Ze hebben het eerder over de kritiek van de kleinere clubs in eigen land denk ik.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:57 schreef pfaf het volgende:
Raar verhaal zeg. Zo was PSV al jaren voor zo'n competitie en nu hebben ze het over afslachten?
Of misschien een bekertoernooi na de winterstop met de topteams die Europees al uitgeschakeld zijn. Maar stel dat Ajax, PSV, Anderlecht en Standard dan eens allemaal overwinteren, dan boet je toernooi al veel aan waarde in natuurlijk...quote:Op donderdag 25 september 2008 13:00 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Ja lijkt me een top idee, denk dat het inderdaad het beste is als het naast het huidige bekertoernooi komt. Enige probleem is dat het misschien de waarde van de nationale beker verkleint, waardoor dat minder boeiend wordt, of dat juist deze nieuwe beker door de niet bestaande historie niet serieus wordt genomen.
En dat scenario is niet zo onwaarschijnlijk, zeker niet als er veel (top)clubs in de UEFA cup zitten. In principe zouden alle grote clubs wel moeten overwinteren in de UEFA cup, vaak zitten de uitschakelingen van de Nederlandse ploegen niet in de poulefase maar in de knock-out voor de poule of erna.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:05 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Of misschien een bekertoernooi na de winterstop met de topteams die Europees al uitgeschakeld zijn. Maar stel dat Ajax, PSV, Anderlecht en Standard dan eens allemaal overwinteren, dan boet je toernooi al veel aan waarde in natuurlijk...
Maar ze spreken in hun buurlanden allemaal een andere taal, wij zitten in de unieke positie dat we allemaal Nederlands spreken/verstaan.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat zijn allemaal competities die georganiseerd zijn buiten de nationale competitie om. In Zweden willen ze ook echt niet van hun nationale competitie af ondanks dat ze het europees niet kunnen bijbenen. De competitie opzich is veel te interresant om dat op te geven. En dat geldt voor Nederland ook, het lijkt me alleen maar mooi een competitie waar elk jaar 5-6 clubs strijden om het kampioenschap tot de laatste speelrondes. Dat gebeurd de laatste jaren sowieso al.....
België =/= Vlaanderen =/= Belgiëquote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Roi het volgende:
[..]
Maar ze spreken in hun buurlanden allemaal een andere taal, wij zitten in de unieke positie dat we allemaal Nederlands spreken/verstaan.
wat pfaf zegtquote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Roi het volgende:
[..]
Maar ze spreken in hun buurlanden allemaal een andere taal, wij zitten in de unieke positie dat we allemaal Nederlands spreken/verstaan.
Hoe is het met je Frans (en Duits)?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Roi het volgende:
[..]
Bestel jij lekker een pain du stok bij een Wallonierquote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Roi het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 02:23 schreef Laton het volgende:
wat een kutplan.
Vraag ik mij af, er zijn in Belgie niet zo gek veel goede clubs die met der Nederlandse (sub)top mee kunnen draaien...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 02:18 schreef Emimich het volgende:
Feyenoord zou trouwens dit jaar gedegradeerd zijn als we zo'n competitie gehad hadden.
Klopt met die 3 clubs wel, maar de rest is veel minder aantrekkelijk dan een FC Limburgquote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:10 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis toch schitterend om te te kunnen meten met betere clubs dan hetgeen er nu onderin het rechterrijtje bungeld?
Anderlecht, Standard Luik, Club Brugge vs "jouw club" is idd veel aantrekkelijker dan een FC Limburg... Ik ben voor.
De competitie word ook sterker, dus misschien heeft dat ook voordelen.
Transfers etc.
Had je dit een jaar of 6 tot geleden ook gezegd?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:10 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis toch schitterend om te te kunnen meten met betere clubs dan hetgeen er nu onderin het rechterrijtje bungeld?
Anderlecht, Standard Luik, Club Brugge vs "jouw club" is idd veel aantrekkelijker dan een FC Limburg... Ik ben voor.
De competitie word ook sterker, dus misschien heeft dat ook voordelen.
Transfers etc.
Hier sluit ik me bij aan. Clubs die jarenlang stapje voor stapje onderweg zijn om zich tot een stabiele eredivisie te ontwikkelen worden opeens van tafel geveegd.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:31 schreef ASroma het volgende:
waarom zou je clubs als heracles, de graafschap, sparta, Ado etc. in de rug willen steken? Clubs met historie en clubs die in de bloei zitten naar een hoger plan..... Het is juist een mooie ontwikkeling dat deze clubs meer betekenis krijgen in het nederlandse voetbal... Alleen een nieuwe competitie of bekertoernooi naast de bestaande competities zou een extra waarde kunnen zijn..
Als dit afgeschaft gaat worden krijgt de concurrentiepositie van veel clubs nog een knauw. Zo zullen er ongetwijfeld nog meer verschillen zijn.quote:Dankzij Belgacom TV en de versoepelde fiscale wetgeving stroomt het geld bij de clubs toch binnen. In ruil voor de niet meer dan logische gelijkschakeling van de belastingschalen voor buitenlandse en Belgische professionele sportbeoefenaars kunnen de profclubs vanaf dit jaar liefst 80 procent van de bedrijfsvoorheffing van de staat terugvorderen. Een gedeelte van dat geld moet wel in de jeugd worden geïnvesteerd. Het lachertje van de eeuw. Die jeugd zijn profs van minder dan 23 jaar, binnen- én buitenlanders. En er is zelfs geen controlemechanisme. Het is een regel opgesteld door voetbalondeskundige politici onder leiding van basketfanaat Johan Vande Lannotte (sp.a) die zijn doel volledig voorbijschiet.
Platini wil de regels veranderen, waardoor landen samen competities mogen opstellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:58 schreef ErikT het volgende:
Waarom is dit nu opeens weer in de aandacht?
Excellent.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Platini wil de regels veranderen, waardoor landen samen competities mogen opstellen.
Ow?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:33 schreef ErikT het volgende:
[..]
Excellent.
Met België erbij hebben we ook weer 3 CL plaatsen in 1 competitie.
Zij hebben er toch ook één? Lijkt me sterk dat de CL met 31 teams gaat beginnen als er een BeNe-liga komt.quote:
Ik denk dat we dan gewoon als 1 land op de UEFA-lijst komen en alles onder België een plek omhoog schuift. Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat we zomaar een plek cadeau gaan krijgen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Zij hebben er toch ook één? Lijkt me sterk dat de CL met 31 teams gaat beginnen als er een BeNe-liga komt.
als het zo makkelijk zou gaanquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Zij hebben er toch ook één? Lijkt me sterk dat de CL met 31 teams gaat beginnen als er een BeNe-liga komt.
Heeft niets met ambitie te maken.quote:
Wat hebben brabanders te maken met die belgen? Wij hebben genoeg clubs voor een eigen competitiequote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:34 schreef pfaf het volgende:
Word Venomsnake, Word. Wellicht leuk voor Brabanders, Limburgers en Zeeuwen, maar wat heb ik met die Belgen te maken?
quote:
Nogal, conservatieve rukkersquote:
Grotere markt, hoger niveauquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:32 schreef ASroma het volgende:
kom dan met argumenten!!, heb nog geen 1 goed argument gehoord om het wel te doen......
enige argument is jippi we hebben zogenaamd 3 extra topwedstrijden erbij met brugge,luik,anderlecht... nou ik denk dat heel wat nederlanders warm lopen om een frutos te zien in de kuip dan wel de arena
Op welk niveau? Wat een schieten we met een paar miljoen Belgen en een paar clubs die de begroting van Nederlandse middenmotors in hemelsnaam op? Of we nu 1/10 van de Engelse markt hebben of 1/11 maakt toch geen bal uit?quote:
das puur statistiek dan..... zoiets moet natuurlijk nog maar blijken (en onderzocht worden) kan me zo voorstellen dat een heleboel mensen geen affiniteit zullen hebben met zo'n beneliga, zowel in belgie als nederland.quote:
Oh, je verwacht meteen dat we de premier league, de rijkste competitie ter wereld naar de kroon kunnen steken?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Op welk niveau? Wat een schieten we met een paar miljoen Belgen en een paar clubs die de begroting van Nederlandse middenmotors in hemelsnaam op? Of we nu 1/10 van de Engelse markt hebben of 1/11 maakt toch geen bal uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |