abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 april 2008 @ 00:37:52 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58351099
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:59 schreef VC4 het volgende:
Van Raaij zal de polonaise wel lopen nu.
die zei laatst dat het daar nu al te laat voor is, gepasseerd station. Wil je nu nog aanhaken dan zou je de toppers van Portugal en Schotland erbij moeten nemen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_58351177
quote:
Op maandag 28 april 2008 00:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die zei laatst dat het daar nu al te laat voor is, gepasseerd station. Wil je nu nog aanhaken dan zou je de toppers van Portugal en Schotland erbij moeten nemen
Da's ook al een oud idee: de Atlantic League. Daar deden begin jaren 2000 nogal wat geruchten de ronde over. Van Raaij heeft daar zelfs een aantal clubs voor gepolst.

Op een gegeven moment wilde men zelfs Scandinavische clubs erbij halen...
pi_58351390
Eerst Belgie maar eens annexeren..
pi_58351510
quote:
Op zondag 27 april 2008 22:51 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Het grootste deel van de Standard-fans zijn Vlamingen.
Anderlecht niet.

Komt er op neer dat je een extra talengebied erbij krijgt wat we niet gewend zijn in Nederland.
  maandag 28 april 2008 @ 07:24:11 #105
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58352546
Als de Belgen in 1830 niet zo dom waren de onafhankelijkheid t.o.v. Nederland uit te roepen, zouden Feyenoord-supporters nu telkens afreizen naar Brussel, Brugge en Luik om hun club te steunen.
  maandag 28 april 2008 @ 07:31:34 #106
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58352568
....
  maandag 28 april 2008 @ 09:53:10 #107
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_58353903
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:03 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Anderlecht niet.

Komt er op neer dat je een extra talengebied erbij krijgt wat we niet gewend zijn in Nederland.
En wat maakt dat uit dan?

Ze moeten tegen elkaar voetballen, niet met elkaar debatteren.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 28 april 2008 @ 10:03:54 #108
148059 Pritt
Atheïst
pi_58354063
Ik vind het wel tof, je potentiele markt gaat van 16 miljoen naar 27 miljoen kijkers.
Liever topwedstrijden tegen Club dan een verplicht nummertje tegen Willem 2 oid.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_58354180
een play off systeem tegen de belgische top 5 waarin 2 CL voorronde plekken te verdienen zijn.
  maandag 28 april 2008 @ 10:33:04 #110
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_58354593
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:53 schreef ErikT het volgende:

maandag 28 april 2008 @ 10:42:13 #111
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58354776
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:10 schreef N.i.c.k het volgende:
een play off systeem tegen de belgische top 5 waarin 2 CL voorronde plekken te verdienen zijn.
kunnen we de voorronde plek van belgië mooi afpakken dus dan 2x voorronde en 1x directe plaatsing, uiteindelijk dan voor NL of in het ergste geval onze voorronde plek aan zulte-waregem verliezen
pi_58356234
quote:
Op maandag 28 april 2008 09:53 schreef ErikT het volgende:

[..]

En wat maakt dat uit dan?

Dat er een helehoop rompslomp omheen komt
pi_58356294
Ik ben er geen voorstander van, de competitie hoort nationaal te zijn IMO. Maar het lukt sowieso nooit om dit te realiseren, is al zovaak over gefantaseerd...
pi_58356915
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Veel problemen geeft dat niet hoor. Clubs als Anderlecht en Standard werken perfect tweetalig.
pi_58357290
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:17 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Veel problemen geeft dat niet hoor. Clubs als Anderlecht en Standard werken perfect tweetalig.
Maar de ''KNVB'' moet dna ook in het Frans gaan werken. Nederlandse clubs moeten dan ook half in het Frans werken neem ik aan (de ''Nederlandse'' clubs in Belgie moeten alles tweetalig doen?)
pi_58357650
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:36 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar de ''KNVB'' moet dna ook in het Frans gaan werken. Nederlandse clubs moeten dan ook half in het Frans werken neem ik aan (de ''Nederlandse'' clubs in Belgie moeten alles tweetalig doen?)
Op het niveau van de competitie zal je natuurlijk wel tweetalige structuren moeten installeren (scheidsrechtercomité, beroepscomité etcetera). Maar als je de huidige Belgische en Nederlandse structuren samenvoegt, krijg je dat al automatisch.

Wat de clubs betreft: in België zijn er nu ook nog steeds veel kleinere Vlaamse en Waalse clubs die ééntalig communiceren.
  maandag 28 april 2008 @ 12:57:24 #117
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_58357684
Ach binnen 30 jaar hoort Belgie (Vlaanderen iig) toch bij ons.
I would sooner fail than not be among the greatest.
pi_58357734
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:54 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Op het niveau van de competitie zal je natuurlijk wel tweetalige structuren moeten installeren (scheidsrechtercomité, beroepscomité etcetera). Maar als je de huidige Belgische en Nederlandse structuren samenvoegt, krijg je dat al automatisch.

Wat de clubs betreft: in België zijn er nu ook nog steeds veel kleinere Vlaamse en Waalse clubs die ééntalig communiceren.
Stel dat Charleroi dan bij de nieuwe competitie komt (dat stelde iemand voor) dan heb je dus een club die ééntalig is? (ik weet niet of dat bij Charleroi zo is ) Denk niet dat de KNVB dat leuk zal vinden.
pi_58363767
Ananas wat zeur je nou.. In belgie heeft men voetbalbestuurlijk geen problemen met de taalkundige tweedeling. Als de Knvb en de Belgische bond één compeditie wil gaan houden, dan kan de knvb advies etc halen bij de belgische bond (die al jaren met dit probleem kan omgaan).. Daarnaast communiceert de knvb (en clubs in de G14) al best intensief met het buitenland, (in Fifa, UEFA kringen wordt zowel frans als Engels gesproken.. Dit 'taalakkefietje' zou dus geen probleem hoeven zijn..
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
pi_61875528
Een column van sportjournalist François Colin in de Belgische krant De Standaard:
quote:
Tijd rijp voor BeNe-liga

Voetbalwijsheden hebben doorgaans een beperkte houdbaarheidsdatum. De eerste echte Europese speelronde leverde echter een aantal vaststellingen op die wel eens een tijdje overeind zouden kunnen blijven.

Vorige week kregen we alvast de bevestiging van de dominantie van de Engelse en Spaanse teams in de Champions League. Dinamo Kiev hield Arsenal in bedwang en was daarmee de enige ploeg die iets kon halen tegen een vertegenwoordiger van de Premier League of de Primera Division. De 0-3-overwinning van Atletico Madrid in Eindhoven en de 4-0-winst van Chelsea tegen Bordeaux, het nummer twee van één van de vijf grote voetballanden, zeggen eigenlijk alles.

Achter Spanje en Engeland dreigt de nivellering. De overige grote voetballanden vallen terug en vooral de teams uit het vroegere Oostblok zetten hun opmars verder. Zelfs de clubs uit de Serie A en de Bundesliga krijgen het moeilijk. De 1-2-zege van de Roemeense debutant Cluj bij AS Roma is misschien een incident, maar de 0-0 van het Cypriotische Famagusta bij Werder Bremen is wellicht een nog grotere verrassing.

Ons viel vooral de achteruitgang van het Nederlandse en Schotse clubvoetbal op. PSV, een paar jaar terug nog halve finalist in de Champions League, ging met de billen bloot tegen Atletico Madrid en Feyenoord verloor in de Uefacup thuis van de Zweedse koploper Kalmar, die AA Gent uitschakelde maar wel verloor in het Jules Ottenstadion.

Celtic, in 2007 nog bij de laatste zestien van het kampioenenbal, raakte in eigen huis niet voorbij het Deense Aalborg en dit nadat Rangers, in mei verliezend finalist van de Uefacup, al van Europees voetbal was uitgesloten door FBK Kaunas uit Litouwen.

De Old Firm, zoals Celtic en Rangers gezamenlijk genoemd worden, is hét voorbeeld van de ongelijkheid in het Europese topvoetbal. Celtic is de enige club van buiten de vijf grote voetballanden die in de top twintig staat van de rijkste clubs (17de) van het continent.

Een opmerkelijk gegeven, want de formatie die deze zomer voor de derde keer op rij Schots kampioen werd streek amper 1,5 miljoen pond (1,8 miljoen euro) aan tv-rechten op. Dat bedrag zal niet snel verhogen, want de nieuwe overeenkomst tussen de SPL en tv-zender Setanta - dat in 2010 van kracht wordt - bedraagt niet meer dan 31 miljoen pond (38 miljoen euro). Dat is precies vier procent van het nieuwe contract dat de Premier League (775 miljoen pond of 965 miljoen euro) net afsloot. Derby County, dat vorig seizoen laatste eindigde in de Engelse topklasse, nam daardoor 35 miljoen pond (43 miljoen euro, bijna zoveel als het hele nieuwe tv-contract van de Jupiler Pro League met Belgacom) mee naar de eerste klasse.

De Schotse kampioen werd in augustus op het tornooi van Rotterdam weggespeeld door Tottenham en trainer Gordon Strachan wees erop dat de Londenaars uitpakten met drie spelers die 15 miljoen pond hadden gekost. De duurste transfer in de geschiedenis van de Bhoys was Chris Sutton (6 miljoen pond) en dateert al van acht jaar terug. Celtic voetbalt gemiddeld nochtans voor 20.000 toeschouwers meer dan de Spurs.

Zolang de rijkste clubs van Europa zoveel buitenlanders mogen opstellen als ze willen, zal de kloof met de rest steeds groter worden. Het jong talent vertrekt op deze manier immers steeds vroeger uit de kleinere voetballanden. De '6+5'-regel van Sepp Blatter zou veel kunnen oplossen, maar het is hoogst onzeker of de Europese politici er ooit van willen weten.

Michel Platini wil meer gelijkheid in het Europees voetbal en de enige oplossing lijkt dat clubs uit kleinere landen in een grotere markt actief worden. Dat beaamde vorige week ook Jonathan Hill, het hoofd van het Uefa-bureau in Brussel, tijdens een lezing in Zellik voor de Stichting Marketing.

Een officieel standpunt heeft de Uefa nog niet bekendgemaakt, maar de Europese voetbalunie zou zich niet langer verzetten tegen grensoverschrijdende competities. Begin deze eeuw strandde een plan voor de oprichting van een Atlantic League (met clubs uit Nederland, België, Schotland en Portugal) nog op een njet van de Uefa.

Het Engelse voetbalmaandblad Four Four Two beweert dat er al informele gesprekken zijn geweest tussen het hoofdkwartier in Nyon en Schotse, Nederlandse en Belgische topclubs. Het is echter zeer de vraag of een liga met Schotse, Portugese, Nederlandse en Belgische clubs het grote publiek kan boeien. Daarom lijkt het beter het idee van een BeNe-competitie weer op te diepen, zoals Ajax-trainer Marco van Basten onlangs weer deed. De goede beurt van Standard en Club Brugge in de Uefacup en de bouwplannen van veel Belgische verenigingen zou de Nederlandse Eredivisie dit keer wel kunnen overtuigen dat een huwelijk voor alle partijen interessant kan zijn.

François Colin geeft wekelijks zijn eigenzinnige kijk op de voetbalactualiteit.
pi_61875803
quote:
Een officieel standpunt heeft de Uefa nog niet bekendgemaakt, maar de Europese voetbalunie zou zich niet langer verzetten tegen grensoverschrijdende competities.
Nou, gaan met die banaan!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 24 september 2008 @ 13:35:48 #122
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61876056
Als de verhouding 2/3 1/3 wordt, kan ik er wel mee leven. Een toegevoegde waarde lijkt het me toch niet, aangezien de achterstand gewoon te groot is.
  woensdag 24 september 2008 @ 13:39:35 #123
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61876190
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:39 schreef pfaf het volgende:
Ik moet er niet aan denken.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61876517
de nederlandse competitie is anders hartstikke spannend, en spanning trekt publiek (de afgelopen jaren alleen maar een stijging van toeschouwers, nieuwe stadions etc.) Dat we in een Europa buiten incidentele succesen niet meer mee kunnen komen is jammer, maar goed so be it! Beneliga is een paniek reactie in mijn opinie....

Die bubble waar spanje en engeland op dit moment in verkeren, draait zich ook nog wel om. Zodra al die geldschieters andere dingen gaan doen.
pi_61877768
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet, Ajax speelt nu toch ook in Limburg?
-
  woensdag 24 september 2008 @ 15:01:12 #127
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61878003
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:55 schreef ASroma het volgende:
Dat we in een Europa buiten incidentele succesen niet meer mee kunnen komen is jammer,
en dat zal ook helemaal niet gaan veranderen door een BeNeLiga. Pas bij een vertienvoudiging van de begroting zouden 'we' weer mee gaan doen. Die enkele Vlaming die bij een BeNeLiga aan de begroting bij gaat dragen gaat daar echt niet voor zorgen...
  woensdag 24 september 2008 @ 15:08:58 #128
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_61878162
En levert dan de eerste divisie van Nederland ook 2 promovendi en de Belgische maar 1?
Als dit doorgaat gaan we degraderen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_61882396
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:55 schreef ASroma het volgende:
Die bubble waar spanje en engeland op dit moment in verkeren, draait zich ook nog wel om. Zodra al die geldschieters andere dingen gaan doen.
Idd, andere dingen.. zoals Italië of Duitsland.

Mij lijkt de beneliga een goed initiatief.
pi_61883592
Ik weet nog niet echt of ik voor of tegen ben. Voor de sterkte van de competitie zou het wel beter zijn als je de beste 7 van Belgie de zwakste 7 Eredivisie ploegen, maar ik denk juist dat de topclubs hier (financieel en speltechnisch) van profiteren, waardoor je binnen no-time weer een klasseverschil hebt tussen de betere en zwakkere ploegen.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:08:48 #131
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61883929
Ik kan echt geen enkel voordeel van een BeNeLiga bedenken. Wellicht kan iemand me hier vertellen wat nou écht het voordeel zou zijn?
pi_61884259
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:08 schreef Damzkieee het volgende:
En levert dan de eerste divisie van Nederland ook 2 promovendi en de Belgische maar 1?
Als dit doorgaat gaan we degraderen
Gewoon de laatste 3 degraderen, dan heb je al die Belgische clubs er zo weer uit
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61893636
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef pfaf het volgende:
Ik kan echt geen enkel voordeel van een BeNeLiga bedenken. Wellicht kan iemand me hier vertellen wat nou écht het voordeel zou zijn?
Beter voetbal.
pi_61894345
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

en dat zal ook helemaal niet gaan veranderen door een BeNeLiga. Pas bij een vertienvoudiging van de begroting zouden 'we' weer mee gaan doen. Die enkele Vlaming die bij een BeNeLiga aan de begroting bij gaat dragen gaat daar echt niet voor zorgen...
Die enkele Vlaming? Het gaat wel wat verder hoor. Volgens mij kan je met zo'n Benelux-Liga best 120 miljoen euro aan televisierechten vangen. Dat zou voor de beste teams in zo'n liga toch 12 tot 15 miljoen euro kunnen opleveren. Dat blijft natuurlijk veel minder dan dan de Europese toplanden, maar het is ook een fundamentele verhoging tegenover vandaag. En dan hebben we het nog niet over de sponsoring gehad.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 september 2008 @ 00:34:42 #135
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61894444
ik denk dat dit een beetje een gepasseerd station is..........
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2008 @ 00:35:20 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61894453
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:08 schreef pfaf het volgende:
Meer gelijkwaardige teams, beter voetbal, meer geld, hopelijk betere spelers, meer kans op succes in Europa. Alleen is het denk ik wel lastig aanpikken voor de clubs in de liga's er onder.

De vraag is echter of het allemaal uit zal komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61894618
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:34 schreef rubbereend het volgende:
Waarom? De Baltische staten hebben nu ook al een grensoverschrijdende competitie, en de Scandinavische Royal League denkt aan uitbreiding met Finland en IJsland. Waarom hier niet?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 25 september 2008 @ 00:53:19 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61894717
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:45 schreef Radegast het volgende:

[..]

Waarom? De Baltische staten hebben nu ook al een grensoverschrijdende competitie, en de Scandinavische Royal League denkt aan uitbreiding met Finland en IJsland. Waarom hier niet?
met alleen België lijtk me dit gepasseerd station. Er zijn maar weinig clubs die iets zouden toevoegen hier. BelgiË loopt 25 jaar achter qua accomodaties. Als je wat wil zul je Schotland en/of Portugal erbij moeten betrekken.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 25 september 2008 @ 10:14:11 #139
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61898160
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:39 schreef pfaf het volgende:

Ik moet er niet aan denken.
Ik wel. Ik zie liever in het nieuwe stadion van Feyenoord met 80.000+ fans een wedstrijd tegen Anderlecht dan pak 'm beet Volendam.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  donderdag 25 september 2008 @ 10:25:02 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61898415
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:30 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Die enkele Vlaming? Het gaat wel wat verder hoor. Volgens mij kan je met zo'n Benelux-Liga best 120 miljoen euro aan televisierechten vangen. Dat zou voor de beste teams in zo'n liga toch 12 tot 15 miljoen euro kunnen opleveren. Dat blijft natuurlijk veel minder dan dan de Europese toplanden, maar het is ook een fundamentele verhoging tegenover vandaag. En dan hebben we het nog niet over de sponsoring gehad.
Die verhoging is aardig, maar ook niet zo hoog dat we in de buurt van toplanden komen. Verder wordt gemakshalve even vergeten dat die hogere inkomsten maar ten bate komt van een kleiner aantal Nederlandse ( of Belgische ) teams...
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Meer gelijkwaardige teams, beter voetbal, meer geld, hopelijk betere spelers, meer kans op succes in Europa. Alleen is het denk ik wel lastig aanpikken voor de clubs in de liga's er onder.

De vraag is echter of het allemaal uit zal komen
Hier idem. Nu gaan er 6 Nederlandse teams Europa in, dan zal dat na samenvoeging nog maar 3 ofzo zijn. Ik zie niet in hoe dat het Nederlandse voetbal ten goede kan komen? En meer kans op succes in Europa zeg je? Maar als Brugge en Anderlecht 1 en 2 worden in de BeNeLiga, hoe wil je dan als Nederlandse club succes in Europa vergaren?
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:14 schreef ES57 het volgende:

[..]

Ik wel. Ik zie liever in het nieuwe stadion van Feyenoord met 80.000+ fans een wedstrijd tegen Anderlecht dan pak 'm beet Volendam.
Beetje oneerlijke vergelijking hè.
Ik zie liever Feyenoord - Sparta dan Feyenoord - SV Zulte Waregem. Of liever Twente - Heracles dan Twente - Standard Luik.

Dat toeschouwers argument is ook een non-argument. Ten eerste heeft het komen van de nieuwe kuip echt niets te maken met het al dan niet komen van een BeNeLiga, verder zitten in Nederland de stadions nu ook al tot de nok gevuld...
  donderdag 25 september 2008 @ 10:28:12 #141
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61898487
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

met alleen België lijtk me dit gepasseerd station. Er zijn maar weinig clubs die iets zouden toevoegen hier. BelgiË loopt 25 jaar achter qua accomodaties. Als je wat wil zul je Schotland en/of Portugal erbij moeten betrekken.
Vooral de wedstrijden naar Portugal zullen volle uitvakken trekken.
pi_61898520
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:34 schreef rubbereend het volgende:
Laten we het hopen. Er zijn een hoop clubs in Nederland die plannen hebben om het stadion uit te breiden en er komen steeds meer mensen kijken. Alleen de top 3 faalt de laatste 2 jaar een beetje in het scoutings en aankoopbeleid imo, maar verder hebben we een mooie competitie. Ik zit echt niet te wachten op een competitie met de Belgen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2008 @ 11:24:44 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61899639
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:25 schreef pfaf het volgende:
Hier idem. Nu gaan er 6 Nederlandse teams Europa in, dan zal dat na samenvoeging nog maar 3 ofzo zijn. Ik zie niet in hoe dat het Nederlandse voetbal ten goede kan komen? En meer kans op succes in Europa zeg je? Maar als Brugge en Anderlecht 1 en 2 worden in de BeNeLiga, hoe wil je dan als Nederlandse club succes in Europa vergaren?
Ik zit dan meer te denken aan een opzet waarbij de stand in het kampioenschap en de quotiënt op de UEFA ranglijst bepalend is voor wie er Europa in mag. Dus veel meer dan de zes of zeven clubs die het normaal zijn. Maar dat zal wel niet mogen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61899714
quote:
Die verhoging is aardig, maar ook niet zo hoog dat we in de buurt van toplanden komen. Verder wordt gemakshalve even vergeten dat die hogere inkomsten maar ten bate komt van een kleiner aantal Nederlandse ( of Belgische ) teams...
Het is ook helemaal niet de ambitie om aan te sluiten bij de absolute Europese top. Eerder om een plaatsje in de subtop te veroveren, en te vermijden dat de Russen, Roemenen of Oekraïners ons helemaal voorbij donderen.
quote:
Dat is wat mij betreft ook de grootste moeilijkheid. Daarom is het heel belangrijk dat de UEFA de plannen steunt en eventueel voor een oplossing kan zorgen. Zonder die steun heeft het inderdaad weinig zin.
pi_61900179
Het kwam vandaag ook ter sprake in een uitgebreid interview met Luciano D'Onofrio (voorzitter Standard) en Roger Vanden Stock (voorzitter Anderlecht) in Het Laatste Nieuws:
quote:
Er gaan weer stemmen op om samen met Nederland een competitie te organiseren. Dat zou de TV-markt vergroten én het niveau verhogen.»

D'Onofrio: «Vandaag zijn we niet klaar om die stap te zetten. Maar ik ben het idee op zich niet ongenegen.»

Vanden Stock: «Het idee van een BeNeLiga is al tien jaar oud. Michel Verschueren, mijn vader en ikzelf zijn ervoor gemassacreerd. Wij wilden zogezegd de dood van het Belgisch voetbal.»

Het échte probleem was toen toch dat Nederland er geen oren naar had?

Vanden Stock: «Het is waar dat Nederland toen niet van ons wou weten. Feyenoord had op dat moment net de UEFA-Cup gewonnen, ze zagen in ons geen evenwaardige partner. Maar vandaag zijn het merkwaardig genoeg de Nederlanders die daar terug over beginnen. Ze beginnen daar ook te beseffen dat ze Europees hun aura en hun kracht aan het verliezen zijn. PSV was het laatste bastion. Ze spelen nog wel Champions League, maar krijgen daar nu ook klappen.»

D'Onofrio: «Standard is op dit moment sterker dan PSV.»

Vanden Stock: «De discussie wordt opnieuw gevoerd, maar met ons in een sterkere positie dan tien jaar geleden.»

Is de BeNeLiga nu dichterbij dan toen?

Vanden Stock: «Neen, omdat er nog altijd geen initiatief is. Maar we horen wel veel waaien vanuit Nederland.»

Moeten jullie het initiatief niet opnieuw nemen?

Vanden Stock: «Ik ga me geen tweede keer laten afslachten zoals tien jaar geleden. Maar ik zal wel meeduwen van buitenaf als er iemand het initiatief neemt. Het gaat er om dat we Europees zeer ambitieus blijven. Maar dat interesseert niemand onder de andere clubs van eerste klasse. We proberen al lang een meerderheid te overtuigen om vooruit te gaan. Maar de meerderheid wil niet mee. Hun vrees is dat zij dan niet meer meedoen.»

D'Onofrio: «Dat is echt vermoeiend!»

Vanden Stock: «Zelfs bij de grote clubs zijn er die schrik hebben om een alliantie met Nederland aan te gaan. Want als die er komt, neemt het aantal Europese tickets voor ons land natuurlijk af. En de concurrentie wordt alleen maar groter. We zùllen niet elk jaar Europees spelen.»

Willen jullie dat risico lopen?

Vanden Stock: «Wij wel, omdat ons voetbal er beter van zou worden.»

D'Onofrio: «Ik heb er ook geen probleem mee. Maar je moet die vraag stellen aan de meerderheid hé. Als ik in de Profliga iets zeg, vinden ze mij 'con'. Maar ik heb voor dingen gevochten hoor.»

Vanden Stock (lacht): «Toch niet voor de hervorming van de competitie, hé.»

D'Onofrio (lacht nog harder): «Er moest een club zijn die daar voor vocht, maar niet tevéél. (cynisch) Kwestie van de taken goed te verdelen hé.»

Vanden Stock: «Een BeNecompetitie zou een zeer goede stap zijn voor het Belgische én het Nederlandse voetbal. Meer volk, een grotere TV- en sponsormarkt. Maar schrijf niet: Vanden Stock en D'Onofrio lanceren opnieuw de BeNeLiga, want dan gaan sommigen dat weer misbruiken. (Droog) Ik wil niets!»

D'Onofrio (grijnzend): «Voilà! Héél juist!»
  donderdag 25 september 2008 @ 11:57:07 #146
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61900248
Raar verhaal zeg. Zo was PSV al jaren voor zo'n competitie en nu hebben ze het over afslachten?
pi_61901403
quote:
Op donderdag 25 september 2008 00:45 schreef Radegast het volgende:

[..]

dat zijn allemaal competities die georganiseerd zijn buiten de nationale competitie om. In Zweden willen ze ook echt niet van hun nationale competitie af ondanks dat ze het europees niet kunnen bijbenen. De competitie opzich is veel te interresant om dat op te geven. En dat geldt voor Nederland ook, het lijkt me alleen maar mooi een competitie waar elk jaar 5-6 clubs strijden om het kampioenschap tot de laatste speelrondes. Dat gebeurd de laatste jaren sowieso al.....

Je zou bijvoorbeeld wel met een supercup van de benelux kunnen komen ofzo..... Winnaars van de bekers tegen elkaar of de landskampioenen... Maar goed of daar dan weer belangstelling voor is...
pi_61901577
Bekertje met Nederlandse en Belgische clubs lijkt me wel leuk, lijkt me iets realistischer dan een hele competitie in ieder geval.
AFC Ajax
pi_61901742
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:48 schreef Tvduijn het volgende:
Bekertje met Nederlandse en Belgische clubs lijkt me wel leuk, lijkt me iets realistischer dan een hele competitie in ieder geval.
soort league cup idee als in engeland, dus naast de bestaande nationale bekers zodat de amateurs wel gewoon een (kans) hebben.... zo initiatief zou ik wel toejuichen.... http://nl.wikipedia.org/wiki/League_Cup
pi_61901866
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:56 schreef ASroma het volgende:

[..]

soort league cup idee als in engeland, dus naast de bestaande nationale bekers zodat de amateurs wel gewoon een (kans) hebben.... zo initiatief zou ik wel toejuichen.... http://nl.wikipedia.org/wiki/League_Cup
Ja lijkt me een top idee, denk dat het inderdaad het beste is als het naast het huidige bekertoernooi komt. Enige probleem is dat het misschien de waarde van de nationale beker verkleint, waardoor dat minder boeiend wordt, of dat juist deze nieuwe beker door de niet bestaande historie niet serieus wordt genomen.
AFC Ajax
pi_61901949
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:57 schreef pfaf het volgende:
Raar verhaal zeg. Zo was PSV al jaren voor zo'n competitie en nu hebben ze het over afslachten?
Ze hebben het eerder over de kritiek van de kleinere clubs in eigen land denk ik. .
pi_61902006
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:00 schreef Tvduijn het volgende:

[..]

Ja lijkt me een top idee, denk dat het inderdaad het beste is als het naast het huidige bekertoernooi komt. Enige probleem is dat het misschien de waarde van de nationale beker verkleint, waardoor dat minder boeiend wordt, of dat juist deze nieuwe beker door de niet bestaande historie niet serieus wordt genomen.
Of misschien een bekertoernooi na de winterstop met de topteams die Europees al uitgeschakeld zijn. Maar stel dat Ajax, PSV, Anderlecht en Standard dan eens allemaal overwinteren, dan boet je toernooi al veel aan waarde in natuurlijk...
pi_61902158
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:05 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Of misschien een bekertoernooi na de winterstop met de topteams die Europees al uitgeschakeld zijn. Maar stel dat Ajax, PSV, Anderlecht en Standard dan eens allemaal overwinteren, dan boet je toernooi al veel aan waarde in natuurlijk...
En dat scenario is niet zo onwaarschijnlijk, zeker niet als er veel (top)clubs in de UEFA cup zitten. In principe zouden alle grote clubs wel moeten overwinteren in de UEFA cup, vaak zitten de uitschakelingen van de Nederlandse ploegen niet in de poulefase maar in de knock-out voor de poule of erna.
AFC Ajax
pi_61902312
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:41 schreef ASroma het volgende:

[..]

dat zijn allemaal competities die georganiseerd zijn buiten de nationale competitie om. In Zweden willen ze ook echt niet van hun nationale competitie af ondanks dat ze het europees niet kunnen bijbenen. De competitie opzich is veel te interresant om dat op te geven. En dat geldt voor Nederland ook, het lijkt me alleen maar mooi een competitie waar elk jaar 5-6 clubs strijden om het kampioenschap tot de laatste speelrondes. Dat gebeurd de laatste jaren sowieso al.....
Maar ze spreken in hun buurlanden allemaal een andere taal, wij zitten in de unieke positie dat we allemaal Nederlands spreken/verstaan.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 25 september 2008 @ 13:19:12 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_61902412
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Roi het volgende:

[..]

Maar ze spreken in hun buurlanden allemaal een andere taal, wij zitten in de unieke positie dat we allemaal Nederlands spreken/verstaan.
België =/= Vlaanderen =/= België
pi_61902775
quote:

[..]

wat pfaf zegt dan erbij lijken noors,deens en zweeds vrijveel op elkaar. Maar desalniettemin, de royal league is een leuk initiatief en draagt gewoon bij aan extra inkomsten voor die clubs (uitzendrechten, redelijk gevulde stadions etc.) Nu is het wel zo dat ze hierdoor niet beter zijn geworden. En dat Nederlandse en Belgische clubs sterker zouden worden door een beneliga is ook maar een illusie, die voorkomt uit een bepaalde onterechte wanhoop..... (zul je zien dat er dit jaar gewoon 3 nederlandse clubs overwinteren in europa)

waarom zou je clubs als heracles, de graafschap, sparta, Ado etc. in de rug willen steken? Clubs met historie en clubs die in de bloei zitten naar een hoger plan..... Het is juist een mooie ontwikkeling dat deze clubs meer betekenis krijgen in het nederlandse voetbal... Alleen een nieuwe competitie of bekertoernooi naast de bestaande competities zou een extra waarde kunnen zijn..
  donderdag 25 september 2008 @ 13:56:35 #157
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61903503
quote:

[..]

Hoe is het met je Frans (en Duits)?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_61903568
Doe maar niet.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 25 september 2008 @ 14:44:15 #159
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_61904935
Ik ben wel een voorstander van een gezamelijk bekertoernooi ipv een samengevoegde competitie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 maart 2009 @ 01:34:25 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67124451
En als ik het goed begrijp wil hij nu de reglementen aan gaan passen dat het ook via de regels mag
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67124824
Morgen invoeren, ik zie Ajax liever tegen Standard en Anderlecht spelen dan tegen de Graafschap en Volendam. Dan krijgt de 'nationale' competitie qua niveau een stuk meer allure en zal er ook een interessante en sterke tweede liga ontstaan.
pi_67124828
Feyenoord zou trouwens dit jaar gedegradeerd zijn als we zo'n competitie gehad hadden.
pi_67124848
wat een kutplan.
underground forever baby
pi_67125106
Met de Belgen samen is wel acceptabel.
pi_67125143
Het gaat er een keer van komen.
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 06:53:07 #166
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_67125517
quote:

[..]

Bestel jij lekker een pain du stok bij een Wallonier .
En zelfs Duits is een officiele taal.
-
  dinsdag 17 maart 2009 @ 08:45:09 #167
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_67126469
Op zich levert het wel leuke wedstrijden op! Ajax naar Luik of Brugge.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:47:57 #168
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67127881
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 02:23 schreef Laton het volgende:
wat een kutplan.
pi_67128138
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 02:18 schreef Emimich het volgende:
Feyenoord zou trouwens dit jaar gedegradeerd zijn als we zo'n competitie gehad hadden.
Vraag ik mij af, er zijn in Belgie niet zo gek veel goede clubs die met der Nederlandse (sub)top mee kunnen draaien...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:10:28 #170
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_67128549
Tis toch schitterend om te te kunnen meten met betere clubs dan hetgeen er nu onderin het rechterrijtje bungeld?

Anderlecht, Standard Luik, Club Brugge vs "jouw club" is idd veel aantrekkelijker dan een FC Limburg... Ik ben voor.
De competitie word ook sterker, dus misschien heeft dat ook voordelen.
Transfers etc.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_67128583
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:10 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis toch schitterend om te te kunnen meten met betere clubs dan hetgeen er nu onderin het rechterrijtje bungeld?

Anderlecht, Standard Luik, Club Brugge vs "jouw club" is idd veel aantrekkelijker dan een FC Limburg... Ik ben voor.
Transfers etc.
Klopt met die 3 clubs wel, maar de rest is veel minder aantrekkelijk dan een FC Limburg
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_67128595
Belachelijk, ik wil dit niet.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_67129064
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:10 schreef fuckbuddy het volgende:

Transfers etc.
Had je dit een jaar of 6 tot geleden ook gezegd?
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:31 schreef ASroma het volgende:
waarom zou je clubs als heracles, de graafschap, sparta, Ado etc. in de rug willen steken? Clubs met historie en clubs die in de bloei zitten naar een hoger plan..... Het is juist een mooie ontwikkeling dat deze clubs meer betekenis krijgen in het nederlandse voetbal... Alleen een nieuwe competitie of bekertoernooi naast de bestaande competities zou een extra waarde kunnen zijn..
Hier sluit ik me bij aan. Clubs die jarenlang stapje voor stapje onderweg zijn om zich tot een stabiele eredivisie te ontwikkelen worden opeens van tafel geveegd.

Plus het feit dat je de hele identiteit van de competitie te grabbel gooit, dat allemaal voor 4 clubs met een budget boven de 10 miljoen euro (waarvan slechts 2 meer dan 20 miljoen euro).

Bovendien zullen de Belgische clubs ongetwijfeld een tandje terug moeten doen, aangezien veel clubs nu dure Afrikanen onder contract hebben staan. Die zijn voor veel clubs niet meer te betalen als die minimaal 4 ton moeten gaan verdienen.

En dan heb je ook nog dit:
quote:
Dankzij Belgacom TV en de versoepelde fiscale wetgeving stroomt het geld bij de clubs toch binnen. In ruil voor de niet meer dan logische gelijkschakeling van de belastingschalen voor buitenlandse en Belgische professionele sportbeoefenaars kunnen de profclubs vanaf dit jaar liefst 80 procent van de bedrijfsvoorheffing van de staat terugvorderen. Een gedeelte van dat geld moet wel in de jeugd worden geïnvesteerd. Het lachertje van de eeuw. Die jeugd zijn profs van minder dan 23 jaar, binnen- én buitenlanders. En er is zelfs geen controlemechanisme. Het is een regel opgesteld door voetbalondeskundige politici onder leiding van basketfanaat Johan Vande Lannotte (sp.a) die zijn doel volledig voorbijschiet.
Als dit afgeschaft gaat worden krijgt de concurrentiepositie van veel clubs nog een knauw. Zo zullen er ongetwijfeld nog meer verschillen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 17-03-2009 10:56:28 ]
pi_67129856
Ik blijf 100% pro. Koppel het misschien zelfs aan de WK-kandidatuur, het zou Platini wel eens kunnen overtuigen om ons te steunen. .
pi_67129883
Daar gaat de charme van de Eredivisie!
Toch vind ik het ergens wel tof.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:58:20 #176
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67131952
Waarom is dit nu opeens weer in de aandacht?
Ik ben trouwens voorstander. (Trouwe volgeling van Van Raaij. ) Anderlecht, Club Brugge, Standard Luik: leuke clubs!
pi_67131966
Ik vind het een geweldig idee. Dan krijgen we 2 divisies die WEL body hebben. Maak er een pyramide van. Dit betekent dat amateurs en kleinere clubs niet naar belgie hoeven te reizen. Voor de grote clubs is dat geen probleem. Ik vind dat Belgie en Nederland er alleen maar beter op kunnen worden.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:08:04 #178
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67132228
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:58 schreef ErikT het volgende:
Waarom is dit nu opeens weer in de aandacht?
Platini wil de regels veranderen, waardoor landen samen competities mogen opstellen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:09:33 #179
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67132280
jah tof zulte waregem-ajax in een stadionneke van 8.000 man

NEE!

de nederlandse competitie is hartstikke tof, de nivellering is toegeslagen, de nr10 kan van de nr1 winnen. Dat we in europa niet meer mee kunnen komen interreseert me niet, en dat los je ook niet op met zo n beneliga. Laten we de eredivisie koesteren lekker zuipen op de dijk, kankeren op de vijverberg
pi_67132307
Stelletje ambitieloze rukkers hier zeg
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:33:21 #181
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67132948
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Platini wil de regels veranderen, waardoor landen samen competities mogen opstellen.
Excellent.
Met België erbij hebben we ook weer 3 CL plaatsen in 1 competitie.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:34:27 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67132983
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:33 schreef ErikT het volgende:

[..]

Excellent.
Met België erbij hebben we ook weer 3 CL plaatsen in 1 competitie.
Ow?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:39:23 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67133137
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:34 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ow?
Zij hebben er toch ook één? Lijkt me sterk dat de CL met 31 teams gaat beginnen als er een BeNe-liga komt.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 13:30:00 #184
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67134576
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zij hebben er toch ook één? Lijkt me sterk dat de CL met 31 teams gaat beginnen als er een BeNe-liga komt.
Ik denk dat we dan gewoon als 1 land op de UEFA-lijst komen en alles onder België een plek omhoog schuift. Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat we zomaar een plek cadeau gaan krijgen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:26:08 #185
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67136242
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:

[..]

als het zo makkelijk zou gaan denk dat er dan gewoon een gemiddelde gepakt wordt en dat is voor nederland en belgie over de laatste 5 jaar dus 32.144 is plek nr 12 op de ranglijst......

nee nederland heeft echt niks te winnen bij zo'n bene-liga. Laat belgie lekker in hun eigen sop gaar koken.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:29:41 #186
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67136350
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:10 schreef uwbftp het volgende:
Heeft niets met ambitie te maken.
Ik heb helemaal niets met Belgie, en belgisch voetbal interesseert me gewoon geen flikker.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:34:06 #187
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67136480
Word Venomsnake, Word. Wellicht leuk voor Brabanders, Limburgers en Zeeuwen, maar wat heb ik met die Belgen te maken?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:34:56 #188
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_67136509
ik zie het zitten lekker naar Brugge en Luik
pi_67141813
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 04:03 schreef Fetai het volgende:
Het gaat er een keer van komen.
pi_67141914
Dan heb je kans dat Standard en Anderlecht Europa in gaan en Nederlandse clubs niet.
pi_67141933
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:34 schreef pfaf het volgende:
Word Venomsnake, Word. Wellicht leuk voor Brabanders, Limburgers en Zeeuwen, maar wat heb ik met die Belgen te maken?
Wat hebben brabanders te maken met die belgen? Wij hebben genoeg clubs voor een eigen competitie En zeeuwen doen niet aan voetbal, want dat is een echte mannen sport
pi_67143983
ESL lijkt nog geen onderwerp van gesprek

http://www.dailymail.co.u(...)terdam.html?ITO=1490
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_67143997
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:47 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Hoe eerder, hoe beter.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67144969
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:10 schreef uwbftp het volgende:
Nogal, conservatieve rukkers
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:32:52 #195
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67146344
kom dan met argumenten!!, heb nog geen 1 goed argument gehoord om het wel te doen......

enige argument is jippi we hebben zogenaamd 3 extra topwedstrijden erbij met brugge,luik,anderlecht... nou ik denk dat heel wat nederlanders warm lopen om een frutos te zien in de kuip dan wel de arena
pi_67146515
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:32 schreef ASroma het volgende:
kom dan met argumenten!!, heb nog geen 1 goed argument gehoord om het wel te doen......

enige argument is jippi we hebben zogenaamd 3 extra topwedstrijden erbij met brugge,luik,anderlecht... nou ik denk dat heel wat nederlanders warm lopen om een frutos te zien in de kuip dan wel de arena
Grotere markt, hoger niveau
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:16:21 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67148149
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Op welk niveau? Wat een schieten we met een paar miljoen Belgen en een paar clubs die de begroting van Nederlandse middenmotors in hemelsnaam op? Of we nu 1/10 van de Engelse markt hebben of 1/11 maakt toch geen bal uit?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:17:17 #198
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67148186
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

das puur statistiek dan..... zoiets moet natuurlijk nog maar blijken (en onderzocht worden) kan me zo voorstellen dat een heleboel mensen geen affiniteit zullen hebben met zo'n beneliga, zowel in belgie als nederland.
pi_67148901
Ik had het artikel gelezen, maar betekent dit nu dat er naar Europees voetbal en de nationale competitie ook nog in zo'n BeNe-liga gespeeld moet worden? Zoiets ving ik op. Dan vind ik dit redelijk kansloos.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67149719
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:16 schreef pfaf het volgende:

[..]

Op welk niveau? Wat een schieten we met een paar miljoen Belgen en een paar clubs die de begroting van Nederlandse middenmotors in hemelsnaam op? Of we nu 1/10 van de Engelse markt hebben of 1/11 maakt toch geen bal uit?
Oh, je verwacht meteen dat we de premier league, de rijkste competitie ter wereld naar de kroon kunnen steken?

Ja, als je dat als referentiepunt neemt kan je altijd wel cynisch blijven zeiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')