Leuke afleveringquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:29 schreef Grulez het volgende:
Die heeft zn afscheid toch al gehad bij Martin Drent![]()
Mijn club - Kruiswijk
quote:Berg nog vraagteken in aanloop naar slotdag
De inzetbaarheid van Marcus Berg voor aanstaande zondag is nog onzeker. De topscorer was vrijdag nog steeds niet hersteld van zijn ziekte. Na de training van zaterdag zal worden beslist of hij zondag deel uit zal maken van de selectie. Trainer Ron Jans: “Het is jammer. Als je zijn kwaliteiten optelt bij het spel dat we afgelopen woensdag tegen Ajax hebben geboden, sta je natuurlijk nog weer sterker. We hadden hem ook gezien de stand (1-2 – red.) graag een kwartier aan het werk willen zien.”
Gibril Sankoh is geschorst voor de confrontatie met FC Utrecht. Hij ontving woensdag zijn zevende gele kaart. Bij Utrecht ontbreken Gregoor van Dijk en Leroy George door een schorsing. Verder zijn Paul Matthijs, Koen van de Laak, Martijn Meerdink, Danny Holla en Fredrik Stenman er ook nog altijd niet bij door blessures. De basisspelers van afgelopen woensdag trainden vandaag niet. De wissels werkten daarom samen met de selectie van Jong FC Groningen een training af op het TCN-trainingsveld.
Ron Jans had donderdag in de nabespreking al aan zijn groep aangeven wat het doel voor zondag is: “We willen de lijn doortrekken. Met een overwinning of een goede wedstrijd ga je natuurlijk veel lekkerder de play-offs in. Het was een tijdje geleden, maar afgelopen woensdag heb ik weer eens genoten van de ploeg die met overtuiging voetbalde.”
De tegenstander in de play-offs zal pas op z’n vroegst op zondag 27 april duidelijk worden. Dan pas wordt bekend of Feyenoord en/of Roda JC al dan niet aan het toetje van de Eredivisie zullen deelnemen. “Ik ben er wel heel erg benieuwd naar wie het zal worden. De laatste speelronde is weer hartstikke interessant. Ik heb geen voorkeur voor Roda, NEC, Utrecht of Vitesse en ben op voorhand voor geen enkele tegenstander bang.”
Bron: FC Groningen
Mooi cadeaus ook.quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Leuke aflevering![]()
had de aflevering nog niet gezien!
Goede TT by the way
Leuk afscheid welquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:29 schreef Grulez het volgende:
Die heeft zn afscheid toch al gehad bij Martin Drent![]()
Mijn Club
Dat zou logisch zijn, maar Fledderus moet ook spelen. Het lijkt me dat de rest van de basis zoals tegen ajax gewoon blijft staan, dus met Hiariej als verdedigende middenvelder en Lev op links.quote:Op zaterdag 19 april 2008 11:40 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk eerder dat Hiariej rechtsback speelt. Kan Levchenko mooi de rol van Lindgren proberen te vervullen en De Roover op rechtshalf spelen.. Toch?
Lekker recent bericht. Twee maanden oudquote:Op zaterdag 19 april 2008 19:34 schreef Radegast het volgende:
http://www.tuttomercatoweb.com/index.php?action=read&id=95092
Ajax, piace Berg del Groningen
Foutje.quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:48 schreef csar het volgende:
[..]
Lekker recent bericht. Twee maanden oud.
Was niks beschamends aan en Groningen gaat geen punt meer halen in de competitie. Gewoon 2-0.quote:Op zondag 20 april 2008 11:22 schreef Bullet-tooth het volgende:
Denk dat Groningen 'gewoon' wraak gaat nemen voor de beschamende 2-0 in de euroborg. Godverdomme 500 man gaan mee en dan zal je het toch niet in je kop halen om minder dan 100% te geven.
Hopelijk pakt Berg wat minuten, anders mist echt ritme voor de plee offs.
Als optimist houd ik me daar dan maar aan vast.quote:Op zondag 20 april 2008 16:47 schreef venomsnake het volgende:
Eerste half uur was prima,
quote:FC Groningen verliest met 1-0 van Utrecht
UTRECHT - FC Groningen heeft zondag met 1-0 verloren in en van Utrecht. Erik Pieters opende direct na de pauze de score.
Groningen had zich enkele weken geleden al verzekerd van de zevende plaats in de eredivisie en van deelname aan de play-offs om een UEFA Cup-ticket. De ploeg van Ron Jans hoefde zondag dus niets meer en leek zich dan ook te sparen voor de play-offs.
FC Groningen had lange tijd zicht op een plek bij de eerste vijf, maar de afgelopen weken wisten de Groningers nauwelijks nog punten te halen. De laatste overwinning dateert van begin maart bij Willem II. De tegenvallende prestaties in de slotfase van de competitie kunnen niet los worden gezien van de langdurge absentie van aanvaller Marcus Berg. Hij kampte met een rugblessure, maar is inmiddels hersteld. Toch was hij zondag niet aanwezig, omdat hij is geveld door buikgriep. Dit bleek niet alleen jammer voor FC Groningen, maar ook voor een scout van de Schotse voetbalclub Glasgow Rangers. Hij was speciaal naar Utrecht afgereisd om Berg te zien spelen. De scout concentreerde zich vervolgens op Matias Cahais.
RTVNOORD
Een geluk bij een ongeluk!quote:
quote:Op zondag 20 april 2008 17:39 schreef Grulez het volgende:
heheh wat moet je nou bij Glasgow Rangers...
Als opstap naar een grote club, lijkt me het geen verstandige stap. Eerder voor netniet spelers die willen cashen en voor spelers op hun retour.quote:Op zondag 20 april 2008 19:26 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Rangers is echt niet alleen voor het geld. Qua sfeer en voetbalbeleving is het daar ook vele malen beter als in Nederland. Wel jammer dat er altijd maar 2 clubs om het kampioenschap strijden. Maarja, in Nederland is maar 1 club die altijd kampioen wordt..
quote:Berg maakt rentree in Beloften
Marcus Berg heeft maandagavond zijn rentree gemaakt in Jong FC Groningen. De topscorer van het eerste elftal had de afgelopen maand last van een rugblessure.
Bij rust stonden de Beloften achter met 2-0 tegen Jong NEC.
Maar wel een flinke stap voor uit ten opzichte van Groningen, eerlijk is eerlijk.quote:Op zondag 20 april 2008 22:04 schreef Grulez het volgende:
[..]
Als opstap naar een grote club, lijkt me het geen verstandige stap. Eerder voor netniet spelers die willen cashen en voor spelers op hun retour.
quote:'Verstandig om Ajax te laten lopen'
GRONINGEN - Als zoon Stef scoort, maakt vader Hans Nijland een ereronde over de FC Groningen-tribune. De spits (19) en de directeur (47) over hun vriendschap en tegengestelde karakters.
De vraag op wie het debuut van Stef Nijland in het eerste elftal van FC Groningen de meeste indruk maakte, is lastig te beantwoorden.
Op Stef zelf of op vader én directeur van de club Hans?
Natuurlijk: Stef, die vanaf zijn negende voor Groningen speelt, zag in zijn eerste wedstrijd een langgekoesterde wens vervuld. Helemaal dankzij de winst op NAC en zijn voorzet die tot een doelpunt leidde. Maar het was Nijland senior die een doelpunt van zijn zoon vierde met een uitbundige ereronde over de tribune. ,,Pas bij terugkomst op m'n plek, hoorde ik dat die goal was afgekeurd wegens buitenspel!''
Direct na afloop troffen de twee elkaar in de catacomben. ,,We hebben elkaar omhelsd. Een mooi moment,'' zegt Stef. En zijn vader: ,,Ik beleefde die avond heel intens. Dit is het begin van een nieuwe periode, besefte ik. Dat ik directeur van onze club ben, maakte toen niet meer uit. Ik was gewoon een supertrotse vader.''
De twee bleven er zelfs na de lange nachtelijke terugrit van Breda naar Groningen over praten. Ruim twee uur lang analyseerden vader en zoon in de huiskamer het duel. ,,Door de adrenaline kon ik niet slapen,'' zegt Stef. ,,We hebben de beelden teruggekeken. M'n vader had over al m'n balcontacten wel een mening.'' Hans, schuldbewust: ,,Doe ik niet bij elke wedstrijd hoor.''
Wel volgt hij elke stap van zijn zoon in het shirt van FC Groningen van dichtbij. Logisch. Hans Nijland heeft de dagelijkse leiding over de club die in de play-offs gaat strijden om een plek in de UEFA Cup. Het bracht hem al vier maanden na Stefs debuut in een merkwaardige situatie: Ajax meldde zich voor zijn eigen zoon, die al snel is uitgegroeid tot een van Groningens waardevolste talenten.
,,Er was serieuze interesse,'' zegt Stef. ,,Natuurlijk overleg ik in zo'n geval met m'n vader. Wat vind jij de juiste keuze, vroeg ik.'' Hans: ,,Ik zei: 'Beslis zelf wat het beste voelt.' Maar hij verlangde mijn oordeel. Laat ik zeggen dat ik zijn besluit bij Groningen te blijven erg verstandig vond.''
Stef: ,,Uiteindelijk is straks een sportieve uitdaging meer waard, maar ik krijg bij Groningen veel vertrouwen en kan nog veel leren. Bovendien heb ik hier mijn familie en vrienden om me heen. Ik zag geen reden om zo jong al te vertrekken.''
Hans: ,,Zo'n gesprek met Stef voer ik natuurlijk als vader, niet als directeur van Groningen. Logisch. Ik wil het beste voor mijn zoon. In het begin probeerde ik krampachtig aandacht voor onze band te vermijden, had bijvoorbeeld nooit ingestemd met een interview als dit.
,,Tegen Stef zei ik ook: Als jij in het eerste komt, stap ik op. Maar nu gaat alles zo goed dat niemand er een probleem van maakt. Is er ook niet. Stef is mijn zoon, maar trainer Ron Jans maakt de opstelling. Niet ik. Heel duidelijk. Al heb ik de onderhandelingen over Stefs contract wel aan onze financieel directeur overgedragen. Jammer voor Stef: Erik Mulder is zo zuinig dat hij een dubbeltje doormidden kauwt.''
Stef woont sinds twee maanden op zichzelf in Groningen. In een zelf gekocht appartement. Vader Hans hielp wel bij die contractonderhandelingen. Hoewel hij het jammer vindt dat Stef niet altijd meer thuis is. ,,Maar hij is negentien en mag zelfstandig worden.''
Toch komt Stef nog vaak naar huis. ,,Om z'n cluboverhemd te laten strijken en z'n schoenen te laten poetsen,'' zegt Hans, die vindt dat Stef en hij een sterke onderlinge band hebben. ,,M'n kinderen houd ik graag dicht bij me, ik probeer hen in alles wat ze doen te helpen. Stef bel ik elke dag. Gewoon even vragen hoe het gaat.''
Stef: ,,Doet hij soms wel drie keer op een dag. Ik neem niet altijd meer op.'' Hans, onverstoorbaar: ,,Maar m'n andere kinderen geef ik evenveel aandacht. Neem m'n oudste zoon Johan. Hij is koerier, zit 's ochtends vroeg al op de weg. Bel ik altijd even om te vragen waar hij heen rijdt.''
Dankzij FC Groningen zien de Nijlands elkaar weer vaker dan in Stefs tienerjaren, vlak nadat Hans scheidde van Stefs moeder. Dat is inmiddels zeven jaar geleden. Stef: ,,Ik ging bij m'n moeder wonen, bleef m'n vader ook zien, maar toch minder vaak dan nu.''
Hans: ,,Een zware tijd was het. Voor iedereen. Het stranden van een huwelijk zorgt dat er veel zekerheid wegvalt. Ik stak toen nóg meer tijd in mijn werk, was niet vaak thuis. Ik ben niet het type om alleen voor de buis te zitten, maar de band met mijn kinderen is goed gebleven.''
Stef: ,,Er ontstonden wel nieuwe situaties. M'n vader kreeg een nieuwe vriendin, m'n moeder een vriend. Later ging mijn vader samenwonen en kwam er nog een zusje bij. Was even schrikken. We waren met m'n broers en zus best hecht met z'n vieren. Ineens kwam er een vijfde bij. Ik moet eerlijk zeggen: ik had tijd nodig om er aan te wennen. Vond al die veranderingen gewoon gek. Dat heb je ook gemerkt, pa.''
Hans: ,,Zeker, maar dat was logisch. We konden er trouwens ook om lachen. 'Nu moeten we de erfenis straks door vijf delen,' zei jij nog. M'n oudste dochter merkte op: 'Ik had je eerder achter een rollator, dan weer achter de kinderwagen verwacht.' Ach, iedereen moest z'n draai even vinden, maar het gaat nu hartstikke goed.'' Stef: ,,M'n zusje is nu drie. Ik ben nog geen kinderoppas, maar wel dol op haar.''
Vader en zoon delen hun passie voor voetbal en, zo zegt Hans, de wil om 'het maximale te halen uit wat we doen. Stef op het veld. Ik op kantoor.' ,,Maar verder,'' vindt Stef, ,,zijn we totaal verschillend.''
Hans: ,,Stef lijkt veel meer op z'n moeder. Hij is vrolijk, sociaal en redelijk slim. Bescheiden ook. Dat laatste ben ik absoluut niet. Ik vind ook dat Stef soms wat minder ingetogen mag zijn, maar dat zit in hem. Hij is heel vriendelijk. Zie ik ook in zijn omgang met zijn broers en zussen. Gaat heel leuk.
,,Ik heb,'' zegt Hans Nijland, ,,Stef nooit hoeven stimuleren om te voetballen. Hij kon de bal nooit loslaten. Ging bij bedtijd met de bal aan zijn voet de trap op. Huiswerk? Daar lette ik weinig op. Je kunt kinderen 20.000 keer naar hun kamer sturen, maar ze moeten het zelf doen.''
Stef: ,,Als ik thuiskwam, vroeg m'n moeder altijd: 'Hoe was het op school?' Dan kwam mijn vader ertussen: 'Nee, vertel eerst hoe de voetbaltraining was'.''
Hans: ,,Stef heeft de havo afgemaakt. Daarna adviseerde ik hem een stap naar het atheneum. Ging voor geen meter. Het voetballen bij Groningen werd steeds serieuzer. Ik zei: Stop maar en richt je op je sport, maar doe er wel wat naast. Voetballers hebben zoveel vrije tijd. Doe iets nuttigs, denk ik vaak. Dat gespeel op die spelcomputer de hele dag!''
Stef: ,,Ik doe nu een mbo-opleiding marketingcommunicatie. Leer ik ook Spaans bij. Altijd handig zo'n wereldtaal.''
Hoe omschrijft Stef zijn vader? ,,Een enorme doorzetter. Als hij iets wil, geeft hij niet op voordat hij het bereikt heeft. Hij stelt scherpe doelen. Mooi voorbeeld is een wedstrijd die we afgelopen jaar met het beloftenelftal speelden. 'Ik krijg het stadion vol', beloofde mijn vader steeds. Heel ambitieus. Natuurlijk raakte het niet uitverkocht. Toch waren er wel 11.000 toeschouwers. Erg veel, maar hij zit er in zo'n geval enorm mee dat hij zijn woorden niet waarmaakt.'' Hans knikt: ,,Wat was ik boos toen. En we verloren nog met 2-0 ook.''
Komende zomer gaan vader en zoon twee weken op vakantie naar Italiė. Hans verheugt zich er op. ,,Stef gaat mee met mijn vrouw en onze dochter. Geweldig vind ik dat! Gaan we lekker samen dingen ondernemen: voetvolleyen of even de stad in. Vorig jaar zijn we met z'n tweeėn een week naar Ameland geweest. Samen op golfles. Natuurlijk gaat dat dan superfanatiek. Stef won helaas weer. Die is net wat handiger.''
Stef: ,,Vaak wil m'n vader ook mee hardlopen. Dat houdt hij dan twee kilometer vol.''
Over al te persoonlijke zaken spreken vader en zoon op zo'n tripje niet. ,,Daar zitten we allebei niet zo op te wachten,'' aldus Stef. En Hans: ,,Als hij ruzie met zijn verkering heeft, is dat zijn zaak. Stef heeft een leuke vriendin. Ik hoop dat ze gelukkig worden. Verder bemoei ik me er niet mee. Maar beter ook. Door een tijdschrift werd me laatst gevraagd Stefs leven over vijf jaar te voorspellen. 'Dan is hij getrouwd met z'n huidige vriendin,' zei ik. Niet zo slim: binnen een maand was het uit.''
Sportwereld
Kunnen we van het verzekeringsgeld dat 40k stadion neerzetten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:37 schreef _Mike_ het volgende:
Martin Van GeelKijk nu uit man volgend jaar brand de hele Euroborg af
Laatste dag om je eigen plaats terug te kopen voor de thuiswedstrijd. Eerste dag kaartverkoop voor de uitwedstrijd.quote:Op dinsdag 22 april 2008 10:28 schreef Thomas87 het volgende:
Voor iedereen die vaker hier kijkt dan op fcgroningen.nl, vandaag is de laatste dag dat je je kaarten kan halen voor de play-offs.
Daar hebben we geen last meer vanquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:37 schreef _Mike_ het volgende:
Martin Van GeelKijk nu uit man volgend jaar brand de hele Euroborg af
Het gaat eindelijk een beetje de goede kant opquote:Op woensdag 23 april 2008 01:06 schreef venomsnake het volgende:
Van Basten is de baas daar nu.
Misschien kunnen we Fledderus voor een miljoen of 5 verpatsen.[ afbeelding ]
Maar goed, ik hoop dat het shoppen bij de subtop nu wat minder wordt in A-Dam. Ze hebben een Argentijn gehaald las ik, begint al ergens op te lijken.
quote:AGOVV contracteert Koert Thalen
AGOVV Apeldoorn heeft Koert Thalen aan de selectie toegevoegd. De verdediger van FC Groningen tekende een contract voor twee seizoenen bij De Blauwen. ,,Ik ben erg blij met hem, want het zal niemand verbazen dat we druk op zoek zijn naar verdedigend ingestelde spelers en hij is een échte verdediger”, aldus trainer John van den Brom.
De op 16 februari 1987 in Hoogezand geboren speler van de noordelijke eredivisionist begon als voetballer bij VEV’67, waarna hij in 2000 de overstap maakte naar FC Groningen. Voor die club deed hij één keer mee op het hoogste niveau van Nederland, toen het talent op 23 oktober 2005 in de 90ste minuut inviel voor Antoine van der Linden tijdens de wedstrijd tegen ADO Den Haag. Dit seizoen was de verdediger een vaste waarde bij de beloften, waarvoor hij één maal scoorde.
John van den Brom blijkt verguld te zijn met de eerste nieuweling. ,,Koert is linksbenig, groot, fysiek sterk en staat zijn mannetje. Hij kan zowel centraal in de verdediging of als linksback uit de voeten. Aan een dergelijke speler hebben wij echt behoefte. Thalen heeft veel meegetraind met het eerste elftal, de informatie over hem was uitstekend en we zagen hem regelmatig in actie. Ik heb hier een goed gevoel aan overgehouden.”
bron: agovvapeldoorn.nl
Voetbalprimeurquote:Groningen aast weer op Zweedse speler
In navolging van Fredrik Stenman en Marcus Berg maakt mogelijk nog een Zweedse speler de overstap naar FC Groningen. De Noorderlingen hebben belangstelling voor Mattias Bjärsmyr.
Dit weet de doorgaans goed ingevoerde Zweedse krant Expressen zaterdag te melden. Bjärsmyr staat momenteel onder contract bij IFK Goteborg. Hij komt het beste tot zijn recht als centrale verdediger. Scout Janne Nördstrom bezocht afgelopen week met twee vertegenwoordigers van Groningen het competitieduel met Ljungskile IF om Bjärsmyr te bekijken.
De 22-jarige Bjärsmyr is een goede vriend van Groningen-spits Marcus Berg. De verdediger maakte begin dit jaar zijn debuut in de Zweedse nationale ploeg in het oefenduel met Costa Rica. Daarvoor was hij Zweeds jeugdinternational (14 interlands).
Welk puma teken?quote:Op vrijdag 25 april 2008 21:00 schreef Grulez het volgende:
Niet veel aan idd. Dat logo is veuls te groot en dat ze auto nog steeds erop laten is toch best jammer. Oja en ik mis het Puma tekentje
Geweldig mooi beest!quote:
Lijkt me erg sterk.. ik heb er bij de goed ingevoerde Groningen supporters ook nog niks over gehoord.quote:Op zondag 27 april 2008 12:24 schreef KingOfPop het volgende:
Het lijkt er veel op dat Jans naar Fc twente gaat..
Ik zal hem niet missen...quote:Op zondag 27 april 2008 12:24 schreef KingOfPop het volgende:
quote:Op zondag 27 april 2008 12:24 schreef KingOfPop het volgende:
Je bent 26 dagen te laat.quote:Op zondag 27 april 2008 12:24 schreef KingOfPop het volgende:
quote:Marcus Berg terug in hoofdmacht FC Groningen
Marcus Berg maakt donderdagmiddag zijn rentree in de hoofdmacht van FC Groningen. De Zweedse clubtopscorer (vijftien treffers) doet dat in de eerste play-offwedstrijd tegen FC Utrecht. In stadion De Galgenwaard wordt op Hemelvaartsdag om 14.30 uur afgetrapt. De return is zondag in de Euroborg. Ook dan wordt om 14.30 uur begonnen.
Tegen FC Utrecht kan trainer Ron Jans ook weer een beroep doen op Gibril Sankoh en Fredrik Stenman. Sankoh keert terug van een schorsing, Stenman van een blessure.
Bron: DvhN
Verder zou men bezig zijn met Runstrom (Fulham), Schöne (Graafschap) en Slijngard (Ajax)quote:FC Groningen is van plan om de selectie opnieuw van Zuid-Amerikaans elan te voorzien. Het Gazet van Antwerpen weet te melden dat eredivisionist zich wil versterken met Joćo Carlos. De 26-jarige Braziliaan moet de vetrekkende Arnold Kruiswijk gaan opvolgen.
De speler van het Belgische Lokeren heeft nog een contract tot 2010. Joćo Carlos heeft er in de Eerste Klasse bijna vier jaar op zitten. In deze periode is hij altijd een vaste basiskracht geweest.
Joćo Carlos stond eerder onder contract bij CSKA Sofia in Bulgarije. Daarvoor kwam de verdediger, die zich al eerder in de kijker speelde van clubs als PSV, Feyenoord, Anderlecht en Standard Luik, uit voor Club de Regatas Vasco da Gama in zijn geboorteland.
Groningen heeft tevens zijn vizier op Scandinaviė gericht, waarbij de naam van verdediger Mattias Bjärsmyr wordt genoemd. De 22-jarige Zweedse international (twee interlands) staat onder contract bij IFK Göteborg.
quote:Hoogstrate sluit aan bij Beloften FC Groningen
Jordi Hoogstrate zal vanaf volgend seizoen deel uitmaken van de selectie van Jong FC Groningen. De 24-jarige middenvelder is hersteld van een zware knieblessure. Hij is met de Groningse club een éénjarige verbintenis overeengekomen.
Hoogstrate stond onder contract bij PSV, maar werd de afgelopen twee seizoenen uitgeleend aan FC Emmen. Daar liep hij in september vorig jaar voor de tweede keer in korte periode een zware knieblessure op. Hiervan is Hoogstrate nu helemaal hersteld. “De artsen hebben mij medisch fit verklaard”, zo laat hij weten.
Met instemming van zijn werkgever PSV revalideerde Hoogstrate de afgelopen maanden in Groningen. Eerst werd hij behandeld en begeleid door het UMCG, later ging hij op het veld aan de slag bij FC Groningen. Intussen was Hoogstrate ook begonnen met trainerscursussen en hij loopt nu als assistent-trainer stage bij FC Groningen B1.
Fantastisch
Daaraan zal na dit seizoen een einde komen. “Het wordt nu weer tijd me volledig op het voetballen te richten”, laat Hoogstrate weten. “Ik heb ongelooflijk veel zin om weer wedstrijden te spelen. Ik train sinds een tijdje weer mee met de selectie van Jong FC Groningen. Ik ben voor negentig procent wedstrijdfit. Ik vind het fantastisch dat FC Groningen me deze kans biedt. Ik zie dit weer als een volgende stap. We zullen wel zien waartoe het leidt.”
Logisch
Volgens technisch manager Henk Veldmate is de terugkeer van Hoogstrate bij FC Groningen logisch. “Jordi heeft hier in het seizoen 2000/2001 zijn debuut gemaakt. Een seizoen later werd hij al verkocht aan PSV. Wij hebben echter altijd contact gehouden en toen Jordi moest revalideren hebben wij hem onze faciliteiten aangeboden. Jordi is al een aantal maanden dagelijks op de club te vinden en wij willen hem via de selectie van Jong FC Groningen de kans bieden weer aan voetballen toe te komen. We zijn een contract voor één seizoen aangegaan, waarbij het belangrijkste is dat Jordi weer aan voetballen toekomt.”
quote:Groningen haakt af in strijd om Marcel Meeuwis
FC Groningen is afgehaakt in de strijd om Marcel Meeuwis. Roda JC heeft maandag laten weten vast te houden aan de vraagprijs van vijf miljoen euro. Volgens Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen, is die vraagprijs onbespreekbaar en gaat Groningen nu verder met een alternatief.
Groningen bood ruim twee weken geleden twee miljoen euro voor Meeuwis, die aangaf graag te willen overstappen. De 27-jarige middenvelder verlengde in november zijn contract in Kerkrade tot 2012, maar zou door een vertrouwensbreuk met trainer Raymond Atteveld willen vertrekken. Roda deed een tegenbod van vijf miljoen euro en is niet van plan die prijs te laten zakken. Groningen vindt dat bedrag veel te hoog en heeft aangegeven op zoek te gaan naar een andere speler voor de positie van controlerende middenvelder.
Limburger
quote:Op maandag 28 april 2008 19:24 schreef latin_LiZzY het volgende:
Meeuwis moet gewoon volgende week woensdag in de VI (gast in gouda ofzo) vertellen dat Atteveld met zijn vrouw heeft liggen neuken (is ook echt gebeurd, schijnt). Dan heb je een goeie rel. Daarna kunnen we hem vast wel voor een goeie prijs ophalen.
quote:Documentaire vijf jaar Groningen Fanatics
Donderdag 1 mei zendt RTV Noord een 30 minuten durende documentaire uit over de Groningen Fanatics. Anja Otto van RTV Noord volgde ons gedurende de voorbereiding van onze grootste actie ooit. Op 2 maart voorafgaand aan de wedstrijd FC Groningen – Heracles Almelo was het dan eindelijk zover.
Al vanaf onze jaarlijke collecte op 1 december 2007 werden wij op de voet gevolgd. De documentaire geeft hopelijk een goed beeld van wie wij zijn en waar wij mee bezig zijn!
Bekijk de trailer:
Iedereen kijken dus donderdag 1 mei om ongeveer 18:22. De uitzending wordt elk uur herhaald.
www.groningenfanatics.nl
enfin, FC Groningen heeft samen met 2 duitse clubs, Rajalakso bekeken. Een aanvallende middenvelder geloof ik.quote:Proffsklubbar och Lagerbäck såg Rajalakso
Sebastian Rajalakso, 19, bjöd i går på sin fjärde raka succématch.
Mål igen - och detta framför ögonen på förbundskaptenen Lars Lagerbäck och holländska proffsklubben Groningen.
- Det lönar sig att skjuta mycket, säger Rajalakso.
quote:Sankoh, Berg en Stenman terug
FC Groningen speelt donderdagmiddag in Utrecht de eerste van maximaal zes play-offduels op weg naar een plek in het UEFA Cup-toernooi. Vanochtend was er een training op de negende van tien dagen voorbereiding in de aanloop naar dat duel. Op de tiende dag sluit trainer Ron Jans voor één keer de deuren en vindt in Euroborg een besloten training plaats.
De trainer heeft hier een duidelijk doel mee voor ogen: "In de afgelopen twee seizoenen zaten we in een flow richting het slot van de competitie. En we hoeven niet onder stoelen of banken te steken dat het de afgelopen twee maanden niet het geval is geweest. Dus is het zaak er alles aan te doen om de 'focus' te krijgen. Dat extra beetje scherpte er bovenop. Voetballen wordt voor een groot gedeelte vanuit het hoofd bepaald. We willen zo scherp mogelijk voor de dag komen. En het is aan de spelers om dat op het veld te laten zien."
Jans kan in vergelijking met de laatste competitiewedstrijd weer over drie extra spelers beschikken. Gibril Sankoh is terug van een schorsing en de Zweden Fredrik Stenman en Marcus Berg zijn hersteld van blessures. "Vanaf donderdag willen we weer laten zien waar we het beste in zijn. We willen scoren in Utrecht en winnen. Afgelopen maandag hebben we beelden van onszelf bekeken en een tactische training gehad. Vandaag (dinsdag - red.) hebben we scherp getraind en morgen zullen we de individuele spelers van Utrecht nog belichten en bovendien de spelhervattingen aan bod laten komen."
Bij FC Utrecht keren Gregoor van Dijk en Leroy George terug van schorsingen. "Utrecht is traditioneel een ploeg die met agressie voetbalt en soms over het randje gaat. Daartegen moeten wij gewapend zijn, want dat hoort bij voetbal. In ons team zijn er spelers die het voetbal teveel ondergaan, als er geen druk op staat. Na de winterstop speelden we vooral goed tegen betere tegenstanders. We willen nu bevestigen dat we de vorm van Ajax-thuis kunnen laten zien."
Erm, kijkt Jans soms beelden van jaren geleden ?quote:Bij FC Utrecht keren Gregoor van Dijk en Leroy George terug van schorsingen. "Utrecht is traditioneel een ploeg die met agressie voetbalt en soms over het randje gaat. Daartegen moeten wij gewapend zijn, want dat hoort bij voetbal. In ons team zijn er spelers die het voetbal teveel ondergaan, als er geen druk op staat. Na de winterstop speelden we vooral goed tegen betere tegenstanders. We willen nu bevestigen dat we de vorm van Ajax-thuis kunnen laten zien."
quote:Euroborg uitgebreid met 2600 zitplaatsen
GRONINGEN - Stadion de Euroborg van FC Groningen wordt uitgebreid met ruim 2600 zitplaatsen.
Uit eerdere berekeningen bleek dat de maximale uitbreiding 2200 stoelen zou tellen. Dat worden er dus meer. De extra stoelen zijn nodig omdat FC Groningen 'hot' is. Honderden mensen, zowel supporters als zakenmensen, staan op de wachtlijst voor een seizoenskaart.
De gemeente Groningen verstrekt de NV Euroborg een lening van bijna vier miljoen euro om de uitbreiding mogelijk te maken. De totale capaciteit van het stadion komt door de uitbreiding uit op bijna 23.000.
Als alles meezit, staan de nieuwe stoelen er met ingang van het nieuwe seizoen.
Wethouder Frank de Vries...
RTVNOORD
quote:Ron Jans wimpelt FC Twente af
Trainer Ron Jans van FC Groningen is door FC Twente benaderd om Fred Rutten op te volgen. Rutten stapt aan het eind van dit seizoen over naar de Duitse topclub Schalke 04. "De belangstelling van FC Twente heeft me enorm gestreeld", zegt Jans.
"Ik beschouw het als een waardering voor mijn kwaliteiten en vind FC Twente ook een heel mooie club, maar ik heb besloten bij FC Groningen te blijven."
Ron Jans (49) is bezig aan zijn zesde seizoen in dienst van FC Groningen. Hij heeft zijn contract in september van het vorige jaar verlengd tot medio 2010. "Het verhaal FC Groningen is nog niet af", vindt hij. "Wij willen ons deze zomer weer gaan versterken en van die groep wil ik ook graag weer deel gaan uitmaken."
dvhn
Da's dan wel een heel klein deel. De overgrote meerderheid is blij dat ie blijft. Die man blijft een verademingquote:Op woensdag 30 april 2008 12:50 schreef Grulez het volgende:
Ach ik denk dat een deel van de supporters het niet erg vinden als hij weg gaat.
Nou ik ken er echt meerdere. Eerder meer dan minder.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:54 schreef Jahike het volgende:
[..]
Da's dan wel een heel klein deel. De overgrote meerderheid is blij dat ie blijft. Die man blijft een verademing
Hoe kom je daar bij? Ik denk dat je het aantal supporters dat hem liever ziet gaan dan flink onderschat. Een verademing is die man al lang niet meer. Eerder irritant.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:54 schreef Jahike het volgende:
[..]
Da's dan wel een heel klein deel. De overgrote meerderheid is blij dat ie blijft. Die man blijft een verademing
Wat laat die speler van Utrecht hem makkelijk weglopen zegquote:Op donderdag 1 mei 2008 16:28 schreef venomsnake het volgende:
2-2 nog![]()
Geen slechte uitslag.
Van Egmond!!
[ afbeelding ]
Lev!
Wel heel snel op z'n teentjes getrapt zeg. Zondag afmaken!quote:Op donderdag 1 mei 2008 16:55 schreef venomsnake het volgende:
V Loen loopt gefrustreerd te doen voor die persconferentie zeg..
Zijn krediet is momenteel dusdanig laag, dat een doelpunt daar niks aan veranderd.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:20 schreef venomsnake het volgende:
Maar goed, zal je zien dat ie zondag de winnende maakt.
was vorig seizoen ook al zo..quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:07 schreef Grulez het volgende:
Vrij lege tribunes trouwens, terwijl het toch om uefa-cup voetbal gaat.
Vond Goran ook denk ik.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:32 schreef The_Verve het volgende:
Heerlijk trouwens, zo'n late gelijkmaker.
Toch erg eigenlijk dat zulke naast-het-uitvak-mongolen overal blijken te zijn..quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:44 schreef The_Verve het volgende:
Het gefrustreerde volkje dat tijdens de wedstrijd meer met het uitvak bezig was dan het volgen van de wedstrijd, was in ieder geval not amused. Gevalletje van slecht karma.
Doe er wat aan. Het uitvak was anders ook maar matig gevuldquote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:07 schreef Grulez het volgende:
Vrij lege tribunes trouwens, terwijl het toch om uefa-cup voetbal gaat.
250 man. Vind ik niet slecht voor een wedstrijd waar nog niet zoveel op het spel staat. Was je er ook?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:36 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Doe er wat aan. Het uitvak was anders ook maar matig gevuld
Ja, anders maakte ik die opmerking niet natuurlijkquote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
250 man. Vind ik niet slecht voor een wedstrijd waar nog niet zoveel op het spel staat. Was je er ook?
Groningen speelde inderdaad wel hogeschool-voetbal.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:06 schreef latin_LiZzY het volgende:
Utrecht was trouwens dramatisch slecht. Wat een prutsers. Volgende ronde kan niet misgaan
Inderdaad. Al heb ik in Utrecht elke keer weer het idee dat men een aantal clowns o.i.d. inhuurt om het uitvak te vermaken.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 02:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Toch erg eigenlijk dat zulke naast-het-uitvak-mongolen overal blijken te zijn..
quote:Jans en Van Loen zijn weer vrienden
door onze Telesportredactie
Utrecht - De kou is uit de lucht tussen Ron Jans en John van Loen. De trainers van respectievelijk FC Groningen en FC Utrecht hadden wat problemen op de persconferentie na afloop van het onderlinge duel afgelopen donderdag. Beide heren hebben elkaar echter hun excuses aangeboden, waarmee de zaak is afgedaan.
Van Loen had zich tijdens de wedstrijd geėrgerd aan Groningenspeler Goran Lovre. De veldtrainer van Utrecht noemde het provocerende gedrag van Lovre richting het publiek ’ongehoord’, waarop Jans hem in de rede viel. “Ik heb hem dat net in de kleedkamer ook verteld”, zei de coach over zijn middenvelder, die het publiek na zijn rode kaart met applausgebaren uitdaagde. “Als hij geen rood had gekregen, had ik hem er zelf uitgehaald”, sprak Jans.
Van Loen, die zich door Jans in zijn betoog onderbroken voelde, maakte gelijk een einde aan de bijeenkomst en stapte op. “Blijkbaar mag ik niet uitpraten”, bromde de oud-speler voordat hij de zaal verliet. Jans kreeg nog wel een hand.
Van Loen liet weten donderdagavond contact op te hebben genomen met Jans en verteld te hebben spijt te hebben van zijn opmerkingen. Jans excuseerd zich vervolgens voor het in de rede vallen van Van Loen.
Televaag
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:15 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ] Docu: Vijf jaar Groningen Fanatics
quote:Schikkingsvoorstel Lovre geaccepteerd: drie + één
FC Groningen heeft een schikkingsvoorstel geaccepteerd van drie duels onvoorwaardelijk en één duel voorwaardelijk naar aanleiding van de rode kaart die Goran Lovre gisteren in Utrecht ontving.
De aanklager betaald voetbal deed op basis van de verklaringen van betrokkenen en de TV-beelden een schikkingsvoorstel van vier duels schorsing waarvan één voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.
Dit heeft als consequentie dat Goran Lovre er zondag in Euroborg niet bij is en ook in de mogelijke tweede ronde van de play-offs niet inzetbaar is. Als FC Groningen de derde ronde haalt, kan Lovre wel weer meespelen.
Mocht FC Groningen zondag uitgeschakeld worden, zal Lovre de eerste twee competitieduels van het komende Eredivisieseizoen moeten missen.
Mooi kloten dan..quote:Groningen ongehavend uit de strijd
Daags na de heenwedstrijd in de eerste ronde van de play-offs om UEFA Cup-voetbal is het voor de selectie van FC Groningen zaak om te herstellen van de inspanningen van de eerste ontmoeting die na een tumultueuze tweede helft in 2-2 eindigde. Trainer Ron Jans: “Het team is zonder verdere blessures uit de strijd gekomen. Ook Marcus Berg is zijn eerste wedstrijd goed doorgekomen. Ik ben blij dat hij er weer bij is. We gingen naar Utrecht om te doen waar wij het beste in zijn en dat is vroeg storen en druk zetten. Dat hebben we gedaan en het heeft geresulteerd in een gelijkspel.”
Op de persconferentie na afloop van het duel liep John van Loen weg toen hij door Ron Jans onderbroken werd bij zijn betoog dat Van Loen begon met het gedrag van Goran Lovre, na zijn rode kaart. “Dat is inmiddels allemaal weer uitgepraat. John heeft mij opgebeld en heeft zijn excuses aangeboden. Ook ik heb mijn excuses aangeboden om het feit dat ik zijn verhaal onderbrak. Ik hoop dat beide ploegen en ook de begeleiding van donderdag geleerd hebben en dat we zondag een leuk voetbalgevecht te zien krijgen.”
Francis Dickoh is er bij de return in Euroborg aanstaande zondag sowieso niet bij. Hij wordt automatisch voor één duel geschorst. Of Goran Lovre na zijn rode kaart geschorst wordt, hangt af van het oordeel van de tuchtcommissie. Ron Jans: “Ik kan me voorstellen dat een grensrechter oordeelt dat het een rode kaart zou moeten zijn, maar geloof ook in de woorden van Goran Lovre die zegt dat hij de intentie had om de bal af te schermen. Doordat hij zich oneerlijk behandeld voelde, is hij zijn kop even kwijt geraakt. Zijn gedrag na de rode kaart keur ik helemaal af.”
Tot vanavond schatjequote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ik dacht al je slaapkamer op dumpert te herkennen
Nou, ik heb het net bekeken en je ziet toch wel duidelijk een elleboogstoot hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:48 schreef Bullet-tooth het volgende:
In beroep gaan dus, want dat slaat echt NERGENS op. Het is duidelijk te zien dat hij niet de intentie heeft om Pieters te slaan maar om de bal af te schermen.
quote:Jeugdopleiding genomineerd voor stimuleringsprijs
De jeugdopleiding van FC Groningen is samen met de opleiding van Twente/Heracles en Sparta Rotterdam genomineerd voor de Rinus Michels Award in de categorie Jeugdopleidingen Betaald Voetbal. Hoofd jeugdopleiding Peter Jeltema ziet deze nominatie als een “compliment voor de club”.
Op zaterdag 24 mei zal de prijs uitgereikt worden tijdens een trainerscongres van de Coaches Betaald Voetbal in Tilburg. De hoofden jeugdopleiding in het betaalde voetbal hebben de mogelijkheid gehad een club te nomineren en worden tot 17 mei in de gelegenheid gesteld te stemmen op de drie kandidaten.
Het hoofd jeugdopleiding van FC Groningen, Peter Jeltema, is content met de nominatie voor deze stimuleringsprijs: “Ik zie het al een compliment voor de club. Dat we bij de drie kandidaten zitten is in ieder geval een waardering voor iedereen die zijn nek heeft uitgestoken voor het beleid dat we in de afgelopen jaren hebben gevoerd. Het is een compliment aan directie en management en daarnaast ook aan al die professionals en vrijwilligers die er elke dag weer hun schouders onder zetten.”
De doorbraak van diverse spelers in het eerste elftal in het lopende seizoen, heeft volgens Jeltema een rol gespeeld bij de nominatie van ‘zijn’ opleiding: “Dit jaar is het rendement van de jeugdopleiding wel erg groot gebleken. Het is geen garantie dat we dit elk seizoen zomaar weer kunnen doen. Maar we hebben met z’n allen wel aangetoond dat onze werkwijze er één is waarbinnen dit mogelijk is. En dat is van belang.”
Gevraagd naar het fundament onder het succes, somt Jeltema een aantal zaken op die het afgelopen decennium hebben gespeeld: “Wij hebben met het starten van een D1 in 1998 een hoop voorwerk gedaan voor menig andere BVO. Daarnaast is de certificering van belang geweest om telkens in de spiegel te blijven kijken. De verbreding van de onderbouw is een stap geweest en het opzetten van een regionale opleiding in samenwerking met de KNVB is een volgende stap. En daarbij komen nog eens het aanstellen van professionals en coördinatoren op de verschillende disciplines binnen de opleiding en het belang van de teamontwikkeling.”
Om je te verbeteren, je ziet een elleboog in een gezicht komen. Een elleboogstoot is een actie waarbij je met opzet een elleboog naar achterzwaait om iemand te raken. Wat ik zie is dat Lovre achterom kijkt en Pieters ziet komen en om de bal af te schermen zich breed maakt en z'n armen naar buiten zwaait en Pieters loopt er tegenaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:27 schreef S-Two het volgende:
[..]
Nou, ik heb het net bekeken en je ziet toch wel duidelijk een elleboogstoot hoor.
Hehe. Ik hoopte daarmee die dag onherkenbaar te zijnquote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:13 schreef Grulez het volgende:
[..]
Sinds wanneer draag je een petje?
Of heb ik dat verkeerd gezien![]()
Je hoeft mij niet te verbeteren hoor, ik kan prima mijn eigen mening weergevenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:37 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Om je te verbeteren, je ziet een elleboog in een gezicht komen. Een elleboogstoot is een actie waarbij je met opzet een elleboog naar achterzwaait om iemand te raken. Wat ik zie is dat Lovre achterom kijkt en Pieters ziet komen en om de bal af te schermen zich breed maakt en z'n armen naar buiten zwaait en Pieters loopt er tegenaan.
Hij wordt geraakt en gaat mooi liggen, natuurlijk lijkt het dan alsof er opzet in het spel is, maar lijkt me duidelijk dat dit niet het geval is.
Wat fijn voor je dat je dat kan, je komt er wel!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:12 schreef S-Two het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te verbeteren hoor, ik kan prima mijn eigen mening weergeven.
Dank jequote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:22 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Wat fijn voor je dat je dat kan, je komt er wel!
Formuleer dan voortaan ook je mening.
Mooi, dat voorkomt dit soort misverstanden.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:29 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dank je. En ik zal je tip in beraad nemen.
Dat is normaal gesproken niet iets dat hij onder stoelen en/of banken steekt inderdaad.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:41 schreef Tommeke het volgende:
Ik dacht dat die gast een Ajacied was...
Contactpersoon nummer 1 van Martin Van Geel.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:01 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Dat is normaal gesproken niet iets dat hij onder stoelen en/of banken steekt inderdaad.
Zou hij soms infiltreren?
quote:
Hij is de Piet de Visser van Ajax?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:07 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Contactpersoon nummer 1 van Martin Van Geel.
[..]
![]()
Overigens mooie comeback gister tegen Utrecht
Martin Van Geel ging met het scouten voor de TV zo ver dat hij zelfs TV presentatoren inhuurde om te scouten.quote:
quote:Nijland vervangt Lovre zondag
GRONINGEN - Stefan Nijland is zondag de vervanger van de geschorste Goran Lovre.
FC Groningen speelt in de Euroborg het tweede play-off duel tegen FC Utrecht. Goran Lovre ontbreekt daar, net als de daarop volgende twee wedstrijden vanwege zijn rode kaart van afgelopen donderdag. Die hectische wedstrijd eindigde in 2-2.
Nijland speelde dit seizoen al vaak voorin als één van de aanvallers, maar gaat nu achter de spitsen spelen.
Interview Stef Nijland
Interview Ron jans
RTVNOORD
Das extra pechquote:Op zondag 4 mei 2008 13:53 schreef venomsnake het volgende:
Heb helemaal geen goed gevoel over de wedstrijd.. Sankoh ook nog eens ziek..
1-0 FC groningenquote:Op zondag 4 mei 2008 15:44 schreef achterop23 het volgende:
radio noord online doet het niet?
No shitquote:3-1, 2 keer Berg,
Ik erger me zo ongeveer al zn hele carriere aan die jongen, heb me voorgenomen er zo weinig druk om te maken. Hij blijft er toch in staan. Maar waarom niet gewoon Metaj? Niet dat dat de nieuwe Berg(kamp) is, maar is in ieder geval nu al beter dan Fledderus en ook nog eens talentvol.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:20 schreef clauwheee het volgende:
Maar mag ik NOG EEN KEER zeggen: Fledderus, MOVEN! Pfff.
quote:Groningen-directeur Nijland slaat aanbod ADO af
Hans Nijland heeft de afgelopen week een aanbod van ADO Den Haag om daar aan de slag te gaan naast zich neergelegd. De directeur van FC Groningen gaf de club uit de Hofstad te kennen dat hij momenteel geen zin heeft in een overstap, zo meldt RTV Noord.
Het is niet voor het eerst dat Nijland een geļnteresseerde club op een gedecideerde ‘nee’ trakteert. Afgelopen seizoen was de preses van de noorderlingen ook al in beeld om als algemeen directeur aan de slag te gaan bij PSV, maar de Eindhovenaren kregen ook een nul op het rekest.
Vorige week toonde ook trainer Ron Jans aan dat niet alles en iedereen te koop is in de voetbalwereld. De succesvolle oefenmeester werd gepolst door FC Twente, maar gaf de Enschedeėrs te kennen dat hij zijn contract in De Euroborg graag uit wil dienen.
quote:Berg is terug: Groningen wint weer
Groningen - Zijn linkeroog is blauw, als gevolg van een klap van Keller in het vorige duel met Utrecht. Wat geeft het? Als Marcus Berg de mouw van zijn T-shirt ophoudt na het gewonnen duel met FC Utrecht, verschijnt de stoere tekst op zijn rechter bovenarm: you bleed just to know you’re alive.
Pijn hoort dus bij het leven. Je bloedt om te weten dat je leeft; het is ook een zin uit een song van de rockband Goo Goo Dolls.
‘Voetbal is geven en nemen’, zegt de Zweed na afloop, als hij zojuist twee keer heeft gescoord, zijn eerste doelpunten na een blessureperiode van tweeėnhalve maand. ‘Keller wilde soms meer vechten dan voetballen.’
FC Groningen verslaat Utrecht over twee duels en vervolgt zijn weg naar de entree in de UEFA Cup met twee wedstrijden tegen NEC. Marcus Berg is terug van een rugblessure en FC Groningen wint weer.
In de periode dat de 21-jarige Berg ontbrak, verging het Groningen over het algemeen slecht. Een plek bij de eerste vijf raakte uit zicht. Dat kwam overigens niet alleen door de absentie van de Zweed, want trainer Jans miste tal van geblesseerden.
Maar Berg beleeft een sensationeel eerste seizoen in Euroborg. Hij werd voor de aftrap gehuldigd, als de ‘C1000 speler van het jaar’, gekozen door de supporters. ‘Ik voel me vereerd.’ Met 218 punten bleef hij Tom Hiariej, een jongen uit de streek, 82 punten voor.
Berg is de opvolger van Suarez, destijds ook al een debutant en zijn voorganger als spits. De Uruguayaan verhuisde na één seizoen voor bijna 8 miljoen euro naar Ajax.
En wie garandeert Groningen dat Berg nog blijft na één jaar? Is hij de club nu al ontgroeid? ‘Met een transfer ben ik helemaal niet bezig. Dat soort zaken laat ik over aan mijn zaakwaarnemer.’ Trainer Jans: ‘Nou, als hij gaat, vragen we echt de hoofdprijs.’ Berg was immers de duurste aankoop in de clubgeschiedenis, met zijn 3,4 miljoen euro.
En zijn cijfers zijn schitterend, ook omdat hij eerst moest wennen als nieuweling en omdat hij dus de laatste twee maanden miste. Hij maakte ook bijna alleen belangrijke treffers. Twee in de Arena tegen Ajax, twee in het thuisduel met Feyenoord, eentje in Groningen tegen PSV.
Berg krijgt dus twee keer een staande ovatie deze zondag: eerst als hij de prijs voor de speler van het seizoen ontvangt en zich schaart in een rijtje met onder anderen Houtman, Ronald Koeman, Van Tiggelen en Robben, daarna na de wissel, als Groningen zich zeker waant van de winst.
Misschien is hij nog niet zo populair als Erik Nevland, de Noor die in de winterstop vertrok naar Fulham.
Voor Nevland kocht een heel vak destijds een Vikingpet; groen met witte hoorntjes. Nevland was de speler wiens loopbaan een beetje in het slop was geraakt door blessures, en wiens opgang gelijke tred hield met de opkomst van Groningen in de eredivisie.
Berg is een koele, berekenende Zweed met een vermoedelijk strak loopbaanplan. Jans, lovend: ‘Hij ziet de ruimtes, heeft het vermogen om precies op tijd te vertrekken en behaalt een hoog rendement uit het benutten van kansen.’
Bij de tweede goal stapt hij simpel weg van Pieters, op het moment dat de voorzet van Powel onderweg is; hij neemt de bal met rechts aan en haalt uit met links. Bij de beslissende 3-1 loopt hij eenvoudig weg van Keller, na een diepe vrije trap van Svejdik. Scoren met rechts, scoren met links.
‘Het ging al een stuk beter dan donderdag, tijdens het duel in Utrecht’, aldus Berg. Hij houdt genoeg te wensen over. Zo ziet hij Nijland in de eerste helft niet staan, en schiet hij zelf. ‘Dat was erg slecht van me. Ik moet op zo’n moment weten waar mijn ploeggenoot is.’
Terwijl de verliezende trainer Van Hanegem weer eens een klaagzang begint over het niveau van de scheidsrechters, looft zijn assistent Van Loen de kracht van Berg: ‘Hij is echt een levensgevaarlijke spits. Ook na zo’n lange periode afwezigheid is hij weer meteen gevaarlijk.’
Ron Jans denkt dat de samenwerking met Powel en Nijland, de andere aanvallers, nog veel beter kan. ‘Ze moeten goed naar elkaar kijken. Dan hebben we straks weer een Bermuda-driehoek.’
Berg weet zich in de belangstelling van de Zweedse bondscoach. Assistent Roland Andersson bezocht de Euroborg. Berg debuteerde in februari in de nationale ploeg, in een oefenduel met Turkije. ‘Als ik mee mag naar het EK, is dat een bonus voor me.’
Hij verwacht mooie wedstrijden tegen NEC. Beide duels in de competitie eindigden in 5-1. Hier valt wel iets te halen voor Berg.
Volkskrant
quote:Herstelde Berg geeft FC Groningen weer hoop
05 mei 2008
In zijn debuutseizoen is Marcus Berg een onmisbare kracht voor FC Groningen geworden. De Zweed bewees zijn klasse zondag opnieuw met twee treffers tegen FC Utrecht (3-1). Door de winst mag de formatie van trainer Ron Jans blijven hopen op een UEFA Cup-ticket.
Om Berg naar de Martinistad te halen, betaalde FC Groningen afgelopen zomer de hoogste transfersom uit de clubhistorie. Het prijskaartje van 3,2 miljoen euro maakte de aanvaller met vijftien doelpunten in 25 competitieduels volledig waar. Hoe afhankelijk de noorderlingen inmiddels zijn geworden van Berg, bleek toen hij de afgelopen twee maanden ontbrak wegens een rugblessure. In die periode wist de ploeg slechts één van zijn acht wedstrijden te winnen.
Met de herstelde Berg kijkt FC Groningen weer verwachtingsvol vooruit. Vooral dankzij zijn trefzekerheid moest FC Utrecht in de eerste ronde van de play-offs het hoofd buigen. "Ik kreeg diverse kansjes en had zelfs meer kunnen scoren", blijft de aanvaller kritisch tegen FCUpdate.nl. "Utrecht gaf ons veel ruimte achterin, waar we enkele keren goed gebruik van hebben gemaakt. De overwinning was absoluut verdiend."
Na twee maanden blessureleed is Berg blij met zijn terugkeer binnen de lijnen. "Het was erg frusterend dat ik niet kon voetballen. Deze doelpunten doen me goed, al is het moeilijk te zeggen of ik nu weer op mijn oude niveau zit. Ik heb in twee maanden maar twee wedstrijden gespeeld. Ik kom natuurlijk ritme tekort. Mijn rug is oké. Door het spelen van de wedstrijden tegen Utrecht is het niet slechter geworden."
Naast twee doelpunten hield de aanvaller ook een minder prettig aandenken over aan de dubbele confrontatie met de Domstedelingen. "Ik kreeg in Utrecht een elleboog van Sander Keller", wijst Berg naar zijn blauwe oog. "Hij vecht meer in plaats van te voetballen. Nu liet hij me twee keer vrij en kon ik scoren. Heb ik hem toch mooi teruggepakt."
Door zijn scoringsdrift mag Berg zich onderhand in de belangstelling verheugen van enkele buitenlandse clubs. "Ik ben niet bezig met een transfer. Dit is een mooie club, al hoop ik natuurlijk ooit eens hogerop te komen", zegt de Zweed, die dit kalenderjaar zijn eerste A-interland afwerkte. "Selectie voor het EK zou een bonus zijn. Ik heb alleen de interland tegen Turkije gespeeld. Misschien kan ik de komende wedstrijden nog wat afdwingen."
fcupdate
quote:Thuisduel met NEC vastgesteld op 19.00 uur
De play-offwedstrijd FC Groningen – NEC wordt zondagavond om 19.00 uur gespeeld in Euroborg. Dit nieuwe aanvangstijdstip voor de zondagavond heeft alles te maken met de finaledag van Eurovoetbal, die eerste pinksterdag in Groningen wordt afgewerkt.
Aanvankelijk zou de aftrap in Euroborg om 14.30 uur zijn, maar op verzoek van diverse betrokken partijen is uitgeweken naar een later tijdstip. Ook de technische staf van FC Groningen wilde hieraan meewerken. Hierdoor loopt de finale van het internationaal erkende jeugdtoernooi niet gelijk met het returnduel in de tweede ronde van de play-offs.
Alle Groningse voetballiefhebbers zijn nu in de gelegenheid beide sportevenementen te bezoeken. De KNVB zal de officiėle wedstrijdaankondiging morgen bekend maken.
Je vindt het geen probleem? Ik zou me als supporter zwaar afgeperst voelen eerlijk gezegd. Het was tegen Roda volgens mij ook niet uitverkocht?quote:
quote:Groningen en Heerenveen jagen op Noorse sensatie
Het 20-jarige Noorse supertalent Tarik Elyounoussi kan wel eens aan zijn laatste maanden als voetballer bij zijn club Fredrikstad FK bezig zijn. Volgens het doorgaans goed geļnformeerde Fredriksstad Blad zouden FC Groningen en SC Heerenveen vorige week al een bod hebben uitgebracht op de jonge rechtervleugel aanvaller.
Elyounoussi is al twee jaar een vaste kracht in het basiselftal van Fredrikstad FK. In 2006 won hij met deze ploeg de Noorse beker, terwijl de ploeg dit seizoen verrassend de tweede plek inneemt achter Stabęk IF. Tarik Elyounoussi maakt tot dusverre zelf ook een goed seizoen door; in zes wedstrijden scoorde hij tot dusverre drie keer en gaf hij twee assists.
Volgens de Noorse voetbalanalist Tor-Kristian Karlsen is Elyounoussi klaar om komende zomer de overstap te maken naar Nederland. Karlsen: 'De Nederlandse Eredivisie is het ideale tussenstation voor jonge, talentvolle Scandinavische voetballers. De spelers krijgen daar veel individuele aandacht en 75% van de ploegen speelt er het 4-3-3 systeem. Kortom, volop mogelijkheden voor Tarik om zich nog verder te ontwikkelen.'
FC Groningen en SC Heerenveen zijn overigens niet de enige ploegen die achter Elyounoussi aan zouden zitten. Ook het Duitse FC Schalke 04, volgend seizoen getraind door Fred Rutten, zou de ontwikkeling van de Noorse aanvaller met meer dan gemiddelde interesse volgen.
soccernews.nl![]()
quote:Een 34-jarige Groninger heeft bekend voorafgaand aan de wedstrijd FC Groningen-Ajax een brandende wc-rol te hebben gegooid. De man is zondag aangehouden door de politie. Dat heeft de politie zojuist bekendgemaakt. Het is de tweede aanhouding in de zaak. De Groninger is na verhoor weer vrijgelaten. De politie heeft de zaak overgedragen aan justitie.
De brand veroorzaakte op 13 april grote paniek in het stadion, 22 mensen raakten daarbij gewond. De wedstrijd zelf werd niet meer gespeeld. Een commissie onder leiding van oud-staatssecretaris Margo Vliegenthart onderzoekt de zaak.
Planet Voetbal.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:18 schreef detulp050 het volgende:
Veel te duur, maar ja, ik kan wel protesteren door geen kaart te kopen maar dan zie ik geen wedstrijd
Duur? Is toch een normale prijs? Ik vind ¤12,50 voor een kaartje eerder belachelijk dan ¤18.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:18 schreef detulp050 het volgende:
Veel te duur, maar ja, ik kan wel protesteren door geen kaart te kopen maar dan zie ik geen wedstrijd
Nou Dirkie, trek de portemonnee maar openquote:'AZ houdt verrichtingen Marcus Berg scherp in de gaten'
In de zoektocht naar een nieuwe, scorende, spits worden tal van spelers in verband gebracht met AZ. De Argentijn German Denis zou door trainer Louis van Gaal al bekeken zijn, Carlos Tenorio is in Qatar aan het werk gezien en nu komt ook de naam van Groningen-spits Marcus Berg (foto, links) naar voren.
Het Noordhollands Dagblad weet te melden dat de Zweedse spits nadrukkelijk in de gaten wordt gehouden door de Alkmaarders. Berg staat inmiddels, ondanks divers blessureleed, al op vijftien doelpunten dit seizoen. Over de terugkeer van Jeremain Lens wordt pas na het lopende seizoen besloten. Lens strijdt met NEC, dat hem huurt van AZ, nog om een ticket voor Europees voetbal. (BR)
Sportweek
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:51 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Duur? Is toch een normale prijs? Ik vind ¤12,50 voor een kaartje eerder belachelijk dan ¤18.
quote:Hiariej en Nijland opnieuw in voorselectie
Tom Hiariej en Stefan Nijland behoren tot de voorselectie voor de activiteiten van Jong Oranje en het Olympisch Elftal later deze maand. Naast Roy Makaay (Feyenoord) zijn Gerald Sibon (SC Heerenveen), Edson Braafheid en Robbie Wielaert (beiden FC Twente) mogelijke dispensatiespelers voor Beijing.
Als FC Groningen in de tweede ronde van de play-offs wordt uitgeschakeld, melden Tom Hiariej en Stefan Nijland zich maandagavond 12 mei in Hotel Papendal te Arnhem voor een vijfdaags trainingskamp.
Als de FC zich plaatst voor de derde ronde van de UEFA Cup melden Hiariej en Nijland zich pas op 19 mei op Schiphol en volgt een vierdaags trainingskamp in Oisterwijk. Op vrijdag 23 mei wordt de EK-kwalificatiewedstrijd Jong Oranje – Jong Zwitserland gespeeld in Tilburg. Aanvang is 20.00 uur.
Een dag later vertrekt de Olympisch Elftal voor een vierlandentoernooi naar Zweden. Daar speelt de ploeg van bondscoach Foppe de Haan op zondag 25 mei tegen Frankrijk, drie dagen later tegen gastland Malmö en tenslotte op zaterdag 31 mei tegen Portugal. Een dag later volgt de terugreis naar Nederland.
Wat kost een losse kaart voor een Eredivisie-wedstrijd? In Groningen zijn de play-offs geen veredelde oefenpotjes.quote:
Geen idee over het algemeen. Bij Excelsior betaal je 15e volgens mij, bij Ajax afhankelijk van waar tussen de 20 en 25 op basis van de wedstrijd. Sparta betaal je ook tussen de 15 en 20 dacht ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:08 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Wat kost een losse kaart voor een Eredivisie-wedstrijd? In Groningen zijn de play-offs geen veredelde oefenpotjes.
quote:Donderdag 8 mei (20.00 uur)
NEC - FC Groningen. Scheidsrechter: Bossen. Assistent-scheidsrechters: Slot en Theelen. Vierde official: Van Meenen.
knvb
Grote verschil met al die clubs is natuurlijk dat het Groningse publiek wél warm loopt voor de play-offs. Wanneer dit bij die andere clubs ook het geval zou zijn, waren de kaarten vast geen ¤12,50 geweest. Want dat heeft naar mijn idee weinig te maken met de argumenten die jij geeft, en des te meer met een gebrek aan animo. In het geval van Groningen zou ik ¤12,50 dus belachelijk vinden.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar het is echt krankzinnig, zeker in vergelijking met je seizoenskaart om de goedkoopste kaarten 18e (incl korting) te prijzen hoor. Heerenveen zijn ze ook prijzig, maar de korting voor SCC's is wel weer behoorlijk. NAC en Ajax geven beiden kortingen aan iedereen (Ajax voor Twente thuis varieert van 12.50 tot 25), Twente heeft wel weer dure kaarten voor de thuiswedstrijd - maar ook niet extreem.
Het is wel maar een wedstrijd tegen NEC; het is maar een wedstrijd voor de intertoto; het is weer een extra wedstrijd voor trouwe bezoekers. Dan is 12.50 voor SCC-houders echt geen belachelijke prijs hoor.
Met Bossen erbij wordt het een regelrechte rampquote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:12 schreef _Mike_ het volgende:
Met Berg erbij word NEC een makkie voor jullie
Whehe, Bossen geeft altijd of rood of een pingel per wedstrijd. Gelukkig hebben wij steeds aan de goede zijde gestaan als hij floot en wat pingels gekregen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Met Bossen erbij wordt het een regelrechte ramp
Wat een mazzel dat hij maar één wedstrijd fluit.
Goh wat raarquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bossen is plots vervangen door Wiedemeijer.
Voor 6mln + Dembele mag hij em meenemen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:40 schreef borisz het volgende:
Hoeveel zal Dirk neer moeten tellen voor Berg ?
Meer dan hem lief is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:40 schreef borisz het volgende:
Hoeveel zal Dirk neer moeten tellen voor Berg ?
Hahahaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:30 schreef Bullet-tooth het volgende:
Bossen is plots vervangen door Wiedemeijer.
Je was niet de enige. Ik stonk er ook in hahaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:29 schreef Grulez het volgende:
Kon mn ogen bijna niet geloven... helaas las ik het verkeerd![]()
[ afbeelding ]
quote:FC Groningen wil soberder spelersfonds
Directie wil superrendement in clubkas
De superrendementen die de investeringsgroep binnen FC Groningen heeft gemaakt zijn binnenkort van de baan. De directie van FC Groningen stelt voor de deelnemingen om te zetten in obligaties die een gegarandeerd jaarlijks rendement van 5 procent opleveren. De investeringsgroep die een bedrag van vijf miljoen euro voor de aankoop van spelers bij elkaar bracht, incasseerde onlangs een rendement van bijna 70 procent. Deze superopbrengst was het gevolg van de verkoop van Suarez, Lindgren, Silva en Nevland.
De club incasseerde voor deze transfers 12,5 miljoen euro en droeg meer dan 3,5 miljoen af aan de investeerders. Overigens is vanuit een groep investeerders zelf de suggestie gekomen om deze aantrekkelijke regeling voor hen te versoberen en de opbrengsten meer ten goede van de clubkas te laten komen. Deze houding komt voort uit de gedachte dat de club erbij is gebaat dat zij financieel zelfstandiger kan opereren en minder afhankelijk wordt van particuliere investeerders. Dat het ooit gegarandeerde rendement van 35 procent nu terugloopt tot 5 procent noemt een kleine groep investeerders ’teleurstellend en een te grote stap naar beneden’.
Als zekerheid van de participaties droeg FC Groningen de transferrechten van de spelers over aan de investeringsgroep. De clubleiding wil deze geste nu terugdraaien en de transferrechten weer in eigen bezit nemen. Dat betekent dat tegenover de uit te geven obligaties geen zekerheden meer bestaan. Mocht de club ooit (nog) eens in financieel zwaar weer terechtkomen, dan bestaat het risico dat de deelneming van 50.000 euro niets meer waard blijkt te zijn.
De leden van de investeringsgroep zijn of worden dezer dagen benaderd om aan te geven of zij in de vorm van obligaties met FC Groningen door willen gaan. Leden die deze opzet niet zien zitten, kunnen hun oorspronkelijke inleg van 50.000 euro terugkrijgen. Een klein deel van de participanten zegt af te zien van verdere deelneming in het spelersfonds. Daar staat tegenover dat de exclusiviteit wegvalt en iedereen, ook in groepjes, een obligatie kan kopen.
Een kleine rondgang leert dat zich binnen het spelersfonds een meerderheid aftekent om de jongste voorstelen van de club te accepteren. Het zijn vooral vermogende mannen die de club al jaren financieel steunen en meer afgaan op hun liefde voor FC Groningen dan op het behalen van superrendementen.
FC Groningen wil voor 1 juni duidelijkheid, omdat de transfermarkt dan opent. Komt de nieuwe opzet wel rond voor opening van de transfermarkt, dan vloeit het grootste deel van de winst in de clubkas. Dan onstaat direct ook een beter evenwicht tussen de club en het spelersfonds.
Leden
De investeringsgroep telt ongeveer 60 leden die samen een kleine honderd participaties van 50.000 euro per stuk heeft genomen. Op de verkoop van de vier genoemde spelers ontvingen zij per participatie een rendement van 35.000 euro. (bron: DvhN, Menno Hoexum)
Lovre moet nu nog twee wedstrijden uitzitten na zijn rode kaart tegen Utreg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:21 schreef endr0me het volgende:
valt nog niet veel van te zeggen wie er sterker is op dit moment.. hebben jullie schorsingen?
quote:FC Groningen en Roda JC bijna akkoord over Meeuwis
Het is nog slechts een kwestie van tijd voordat FC Groningen en Roda JC een akkoord bereiken over de transfer van middenvelder Marcel Meeuwis.
Aanvankelijk liet de leiding van Roda JC weten niet te willen meewerken aan een vertrek van zijn 27-jarige aanvoerder. Maar dat standpunt is nu veranderd, aangezien de Kerkraadse club de vraagprijs van vijf miljoen euro met een miljoen heeft verlaagd.
Begin deze week voerden de Limburgers verdere onderhandelingen met FC Groningen, dat de biedingen in een eerder stadium nog staakte bij een bedrag van omstreeks drie miljoen euro.
Meeuwis maakte vorige maand bekend dat hij ondanks een nog vier jaar doorlopend contract geen heil ziet in een langer verblijf in Kerkrade. Als reden noemde hij zijn relatie met trainer Raymond Atteveld, die volgens Meeuwis verstoord is geraakt sinds de winterstop.
Naar verluidt ligt voor Meeuwis een contract voor drie of vier seizoenen te wachten in Groningen. In de ogen van trainer Ron Jans is de oud-speler van Willem II en VVV-Venlo de ideale opvolger van Rasmus Lindgren, die tijdens de winterstop naar Ajax vertrok.
VI
En wederom vertrekt Meeuwis met ruzie (net zoals bij zijn voorgaande clubs).quote:
Sparta - Roda. Meeuwis was de slechtste man op het veld en kreeg kritiek van Atteveld. Atte zei toen voor de camera dat Marcel en Marcel (de Jong en Meeuwis) ook binnen het veld een mannetje moesten zijn als ze zich daarbuiten er ook zo naar gedraagden. Dat kon meneer niet hebben en hij wou weg. Vlak daarvoor had die het nog erover om zijn carričre bij Roda af te sluitenquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:
Is er al duidelijkheid waarom hij bij Roda weg wil?
Je hoort de gekste geruchten namelijk, Atteveld die niet van zijn vrouw kan afblijven enzo.
Waar komt zoiets tegenwoordig niet voor?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:
Je hoort de gekste geruchten namelijk, Atteveld die niet van zijn vrouw kan afblijven enzo.
Meeuwis forceert nu voor de 3de keer een vertrek op deze manier.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Waar komt zoiets tegenwoordig niet voor?
Maar de situatie die jij schetst kan natuurlijk ook te maken hebben met de sfeer binnen de club DarkShine. Er zijn genoeg spelers die bij bijna iedere club zeiken als ze niet aan de bak komen en bij een club waar de sfeer/ trainer goed met dat soort mensen om kan gaan er niets aan de hand is. Recente voorbeelden zijn Hersi (die zat in het begin constant op de bank) en van den Bergh (2e seizoenshelft bijna constant op de bank), bij vorige clubs forceerden ze een vertrek in dit soort situaties.
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef Prosac het volgende:
Maar goed ik zou ook niet willen werken met de man die mijn vriendin heeft liggen uitwonen.
Ik wil alleen maar zeggen dat dit soort zaken uit het verleden niet automatisch betekent dat het bij zijn volgende club weer gaat gebeuren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Meeuwis forceert nu voor de 3de keer een vertrek op deze manier.
1) Willem II -> VVV Venlo
2) VVV Venlo -> Roda JC
3) Roda JC -> FC Groningen
What's next?
Ok, maar de geschiedenis leert dat het niet de eerste keer is dat hij dit toepast...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:28 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat dit soort zaken uit het verleden niet automatisch betekent dat het bij zijn volgende club weer gaat gebeuren.
Waarom zou je ontslagen worden als vrouw en man met elkaar konijnen? Tja, dat Meeuwis dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar geen reden voor ontslag.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!
Reden voor ontslag op staande voet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Waarom zou je ontslagen worden als vrouw en man met elkaar konijnen? Tja, dat Meeuwis dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar geen reden voor ontslag.
Dat is waar, en ik zeg ook niet dat ik het chique vind. Maar dan vind ik het nog te voorbarig om conclusies te trekken voor de toekomst. Een persoon kan verandering, een andere omgeving kan het forceren van een vertrek onnodig maken, etc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok, maar de geschiedenis leert dat het niet de eerste keer is dat hij dit toepast...
quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!
Die wedstrijd heb ik toevallig in zijn geheel gezien. Maar toen speelde iedereen slecht bij Roda, gewoon een totale offday. Zou hij echt daarom weg willen bij Roda?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Sparta - Roda. Meeuwis was de slechtste man op het veld en kreeg kritiek van Atteveld. Atte zei toen voor de camera dat Marcel en Marcel (de Jong en Meeuwis) ook binnen het veld een mannetje moesten zijn als ze zich daarbuiten er ook zo naar gedraagden. Dat kon meneer niet hebben en hij wou weg. Vlak daarvoor had die het nog erover om zijn carričre bij Roda af te sluiten
Heel Roda was slecht met Meeuwis die daar boven uitstak dat duel.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die wedstrijd heb ik toevallig in zijn geheel gezien. Maar toen speelde iedereen slecht bij Roda, gewoon een totale offday. Zou hij echt daarom weg willen bij Roda?
De frustratie leg ik meer bij ons bestuur die de vraagprijs verlaagt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:40 schreef Prosac het volgende:
[..]<-----
ik geloof niet alles direct hoor
Wegens speeltijd is Meeuwis toch bij Willem II weg gegaan? en bij VVV toch gewoon transfervrij naar jullie? wat valt er dan te zeiken?
Ik snap echter de frustratie? van jullie kant wel, het voelt toch als een forcering tot breuk.
Yep, hij zegt het volgende:quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:49 schreef Prosac het volgende:
Ik begreep dat Sankoh ook vond dat de groepssfeer een stuk minder was sinds de winterstop?
Zie die Robben nog haar hebbenquote:
quote:Sankoh terug bij selectie en geselecteerd
Gibril Sankoh is door de voetbalbond van Sierra Leone opgeroepen voor een reeks kwalificatie-interlands met zijn vaderland. Van 31 mei tot en met 21 juni speelt Sierra Leone een kwartet interlands in de WK-kwalificatie.
In de aanloop naar de heenwedstrijd in de play-offs tegen NEC in de tweede ronde van de play-offs is Gibril Sankoh teruggekeerd bij de selectie ten opzichte van afgelopen zondag.
Sankoh heeft maandag de hersteltraining meegedaan, trainde dinsdag mee met de Beloften en was vanochtend weer actief bij de eerste selectie die in voorbereiding is op het duel van donderdagavond in Nijmegen. Martijn van der Laan maakt geen deel uit van de selectie, net als de geschorste Goran Lovre en de geblesseerden Matthijs, Van de Laak, Holla en Meerdink.
Trainer Ron Jans zag zijn ploeg verdiend naar de tweede ronde gaan: “We hebben de tweede helft gewoon goed gespeeld. Het leek misschien normaal, maar ik vond het toch bijzonder dat we zo’n goede prestatie hebben behaald. Behalve drie goals hadden we nog drie opgelegde kansen. De eerste helft was het van beide kanten wat afwachtend, misschien door een gebrek aan lef of kwaliteit. Maar op basis van de tweede helft vond ik dat we verdiend gewonnen hebben.”
Over tegenstander NEC zei de trainer van Groningen het volgende: “We zijn erg aan elkaar gewaagd. Dat NEC dertien van de laatste vijftien duels heeft gewonnen, speelt helemaal geen rol. Zij hebben vertrouwen als wapen op basis van die resultaten en zijn misschien het best presterende team in de Eredivisie sinds de winterstop. Maar deze wedstrijden staan op zich. Wij zullen hen met onze eigen middelen bestrijden en druk zetten op hun opbouw. Het is voor ons zaak dat hun snelle aanvallers niet gevaarlijk kunnen worden.”
quote:Opstelling NEC - FC Groningen
Gibril Sankoh keert terug in het elftal van FC Groningen, dat morgenavond in de tweede ronde van de play-offs voor deelname aan het UEFA-Cuptoernooi in Nijmegen aantreedt tegen NEC. Ondrej Svejdik moet voor hem plaatsmaken. Sankoh ontbrak zondag tegen FC Utrecht vanwege griep.
Trainer Ron Jans heeft zijn ploeg verder ongewijzigd gelaten.
De opstelling van FC Groningen is als volgt: Van Loo; De Roover, Sankoh, Kruiswijk en Stenman; Fledderus, Hiariej, Nijland en Levtsjenko; Berg en Powel.
dvhn
Gaat door / gaat niet door / gaat doorquote:Transfer Meeuwis lijkt van de baan
De transfer van Roda JC’er Marcel Meeuwis naar FC Groningen lijkt van de baan. De Limburgers houden vast aan een transfersom van vijf miljoen euro, maar dat bedrag wil Groningen niet betalen.
,,Sinds de maandag na de bekerfinale hebben we géén contact meer met Roda gehad,’’ zegt directeur Hans Nijland van FC Groningen.
,,Ik lees overal dat we begin deze maand opnieuw met Roda hebben gesproken, maar dat is absoluut niet waar. Ik heb met veel mensen gesproken, maar niet met Limburgers. Het initiatief over Meeuwis moet nu van Roda komen. Wij kijken inmiddels naar andere namen op ons lijstje.’’
AD Sportwereld
Gewoon afwachten dusquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gaat door / gaat niet door / gaat door![]()
Wat een gedoe.
Het zal allemaal wel.
Op grond waarvan wilt die een arbitragezaak aanspannen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Gewoon afwachten dusSjezus wat een gedoe allemaal zeg. 5mln zullen ze echt niet krijgen voor hem. En misschien spant ie wel een arbitragezaak aan tegen Roda
![]()
Niet, is ook niet realistisch, hij is geen Zuid-Amerikaan. Was ook een grapjequote:Op woensdag 7 mei 2008 15:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Op grond waarvan wilt die een arbitragezaak aanspannen?
Ssst we hebben Cahaisquote:Op donderdag 8 mei 2008 01:32 schreef bof het volgende:
Doe Saeijs er maar bij als vervanger voor Kruiswijk
quote:Weer beweging in transfer Marcel Meeuwis
Roda JC heeft contact opgenomen met FC Groningen om te vragen of die club nog geļnteresseerd is in Marcel Meeuwis.
Het verzoek om de eerder vastgelopen transfer weer op gang te krijgen is afkomstig van de speler zelf. ,,We willen niet het verwijt krijgen de overgang te hebben geblokkeerd”, aldus algemeen directeur Huub Narinx, die nog niets heeft vernomen van Groningen. ,,We hebben het contract onlangs opengebroken met de intentie Marcel langer bij ons te houden.
Maar hij heeft nogmaals aangegeven dit als een enorme uitdaging te zien. Daarom heeft hij ons gevraagd of we weer om de tafel willen gaan zitten.”
Meeuwis verklaarde enkele weken geleden niet meer met trainer Raymond Atteveld te willen werken en een overstap naar Groningen te ambiėren. Aangezien het verschil tussen vraag en aanbod veel te groot was, haakten de noorderlingen af.
Roda vroeg vijf miljoen euro, terwijl Groningen niet verder wilde gaan dan 2,5 miljoen.
Roda hoopte de door Meeuwis aangekaarte vertrouwensbreuk te kunnen lijmen. Die poging lijkt, zoals verwacht mocht worden, te zijn mislukt, nu de club op verzoek van de speler het initiatief heeft genomen de besprekingen te heropenen.
Bron: LD
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |