quote:FC Groningen wil soberder spelersfonds
Directie wil superrendement in clubkas
De superrendementen die de investeringsgroep binnen FC Groningen heeft gemaakt zijn binnenkort van de baan. De directie van FC Groningen stelt voor de deelnemingen om te zetten in obligaties die een gegarandeerd jaarlijks rendement van 5 procent opleveren. De investeringsgroep die een bedrag van vijf miljoen euro voor de aankoop van spelers bij elkaar bracht, incasseerde onlangs een rendement van bijna 70 procent. Deze superopbrengst was het gevolg van de verkoop van Suarez, Lindgren, Silva en Nevland.
De club incasseerde voor deze transfers 12,5 miljoen euro en droeg meer dan 3,5 miljoen af aan de investeerders. Overigens is vanuit een groep investeerders zelf de suggestie gekomen om deze aantrekkelijke regeling voor hen te versoberen en de opbrengsten meer ten goede van de clubkas te laten komen. Deze houding komt voort uit de gedachte dat de club erbij is gebaat dat zij financieel zelfstandiger kan opereren en minder afhankelijk wordt van particuliere investeerders. Dat het ooit gegarandeerde rendement van 35 procent nu terugloopt tot 5 procent noemt een kleine groep investeerders ’teleurstellend en een te grote stap naar beneden’.
Als zekerheid van de participaties droeg FC Groningen de transferrechten van de spelers over aan de investeringsgroep. De clubleiding wil deze geste nu terugdraaien en de transferrechten weer in eigen bezit nemen. Dat betekent dat tegenover de uit te geven obligaties geen zekerheden meer bestaan. Mocht de club ooit (nog) eens in financieel zwaar weer terechtkomen, dan bestaat het risico dat de deelneming van 50.000 euro niets meer waard blijkt te zijn.
De leden van de investeringsgroep zijn of worden dezer dagen benaderd om aan te geven of zij in de vorm van obligaties met FC Groningen door willen gaan. Leden die deze opzet niet zien zitten, kunnen hun oorspronkelijke inleg van 50.000 euro terugkrijgen. Een klein deel van de participanten zegt af te zien van verdere deelneming in het spelersfonds. Daar staat tegenover dat de exclusiviteit wegvalt en iedereen, ook in groepjes, een obligatie kan kopen.
Een kleine rondgang leert dat zich binnen het spelersfonds een meerderheid aftekent om de jongste voorstelen van de club te accepteren. Het zijn vooral vermogende mannen die de club al jaren financieel steunen en meer afgaan op hun liefde voor FC Groningen dan op het behalen van superrendementen.
FC Groningen wil voor 1 juni duidelijkheid, omdat de transfermarkt dan opent. Komt de nieuwe opzet wel rond voor opening van de transfermarkt, dan vloeit het grootste deel van de winst in de clubkas. Dan onstaat direct ook een beter evenwicht tussen de club en het spelersfonds.
Leden
De investeringsgroep telt ongeveer 60 leden die samen een kleine honderd participaties van 50.000 euro per stuk heeft genomen. Op de verkoop van de vier genoemde spelers ontvingen zij per participatie een rendement van 35.000 euro. (bron: DvhN, Menno Hoexum)

Lovre moet nu nog twee wedstrijden uitzitten na zijn rode kaart tegen Utreg.quote:Op woensdag 7 mei 2008 10:21 schreef endr0me het volgende:
valt nog niet veel van te zeggen wie er sterker is op dit moment.. hebben jullie schorsingen?

quote:FC Groningen en Roda JC bijna akkoord over Meeuwis
Het is nog slechts een kwestie van tijd voordat FC Groningen en Roda JC een akkoord bereiken over de transfer van middenvelder Marcel Meeuwis.
Aanvankelijk liet de leiding van Roda JC weten niet te willen meewerken aan een vertrek van zijn 27-jarige aanvoerder. Maar dat standpunt is nu veranderd, aangezien de Kerkraadse club de vraagprijs van vijf miljoen euro met een miljoen heeft verlaagd.
Begin deze week voerden de Limburgers verdere onderhandelingen met FC Groningen, dat de biedingen in een eerder stadium nog staakte bij een bedrag van omstreeks drie miljoen euro.
Meeuwis maakte vorige maand bekend dat hij ondanks een nog vier jaar doorlopend contract geen heil ziet in een langer verblijf in Kerkrade. Als reden noemde hij zijn relatie met trainer Raymond Atteveld, die volgens Meeuwis verstoord is geraakt sinds de winterstop.
Naar verluidt ligt voor Meeuwis een contract voor drie of vier seizoenen te wachten in Groningen. In de ogen van trainer Ron Jans is de oud-speler van Willem II en VVV-Venlo de ideale opvolger van Rasmus Lindgren, die tijdens de winterstop naar Ajax vertrok.
VI

En wederom vertrekt Meeuwis met ruzie (net zoals bij zijn voorgaande clubs).quote:

Sparta - Roda. Meeuwis was de slechtste man op het veld en kreeg kritiek van Atteveld. Atte zei toen voor de camera dat Marcel en Marcel (de Jong en Meeuwis) ook binnen het veld een mannetje moesten zijn als ze zich daarbuiten er ook zo naar gedraagden. Dat kon meneer niet hebben en hij wou weg. Vlak daarvoor had die het nog erover om zijn carrière bij Roda af te sluitenquote:Op woensdag 7 mei 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:
Is er al duidelijkheid waarom hij bij Roda weg wil?
Je hoort de gekste geruchten namelijk, Atteveld die niet van zijn vrouw kan afblijven enzo.

Waar komt zoiets tegenwoordig niet voor?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:19 schreef venomsnake het volgende:
Je hoort de gekste geruchten namelijk, Atteveld die niet van zijn vrouw kan afblijven enzo.

Meeuwis forceert nu voor de 3de keer een vertrek op deze manier.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Waar komt zoiets tegenwoordig niet voor?
Maar de situatie die jij schetst kan natuurlijk ook te maken hebben met de sfeer binnen de club DarkShine. Er zijn genoeg spelers die bij bijna iedere club zeiken als ze niet aan de bak komen en bij een club waar de sfeer/ trainer goed met dat soort mensen om kan gaan er niets aan de hand is. Recente voorbeelden zijn Hersi (die zat in het begin constant op de bank) en van den Bergh (2e seizoenshelft bijna constant op de bank), bij vorige clubs forceerden ze een vertrek in dit soort situaties.

Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:23 schreef Prosac het volgende:
Maar goed ik zou ook niet willen werken met de man die mijn vriendin heeft liggen uitwonen.

Ik wil alleen maar zeggen dat dit soort zaken uit het verleden niet automatisch betekent dat het bij zijn volgende club weer gaat gebeuren.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Meeuwis forceert nu voor de 3de keer een vertrek op deze manier.
1) Willem II -> VVV Venlo
2) VVV Venlo -> Roda JC
3) Roda JC -> FC Groningen
What's next?

Ok, maar de geschiedenis leert dat het niet de eerste keer is dat hij dit toepast...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:28 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat dit soort zaken uit het verleden niet automatisch betekent dat het bij zijn volgende club weer gaat gebeuren.

Waarom zou je ontslagen worden als vrouw en man met elkaar konijnen? Tja, dat Meeuwis dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar geen reden voor ontslag.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!

Reden voor ontslag op staande voet.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:36 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Waarom zou je ontslagen worden als vrouw en man met elkaar konijnen? Tja, dat Meeuwis dat niet leuk vindt is begrijpelijk, maar geen reden voor ontslag.

Dat is waar, en ik zeg ook niet dat ik het chique vind. Maar dan vind ik het nog te voorbarig om conclusies te trekken voor de toekomst. Een persoon kan verandering, een andere omgeving kan het forceren van een vertrek onnodig maken, etc.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ok, maar de geschiedenis leert dat het niet de eerste keer is dat hij dit toepast...

quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:26 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als dat het geval was zou Atte toch al zeker ontslagen zijn. Lijkt me niet dat het bestuur van ons met hem verder zou gaan als dit het geval was!

Die wedstrijd heb ik toevallig in zijn geheel gezien. Maar toen speelde iedereen slecht bij Roda, gewoon een totale offday. Zou hij echt daarom weg willen bij Roda?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Sparta - Roda. Meeuwis was de slechtste man op het veld en kreeg kritiek van Atteveld. Atte zei toen voor de camera dat Marcel en Marcel (de Jong en Meeuwis) ook binnen het veld een mannetje moesten zijn als ze zich daarbuiten er ook zo naar gedraagden. Dat kon meneer niet hebben en hij wou weg. Vlak daarvoor had die het nog erover om zijn carrière bij Roda af te sluiten

Heel Roda was slecht met Meeuwis die daar boven uitstak dat duel.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die wedstrijd heb ik toevallig in zijn geheel gezien. Maar toen speelde iedereen slecht bij Roda, gewoon een totale offday. Zou hij echt daarom weg willen bij Roda?

De frustratie leg ik meer bij ons bestuur die de vraagprijs verlaagt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:40 schreef Prosac het volgende:
[..]<-----
ik geloof niet alles direct hoor
Wegens speeltijd is Meeuwis toch bij Willem II weg gegaan? en bij VVV toch gewoon transfervrij naar jullie? wat valt er dan te zeiken?
Ik snap echter de frustratie? van jullie kant wel, het voelt toch als een forcering tot breuk.

Yep, hij zegt het volgende:quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:49 schreef Prosac het volgende:
Ik begreep dat Sankoh ook vond dat de groepssfeer een stuk minder was sinds de winterstop?

Zie die Robben nog haar hebbenquote:

quote:Sankoh terug bij selectie en geselecteerd
Gibril Sankoh is door de voetbalbond van Sierra Leone opgeroepen voor een reeks kwalificatie-interlands met zijn vaderland. Van 31 mei tot en met 21 juni speelt Sierra Leone een kwartet interlands in de WK-kwalificatie.
In de aanloop naar de heenwedstrijd in de play-offs tegen NEC in de tweede ronde van de play-offs is Gibril Sankoh teruggekeerd bij de selectie ten opzichte van afgelopen zondag.
Sankoh heeft maandag de hersteltraining meegedaan, trainde dinsdag mee met de Beloften en was vanochtend weer actief bij de eerste selectie die in voorbereiding is op het duel van donderdagavond in Nijmegen. Martijn van der Laan maakt geen deel uit van de selectie, net als de geschorste Goran Lovre en de geblesseerden Matthijs, Van de Laak, Holla en Meerdink.
Trainer Ron Jans zag zijn ploeg verdiend naar de tweede ronde gaan: “We hebben de tweede helft gewoon goed gespeeld. Het leek misschien normaal, maar ik vond het toch bijzonder dat we zo’n goede prestatie hebben behaald. Behalve drie goals hadden we nog drie opgelegde kansen. De eerste helft was het van beide kanten wat afwachtend, misschien door een gebrek aan lef of kwaliteit. Maar op basis van de tweede helft vond ik dat we verdiend gewonnen hebben.”
Over tegenstander NEC zei de trainer van Groningen het volgende: “We zijn erg aan elkaar gewaagd. Dat NEC dertien van de laatste vijftien duels heeft gewonnen, speelt helemaal geen rol. Zij hebben vertrouwen als wapen op basis van die resultaten en zijn misschien het best presterende team in de Eredivisie sinds de winterstop. Maar deze wedstrijden staan op zich. Wij zullen hen met onze eigen middelen bestrijden en druk zetten op hun opbouw. Het is voor ons zaak dat hun snelle aanvallers niet gevaarlijk kunnen worden.”
Bron: FC Groningen
quote:Opstelling NEC - FC Groningen
Gibril Sankoh keert terug in het elftal van FC Groningen, dat morgenavond in de tweede ronde van de play-offs voor deelname aan het UEFA-Cuptoernooi in Nijmegen aantreedt tegen NEC. Ondrej Svejdik moet voor hem plaatsmaken. Sankoh ontbrak zondag tegen FC Utrecht vanwege griep.
Trainer Ron Jans heeft zijn ploeg verder ongewijzigd gelaten.
De opstelling van FC Groningen is als volgt: Van Loo; De Roover, Sankoh, Kruiswijk en Stenman; Fledderus, Hiariej, Nijland en Levtsjenko; Berg en Powel.
dvhn

Gaat door / gaat niet door / gaat doorquote:Transfer Meeuwis lijkt van de baan
De transfer van Roda JC’er Marcel Meeuwis naar FC Groningen lijkt van de baan. De Limburgers houden vast aan een transfersom van vijf miljoen euro, maar dat bedrag wil Groningen niet betalen.
,,Sinds de maandag na de bekerfinale hebben we géén contact meer met Roda gehad,’’ zegt directeur Hans Nijland van FC Groningen.
,,Ik lees overal dat we begin deze maand opnieuw met Roda hebben gesproken, maar dat is absoluut niet waar. Ik heb met veel mensen gesproken, maar niet met Limburgers. Het initiatief over Meeuwis moet nu van Roda komen. Wij kijken inmiddels naar andere namen op ons lijstje.’’
AD Sportwereld

Gewoon afwachten dusquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Gaat door / gaat niet door / gaat door![]()
Wat een gedoe.
Het zal allemaal wel.

Op grond waarvan wilt die een arbitragezaak aanspannen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Gewoon afwachten dusSjezus wat een gedoe allemaal zeg. 5mln zullen ze echt niet krijgen voor hem. En misschien spant ie wel een arbitragezaak aan tegen Roda
![]()

Niet, is ook niet realistisch, hij is geen Zuid-Amerikaan. Was ook een grapjequote:Op woensdag 7 mei 2008 15:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Op grond waarvan wilt die een arbitragezaak aanspannen?

Ssst we hebben Cahaisquote:Op donderdag 8 mei 2008 01:32 schreef bof het volgende:
Doe Saeijs er maar bij als vervanger voor Kruiswijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |