijm voor Balk 4) zou er met de PvdA nooit gekomen zijn. Kijk maar eens naar de laatste stappen van dat plan: openbreken van de arbeidsmarkt door het ontslagrecht aan te pakken komt er never nooit niet onder dit knoeiersclubje. Daar waar WAO, WW, ziektekostenstelsel, etc etc etc eerder wel werden aangepakt.
quote:Op woensdag 30 april 2008 11:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Volgens Maurice de Hond overweegt 28% van de Nederlanders op het CDA te stemmen. En dan heb je natuurlijk nog de 15% van de Nederlanders die standaard op het CDA stemt. Verder is Eurling verreweg de populairste minister onder mensen met een cetrum-rechtse politieke voorkeur, precies de electorale doelgroep van het CDA.quote:Op woensdag 30 april 2008 15:49 schreef du_ke het volgende:
[..]! Na 4 klotekabinetten van het CDA gaat men er toch weer massaal op stemmen. En dan ook nog op die babyface Eurlings die niets heeft bewezen? Geloof je het zelf
?
En zou je echt met die achterlijke Verdonk willen regeren? (los van dat de VVD daar natuurlijk ook geen trek in heeft, wie heeft er immers belang bij een 2e lpf drama?)
Ah dus 28%+15% eh?quote:Op woensdag 30 april 2008 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Volgens Maurice de Hond overweegt 28% van de Nederlanders op het CDA te stemmen. En dan heb je natuurlijk nog de 15% van de Nederlanders die standaard op het CDA stemt. Verder is Eurling verreweg de populairste minister onder mensen met een cetrum-rechtse politieke voorkeur, precies de electorale doelgroep van het CDA.
Maurice de Hond, dat is allemaal werkloos tuig. DUH dat die willen dat iedereen voor hullie betaald,...quote:Op woensdag 30 april 2008 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Volgens Maurice de Hond overweegt 28% van de Nederlanders op het CDA te stemmen. En dan heb je natuurlijk nog de 15% van de Nederlanders die standaard op het CDA stemt. Verder is Eurling verreweg de populairste minister onder mensen met een cetrum-rechtse politieke voorkeur, precies de electorale doelgroep van het CDA.
Paars 1 was denk ik best een goed kabinet. Wijers en Zalm.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:38 schreef waht het volgende:
Eigenlijk vooral Nederlandse regeringen, maar buitenlandse ben ik ook benieuwd naar.
WTF... dus alleen mensen die zelf een politieke achtergrond hebben zouden kritiek mogen hebben op dit kabinet?! Ga toch weg.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:32 schreef EldorkoGrande het volgende:
Ook durf ik te wedden dat als je alle Nederlanders vraagt dit kabinet een cijfer te geven er een dikke onvoldoende uit komt rollen, maar dat als je vervolgens alle stemmen schrapt van mensen die akelig weinig van politiek weten schrapt, het cijfer inene stukken hoger ligt!
Ja en 28 overweegt op Verdonk te stemmen en dat gaan ze ook niet doenquote:Op woensdag 30 april 2008 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Kuchekuchekuche.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
(ja toen was de VVD nog liberaal)
Kijk eens naar de huidige peilingen. Dat zegt toch juist dat veel kiezers hard weglopen bij de regeringspartijenquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:18 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze daar bang voor moeten zijn? Die kiezers kijken momenteel toch alleen maar naar Verdonk en Wilders, het kabinet kan uitvreten wat ze willen, niemand die er echt op let of er iets van merkt.
O, ja past Bos goed op de centen?quote:Op woensdag 30 april 2008 01:22 schreef en_door_slecht het volgende:
- Bos: past tot op heden redelijk op de centen. Maar dit is alleen mogelijk door alle ramingen met een kwart te verhogen en belastingen systematisch te verhogen. De overheid heeft nog nooit eerder zoveel te besteden gehad. Tja, je moet het al bont maken om het dan ook nog eensuit de klauwen te laten lopen.
Meer door alle aandacht voor Verdonk en Wilders dan uit afkeer van dit kabinet denk ik.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de huidige peilingen. Dat zegt toch juist dat veel kiezers hard weglopen bij de regeringspartijen
[..]
Dat kunnen we pas goed beoordelen als blijkt of hij dit jaar weer afsluit met een overschot. Dan zijn z'n statistieken in ieder geval beter dan die van Zalm.quote:
Het is onbegrijpelijk dat Bos allerlei belastingen laat stijgen of zelfs verzint. Door het aantrekken van de economie (met dank aan het vorige kabinet) zijn de belastingopbrengsten enorm gestegen. En dan komt SinterBos nog steeds geld tekort?quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kunnen we pas goed beoordelen als blijkt of hij dit jaar weer afsluit met een overschot. Dan zijn z'n statistieken in ieder geval beter dan die van Zalm.
Wie zegt dat hij tekort komt? Vorig jaar hield hij geld over en dat zal dit jaar naar verwachting ook gebeuren. Met geld dat overbleef werd een stukje schuld afgelost. Hij kan ook als een sinterklaas allemaal leuke dingetjes gaan doen met dat geld maar dat lijkt me geen goed plan.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk dat Bos allerlei belastingen laat stijgen of zelfs verzint. Door het aantrekken van de economie (met dank aan het vorige kabinet) zijn de belastingopbrengsten enorm gestegen. En dan komt SinterBos nog steeds geld tekort?
http://www.depers.nl/binn(...)-blijft-stijgen.html
Waarom dan allerlei belastingen verhogen?quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij tekort komt? Vorig jaar hield hij geld over en dat zal dit jaar naar verwachting ook gebeuren. Met geld dat overbleef werd een stukje schuld afgelost. Hij kan ook als een sinterklaas allemaal leuke dingetjes gaan doen met dat geld maar dat lijkt me geen goed plan.
Heb je de berichten laatst in de media wel gevolgd? Er moet niet voor niets in de kosten voor kinderopvang en zo gesneden worden.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:21 schreef du_ke het volgende:
Wie zegt dat hij tekort komt? Vorig jaar hield hij geld over en dat zal dit jaar naar verwachting ook gebeuren. Met geld dat overbleef werd een stukje schuld afgelost. Hij kan ook als een sinterklaas allemaal leuke dingetjes gaan doen met dat geld maar dat lijkt me geen goed plan.
Bronquote:Bos heeft geen geld
LJUBLJANA - Een dreigende verdere verslechtering van de economie en de dit jaar sterk oplopende inflatie zijn voor minister Bos (Financiën) aanleiding de hand stevig op de knip te houden bij de begrotingsgesprekken voor 2009.
'Dit jaar gaat het nog goed met de economie, maar we moeten er rekening mee houden dat de 1,75 procent groei die volgend jaar wordt verwacht te optimistisch is. Het wordt waarschijnlijk minder", zo stelde de bewindsman gisteren tijdens een Europese top in Slovenië. Volgens Bos zal bij de begrotingsonderhandelingen dus niet of nauwelijks geld beschikbaar zijn voor extra uitgaven en lastenverlichtingen. "We zullen echt grote voorzichtigheid moeten betrachten. Waarbij ik liever wat geld overhoud voor het geval het later echt tegen blijkt te vallen."
Om te voorkomen dat we weer met een tekort komen te zitten. Het alternatief is de staatsschuld verder op laten lopen. Dat is toch ook niet alles?quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom dan allerlei belastingen verhogen?
Tsja, is er een keer een PvdA minister die het tegengestelde doet van potverteren, is het ook weer niet goed... Zo kunnen we bezig blijven...quote:
Dat komt omdat de regeling blijkbaar te duur was. Maar eenmalig hebben ze er wel flink geld voor bijgekregen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je de berichten laatst in de media wel gevolgd? Er moet niet voor niets in de kosten voor kinderopvang en zo gesneden worden.
Dat heb ik gedaan. En wat is er precies raar aan de uitspraken van Bos? Hij wil er op letten dat er niet teveel geld extra uitgegeven gaat worden omdat de economie onder druk staat. Dus geen extra geld uitgeven.quote:
Inderdaad als hij de tekorten op laat lopen tot 3% en allerlei leuke dingen gaat doen voor de mensen is het ook niet goedquote:Op donderdag 1 mei 2008 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tsja, is er een keer een PvdA minister die het tegengestelde doet van potverteren, is het ook weer niet goed... Zo kunnen we bezig blijven...
Ik heb het niet over politieke achtergrond gehad, maar over "van politiek weten." Om die automonteur van jou er ff bij te halen: het heeft weinig zin om te gaan klagen over de kleur van de bekleding tegen de man die je olie staat te vervangen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:29 schreef HenryHill het volgende:
[..]
WTF... dus alleen mensen die zelf een politieke achtergrond hebben zouden kritiek mogen hebben op dit kabinet?! Ga toch weg.
1. Ik weet ook niet wat er achter de schermen geregeld wordt. Dat weten enkel die mensen die achter dat schermpje stonden, toch?quote:Mensen zijn prima in staat om een kabinet op zijn prestaties te beoordelen zonder te weten wat er achter de schermen aan handjeklap geregeld wordt. Of laat jij je ook ompraten door de monteur wanneer hij zegt dat het eigenlijk best wel acceptabel is dat je auto af en toe niet start, want het is zulk moeilijk werk om 'm te repareren?
Het kabinet is nog altijd niet gevallen en lijkt tenminste op een positief saldo op de eindafrekening (Bos met de hand op de knip, niet te gelovenquote:Kijk hier eens: Het kabinet van de hypes en de bemoeizucht, deel IV, en vertel me dan nog eens waarom dit kabinet een hoger cijfer dan een 5 verdient.
Minder uitgeven misschien? Dus geen 'gratis' schoolboeken, zogenaamde prachtwijken, etc.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat we weer met een tekort komen te zitten. Het alternatief is de staatsschuld verder op laten lopen. Dat is toch ook niet alles?
Jezelf rijk rekenen door getallen dubbel te nemen is niet echt een overtuigende verkiesingsstrategie.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Volgens Maurice de Hond overweegt 28% van de Nederlanders op het CDA te stemmen. En dan heb je natuurlijk nog de 15% van de Nederlanders die standaard op het CDA stemt.
Elk kabinet heeft min of meer "recht" op een nieuw stukje beleid en dat kost geld. Dat is gewoon een gegeven. Daar is dit kabinet zeker niet uniek in.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Minder uitgeven misschien? Dus geen 'gratis' schoolboeken, zogenaamde prachtwijken, etc.
Nee, maar als het kabinet dan een geld besteed aan echte problemen zoals de ouderenzorg en het wegennet en het OV.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:19 schreef du_ke het volgende:
Elk kabinet heeft min of meer "recht" op een nieuw stukje beleid en dat kost geld. Dat is gewoon een gegeven. Daar is dit kabinet zeker niet uniek in.
Je vind alle extra belastingen niet hoog genoeg?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, maar als het kabinet dan een geld besteed aan echte problemen zoals de ouderenzorg en het wegennet en het OV.
Maar nee deze hete hangijzers laten ze mooi liggen
Ook daar besteden ze gewoon handen vol geld aan.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, maar als het kabinet dan een geld besteed aan echte problemen zoals de ouderenzorg en het wegennet en het OV.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat wel maar ze besteden het geld verkeerd.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je vind alle extra belastingen niet hoog genoeg?
Bestaat er zoiets als goed besteden van belastinggeld dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat wel maar ze besteden het geld verkeerd.
Na de praatjes zoals na het zuur komt het zoet is dat soort standaard kritiek niet meer aan mij besteedt.quote:Op zondag 4 mei 2008 02:18 schreef Kees22 het volgende:
Rita Verdomd? Een hol vat waar allerlei gefrustreerde mensen hun rotzooi in kunnen gooien. Ze heeft zelf geen idee van daadwerkelijke maatregelen en vraagt advies van haar aanhangers.
Je eigen zaken op orde hebben betekent onder dit kabinet ofwel CEO zijn van een groot bedrijf, ofwel uitkeringstrekker zijn. Dan heb je je zaken op orde. Voor alle andere mensen betekent het vooral: hoe harder je werkt, hoe zwaarder je inkomsten weggenivelleerd worden. En Balkenende maar klagen over de zesjescultuurquote:Op zondag 4 mei 2008 02:18 schreef Kees22 het volgende:
Want als je je eigen zaken in orde hebt, ben je niet ontevreden.
Dat is een goeie vraag. D66 misschien? In alle andere partijen heb ik het vertrouwen inmiddels verloren, dus als zij zich enigszins degelijk presenteren de komende tijd, dan gaat mijn stem naar hun toe. En zo niet, dan neem ik waarschijnlijk niet eens de moeite om een stembus op te zoeken.quote:Dus wat is het alternatief?
Ja, naar het zuur komt het zoet is kiezersbedrog, dat wisten we natuurlijk wel.quote:Op zondag 4 mei 2008 02:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Na de praatjes zoals na het zuur komt het zoet is dat soort standaard kritiek niet meer aan mij besteedt.
Wellicht heeft Rita Verdonk (of een andere partij) niet de oplossing maar iig wel de juiste insteek.
Balkenende en co hebben bewezen geen oplossingen te kunnen leveren. Mijn vertrouwen is iig weg en ik ga nu op een andere koers inzetten.
Ehm Verdonk = de koers die Balkenende en Co jarenlang hebben gevaren. Dan is ze toch geen alternatief dat het heel anders gaat doen?quote:Op zondag 4 mei 2008 02:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Na de praatjes zoals na het zuur komt het zoet is dat soort standaard kritiek niet meer aan mij besteedt.
Wellicht heeft Rita Verdonk (of een andere partij) niet de oplossing maar iig wel de juiste insteek.
Balkenende en co hebben bewezen geen oplossingen te kunnen leveren. Mijn vertrouwen is iig weg en ik ga nu op een andere koers inzetten.
Eerlijk en recht door zee. Dat is nou echt het enige wat mensen zeggen waarom ze op verdonk stemmen. Toont wel aan dat Verdonk inhoudelijk simpelweg niets te brengen heeft.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:18 schreef henkway het volgende:
Ik geef Rita het voordeel van de twijfel, ik denk dat ze eerlijk en recht door zee is.
Het zal ongetwijfeld in de portemonnee schelen
Ja, maar het beroerde is dat je dat van het huidige kabinet nou juist NIET kan zeggen.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eerlijk en recht door zee. Dat is nou echt het enige wat mensen zeggen waarom ze op verdonk stemmen. Toont wel aan dat Verdonk inhoudelijk simpelweg niets te brengen heeft.
Terwijl de feiten toch echt uitwijzen dat het een valse draaikont is.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Eerlijk en recht door zee. Dat is nou echt het enige wat mensen zeggen waarom ze op verdonk stemmen.
Ook dat.quote:Toont wel aan dat Verdonk inhoudelijk simpelweg niets te brengen heeft.
Haar belofte om daar en juist daar aan te werken, dan zeg ik, geef haar die kansquote:Op zondag 4 mei 2008 14:07 schreef Vitalogy het volgende:
Haar kritiek dat we in een zogenaamd welvarend en goed opgeleid land helemaal niets voor elkaar kunnen krijgen dan geld stoppen in bodemloze putten en de belasting en betutteling vermeerderen is alleen maar terecht.
LPF, anyone?quote:Op zondag 4 mei 2008 14:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Haar belofte om daar en juist daar aan te werken, dan zeg ik, geef haar die kans
Ja je portemonnee zal ongetwijfeld stukken leger zijn na 4 jaar Verdonk.quote:Op zondag 4 mei 2008 13:18 schreef henkway het volgende:
Ik geef Rita het voordeel van de twijfel, ik denk dat ze eerlijk en recht door zee is.
Het zal ongetwijfeld in de portemonnee schelen
Dezelfde kliek waar ze jarenlang deel van uitmaakte? De kliek waarvan ze in het vorige kabinet zo'n beetje het uithangbord was? Die kliek?quote:Op zondag 4 mei 2008 14:07 schreef Vitalogy het volgende:
Dat is trouwens ook waar dit topic over gaat he, niet over Verdonk als antwoord maar dat Balkenende en co waardeloos is.
Dan zal ze weer het veld moeten ruimen,dat heet nou democratie, maar domweg op Balkenende blijven stemmen, terwijl die eikel alleen naar Bush luistert, dat is zeker niet goed.quote:Op zondag 4 mei 2008 16:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je portemonnee zal ongetwijfeld stukken leger zijn na 4 jaar Verdonk.
Ik wou dan ook zeker niet op Balkenende stemmen (nooit gedaan ookquote:Op zondag 4 mei 2008 17:06 schreef henkway het volgende:
[..]
Dan zal ze weer het veld moeten ruimen,dat heet nou democratie, maar domweg op Balkenende blijven stemmen, terwijl die eikel alleen naar Bush luistert, dat is zeker niet goed.
Gebruik je stem om te kiezen en niet als dom stemvee
Ze verdient zeker een kans en dan gaan we oordelenquote:Op zondag 4 mei 2008 17:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik wou dan ook zeker niet op Balkenende stemmen (nooit gedaan ook). Maar om nou te beweren dat Verdonk een beter en wezenlijk ander alternatief is
.
Ze heeft toch net een kans gehad op een vrij simpel uitvoeringsministerie en daarin toch compleet gefaald? Waarom dan nog een kans?quote:Op zondag 4 mei 2008 17:24 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze verdient zeker een kans en dan gaan we oordelen
Nee dat is niet waar, ze heeft een uitstekend wek gedaan dat had niemand haar nagedaanquote:Op zondag 4 mei 2008 17:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze heeft toch net een kans gehad op een vrij simpel uitvoeringsministerie en daarin toch compleet gefaald? Waarom dan nog een kans?
Denk aan de vliegtax (verjagen van bedrijven, verlies banen), generaal pardon (met slechte uitvoering), prachtwijken opknappen (met slechte uitvoering), verhoging fiscale bijtelling voor leaserijders, slurptax, belasting op plastic, schuld overnemen antillen.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:13 schreef Picchia het volgende:
Een 2. Ze hebben verschrikkelijk foute regelingen doorgevoerd, maar het kan nog slechter.
Hij wilde toch de basisbeurs (studiebeurs) omzetten in een lening? En het collegegeld voor Masters aanzienlijk verhogen? Als student kan ik niet echt tevreden met Plasterk zijn.quote:Minister Plasterk (Onderwijs) is een van de weinigen uit die partij die soms als meevaller wordt genoemd.
Ja of de Dierenpartij zeg het maar, of ga je weer op Harrie Potter stemmen.?quote:Op zondag 4 mei 2008 23:15 schreef FeestNummer het volgende:
Rita Verdonk moet de redding gaan brengen?
Mag ik even heel hard lachen.
De vliegtax is niet meer dan eerlijk. Waarom moeten treinreizigers zich wel blauw aan infra-belasting betalen (dankzij VVD/CDA/LPF) en moet voor vliegtuigpassagiers alles gratis zijn?quote:Op zondag 4 mei 2008 17:52 schreef Picchia het volgende:
Denk aan de vliegtax (verjagen van bedrijven, verlies banen), generaal pardon (met slechte uitvoering), prachtwijken opknappen (met slechte uitvoering), verhoging fiscale bijtelling voor leaserijders, slurptax, belasting op plastic, schuld overnemen antillen.
De overbodige Ov-choipkaart is door CDA/VVD/LPF in het leven geroepen. Het is een onding en dat heeft niets met de uitvoering te maken.quote:En de geplande belastingverhoging BTW naar 20%, OV-chipkaart (met slechte uitvoering)rekeningrijden (slechte uitvoering) en gratis schoolboeken (slechte uitvoering).
Een dubbele nationaliteit wordt door de wet toegestaan. Als partijen het daar niet mee eens zijn moeten ze de wet maar veranderen, maar niet gaan zeuren als iemand er gebruik van maakt.quote:Nog een paar minder relevante zaken die mij niet bevielen: Albayrak en Aboutaleb met dubbele nationaliteit aanstellen en de reactie op Fitna.
Dat lijkt me in ieder geval beter dan die onbenul van Rita Verdonk.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:24 schreef henkway het volgende:
of ga je weer op Harrie Potter stemmen.?
Maar dit kabinet moet afgestraft worden voor het mislukte beleid en dan is een stem op een nieuwe kandidaat premier een goed zaak.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:26 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat lijkt me in ieder geval beter dan die onbenul van Rita Verdonk.
Het verhaal van het zoet en het zuur is van het vorige kabinet Balkenende. En wie was daarin prominent aanwezig: ja hoor Rita Verdonk.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar dit kabinet moet afgestraft worden voor het mislukte beleid en dan is een stem op een nieuwe kandidaat premier een goed zaak.
Dus niet altijd meer zuur, maar vooruitgang.
Nee hoor, als jij je werk niet goed doet dan wijzen ze je ook de deur, dat doet de kiezer ook en die geeft een kandidaat een kans waar men meer vertrouwen in heeft.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:54 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het verhaal van het zoet en het zuur is van het vorige kabinet Balkenende. En wie was daarin prominent aanwezig: ja hoor Rita Verdonk.
Een verder is het logisch af en toe iets nieuws te proberen, maar om iemand als Verdonk binnen te halen die in het vorige kabinet heeft bewezen volledig incompetent te zijn is wel gelijk het andere uiterste.
Je redenatie slaat nergens op. De ene belasting rechtvaardigd de andere niet. De vliegtax heeft helemaal niets met de infrastructuur te maken. Ook kunnen vliegtuigpassagiers dezelfde mensen zijn als treinreizigers.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:25 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De vliegtax is niet meer dan eerlijk. Waarom moeten treinreizigers zich wel blauw aan infra-belasting betalen (dankzij VVD/CDA/LPF) en moet voor vliegtuigpassagiers alles gratis zijn?
Behalve dan dat het generaal pardon op voorwaarde zou gebeuren dat de zware criminelen uitgezet zouden worden, wat achteraf in veel gevallen niet bleek te gaan gebeuren.quote:Met de uitvoering van het generaal pardon is weinig mis. Albayrak is gewoon een paar niveau's beter dan Rita Verdonk die er echt een janboel van heeft gemaakt (onuitvoerbare inburgeringswet, Hirsi Ali, Taida Pasic, Schipholbrand, enz, enz, enz.).
[..]
De chipkaart is gewoon een groot fiasco en dit kabinet zet het gewoon voort. Daarom zijn zij verantwoordelijk. Dat het een onding is heeft wel onder andere met de uitvoering te maken. Namelijk o.a. doordat ze van plan zijn persoonsgegevens vast te leggen van gebruikers van die kaart en dat het niet goed beveiligd is.quote:De overbodige Ov-choipkaart is door CDA/VVD/LPF in het leven geroepen. Het is een onding en dat heeft niets met de uitvoering te maken.
[..]
Zo werkt dat in een democratie, als iets moet veranderen dan zeur je erover.quote:Een dubbele nationaliteit wordt door de wet toegestaan. Als partijen het daar niet mee eens zijn moeten ze de wet maar veranderen, maar niet gaan zeuren als iemand er gebruik van maakt.
Wat is er eerlijk aan een illegale belasting? Bovendien omdat de overheid bij burger A steelt is stelen bij burger B nog niet gerechtvaardigd.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:25 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De vliegtax is niet meer dan eerlijk. Waarom moeten treinreizigers zich wel blauw aan infra-belasting betalen (dankzij VVD/CDA/LPF) en moet voor vliegtuigpassagiers alles gratis zijn?
van de eerste 123 stemmers op fok was het cijfer van de pol een 2,67quote:
"Zwartjes"quote:Op zondag 4 mei 2008 17:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, ze heeft een uitstekend wek gedaan dat had niemand haar nagedaan
300.000 zwartjes en moslims binnen halen is niet moeiijk, weer terug laten keren dat was niet eenvoudig
Met alle respect: maar treinreizen is gesponsord... met belastinggelden. Daar gaat meer geld naartoe, dan dat er wordt opgehaald. Dat is met vliegen wel even anders.quote:Op zondag 4 mei 2008 23:25 schreef FeestNummer het volgende:
Dat is wel erg kort door de bocht. De trein vervult een heel andere rol in de maatschappij. Daarnaast betaalt iedereen ook teveel voor z'n tv of benzine (BTW, accijnzen (ten dele ter compensatie van de veroorzaakte overlast)) maar hoeft een vlieger dat niet te doen. Die infraheffing voor de trein is er juist op gericht de treinreiziger niet langer exorbitant te steunen. Hier is over enkele jaren dan ook geen sprake meer van.quote:Op maandag 5 mei 2008 10:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect: maar treinreizen is gesponsord... met belastinggelden. Daar gaat meer geld naartoe, dan dat er wordt opgehaald. Dat is met vliegen wel even anders.
Denk je nu echt dat treinreizen de komende jaren twee keer zo duur gaat worden en dat alle kortingskaarten verdwijnen.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:13 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. De trein vervult een heel andere rol in de maatschappij. Daarnaast betaalt iedereen ook teveel voor z'n tv of benzine (BTW, accijnzen (ten dele ter compensatie van de veroorzaakte overlast)) maar hoeft een vlieger dat niet te doen. Die infraheffing voor de trein is er juist op gericht de treinreiziger niet langer exorbitant te steunen. Hier is over enkele jaren dan ook geen sprake meer van.
Ok kom maar met die cijfers die haar vergelijken met haar voorgangers en opvolgster. Het is namelijk diep triest gesteld met wat ze echt heeft gedaan.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, ze heeft een uitstekend wek gedaan dat had niemand haar nagedaan
300.000 zwartjes en moslims binnen halen is niet moeiijk, weer terug laten keren dat was niet eenvoudig
Bedenk je een shoeveel buitenlander en gelukszoekers er nu hier geweest waren als ze niet die functie had gehad, de 50.000 importbruiden en bruidegommen per jaar uit marrokko is gestopt.quote:Op maandag 5 mei 2008 11:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok kom maar met die cijfers die haar vergelijken met haar voorgangers en opvolgster. Het is namelijk diep triest gesteld met wat ze echt heeft gedaan.
Kom maar op dan met die onderbouwde statistiekenquote:Op maandag 5 mei 2008 12:44 schreef henkway het volgende:
[..]
Bedenk je een shoeveel buitenlander en gelukszoekers er nu hier geweest waren als ze niet die functie had gehad, de 50.000 importbruiden en bruidegommen per jaar uit marrokko is gestopt.
veelal voor huwelijken voor geld
Waar basseer je dat nu weer op ze heeft nog nooi met haar partij geregeerdquote:Op zondag 4 mei 2008 16:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja je portemonnee zal ongetwijfeld stukken leger zijn na 4 jaar Verdonk.
quote:Op zondag 4 mei 2008 17:06 schreef henkway het volgende:
[..]
Dan zal ze weer het veld moeten ruimen,dat heet nou democratie, maar domweg op Balkenende blijven stemmen, terwijl die eikel alleen naar Bush luistert, dat is zeker niet goed.
Gebruik je stem om te kiezen en niet als dom stemvee
En dus moet je maar lekker kortzichtig op de Verdonkjes en Geertjes van deze wereld stemmen? Veel CDA stemmers zullen wel denken: beter een half ei dan een lege dop.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:18 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit ben ik met je eens, Henk. Er zijn zoveel mensen die altijd op dezelfde partij zullen blijven stemmen, omdat ze het al jaren doen. Uit gewoonte, geloofsoverweging of weet ik wat nog meer.
tien keer een lege dop gaat ook vervelen, ik wil iemand wel een kans geven om op zijn bek te gaan en misschien valt ze je mee.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En dus moet je maar lekker kortzichtig op de Verdonkjes en Geertjes van deze wereld stemmen? Veel CDA stemmers zullen wel denken: beter een half ei dan een lege dop.
Op haren falen ook maar iets uit te voeren (of uit te zetten) als ministerquote:Op maandag 5 mei 2008 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar basseer je dat nu weer op ze heeft nog nooi met haar partij geregeerd
Of minister van Onderwijsquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op haren falen ook maar iets uit te voeren (of uit te zetten) als minister.
Verdomd IS een lege dop, een hol vat. En zoals meer holle vaten klinkt ze erg hard.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
[..]
tien keer een lege dop gaat ook vervelen, ik wil iemand wel een kans geven om op zijn bek te gaan en misschien valt ze je mee.
D66 vind ik ook een kanshebber, pechtold dan, maar ik ben bang dat het weer veel van hetzelfde is, en Verdonk is niet zo rechts als je denkt hoor, ze komt uit de linkerkant, maar met heel gezonde frisse ideeen die de werkende burger weer moed geven
Geertje is een heel ander iets, haal die niet door elkaar, Hero Brinkman vindt ik ook een frisse wind
.
ja duh door de belastingen te verhogenquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
[..]
Hij weet de eindafrekeningen tot nu toe positief te houden. Vorig jaar om deze tijd was er ook heel veel gezeik op Bos en toen hield hij aan het eind van het jaar een positief saldo over. daar lijkt het nu ook weer op uit te draaien. En 2 uit 2 jaar is in elk geval een betere score dan z'n voorgangers.
Tjongejonge, natuurlijk zijn ze dat niet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 00:29 schreef HenryHill het volgende:
Mensen zijn prima in staat om een kabinet op zijn prestaties te beoordelen zonder te weten wat er achter de schermen aan handjeklap geregeld wordt.
Hero Brinkman is niet goed bij zn hoofd. Iemand die opzettelijk een delegatiereis laat mislukken omdat maar ns gezegd moet worden dat de Antillen een boevennest zijn, is een schande voor de politiek. En dan is het nog niet eens van belang of zijn uitspraak op waarheid berust.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
Hero Brinkman vindt ik ook een frisse wind
Hij is de enige die het durft te zeggen, de rest vind het wel leuk om periodiek businessclas naar de antillen te reizen en zuivert de tekorten van enkele miljarden die in de zakken van corrupte antillianen verdwijnen per jaar wel weer aan, en zoekt daar gelijk een huisje uitquote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Hero Brinkman is niet goed bij zn hoofd. Iemand die opzettelijk een delegatiereis laat mislukken omdat maar ns gezegd moet worden dat de Antillen een boevennest zijn, is een schande voor de politiek. En dan is het nog niet eens van belang of zijn uitspraak op waarheid berust.
Het is die 'Jan van de straat'-politiek die tot die politieke armoede leidt.
jaja, beoordeeld aan de hand van je posts had ik je allang ingeschat als een Brinkman-aanhanger. Dat hoef je echt niet nog ns te demonstreren.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 05:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Hij is de enige die het durft te zeggen, de rest vind het wel leuk om periodiek businessclas naar de antillen te reizen en zuivert de tekorten van enkele miljarden die in de zakken van corrupte antillianen verdwijnen per jaar wel weer aan, en zoekt daar gelijk een huisje uit
Hij zegt ook dat zelfs nu de rapporten met de bestedingen nog niet kloppen er er Nederlands geld gestolen wordt.
Hioj is d enige die met de Antillen wil breken, de rest wil dat niet en kan de diefstallen niet schelen, met gevolg dat er volgend jaar weer enkele miljarden heen moeten
Dat corrupte boevennest kost ieder jaar een betuwelijn
Welke ideeën dan? Want tot nu toe heb ik nog geen enkel realistisch idee gehoord van haar, enkel een verwijzing van haar naar een soort van ideeënbus waar haar kiezers hun frustraties en gedachten in kunnen dumpen, waarnaar zij, Verdonk er plannen uit gaat filteren?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:24 schreef henkway het volgende:
[..]
tien keer een lege dop gaat ook vervelen, ik wil iemand wel een kans geven om op zijn bek te gaan en misschien valt ze je mee.
D66 vind ik ook een kanshebber, pechtold dan, maar ik ben bang dat het weer veel van hetzelfde is, en Verdonk is niet zo rechts als je denkt hoor, ze komt uit de linkerkant, maar met heel gezonde frisse ideeen die de werkende burger weer moed geven.
Wilder is gewoon een idioot, totaal ongeschikt als politicus en van zijn PVV partij opzich nog wel de beste, maar dat is geen compliment.quote:Geertje is een heel ander iets, haal die niet door elkaar, Hero Brinkman vindt ik ook een frisse wind
Wat is erger een groter tekort of een overschotquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:28 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
ja duh door de belastingen te verhogen
Een te grote overheid.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is erger een groter tekort of een overschot?
Tja dat we een overheid hebben is nu eenmaal een gegevenquote:
Een in vier dikke bestuurslagen verdeelde overheid die onderling ruzie maken en processen voeren over de macht op deelgebieden bij de raad van state is nog veel erger.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |