"kostuum".quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Ach, dat zijn de etiquettes die gelden aan tafel.
Maargoed, paupers ondervinden daar geen hinder van. Dat krijg je pas bij de hogere kringen. Als ik ga eten met mijn collega's (type 3delig kostuum, voornamelijk managers), eten we ook brood met mes en vork.
Een servet is zeker te duur?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Het ziet er beter uit dan mensen die met hun handen eten, en je hebt ook geen last van resten langs je mondhoeken, wat ik dan wel weer vaak bij mensen zie die met de hand eten.
Die tekst en dan die ondertitel en signaturequote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Maargoed, paupers ondervinden daar geen hinder van. Dat krijg je pas bij de hogere kringen. Als ik ga eten met mijn collega's (type 3delig kostuum, voornamelijk managers), eten we ook brood met mes en vork.
Croissantjes, pistoletjes, maar ook boterhammen eten we met mes en vork.
Het ziet er beter uit dan mensen die met hun handen eten, en je hebt ook geen last van resten langs je mondhoeken, wat ik dan wel weer vaak bij mensen zie die met de hand eten.
Dat dus. Brood in het openbaar eten met de handen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Het is netjes en nog beter voor de lijn ook! Beter slank en burgelijk dan dik en pauperig!
Hoezo is dat beter voor de lijn dan?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Het is netjes en nog beter voor de lijn ook! Beter slank en burgelijk dan dik en pauperig!
3 delig pak danquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
"kostuum".
In dat soort kringen geldt de burgerlijke etiquette inderdaad. Nooit teveel aandacht aan schenken, zo meteen gaan die lui nog denken dat ze zich weten te gedragen.
Een broodje eet je met je handen, loonslaaf
Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:39 schreef Copycat het volgende:
Hoezo is het trouwens beter voor de lijn je broodje met mes en vork te eten? Je eet toch dat hele broodje op, ongeacht je het met mes en vork dan wel handen naar je mond brengt? En met de handen eten staat toch niet direct gelijk aan schrokken?
Ik heb het over een broodje tijdens de lunch, geen vijfgangenmenu.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:
Maar waar haal je vandaan dat het "burgerlijke etiquette" is? Dat is het JUIST niet. Alleen in hogere kringen komt dit voor. Bijvoorbeeld in het type restaurant waar je 5 gangenmenu's hebt. Waar je voor elk gerecht apart bestek hebt.
Vind je het geen sneu gedoe?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
3 delig pak dan![]()
Maar waar haal je vandaan dat het "burgerlijke etiquette" is? Dat is het JUIST niet. Alleen in hogere kringen komt dit voor. Bijvoorbeeld in het type restaurant waar je 5 gangenmenu's hebt. Waar je voor elk gerecht apart bestek hebt.
Ik pas me gedrag aan, aan de mensen met wie ik ben. Ben ik met me vrienden, dan eten we lekker patat met de vingers, lekker shoarma vreten, knoflooksaus oplikken, maar op me werk ben ik een echte heer. Moet ook wel als ik representatief wil overkomen
Ik kan ook met mijn handen heel rustig en regelmatig eten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Fritztiaan het volgende:
Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.
Mwah, ben het met je eens dat het een beetje "overdone" is, maar het getuigt wel van goede tafelmanieren. Tenzij het natuurlijk veel te spastisch gaat, dan gaat het alleen maar om het eten met bestek.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb het over een broodje tijdens de lunch, geen vijfgangenmenu.
Niks is zo potsierlijk als misplaatste beschaving. Mensen die te onnozel zijn om het verschil tussen het gedicht en een roman aan te wijzen, maar een broodje gezond verorberen alsof het om het hoogste cultuurgoed gaat.
Zo ontzettend middenklasse. Opel-Kadett-manieren.
Het kan ook, maar over het algemeen is dat niet zo. Grote en kleine happen wisselen elkaar af en er is niet echt een regelmaat wat betreft tempo. Let er maar eens op.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan ook met mijn handen heel rustig en regelmatig eten.
Vind het altijd wel lachen als ik ergens van een dikbelegd broodje (carpaccio bijvoorbeeld) met alles erop en eraan geniet en iemand naast me probeert uit alle macht datzelfde broodje met mes en vork de baas te worden. Lekker genieten, lijkt me.
Heeft Seinfeldquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:02 schreef Cheiron het volgende:
Je beter voelen omdat je in 3 delig pak een snickers met mes en vork eet
Ik eet brood altijd met mijn handen. Als ik hier op mijn stage lunch, eet ook iedereen brood met zijn/haar handen tenzij de directeur erbij is dan zijn er een paar lui die ineens hun bammetje met mes en vork gaan eten.quote:Kijk, dat mensen in groepsverband hun eigenwaarde uit dit soort dingen moeten halen moeten ze zelf weten. Ik eet mn brood gewoon (90% van de tijd) met mn handen.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:02 schreef Cheiron het volgende:
quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:15 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kut topic.
Kut reactie's.
Kut titel.
Kut brood.
Kut mes & vork gezeik.
Kut TS.
Het is maar waar je je druk om maakt.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:15 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kut topic.
Kut reactie's.
Kut titel.
Kut brood.
Kut mes & vork gezeik.
Kut TS.
Ik snap niet waarom mensen denken dat het meervoud van reactie, met 's moetquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:15 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kut topic.
Kut reactie's.
Kut titel.
Kut brood.
Kut mes & vork gezeik.
Kut TS.
ze zien je aankomen bij de burger king of mc donalds "mag ik er bestek bij? ik wil geen vieze handen"quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:50 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Daarnaast zijn dikbelegde broodjes JUIST het probleem om netjes te eten. Ik neem wel eens een hamburger, en dan zie ik mensen prutsen met sla wat er uitvalt, saus wat alle kanten opspuit.
Ik, prik mijn vork erin zodat alles eraan geregen is, snij een beschaafd deel eraf, en breng dat richting mijn mond, waarna ik netjes met mijn mond dicht het voer verkauw. Sowieso krijg je last van vieze handen als je dergelijke broodjes met je handen eet.
Sterker: brood als side dish moet je volgens de etiquette met je handen breken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:19 schreef CloseToTheEdge het volgende:
In de regels van de etiquette staat niet beschreven dat je brood met mes en vork moet eten.
Driedelig kostuum, ben je buschauffeur ofzoquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Croissantjes, pistoletjes, maar ook boterhammen eten we met mes en vork.
Maak 'm zelf.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:05 schreef Quir het volgende:
Waar blijft de flauwe lemming? Kom op, hier moet toch iets uit te halen zijn...
dat dusquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:36 schreef Copycat het volgende:
Een broodje smaakt op de een of andere manier zoveel lekkerderder met je handen gegeten.
Gewoon lekker dubbelklappenquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:08 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Brood met mes en vork etenHoe vreemd is dat
quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:02 schreef Cheiron het volgende:
Soms snap ik dat ook niet.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:01 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen denken dat het meervoud van reactie, met 's moet
In "de hogere kringen" worden broodjes, net als bijvoorbeeld gevogelte, gewoon met de handen gegeten. Net zoals men "in de hogere kringen" bijvoorbeeld géén dasspeld draagt. Juist nietquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
3 delig pak dan![]()
Ik pas me gedrag aan, aan de mensen met wie ik ben. Ben ik met me vrienden, dan eten we lekker patat met de vingers, lekker shoarma vreten, knoflooksaus oplikken, maar op me werk ben ik een echte heer. Moet ook wel als ik representatief wil overkomen
Bammetjes eet je natuurlijk wél met mes&vork. In zes partjes bij voorkeur.quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:11 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Heeft Seinfeldook een aflevering over gemaakt!
[..]
Ik eet brood altijd met mijn handen. Als ik hier op mijn stage lunch, eet ook iedereen brood met zijn/haar handen tenzij de directeur erbij is dan zijn er een paar lui die ineens hun bammetje met mes en vork gaan eten.
Sorry, ik ben bang dat je niet weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
In "de hogere kringen" worden broodjes, net als bijvoorbeeld gevogelte, gewoon met de handen gegeten. Net zoals men "in de hogere kringen" bijvoorbeeld géén dasspeld draagt. Juist niet
Prima, hou jij je dan bezig om de korstjes te scheiden van de rest van het broodje. En als je toch bezig bent, smeer die chocopasta lekker uit met je knuistjes. Lekkere kliederboel, maargoed.. dat mag in de kleuterjarenquote:Op woensdag 23 april 2008 10:35 schreef LXIV het volgende:
Wel, waar jij wel of niet bang voor bent maakt mij niet zoveel uit, Fritz. Ga jij maar lekker je broodjes eten met mes en vork. En vergeet dan vooral je dasspeld niet, opdat je mooie stropdasniet in de soep komt te hangen.
Ik ben een volwaardig lid, mijn beste. ICT Consultants hebben over het algemeen nogal aanzienquote:Op woensdag 23 april 2008 10:55 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, alles is relatief natuurlijk. Wanneer jij met "hogere kringen" de middle-managers van de lokale Rabobank bedoelt, heb je helemaal gelijk. Die zullen hun broodjes vast met mes en vork eten wanneer ze denken dat dit classy is. En wie weet, als jij goed je best doet, kun je op een dag óók als volwaardig lid aanschuiven aan die tafel. Alvast en nogmaals gefeliciteerd.
Ironie is niet je sterkste punt, hm?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:05 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ik ben een volwaardig lid, mijn beste. ICT Consultants hebben over het algemeen nogal aanzien
ja, bij broodjes bij het eten.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:43 schreef Kaneel het volgende:
Volgens de etiquette moet je juist geen mes en vork gebruiken bij broodjes.
Juist met mes en vork een broodje eten is pauperig én burgerlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Goed kauwah, zodat het langzaam in je bloed komp.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.
Gepeupel!quote:Op woensdag 23 april 2008 13:35 schreef Zwartbaard het volgende:
Potsierlijk gepeupelte.![]()
(Deze post is geplaatst door de persoonlijke Fok! butler van de heer Zwartbaard aangezien mijn meester dit topic te ordinair vond om in persoon te posten)
Als je wilt zeggen dat de ironie mij ontgaat van de poster die ik quote, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ironie herkennen (want zo zeg je het, en niet zoals jij doet), zeker niet tot 1 van je sterkste punten behoort, daar er geen greintje ironie te herkennen was.quote:Op woensdag 23 april 2008 11:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ironie is niet je sterkste punt, hm?
Vormelijke etiquette à la boterhammenbestek is typerend voor een gekostumeerde middenklasse, die zich graag als 'sjiek' profileert middels potsierlijke maniertjes. De echte elite weet wel beter.
Mag je doen, ik zit er niet mee. IK weet hoe het hoortquote:Op woensdag 23 april 2008 13:38 schreef seto het volgende:
Haha, ik lach hier echt om die Fritztiaan.
En dan een 3 deelig pak aan?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:05 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Ik ben een volwaardig lid, mijn beste. ICT Consultants hebben over het algemeen nogal aanzien
Helaas, ik heb zelf net ook 2 croissantjes gegeten in de lunch met mes en vork. Draai me hand er niet voor om. Jij behoort tot de wannabe upperclass.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:19 schreef Repeat het volgende:
Ik zit nu te lunchen, best lastig nog, die croissantjes met met en vork snijden en eten, maargoed, op deze manier behoor ik gelukkig wel tot de upperclass.
Tja, een vier a 5 sterren restaurant [sic!]. Die zijn toch vrij zeldzaam volgens mij. Hotels worden wel vaak ingedeeld volgens zo'n systeem, maar bij restaurants houdt het na drie sterren toch écht wel op. En daarvan zijn er maar 2 in héél Nederland.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:57 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Als je wilt zeggen dat de ironie mij ontgaat van de poster die ik quote, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ironie herkennen (want zo zeg je het, en niet zoals jij doet), zeker niet tot 1 van je sterkste punten behoort, daar er geen greintje ironie te herkennen was.
Leer anders de betekenissen van woorden voordat je ze in de mond neemt![]()
Verder zou ik je eens aanraden om eens in een restaurant te kijken, en dan geen van der Valk, maar een 4 a 5 sterren restaurant.
Maargoed, eigenlijk ook dom dat ik dit verschijnsel verdedig op fok. DE verzamelplaats bij uitstek voor paupers
Euhm.. ik heb wel vaker afspraken met klanten in een restaurant. En dan gaan we onder het genot van een avondmaal, zaken bespreken.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:01 schreef Xith het volgende:
[..]
En dan een 3 deelig pak aan?Ik zit hier op het hoofdkantoor van een miljarden bedrijf (rond de 2 miljard USD omzet p/j), en lunch bijna elke dag met de CEO en de board of directors: ok, het is een buffet, dus niet al te veel broodjes, maar het is gewoon eten zoals je wilt. Is iets wat je door moet krijgen wil je doorstoten naar de echte higher management: je moet jezelf zijn. Niet zoals al die wannabee's met 3delige pakken en dasspeltjes jezelf optutten - de top kijkt wel naar wie je bent, waar je voor staat... niet naar hoe je er uitziet of of je nou wel of niet je brood met mes en vork eet.
De 2000 euro brutogrens!quote:Op woensdag 23 april 2008 14:58 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Mag je doen, ik zit er niet mee. IK weet hoe het hoort
Accepteer gewoon dat mensen bij de 2000 euro bruto grens, er betere normen, waarden en manieren op na houden.
Prima dat jij in de schoolkantine van het VMBO je boterhammen met kaas met je handen eet. Prima dat ik me fatsoenlijk gedraag in beter gezelschep.
Paupers (jij) en belangrijke mensen (ik) moeten er ook zijn
We hebben het over Michelin sterren neem ik aan?quote:Op woensdag 23 april 2008 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, een vier a 5 sterren restaurant [sic!]. Die zijn toch vrij zeldzaam volgens mij. Hotels worden wel vaak ingedeeld volgens zo'n systeem, maar bij restaurants houdt het na drie sterren toch écht wel op. En daarvan zijn er maar 2 in héél Nederland.
Mijn hand, m'n waarde. Mijn hand.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:03 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Helaas, ik heb zelf net ook 2 croissantjes gegeten in de lunch met mes en vork. Draai me hand er niet voor om. Jij behoort tot de wannabe upperclass.
Als het lastig gaat, ben je al te min
quote:Op woensdag 23 april 2008 15:10 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
We hebben het over Michelin sterren neem ik aan?
1 tot 3 sterren is redelijk normaal. Geschikt voor de consument, waar 3 redelijk luxe is. De 4 a 5 sterren zijn het type restaurants waren zakenbesprekingen worden gehouden.
Dat jij hier niet van op de hoogte bent, verbaasd mij eigenlijk niks. Stay tuned.. misschien komen er nog meer verhelderingen naar voren in dit topic voor uwes edeles.
De top restaurants van Nederland zijn erg bekent bij mij, echter ken ik er geen met 5 sterren, misschien wil jij er even eentje noemen?quote:Op woensdag 23 april 2008 15:10 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
1 tot 3 sterren is redelijk normaal. Geschikt voor de consument, waar 3 redelijk luxe is. De 4 a 5 sterren zijn het type restaurants waren zakenbesprekingen worden gehouden.
Dat jij hier niet van op de hoogte bent, verbaasd mij eigenlijk niks. Stay tuned.. misschien komen er nog meer verhelderingen naar voren in dit topic voor uwes edeles.
Verbaast ...quote:Op woensdag 23 april 2008 15:10 schreef Fritztiaan het volgende:
hehe die van dat geld was dollen. You got me there, maar wat betreft me Nederlands is er niks mis hoor. Ik geef toe, dat ik tegenwoordig meer in het Engels werk, maar dat is omdat ik nu al 2 maanden in Dubai zit. Ik typ hier gewoon wat losser.. omdat het kan !quote:Op woensdag 23 april 2008 15:08 schreef LXIV het volgende:
Je
[..]
De 2000 euro brutogrens!![]()
![]()
Je maakt het nu écht te dol, Fritz. Ik begin gewoon te geloven dat je enkel aan het dollen bent!
Maar goed, beheersing van de Nederlandse taal behoort in ieder geval níet tot de vaardigheden die men in de schoot geworpen krijgt wanneer de 2000 euro bruto grens [sic] gepasseerd wordt.
Trouwens, belangrijke mensen zoals jij moeten toch weten dat een "hoog" inkomen geenszins een garantie is voor goede manieren. Kijk maar naar alle voetballers en BN'ers. Nouveau riche noemt OSM dat toch?
helemaal...quote:Op woensdag 23 april 2008 15:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verbaast ...
En in Nederland heb je heul geen restaurants met meer dan drie sterren.
Goeie comeback!quote:Op woensdag 23 april 2008 15:14 schreef Fritztiaan het volgende:
helemaal...
Wat een rekels. Deze informatie is niet up to date. Morgen gaat er een boze brief uit de deurquote:Op woensdag 23 april 2008 15:12 schreef Xith het volgende:
[..]
De top restaurants van Nederland zijn erg bekent bij mij, echter ken ik er geen met 5 sterren, misschien wil jij er even eentje noemen?
Misschien helpt dit lijstje? http://www.derestaurantsite.nl/michelin
Ah mooi, wilde je even laten zien hoe zwak jouw opening was. Verder nog iets, of is het nu tijd om te gaan voor jou? Ik vind jou een zeer naar persoon.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goeie comeback!
Dat heul FOK!iaans is, laat ik maar even buiten beschouwing.
Zwak? Ik wijs je even op een domme taalfout. Net als je 'me' gebruik waar het toch echt 'mijn' moet zijn.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:19 schreef Fritztiaan het volgende:
Ah mooi, wilde je even laten zien hoe zwak jouw opening was
kkthxbbai
Ja zwak. Z W A K.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zwak? Ik wijs je even op een domme taalfout. Net als je 'me' gebruik waar het toch echt 'mijn' moet zijn.
Of houd je doorgaans MSN-meetings met de grote baas?
Jouw nek zal ik eens met mijn handen breken. Brutale Marokkaanquote:Op woensdag 23 april 2008 15:36 schreef nimarad het volgende:
Brood hoor je te breken met je handen. Restaurants gaan hier doorgaans niet verder dan drie sterren. "Me hand" is geen 'losser' Nederlands; het is gewoon een stomme fout, die gemakkelijk gemaakt wordt door de gemiddelde VMBO-leerling, paupervolk en allochtonen.
Klaar!
Als ik mijn brood kon afbreken zou ik het niet eens meer opetenquote:Op woensdag 23 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
Beste Beatrijs,
Ik ga wel eens lunchen met een vriendin. In de meeste restaurants worden we eerst voorzien van stokbrood met (kruiden)boter of olie. Laatst sneed ik een stukje van het brood af met mijn mes, waarop mijn vriendin zei dat dat niet hoorde. Volgens haar hoor je het brood met de handen te pakken en er stukjes af te breken. Klopt dat?
Wel of geen mes?
Beste Wel of geen,
U kunt inderdaad beter handmatig een stuk van het brood afbreken dan het met een mes te lijf gaan. Zo luidt de traditie nu eenmaal: men breekt het brood met elkaar. Bovendien zijn de erbij geleverde messen te bot om brood mee te snijden. Daarvoor zijn gekartelde broodmessen nodig en die liggen niet op tafel.
Volgens www.beatrijs.com etiquettedame van dagblad Trouw
[ afbeelding ]
Nu is het dus wel duidelijk dat je ironie niet kunt herkennen. Ik ga toch niet als een getrainde aap een crossaintje met mes en vork zitten eten?quote:Op woensdag 23 april 2008 15:03 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Helaas, ik heb zelf net ook 2 croissantjes gegeten in de lunch met mes en vork. Draai me hand er niet voor om. Jij behoort tot de wannabe upperclass.
Als het lastig gaat, ben je al te min
Sterren voor restaurants worden uitgereikt door Michelin, 2 sterren is bijzonder en meer dan 2 is uitzonderlijk. Ook hele grote transacties worden gedaan in toko's met nul sterren.quote:Op woensdag 23 april 2008 15:10 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Kijk, een croissantje met aardbeien..ja, die eet je met mes en vork..quote:Op woensdag 23 april 2008 13:19 schreef Repeat het volgende:
Ik zit nu te lunchen, best lastig nog, die croissantjes met met en vork snijden en eten, maargoed, op deze manier behoor ik gelukkig wel tot de upperclass.
en als je niet dood gaat aan bacteriën, dan wel aan iets anders.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:59 schreef Maikuuul het volgende:
Wtf hebje daar nou aan, alsof je iets aan je handen hebt
Mensen die brood met mes en vork eten omdat ze dat "hygienischer" vinden zijn mensen met smetvrees + totally n00b
Pas maar op dat de Vinex-adel je niet verwijt onbehoorlijk te eten.quote:Op donderdag 24 april 2008 02:21 schreef Friek_ het volgende:
Wtf, lukt dat dan? Met bestek een broodje eten?Het idee zelf is al te moeilijk voor me.
Dat is iets anders, een uitsmijter is groot en plat, doorgaans glibberig en je wil niet dat het struif je door de vingers loopt.quote:Op donderdag 24 april 2008 02:54 schreef schvvmert het volgende:
Een uitsmijter vreet wel wat makkelijker met mes en vork, zo zijn er nog meer broodgerechten.
quote:Op donderdag 24 april 2008 14:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is iets anders, een uitsmijter is groot en plat, doorgaans glibberig en je wil niet dat het struif je door de vingers loopt.
Maar een croissantje, mijn god, wat voor een gedresseerd schaap wil je zijn? Veegt zo iemand zijn reet af met een servetje?
Punt. Broodjeszaak?quote:Op donderdag 24 april 2008 14:12 schreef Stigma het volgende:
Ja maar Ringo, als je afgeeft op burgerlijkheid, waarom zeg je dan "croissanterie"!
Je weet dus wie er achter mijn username schuil gaat? Doe eens een gok? Met een houding zoals die van jou kom je niet heel ver, maar dat is uiteraard volledig je eigen zaak.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:01 schreef Fritztiaan het volgende:
Hey, niet zo brutaal he allemaal tegen mij. Dat doe je maar tegen je collega's of ander supermarktpersoneel
Ik weet hoe het hoort en jullie niet. Basta. Dat geldt ook voor jou Eamon
Eensch.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:25 schreef SHE het volgende:
Brood is natuurlijk sowieso een middenklasse gerecht.
Gokken is voor paupers. Verder lijkt het me verstandig als jij je bemoeienissen staakt. Is dat duidelijk?quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:11 schreef Eamon het volgende:
[..]
Je weet dus wie er achter mijn username schuil gaat? Doe eens een gok? Met een houding zoals die van jou kom je niet heel ver, maar dat is uiteraard volledig je eigen zaak.
Dus omdat jouw moeder iets vindt, neem jij die mening over? En jij voelt je geroepen om die mening te ventileren in een discussie wanneer die niet eens gevraagd is? Los van het feit dat hij niet van jou is, maargoed, na al die opgesomde missers kan deze er ook wel bij.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk is er luxebrood, maar dat is in mijn optiek net zo middenklasse. Mijn moeder vindt brood in elk geval een bijzonder armoedig gerecht.
Met brood lunchen of ontbijten deden wij van huis uit alleen op zondag. Een beetje nette lunch bestaat uit diverse hammen, vis filets of schaaldieren, fruit, salades en vlees.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:27 schreef Ringo het volgende:
Ik vind dat toch zo sneu, hè. Zie je zo'n Hollands kneuterkoppel ergens in een croissanterie zitten, met bijvoorbeeld een broodje zalmsalade voor zich -- gaan ze dat broodje met mes en vork opeten.
"Ja zo hebben wij dat thuis geleerd", mispelt de man gereformeerd als ik hem naar zijn vreemde gewoonte vraag.
"Goed zo Joop", zegt zijn vrouw. "Eet je sla op."
Zijn sommige mensen bang voor hun eten?? Waarom kan je een broodje niet gewoon met je handen eten? Of zit er poep aan je vingers?
"Poep, dat is een lelijk woord", zegt de vrouw. "Eet je sla op, Joop."
Mijn waarde heikneuter,quote:Op vrijdag 25 april 2008 19:26 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
Dus omdat jouw moeder iets vindt, neem jij die mening over? En jij voelt je geroepen om die mening te ventileren in een discussie wanneer die niet eens gevraagd is? Los van het feit dat hij niet van jou is, maargoed, na al die opgesomde missers kan deze er ook wel bij.
Daarnaast is een "beetje nette lunch" zeer gevarieerd. Je schotelt mensen geen dingen voor die ze misschien niet eens lusten, daarom ben jij ze een stap voor en doe je het gevarieerd. Maar ik hoor het alweer, je hebt er geen kaas van gegeten. Met mes en vork.. wel te verstaan
Blablablaquote:Op vrijdag 25 april 2008 20:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn waarde heikneuter,
Op een openbaar forum is het doorgaans meer regel dan uitzondering dat men ongevraagd een mening ventileert. Aangezien het internet nog geen klasse-verdeling kent, zijn zelfs self-proclaimed wijsneuzen zoals jijzelf niet anders dan een ongevraagde mening binnen een paar bits en bytes.
Even terugkomend op de missers; Ik hoef je hopenlijk niet te herinneren aan je bijna tragische ondergang eerder vandaag met betrekking tot het waarderingsmodel binnen het restaurant wezen.
Niet alleen was elke leek getuige van je schrijnend gebrek aan enige taalvaardigheid, maar was tevens de hele wereld getuige van je armoedige algemene ontwikkeling.
Verder kan ik je melden dat ik inderdaad zo weinig mogelijk kaas eet. Het is vet en weinig voedzaam en zal men niet snel terugvinden in een uitzonderlijk goede keuken.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, dat ik het toejuich dat je je plaats probeert te vinden in het virtuele daar ik met aan zekerheid grenzende stelligheid kan beweren dat je buiten de virtuele grenzen naar alle waarschijnlijkheid een stuk minder aandacht zult vergaren.
Moge de weelderige croissant je welbekomen.
Ja jongens. Kom op!quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:36 schreef tonks het volgende:
Kom op, ga eens ontopic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |