abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2008 @ 11:47:33 #1
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58317970
quote:
Zaterdag, 26 april 2008, 11:19

UEFA-voorzitter Michel Platini pleit voor een samenvoeging van de Nederlandse en Belgische competitie. Dat zei hij in een gesprek met Alain Courtois, de man achter de Belgisch-Nederlandse WK-kandidatuur.

De BeNe-Liga zouden de beste teams uit België en Nederland moet uitkomen. Bekend is dat ook Anderlecht-manager Michel Verschueren een groot voorstander is van het idee. Tijdens een gesprek tussen Courtois en UEFA-voorzitter Platini kwam het onderwerp ter sprake.

"Ik heb hem verteld over de ideeën van een BeNe-Liga,"vertelt Courtois tegenover het Laatste Nieuws. "Hij reageerde enthousiast en zei dat hij zoiets zou steunen. Hij denkt dat het in de toekomst vaker voor gaat komen dat Europese-voetbalcompetities de krachten gaan bundelen."
Hoe eerder, hoe beter.
pi_58318138
Van Raaij zal de polonaise wel lopen nu.
Je kijkt o zo zuur naar m'n haute couture, want m'n haute couture is o zo duur!
pi_58318154
ja want dan wordt het niveau echt hoger
pi_58318227
Leuk.

Nationale competitie.
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:14:47 #5
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58318341
De redding voor beide competities.

Eerste Klasse is al een, met alle respect, bedenkelijk niveau. De tijd dat de Nederlandse clubs Europees nog iets presteerden ligt ook ver achter ons!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58318363
Grappig. Want volgens de regels van de UEFA mag je helemaal geen eigen 'internationale' competitie organiseren.

Is ook moeilijk door de verdeling van de EC-plaatsen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:17:58 #7
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58318391
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Grappig. Want volgens de regels van de UEFA mag je helemaal geen eigen 'internationale' competitie organiseren.

Is ook moeilijk door de verdeling van de EC-plaatsen.
* DarkShine mompelt iets over BeNeLux en de EU...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_58318395
AFC AJAX
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:19:48 #9
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58318418
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:06 schreef Blawh het volgende:
Leuk.

Nationale competitie.
Ach jullie zitten toch al op de grens
pi_58318463
Laat maar, ik hoef de Eerste klasse er niet bij. Al ben ik wel benieuwd naar de stand mocht het wel gebeuren. Een bekertoernooi samen ofzo lijkt me het proberen waard.
That's all folks!
  zaterdag 26 april 2008 @ 12:24:22 #11
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_58318491
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Laat maar, ik hoef de Eerste klasse er niet bij. Al ben ik wel benieuwd naar de stand mocht het wel gebeuren. Een bekertoernooi samen ofzo lijkt me het proberen waard.
Of een tweede bekertoernooi ernaast als proef voor een of twee jaar.
Planning:
-
pi_58318895
pi_58318899
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:24 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaa nog meer wedstrijden
pi_58319083
De gedachte op zich is zo slecht nog niet. Nederlandse clubs raken financieel zo ver achter op andere landen dat op termijn de huidige Europese "prestaties" van onze clubs gewoon normaal worden. Door een competitie met België los je dit echter niet op. Het niveau zou nauwelijks omhoog gaan ten opzichte van het huidige niveau terwijl dit ten koste kan gaan van een aantal clubs die in de lift zitten. Extra geld genereren zal ook moeilijk worden, in België kregen ze de rechten voor het nationale elftal geeneens verkocht. Daarnaast zijn Belgische clubs buiten de top drie voor ons totaal oninteressant, en dat zal andersom ook wel zo zijn.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_58319093
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:02 schreef DemonCleaner het volgende:
De gedachte op zich is zo slecht nog niet. Nederlandse clubs raken financieel zo ver achter op andere landen dat op termijn de huidige Europese "prestaties" van onze clubs gewoon normaal worden. Door een competitie met België los je dit echter niet op. Het niveau zou nauwelijks omhoog gaan ten opzichte van het huidige niveau terwijl dit ten koste kan gaan van een aantal clubs die in de lift zitten. Extra geld genereren zal ook moeilijk worden, in België kregen ze de rechten voor het nationale elftal geeneens verkocht. Daarnaast zijn Belgische clubs buiten de top drie voor ons totaal oninteressant, en dat zal andersom ook wel zo zijn.
Wel hoor! Ze kregen maar liefst 50.000 per wedstrijd!
pi_58319176
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:24 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ja, daar doel ik ook op.
That's all folks!
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:11:37 #17
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_58319224
Hoe staan de Flanders dan tegenover een fusie?
Kan me haast niet voorstellen dat ze staan te popelen.

Leuk en aardig allemaal, Nederland heeft er een hand van tekortkomingen op te lossen met innovatieve concepten.
Kunnen dat alleen beter doen in voetbaltactische concepten. Niet in vage constructies die daar verder niks mee te maken hebben. Ik zit er absoluut niet op te wachten.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_58319228
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:14 schreef DarkShine het volgende:
De redding voor beide competities.

Eerste Klasse is al een, met alle respect, bedenkelijk niveau. De tijd dat de Nederlandse clubs Europees nog iets presteerden ligt ook ver achter ons!
Ik zie het allemaal zo negatief niet in eigenlijk, ik zie zeker groeimogelijkheden bij de subtoppers.

FC Groningen left Fiorentina het vuur aan de schenen
FC Twente ongelukkig onderuit tegen Getafe
Heerenveen had 1 enorme off-day
AZ speelde de voorgaande seizoenen redelijk in Europa
PSV heeft jaren redelijk gepresteerd

Alleen Ajax en Feyenoord hebben er de laatste jaren een potje van gemaakt in Europa, gelukkig heeft PSV dat enigzins weten te compenseren. Ik verwacht dat de subtoppers de komende jaren redelijk goed kunnen en zullen presteren in Europa.

Bovendien zit ik niet te wachten op een competitie met België, ik ben Nederlander en voor een nationale competitie. We kunnen als Nederland toch wel op onze eigen benen staan? Ik zou het triest vinden als dat niet het geval is.
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Ach jullie zitten toch al op de grens
Leuk om opnieuw een fantastisch beargumenteerde post van je te lezen.
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:14:37 #19
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58319264
Ik kijk liever naar Feyenoord tegen Anderlecht/Brugge/Standard dan naar Feyenoord tegen Excelsior/VVV/Volendam
  zaterdag 26 april 2008 @ 13:19:58 #20
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58319329
In een BeNe-liga van 16 clubs zullen er 10 Nederlandse en 6 Belgische spelen.
Uitgaande van de 4 Nederlandse topclubs (P, A, F en A) en de 3 Belgische (A, C en S) zijn er dus per seizoen 42 topaffiches. Dat is gemiddeld meer dan 1 per wedstrijdronde. Een enorme boost voor de voetbalbeleving in de lage landen.
pi_58319345
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:14 schreef Ziggenmufter het volgende:
Ik kijk liever naar Feyenoord tegen Anderlecht/Brugge/Standard dan naar Feyenoord tegen Excelsior/VVV/Volendam
En ik kijk liever naar Ajax tegen Feyenoord/PSV dan tegen Anderlecht/Brugge
pi_58319355
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:19 schreef Ziggenmufter het volgende:
Uitgaande van de 4 Nederlandse topclubs (P, A, F en A) en de 3 Belgische (A, C en S) zijn er dus per seizoen 42 topaffiches. Dat is gemiddeld meer dan 1 per wedstrijdronde. Een enorme boost voor de voetbalbeleving in de lage landen.
Alleen zit inemand te wachten om wedstrijden tegen Belgen te zien. En het lijkt me dat dat in Belgie net zo is.
pi_58319366
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
ja want dan wordt het niveau echt hoger
Inderdaad

Een klein bekertoernooi lijkt me wel leuk.
pi_58319370
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En ik kijk liever naar Ajax tegen Feyenoord/PSV dan tegen Anderlecht/Brugge
Ajax - Feyenoord zal gewoon blijven bestaan hoor
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58319414
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:19 schreef Ziggenmufter het volgende:
Die boost hebben we ook echt nodig? Zo goed als alle stadions zijn momenteel uitverkocht iedere wedstrijd en gezien de vele uitbreidingen en nieuwbouw lijkt me de boost niet echt nodig.

En het is wel erg simpel om de kleinere clubs een divisie lager te droppen, maar waarom? VVV speelt nog gelijk tegen de traditionele top 3, Excelsior verslaat nog topclubs en ook andere laagvliegers stunten incidenteel tegen toppers.

En wat als een subtopper die jaren stabiel in de top 9 heeft gestaan opeens een minder seizoen heeft en degradeert? Ik denk dat er bij de Bene-Liga een enorm verschil zou zijn tussen de hoogste en 1 na hoogste divisie, een club als Heerenveen, Twente, Groningen of AZ zou naar 1 matig seizoen direct de aansluiting verliezen waardoor de opbouw van vele jaren eigenlijk voor niets is geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')