abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2008 @ 15:40:00 #101
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58255602
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:36 schreef nimarad het volgende:
Brood hoor je te breken met je handen. Restaurants gaan hier doorgaans niet verder dan drie sterren. "Me hand" is geen 'losser' Nederlands; het is gewoon een stomme fout, die gemakkelijk gemaakt wordt door de gemiddelde VMBO-leerling, paupervolk en allochtonen.

Klaar!
Jouw nek zal ik eens met mijn handen breken. Brutale Marokkaan
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
pi_58255605
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
Beste Beatrijs,
Ik ga wel eens lunchen met een vriendin. In de meeste restaurants worden we eerst voorzien van stokbrood met (kruiden)boter of olie. Laatst sneed ik een stukje van het brood af met mijn mes, waarop mijn vriendin zei dat dat niet hoorde. Volgens haar hoor je het brood met de handen te pakken en er stukjes af te breken. Klopt dat?

Wel of geen mes?

Beste Wel of geen,
U kunt inderdaad beter handmatig een stuk van het brood afbreken dan het met een mes te lijf gaan. Zo luidt de traditie nu eenmaal: men breekt het brood met elkaar. Bovendien zijn de erbij geleverde messen te bot om brood mee te snijden. Daarvoor zijn gekartelde broodmessen nodig en die liggen niet op tafel.

Volgens www.beatrijs.com etiquettedame van dagblad Trouw
[ afbeelding ]
Als ik mijn brood kon afbreken zou ik het niet eens meer opeten .
pi_58255633
Is goed hoor, schatje. Laat je maar niet gek maken door al die nare mensen die jou geen gelijk geven!
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  woensdag 23 april 2008 @ 15:44:59 #104
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58255721
Hoezo geven? Alsof ik daarop zit te wachten. Nu wegwezen en niet meer praten tegen mij voordat Tonky boos wordt. Schatje noem je mij ook niet meer, vieze poepaanstamper
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
Peace out homies
pi_58255746
Ja nu toch echt stoppen met bashen en offtopic gaan anders gaat het topic straks op slot en dat zou zonde zijn.
pi_58263847
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:03 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Helaas, ik heb zelf net ook 2 croissantjes gegeten in de lunch met mes en vork. Draai me hand er niet voor om. Jij behoort tot de wannabe upperclass.

Als het lastig gaat, ben je al te min
Nu is het dus wel duidelijk dat je ironie niet kunt herkennen. Ik ga toch niet als een getrainde aap een crossaintje met mes en vork zitten eten?
  woensdag 23 april 2008 @ 20:56:01 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58264198
Wat lopen jullie nu te zeuren? Dit is gewoon een fantastisch topic. Dankzij Fritztiaan!
The End Times are wild
pi_58264361
Ik doe het enkel als ik tijd teveel heb, en zo mijn tijd wil doden...
pi_58266970
Een of meerdere sneden brood met een omelet of uitsmijter, ja..die eet je met mes en vork.

Een rijkelijk belegd broodje bij de lunch (zul je in een sterrenrestaurant niet geserveerd krijgen) eet je niet met mes en vork. Ongeacht wat voor kleding he draagt. Kwestie van kleine hapjes nemen, met mond dicht kauwen en elegant je broodje vast houden, Broodjes en croissants met mes en vork eten omdat je 3D aan hebt en je aan elkaar wilt laten zien dat je netjes opgevoed bent en omdat je samen vind dat dat zo hoort, slaat helemaal nergens op. Bestel dan een paar boterhammen met hetzelfde beleg, alleen dan kan ik met het voorstellen dat je met mes en vork eet. Broodjes, pistoletjes etc. zijn juist uitgevonden om 'uit de hand te eten'.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_58267097
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:10 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

We hebben het over Michelin sterren neem ik aan?

1 tot 3 sterren is redelijk normaal. Geschikt voor de consument, waar 3 redelijk luxe is. De 4 a 5 sterren zijn het type restaurants waren zakenbesprekingen worden gehouden.

Dat jij hier niet van op de hoogte bent, verbaasd mij eigenlijk niks. Stay tuned.. misschien komen er nog meer verhelderingen naar voren in dit topic voor uwes edeles.
Sterren voor restaurants worden uitgereikt door Michelin, 2 sterren is bijzonder en meer dan 2 is uitzonderlijk. Ook hele grote transacties worden gedaan in toko's met nul sterren.

Hotels worden ingedeeld in classificaties met sterren. Het aantal sterren zegt iets over het niveau van de voorzieningen. Een wakkere nachtportier, een minibar op de kamer of een badkamer ipv een douche, de mogelijkheid tot een diner of alleen een ontbijt zorgen allenaal voor sterren. Zegt helemaal NIETS over de kwaliteit.
pi_58267205
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:19 schreef Repeat het volgende:
Ik zit nu te lunchen, best lastig nog, die croissantjes met met en vork snijden en eten, maargoed, op deze manier behoor ik gelukkig wel tot de upperclass.
Kijk, een croissantje met aardbeien..ja, die eet je met mes en vork..
  woensdag 23 april 2008 @ 22:59:22 #112
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_58267230

Wtf hebje daar nou aan, alsof je iets aan je handen hebt

Mensen die brood met mes en vork eten omdat ze dat "hygienischer" vinden zijn mensen met smetvrees + totally n00b
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 24 april 2008 @ 00:21:39 #113
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_58269009
quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:59 schreef Maikuuul het volgende:

Wtf hebje daar nou aan, alsof je iets aan je handen hebt

Mensen die brood met mes en vork eten omdat ze dat "hygienischer" vinden zijn mensen met smetvrees + totally n00b
en als je niet dood gaat aan bacteriën, dan wel aan iets anders.

Ps: na zoeen geniale doch onnavolgbare opmerking van maikuuul gelezen te hebben, kan ik met een glimlach gaan slapen
  donderdag 24 april 2008 @ 00:27:16 #114
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_58269126
Sowieso, mensen die overdreven doen over hygiene.

Niet dat ik vies ben ofzo, maar sommigen kunnen het ook overdrijven zoals 10x per dag hun handen te wassen.

Uiteraard na het opstaan, voor het naar bed gaan, en na het schijten is wel een must. Maar vaker niet.

Of je moet je hele handen onderzeiken of een broodje kabab eten en dat vlees valt dan steeds, dan pak je het op met je handen en duw je het in je mond.
Het nadeel hiervan: je handen zijn een beetje viesxzs dus moet je ze wassen.

gROETJES
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_58269993
Wtf, lukt dat dan? Met bestek een broodje eten? Het idee zelf is al te moeilijk voor me.
  donderdag 24 april 2008 @ 02:50:02 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58270042
quote:
Op donderdag 24 april 2008 02:21 schreef Friek_ het volgende:
Wtf, lukt dat dan? Met bestek een broodje eten? Het idee zelf is al te moeilijk voor me.
Pas maar op dat de Vinex-adel je niet verwijt onbehoorlijk te eten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_58270051
Een uitsmijter vreet wel wat makkelijker met mes en vork, zo zijn er nog meer broodgerechten.
pi_58271182
Heb niet alles doorgelezen, maar de regel is heel eenvoudig:
Wat je niet met mes en vork kan eten (of lepel), mag met de handen gegeten worden.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_58271225
...Zoals stenen, hout en rubberbanden.
  donderdag 24 april 2008 @ 09:29:50 #120
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_58272068

donderdag 24 april 2008 @ 14:08:50 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58278179
quote:
Op donderdag 24 april 2008 02:54 schreef schvvmert het volgende:
Een uitsmijter vreet wel wat makkelijker met mes en vork, zo zijn er nog meer broodgerechten.
Dat is iets anders, een uitsmijter is groot en plat, doorgaans glibberig en je wil niet dat het struif je door de vingers loopt.
Maar een croissantje, mijn god, wat voor een gedresseerd schaap wil je zijn? Veegt zo iemand zijn reet af met een servetje?
  donderdag 24 april 2008 @ 14:12:52 #122
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_58278269
Ja maar Ringo, als je afgeeft op burgerlijkheid, waarom zeg je dan "croissanterie" !
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_58278743
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is iets anders, een uitsmijter is groot en plat, doorgaans glibberig en je wil niet dat het struif je door de vingers loopt.
Maar een croissantje, mijn god, wat voor een gedresseerd schaap wil je zijn? Veegt zo iemand zijn reet af met een servetje?

donderdag 24 april 2008 @ 14:57:23 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58279283
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:12 schreef Stigma het volgende:
Ja maar Ringo, als je afgeeft op burgerlijkheid, waarom zeg je dan "croissanterie" !
Punt. Broodjeszaak?
  donderdag 24 april 2008 @ 15:37:55 #125
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_58280206
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Punt. Broodjeszaak?
Klinkt al een stuk beter!
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_58281388
Ik mag hopen dat Fritztiaan niet serieus meent wat hij zegt. Doe je dat wel, dan ben je nogal een misselijkmakend figuur.
  donderdag 24 april 2008 @ 21:01:14 #127
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58287214
Hey, niet zo brutaal he allemaal tegen mij. Dat doe je maar tegen je collega's of ander supermarktpersoneel

Ik weet hoe het hoort en jullie niet. Basta. Dat geldt ook voor jou Eamon
Peace out homies
pi_58300995
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:01 schreef Fritztiaan het volgende:
Hey, niet zo brutaal he allemaal tegen mij. Dat doe je maar tegen je collega's of ander supermarktpersoneel

Ik weet hoe het hoort en jullie niet. Basta. Dat geldt ook voor jou Eamon
Je weet dus wie er achter mijn username schuil gaat? Doe eens een gok? Met een houding zoals die van jou kom je niet heel ver, maar dat is uiteraard volledig je eigen zaak.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:25:45 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58301310
Brood is natuurlijk sowieso een middenklasse gerecht.
pi_58301341
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:25 schreef SHE het volgende:
Brood is natuurlijk sowieso een middenklasse gerecht.
Eensch.

Is er dan ook luxebrood?
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:31:32 #131
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58301486
Natuurlijk is er luxebrood, maar dat is in mijn optiek net zo middenklasse. Mijn moeder vindt brood in elk geval een bijzonder armoedig gerecht.
Met brood lunchen of ontbijten deden wij van huis uit alleen op zondag. Een beetje nette lunch bestaat uit diverse hammen, vis filets of schaaldieren, fruit, salades en vlees.
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:22:25 #133
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58308535
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:11 schreef Eamon het volgende:

[..]

Je weet dus wie er achter mijn username schuil gaat? Doe eens een gok? Met een houding zoals die van jou kom je niet heel ver, maar dat is uiteraard volledig je eigen zaak.
Gokken is voor paupers. Verder lijkt het me verstandig als jij je bemoeienissen staakt. Is dat duidelijk?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fritztiaan op 25-04-2008 19:33:41 ]
Peace out homies
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:26:14 #134
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58308594
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Natuurlijk is er luxebrood, maar dat is in mijn optiek net zo middenklasse. Mijn moeder vindt brood in elk geval een bijzonder armoedig gerecht.
Met brood lunchen of ontbijten deden wij van huis uit alleen op zondag. Een beetje nette lunch bestaat uit diverse hammen, vis filets of schaaldieren, fruit, salades en vlees.
Dus omdat jouw moeder iets vindt, neem jij die mening over? En jij voelt je geroepen om die mening te ventileren in een discussie wanneer die niet eens gevraagd is? Los van het feit dat hij niet van jou is, maargoed, na al die opgesomde missers kan deze er ook wel bij.

Daarnaast is een "beetje nette lunch" zeer gevarieerd. Je schotelt mensen geen dingen voor die ze misschien niet eens lusten, daarom ben jij ze een stap voor en doe je het gevarieerd. Maar ik hoor het alweer, je hebt er geen kaas van gegeten. Met mes en vork.. wel te verstaan

[ Bericht 1% gewijzigd door Fritztiaan op 25-04-2008 19:32:20 ]
Peace out homies
  vrijdag 25 april 2008 @ 19:28:06 #135
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58308621
dubbel
Peace out homies
pi_58308782
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:27 schreef Ringo het volgende:
Ik vind dat toch zo sneu, hè. Zie je zo'n Hollands kneuterkoppel ergens in een croissanterie zitten, met bijvoorbeeld een broodje zalmsalade voor zich -- gaan ze dat broodje met mes en vork opeten.

"Ja zo hebben wij dat thuis geleerd", mispelt de man gereformeerd als ik hem naar zijn vreemde gewoonte vraag.
"Goed zo Joop", zegt zijn vrouw. "Eet je sla op."

Zijn sommige mensen bang voor hun eten?? Waarom kan je een broodje niet gewoon met je handen eten? Of zit er poep aan je vingers?

"Poep, dat is een lelijk woord", zegt de vrouw. "Eet je sla op, Joop."

Als het zulk proza oplevert is het het croissantworstelen waard.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:37:52 #137
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58309558
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 19:26 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

Dus omdat jouw moeder iets vindt, neem jij die mening over? En jij voelt je geroepen om die mening te ventileren in een discussie wanneer die niet eens gevraagd is? Los van het feit dat hij niet van jou is, maargoed, na al die opgesomde missers kan deze er ook wel bij.

Daarnaast is een "beetje nette lunch" zeer gevarieerd. Je schotelt mensen geen dingen voor die ze misschien niet eens lusten, daarom ben jij ze een stap voor en doe je het gevarieerd. Maar ik hoor het alweer, je hebt er geen kaas van gegeten. Met mes en vork.. wel te verstaan
Mijn waarde heikneuter,

Op een openbaar forum is het doorgaans meer regel dan uitzondering dat men ongevraagd een mening ventileert. Aangezien het internet nog geen klasse-verdeling kent, zijn zelfs self-proclaimed wijsneuzen zoals jijzelf niet anders dan een ongevraagde mening binnen een paar bits en bytes.

Even terugkomend op de missers; Ik hoef je hopenlijk niet te herinneren aan je bijna tragische ondergang eerder vandaag met betrekking tot het waarderingsmodel binnen het restaurant wezen.
Niet alleen was elke leek getuige van je schrijnend gebrek aan enige taalvaardigheid, maar was tevens de hele wereld getuige van je armoedige algemene ontwikkeling.

Verder kan ik je melden dat ik inderdaad zo weinig mogelijk kaas eet. Het is vet en weinig voedzaam en zal men niet snel terugvinden in een uitzonderlijk goede keuken.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, dat ik het toejuich dat je je plaats probeert te vinden in het virtuele daar ik met aan zekerheid grenzende stelligheid kan beweren dat je buiten de virtuele grenzen naar alle waarschijnlijkheid een stuk minder aandacht zult vergaren.

Moge de weelderige croissant je welbekomen.
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:48:45 #138
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58309695
En een broodje warm vlees met het vlees erop gedonderd? dat is neit op te tillen
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:57:45 #139
69994 seto
-|||--------|||-
pi_58309819
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:37 schreef SHE het volgende:
win
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_58314288
Ik ken overigens geen drie sterren restaurants zonder kaas.
anonieme razernist
  zaterdag 26 april 2008 @ 16:22:58 #141
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58322220
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn waarde heikneuter,

Op een openbaar forum is het doorgaans meer regel dan uitzondering dat men ongevraagd een mening ventileert. Aangezien het internet nog geen klasse-verdeling kent, zijn zelfs self-proclaimed wijsneuzen zoals jijzelf niet anders dan een ongevraagde mening binnen een paar bits en bytes.

Even terugkomend op de missers; Ik hoef je hopenlijk niet te herinneren aan je bijna tragische ondergang eerder vandaag met betrekking tot het waarderingsmodel binnen het restaurant wezen.
Niet alleen was elke leek getuige van je schrijnend gebrek aan enige taalvaardigheid, maar was tevens de hele wereld getuige van je armoedige algemene ontwikkeling.

Verder kan ik je melden dat ik inderdaad zo weinig mogelijk kaas eet. Het is vet en weinig voedzaam en zal men niet snel terugvinden in een uitzonderlijk goede keuken.
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, dat ik het toejuich dat je je plaats probeert te vinden in het virtuele daar ik met aan zekerheid grenzende stelligheid kan beweren dat je buiten de virtuele grenzen naar alle waarschijnlijkheid een stuk minder aandacht zult vergaren.

Moge de weelderige croissant je welbekomen.
Blablabla

Figure of speech. You fail
Peace out homies
pi_58326418
Bestaat alles niet uit etiquette tegenwoordig. Als dat er niet was liepen we wel in onze blote reet.
pi_58326430
Kom op, ga eens ontopic.
pi_59461825
Ik vin dat iedereen een beetje afdwaalt; buh.
Als iedereen nou even terugkomt, kunnen we het weer over vinex adel en andere mooie dingen van het leven hebben. Kan SHE het topic weer in 1 zin verpulveren.

Wat is trouwens bestek precies? Of zijn hier geen Amsterdammers?
IMHO
pi_59461904
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:36 schreef tonks het volgende:
Kom op, ga eens ontopic.
Ja jongens. Kom op!
pi_59462186
HOAX, want TS durft vreemden niet aan te spreken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')